Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. Nu am cine stie ce cunostiinte de economie, dar cifrele alea din articolul din Wall-Street nu ar trebui ajustate la inflatie?

    00
  2. Exemplul lui Eftimie cu un aparat de uz casnic ma e cum mai e, dar BAI FRATE: de ce imi apar reclame cu hoteluri in Amsterdam dupa ce m-am intors de acolo? Ce, o sa las totul si sa plec din nou?

    00
    • poate te-au impresionat curvele și vrei să te întorci.

    • Ai impresia că ei știu asta? Ai căutat aia, presupun că încă mai cauți și te bombardeaza cu reclame de acolo. Mi-am luat o vacanta, plec peste o luna, e platit totul, dar ghici ce reclame găsesc peste tot? E destul de greu să știi dacă cineva mai e interesat de produsul reapectiv.
      Dar nu e problema, fiind bombardat ani de zile cu reclame, mi-am creat un fel de AdBlock vizual și efectiv nu mai iau în seamă reclamele, decât foarte rar. Daca sunt prea multe pe o pagina, o închid automat, fara sa mai arunc și un ochi peste conținut. Cred că m-aș putea înscrie la emisiunea aia cu superoameni de pe Discovery.

      00
    • A fost la Amsterdam, nu la Mamaia, ce nu înțelegi?

      00
    • NOU
      #7

      Mi s-a intamplat si mie cu booking.com. Si e penibil pentru ei. Am cautat la ei cazare pentru sa zicem Amsterdam vreme de cateva zile, intr-un final am rezervat ceva. Timp de 3 luni de zile dupa ce m-am intors din Amsterdam, am tot primit pe facebook reclame la cazari in Asterdam de pe booking.com.

      Problema e simpla, nu-si sincronizeaza sistemele de booking si DMP/DSP/FB lead ads, au ceva lag intre sistemele lor si cele ale diverselor agentii cu care colaboreaza, etc.

      00
    • @George si @Eu, exact la asta ma refeream, locatia nu e importanta sa zicem ca te intorci de undeva din Asia si vezi dupa aia juma de an oferte pentru cazare la pret redus pe o insula oarecare. Stati mai frate, e la 2 km de casa mea sa ma duc in fiecare luna? @Ionut nu mai fi hater incearca sa intelegi sensul a ce s-a spus

      00
  3. Articolul cu România arată că ne-am dezvoltat, în ciuda PR-ului negativ făcut chiar de români. Chiar dacă investițiile străine directe au scăzut, au apărut companii autohtone mari care au preluat rolul ăsta.

    Ah, și am construit în 10 ani de 2 ori mai mulți kilometri de autostradă decât Suedia, deci mumu ăla care au încercat să ni-l dea românii angajați la ambasadă nu se justifică.

    00
    • NOU
      #10

      Kilometri de drumuri
      Suedia – 580.000 km
      România – 87.000 km

      Autostradă
      Suedia – 2050 km
      România- 807 km

      De ce crezi tu că Suedia construiește mai puțin?

      00
    • NOU
      #11

      Să nu uit. Suedia are o suprafață de 2 ori mai mare decât România

      00
    • Trollezi sau ce? Suedia nu mai construieste autostrazi pentru ca nu mai are nevoie. Iar comparatia cu 2008 e nitel ciudata pentru ca in 2008 intram in criza. Si multi indicatori economici se dusesera in cap.

      00
    • Suedia a început construcția de autostrăzi cu mulți zeci de ani înaintea României, e normal să aibă mai mulți kilometri construiți. Postarea de pe Facebook e însă despre perioada 2007-2017, când România a construit mai mult decât Suedia. În 10 ani România s-a dezvoltat mai mult decât în ultimii 50.

      Însă dacă vă pute România puteți pleca oricând, nu vă ține nimeni aici cu forța.

      00
    • @Ionuț …dacă vă pute România puteți pleca oricând
      Si câți au plecat de atunci ? :D si plecatul e un indice real al nivelului de dezvoltare, n-ai de ce sa pleci dacă duduie economia

      00
    • A început lumea să scape și de la Bălăceanca.

      00
    • Nu cred ca comparatia nu nr. de km de autostradă are vreo relevanță. Nici Suedia, nici Norvegia, Finlanda sau Irlanda nu prea s-a grabit la construit autostrăzi, din motive destul de evidente. Au densitati scazute, cu majoritatea populația grupata într-o zonă restrânsă a țării, restul fiind semipustiu. Nu construiești autostrăzi în deșert sau la cercul polar. Autostrazile, la fel ca canalele fluviale necesita o anumita densitate a populatiei pentru a merita investitia. Romanii sunt obsedati de autostrazi, isi inchipuie da daca umplu tara de ele, gata, totul s-a rezolvat, devin tigru economic. In realitate, e un mod clasic de a încurca cauzele cu efectele. Autostrăzile sunt efectul prosperității nu cauza ei. Majoritatea tarilor din vest care au avut cresteri economice spectaculoase, nu au datorat nimic autostrazilor. S-au apucat de construirea lor abia dupa ce au ajuns in topul prosperitatii. De fapt, dacă te uiți la topul țărilor UE în privinta venitului pe cap de locuitor, primele 10 tari nu rup gura târgului cu nr. de km de autostradă. Abia următoarele 10 impresionează. Nu mai zic de Portugalia si Grecia care s-au umplut de autostrăzi, fara nici un efect vizibil, economia a ramas stagnanta, sunt tot la coada Europei care contează. Nu zic ca nu e mai bine sa dai bani pe autostrăzi decât să îi arunci pe ajutoare sociale. Dar nu trebuie să te aștepți la ceva spectaculos. Cei care au reușit au facut-o prin dereglementarea a sande a pieței si reducerea impozitelor, nu prin construcții record de autostrăzi.

      00
    • Postacul Ionut vine si lauda numarul de km construiti intre 2007 si 2018. Cum bine spunea cineva mai sus, Romania are 807 km de autostrada in teorie circulabili. Dintre acestia 113 au fost dati in folosinta iniante de 1990, ceea ce insemana ca din acest an si pina in 2018 au fost construiti 684 km de autostrada. Numar asupra caruia voi reveni.
      Baiatul asta Ionut, vine si ne spune el ca intre 2008 si 2018 s-a construit mai mult decat in Suedia. Ok… Ne ducem la tanti aia care le stie ea pe toate, Vicky parca o cheama, si ne uitam: https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Romania. Vedem ca, de la sfarsitul lui 2007 si pina la cel al lui 2018, au fost construiti 560 de km de autostrada. Asta insemnand ca din 1990 si pina in 2007 au fost construiti doar 124 de km, dar asta e alta poveste. 560 de km in 10 ani par la prima vedere o frumoasa cifra rotunda, ducandu-te cumva la ideea ca in fiecare an din acesti 10, au fost construiti 56 de km de autostrada. Aparent, pentru Romania, un numar relativ ok de km per an. Ei bine, nu. Daca ne uitam in link, vedem ceea ce postacul asta (…) uita sa spuna: 2008 nici nu apare in lista, ceea ce inseamna ca in 2008 numarul de km construiti a fost fix 0. Si mai vedem ca, in afara de 2011, 2012 si 2014, cand s-au realizat un numar „record” de km, din 2014 si pina in 2017 numarul de km construiti a fost in continua scadere, inregistrand o crestere brusca in 2018, probabil prin grija partidului, a statului si a domnului PM in principal. Stai, am spus domnului? Am vrut sa spun de fapt Tanti Veorik. Si nici anii 2009 – 2010 nu s-au simtit prea bine din punctul asta de vedere… Dar da, a construit Romania in acesti 10 ani mai mult decat in Suedia, care probabil, cum bine spunea cineva ai sus, si-a pierdut interesul in a mai construi autostrazi, gasind alternative la transportul rutier. Nu stiu, vad ca despre transportul pe calea ferata, altfel destul de bine reprezentat in Europa, nu vorbeste nimeni comparativ cu Romania. Oare de ce?
      Si ca sa inchei si sa ma intorc la cei 684 de km construiti din 1990 si pina in 2018, si la cei 560 construiti in 10 ani, daca gandesti in termenii de km/an, si te raportezi la ultimii 10 ani precum Ionut, ti-o furi serios de tot. Pentru ca proiectand acest numar de 56 de km pe an (fals, cum am demostrat mai sus), rezulta ca in cei 29 de ani ar fi trebuit construiti in aceasta perioada, pastrand ritmul, 1624 de km autostrada. Sigur, putem spune pastrand rationamentul lui Ionut ca cei 684 s-au construit din cei 1624…

      00
    • Postacul Ionuț din întâmplare are mai multă experiență practică în domeniu decât tine. Postacul Ionuț vorbește în cunoștință de cauză, nu este trollul dufu care nu se pricepe la nimic niciodată, dar mereu are câte o opinie la multe articole.

      00
  4. @kilroy

    atunci daca comparam cu 2007, varful de bula, cum stam? mai bine sau mai prost?

    00
    • La investitii directe stam catastrofal, pentru ca in 2008 incepusera sa scada fata de 2007 si oricum erau mai mari decat acum. Restul indicatorilor trebuie comparati, nu e domeniul meu, unele cifre le stiu din media. Dar mi se pare corect sa compari un an de prosperitate (sau lipsa a crizei) tot cu un an similar.

      00
  5. Gigi24 in niciun caz in articol sa nu se intrebe cumva daca in sectorul energetic, atat de vestit al baietilor destepti, avem de a face si un mic cartel acolo care sa genereze un pret mai mare. Ar fi nasol dupa aia fara bani. Trebuie sa manance si gura lor ceva.

    00
  6. Vă f***te grija de autostrăzile suedeze…n-ați citit că dispare cafeaua ca urmare a schimbărilor climatice? Cu ce atenție o să meargă săracul la asistentele din spitale? Fiți înțelepți, cumpărați benzinare, că poluează mai puțin (publicitate spoiler).

    00
    • Nautul le sta in gat?

      00
    • Poți încerca cu nechezol, dar o să suferi de o dezlipire de retină când o să vezi cum face iapa in halat alb 🤣

      00
    • @RomArian: Ți-a dedicat National Geographic un articol, nu e nevoie să-ți faci reclamă și pe blog:

      Dacă n-ai bani de tratament ia-ți un credit, sau angajează-te la stat (o să-ți rezolve neamurile problema), că altfel mori virgin.

      00
    • Nu ma fute grja nici de climate change, indiferent cat de mult ar influenta pretul la cafea, banane, petrol sau lame de ras. M-ar afecta insa daca ar influenta major pretul la pizda. Am aflat recent ca sunt bolnav cronic de masculinitate toxica iar tratamentul costa o avere.

      00
    • Raul, atatia ani l-am cautat pe frate-miu… si el era la doar un click distanta! Thanks, mate 😉

      00
  7. Daca invatamantul se duce in jos, nici instructorii auto nu vor sa ramana mai prejos.

    Cauza e asta, efectul il resimtim cu totii:

    https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/soferi-din-ce-in-ce-mai-slab-pregatiti-ajung-pe-soselele-din-romania-1066753

    P.S. orele suplimentare sunt mai scumpe..

    00
  8. M-am ingrozit cand am vazut in top carti vandute de Libris (la ei pe site) audiobook-ul de 70 de lei intitulat „Conectarea cu Sinele Divin”, de Niculina Gheorghita. Doamna (psiholog si terapeut Bowen) mai are cateva titluri pompoase, gen „Bucuria de a trai fara masca”, „Din vorbele de duh ale strabunilor si fluxurile de constiinta cuantica”, „Self-Healing Stars in the Brain Through Mind Power” :D

    00
    • „conectarea cu sinele divin” sună mai bine decât „pune în mortii mă-tii mâna la muncă și nu mai fi o lepră leneșă”.

  9. fix de scumpirea curentului au nevoie acum minerii de bitcoin

    00
  10. La treaba cu reclamele, e o provocare tehnica. Livrarea de reclama pe baza navigarii pe site e relativ simpla, sunt mai multe solutii ce folosesc informatiile din cookie.

    Cand intervine cumpararea, trebuie corelata cumva evidenta din cookie cu informatia din comanda finalizata (care e stocata undeva backend sau intr-un ERP, sistem separat, cu siguranta securizat). Solutia e la indemana, dar probabil se face mai greu in functie de sistemele folosite, echipa de development cu care lucreaza magazinul respectiv etc. Mai ales daca exista interes doar pentru vanzare si mai putin interes pentru ce se intampla dupa cumparare.

    00
  11. in ultimii zece ani am construit mai multi km de autostrada decat suedia si canada la un loc. i-am devastat pe toti.

    The Trans-Canada Highway (French: Route Transcanadienne) is a transcontinental federal-provincial highway system that travels through all ten provinces of Canada from the Pacific Ocean on the west to the Atlantic on the east. The main route spans 7,821 km (4,860 mi) across the country, one of the longest routes of its type in the world.
    The system was approved by the Trans-Canada Highway Act of 1949, with construction commencing in 1950. The highway officially opened in 1962, and was completed in 1971. Upon its original completion, the Trans-Canada Highway was the most lengthy uninterrupted highway in the world.

    00
  12. Românii consumă cea mai scumpă energie ???
    De unde pana unde?
    EURO per kWh:
    -Danemarca : ~0.31
    ….
    -Romania: ~0.13
    -Bulgaria: ~0.10

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.