Azi am condus #3

De data asta am decupat niște faze din drumul Brașov București și retur din weekend și am pus peste el un comentariu audio. Avem de toate: idioți dormind pe banda a doua, idioți circulând pe banda a treia, pensionari, oameni care nu știu semnele de circulație, oameni care merg cu 30km/h pe DN1 în weekend.
Dacă vă place cum a ieșit, mai fac.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

132 comentarii

  1. Please don’t! Avem si noi de astea.

    00
    • Nu-l băga în seamă pe Dan, lui-i e frică de tine dacă face ceva greșit pe drum în caz că te întâlnești cu el.

      DA, mi-a plăcut, să mai faci video-uri din ăstea. Poate așa, se mai uită și unii și mai învață câte ceva, dacă tot iau permisul ăla degeaba și-nvață doar pentru examen.

      00
    • Nu, sa nu mai faca; eu unul cel putin nu ma uit, ca sunt satul. Am redus la minimul necesar masina, ca am inceput sa imi pun probleme serioase ca o dau in hepatita in ritmul asta, sau imi pocneste vreo vena.

      00
    • Sunt două ocazii: Valentin îi înjură pe proști, iar unii de pe aici (tot proști) învață și ei să nu mai fie proști pe viitor cu mașinile.

      Win-win.

      00
  2. La trecerea aia la nivel cu calea ferata, cum ajungi de la 100 la 70 daca nu franezi? Intreb pt un prieten*

    00
    • Spune-i prietenului ca probabil aia e singura trecere de cale ferata din Romania la care nu e nevoie sa franezi – poate sa reduci. In plus, nenea ala era pe banda 2. Mergi frumos pe banda 1 si franeaza pana la 30, treaba ta.

      In afara de asta, ai vizibilitate 2 km in ambele parti, presupunand ca nu ar merge semnalul. Nu stiu daca te-ar ajuta foarte tare ca mergi cu 70 sau cu 100 in cazul in care nu ai vedea trenul si nu ar merge semnalul luminous acolo.

      00
    • Hawkeye frate :). Doar 2 km? Minim 5, fii mai generos!
      Oki, da-i cu incredere 140 la ora peste calea aia ferata pana te infingi in singurul tren care trece pe acolo intr-o zi, dar macar mori cu calitatea trecerii la nivel in brate.

      00
    • muie semnu care limiteaza viteza.

      00
    • ala franeaza acolo ca probabil ii troncane prea tare si de-aia…. cat de trecere o fi.,

      00
  3. M-am oprit din vizionare atunci când am văzut că la o trecere de nivel cu calea ferată ar trebui poate să accelerăm.

    00
    • Eu le traversez cu viteza mare in 90% din cazuri… altii se sperie putin de ele. Asta este, daca nu am limitare de viteza la calea ferata eu ma duc iar daca imi rup rotile asta este, cfr-ul va fi bun de plata dar ghici ce? Pana acum nu mi s-a intamplat…

      00
    • verdenpom: că se sperie nu-i rău, dar să se sperie înainte, când văd primul semnal rutier de trecere la nivel cu cale ferată, ca să încetinească.
      Dar, ce te faci cu ăia care se opresc cu roțile chiar pe șine, după care se asigură stânga-dreapta să vadă dacă nu cumva se apropie vreun tren?…

      00
    • Eu faceam referire strict la clipul de aici… adica unde ai semnale luminoase si bariere. De ce te-ai opri sau ai incetini in acest caz? Sunt multi speriati ce incetinesc pana la limita ridicolului ca vai suspensii, se clatina putin masina si gata mor bucsile…

      00
  4. fara suparare, dar cine oare are 18 minute pentru vazut un film on-board cum ai condus? ca si cum ne adunam sa ne uitam la unu cum se joaca pe calculator. numa ca acuma avem job, nu e vacanta de primavara.

    00
  5. La 16:20 daca erau 3 handicapati ce mergeau in frana (si nu doar primul) putem spune ca s-au facut 4?

    00
  6. Daca cumva, vreodata, n-o sa mai tina vrajeala cu blogul, iti recomand sa faci audiobook-uri cu povesti pentru copii: da-te-n mortii tai de scufita! Ce cauti in padure? As da o lege sa nu mai umble scufitele prin padure…

    00
  7. Ce frumos s-a bagat baiatul cu X5-ul, se vede ca stie ce vrea in viata

    00
  8. Zici ca esti Ovidiu Ioanitoaia la procesul etapei. :D

    00
  9. Aoropos de mersul in frana, incet, pe serpentine. Mi se intampla des ca pasagerii sa aiba rau de masina.

    Ori, daca am de ales intre confortul pasagerilor si disperatul din spate care crede ca o diferenta de 20km/h timp de 5 minute ii vor schimba viata, cred ca alegerea e simpla.

