Podcast: despre parcări

La ideea lui Leo:

Idee de podcast: locuri de parcare cu plata, date de la primarie – Brasov vs Bucuresti vs alte orase. De ce e bine / de ce e rau, de ce e de porc sa fie pe apucate, cum trebuie procedat cu nesimtitii care si-au facut parc auto intre blocuri, dube printre blocuri, masini de firma etc.

Probleme:

  1. incompetența autorităților locale la sistematizare și ridicarea rablelor
  2. oameni mizerabili, care își țin mașinile pe loc cu anii
  3. blocuri prea multe
  4. ajutoarele la încălzire

Soluții:

  1. ridicarea rablelor
  2. sistematizare mai bună
  3. impozite mai normale
  4. reclamații constante la poliție

 

Podcastul e disponibil și pe iTunes.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. alte solutii:

    buvinieta.taxa de congestie. taxarea tuturor masinilor cu numar de provincie. (ca in mangalia, acolo e bariera, aici poate sa fie camera video). daca nu se pot face parcari n-ai ce taxa. n-ai ce oferi. atunci asta e cea mai eficienta taxare. e o taxa de protectie pentru cetatenii bucurestiului. cei care stau in orasul asta. care platesc taxe aici. si care vor o viata mai buna. ai masina de brasov si vrei sa intri in buc? taxa. simplu.
    taxa de poluare. orice e <= euro 4. Bucurestiul e foarte poluat. e foarte justificabila.

    00
    • Taxele locale in Bucuresti sunt mici. Ce faci cu masinile inmatriculate pe B de leasing ce au impanzit toata tara ? Vi le dam inapoi ? Le taxam cand iasa din Bucuresti ?

      00
    • cel mai eficient e sa faci bani din nimic. Cel mai usor de inteles de animalul psd-ist. Combinat cu prostia patologica din administratie vei avea de platit pe ceva ce merge prost.

      Cat vei mai creste iti da si mustacioara iti vei da seama ca nu dai un ciomag pe mana aluia care vrea sa iti dea in cap.

      00
    • cici: muci-buci, păi, și Mazăre pusese niște bariere la intrare în Mamaia, unde plăteau toți cei ce nu aveau numere de CT și, ce-a rezolvat? că l-au luat toți la bâză.
      Primarul de Mangalia e fost șef de ANAF județean. Ce altă idee te-ai fi așteptat să screamă, decât o nouă formă de taxare?
      Scrii: „taxă de protecție pentru cetățenii bucureștiului”… pe care s-o plătească provincialii… că localnicii se socotesc cu parcagii neoficiali.
      P.S.1 De ce, plm, își închipuie bucureștenii că sunt din alt aluat, diferit de mămălicikul românesc? (Sper să nu intervină iar ăla cu PIB-ul mare de pe capul lui de locuitor)
      P.S,2 Anul trecut cea mai ieftină gigacalorie era în București (subvenționată) iar cea mai scumpă în Constanța, asta în timp ce cele mai multe firme din port (așa zișii operatori portuari) au sediul social în București.

      00
    • Corect este ca in fiecare localitate sa se ofere parcari de resedinta numai pentru masinile inmatriculate pe judetul respectiv.
      Locuiesti in Iasi si vrei parcare de resedinta – inmatriculezi masina pe Iasi.

      00
  2. Ma uitam la postul cu Skoda Kodiaq, chiar as avea nevoie de o masina mai mare si noua.
    Dar unde dracu sa o parchez, am vecini care isi tin harburile nemiscate de ani de zile pe locuri cu plata pe post de debarale ( la 80 lei/ an renteaza ) nu mai zic de harburi abandonate in locuri in care s-ar putea parca.
    Legal as fi dispus sa platesc si 1000 lei / an /loc de parcare si ca mine sunt multi, spaga cateva sute de euro pe un loc de parcare nu vreau sa dau.

    00
    • Nu stiu ce masina ai acum, SUV-urile compacte au cam aceleasi dimensiuni ca si sedanurile, sunt doar mai „inaltate”.

