Câte mașini ar rămâne pe șosele dacă s-ar aplica legea?

Conform statisticilor Poliției, circa 100.000 mașini nu au ITP. Pe lângă astea, sunt destule care au trecut pe șpagă și care n-ar trebui să fie pe șosele din diverse motive (gioarse, direcție, anvelope etc).

Ovidiu zice că, dacă s-ar aplica Codul Rutier, în București ar rămâne maxim 100.000 mașini în trafic.

Nu e nimeni nebun să aplice legea taximetriei, sau orice lege ce ține de circulația rutieră în general prin București. Dacă s-ar aplica Codul Rutier în capitala României nu ar mai fi decât maxim 100.000 de mașini în trafic. Plus că 70% din șoferii de autobuze ar rămâne fără permis, că băieții trec pe roșu într-o veselie și majoritatea acelor obiecte nu sunt în situația tehnică pentru a fi lăsate pe stradă. (sursa)

Eu sunt un pic mai optimist. Dacă s-ar aplica, 1/4 din mașini ar fi confiscate, 1/4 dintre șoferi ar fi pietoni 3 luni și jumătate ar circula cu mare grijă. Și da, șoferii de transport în comun (inclusiv ăia privați) au nevoie de controale prin tragere la sorți zilnice, și ei și mașinile alea fără anvelope și vai de ele.

Pe de altă parte, spune-i românului să aibă grijă de bunul lui și te va înjura de mamă.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Romania si respectarea legilor si a regulilor unei societati civilizate.
    LOL.

    00
    • Stie cineva daca politia ia masuri daca te duci cu inregistrare la ei cu soferi care trec pe rosu?

      La mine in cartier se trece pe rosu intr-o veselie, chit ca e intersectie sau nu.

      00
    • NOU
      #3

      Romania = lumea a treia.

      Si e abia inceputul.

      00
  2. Romanul ar trebui sa invete sa aibe grija de viata lui, ca daca nu ai anvelope/frane s-ar putea sa te coste. Problema e ca desi tu ai grija/masina pusa la punct, vine Huidu peste tine si PA!

    00
    • daca ar fi doar Huidu….ar fi ok. uita-te la articolul de ieri si vezi ca nu numai Huidu considera ca masina e tren sau ca daca faci un accident …e ok s-o tai de acolo

      00
  3. Cum mergi putin mai mult prin tara, cum iti vine sa mergi din tara. Masini fara farurile aprinse pe ceata si ninsoare, dobitoci care vin pe contrasens dar iti taie din banda ta, pastrarea distantei la viteza mare etc.

    Chiar as vrea sa fie legea aspra, ar face si politia mai multi bani de furat, dar ar mai calma traficul, sigur raman o gramada fara permis.

    Dar sa se aplice pe bune, nu stat in boscheti la iesirea din localitate in camp, fiindca s-a mutat indicatorul la 2 km de ultima casa, ca asa a vrut primarul sa fie tot terenul intravilan.

    Verificat nene anvelopele, au mai mult de 6-7 ani, zbang, au sub 4 mm alea de iarna, zbang, nu ai farurile aprinse pe vremea rea, avertisment, data viitoare amenda.

    00
    • Ma.. de ce exagerezi? Sincer de ce exagerezi? Nu-s chiar asa multi in neregula cum crezi si zici!

      00
    • culmea e ca „in afara” nu se plange nimeni de logica limitatoarelor de viteza….doar le respecta…si de cele mai multe ori acolo unde e limitata viteza (si de obicei e la 30) e si radar fix…care face poze….si lumea merge, ca e noapte sau ca e zi, cu 30…sau plateste…

      plm…doar noi suntem mai destepti si doar la noi in tara

      probabil ca o sa gasim ca scuza clasicul „aia au sosele, au autostrazi…” au o pula; pe autostrazile alea cu 4-5 benzi poti face si 2 ore pentru 4-5km daca ai „noroc”….

      00
    • Marean ce fumezi? Avem nevoie de numărul dealer-ului tău

      00
    • Sunt suficienti incat sa observi diferenta intre condusul in Romania si condusul in afara Romaniei.

      00
    • Ca tot au sarit salariile in aer, sa dea psd-ul o ordonanta prin care toata lumea e obligata sa-si dea masina la buy back la fiecare 2 ani iar toate rablele sa fie exportate la nemti. Astfel, s-ar deschide aici fabrici Mercedes, BMW si Audi pentru ca Dacia si Ford nu ar mai face fata cererii. Cum ar fi?

      00
    • @Nico ii drept ca nu-s sofer de profesie ca sa imi dau seama da atat cat conduc eu si pe unde merg vad majoritatea masinilor in stare buna. Mai vezi si cate o gioarsa nu zic nu da din 10 masini 8 par in stare buna. De aici si pana la a concluziona masini fara farurii, dobitoci pe contrasens, taiat de benzi si altele mai e cale lunga. Nu-i chiar ca si in Rusia sau Africa unde nu au reguli de circulatie. Toti am vrea sa ne simtim pe drum ca in Germania pe autobahn. Ce e bai.. ati uitat de unde ati plecat?

      00
    • mareane, ti-am dat minus de la al doilea cuvant, ca mai departe oricum nu merita citit!

      00
    • @daddy nu merita asa-i, ce-i prea mult ii prea mult! pana aici cu cititu!

      00
  4. Recunosc, sunt pasionat de masini, in general. Dar nu inteleg obsesia tuturor pentru elementul asta… circulatia masinilor. Pe unde circula, pe unde sa mergem, de ce intra altii pe rosu, depasiri, marlani, melteni, masini fara ITP, cu ITP pe spaga. I simply be too stupid to understands….

    00
  5. NOU
    #23

    Pe de altă parte, spune-i românului să aibă grijă de bunul lui și te va înjura de mamă.

    Explicatia perfecata pentru multele josvoturi pe care le-am luat la comentariul de acum doua zile in care ziceam de starea jalnica a vopselei masinilor din Romania.

    https://zoso.ro/gheata-repede-masina/#comment-1312160

    00
    • Ultima data cand mi-a sarit niste vopsea pe mașină si m-a distrus….

      00
    • Explicatia e ca tu nu intelegi care e diferenta intre probleme cosmetice (vopsea matuita, ciobituri, tabla indoita) si probleme care iti pot pune tie si altora viata in pericol (tren rulare necorespunzator: cauciucuri sterse/vechi, directie distrusa, frane praf; lumini nefunctionale, samd)

      00
    • NOU
      #26

      @MariusCC Daca-mi pasa de problemele astea minore cosmetice, fii tu sigur ca-mi pasa de restul de o mie de ori mai mult.
      Oricum vad ca nimeni n-a inteles ce am zis. Daca de un lucru minor, de care poti sa ai grija tu singur, fara sa apelezi la un service, nu esti in stare sa te ocupi, ce pretentii sa mai ai cand intervine ceva mecanic.
      Din ce in ce mai mult mi se intareste convingerea ca nu cei aratati cu degetul sunt de vina, ci cei care arata. Fie ca e vorba de starea masinilor, fie ca e vorba de alegeri si iesit in piata, ipocriza este infinit mai distrugatoare decat prostia.

      00
    • @sofer: nu este musai valid sa-ti pese de problemele tehnice daca-ti pasa de alea estetice

      a se vedea masinile vopsite si ferchezuite facute din cate 2-3 alte masini sau cele scumpe, bibelou dar fara anvelope

      si nici invers nu e valid: da, mi se falfaie de zgarieturile de pe vopsea de la pietricele, de la vecinii de cumparaturi sau de la propria-mi prostie…dar reviziile si schimburile de orice (mai putin becuri si lichid de parbriz) le fac la reprentanta

      00
    • @sofer_de_masina_puternica – Eu sunt unul din cei carora nu le pasa de partea estetica. Am o gramada de zgarieturi pe masina. A trebuit sa inlocuiesc bara si aripa in urma unui accident, nu se mai pupa nuanta 100%, dar nu-mi pasa, oricum intr-un an doi sunt la fel de zgariate ca restul masinii.
      Mecanic in schimb, e cat se poate de intretinuta, schimbat ulei/filtre regulat, revizie anuala si schimbat tot ce e cazul, mers in service la primele semnde de probleme.
      Atata timp cat masina merge, ce-mi pasa mie ca mi-a sarit lacul pe jumatate de capota (da, chiar mi-a sarit) ?

      00
  6. Inca ceva: daca s-ar aplica legea, AR FI MAI MULTI fckng BANI LA BUGET !!!

    00
    • MAI MULTI fckng BANI LA BUGET ? La ce ar ajuta ? La furturi mai mari ?

      00
    • Exact aici este paradoxul: daca poliția rutieră ar aplica legea, ar fi bani mai multi la buget. Dar bugetul e ceva abstract pentru ei. Dacă primăria, prin poliția locală, ar aplica legile, ar crește încasările la buget. Dar ar supăra o parte din alegători și niciodată nu vrea asta – voturile sunt mai importante decât încasările la buget

      00
    • daca s-ar aplica legea, s-ar fura mai putin din buget!

      00
  7. lol tot ar ramane prea multe

    e foarte greu sa faci omul sa inteleaga ca de fapt nu-si permite masian si locul lui e in maxi taxi, nu in gioarsa de 500£

    00
    • si de ce-o fi mai bine in maxi taxi-ul la fel de gioarsa si unde controlul volanului e la altul?

      00
    • Dragos, ca omu sa inteleaga ar trebui ca mersul cu transportul in comun sa fie mai avantajos (timp, bani) decat cel cu masina proprie. Iar in Bucuresti (si in cea mai mare parte din Romania) nu e cazul – si probabil nu va fi inca multa vreme de aici inainte.
      La ora asta singura parte functionala a transportului in comun in Bucuresti este metroul. Restul: autobuze, microbuze, tramvaie mai au mult pana sa poata fi folosite – in primul rand trebui sa vina conform unui program.

      00
    • Aham, in maxi taxi, stii de cazul din timisoara unde militienii sunt mana in mana cu hotii de buzunare? Ei? Ce zici, parca nu it prea arde sa te duci cu ratb-ul si sa te trezesti fara bani, telefon si alte suteminuri

      00
  8. boala grea cu masinile astea. cum zicea Vali, de multe ori ignoram interesul comun pentru confortul nostru imediat. va fi nevoie de multi ani si vointa din partea politicului sa putem schimba un pic mentalitatea asta.

    00
  9. Statistica Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că în București erau 1,25 milioane de mașini înregistrate până în octombrie 2017 la care se adauga sutele de mii de masini cu numar de provincie.

    00
  10. sunt din bucuresti si pilotez :) in bucuresti de 18 ani. dupa cum ziceam in alt post, lunile astea ma refac dupa o operatie la coloana care a insemnat si vreo 2 luni in care chiar si mersul pe jos a fost mai anevoios pt mine. in bucuresti soferii nu mai au nici o frica sau respect pt nimeni si nimic. in clusiv pe verde pt pietoni mi s-a intamplat ca masinile sa opreasca ostentativ sau hai sa zicem din scurt la 1m de piciorul meu, am fost claxonat pe zebra pt ca nu o luam la fuga, am fost claxont pe trotuar sa ma dau la o parte, sunt intersectii mari in zona unde locuiesc unde nu poti sa traversezi de balti si taxiuri oprite pe zebra. orice plimbare pe afara mi se parea un risc. mie mi-a trecut dupa 2 luni, sunt multe mai sprinten acum. dar saracii aia cu handicap pe viata?!
    la fel, pt inca ma recuperez, sunt mai mult pieton acum si merg pe jos si ratb. in statie la ratb risti sa te calce vreo masina care vrea sa parcheze acolo neaparat. stau seara in statie la ratb prin centrul bucurestiului, nu mai zic ca vine ratb-ul la 20min, si ma intoxic de gazele de la masini si observ soferii care sunt mai atenti la telefon decat la mers. toti! daca s-ar aplica legea sunt convins ca mai mult de jumate din soferi ar fi sanctionati.

    00
  11. Cel mai nociv argument dat de romani este cel cu „fac cu vreau cu lucrul meu” (cu variatiunile fac ce vreau la mine acasa si fac ce vreau pe banii mei)

    00
  12. Aplicarea acestor legi, este destul de dificil de pus in practica. Si pe langa asta, implica alte costuri pe care nimeni nu vrea sa le suporte. Insa partea cu verificatu si amendatul la nivel de ITP, este la indemana, dar nu exista interes. In schimb, partea cu verificatul tehnic prin sondare al masinilor din trafic la frane/directie si alte nebunii, este o operatiune prea costisitoare si se face din an in paste.
    Romania este un cimitir de masini din Vest de ceva timp, s-a tot incercat prin diverse taxe, descurajare acestui fenomen, insa din nou, ne-am oprit ca nu aveam dosar cu sina.
    Daca chiar iti doresti sa faci asta, schimbi grila de impozitare a masinii coroborat cu RCA diferentiat. Chestia asta nu se va face, pentru ca romanii ar descoperi cat de saraci sunt si exista un nivel de saracie acceptabil peste care nu se poate trece, ca altfel lumea se supara.
    Realistic orice masina mai veche de vreo 4 ani ce a fost rulata in Romania, are un grad de pericol pentru cei din jur ridicat, sunt si exceptii, dar din pacate nu conteaza.

    00
    • Peste ocean dupa ce platesti impozitul pe masina ( e de fapt reinnoirea numarului de circulatie al masinii) trebuie sa lipesti un mic abtipild (are scris anul si luna expirarii pe el si sunt de diferite culori in functie de anul cand expira) pe placa din spate cu numarul de inregistrare. Se poate implementa foarte usor si in Romania. In plus masinile de politie sunt dotate cu aparate care citesc automat numarul de inregistrare si verifica daca ai platit reinnoirea numarului de inregistrare si daca ai asigurare. Are capacitate de verificare de nu stiu cate zeci de numere pe minut.

      00
    • Peste care ocean si in ce tara? In sua ale americii sunt zone cu rable care nici la noi la tara nu exista

      00
    • cat de prohibitiv de costisitoare ar fi verificarea in trafic? ar costa mai mult decat amenzile ce se pot aplica?

      00
    • Nu ar fi mai usor prima data amendat administratorul drumului? Adica na, militia se deplaseaza pe asfalt, nu cred ca este atat de greu sa vezi lipsa parapetilor/marcajelor… si se poate face usor, ai venit la conducere? Nici o problema, girezi taica cu averea daca nu iti faci treaba, vine militia, iti tranteste 4-5 amenzi si te-ai saturat, fie pleci din functie fie iti faci treaba dar nu, ei se fac ca nu ne vad noi ne facem ca nu le futem familiile celor de la cnair cand dam in gropi

      00
  13. Legea 421/2002 + Decizia CCR nr. 826/2015 = daca nu indeplinesti conditiile necesare pentru a avea dreptul de a circula pe drumurile publice (RCA+ITP+masina inmatriculata), nu ai dreptul sa parchezi pe domeniul public. Si uite asa se rezolva o alta problema majora.

    Ma gasiti si pe Facebook, pe pagina Primăria Munikipiului Ploiești (cu diacritice), unde alaturi de alti doi colegi de suferinta atragem atentia asupra problemei rablelor (si a altor probleme) in oras.

    00
  14. O idee bună ar fi să premieze pe cei care filmează în trafic și surprind cretini care nu respectă codul rutier. Dat 10% din amenda comision la cel care filmează și să vezi atunci spirit civic. Se potolesc imediat. Toată lumea câștigă, cel care filmează ia €€, cei care conduc ca muile se potolesc după amendă/permis reținut și gândul că pot fi prinși oricând, statul că ia bani mai mulți la buget de la cretini. Se rezolvă și faza cu „nu avem suficient personal”, din partea poliției. Izi pizi. E foarte ușor de aplicat…

    00
    • De ce sa ne oprim aici? Putem sa combatem si evaziunea fiscala daca ne surprindem vecinii cu electrocasnice pe care nu ar trebui sa si le permita.

      00
    • electrocasnicele le poti lua ”cu buletinul”. in romania oricum nu te intreaba fiscul nimic, poti sa fii multimilionar/miliardar in euro fara venituri declarate acoperitoare.

      00
  15. Acuma, fara nici o suparare…eu nu inteleg un singur lucru, recunosc, nu am urmarit cu mare interes disputa „taximetristi-uber” dar, la noi la cluj, Taximetristii fac „Uber” cu masinile personale, pe bune, stiu 5 indivizi care s-au lasata de taximetrie si fac Uber. Ce e asa greu?
    „Problem Solved”

    00
  16. mai nou, legea zice ca la expirarea ITP-ului, se suspenda inmatricularea, ceea ce ar face circularea cu ITP-ul expirat infractiune. Poate niste dosare penale si mai scade numarul de oameni care fac asta.
    Nu ar trebui sa fie asa de complicata folosirea camerelor de rovinieta si pentru asa ceva.

    Eu inteleg ca sunt unii carora nu le pasa de amenzi / dosare penale. Nu inteleg cum de nu le pasa de copiii si de nevestele pe care ii iau in masinile cu probleme tehnice grave.

    00
  17. La romani, masina e semn de bunastare, indiferent cat de giorsa este. Daca romanul ramane fara masina, o sa-si puna intrebari existentiale despre cat de sarac, cum traieste si ce se intampla cu banii din taxe si impozite si nici un politician nu ar risca asa ceva.

    00
  18. Toata lumea vrea o tara ca afara dar nimeni nu respecta regulile, pe care le-ar aplica daca ar fi intr-o tara straina.

    00
  19. Mi-as fi dorit så våd azi de dimineata (9-10) niste politie pe A1, sa dea amenzi celor fårå lumini aprinse.
    Era ceata, desigur, vizibilitate sub 100 de m, dar unii nu aveau nici pozitiile aprinse, d’apåi luminile de ceata…
    bå, ultimu’ care pleaca din tara så-si aprinda luminile de intalnire.

    00
  20. „Ovidiu zice că, dacă s-ar aplica Codul Rutier, în București ar rămâne maxim 100.000 mașini în trafic.” – parere de habarnist.
    În București erau 1,253 milioane de mașini înregistrate până în octombrie 2017, conform calculelor lui Ovidiu, mai mult de 11 mașini din 12 sunt rable fără ITP, acum îl invit să arunce un ochi în trafic. Pe de altă parte, s-au înmulțit cazurile în care poliția le tot confiscă taloanele ăstora prinși fără becuri, ITP, etc.
    „Și da, șoferii de transport în comun (inclusiv ăia privați) au nevoie de controale prin tragere la sorți zilnice, și ei și mașinile alea fără anvelope și vai de ele”. – zici tu!
    Păi firmele de transport private sunt controlate și de ARR și de ISCTR, asta în mod normal, problema este corupția. La nivel de transport persoane microbuzele alea de rahat care fac transport județean în mod normal nu trebuiau să fie pe trasee, că transportatorul a licitat traseul cu nu știu ce autobuz, a luat punctajul, traseul și după aia a trimis rabla să transporte călătorii. Legi există, nu le aplică nimeni

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.