BMW F10 biturbo 2014 218CP review

Pentru că am spus la review-ul făcut “la miștocăreală” al Golf-ului 6 că dacă nu o să mă înjurați prea mult o să fac review și la alte mașini, urmează BMW 525d, 2014, 1998 cmc biturbo, 218 CP.

Cum am ajuns să cumpăr mașina?

Și acum 3 ani și ceva munceam în fiecare zi cam în fiecare zi de la 7 dimineață până seara târziu. În afară de cele 5-6 gărzi pe lună în care stai și 30 de ore treaz. Sătul de lipsa de fiabilitate a mașinii de atunci(Opel Vectra C 2008, 1.8 benzină, 140 CP) am hotărât să o schimb. Mă săturasem și nu aveam timpul necesar propriu-zis să stau prin service-uri.

De ce BMW?

Asta a fost o preferință personală după ce mulți ani mi-am dorit unul. Eu am avut o copilărie cu destul de multe lipsuri(când eram mic nu aveam bani nici de o gumă, marea am văzut-o la sfârșitul liceului, etc.), copilărie în care vacanțele le-am petrecut la țară și îmi ajutam bunicii și unchiul în agricultură. Astfel am condus cam tot ce înseamnă utilaj agricol și am ajuns să mă îndrăgostesc de condus, motoare, etc. Iar BMW cred că e cea mai cunoscută marcă adresată iubitorilor condusului. Când am ajuns să îmi permit un seria 3 2004-2005(E46) țiplă am ales să cumpăr un Opel Vectra B că era mai ieftin la achiziție și la întreținut. Anii au trecut și când au apărut seria 3 E90 și îmi permiteam unul, am ales să aleg tot un Opel, un Vectra C, din aceleași considerente. Până acum 3 ani când am zis că acum e momentul pentru primul BMW. Din punctul meu de vedere momentul să cumpăr o mașină atât de scumpă e atunci când ai casa ta, nu ai rate la bănci, câștigi peste 3.000 de euro/lună și îți mai rămâne la bancă echivalentul sumei pe care o dai pe mașină.

De ce seria 5?

Pentru că amânându-mi atâția ani visul, am ajuns prea bătrân pentru zgomotul interior mai mare al seriei 3, însă nu îndeajuns de bătrân pentru seria 7.

De de 2.0 diesel?

Mi-aș fi dorit un benzinar sau un 3.0 diesel, însă am ales și de data aceasta economia.

De unde am luat-o?

De la un samsar. Și culmea din Pitești. Cel mai cinstit samsar pe care l-am cunoscut vreodată. Mi-a spus toate problemele mașinii, cum a găsit-o atât de ieftină față de prețul pieții, că îi fusese înlocuită bara spate(cu poze) și că din afacerea asta lui i-au rămas fără să muncească prea mult 4.000 și ceva de euro.

Preț, vechime, km, dotări?

30.800 de euro, 1 an vechime, 44.000 km la achiziție, actual aproape 210.000 km.

Dotările sunt medii raportat la faptul că face parte din clasa medie premium. Am vrut neapărat cutia automată, suspensie adaptativă. webasto, tapițerie de piele, mahon la interior, trapă, ambient light interior și exterior, navigația mare Professional, soft close, închidere portbagaj din buton și telecomandă, plafon negru, etc.

Ce mi-aș fi dorit să aibă?

Bordul full digital, pachetul de camere de jur împrejur, head-up display, scaunele de seria 7, volanul sport, scaune ventilate și pachetul M exterior.

Îmbunătățiri?

Imediat după ce am achiziționat-o, fiind pasionat de modificat softuri și de informatică mi-am remapat-o la 240 de cai cu accent pe răspuns la pedala de accelerație, i-am spart codurile de securitate astfel încât să nu îmi mai ceară niciodată codurile update-urilor la hărților navigației, am activat diverse lucruri pe sistemul media (browser internet, vreme, youtube, news etc), am făcut-o să citească filme inclusiv de pe stick și cu subtitrare, i-am activat video in motion, wireless în mașină, am inversat memoria sistemului StartStop să pornească cu el oprit etc.

Păreri despre mașină?

Exteriorul nu pot spune că mă atrage prea mult, îl prefer pe cel de Audi care mi se pare mai frumos și mai agresiv. Același lucru îl pot spune și despre interior. Materialele utilizate sunt premium, însă tot cel de pe Audi pare mai frumos.

Ca și dimensiuni e o mașină mare iar la ritmul meu de utilizare care include și mult oraș îți pune probleme când vine vorba de găsirea unui loc de parcare. Pe de altă parte, am ajuns să petrecem tot mai mult timp în mașini. Iar asta chiar e o mașină în care să te simți bine. Stau și mai bine de o oră în trafic pe zi. E important să te simți confortabil, sunt 15 zile pe care le petreci pe an în mașină fără să pui excursiile și vacanțele. E ca la salteaua de pat. Îți petreci prea mult timp pe ea ca să nu fie Ok.

Motorul e cel mai bun din clasă la cilindreea lui la vremea lui și unul din cele mai bune și la ora actuală. Nu este un 6 în linie, însă și el trage ca un câine(mi se pare incredibil că ditamai barca de mașină cu un motor de 2.0 diesel să prindă 100 km/h undeva pe la 6 secunde), este foarte silențios și al naibii de economic. La drum întins poți scoate consumuri de 4,5% fără să te chinui prea mult, dacă mergi tare eu nu am reușit să o fac să treacă de 6,2% în România, în oraș depinde cât de aglomerat este, dacă folosești Eco Pro și Start Stop), de cât de lungi sunt drumurile și cât de frig e afară. Eu pe Confort, cu Start Stop oprit, am cam 8-8,5% în Craiova. Însă pe zăpadă, frig rău cu webasto iarna am trecut și de 12%. Consumul mediu pe durata 44.000-210.000 km e 7,2%.

Cutia de viteze automată cu 8 trepte ZF iar a fost cea mai bună din clasa lui. Schimbă pe nesimțite și foarte repede, intuiește foarte bine ce vrei să faci iar cele 8 trepte fac legea la consum și reprize. Însă, surprinzător, DSG-ul 2 pus pe VW mi se pare o cutie mai bună. Nu știu dacă pe Audi A6 C7 s-au pus DSG-uri 2 adevărate, sunt pierdut în cutiile lor S-tronic, multitronic, etc. Eu nu am condus ceva mai bun pe Audi A6 C7. Dacă există, e mai bună aia decât cea de la BMW.

Suspensia adaptivă e de asemenea genială. Amortizează foarte bine gropile, e silențioasă, poate să fie și confortabilă și sport. Nu transformă mașina în mașină de curse însă cu cauciucuri premium stă al naibii de bine pe curbe. Nu vei avea agilitatea unui seria 3, însă simți că e un BMW. Spunea cineva pe aici că prefera E60 față de F10. Mie mi se pare F10 o mare evoluție față de E60 la orice.

Frânelelor, cum era de așteptat, nu am ce să le reproșez.

Direcția, iar cea mai bună din clasă, foarte precisă însă nu ai prea mult feedback. Însă important e că știi în orice clipă unde sunt roțile mașinii. Aici iar nu prefer direcția mai greoaie și cu mai mult feedback de pe E60. Sunt clasa medie premium, nu mașini sport.

Scaunele sunt super confortabile însă le-aș fi preferat pe cele de seria 7.

Poziția la volan: e foarte ușor să îți găsești poziția la volan. Chiar și foarte jos cum îmi place mie.

Ușurința la parcare și vizibilitatea? Chiar dacă e o mașină mare, te obișnuiești foarte ușor cu ea la manevre. Iar senzorii de parcare sunt extrem de preciși în orice condiții de vreme. Chiar nu îmi trebuie camere sau asistență la parcare. La vizibilitate, mi se par montanții un pic prea groși și mi se pare dificil de trecut cu ea la limită(la centimetru) printre 2 mașini. Aici sistemul de camere surrond îmi lipsește.

Antifonarea e extrem de bună și împreună cu motorul silențios, face ca în mașină să poți vorbi normal chiar la viteze extrem, extrem de mari.

Tracțiunea: spate. Nu am vrut XDrive. Și nu regret. Dacă folosești cele mai bune anvelope nu ai nicio problemă nici vara, nici iarna. A mers mai bine decât toate mașinile cu tracțiune față pe care le-am avut. Am urcat cu ea la munte pe zăpadă pe rampe pe care nici nu visam să le urc. Fără nicio ezitare. Și am făcut asta chiar pe lângă Audi A6 C7 Quattro la care se împingea. Știu că mulți nu o să creadă, însă cele mai bune anvelope din piață fac diferența față de unele average chiar dacă mașina cu cele average are 4×4. Strângi mai tare din fund când te lași mai tare pe ea pe zăpadă în depășiri, când intră pe un șleau de zăpadă în rampă e mai greu de scos decât o mașină cu tracțiune față și atunci când e zăpada atât de mare încât să rămână suspendată, nu mai pleacă nicăieri. Î

Cum simți mașina în general? Chiar dacă e mare, chiar dacă simți că e grea, e o plăcere să o conduci, parcă faci un tot unitar cu ea când o conduci. Nu e o mașină sport, însă e o mașină mai rapidă decât multe mașini care se consideră sport. Iar puterea mare te ajută mult pe drumurile de rahat din România.

Spațiul interior: ai spațiu interior suficient inclusiv pentru drumuri lungi. Am făcut și 2.000 de km într-o zi în mașină fără să mă simt terminat. E o mașină totuși de 4 persoane. Datorită cardanului de la tracțiunea spate, pe cel de pe bancheta spate mijloc nu îl poți chinui multe sute de km.

Sunetul este mediu. Aș fi vrut Prologic 7.

Sistemul entertainment deși e intuitiv și cel mai bun din punct al funcționalității față de cei din tripleta germană, mi se pare oarecum învechit. Mi-aș dori ca la un viitor update să pună pe el Android Auto și Apple CarPlay. Aș fi vrut să fie ecranul cu touch. VW are asta pe mașini de volum din 2011.

Portbagajul e imens, însă datorită deschiderii un pic nepractic. Însă e mașină de român, bagi și porcul de Crăciun în el.

Fiabilitate? Incredibilă. Între 44.000 de km și aproape 210.000 km nu am schimbat NIMIC la mașină în afară de consumabile(ulei, filtre, plăcuțe de frână, discuri, cauciucuri). Nici măcar o bucșă sau cap de bară. Și am făcut verificările(nu schimburile de consumabile) la reprezentanță și la un service extrem de bine cotat în Craiova care s-a cam specializat pe BMW. Ce mi se pare totuși e că suspensia parcă nu mai e atât de silențioasă ca atunci când a fost adusă din Germania, însă aștia mi-au zis că nu trebuie schimbat nimic. Distribuția pe lanț care e problema clasică la N47 și schimbul de ulei la cutie nu le-am făcut. Anul 2014 a făcut să cam scape de problema cu ruperea lanțului la distribuție, mi-au măsurat pe la o reprezentanță în Germania întinderea lanțului și zgomotul și cică nu trebuie schimbat încă. La cutie aș fi schimbat uleiul, cred în asta, nu cred că e lifetime cum zic la reprezentanțele din străinătate, însă merge perfect și am văzut câteva mașini la care s-a dat dracu cutia după schimb. Nu schimb uleiul practic de frică.

Probleme? Am avut doar 2 probleme cu ea, zic eu de soft. Acum mult timp, o eroare de Drive Train la viteză foarte mare pe Autobahn. S-a rezolvat cu oprire în parcare și repornit motorul. Nu a mai apărut de atunci. Apoi la un moment dat, într-o dimineață foarte rece, nu a pornit. Am încercat de 3 ori și în timp ce o înjuram în gând gândindu-mă ce naiba o fi și cât o costa reparația, am zis să mai încerc o dată. A pornit de parcă nu s-a întâmplat nimic. Nici asta nu s-a mai repetat.

Costuri asigurare, impozit? Sincer nu știu cât sunt exact. E impozit mic, de 1.998 cmc. Asigurarea și ea e mică. Am 35 de ani și de la 18 ani nu am avut niciun accident.

Costuri de întreținere? Nu am făcut niciodată schimburile în reprezentanță. Nu de sărăcie însă nu cred că trebuie neapărat să îți schimbi uleiul și filtrele la reprezentanță, nu îți toarnă întru-un mod miraculous uleiul în motor, nu au o cheie de aur pentru filtru. Ca un adevărat gherțoi cu BMW, mărturisesc că uneori filtrul de aer și cele de polen le-am schimbat singur. Schimburile le-am făcut la 8.000 km, am folosit ulei original BMW când era făcut de Castrol, Motul, Liqui Moly iar de când uleiul original BMW e făcut de Shell doar pe acesta că mi se pare cel mai bun. Schimbul de ulei cu toate filtrele e cam 800 de lei, iar la noi manopera e 100-150 de lei.

Plăcuțe de frână am folosit ATE, nu originale BMW. La momentul actual, părerea mea e că ATE face cele mai bune plăcuțe de frână. Nu mă încălzește cu nimic că scrie pe cutie BMW. Costul lor e vreo 800 de lei, sunt vreo 3 tipuri de plăcuțe pentru 525d 218 CP, ale mele cică ar fi cele mai mari. Senzorii uzură sunt și ăia vreo 250 de lei. Manopera minim 200 lei.

Discurile sincer nu mai știu cât au fost. Parcă în jur de 2.400 de lei toate 4. Sper să nu spun prostii.

Anvelopele sunt foarte scumpe, în special cele de vară care sunt pe 18 inch(pe iarnă am de 17 inch). Am ales cele mai bune cauciucuri din piață din cauza propulsiei.

O să închei că prea am lăudat-o. Ca și părere generală e o mașină care nu strălucește prin cine știe ce inovații tehnologice, însă ca pachet complet a fost cea mai bună din clasa ei la vremea aia și o face o mașină al naibii de bună și acum. Având în vedere că anul acesta se dă pentru a cumpăra altă mașină mai nouă, chiar o să îmi fie dor de ea…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

115 comentarii

  1. Pai si care is nebuniile alea de cauciucuri de iarna? am si eu un e60 fara xdrive si urmeaza sa imi iau gume de iarna. Is deschis la ideei si sugestii

    00
  2. Gata, m-am convins. Revin cu review la X1, biturbo (varianta anterioară, de 204 CP)
    Mișto review, faină mașina.

    Ce cuplu ai scos după modificarea softului? Ai făcut dyno înainte și după? Sunt curiozități personale, nu sunt cârcotaș

    00
    • Cred ca 520 Nm estimati(nu am pus-o pe Dyno). Sper sa nu spun prostii pentru ca sunt 3 ani de atunci si am facut-o in mare graba ca am împrumutat interfata de tuning. ECU-ul la F10 nu se poate „scrie” fără a-l desface decat cu interfata de tuning originala. Nu merge cu clone chinezesti ale acestora.

      00
    • Am înțeles, sunt numere orientative. Modelul ăla de cutie duce doar 500nM, de aceea eram curios.

      00
    • Se poate si fara demontare ECU, chill. Nu se putea atunci, poate.

      00
  3. Ce anvelope recomanzi domnule dr? Premium de iarna ca sa nu am probleme la fel ca tine. Multumesc!

    00
    • Nu am scris eu review-ul, dar iti recomand Continental WinterContact TS 860.

      00
    • Continental TS860 Winter, ză best on the market so far. Noi, bineînțeles.
      Am avut și alpin A5 si Nokian wrd4. Continental câștigă detașat. Și asta pe cuplu de 680nm, doar spate.

      00
    • In SUA Consumer Report recomanda urmatoarele cauciucuri de iarna:
      Marca ScorPret
      Cooper Discoverer True North 70 $92
      Hankook Winter I*cept iZ2 70 $101
      Continental WinterContact SI 69 $121
      Michelin X-Ice XI3 68 $98
      Nokian Hakkapeliitta R3 68 $147

      00
    • Zorrack, pe masina am pus doar Continental Winter Contact TS 860. Poate ca exista altele mai bune insa pe masina asta se comporta senzational.

      00
  4. Frumoasă mașină, review.ul la fel. Nu prea comentez pe aici,..îmi pare super mișto ideea cu postările de acest gen, sper sa nu te oprești aici.

    10
  5. Cineva cu un M550d pe aici? As fi curios de un review.

    00
  6. Primul review în care autorul pune accentul și pe cât timp petrecem în mașină. La un calcul sumar mie mi-a reieșit că petrec aproape 2 luni din an în trafic. Food for thought…

    00
    • De asta nu și-a luat Honda.
      Nu iau apărarea nimănui, dar se pot face o grămadă de bani, ca doctor, din studii clinice. De exemplu, o companie de farmaceutice plătește sume de 10.000 euro / pacient, care are o anumită boală pentru care ei fac studiu. Banii ăștia ajung la doctor și este cât se poate de legal.

      00
    • E ok, Sorin vorbește din auzite. Nu câștiga nici un medic 10000/pacient din studii clinice

      00
    • Honda e mai confortabilă decât crezi. Nu am înțeles ce legătură este între Honda, șpăgi, studii clinice…

      00
    • @Andrei: o fi vorbind Sorin din auzite, dar departe de adevăr nu este. Într-un studiu se plătește și 2000 euro/pacient și pot fi și 15 pacienți. Cunosc medic care și-a luat X3 nou cu banii dintr-un studiu.

      00
  7. De la 44 000 la 210 000 nu ai avut probleme cu turbina? Motorul ala in configuratia aia e cam popular la service cu stricaciuni la turbina mica.

    00
  8. Bun review.

    00
  9. John, ideea e alta. Dacă la rezidențiat câștigă atât, după aia va câștiga și mai bine. Nu știi contextul în care a ajuns să facă banii ăștia. Poate e chirug plastic și părinții aveau deja o clinică celebră? Zic doar că e mai ușor să judeci decât să prinzi tot contextul

    00
  10. @Radu, cu 8000 lei pe luna, pana la 35 de ani nici macar nu te apropii de: casa fara rate + 60.000 euro in cont.

    00
  11. Ceva mai multe detalii referitoare la hackereala electronicii? Cum, cu ce, unde (daca nu tu)? Ms.

    In rest, as comenta la partea de feedback a directiei: asa cum ai zis, cam lipseste si este marea mea dezamagire la BMW. Comparatvi cu Honda si Jaguar, zic. Si, contrar ce spui, nu prea stii ce fac rotile dedesubt. Ok, nu e ca la Renault, Audi alte marci, dar departe la cum se simte la Honda, Jaguar si, zic unii, la Alfa.

    00
    • Salutare.
      Trebuie să iti cumperi un cablu BMW Enet. Il poti lua de pe Aliexpress sau de la noi. E cam 100 lei la noi. Iti mai trebuie un laptop cu Windows 7 sau XP cu USB normal. Apoi te pot ajuta cu softul si ce trebuie sa codezi la fiecare modul al mașinii.

      00
    • bimmercode folosesc eu pe un iphone si un adaptor vgate cu wifi pt seriile F.

      00
    • Ceva mai multe detalii referitoare la hackereala electronicii? Cum, cu ce, unde (daca nu tu)? Ms.

      Google for „BMW ESys”.

      Dacă nu înțelegi cum funcționează software-ul, nu te băga, la seriile Exx dacă futeai codingul era simplu de recuperat, dar la Fxx dacă-l fuți, te piși pe el de modul.

  12. offtopic: vreun interes pentru review la un Macan GTS?

    00
  13. M-am oprit din citit la “DSG 2”. Imi doresc sincer sa nu ma mai intersectez in viata reala sau pe internet cu “pasionati auto” care spun (dar si cred in) “DSG 2”.
    Cand ai spart codurile de securitate ale masinii, asa-i ca tastai furibund si pe ecran curgeau litere si cifre verzi?

    @Zoso: Incerci sa readuci in trend creepypasta cu posturile ca asta?

    00
  14. Salutare.
    Depinde in cate locuri esti dispus sa muncesti, pana la cat seara si cati pacienți ai.
    Dacă iei un om care nu bea, nu fumează, etc. si care a stat până seara la munca, absolut toate sărbătorile(Paște, Crăciun, An Nou, 1 Decembrie etc), zilele libere si vreo două weekend -uri/luna în ultimii 11 ani la munca sa stii ca se aduna mai multi bani decat crezi. Spor.

    00
  15. Ma provoci si asta imi place.
    Ai 35 de ani. La 24-25 de ani ai terminat facultatea si ai devenit rezident, incasand o suma lunara cuprinsa intre 800-1600 de lei pe parcursul rezindentiatului…si poate cu ceva noroc si cateva garzi platite incepand cu anul 3 de rezidentiat. In perioada aceasta nema colaborari extra din lipsa ALP-ului (se obtine doar dupa sustinerea examenului de medic specialist).
    Sa zicem ca ai facut o specialitate de 5 ani. Deci specialist la 30 de ani.
    Cat ai fost rezident presupunem ca nu ti-au ajuns banii nici sa treci strada darmite sa mai si pui deoparte.
    Deci de fapt ultimii 5 ani au fost cei de productie. Hmmm…casa fara rate (punem un 60 de mii), 30 de mii masina si inca pe atat in banca…120k euro in 5 ani…astia fiind bani pusi deoparte, pe langa cheltuieli curente. Si luam in calcul ca salarii mari sunt de anul acesta din martie, iar garzile se platesc cu sume mari din octombrie 2016.
    Mai ramane varianta sa fi lucrat numai in privat in perioada asta…dar atunci nu erau garzile in schema.

    00
  16. doctore
    ma ustura cand ma pis

    00
  17. Uitati deconturi clinice facute de Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București catre medici specialisti, dr de familie si firme/spitale.

    http://www.cnas.ro/casmb/page/deconturi-lunare-clinice.html

    Acestea sunt sumele brute castigate de la casa intr-o luna. Unii au 200 euro … unii 10.000 de euro … si voi vorbiti de salarii si spagi …

    00
  18. Placut surprins de consum. A scazut dupa remap ?

    Si eu sunt adeptul anvelopelor top 3 mereu desi valoarea masinii este mult mai mica si tractiunea fata.

    Acc nu are ? Eram curios de pareri.

    00
  19. Omul si-a luat multa vreme Opel pe considerente de cost deci probabil a tot economisit. Plus ca un apartament in Craiova e cam cat a dat pe masina deci nu e ca si cum ti-ai fi luat avion privat.

    00
  20. Ce cauciucuri ai tu de vara asa bune? Ca’s curios. Eu am Michelin Pilot Sport 4 100Y EL 245/45ZR18 clasa C la consum si clasa A aderenta.

    00
    • PS4 am eu acum și nu se compară cu cele anterioare, pilot super sport.

      00
    • Am avut si Continental si Michelin Pilot Sport 4.
      Acum am Dunlop Sport Max RT2. Mi se par parca un pic mai slabe ca Michelin, insa mult mai rezistente la uzura.

      00
  21. „Și am făcut asta chiar pe lângă Audi A6 C7 Quattro la care se împingea” doar daca Audi avea slick-uri.

    Pe acelasi model de anvelopa lucrul asta se intampla doar in vise umede.

    00
    • Slick-uri, cauciucuri de vara, exista mai multe variante cand vine vorba de romani.
      Cumva autorul are impresia sau macar spera ca propulsia de la bmw este egala cu quattro. Asta nu se intampla in nicio situatie normala, mai ales la skill-urile unui sofer obisnuit nici pe uscat, cu atat mai putin pe zapada.
      Bineinteles, e normal sa folosim cauciuri de calitate, care sa nu fie nici prea uzate, nici mai vechi de 4-5 ani.

      00
  22. daca nu ma insel imi amintesc si de un „magazin” pe undeva pe la domnu doctor

    00
  23. Eu cred că se poate și fără șpagă, nu știu dacă e cazul aici însă. În fundul țării unde încă locuim salariile medicilor sunt mari spre foarte mari, la spitalul județean fiind și fluturași de salariu de 7-8000 de euro pe lună.

    00
  24. Inca o treaba, referitoare la schimbatul uleiului din cutie de viteze si de transfer: ZF recomanda totusi schimbul de ulei in cutii (https://aftermarket.zf.com/go/en/aftermarket-portal/passenger-cars-and-lcv/know-how/useful-tips/transmission-oil-change/) iar BMW intelege prin notiunea de „life-time” durata standard de viata a masinii, adica 100000km (mai nou, 100000 mile).
    Deci, pe la 150000 daca a vazut multa autostrada, sau mai repede in cazul soferiei prin Bucuresti, ar trebui bagata vreo 1000 EUR in uleiul din cutii.

    00
  25. Trebuia sa fi facut preventiv schimbul de ulei la cutie la fiecare 40 000 km (oricum nu se poate schimba tot, prin metoda gravitationala).

    Ce-i drept , acum la 240 000 km, e cam riscant sa schimbi uleiul pentru ca deja e cam tarziu. El are o vascozitate mult mai mare decat a unui ulei nou si asta face cutia sa functioneze ok. Daca schimbi uleiul acum si merge prost, nu inseamna ca uleiul nou a stricat cutia, ci ca noul ulei a scos la lumina problemele cutiei (probleme date de neschimbarea uleiului la timp).

    Oricum, daca o schimbi/vinzi, chiar nu mai conteaza.

    00
    • Serios? Cine ti-a spus ca uleiului ii creste vascozitatea in timp? Ai vazut in acelasi timp un ulei uzat si unul nou? Ce dracu aberezi in halul asta daca habar nu ai?

      00
    • Alex, uleiului în timp nu ii creste vascozitatea. Iar uleiul nou nu scoate la iveală problemele cutiei.
      Problema la schimbatul uleiului în cutie este faptul că verificarea nivelului si adaptarile cutiei de viteze după schimb se fac la o anumita temperatura fixa a uleiului(parca era in jur de 60 si ceva de grade, nu stiu exact valoarea). De aceea se strica unele cutii care pana atunci mergeau perfect după schimb pentru ca nimeni nu facea asta. Nici reprezentantele, nici service-urile de prestigiu dedicate BMW). Poate s-au mai schimbat lucrurile între timp.

      00
    • De unde scoateti prostiile astea nu inteleg.

      Unde vreodata se schimba uleiul in cutie la 40.000 de km. Nu e fripteuza.

      Zf recomanda schimbul la 160.000 si se poate face la zf in bucuresti.

      00
    • Ipoteza mea este ca majoritatea schimba uleiul cand cutia da rateuri si e evident ca or sa fie probleme si dupa ce schimba uleiul.
      Si eu am un f10 automat, 220000km, nu am schimbat nici distributia nici uleiul la cutie(tot de frica). Masina merge impecabil. Dar ma gandesc sa schimb uleiul la cutie…

      00
  26. Ipotetic vorbind, cu nevasta tot doctor (inca 8000 pe luna), cu casa luata la pret mic in perioada crizei (plus ca poate omul sta in vreun oras de provincie unde casele sunt la pret mai rezonabil), mi se pare foarte rezonabil si realizabil.

    00
  27. De ce sedan?

    Aia cu mahonul sau ce o fi lemnul ăla…jeez, nu înțeleg, suntem în mașină, nu în căruță. De ce trebuie lemn? Da, știu, bla, bla lux, rafinament. Niște parchet nu trebuie atunci? Din ăla masiv nu laminat. Să îl poți rindelui si da cu palux la revizie la 100k.

    Ultima chestie, 170k în 3 ani, 4500km pe lună. Mai e timp și de gărzi? Întreb la modul serios că pare că faci naveta la Budapesta în fiecare weekend.

    00
    • 1. Oamenii sunt diferiți. Unii sunt cu aluminiul, alții cu lemnul la interior. Lemnul macar nu prajeste vara in soare.
      2. Nu toata lumea sta acasa la TV cand are un pic de timp liber.

      00
    • Nu e gratis că îmi consum din timpul meu.

      Nu ma doare de lemnul lui, ar fi culmea. Vreau doar sa inteleg moda asta. E un fel de intoarcere la natură sau e frumos doar că spun alții că e (ca blugii rupți gen).

      Nu prea se poate și vacanțe lungi și toate sărbătorile și weekendurile muncite. Mă roade invidia, vreau și eu să știu cum se face că eu nu lucrez nici în weekend nici de sărbători și tot n-am timp decât de 25k pe an.

      Anywho, glumesc și eu. Omul o fi având și biznis pe lângă, fiecare se descurcă în Ro. Fără răutate dar la banii ăștia mai descoperi și avion/închiriat mașină. Plus că atunci când zici că faci 2000km într-o zi, ai casă și BMW la 35 de ani din gărzi în Ro și mai faci și hacking de soft automotive în timpul liber te cam expui la comentarii.

      00
    • Hater – ca e gratis. Te doare pe tine de lemnul omului.

      Eu am aluminiu pe bord de exemplu si cand e soare risti arsuri de gradul 3.

      Omul se duce in vacante lungi cu masina ca are cu cu ce. Tu stai acasa

      00
    • A.
      Am lucrat si afara, am si o firmă de import piese auto cum am spus si in review-ul la Golf. Nu toata lumea traieste doar din salariu. Nu toata lumea fură sau s-a îmbogățit din spagi.

      00
    • Exact asta ziceam. Dacă tu menționezi doar gărzile, bagi bățul prin gardul multora. Nu știu dacă o faci voit sau e o scăpare.

      00
    • In cazul acesta imi cer scuze si retrag suspiciunea de spaga.
      Din postura de medic, putin mai batran decat tine, specialitate chirurgicala cu subspecialitate pretabila numai in privat, tras la jug 10-11 ore pe zi, garzi din belsug si nu sunt nici pe aproape la fara rate la banca si bani cash pentru o masina. Dar nici nu am o alta afacere.

      00
    • Ce sa zic acum. Eu am 34 de ani si 2 bmw-uri da le am deja de 3 ani. Ma gandeam la porsche pe la 35.

      Mai bine pune osu la treaba si nu-ti mai face griji de km si banii altuia.

      Hatereala aia gratuita iti ocupa din timpul in care ai putea sa faci bani.

      Cum are unu mai multi bani ca altul trebuie sa fie spagar sau sa fure.

      00
    • @bogdan: 2 bemveuri și ganduri de Porsche? Mă scuzați. De ce nu ați zis așa de la început?

      00
    • Mi-am dat seama de o treabă. Când m-am luat de mahon chiar numai ca să „înțeleg” am sunat ca habotnicii ăia care se intereseaza de ce fac alții în pat. Io nu mi-aș lua dar nu e ca și cum mă forțezi tu pe mine să îmi pun lemn în mașină. No, scuze. Și până la urmă e doar un finisaj de bord, wtf is wrong with me. Hai week-end fain!

      00
    • @Bugs: Deci tu lucrezi de dimineata de la 7 pana seara tarziu, fara zile libere legale sau de concediu, mai ai si doar 2 w/e libere pe luna din 4. Si pe langa astea ai o firma (banuiesc ca o administreaza altcineva, dar tot ocupa macar 10 ore pe saptamana). Si pe langa astea ai timp sa faci 4500km pe luna? Ori ai cafea in loc de sange ori rahat in loc de foie gras.

      00
  28. Aceeasi masina o am si eu. Doar ca xdrive.

    Nu prea inteleg partea cu tuningul.

    La modelul asta cutia duce maxim 450nm. Exact cat are din fabrica.

    Cu cuplu mai mare cum de nu a crapat cutia?

    Trebuie sa mergi cu Xdrive pe zapada sau ploaie si apoi sa zici ce vrei de anvelope. Iti va schimba total felul de a privi lucrurile.

    Poate sa fie orice pe jos – pui piciorul jos si ai plecat.

    00
  29. i-am spart codurile de securitate astfel încât să nu îmi mai ceară niciodată codurile update-urilor la hărților navigației

    I-ai generat Codul FSC cu map id 0xFF… which is not such a great idea.

  30. Ai avut prurit la anusul curului. Nu mai bine trimiteai pentru opelele alea rapciugoase ? acum ai frigiderul si congelatorul plin de sa-ti iei si in garda tot anul

    00
  31. Asta ai inteles tu? Pacat. Astia suntem si atat putem….

    Eu ma bucur ca ai laudat audi. Multi km fara griji

    00
  32. dragii mei, salariile astea de 8.000 pe luna sunt de un an. asa ca nu calculati voi cat putea omul sa castige de la 25 de ani incoace, ca nu erau lefurile date acum. pe de alta parte, nu stiu doctori care sa nu primeasca diverse, asa ca hai sa nu credem ca domul primeste bani de la bunicul dupa ce culege via. sau nu atat de multi. pe de alta parte, frumos review-ul, daca nu spunea la final ca vrea sa o vanda as fi crezut ca ii face reclama sa o vanda. oh, wait :))

    00
  33. Foarte placut surprins de consum. A scazut dupa soft sau nu ai remarcat diferenta ?

    Si eu sunt fan anvelope din top 3 – mereu asa le-am cumparat si am fost foarte multumit. Acum am Dunlop BluResponse pt. vara si Continental TS860 pt iarna.

    ACC nu are ? Eram curios de pareri de folosit intensiv in Romania.

    00
    • Consumul a crescut după remap. În proporție de 95% creste intrucat senzatia da dependenta. Iar fiecare accelerare puternica da peste cap consumul.
      Dacă creste consumul in general, la același ritm de utilizare, e o întreagă discutie. Depinde cum modifici harta si cum tragi de stroke.

      00
  34. Doctor, 29 ani. Subscriu la ce spune Matei.
    Probabil e chirurg, nu doctor ;)

    00
  35. Din ce am citit ti-ai fi dorit un Audi la interior , exterior cu cutie de auto de la Audi?adica un audi?

    00
  36. Scrii si articole ISI?

    00
  37. ba sunteti un pic cam hateri. nu luati in considerare salariul consoartei, poate bani din familie. si mie mi-a sarit un pic in ochi, dar depinde si de specialitate si de cat munceste. daca era fff spagar avea ceva mai scump. sau poate e spagar, sau poate doar accepta(si considera ca nu e spagar). dar ideea e ca sunt si doctori care nu accepta(destul de multi) plicul si traiesc decent din salariu. in mod sigur si vecinii mei pot sa aiba destula ura din asta proasta pt mine. dar un spagar se ridica mult mai bine decat un golf 6 si un f10.

    00
  38. Pai o schimba, nu vezi? Deci.. lasa k vedem acusi review la merc glc amg

    00
  39. Nu inteleg de ce va mirati
    pe langa salariu si garzi , aproape toti doctorii lucreaza si la cabinetele private , clinici private . Eu din pacate am umblat mult pe la diferiti doctori , de diferite specializari . Pai un doctor dintr un spital judetean sta probabil 1 zi pe saptamana in spital , in rest in fiecare zi din saptamana au consultati in clinici private . minim 100 lei o consultatie
    (vorbesc de un judet pricajit din nordul tarii) . 10 pacienti sunt putini /zi . un doctor castiga bani de cred ca nu stiu ce sa faca cu ei .

    00
  40. @Flavius, chirurg de portofele.
    In alta ordine de idei, omul a gandit corect. Daca e real programul lui, putine sanse sa treaca de 55 de ani.

    00
  41. Eu cred ca atunci cand a spart codurile a pus si ceva inteligent in masina. De atunci masina face excursii singura si pune poze direct pe contul de FB a stapanului, stie sa schimbe uleiul in cutie si nu spune nimic, etc.
    Nu stiu daca ii „rezolva” si amanta…Doar are 4 butoane, nu?

    00
  42. Te-a mancat in cur sa scrii ca ai 35 de ani :D detaliul care a pornit jihadul.

    00
  43. Așa bre, dă-l în colo, că sigur fură. Hai să-i facem calculul. Oare la curent cât plătește?

    00
  44. [quote]…ulei original BMW când era făcut de Castrol, Motul, Liqui Moly iar de când uleiul original BMW e făcut de Shell[/quote]Eu nu cred să fi văzut vreodată ulei BMW original făcut de alții decît Castrol. Poate nu știu eu bine, însă…. în mașinile mele nu a fost niciodată altceva decît Castrol. Și conduc BMW/Alpina de 15+ ani.

    [quote]Plăcuțe de frână am folosit ATE, nu originale BMW. La momentul actual, părerea mea e că ATE face cele mai bune plăcuțe de frână.[/quote]
    Te înșeli. Dar pînă nu vezi/știi pe propria piele nici nu o să îți schimbi părerea.

    [quote]…e o mașină care nu strălucește prin cine știe ce inovații tehnologice[/quote]
    Vai de capul tău, habar nu ai ce vorbești. Faptul că nu șții tu ce tehnologii sînt pe șasiul ăla și cum (de către cine – hint, Alpina) s-au dezvoltat, nu justifică afirmația de mai sus. Cînd ai un pic de timp, pune mîna și citește, poate fi chiar fascinant. Vezi de ex. dacă mai găsești pe undeva cartea despre istoria BMW de Alexandru Dobai. E o capodoperă, BMW Munchen a fost dat pe spate (în ciuda zbaterilor și minciunilor BMW Romănia de a sabota nașterea cărții) a cumpărat tot din primul tiraj, parcă.

    Dacă vreodată o să-mi înving lenea poate o să scriu și eu o prezentare despre tractorul pe are îl conduc. E o mașină care a marcat o cotitură importantă în istoria automobilului.

    00
    • Pai zi-ne tu cateva minuni sau da-ne link de unde sa citim (altul decat cartea aia). Uite, de ex, eu am cautat undeva informatia OFICIALA referitoare la motorul N47D20 asta sa vad daca twinpower turbo asta e implementarea cu o singura turbina twin scroll sau are 2 turbine si n-am gasit nimic oficial (decat cateva site-uri sau bloguri)

      00
    • L, mai bine taceai sincer si ramaneai în lumea ta plină de BMW-uri si Alpina de atatia ani.
      1. Shell produce uleiurile BMW originale de mult timp.
      https://www.shell.com/business-customers/lubricants-for-business/news-and-media-releases/2014/shell-to-be-bmw-recommended-oil-supplier.html
      https://www.shell.com/business-customers/lubricants-for-business/news-and-media-releases/2018/shell-remains-as-bmw-recommended-oil-supplier.html
      2. Cele mai bune plăcuțe de frână la momentul actual sunt ATE si vin tare din urmă Textar. Ti-o spun din postura de om care aduce piese auto si vede cum se schimba in service.
      3. Lamureste-ma si pe mine care sunt minunile tehnologice la care să zici Wow, cum am putut trăi fără ele la F10. Singurul care imi vine in minte e motorul. Însă și asta are o groaza de probleme cu turbina mică, filtrul de particule, ruperea distribuției si greutatea în servisare(distribuția pusă în spate).

      00
    • L, mai bine taceai si ramaneai in lumea ta de 15 ani plina de BMW-uri si Alpina.
      1. Shell face uleiul original BMW de prin 2014 si anul acesta au prelungit contractul pana in 2022.
      2. ATE face cele mai bune placute de frana. Iar din urma vin tare Textar(in special pe masinile de volum). Nu am flota de BMW-uri insa aduc piese auto si vad cum se schimba in service.
      3. Lamureste-ma si pe mine care e inovatia aia tehnologica la care sa zici Wow, sa simti ca nu poti trai fara ea la BMW F10. Singura care imi vine in minte e motorul diesel 2.0 de 218 CP insa si asta are o groaza de bube cu ruperea distributiei, turbina mica, filtrul de particule si servisarea greoaie(lantul de distributie in spatele motorului).

      00
    • 1. Shell face uleiurile BMW din 2014 iar in 2018 au prelungit contractul pana in 2022.
      2. ATE face la momentul actual cele mai bune plăcuțe de frână. Si vin tare din urmă Textar, în special pe mașinile de volum, gen Opel.
      3. Lamureste-ne si pe noi muritorii, care e inovația aia Wow, fără de care să simți că nu poți trăi la BMW F10. Eu nu am gasit-o in 160.000 km.

      00
    • Eu nu cred ca reviewu asta e scris de Bugs Bunny. Ăla e om serios, cu ceva experienta (din ce scrie și comentează). Ăsta e un copil scăpătat la o mașină pe care nu și.o permite.

      00
    • Agregatu Nicu 47 e biturbo. O turbină mare, una mică. 214 cai. Aia mica pica și în 2k km. Lanțul se rupe în mai puțin de 100k km pe cele fabricate între 2008-2010.

      00
  45. Frumos arata BMW, nimic de comentat. N-am avut niciodata asa ceva, e chiar asa buna cum o lauda toti? Sau o lauda doar posesorii marcii?

    La masini mai de saraci se mai pot face review-uri? Are cineva vreun SAAB 1.8t Sport Sedan sau vreo Alfa Romeo 159 JTS 1.9 sau 2.2 (da, stiu, e italiana, what else?)?

    00
  46. @Eugen: 8000 de EURO pe luna? Mai taie din ele da-le dreacu’!

    00
  47. Salut nenea doctoru’ te rog imi explici si mie asta? Nu sunt retoric, dar nu inteleg:
    am inversat memoria sistemului StartStop să pornească cu el oprit etc.
    Mersi.
    DanielP ce masina ai cu 680 nm pe spate?

    00
    • Sistemul de auto „Start/Stop” face oprirea aia pe care unii nu o suporta la semafoare sau alte chestii.

      Adica, cand te opresti la semafor, sau ceva de genul, se opreste si motorul. Cand ridici piciorul de pe frana (sau calci acceleratia), porneste motorul iarasi. Asta e comportamentul implicit – „Auto Start/Stop”.

      Eh, chestia asta o poti dezactiva la BMW tinand apasat pe buton (parca, nu sunt 100% sigur acum) cateva secunde (sau sa o treci pe modul Sport), astfel incat dezactivezi functia. Doar ca aceasta treaba tine pana cand te dai jos din masina. Cand re-pornesti motorul tu manual (adica, apasand pe buton cand te urci in ea), chiar daca „data trecuta” ai dezactivat modul de auto start/stop, el este iarasi pornit iar la primul semafor se va opri din nou motorul, si va relua cand vrei sa pleci de pe loc.

      Ce zice autorul e ca el a schimbat codingul masinii astfel incat functia de auto start/stop sa fie dezactivata implicit, iar daca tine el apasat pe buton (?), sa se activeze functia din nou.

    • De fiecare data cand pornesti masina, la BMW sistemul Start/Stop e activ. Il poti dezactiva prin apasarea unui buton sau prin trecerea masinii in Sport. Eu nu ii vad rostul la diesel in orasul meu unde timpii de așteptare la semafor sunt destul de mici. La BMW se poate inversa prin codarea mașinii, sa porneasca cu el dezactivat. Sa nu mai stai sa il dezactivezi tu la fiecare pornire daca te enervează. La VW nu se poate asta, daca il dezactivezi, nu il mai poti activa din buton. Nu merge nici cu VagCom-ul, nici cu testerele de fabrica(VasPc sau Odis).

      00
    • E90 330d – stage 2.

      00
  48. Eu nu cred ca reviewu asta e scris de Bugs Bunny. Ăla e om serios, cu ceva experienta (din ce scrie și comentează). Ăsta e un copil scăpătat la o mașină pe care nu și.o permite.

    00
  49. @alex Fă un calcul: salarii brute între 18000 și 28000 lei. Salarii „de bază”, FĂRĂ gărzi și FĂRĂ sporuri. Mulți dintre ei au și cabinete particulare.

    00
  50. chiar asa rau s a suparat doctoru de ai sters comentariul anterior?

    00
  51. Din propria experienta la bmw pana la kilometrajul asta schimbi cel putin o data turbinele, ambreiaje, volanta, probleme la grup daca nu ai mintit cu xdrive, desi cred ca minti pentru ca sunt probleme grave la marele x, lant, filtru de particule…. etc samd. Oricand mi-as lua cu banii astia o masina nou nouta cu dotari mai bune ca secondul tau si cu 3-5 ani garantie :)). Cat despre caii tai putere, ii au toti producatorii acum. Nu mai este nimic special :). Stai fara temeri, nu se mai uita nimeni la masina ta. O poti lasa linistit in parcare si nu o gasesti zgariata :)) . Bafta multa

    00
    • Propria experienta = ai avut service? Sau cateva sute de BMW? Altfel daca ai avut 1-2 BMW-uri nu stiu cum poti trage concluzii pe masina altuia. Sunt AlfaRomeo care merg 500k fara probleme si Toyota care pica in prima saptamana.
      Cat despre „caii putere”, succes in a gasi motorizari de peste 200cp la „toti producatorii”. Daca mai vrei sa-ti si ofere o motorizare de genul pe benzina la test, good fucking luck!

      00
  52. Asta cu nspe ani de studiu își cumpără un amarat de BMW și e bănuit că fura 😂😂😂 iar băieții din provincie fara facultate la 26 ani sofeaza Urus,F12 și Chiron…

    00
  53. Salut! De curiozitate, ce masina ti-ai luat dupa f10?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.