Știrile zilei – 31 ianuarie 2019

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. Sunt jenanti astia de la Dacia / Renault cu motorasele astea de 1.3 pe steroizi puse pe ditamai masina. E la acelasi nivel de prostie cu motoarele de un litru pe Ford Mondeo.
    Stai sa vezi Dustere pe GPL „cu motor de Mercedes”.

    00
  2. @Valeriu – nu sunt singuri. Vezi VAG, Opel, etc. E o „moda” acum sa dam bine cu cilindree mica – se pare ca asa „protejam” mediul.

    00
  3. Larisa nu mai accepta plata cu cardul. Cash only!

    00
  4. Parcarea e buna dar s-o faci fara abonamente si fara acces la metrou e ca o gluma proasta, fa-le abonamente, fa-le reduceri dupa 3-6 luni de abonament, baga stb-uri mai multe, am stat duminica in Bucuresti dupa STB 20 minute la Mall Plaza, parca luam linie preoraseneasca, nici nu vreau sa ma gandesc cum e in timpul saptamanii.

    00
  5. Degeaba e parcarea de la Straulesti la jumate de pret, cand metroul pe acea linie vine la 14 minute.

    Daca lasi masina in parcare, astepti 10 minute dupa metrou si apoi mai faci 15 minute cu metroul pana la gara, ar fi acelasi timp cu cel petrecut in trafic.

    Semnat – un calator care merge zilnic pe M4

    00
    • Oare nu economisesti carburant?

      00
    • S-au plans multi de metroul ala, vara daca te uiti cati oameni ies fleasca de la metrou cand vin de la Oracle o sa te minunezi, metroul nu e cel mai confortabil in momentul de fata dar e cel mai rapid, daca mai deschizi si 2 geamuri in august iti dau babele cu katana peste degete, Bucuresti e primul loc la „inchide ca se face curent”, conteaza ca ajungi fleasca si nu poti respira, cald sa fie.

      00
  6. cred că știrea cu parcarea de la străulești merită o dezvoltare mai amplă:

    ideea e cam așa: deși avem cel mai mic număr de mașini pe mia de locuitori din europa, avem probabil cel mai mare haos rutier în orașe din toată uniunea. cauzele se știu și nu are rost de dezbătut prea mult asupra lor, dar trebuie spus doar atât: în anii următori, urmându-se aceleași condiții (lipsă parcări, lipsă transport în comun, lipsă infrastructură de secol 20 – nu 21, 20 -, creștere continuă a numărului de mașini, infrastructură rutieră mai mult decât deficitară, primari fără viziune și fără competență), marile orașe (și nu doar ele, aceleași probleme sunt și în fălticeni sau abrud, în medgidia sau în oltenița) se vor bloca cu totul.

    așa că eu arunc cu buzduganul în poartă aici, printre oameni care, mai toți, au mașini, circulă la serviciu cu ele, își duc copiii la școală, altfel spus, toată dinamica vieții ar fi legată de mașină, și-i întreb, ce-ar face dacă:

    transportul public ar ajunge în orașul de reședință (sau în cel care muncește) la standarde de țări nordice,

    DAR

    pentru rezidenții în oraș, abonamentul de parcare lunar, în cartierul propriu, ar fi de 100 de euro.
    pentru non-rezidenți, ca și pentru rezidenți în afara cartierelor proprii, ar fi de 200 de euro.
    taxa de parcare, în lipsa abonamentului lunar de parcare, ar fi de 2-5 euro pe oră (în funcție de distanța față de centru).
    la marginea orașului, în imediata proximitate a stațiilor de transport public, ar exista parcări gratuite.
    mașinile sub euro 3 (în primă fază) li s-ar interzice accesul în oraș.
    banii adunați din acest sistem se depun într-un fond separat din bugetul orașului, absolut transparent), urmându-se a fi cheltuiți exclusiv pentru transportului public, îmbunătățirea infrastructurii rutiere și a parcărilor din oraș.

    întrebarea de un milion de puncte e dacă ați vota un primar cu un asemenea plan?

    00
    • Întrebare retorică ….mă întreabă un olandez după 2-3 contacte cu traficul bucureștean : ‘aici, mașina este o declarație de status,nu ?’ 😀 sunt blocuri neanvelopate de premari dar care au mașini de zeci de mii de euro in fața, pe locuri pt care se plătește taxa anuală de 100 lei….greu să schimbi mentalitatea unei nații corcitură, cu frustrări de locație periferică ….cum mai zicea zosulica : ‘sa se facă o țară că afară dar eu sa îmi păstrez avantajele balcanice’ …

      00
    • Ce vorbesti fratie de tari nordice, romanul nu are absolut nicio calitate pe care ai s-o gasesti la vreun suedez/norvegian/etc. Nu suntem genetic capabili sa respectam vreo lege, ne e capul numai la smecherii, nordicii aia nici nu stiau ce e cersetoria pana nu i-am invatat tot noi cu pirandele noastre. Toti vrem o tara ca afara dar asta nu va fi nici in o mie de ani, nu cu populatia actuala a Romaniei.

      00
    • Probleme majore in trafic sunt in cateva orase. Din ce date am eu in Bucuresti sunt oficial 1,8 milioane locuitori si 1,4 milioane masini. Asta sare bine de tot de media UE de ~500 masini la mia de locuitori. Daca adaugam si sutele de mii de masini din alte judete care circula zilnic in oras rezulta haosul actual. Solutiile usoare sunt multe si la indemana, dar nu-si risca astia voturile.

      00
    • mie îmi place foarte mult vorba aia: „lumea civilizată nu s-a construit cu bun simț, ci cu amenzi mari”

      00
    • Nu poti mari in acest hal tarifele la parcare. Ai taxe mari? Lumea si orienteaza spre orasele vecine unde traiul este mai ieftin sau unde salariile sunt mai mari, se poate face comparatie intre cluj timisoara arad si bihor, noi suntem codasi la salarii si la forta de munca dar suntem fruntasi cand vine vorba de taxe si impozite. Impozitul auto(pentru aceeasi motorizare) in cluj 162, in oradea 207 si asta este doar inceputul…

      00
    • N-ar vota nimeni nimic. Adica crestem taxele si facem ceva din ele. Dada, placa ultimilor 30 de ani.
      Cred ca daca ai incepe invers, dupa aia urmand sa recuperezi banii din taxe marite, ai avea sanse mai mari. Sau, fonduri europene, desi prin BUC nu se face asa ceva, sunt toxici banii aia, nu te atingi de ei.

      00
    • verdenpom, de ce nu? ideea e tocmai asta, să scoți mașinile din oraș, să reduci poluarea și aglomerația și să faci orașul prietenos cu oamenii.

      00
    • rdb, pai e exact invers: MAI ÎNTÂI asiguri transport public la nivel înalt (cu tot ce înseamnă, flotă modernă și masivă, stații acoperite și dese, trasee inteligent creionate, benzi dedicate în cazul autobuzelor, informații reale din trafic etc. – cele cinci-șase orașe mai răsărite din românia își permit să facă asta, financiar vorbind, în doi ani), asiguri parcări gratuite în marginea orașelor, ȘI APOI de abia crești taxele. omul trebuie să vadă că are alternativă viabilă și decentă.

      00
    • NOU
      #28

      mie îmi place foarte mult vorba aia: „lumea civilizată nu s-a construit cu bun simț, ci cu amenzi mari”

      Asta e o prostie comparabila cu inspirational quotes pe background-uri cu peisaje.
      Lumea civilizata s-a construit fix pe lipsa bunului simt si pe lipsa coecitiei.
      E la fel ca si cu poluarea, ca sa intelegi. America si vestul au poluat de au rupt pana au ajuns la nivelul de bunastare care le-a permis sa se gandeasca la mediu, dar acum sunt cu gura mare pe tarile in dezvoltare (gen China si India) ca nu implementeaza norme de protectia mediului inca din faza de saracie. Cu coruptia, pardon lobby-ul, aceeasi poveste. La fel a fost cu orice domeniu: s-au dezvoltat pana au ajuns sa-si permita sa implementeze norme.
      Nu zic ca e bine, dar asta cu civilizatia care s-a construit prin coercitie e o prostie de prostit prosti.

      00
    • @berenger: asta am zis si eu, intai faci ceva apoi ceri mai multi bani oamenilor. Nu stiu cum s-a inteles altfel.

      00
    • rdb, păi și eu am spus așa din prima, deci primul tău comentariu ce sens are?

      00
    • Ceea ce propui, este solutia occidentala. Eu subscriu la ea, dar multi din votanti sunt cei care au dat 2500 de euro pe masina si e foarte clar cu ce solutie vor vota

      00
    • Nici un primar autentic, nu ar propune asta, accentuez autentic. Hai s-o luam pe puncte:
      1. Ce intelegi prin „standarde de tari nordice”, intreb pentru un prieten. Intrebarea o pun, pentru ca aglomeratiile urbane de prin nord mai precis Scandinavia sunt ca numar de populatie sub Bucuresti. Ca si idee :Stockholm 900k de locuitori, Oslo 600k, Copenhaga 600k, Helsinki 600k. Daca te duci mai sus, numarul populatiei scade tot mai mult si aceasta se intinde pe o suprafata mai mare. A incerca sa aplici anumite standarde de acolo aici, este o utopie, odata din cauza numarului de locuitori, respectiv din felul in care acolo a fost construita societatea. Standard de tari nordice la orice vrem noi, nu se poate aplica in Romania, nu acum, nu generatiile astea.
      2.Preturile la parcari sunt discutabile, si nu o sa ne putem cu totii de acord vreodata. Helsinki in apropierea portului 12 ore, 24 de euro, Duminica era gratis, deci am facut economie de vreo 50-60 de euro. Pentru un roman de oriunde ar fi din tara, i se pare mult, pentru cineva din Finlanda, este o suma pe care o accepta si nu face scandal. Fun fact, in Bucuresti sector 2 ADP parcare costa 100 de ron pe an, parcare la Obor subteran chiar in pasaj, 356 de ron pe luna. Trec ocazional prin zona si vad masini lasate la voia intamplari, desi au parcare la 2 pasi, as vrea acolo sa vad cum poate fi aplicat un standard de tara nordica?!
      3.Multa lume se plange de trafic si de parcari din Bucuresti, insa foarte putina lume incearca sa vada daca poate face ceva sa scada din volum, gen car-sharing, folosirea transportului in comun mai des si alte rahaturi.

      Fix din aceste cauze, standar de tari nordice nu se va aplica niciodata, sau sa fiu mai sigur nu secolul asta. Ca putem fabula la ce am vrea sa avem si ce avem nu ne opreste nimeni. Momentan avem o tara cu o gramada de oameni care traiesc peste standardul lor de viata si cu politicieni care nu vor decat sa intretina actuala situatie.

      00
    • @berenger: am mai citit de 3 ori postul tau initial si m-am prins. Sorry

      00
    • Masinile euro3 si mai jos, ar trebui complet interzise din toate orasele. Si ar trebui sa inceapa cu camioane, dube etc

      00
    • asdad
      1. „standarde de țări nordice” = cele nai înalte standarde occidentale
      2. „prețurile la parcări sunt discutabile”. prețurile sunt, de fapt, prohibitive, ca să te facă să nu-ți dorești mașină în oraș
      3. „Multa lume se plange de trafic si de parcari din Bucuresti, insa foarte putina lume incearca sa vada daca poate face ceva sa scada din volum, gen car-sharing, folosirea transportului in comun mai des si alte rahaturi.” tot sistemul propus de mine e ca tocmai să fie un amestec de zăhărel (transport public foarte bun) și bici (taxare, taxare, taxare + amenzi), ca traficul să scadă.
      4. „Ca putem fabula…” eu am fabulat, tu te-ai gândit vreo secundă CUM implementezi soluțiile? (că soluțiile sunt evidente, nu descopăr focul)

      00
    • Simplu: la oradea au scumpit biletele/abonamentele la transport in comun, au marit taxa parcarilor si le-au redus ca numar. Dar surpriza, transportul in comun si-a rarit cursele… de asta ce zici? La 8 seara astepti 30 de minute dupa un transport in comun din centru spre o anumita zona, 30 de fucking minute, acum intelegi masina se preteaza in romania mai mult decat transportul in comun? Exact din acest motiv. Eu am zis clar, cand va fi pus la punct un sistem de transport in comun eu vand masina, dar momentan romania nu este in stare sa ofere un transport in comun in satele limitrofe la 3 km departare de oras… da, 3 km… de exemplu parintii mei au de ales: transport privat sat-oras cu abonament 150 de lei si apoi inca 80 pe cel comun si tot nu ajung la scarbici la timp pentru cartelat. Problema este alta, tata termina lucrul la 4 luni, surpriza, primul autobus este la ora 5. Marti-vineri fie la 5 fie la 6 cu cartela deci nu poti mai devreme cu 5 minute, autobuzele sosesc la fara 5 minute sau la fix. Atunci ce faci? Mergi la ocazie? Nu, le cumperi o masina de 2500 de euro sa o foloseasca din A in B.
      Sper ca s-a inteles de ce suntem o tara de cacat, pestele de la cap se-mpute

      00
    • verdenpom, evident, atâta vreme cât nu ai tranport public orășenesc și preorășenesc eficient, nu faci nimic.
      eu mă uitam la mine, la iași: ai căi ferate care, practic, taie orașul în 3 și trec prin 3 din cele 4 mai aglomerate zone preorășenești. deocamdată, doar încurcă traficul în oraș, pentru că sunt mult prea puține pasaje rutiere decât e necesar. mai mult, mai peste tot în oraș, cele mai multe locuri de muncă și cele mai multe școli sunt în maximum un km de calea ferată. la fel și fabricile și complexurile comerciale din jurul orașului. așa că ar fi foarte ușor să implementezi un sistem de tren metropolitan care să și traverseze tot orașul. îți trebuie doar stații dese în oraș și în afara lui, un sistem de parcări în afara orașului și un contract cu operatori privați (plus încă un contract cu cfr pentru accesul pe liniile ferate). strict financiar, proiectul e posibil de realizat în câteva luni și ai degreva și toate drumurile de acces în iași (sau, mă rog, aproape toate), dar și transportul public din oraș. bineînțeles, nu voi vedea așa ceva făcut, așa că mă gândesc serios să mă mut în centrul oradei.

      00
    • Daca te muti in centrul orasului nu uita ca aiaci nu ai parcari de domiciliu si nici parcari pe baza de abonament asa ca te muti fara masina. Daca ai masina sa te astepti la o parcare cu plata pe termen limitat (2 ore) la 3 lei ora

      00
    • dacă mă voi muta în centru, o voi face tocmai în ideea de a nu mai avea nevoie de mașină

      00
  7. Prețurile în RO la Duster cu motorul ăsta 1.3 sunt ca in Spania.. ce contează că e produs aici….om fi ajuns la aceeași putere de cumpărare cu vesticii…sunt f. curios dacă o să îmi ofere discount și preț bun de buyback pentru o mașină produsă tot de ei, în condițiile în care am alternativa Suzuki Scross pentru achiziție…

    00
    • Asta dacă o să-ți fie livrat mașina Suzuki :P

      00
    • Din câte-mi aduc aminte de pe la economie, prețul unui produs trebuie să acopere costul de fabricare și e puțin influențat de puterea de cumpărare. Dar, chiar și așa, Dacia a vândut destul de bine în România, deci nu cred că asta e o problemă foarte mare.

      00
    • Nu înțeleg ce legătură are puterea de cumpărare, de unde e gândirea asta comunistă (de la toți după putere, dat la fiecare, după nevoi).

      Prețul unui produs este costul de fabricare + profit. Simplu.

      Tu te referi la servicii poate, unde e altă treabă, că te bazezi mai mult pe oameni și salarii, unde da, într-o țară mai săracă, fiind salariile mai mici, poți da serviciile mai ieftin.

      Dar la produse, materia primă costă la fel, o grămadă din producție e automatizată, deci curentul și roboții costă la fel, salariile nu poți zice că sunt mici la Dacia, e chiar ok prețul ținând cont că e mașină nouă.

      00
  8. Astia de la renault is ametiti de tot, mare stire punem un motor de 150 cai pe Duster, dar doar pe tractiune fata, ca sa nu ne strice vanzarile la captur.
    Motor de 1.3 litri de 150 ? cate turbine au reusit sa ingramadeasca sub capota ?

    Renaul clio e a doua cea mai vanduta masina, dar unde naiba e megane ?

    00
    • Captur exista 4×4 la vanzare in Romania?

      00
    • Doar una, probabil una mare si cu intarziere si mai mare

      00
    • eu zic ca stategia Renault in ceea ce priveste Dacia este chiar buna… daca te uti la stirea cu „Europenii cumpără multe mașini mici” vei observa ca in top 25 sunt 2 modele de la Dacia, Sandero ratand cu putin intrarea in top 10. Nu cred ca isi imagina nimeni in RO, acum 10 ani, ca Dacia va avea o astfel de evolutie

      00
    • Care dacia? Te referi tot la renault? Nici nu stiu de ce ii mai spuneti dacia ca nu ne apartine, a ramas doar cu numele ca in rest este renault 100%

      00
  9. Am intrat pe stirea cu GPL-ul si am ajuns sa o citesc pe aia cu tipul decapitat cu drujba de unul care a intrat peste ei in casa. Cu drujba, plm. Poate o pun astia de un film cu tematica romaneasca, Romanian Psycho.

    00
  10. Hexi Pharma ar fi trebuit diluata, nu dizolvata.

    00
  11. Adevarata stirea zilei :)))
    Un tânăr de 19 ani, din Deva, a vrut o oră de amor cu o prostituată, dar s-a ales cu o condamnare de doi ani. Acesta s-a supărat pe femeie, a lovit-o și i-a luat înapoi banii pe care i-a plătit.
    https://www.libertatea.ro/stiri/un-tanar-a-ajuns-la-puscarie-dupa-ce-a-apelat-la-serviciile-unei-prostituate-ce-s-a-intamplat-2529052

    00
    • Parcarea din centru civic asteapta de vreo 8 ani sa fie inaugurata… la fel ca dealul ciuperca, inca asteptam pentru reabilitare iar minciuna asta ca din parcari se intretin restul este cea mai mare gogoasa auzita, auzi la ei, se intretin… cel mai tare e cel cu interviul ca cica nu o gasesti zgariata in parcare. E adevarat, pe info trafic bihor s-a postat anul trecut o masina ce avea aripa spate infundata si bara rupta, fix acolo in parcarea miracol unde camere de supraveghere nu functioneaza iar un etaj (sau doua) sunt inchiriate celor de la DNA

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube