Valoarea serviciilor #2

Se discută de omul de la Mașina Potrivită, care se ocupă de verificarea mașinilor contra unei taxe. Ce zice poporul?

Daca vorbim de omul ala care tot pune filmulete pe youtube, e clar pentru ce iti ia banii adica se vede in filmulet tot ce face, chiar da sfaturi omul. Daca esti destul de fraier sa dai atata purcoi de bani ca sa se uite ala la lufturi in tabla si sa puna un aparat de masurat grosimea vopselei pe care il cunperi cu 200 de lei de la chinezi, inseamna ca iti merti soarta.

Purcoiul de bani sunt +100€ de verificare, ceea ce nu e neapărat mult și e la vedere. Adică omul spune de la început ce face și câți bani cere. Unii văd valoarea serviciului, alții nu, e atât de simplu.

Dar românul verde, care se pricepe la mașini, avioane și politică internațională știe el oricum mai bine. Îți cumperi cu 200 lei un aparat de verificat grosimea vopselei, îl folosești ca să cumperi o mașină și apoi îl arunci într-un sertar până când ai nevoie de el din nou. Jumătate din suma percepută de tipul care verifică.

După care timpul tău, care nu contează și nu valorează nimic. Mi se pare senzațional cum oamenii cred că, dacă ei au timp, toți au. Nu există oameni care nu se pricep, nu există oameni care nu au timp, nu există oameni care în timpul ăla fac de două ori mai mulți bani. Nu contează că ești doctor, inginer, programator sau coafeză, lași totul baltă și te apuci de căutat și verificat mașini, cu instrumentul tău de verificare pe care tocmai ți l-ai luat. Mai înveți o meserie, naibii, mai cunoști oameni, societate multilateral dezvoltată, visul lui Ceaușescu.

masini-05

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

83 comentarii

  1. Chiar am luat o masina testata de baiatul ala, a fost foarte ok totul.

    00
  2. Eu merg pe o chestie: nu știu să fac o chestie (sau dacă o fac eu durează de 10 ori mai mult și rezultatele sunt îndoielnice), am nevoie musai de acea chestie, atunci plătesc fără să mârâi cât îmi cere cineva care se pricepe.

    00
    • NOU
      #9

      Si eu la fel, problema apare in momentul in care descoperi ca de fapt gigelu a fost neglijent si nu se pricepe chiar asa de bine. Am patit de prea multe ori, din pacate.

      00
    • Din acest motiv încerc să găsesc Gigei de genul pe bază de recomandări.
      Că de pus faianță, zugrăvit, refăcut sifonul de la baie sau alte alea chiar nu mă apuc.
      Povesteam săptămânile trecute c-am schimbat la un moment dat o priză. Mi-a luat 2 afurisite de ore. Ulterior am găsit un Gigel care s-a îndurat să vină pt un mărunțis ca ăsta. 10 minute. Nu mai știu câți lei. :)

      00
    • @A
      Ai luat decizia buna. Daca iti ia 2 ore sa schimbi o priza, nu are sens sa te apuci sa faci altceva. Orice altceva.
      Intrebare: cat iti ia sa schimbi o roata? Ce plan de backup ai daca faci pana?

      00
    • @Basil, era prima oară în viața mea când schimbam o priză. Și am schimbat 2 pt că am constatat că prima nu-mi permitea să bag în ea câte ștechere doream eu (deși avea 3 „găuri”, erau poziționate atât de înghesuit că nu încăpeau ștecherele pe care le voiam eu acolo). Ție cam cât ți-a luat să faci o chestie prima oară-n viața ta, singurele îndrumări fiind niște tutoriale pe YouTube?!
      Cât despre schimbat roți, nu am mașină. Și dacă aș avea nici măcar n-aș încerca. La 1,50 m, 55 kile în viu și probleme cu coloana, nici nu-mi trece prin cap să schimb roți, firmele de asistență tehnică trebuie să mănânce și ele o pâine.

      00
  3. Cei de la AdGarage fac o chestie misto de tot Ma gandesc ca pot face un raport mult mai complet decat tipul asta.

    00
    • NOU
      #14

      Doar ca unele masini sunt cunoscute cu hibe care pot sa apara mai devreme sau mai tarziu.
      Din ce am vazut, omul de la masinapotrivita se si documenteaza in privinta asta, gen tfsi care consuma ulei – am vazut post pe tema asta.

      00
    • Clar, fiecare masina are probleme ei. Cand am luat insignia pentru tata mi s-a spus clar: O-ring baie de ulei, ceva chestii la cutie si alte mici hibe care s-au rezolvat relativ ieftin.

      00
    • o-ring dar stii de ce? dpf-ul este aproape de baia de ulei, coace la propriu garnitura :)

      00
  4. Și după ce nu inspectează masina tot ei se plâng ca au fost păcăliți.

    Țin minte că noi am avut un tip care a luat un Logan cu vreo 30% discount pentru că fusese mașină de rent și era branduita mare cu „închirieri auto”. La nici 2 zile ne-a reclamat la OPC că mașina cumpărată a fost de închiriat și e colantata, apoi ne-a sunat sa îi dam reducere extra să își retragă plângerea.

    00
  5. Foarte tare ! Voi apela si eu la el , ms de pont . Ref. la articol, da , pentru unii banii sunt mai scumpi decat timpul si mereu va fi asa. Iar tepuitii in 80% dintre cazuri isi merita teapa

    00
  6. Sunt curios daca as vrea sa vand masina, eu am fost nevoit sa vopsesc o parte a masinii din cauza unei zgarieturi destul de adanci pana la tabla, si pentru a avea un rezultat ok,
    am vopsit toate elementele de pe partea aia. Ce concluzie ar trebui sa traga un posibil cumparator? Vopseaua e mai groasa acolo, dar asta nu inseamna ca masina a fost lovita in partea aia. Evident ca as zice de la bun inceput ce am schimbat la ea si ce am revopsit, si mai ales de ce. Oare ar fugi clientii de masina mea, ar intra la dubii ca am avut nustiu ce accident?

    00
    • fă ce am făcut eu: poze before and after. și i le arăți/dai omului înainte să apuce el să descopere asta.
      când am luat foresterul, era zgâriat pe partea stângă pe portierele stânga și pe bara spate. am vopsit toată partea stângă. i-am trimis omului poze pe whatsapp înainte să vină să vadă mașina.

    • Ca să te creadă pe cuvânt, îți desface fața de ușă. O lovitură nu se obosește nimeni să o îndrepte pe interior și se vede imediat.

      00
    • Depinde de cumpărător. Eu am luat mașina vopsita integral(avea 1mm in plus fata de fabrica din câte îmi amintesc) plus ceva chit la o aripa spate(alt MM diferența pe vreo 20 cm) nu mi-a păsat deloc pt că mașina nu a fost lovită. In familie am vopsit un A4 integral (pe casco) pt că avea multe zgârieturi de parcare pe toate părțile. Important este să știe cumpărătorul de ce a fost vopsita

      00
    • Omul testeaza vopseaua cu testerul acela, apoi face un report:
      – aici au fost niste zgarieturi,
      – aici a fost atinsa si chituita,
      – aici a fost busita si schimbat tot.

      Poti sa-ti iei si tu un tester din ala si iti da 200 microni si gata.

      00
  7. E prima oara cand aud de serviciul asta si mi se pare ca ar face fiecare banut din doua motive:
    1/ nu am timp (ce ai zis tu)
    2/ nu ma pricep (stiu atat cat sa nu pic de prost intr-o discutie despre masini)

    00
  8. ce ma distreaza astia speriati de masini putin lovite sau atinse. Daca piesa a fost schimbata cu una noua si nu a fost ceva element de rezistenta si e facuta treaba cum trebuie si nu se vede nici o diferenta ce te doare ca masina a fost vopsita, reparata etc.

    Imi place duma aia tipic romaneasca, daca a fost lovita, aia nu mai e masina. Aici nu ma refer la dauna totala si reparata sau lonjeroane indreptate si minuni dinastea, ma refer la aripa schimbata, usa etc.

    00
    • Pb este ca in general unde a fost indreptata/chituita/sudata apare rugina. Repede, maxim 1 an. La modul cum se lucreaza in service-urile de la noi. Ca sa nu apara rugina procesul de reparatie ar dura aproape dublu si nu pierde nimeni atata timp.

      00
    • am o masina reparata si nu a aparut nici o rugina, daca e tratat corect metalul nu are ce sa apara.

      00
  9. Subscriu la articol. Am folosit serviciile de la „masina potrivita” si am fost foarte multumit.

    Mi-a salvat timp si bani. Pentru ca masina nu e intodeauna la 5 minute de tine, poate e in alt oras, poate nu ai timp sau nu te pricepi.

    Plus un mare avantaj, pe langa partea de verificare tehnica, omul e obiectiv, nu ca un cumparator care ignora multe probleme, doar pentru ca-i place masina.

    00
  10. As folosi oricand asa ceva, subscriu 100% la articol, n-am timp si chef de chestii din astea. Lasa sa se ocupe altii care se pricep, contra cost asa cum e normal. Nu stiu cand o sa ne obisnuim cu faptul ca serviciile de orice fel se platesc si ca nu poti face totul singur.

    00
    • Si eu sunt de acord cu articolul. Din punctul meu de vedere, cand apelezi la un astfel de serviciu, toata lumea are de castigat: clientul (care nu are timp, merge pe recomandare la specialist etc) si omul care ofera serviciul respectiv. Chiar nu pricep de ce da cineva minus la un astfel de coment. Omul a spus ca el alege serviciul respectiv, cel care da minus poate stie mai bine la ce se gandeste omul in momentul respectiv sau ce? Sau e specialistul roman universal si vrea de fapt sa spuna „lasa bah, ca eu ma pricep”?

      00
  11. Am apelat si eu la el odata. Ok, nu e ieftin, dar omul a descoperit ca masina respectiva a avut un accident in trecut, accident despre care nici macar actualul proprietar nu stia. Plus de asta, am fost acolo cand a verificat masina si mi s-a parut destul de profesionist si de incredere. In final, nu te obliga nimeni sa apelezi la el, esti liber sa te crezi mai destept decat esti (ca orice roman adevarat), numai ca daca dai 200 de lei pe aparatul ala, deja ai cheltuit jumatate din suma respectiva. Daca mai pui si timpul pierdut ca sa verifici personal o masina, mai ales daca e in alt oras…well, you do the math. :)

    00
    • Preturile omului sunt pentru verificări în București … altfel ar tot găsi din ăștia care fac ei „the math” și-l trimit numa’ pe la Arad și Oradea …

      00
  12. Cei mai buni 100 Euro investiti vreodata.
    Tipul isi merita fiecare cent cheltuit cu el, de la promptitudinea raspunsului pana la detalierea raportului livrat.
    Plus un raport de la AUTODNA si a fost totul ok.
    Cand masina are 90k km (reali) iti asumi ca pot exista componente pe care niciun test nu le poate vedea.
    Pentru asta sunt bune sfaturile gazdei, alea cu „fa o rezerva de 10% pentru intretinere/reparatii in primii 1k km.” :-D

    00
    • cat timp masina pe care vrei sa o cumperi nu e vreo ed limitata, ferrari, etc, nimic din achizitia unui vehicul nu poate fi calificat ca investitie.
      toate sunt costuri pe care incerci sa le amortizezi.
      poate “cei mai buni 100e cheltuiti vreodata”?

      00
    • @kmlx: foarte pertinenta observatia ta. Din pacate nu mai pot edita comentariul initial. :)

      00
  13. Pentru ce piese oferă verificare? Doar tabla și istoric? Ofera ceva garanții? Sau el zice că e buna, o cumpăr, cade distribuția după 500 de km și el ridică din umeri?

    00
    • bai nene, e o masina second, distributia, ambreiajul etc iti cam dai seama sau nu. Mie mi-a picat ambreiajul intr-o zi fara nici un semn, s-a spart rulmentul de presiune si gata a fost intr-o dimineata. Omul nu face minuni, dar poate observa lucruri pe care tu nu le observi, e mai obiectiv, are ochiul format sa vada si sa auda anumite simptome.

      00
    • Boss (pentru ca te-ai semnat cu EU, meriti din plin acest apelativ), dupa ce cumperi masina sh ii schimbi distributia, este o regula nescrisa si respectata de putini.

      00
    • Distribuția a fost un exemplu, am zis daca oferă garanție pe ceea ce spune. Adică dacă eu cumpăr o mașină în urma raportului făcut de el, și după, aflu că unele informații au fost greșite, cine plătește? Sau e un risc asumat?

      00
    • In banii standard iti ofera si garantie 5 ani ca nu faci nici un accident cu masina aia, dar eu iti recomand sa iei premium de la el pt ca daca masina costa peste 10k iti garateaza minim o gagica noua agata la 3 luni.

      00
    • Glumeț de felul tau. Eu am pus o întrebare, pertinenta, zic eu. Să dau 100-200€ de verificat DOAR o mașină mi se pare prea mult, fara o garanție. Când îți cumperi mașina, te uiți, îți faci o lista, iar la sfârșit, după ce elimini ce nu îndeplinește criteriile tale, ramai cu 4-5 mașini de verificat amanuntit. Ce fac? Dau 1000€ pentru o mașină de 7-8000? N-am zis că serviciul nu e util. Pentru cineva fără cunoștințe de mecanica serviciile sunt ideale. Sunt o persoana mai fixistă și cer bon/factura/garanție la orice, exceptând când cumpăr de la persoane fizice. Daca nu se poate oferi, nu achiziționez.

      00
    • @Eu – ești conștient că nu există în lumea asta ceea ce întrebi tu, nu? Nimeni nu poate verifica o piesa și să îți spună „peste o mie de km/ 230 de ore de funcționare o sa se strice”. Un inspector, indiferent de domeniu, poate doar să îți spună starea piesei la acel moment și cat e proiectata sa funcționeze, durata de viață medie.
      Fiind un serviciu ar putea exista o asigurare de erori și omisiuni, insa mă îndoiesc. Că există așa ceva în România pentru tipul ăsta de inspecție. Insa daca te duci la reprezentanta oficiala care e garanția că a doua zi nu se strica ceva in masina pe care ei au spus că e totul bine?

      00
    • Eu, cred ca ce cauti tu se cheama CASCO.
      S-ar putea insa sa te coste mai mult de 100 de euro

      00
  14. Dacă știam de existența lui, m-ar fi scutit de niște multe probleme și pe mine.
    M-am dus cu un prieten, mecanic, cunoscători de mașini cică.
    Primul mașină, un Astra, l-am luat cu o problemă la motor, conștient, că a zis, că se repară ieftin și mașina era ok.
    S-a apucat meseriașul meu să facă ce a avut de făcut, maii prost decât prima dată. Să nu mai zic de mici defecte, care cu timpul m-au jumulit de câteva mii de lei.
    Radiatorul curgea, ba un etrier se infrâna, apoi schimbă radiatorul de climă, ba un polish la un far, ba arcuri pe față, ba flanșe la amortizoare.
    O ținea una și bună meseriașu pizdii, că-i problema de la calculator, când beleaua era că mi-a pus la motor altă piesă, de la un model mai vechi. Am descoperit asta, când m-am dus la un tip care se pricepe foarte bine la diagnoză auto.
    Pe lângă faptul că l-am plătit mai mult decât ia domnul din articol, pe al meu lache, l-am plătit să facă și treaba prost.
    Mi-am asumat prostia, că am fost prost și fudul. N-am făcut-o din sărăcie, ci din necunoaștere.
    Și m-am învățat minte, de când am luat Loganu.
    Verificare mașină, distribuție, consumabile schimbate la Amat, reprezentant agreat Dacia, cu factură și garanție. Inclusiv casetofonul l-am schimbat la ei.
    Ora de manoperă e la fel ca la restul de service-uri, unde le curge uleiul în cap și arată a grajd.
    Să nu faceți prostia mea și fiți atenți.
    Amin.

    00
    • Mda, fiecare ‘cunoaste un prieten’ si cand ii spui sa lase prostiile si sa se duca la reprezentanta marcii zice ca esti beat.

      Care mai de care il auzi ca el cumpara filtrele si uleiul singur, le schimba la vreun garaj si ‘iese mai ieftin’. Obicei mostenit de acu’ 30 de ani, cand masina populara nu avea nici macar un calculator pe ea.

      Si dupa aia ii vezi pe strada ca le bat farurile in copaci, sau ca nu le merg, ca le scartzaie cauciucurile la curbe pe vreme uscata, ca scot fum ca la furnal si altele.

      00
  15. Mi se pare halucinant ca la preturile considerabile care se dau pe masini second (mii de euro) sa te gandesti ca o verificare serioasa a masinii e prea scumpa si e doar pentru fraieri.

    Dar asta e… cat traiesti inveti.

    00
    • nu ajungi să dai 20.000€ pe o mașină fiind fraier și luând anvelope bune sau făcând revizii la timp sau verificând-o când o cumperi.

    • Conform sitului preturile sunt intre 450 si 800 de lei, plus 150 lei pentru cele 4×4, plus un cost pe kilometru (timp+benzina) pentru cele din afara bucurestiului.
      Deci cam 800-1000 lei per verificare, pentru mine e putin.

      Eu cand am cumparat masina (ford focus 2008), am vazut 7 masini in total, 3 le-am dus in service, toate 3 au avut probleme, l-a a treia deja eram sictirit si am luat-o asa.

      00
    • deci morala e să nu mai mergem cu mașinile la verificat că oricum au bube și să le luăm așa?:)))))))))

      00
  16. Apoi urmează două direcţii:
    – testerul să îşi asume o oarecare răspundere a serviciului prestat.
    – testerul să nu se apuce să ia bani de la samsari

    00
    • testerul să nu se apuce să ia bani de la samsari

      în momentul în care ți se duce vestea că faci asta, te-ai supt.

    • „în momentul în care ți se duce vestea că faci asta, te-ai supt”

      masini usor manarite cat sa nu se prinda fazanul dar sa mearga relativ ok sunt multe. sa consideram ca 50% sunt absolut perfect la samsari, 30% au probleme usoare care nu pot fi remarcate de o persoana necunoscatoare, 20% au probleme grave

      nu consideram 1 singur samsar, punem ca toata „marfa” e doar de la „samsari SRL” pentru usurinta in procentaje

      omul probabil ca verifica maxim 2-3 masini pe zi. considerand ca faci 1 ora pana la munca, 1 ora pana acasa, 2 ore la munca la calculator sa sapi dupa cai verzi, 1 ora ceafeau, si vreo 6 bagi ca ursu la cele 3 masini + trafic prin oras, mai lucrezi si sambetele, ajungem la un 24 de zile cu 3 masini pe zi, hai sa rotunjim la 80 masini verificate pe luna (optimist 80 * 100 =8.000E castiguri, nu calculam inca costuri ca nu e relevant )

      daca gandim ca la alea 50% bune samsarul nu sare cu nimic, si omul se risca doar la alea 30% care sunt decente, putem incerca si o varianta in care samsarul sare si el cu 100euro/masina vanduta. prin miscarea asta ar castiga timp ca nu ar mai cauta detalii despre masina, samsarul i-o aduca mai aproape de casa/munca, de la 3 masini sare la 4/zi doar din economia de timp

      4 masini * 24 zile = 96 masini + bonus-ul de la samsar, sa il rotunjim la 1 masina/zi manarita, ajungem la 96*100=9600 24(zile)*(1 masina/zi) 100=2400, un total de 12.000E

      in fiecare lume dintr-o misca sparla de-asta care e greu de observat (ar fi idiot orice individ sa recomanda o masina din alea cu probleme indiferent de „sponsorizarea primita”) castiga de la 8000E totul pe bune – > 12.000E cu ajutor de la „samsarul srl”

      din alea 24 de manareli usoare pe luna, 30% se strica dupa 2 luni ( 8masini/luna) – da banii inapoi si isi cere scuze ca a ratat, ca s-a intamplat – omul e bucuros ca primeste banii si nu face scandal. pierde in felul asta 8*100 de la client (ramane cu partea de la barosan)

      vorba se raspandeste greu, mai ales ca vorbim de masini 2nd hand, de noroc, de luna, de stele, etc asa ca intr-un an el castiga 3200 extra lunar * 12 = 38.400 E dintr-o miscare de asta

      un castig total de 11200 E * 12 = 134.000 E ( din care 60% se duce pe salarii, chirii, etc)

      eu cred ca merita riscul ;)

      00
    • norbest, ești teribil de optimist. dacă insistai un pic, îl puneai la 10 mașini pe zi, și în 3 ani îl ajungea pe bill gates.

  17. in romania respectul pentru meserie e fix 0…… si „meseriasii” sunt jegosi iti spune ca vine la 8 si vine la 8:30 8:45. recent am avut nevoie de un electrician. a venit cu 30 de minute dupa ora la care a zis ca vine si pana sa vina am facut pariu cu cineva pe ce o sa zica dupa ce da jos panoul electric si fix aia a zis „meseriasu care ti-a facut tabloul asta a facut treaba de mantuiala , a pus fir de cupru trebuia litat ,a cumparat cele mai ieftine sigurante…” tabloul ala l-am avut din 2008 fara nici macar o problema….

    00
  18. Habar nu aveam că există așa ceva. Foarte tare! Sper să îmi amintesc și să îi găsesc când oi avea nevoie. Până acum am cumpărat mașini doar de la cunoștințe foarte apropiate, știind exact ce cumpăr.

    00
  19. Cred ca samsarii il adora pe tipul asta. Sunt curios cand isi ia Prima Bataie :)

    00
    • de obicei, el merge la verificări în urma unei discuții:

      – în anunț scrie „accept orice verificare”
      – da, mâncați-aș pulicica ta!
      – bun, trimit pe cineva să se uite la mașină, că eu nu mă pricep
      – nu mai e de vânzare, trăi-ți-ar!

  20. In acelasi timp nu ar fi mai simplu altceva: o duci la un service de tinichegerie, urcata pe elevator, control de vopsea 100-150 de lei (depinde de zona) si la final service cu rampa pentru verificat compresie motor si bucsi+diagnoza si citire kilometraj. Trebuie sa fii foarte prost sa cumperi o masina fie ca e diesel fie ca e benzinar fara sa ii faci un test de compresie. Ca si bani ajungi exact la cat cere el doar ca el nu iti urca masina pe elevator ci doar se plimba cu ea si face un test de vopsea. Nu am nimic impotriva lui, unora le place sa cumpere masini fara sa fie ridicate pe elevator si test compresie.

    00
  21. Ft fain ca exista si la noi ceva similar diepruefer.de . Poate se inspira de la nemti sa gaseasca colaboratori in toata tara, sa nu fie nevoit un client sa-i mai plateasca 300 eu sa vada o masina in Satu-Mare, de exemplu. Si inca o idee, unui vanzator de buna credinta poate ca i-ar folosi in anuntul pe siteurile de profil un certificat de la ei, iar raportul sa fie accesibil cu link din anunt. Desigr, un raport vechi de 4 luni nu ar avea aceeasi valoare ca unul facut acum o luna, dar macar e orientativ.

    00
  22. Mie mi se pare destul de scump serviciul si n-am inteles de ce costul e diferit in functie de valoarea masinii. M-as astepta ca o masina mai veche sa aiba mai multe probleme si sa ia mai mult timp. Multe dintre ce spun ei ca verifica le poti face si tu, ca de ex acte, verifici daca merge AC, zgomote suspecte,etc si apoi daca-ti place m-as duce cu ea la un mecanic la care am mai fost, recomandat sau intr-un service pentru o a doua parere.

    00
    • Nu dodoi, mai bine ii dai astuia o suta de euro pentru niste chestii ce le poti face si tu. La final oricum o duci in service asa ca la ce ia el banii chiar e inutil. Licitatiile de auto straine ofera aceste informatii gratuit

      00
  23. Cred ca o sa fac si eu o meserie asemanatoare numai ca eu o sa testez femei!

    00
  24. Povestită de un nene electrician în timp ce-mi monta o lustră.

    „Domne, am fost la un client care avea o problemă destul de simplă cu o priză. În timp ce meșteream acolo, l-am văzut că mă supraveghează cumva de la depărtare. Adică, de obicei, oamenii te supraveghează de aproape, se bagă cu tine acolo… Îți mai dau un sfat, te-ntreabă de ce faci așa și nu invers.

    Ăsta-n schimb, stătea aproape de ușa camerei, la vreo 3 metri distanță.

    La un moment, îl întreb de ce stă acolo, că era un pic ciudat. Când vorbea, se ridica pe vârfuri așa, ca și când voia să-mi dea cuvintele peste umăr.

    Și ce-mi zice?

    Îmi zice că mai are o garsonieră, veche, de pe timpul lui Ceaușescu. Și s-a băgat să repare la ea pe cont propriu, cum se zice. A-nchis de la contoar și s-a pus pe treabă. Cum a atins priza-n cauză, cum l-a zburat dintr-un perete-n altul.

    Ce se-ntâmplase?

    În unele blocuri mai vechi, dar probabil și prin astea mai noi, au mai lucrat și băieți de ăștia care nu prea-s atenți la ce fac, al cum trag cablurile, la ce leagă unde leagă. Așa că priza respectivă fusese legată la vecin. El a închis curentul la el, dar nu avea de unde să știe că trebuie să-nchidă și alături. Așa că a pus mâna relaxat și-a plătit pentru toți anii-n care a avut curent gratuit”.

    00
  25. Eu cred că e un serviciu ok, un pic cam scump pentru ce face el acolo, de 100 euro m-aș aștepta să ducă mașina să o urce și pe un elevator ceva, de exemplu în DE poți merge la DEKRA și îți fac o verificare pe elevator și raport pentru mașină pentru 80 de euro parcă .
    Acum să nu așteptați la minuni .
    Eu am cumpărat 2 mașini până acum .
    Ambele aveau defecte pe care nu le-am văzut decât după ce am intrat în posesia mașinii .
    Din fericire am avut noroc și nu au fost defecte catastrofale, așadar prima mașină încă merge foarte bine la 350k (luată la 198k, n-aș mai face chestia asta, dar eram tânăr și fără bani prea mulți), a doua mașină s-a rezolvat pe garanție în Germania, dealerul n-a fost prea fericit dar a reparat-o până la urmă . Dealer Hyundai, a fost un zahăr până am achitat mașina, dar când am venit după 2 luni cu garanția nu mai era așa happy .

    00
  26. Am si eu o intrebare, un pic off-topic, dar daca se vorbeste pe tema masinilor, as aprecia un raspuns pertinent.

    Intentionez a cumpara o masina din Germania, second-hand , sa aiba vechime 6 luni- 1an , si 6,000-20,000 km .

    Tinand cont de aceste criterii, masina ar fi in garantia oferita de producator. Avand in vedere ca as cumpara de la un dealer (auto haus sau cum s-or numi), cat de mari ar fi riscurile unor defecte ascunse si recomandati a se folosi servicii similare domnului descris mai sus, sau e ok daca e inca in garantie ?

    00
    • 6 luni – 1 an de ce ai cumpara de afara? Gasesti masini in reprezentanta din romania in aceleasi conditii cu garantie

      00
    • 1. mașinile de genul ăsta sunt rare și de obicei au probleme. nimeni nu dă înapoi la autohaus o mașină atât de nouă. foarte rar prinzi o mașină care a fost de showroom, astea de obicei se dau repede sau trebuie să ai o cunoștință care să îți dea pontul.

      2. autuhausul nu te va lăsa să o verifici, pentru că e în garanție.

      3. dealerul român se va da peste cap să refuze garanția pe motiv că e luată din altă țară. e ilegal, dar trebuie să fii foarte înfipt și cu un avocat ca să te bați cu ei.

    • Sunt o grămadă de jahreswagen fără probleme, folosite de reprezentante vreo 6 luni (showroom, demo, masina de schimb, etc) cu avantajul unui pret mult redus fata de un model 0 km si cu toate beneficiile garanției. Si la noi e ceva similar (toți directorasii din reteaua porsche de ex au cate o masina 4-5 luni) dar marjele de reducere sunt mai mici. Plus ca, daca ai posibilitatea sa o iei pe firma proprie fără tva si sa o treci pe tine dupa 3-4 ani, mai câștigi niște bănuți de concediu.

      00
    • @Vali – legat de pct. 3, am dus Insignia la service la Opel in Romania pentru ca eram in tara, nu a comentat nimeni nimic de faptul ca era cumparata din DE si inmatriculata acolo, le-am aratat garantia si mi-au schimbat senzorul busit, au resetat eroarea si nu au cerut un leu. Chiar nu ma asteptam sa fie asa de simpatici.

      00
    • Multumesc de raspunsuri.

      Nu locuiesc in tara, si motivul pentru care m-am gandit la o masina ” aproape noua ” in loc de una noua, este faptul ca imi pot recupera TVA-ul daca are cei 6,000km si minim 6 luni . Limitele superioare le-am pus eu deoarece doresc o masina ” noua” . Ma voi orienta atunci catre alte alternative.

      00
  27. Daca ar fi si la apartamente noi sau vechi asa ceva….ar fi benga! Mai ales pe parte de acte – cum a fost construit, rezistenta, termoizolatii, hidroizolatii, etc dar si acte notariale, cum a fost dobandit bunul, parcursul lui de la primul propietar, samd.

    00
  28. Eu zic ca nu e vorba numai de instrumentul ala. Omul nu are cunostinte minime de mecanica. Ex: nu facea diferenta intre 2 masini fix la fel, dar cu motor diferit. Si zicea ca: aaa, asta e masina aia care are pb la cutie. Nu conta ca de fapt cealalta (cu alt cod) avea pb, iar cea din review nu. Dar na, prost e ala care da, nu ala care cere :))
    Btw, de ce naiba faci reclama unui altfel de buhnici?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.