    00
  10. Am rezistat numai cateva minute, pana la momentul cand tu erai concentrat pe ”de ce franeaza ala pe B2”, si nu ti-ai dat seama nici acasa candd ai comentat ca romanul conduce in Romania, si cand vezi cale ferata franezi plm, ca in 90% din cazuri iti rupi masina daca treci in viteza peste ea. Pe bune, ia-ti sofer, altfel tu nu mori acasa si in ultima fractiune de secunda o sa crezi ca nu ai gresit cu nimic.

    00
  11. Ăla de la 1:04 stătea să dea prioritate celor care veneau din dreapta? 😃

    00
  12. Ok. Cateva chestii.
    1. Da, imi place, mai vreau!
    2. Uneori esti rautacios inutil. Depasesti (sau hai, devansezi, pentru hateri), nu te bagi imediat inapoi, in botul aluia, sa te urci pe el. Lasi si tu un pic de spatiu, distanta regulamentara, etc.. Ai rabdare.
    3. Aia cu soferii care merg mai incet decat limita e fix problema lor. Doar pe autostrada e viteza minim 50. In rest, trebuie sa mergi cu viteza la care te simti in siguranta. Vrei tu sa mearga ala cu 90 in loc de 60? Ghinion, il depasesti cand poti.
    4. Pe o buna bucata de DN1 cand intri in Bucuresti si se fac 3 benzi, pe prima banda sunt doar capace de ganal prost facute. Nu am chef sa merg pe acolo si sa imi faca Tacataca – tacataca – tacataca in cap. Merg cu masina, nu cu trenu. Plus suspensii si alte chestii stresate. In alte parti e justificata treaba, am dat un exemplu punctual.

    00
    • Asta am vrut s-o spun si eu: bucata aia de la Centura Capitalei pana pe la Ikea pe banda a doua (cel putin la iesirea din Bucuresti sunt pe a doua) sunt gurile de canal. Daca mergi pe banda intai dai de cei care merg mai incet sau daca ai noroc te infingi in trafic ca banda aia face dreapta. Banda a doua e cu canalele asezate putin excentric ca nu le poti incadra intre roti. Asadar ramane banda a treia pentru confort dar si de viteza ca deh e banda a treia.

      00
    • Bai, am ras mult la “ganal”; daca stiti clipul lui iuda cu “ganal”

      00
  13. clipurile astea or sa fie relevante cand o sa ai si viteza afisata pe ele.
    pana atunci.. oricine are pretentia sa i se faca loc pentru a putea incalca limita de viteza.. e un ipocrit si atat.
    (si asta o spune cineva care a facut medie de fix 100km/h pe ruta bucuresti oras => sighisoara oras).

    00
    • 1. nu esti pus tu sau alt bizon sa faca ordine pe sosele
      2. legea iti cere asta, daca vrei s-o respecti, bine, daca nu esti mai bou ca ala care merge tare.
      3. legea fizicii (fizica=materie de liceu) spune ca atunci cand iti apara unul in spate, se numeste ca ala merge mai repede, si va trece de tine, chiar daca tu te incapatanezi, si cu cat te depaseste mai repede, cu atat mai bine, in primul rand pentru tine, draga bizon.

      00
    • @zac
      1. de unde ai dedus ca fac ordine pe sosele? din media de 100km/h obtinuta pe un drum de 300km plin de serpentine si localitati si in majoritate cu o banda pe sens?
      2. legea iti cere sa mergi mai tare decat limita de viteza, deci nu ai cum / de ce sa apari in spatele meu.
      daca totusi o faci.. asuma-ti ca poate eu vreau sa respect limita legala de viteza si sa depasesc cu 100 pe unul care merge cu 90 (chiar daca nu fac asta).
      3. bizon e ..-ta!

      00
    • 2. legea iti cere asta, daca vrei s-o respecti, bine, daca nu esti mai bou ca ala care merge tare.

      Ce ma amuzati astia care cereti aplicarea legii la stat pe benzi da va doare in pula de lege cand e vorba de viteza. Ipocritii pulii mele

      00
    • john2381: Nu stiu daca stii, dar codul rutier nu e compus doar din limite de viteze.. Esti obligat (e obligatie, pe bune, in cel mai literal sens al cuvantului) sa revi pe o banda inferioara, indiferent cu ce viteza circuli… Cat timp faci asta poti comenta linistit de ce viteza au muistii aia grabiti care te depasesc.. Dar e obligatia ta sa-i lasi sa te depaseasca;

      00
    • @cosmin:
      Nu stiu daca stii, dar codul rutier nu e compus doar din asezarea pe banda.. Esti obligat (e obligatie, pe bune, in cel mai literal sens al cuvantului) sa respecti limita de viteza, indiferent pe ce banda circuli… Cat timp faci asta poti comenta linistit de ce banda ocupa muistii aia adormiti.. Dar e obligatia ta sa respecti limita de viteza;

      00
    • john, eu am înțeles ce zici. obligația cu viteza trebuie respectată, aia cu ocuparea benzilor doar dacă ai chef și se aliniază planetele. pare logic ce spui.

    • @John Voi sunteti cei care aclamati sus si tare respectarea regulilor de circulatie, da? In special a vitezei legale. Atunci respecta TU mai intai regula cu banda, pentru ca TU incurci circulatia si nu cel care merge mai repede si care nu te incurca cu absolut nimic.
      Daca pergi pe 1 si cel ce merge mai repede e pe 2, toti sunt fericiti. Dar nu, hai sa stam ca molustele pe 2 ca sa fim noi capula coloana de masini! Din cauza asta Romania e tara unde se devanseaza folosind banda 1, pentru ca, na, asa spune curba lui Gauss, majoritatea e tampa. Statistic, prostii sunt majoritari.

      PS cum spunea un coleg: sa curga minusurile…..

      00
    • @vali, sunt convins ca ai inteles ce am spus, chiar daca nu vrei sa recunosti.

      ps. toata lumea trebuie sa respecte legea, iar cine nu o face.. e pe raspunderea lui.
      totusi, mi se pare ca as fi ipocrit sa pretind cuiva sa respecte legea pentru a imi fi mie comod sa o incalc.

      00
    • @zac,
      invata sa intelegi un text pe care il citesti inainte de a mai raspunde comnetariilor mele.
      ps. frustrarile personale par sa te incurce in partea asta cu intelesul textului.

      00
  14. Fain, conducem asemanator, da’ vezi ca Passatul ala care vroia sa faca dreapta si mergea pe a doua, doar vroia sa depaseasca cardul de moluste de pe banda intai, apoi sa faca dreapta, parerea mea, si cred ca tu ai fi facut la fel.
    Apoi nu cred ca e asa condamnabil ca unu altu mai uita sa semnalizeze cand schimba banda, mai ales cand sunt 2 masini pe o raza de cativa km…..
    Desi s-a mai discutat, ar merge un filmulet cu specia aia care semnalizeaza stanga inainte de giratoiu, indiferent pe unde ies, ei baga semnalizare ca sa stie lumea ca intra in giratoriu…. Astia si cu aia care nu iti dau prioritate, tu fiind in giratoriu, pentru ca tu nu semanlizezi stanga, sunt frati.
    PS: GianiMucea, Nico, Silicagel, scuze pentru propozitiile prea lungi, daca nu intelegeti dati cu minus si revin cu explicatii mai detaliate.

    00
    • Bagi semnalizare stânga când intri în giratoriu să știe și alții ca nu ieși la prima ieșire, că poți semnaliza dreapta sa le spui ca ieși la prima, așa pot alții să intre fără să-ți ghicească intențiile; greu, greu…..

      00
    • Idiotenia asta cu semnalizarea stanga n-am vazut-o nicaieri in Europa, intelegi?
      Dupa ce ca mergeti ca ochiu mortului, acuma la sens giratoriu aveti pretentia sa stiti pe unde o iau eu? E irelevant. Obligatia ta e sa dai prioritate, asa cum scrie la lege, celor din giratoriu. ATAT! Asta daca presupunem ca stii ce-i aia prioritate….. Si apoi sa te asiguri si sa semnalizezi cand schimbi banda, aici e alta discutie….

      00
    • Nu mi-a trecut niciodată prin cap că semnalizarea stânga la intrarea în giratoriu poate naște asemenea frustrări!

      00
    • @zac: daca sunt 2 in giratoriu… cine are prioritate? Ma refer la ceva de genul asta: https://www.ziaruldeiasi.ro/app/gethumb.details.php?id=195329&w=800&h=600

      Cum s-a ajuns acolo nu are importanta. Presupunem ca a fost atat de aglomerat incat niciunul din cei doi nu s-a putut incadra „corect”. De unde sa stie ala cu masina portocalie ca ala cu masina verde nu merge inainte? Daca semnalizezi stanga desi mergi drept atunci da, e o cretinatate.

      00
    • @zac: am vazut-o in anumite zone din Spania, Franta, Germania // personal fac parte din specia aia care o si practica… In special cand sensul e mai mic si tu faci stanga e aproape obligatoriu (si in orice caz de mare ajutor) sa-ti presemnalizezi intentia (dreapta la prima iesire, stanga mentinuta si-n sens daca directia generala e spre stanga sau intoarcere);

      00
    • Zac, cred că ăștia care se „împiedică” pe șosele de „moluște” sunt cei care provoacă cele mai multe accidente.
      Unii vorbesc de selecția naturală dar partea proastă este că în caz de accidente mor foarte mulți oameni nevinovați.

      00
    • @Cosmin aha, deci in „anumite” zone din Spania, etc….. Multumesc, asta demonstreaza ce vroiam sa zic. Dar na, nu ma asteptam sa fiu gratulat cu plusuri….

      00
    • @m0fo Situatia prezentata e foarte simpla, portocaliul trebuie sa se asigure si sa acorde prioritate. Dar, nu, el stie ca „e cetatean oiropean si are drepturi” … Chiar daca cel cu verde semnalizeaza, tot intra in el, pentru ca nici nu se uita. Situatia e valabila in 90% din cazuri. Si e convins apoi ca nu a gresit cu nimic. De asta semnalizarea stanga e o idiotenie, inventata pe plaiurile mioritice.

      00
  15. Trec de vreo 2 ori pe an prin Sinaia si cred ca si eu m-as fi asigurat din partea dreapta din reflex, chiar daca, conform marcajelor, o asigurare din stg ar fi suficienta. In rest, vb ta, deja te amuzi cand ii vezi pe toti cum merg pe banda 2, desi b1 e libera. Multe salutari de bine cretinilor ce merg in frana.

    00
  16. Sportul preferat al romanilor e statul ca vita in drum. Il vezi cel mai des prin supermarket-uri cum sta tacticos cu caruciorul in mijlocul drumului vorbind la telefon, stand pe facebook sau doar admirand peisajul si gandindu-se: bă, oare trebuie sa iau si oua? M-am plictisit de cate ori a trebuit sa le explic ca banda a doua (a treia dupa caz) e doar pentru depasire. Raspunsul: atata timp cat merg regulamentar cu viteza maxima admisa pot sa merg pe orice banda vreau eu care e problema? Tu esti problema in plm de idiot.

    00
  17. 2:10 „Am «devansat», am trecut mai departe…”

    Când legea îți dă un deget și tu iei toată mână.

    00
  18. Conduci si comentezi la volan, la fel ca barbati-miu.
    Daca ii arat clipul asta, nici nu se mai uita la filme porno, o sa dea laba dupa el, asa de bine s-ar simti. Ca la psiholog: „In sfarsit, ma intelege cineva si pe mine”.
    Dar nu i-l arat, ca si asa ma cert cu el, ca prea se crede miezul din gogoasa cand e la volan. Ar fi periculos sa stie ca mai exista un miez de gogoasa la Brasov.

    00
    • doi mieji de gogoașă. sau doi miji :D

    • Esti nevasta anului daca barbactu inca are nevoie de filme porno

      00
    • Jupaneasa, s-a mai liniștit, nu mai e Schummacher. Îmbătrânește..

      00
    • Da’ n-am fost Schummacher niciodata. Sunt foarte linistita, in general. Si foarte zen. Nu am ambitii idioate, nu ma tin tare ca sa demonstrez ceva.
      Dar iubesc masina cu motor mare si de care nu tragi, ca sa faci o depasire, sa tasnesti repede intr-o intersectie (ca e lumea nerabdatoare in spate si incep flash-urile si: „la cratitaaa, faaaaaaaa!! PROASTOOOO!!!”).
      In rest, nu imi place viteza de-an pulea, nu am incredere in masina si nici in ceilalti din trafic. Prefer sa merg ca o baba, dar cu ochii cat cepele si pregatita (oarecum), in caz de ceva.
      As merge cu autobuzul, dar numai eu stiu de cate ori m-am trezit cu mana pe fund, sau EXTREM de lipita, de vreun libidinos, oricum m-as fi imbracat. Si e aglomerat si n-ai ce sa faci si lumea se uita si intoarce capul… in fine. Plus calxoanele din statia de tramvai. O data eram in statie la 41 si era un cocalar la semafor, nu ma lasa in pace. A vazut ca nu ii raspund si ca ma intorc cu spatele cand mi-a cerut numarul si a inceput sa ma faca panarama, fitoasa, „de-aia mergi cu tramvaiul ca esti nasoala si pitica si nu te plimba nici dracu’, ai vrea tu sa urci in masina, fa” (desi, cu 2 minute inainte era: „frumoaso, ai facebook?”). Si alte ghiolbanisme romanesti, demne de barbati cu pula mica. Aviz desteptului de mai sus, care m-a numit „nevasta anului”. Aparent imi stie viata sexuala pe de rost. Am o sila maxima de masculii astia care au placerea sa eticheteze o femeie, asa… ca li se pare lor ca ar trebui sa ne puna la colt. Ma rog, daca el doarme linistit in seara asta ca „mi-a zis-o”, sa fie sanatos.
      In fine, te asigur ca 90% dintre femei n-ar vrea sa fie la volan, daca ar avea de ales.

      Dar, mie imi place sa glumesc, sa fac haz de necaz, nu-mi place sa fiu lacrimogena sau cu comportament de feminista din aia nebuna.

      00
  19. Depasesti nu doar masini dar si viteza legala, recunoaste.

    00
  20. mersul asta pe banda 2/3 „ca sa ii dau pe toti din calea mea”, ceva de vis. nu o sa inteleg niciodata de ce fac oamenii asta si nu revin pe banda 1. lenea aia de a schimba banda si a reveni e probabil prea mult pentru dumnezeii soselelor. plus chestia cu viteza. sa incalci regulile dar sa ceri celorlati sa le respecte. keep up the good work!

    00
  21. nu pot să nu observ că, la 2,37, acolo unde gigelul ăla frânează pe banda 2, și tu spui că e liber și el e prost din cauza asta, era o trecere peste calea ferată. bine, nu avea ce căuta pe banda 2, dar reducerea vitezei e justificată.

    00
    • nu pe banda a doua.

    • limitarea de viteza se aplica doar pt B1 ?
      stiu trecerea aia la nivel de vreo 30 de ani: a fost f proasta initial, dupa care au modernizat-o sa fie omeneasca. chestia este ca de vreo 2-3 ani a inceput sa se deterioreze. asa ca de fiecare data cand trec pe acolo franez in ideea ca daca s-a deteriorat si mai rau si vreo placa din aia de metal sta cu vreun colt ridicat ?!

      iar intersectia aia din sinaia cu centura, n-ai idee cate accidente au fost acolo cu destepti care vin dinspre oras si se gandesc sa depaseasca fix acolo pt ca stiu ei ca urmeaza apoi 2 benzi, uitand ca mai sunt si cei de pe varianta. da, nu este nevoie sa te asiguri in dreapta, dar este mai sanatos :) stiu pe cineva care s-a rasturnat acolo si s-a oprit tocmai in halta, mai jos

      00
    • nu se aplică doar pe banda 2, dar e complet stupid să pui frână pe banda a doua când prima e liberă. n-am un motiv exact, doar e. încearcă să faci asta când în spatele tău vine unul mai prost ca tine și vezi dacă nu te caci pe tine când vezi că ăla a pus frână și totuși nu se oprește, doar pentru că tu ești idiot și nu vrei să treci pe b1.

      iar cu intersecția aia la fel, da, sunt și proști, dar pentru 2 accidente in 4 ani nu înseamnă că trebuie să ne asigurăm de 12 ori.

  22. offtopic articol cancan

    moncler de 1k euroi, cum zice cancan, nu? :))

    00
  23. Daca nu opresti langa ei sa va injurati prin trafic sau benzinarii le faci degeaba. Ai vazut ce succes are jon cu bucharestbiketrafic

    00
  24. Se pare că românii nu prea circulă prin lume. Am condus câteva mii, poate peste 10 000 de kilometri prin Franța.

    – Banda a doua pe autostradă e la fel de iubită ca oriunde.
    – Să mergi cu 30 km/h în oraș e normal. Unde limita e la 50.
    – Dar să dai cu tot undercarriage-ul din mașină că intri într-un speed bump la 40 km/h e de asemenea normal (mașinile sunt ieftine pentru francezi, dai o primă de 4000 de euro și apoi dai vreo 200 – 300 de euro pe lună. Și pentru mine din România mi se pare foarte ieftin)
    – Să intri într-un sens giratoriu cu 40/50 km/h e iarăși normal. Să cedeze trecerea ăia din sens. De asemenea să mergi pe sens interzis sau pe oriunde vrei tu ca să economisești 200 de metri e kosher.
    – Semnul „cedează trecerea” e facultativ. Eram la 10 metri și mi s-a băgat unul într-o seară în față. Bonus round: L-am lăsat să văd ce face la sensul giratoriu. S-a băgat în fața altuia și acolo.

    Cum să zic, în România nimeni nu mi s-a băgat fără să schițeze vreo urmă de frânare când aveam prioritate. În Franța am stat doar o săptămână și deja am trecut prin astfel de cazuri.

    Inversa? În Franța măcar lumea oprește la trecerile de pietoni mai des ca în România. Plus că merg cu 30 în oraș față de limita de 50 (sau 60 cât băgăm noi grăbiții de români).

    Anyway, aș vrea eu să conduc în așa trafic lejer indiferent câți merg cu 80 pe banda a doua.

    00
    • Anyway, omul ăsta nu e de urmat. El conduce pe idea de „viteză și nimic altceva”. Nu pot să iau ca exemplu pe cineva pentru care faptul că nu e nimeni pe drum înseamnă că poți merge cum vrei.

      Sau care taie benzile că nu e nimeni și altfel ar trebui să vireze mai tare.

      Un lucru știu, când cineva merge încet de obicei e un motiv. Fie știe el ceva, că e poliție, că e un accident (chit că Waze/Google Maps/etc. mă avertizează), așa că e bine să casc ochii, fie nu are 1000 de lei ca mine să ia anvelope, fie e nou pe acolo. Depășesc când pot, fără ifose.

      Ce m-a enervat foarte mult: eram în Strasbourg pentru prima oară în viața mea. Și sper că ultima. Intersecție. Nici un semn. Francezii mari iubitori de prioritate de dreapta: nu e semn = prioritate de dreapta. Stau să mă asigur, vizibilitate zero, noapte, lumini „eco”. Ăsta din spate claxon enervat. Geezăs! Așa sunt tratați turiștii la voi? Anyway, nu mi-e drag poporul ăsta.

      00
    • „Francezii mari iubitori de prioritate de dreapta: nu e semn = prioritate de dreapta.”

      Pai si ce e gresit aici? Tot asa procedez si eu.

      00
    • În România, nu e semn = ești pe drumul cu prioritate.

      Unde e prioritate de dreapta sunt 4 semne de „cedează trecerea” la fiecare drum. Mă rog, puteau pune semnul internațional pentru „intersecție nedirijată” ca în Belgia, dar merge și așa.

      Aici în Franța e Dumnezeu cu mila. Intri într-un sat și ai semne de stop/cedează trecerea/drum cu prioritate și dintr-o dată: zonă de prioritate de dreapta. Cât ține zona? Nu se știe. Apoi dai de un „cedează”. Zici că ai scăpat. Nu, zona de fapt continuă.

      00
    • De ce esti prost? In romania unde nu ai indicator si soferul cu care te intersectezi nu are cedeaza/stop ii acorzi prioritate, chiar si pe bulevard!

      00
    • Îmi pare rău, dar e ilogic să verific la fiecare absență de indicator pe drumul meu ce are drumul din dreapta.

      Mai ales când mergi cu 90 – 110 km/h.

      Pur și simplu în România când nu e niciun indicator în intersecție, ești pe drumul cu prioritate. Că e o chestie de reducere de cost, că e lene, că e hoție, nu știu. Dar peste tot unde e prioritate de dreapta sunt semne de cedează trecerea la toate. Nu neg că există și alte situații prin alte orașe decât cele unde conduc, dar, apoi, mi s-ar părea normal ca la orice intersecție să am un semn. Sau, ca în Olanda, marcaje clare: fie linie întreruptă, fie continuă, perpendiculară pe banda mea, înainte de intersecție.

      00
    • Stiu ca este illgic pana la primul accident cand vei pleca fara rca si fara permis… in legislatie scrie clar negru pe alb drum prioritat si sembalizarile acestuia…

      00
    • Păi dacă e să respect această regulă, ceea ce e până la urmă corect (nu ai indicator de prioritate, caști ochii), ce mă fac cu Vali? Că vine din spate, nu e decât o bandă, și eu merg cu 40 în localitate să văd ce are drumul din dreapta ca semn.

      Și Vali dă „fleșuri” și mă pune pe Youtube: „Uite și la prostul ăsta cu numere de . Nu vede că nu are nimic în față, un adormit, cu siguranță n-are nici cauciucuri”. Și asta mă afectează profund. Că lucrez doar cu clienți din Europa de Vest, am bani de cauciucuri. Dar Vali nu știe asta și mă face prost…

      00
    • dar tu dca ai cedeaza si ala de vine din stanga ta are semn STOP, cine trece primul ?

      00
    • Cedează trecerea și Stop desemnează drumuri de aceleași rang, deci e prioritate de dreapta în acel caz. Deci eu trec primul. Asta dacă nu e ceva întrebare capcană cu răspunsul: Trece ăla mai vitezoman.

      Singura diferență e că la Stop trebuie să oprești roțile pe când la Cedează poți trece cu 5 km/h (evident, fără să oprești).

      00
    • @Red – fie e dobitoc si nu stie ca e limita de 70, vede Politia si franeaza la 30. Motivele tale se aplica in continuare, doar ca nu sunt singurele.

      00
  25. Ce folosești împotriva ulcerului la stomac?

    00
  26. Esti cam stresat la volan

    00
  27. nu erai tu ăla de s-a răsturnat cu maşina în şanţ?
    conduci foaarte agresiv pentru un om cu aşa experienţe.

    00
  28. O sa mai faci sigur.Material o sa ai, tone…

    00
  29. mi-a plăcut, aștept și un video din bucurești sau alt oraș aglomerat, cu năucii de pe trotuare care merg d-amboulea pe toate părțile (că nu știu că pe trotuar se circulă pe dreapta în direcția de deplasare și tot ei se uită urât la tine că te intersectezi cu ei, sau circulă în grupuri de 8 pe toată lățimea trotuarului că e greu să te organizezi măcar 3 x 3), care trec în viteză și razant pe lângă oricare trecător cu biciclete, trotinete sau skate-uri, cu adolescenți care urlă sau zbiară când trec pe lângă ceilalți fincă e mai distractiv așa, care își lasă copiii să calce pe ceilalți pe picioare cu drăciilea alea cu sau fără pedale, că ei sunt la plimbare cu moștenitorii și alții tre’ să dea prioritate la microretard

    00
  30. Da , dar mai scurte gen max 10 min .

    00
  31. Bun materialul. Să mai faci, dar filmarea sa fie mereu de pe banda 1.

    00
  32. Nu-s blogger de fashion, nici n-are legatura cu subiectul, dar iti raspund eu la intrebarea ta cu “ce marca e geaca aluia de la Emag”..

    Brandul e Moncler si costa aproximativ 800-1000 euro modelul purtat de el. Cele de iarna de la ei, adica mai groase si cu puf de gasca sunt si mai scumpe, aproximativ 1300-1500 euro :)

    00
  33. Nu-mi vine sa cred ca lumea chiar si-a pierdut 18 min din viata ca sa se uite la un clip cu unu’ care comenteaza traficu’ (cred). Eu am inchis dupa 10 secunde.

    00
  34. Mișto, finuț, elegant!
    Dar pune și tu la sfârșit un „hai, bă, c-am glumit!”, că sunt unii care or să se ia după tine și parcă văd că ieșim și la anu’ pe primul loc în Europa la victime din accidente rutiere.

    00
  35. Ma asteptam la ceva super, dar dupa patru minute l-am oprit. In mai multe cazuri din primele patru minute, nu ai dreptate, dupa parerea mea, deoarece intalnesti comportamente ale unor soferi incepatori sau preventivi, in timp ce tu esti tipul ala care merge cu 180 pe autostrada si da flash-uri. Sigur, sunt si adormiti pe banda doi, sunt si momente in care conducatorii sunt mai nedumeriti, tocmai de aceea ei adopta un comportament preventiv, dubla asigurare, viteza mai mica, etc.

    00
    • El probabil face drumul de 2 ori pe săptămână. Conduc în România de 10 ani și știu doar 0.001% din drumuri. Și am mers vreo 80 000 de kilometri pe acolo (da, vreo 10.000 de km pe an, dar asta nu înseamnă că nu am voie să ies cu mașina).

      Probabil și eu aș merge pe banda a doua că știu că prima bandă e dezastru mai peste tot (inclusiv porțiuni de autostradă în Ungaria, Franța, etc.), mai încet, etc. În toți anii ăștia am fost o singură dată până pe valea Prahovei de exemplu. La sud de Carpați, niciodată și la est, o dată.

      Oricum, faptul că ești pe un drum nu înseamnă că ai fost acolo de mii de ori. Sau în ultimii 5 ani. Iar ca Google Maps să adauge ultima autostradă inaugurată a durat 2 luni; pe acolo și eu aș fi mers încet chit că probabil sunt doar 2 sensuri giratorii.

      00
  36. Și Bobiță e bine?

    00
  37. Haideți totuși să nu mai fim atât de frustrați în trafic… #popordeoamenirăi #săracilor

    00
  38. Noroc că nu a acceptat iohannis numirea lu olguța la transporturi că redenumea aia banda 2 în banda lui Zoso :)

    00
  39. Ba baiatule, sunt cate unii pe drum care conduc de parca si-au uitat creieru’ in cala la bagaje da’ sunt in intarziere la cina cu regina…..Tot timpul m-am intrebat ce dracu o fi in mintea lor…
    Acum stiu.

    00
    • Omul ăsta cu blog-ul se pare că merge cu 130 pe autostradă și 170-180 în rest.

      00
    • 130 pe DN e diferit de 130 pe autostradă. vezi altfel drumul.

    • Mă simt onorat, Vali a reacționat la ce am scris.

      Eu mă plimbam pe autostrada de promenadă a Transilvaniei, A3, Gilău – Câmpia Turzii și cu 120 km/h depășeam 80% din trafic. Dincolo, pe Cluj – Dej, drum european, național, whatever, dacă mergeam cu 110, claxoane, flash-uri, depășiri câte 4 mașini o dată, eram împins pe acostament, etc. Un prieten de-al meu mergea cu 160 pe o altă porțiune nordică de drumuri naționale. Vine unul din spate, claxoane, flash-uri, depășire nervoasă.

      Cam așa văd eu traficul.

      00
    • Și pe A1 și A2 tot la fel se merge. Daca ai 140km/h pe bord (că în realitate ai 134-137km/h), depășești 95% din adormiți. Toți se plâng că n-avem autostrăzi, dar ei merg la consum cu 90-110km/h, eventual și pe banda 2-3, că na, au drepturi oamenii. Dacă mergi pe drum național sau european, cu 110-120km/h pe bord (106-109km/ în realitate), te depășesc toți adormiții, și nu fară șicanări.

      00
  40. ceva clipuri unde te depaseste cineva pe tine ai?

    00
  41. boss, loved it. Mai baga. Serios.

    00
  42. I rugam pe cei care au venit aici cu comentariile lor de curve virgine, ca pe TT, sa se intoarca acolo. Nu avem nevoie de ei SI aici. ;)

    00
    • credeam că au terminat cu scuzele pe tema „eu nu mi-am pus detectoare de fum și faz pentru că mie nu mi se poate întâmpla”

    • N-ai cu cine. Omuletii aia sunt ireparabili. Sau irecuperabili.

      00
    • Apropo de asta, geniali acei posesori de camera auto care circula cu 40 in afara localitatii si posteaza cum tirurile exasperate ii depasesc, uneori la limita.
      #materialTT #profesionisti #vitezomani #vali180kmh

      Off-topic : feedback-ul negativ de aici e in perfecta concordanta cu ce se vede in filmare. O sa scapam de „circul cu viteza legala, stau pe ce banda vreau eu, nu are voie nimeni sa ma depaseasca” cand vom scapa si de PSD…

      00
  43. pe la secunda 20 ” eu nu mai ma stresez ci ma amuza cei care..” . Vei ca te ia fluture pe sus cand zici ca te amuzi de lucruri care i se par lui neamuzante. Poate-ti baga comentariile la vot si tie si iti iei „dislike”

    00
  44. Aș scrie mai multe, dar să rămânem doar la una: bun, toți ”dorm” pe banda a treia și te încurcă. OK. Dar când ai și tu muuuult liber în față, de ce mai stai pe banda a treia (10:35-10:50)? Că dacă vine unul mai grăbit ca tine, brusc, nu tu ești idiotul ”de pe a treia”? Când ai depășit/devansat/whatever ce ai de depășit/devansat/whatever, nu e de bun simț să te repliezi și tu mai în dreapta, așe?

    00
    • practic, n-aveam șapcă.
      cât de stupid să fie din partea mea să îi înjur pe ăia care dorm pe banda a treia și apoi eu să îl încurc pe unul care merge mai repede ca mine? serios, ai 98 de comentarii aici, par genul de idiot care face asta din articolele citite?

    • Chiar asa Cocco! Nu stii vorba aia: corb la corb nu-si scoate ochii?

      00
  45. Ai fost șofer de haudi sau biemve?
    Că lupu-și schimbă părul da’ năravul, ba!

    Fii schimbarea ce vrei să o vezi în ceilalți!

    P. S. mi se pare mai de bun simț să pui semnal stânga în loc de flash, e mai „te rog frumos”, nu „dă-te bă”.

    00
  46. Vazand ca spui ca dai flash-uri imi pare rau sa iti spun ca eu am o vorba. NU am obligatii legale daca un bou da din faruri din spate.
    Si stii ce fac? De obicei daca vad pe cineva ca se apropie cu viteza ma dau la o parte si il las. Daca imi da flashuri nu ma dau…
    Observatie: aceasta regula se aplica pe DN2, unde NU exista 2 benzi pe sens, ci o banda de urgenta cu circulatie interzisa si una de circulat iar depasirea normala se face pe sens opus. Daca sunt doua benzi pe sens… nu mi se intampla sa fiu pe banda 2 decat daca merg semnificativ mai repede decat cei de pe banda 1 dar posibil, nu semnificati mai repede decat zmeul care vine din spate si da din faruri. Dar ca sa las zmeul si sa intru pe 1… ar trebui sa franez sa ma bag intre cei de pe 1.. .deci revenim la „nu am obligatii legale cand zmeul bou da din faruri”.

    00
    • Problema este ca daca nu te dai e posibil ca animalul care da flashuri si e lipit de tine sa provoace un accident cu urmari nasoale. Dar ce sa inteleaga idiotii astia….

      00
    • sau să te împingă sub un TIR. să vezi atunci ce amuzant e, că el ia 3 ani cu suspendare și tu ești mort.

  47. Semeni la voce cu cel care injura traficul de pe bicicleta. Bucharestbiketraffic. Vezi ca ala trafic pe vlog. Fa video in directia asta.

    00
  48. Mai fa montaje ca si acesta, dar te rog după ce depășești sa te realizezi pe dreapta. In Elvetia se cheamă autodenunt.

    00
  49. Nu stiu daca e avantajos sa te duci pe autostrada daca iesi din Bucuresti pe DN. Ca distanta sigur nu e.. si cred ca nici ca timp.

    00
    • hai să calculăm cu capul, nu cu curul: ce e mai simplu, să parcurgi 60km cu 130km/h, cu cruise control, sau cu 50/90 pe DN, printre căruțe, bețivi și adormiți?

      distanța e mai mare, 20km, dar de ce să nu conduci 45 minute liniștit?

    • Tu cumva nu te grabesti sa ajungi acasa? :D

      00
    • 1. ești hoștiuc de la ZF?
      2. dacă pot evita DN1ul…

    • Nu stiu ce e aia „hostiuc”

      00
    • hostiuc e directorul editorial al ZF, a scris acum niște ani același lucru, că pe autostradă e drumul mai lung, și cine a mai pomenit așa ceva? în mintea lui, pe autostradă trebuia să fie mai scurt.

    • Depinde din ce parte a Bucurestiului pleci sau in ce parte a Bucurestiului trebuie sa ajungi, fiindca degeaba faci tu pe autostrada 50 min daca prin Bucale mai faci 50 min.

      00
  50. Domnu’ sa va fereasca de mine, dar la cum merge Vali, cred ca m-ar incurca in trafic oriunde m-as gasi cu el.

    00
  51. M-am uitat pana sa te iei de stilul de condus a celor din Arad!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.