      Exemple: Mitsubishi Eclipse Cross (compact SUV) este cu cativa centimetri mai scurt decat Mitsubishi Lancer; Seat Ateca are aceeasi aproape aceeasi lungime cu un Seat Leon; VW T-Roc este un pic mai mic ca un Golf…

      (sursa: https://www.automobiledimension.com)

      00
    • si ce ai facut pana acum in legatura cu masinile respective abandonate? o sesizare ceva la primarie? nu conteaza ca sunt abandonate pe locurile lor. locul respectiv nu este proprietate personala, in 90% din cazuri…

      00
    • @maxp – o data la o luna sau doua mai depun o sesizare doar pentru cele care putrezessc parcate neregulamenter, ma gandesc ca poate li se va face acru de mine si le ridica ( sunt foarte rezistenti la asta ). Dupa ce vor ridica macar una fac si atele

      00
    • NOU
      #10

      Fa o sesizare la Politia Locala.

      00
  3. Întrebare: doar în sectorul 3 din București nu se alocă locuri de parcare pe străzile cu sens unic sau așa este în toată țara? De la primărie mi s-a spus că poliția nu le dă voie.

    00
  4. 40 lei impzoit anual pt masina mea 1.2. 44 lei locul de parcare relativ central. Sunt jenant de mici taxele. Dar si daca ar fi mai mari tot nu s-ar face nimic de banii aia. Primariile in Bucuresti nu de bani duc lipsa.
    Cat despre amendat, sunt ferm convins ca politia a primit ordin sa nu supere votantii. Altfel nu-mi explic de ce singurele masuri pe care le vad de la rutiera sunt radare si foarte rar filtre.
    Nici sa amendeze pe toti cei parcati neregulamentar nu e ok, dar hai sa incepem cu aia care blocheaza treceri de pietoni, statii de autobuz si tramvai, trotuare, care dubleaza masini parcate etc. Aia care „incurca”, asa de inceput.

    00
  5. am niste sesizari la primarie de peste 1 an pt niste harburi din jurul blocului. au venit si le-au lipit somatii in geam. apoi proprietarii au mutat masina 50m mai incolo, una dintre ele tractata, asa jaf a ajuns. deci s-a anulat somatia. iarasi sesizare, iarasi somatie, iarasi mutata. wtf?!
    2.aia cu case noi nu-si fac garaj in curte din comoditate sau lipsa bani : inseamna poarta pt masina (bani in plus), inseamna pavaj in curte unde sa stea masina (bani in plus chiar daca e vb de un nenorocit de beton de 500 lei), garaj subteran ?! ala dubleaza costul unei case de marimea prietenei tale de exemplu. asa ca atunci cand sunt pusi in fata faptului: casa noua 100k eur vs casa noua care sa acomodeze si masina 110k eur daca este vb de un garaj, ghici ce vor alege?

    cand mai merg pe jos prin buc vad atatea locuri care ar putea fi mai bine optimizate, dar cine s-o faca? e ajuns s-o ia unul de la primarie pe jos asa pe bulevarde si cu o agenda si sa noteze niste cacaturi, chestii marunte, dar care ar conta imens. pm, n-am o concluzie.

    00
    • Cred ca iti e mai usor tie sa dai un mail/telefon la primarie, decat lui sa mute masina. Cum muta masina, pac reclamarie cu somatie. Fix atunci, cum ai vazut masina mutata, pac reclamatie. Pana la urma fie va ceda psihic, fie nu va acea cu ce sa mute, fie nu va observa la timp. Toaca-l psihic, e doar o chestiune de timp.

      00
    • e un rahat de lege. se vede clar ca masina nu mai poate fi recuperata. ce conteaza ca o muta mai incolo ?! s-o ridice chiar daca o muta.
      ce ma intriga este ca am impresia ca sunt singurul care face sesizare. din 4-5 blocuri cate sunt in imediata apropiere.

      00
    • @Zarax – maxp are dreptate. La mine in oras, tot ce faci pe telefon are tendinta sa se piarda. In plus, mint toti, de la Prefect, la Primar, si tot asa, pana la gigel care blocheaza roata. Nu tiu in ce oras e maxp, dar probabil si acolo cei care ar trebui sa actioneze sunt la fel de mizerabili.

      00
    • Dar nu schimbasera legea ca pentru folosit spatiul public trebuie sa ai ITP si RCA la masina?

      00
    • @DanMk – Legea e de prin 2002, iar Curtea Constitutionala a clarificat prin rezolvarea unei spete in 2015, dar vezi tu, mai trebuie si cineva care sa o aplice, legea asta.

      00
  6. @zoso – multumesc.
    Sa luam de exemplu orasul Ploiesti:
    1. Exista lege, si o decizie a CCR car explica in mod destul de clar ce trebuie ridicat si cand trebuie ridicat, dar autoritatile au facut tot posibilul sa nu le aplice. Exista Societate de Gospodarire Urbana, cu departament Ridicari Blocari, care de ani de zile nu au mai ridicat nimic. Bai, deci mers in audienta, la primar, la prefect, la City Manager, cu legea in mana, cu poze. Mai mult de lipit notificari in parbriz, n-au facut nimic. E o masina la mine in cartier, cu numere de Franta, care zace de ani de zile. Au crescut balarii pe sub ea, lumea a aruncat gunoaie pe ea, inclusiv acum de sarbatori castraveti murati. Ce mi-au zis la primarie? Aaa, pe asta n-am vazut-o. Aaa, pai nu stim cine este proprietarul. Pai da, dar aveti procedura si pentru asta. Ultima gaselnita: stai ca dam Hotarare a Consiliului Local cu procedura „locala” de ridicat rable.
    2. Tot in zona este un avocat a carui sotie este Procuror la Curtea de Apel. Asta are vreo 20 de rable (camioane rusesti, masini cu numar de UK, foste ale Armatei, fara RCA, fara ITP). Cu greu am reusit sa i le injumatatesc, dar mai departe astora le e frica sa i le ridice.
    3. Vecini care si-au turnat beton si acum blocheaza pe oricine isi pune masina acolo. Reclamat, rezolvarea e „in curs” de doi ani.
    4. Sunt chirias, nu am familie, am parcat masina mea si n-o mai misc, pentru ca am si masina de la firma (branduita). Unde parchez? Mot, in mijlocul spatiului de parcare unde de obicei familiile cu copii parcheaza singura masina a familiei, masina care circula zilnic.
    5. Identificat spatiu unde se poate amenaja spatiu de parcare. Cerere la primarie. A, nu se poate ca nu putem face spatiu inierbat pana langa gardul proprietarului, pentru ca… ?
    6. Am casa, am garaj, dar mi-e greu sa deschid poarta in fiecare zi, asa ca urc masina pe trotuar si o parchez acolo.
    7. Masini cumparate din alt judet, lasate cu namar de alt judet (nu Bucuresti/Ilfov) si lasate in parcare pana le expira tot.
    8. Masini cu numar de Brasov si Bucuresti, orase unde daca te duci sa parchezi undeva te trezesti cu stergatoare ridicate, cauciucuri taiate, portiere zgariate, pentru ca sigur orice loc e altcuiva (fie pe bune, fie cu de la sine putere). In Ploiesti frecvent astfel de masini se gasesc parcate unde au ei chef, pentru ca la Ploiesti e sat fara caini.
    etc. etc. etc.

    00
  7. Într-un sector din București, a venit un băiat care se ocupa de o direcție prin primărie. Printre altele, se ocupa și de parcări. În 2 ani a făcut aproape 20.000 de locuri de parcare doar prin retrasare. A luat legea, s-a uitat că un loc de parcare standard trebuie să aibă vreo 11,5 metri sau 12. A pus oamenii din primărie care i se păreau să stea degeaba să facă un inventar al locurilor de parcare. Unul avea SUV și a avea un loc de parcare de 20 mp, unul avea 5 mașini, 5 locuri de parcare în fața blocului, unul ținea autobuzul în parcare blocului, unu își îngrădise locul de parcare și mai ocupa câte jumate din alte 2 cu gardurile și tot felul de situații. A șters tot ce era vechi, a retrasat toate locurile la aceeași dimensiune. L-a costat doar vopseaua.
    I-a supărt pe mulți, e drept. Dar altora le-a convenit că l-a lăsat pe vecinul cu 5 mașini doar cu un loc și i-a dat dreptul să aibă al doilea loc de parcare doar dacă în spațiul alocat blocului rămâne vreun loc nealocat unui alt locatar din blocul respectiv.
    Bănuiesc că nu s-a îmbogățit din vopseaua aia ca să justifice proiectul, dar a avut voință și poate puțină viziune.

    00
  8. help. daca am cazare langa aro palace in brasov, pe ce strada poate fi lasata masina in apropiere fara taxa pe zi? tnx

    00
    • nu ai unde să o lași fără taxă de zi în apropiere.

    • Dar care e problema dacă plătești parcarea?

      00
    • nicio problema man, dar stiu ca la brasov e cam scumpa parcarea daca stau 5 zile fara sa ating masina, si mai stiu din excursiile anterioare ca daca nu te deranjeaza sa mergi putin si pe jos, gasesti strazi fara plata un pic mai incolo. nu fiti rautaciosi vreau doar sa-mi cunosc optiunile ca stau 5 zile …

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube