SEAT EXEO 2011 2.0 TDI 120CP review

Salutare tuturor

Nu știu să fi existat până acum un review al unui Seat EXEO pe limba română (poate există și nu l-am găsit eu), dar vreau să vă prezint mașina pe care o dețin de doi ani (un review al unui deținător, nu al unui blogger auto sau mai știu eu ce…).

Așadar, este vorba de un SEAT EXEO din anul 2011 (aka Audi A4 aranjat puțin din foarfecă), motorizarea este cea de 2.0 CR (Common Rail) TDI de 120CP (limitat din soft). Pe piață există și varianta cu 142CP. Mașina arată (și este de fapt) un Audi A4 B7, dar cu motorul de pe B8 vândut sub marca Seat.

Părerea mea personală este că Audi au rămas cu ceva piese pe stoc și, în loc să le arunce, s-au gândit să le pună pe o altă mașină din grupul VAG.

Mașina este în posesia mea din noiembrie 2016. Am cumpărat-o din Germania (evident?) de la unicul proprietar al mașinii. Întâmplarea a făcut să mă aflu în Germania din cauza unui business trip, am mers cu avionul și m-am întors cu mașina. Nu a fost planificat, așa a fost să fie.

Părțile rele:

  1. Un dezavantaj imens este spațiul pasagerilor din spate. Mai ales din spatele șoferului (am 1.95). Am scaunul setat pentru mine. Dacă pasagerul care se pune în spatele meu are sub 1.65, e norocos, va mai putea să își miște picioarele cât de cât.
  2.  Insonorizarea nu este cea mai bună. Până la 130km/h este acceptabilă, poți avea o discuție normală cu pasagerii. Însă dacă ai depășit această viteză, va trebui să ridici vocea destul de mult ca să discuți cu cei din mașină.
  3. Compartimentul motor este înghesuit. Schimbarea unui bec va necesita mai mult timp. Dacă ai și niște mâini mai groase, mult succes.
  4. Oglinzile laterale nu sunt heliomate (doar oglinda retrovizoare din habitaclu). Este deranjant noaptea când ai în spate microbuze sau SUV-uri.
  5. Mașina are Bluetooth doar pentru apeluri. Nu poți asculta muzică prin Bluetooth. Are în schimb mufa de AUX (ceea ce e bine).

Părțile bune:

1. Mașina este Euro5. Pe vremea când căutam mașină, încă era taxa în vigoare. Așa am plătit “doar” vreo 70Euro în loc de 500+.

Cutia de viteze are 6 trepte, iar asta se traduce printr-un consum mai mic de carburant. Media în oraș este de 7-8%, iar în extern poți ajunge și la 5% cu ea, dacă nu te crezi la raliuri. Consumul mixt la 250.000km este de 7.4%.

Da, kilometri sunt reali. I-am verificat la reprezentanță cu tot cu istoricul mașinii. Neamțul a avut grija de ea (nu, nu a fost o bătrânică care mergea doar la biserică cu ea).

2. Mașina este spațioasă în față și la portbagaj. Are portbagajul imens (fiind și break) și pot căra foarte multe cu ea. Dacă rabatez bancheta spate, pot căra și o placă de surf.

3. Piesele de schimb la mașină sunt acceptabile (mașina fiind parte a grupului VAG). Nu am avut până acum probleme cu ea. În doi ani de când e la mine, am făcut doar reviziile la ea și am schimbat de curând termoflotul. În rest, merge ca unsa din 2011 până acum.

4. Dotările pe care le are mașina sunt bune și sunt destul de multe. Nu le voi însira pe cele “obvious” (gen, 4 roti, un volan, căldură în scaune etc..), dar are senzori de parcare în spate, dar și în față (un avantaj mare având în vedere că “nu vezi botul mașinii”), farurile sunt automate, comenzi pe volan, airbag-uri cât încape + airbag pentru picioare la șofer, sensor de presiune în fiecare roată, iar în calculatorul de bord poți vedea exact care roată are probleme.

Dar pe lângă asta, calculatorul îmi spune:

a. Roata dreapta față are presiune scăzută.
b. Roata stânga spate are pană.

Da, știe să diferențieze între pană și presiune scăzută. Asta mi-a salvat janta pe autostradă când am făcut pană la o roată de pe spate. Eu simțisem că ceva nu e în regulă, dar am zis că mai merg așa până la următoarea parcare, până când în bord mi-a apărut “STOP!”.

5. Reviziile acceptabile. Un schimb de ulei, de filtre, și schimbarea distribuției m-a costat 1.500 lei cu tot cu manoperă. Reviziile le fac la un service din TM, nu la reprezentanță. Până să găsesc un service bun am căutat mult timp. I-am găsit pe ei și de atunci merg doar la ei cu orice problemă. Ei preferă să cumpere piesele originale. Nu vor să se complice cu piese aftermarket sau cu piese dubioase. Vrei, bine, nu vrei, faci asta pe barba ta, dar te avertizează înainte.

Este singurul service unde am fost până acum care mi-a trecut tot în cartea service a mașinii fără să le spun eu!!

Concluzie:

Seat Exeo este cea mai bună alegere făcută până acum. Este și cea mai “nouă” mașină pe care o dețin și sunt foarte mulțumit (până acum am avut doar mașini care erau fabricate înainte de 2007). Inițial nici nu am vrut să aud de Seat, știți și voi, romanul tipic, mai bine un VW sau Audi din 2002 decât altceva din 2010+. Mi-am schimbat total gândirea. Este o mașină bună, care consumă puțin. De schimbat sigur o voi schimba peste câțiva ani, mă uit de ceva timp la mașinile hibride (în special Toyota) și îmi plac din ce în ce mai mult.

Vă mulțumesc și sper că nu v-am plictisit prea tare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. Este genul de masina cu care nu poti iesi niciodata din anonimat, dar iti poate oferi un confort decent si satisfactie dpdv fiabilitate.

    00
  2. partea cu limitarea motorului nu o inteleg mai ales ca nu e vb de cmc in plus…o singura obiectie am la ce se intampla in grupul vag in special cu skoda si seat: mocheta din portbagaj si plasticul de pe bord si usi mi se par infecte…

    00
    • Pe de alta parte motorul este mai putin solicitat, probabil va rezista mai mult, si va consuma mai putin in schimbul unor performante mai limitate. Ofera o gama mai variata de motorizari pentru diverse necesitati, cu costuri minime.
      Apropo, te-ai gandit sa reprogramezi ECU pentru a trece la versiunea mai puternica? Eventual programul original, nu „tunareli” ?

      00
    • Explicatia pentru motor mare-putere mica este modul de taxare din UNELE tari (ex: Belgia) care e strict legat de putere. D-aia exista de ex si la BMW (dau exemplul asta ca sa vorbesc pe limba tuturor :D) : motor de 2 litri diesel – 316D, 318D, 320D, 325D – toate sunt 2L, cu puteri variind intre 115 si 220 de CP.

      00
    • Pot fi si diferente care nu sunt vizibile la prima vedere . Poate sunt injectoare mai putin performante , intercooler mai mic, pompa de injectie la presiune mai mica , alta turbina.

      00
    • eu sunt in situatia in care in curand o sa fac o resoftare – stage 1 la 1.9 tdi pe octavia 2 break de la 105 cai la 140.

      00
    • @Zarax: Da, m-am gandit si la un soft original si m-am interesat. Daca vreau ma va costa in jur de 200Euro ca sa ajung la 142CP. Pe langa asta pot face si un Stage2 (tot original) si ajung in spre 170CP. Dar sigur voi forta motorul mai mult si implicit consumul va fi mai mare. Probabil nu voi face upgrade la soft. :)

      00
    • exeo, consum va scadea, motoru va functiona cu o curba de cuplu mia buna, puterea se va simti evident, si dupa ce te distrezi cu ea o sapt doua, si vei merge normal dupa vei vedea ca consumu e chiar mai mic.
      In cel mia rau caza se pate strica turbina, dar asta oricum au durata de viata destul de stas, si mai ales depidne cum se merge cu ea, subturat, nelasata sa se racesca dupa forje etc… All and all o turbina e vreo 300E deci nue tragic.
      La absolutinici o masina nu am avut probleme cu softul, facut evdent la cei cativa care sunt ok nu la nea gheorghe in spatele casei. Beneficiile le vei vedea dupa cateva zile cand o sa te gandesti cum am putut sta fara.
      Motoru ala e si pacat sa nu-l duci in 170cp, da cred ca implica schimbarea turbinei.

      00
    • Tunning la 140 cred ca e inca in parametrii motorului, iar consumul va depinde mai mult de stilul de condus. Nu e nevoie sa folosesti toti cei 140 de cai, dar la nevoie nu strica.

      00
  3. Tehnic nu ți-ai schimbat părerea, că tot audi e 😂

    00
  4. la ce service mergi?

    00
  5. „blog despre masini, bricolaj si fluture”

    Acum intr-o nota mai serioasa, cu cat ai cumparat-o de acolo? Acum cred ca pretul e intre 6-8000.

    00
    • Masina am cumparat-o cu 5200 Euro, banii jos. Pretul in RO era si atunci peste 5000. Depinde de dotari. Am vazut in Germania modele din 2012 cu xenon din fabrica, daylight LED + stopuri pe spate full LED. Costa peste 6000. :) Eu am vrut sa ma incadrez in 5500.

      00
  6. In foto este scaunul soferului reglat normal de condus? Putin cam inghesuit poate.
    Ok, nici ca in fotoliu, dar parca nici la unghiul ala.
    Pana la urma chestie de confort la drum lung.

    00
  7. La masinile cu acest tip de motor TDI CR exista 3 probleme majore:
    1. EGR. sunt doua tipuri, ala mai nou e imens deoarece are si o parte cu schimbator de caludura si e ascuns in spatele mororului, sub filtrul de particule. Inlocuirea lui necesita demontarea esapamentului si a planetarei din partea dreapta. E destul de costisitoare. Piesa se uzeaza mai repede din cauza solicitarilor suplimentare in urma updatului de soft dupa scandalul diesel.
    2. Volanta cu masa dubla e urmatoarea piesa pe lista. De obicei nu rezista mai mult de 200 mii de km. Iarasi o piesa care are nevoie de o manopera costisitoare pentru inlocuire. Trebuie sa-i dezamagesc pe cei care cred ca au DSG si nu vor avea probleme cu volanta. Aveti si voi si se strica si la DSG.
    3. Filtrul de particule. Se infunda repede daca se merge subturat si pe distante mici. Indicat cel putin un drum mai lung pe luna (>100km). Aici sunt unii care au impresia ca daca merg tare si cu viteza se curata filtrul. E cam fals. La regimuri mari produc mai mult scrum decit poate filtrul sa arda.

    00
    • Si cum trebuie mers pt DPF? Eu am Golf 6, 1.6 TDI cod CAYC si in manual imi scrie peste treapta 3 (deci si treapta 5), la peste 2200 rot/min. Nu spune nimic de viteza.
      Pe dn-urile noastre greu sa tii turatia si viteza prea constant, de aia cred ca e preferabil sa mergi pe autostrada. Sigur, nu cu 190 dar oricum acolo poti tine turatia mai constant sus.

      00
    • In doi ani nu am avut problemele enumerate mai sus. Subturat ar vrea masina sa merg… Daca am 70km/h si sunt in a 4a, imi apare in bord sa schimb a 6a! Nu mai spune…
      De obicei nu o tin subturata. Drumuri lungi am cam 1-2 pe luna. (300km+)

      00
    • Nu stiu exact cum e la voi, la mine insa pot confirma ca regenerarea DPF are loc la o incarcare a filtrului de peste 80% si in urmatoarele conditii:
      turatie peste 2200 rot/min, cel putin treapta a 4-a si mers constant minim 2 km in acest regim.
      Regenerarea dureaza maxim 15 min, iar intervalul dintre regenerari depinde foarte mult de regimul de mers urban/extraurban.
      Preponderent urban la un interval chiar si de 150 Km, preponderent extraurban chiar si la 1500 km.
      In timpul regenerarii nu este indicat sub nicio forma a se opri motorul si este de preferat ca aceasta sa se faca in sarcina si nu pe loc, datorita temperaturii uriase la care se face regenerarea (aprox 700°C) fiind nevoie de racire a motorului.

      00
  8. “SEAT EXEO din anul 2011 (aka Audi A4 aranjat puțin din foarfecă)”

    Tips off hat

    00
  9. ”Nu știu să fi existat până acum un review al unui Seat EXEO pe limba română (poate există și nu l-am găsit eu)”
    Exista, dar apoi firma de hosting a dat o gherlă monumentală și vreo 4 luni de blog mi s-au dus pe apa Sâmbetei. A fost o lecție dureroasă.
    PS: Fain review-ul :)

    00
  10. „Un schimb de ulei, de filtre, și schimbarea distribuției m-a costat 1.500 lei cu tot cu manoperă.”
    Vreau si eu 2!

    00
  11. „Dotările pe care le are mașina sunt bune și sunt destul de multe” – eu cand ma gandesc la dotari de obicei vreau sa le si vad pe bord, pe masina in exterior ( sunt absolut afon la orice inseamna mecanica, stiu doar sa adaug lichid de parbriz si mai nou sa schimb/verific sigurantele)

    interesanta masinuta :)

    00
  12. Mama acelasi climatronic am si eu pe audi din 2002, inovatia dusa la extrem in 2011.. Nu are sync pt stanga dreapta dc vrei 22 de grade trebuie sa le setezie pe amandoua pe auto vorbesc, sau poate sunt eu prea prost si nu-mi dau seama cum se face..

    00
  13. Salutare, când vroiam mașină m-am uitat și eu la Exeo break .
    E Audi B7 cu motor mai nou practic .
    Marea problemă este spațiul din spate, eu am avut Golf 4 break și acolo e tot mic, dar dacă ai 1.80 ca șofer încape cât de cât ok un pasager de 1.85 în spate .
    Ei bine la Exeo este și mai mic spațiul, după ce am făcut o probă din asta m-am lecuit .
    În rest ptr 2 oameni și ocazional pasageri e o mașină perfectă, interiorul e de Audi anii 2005 cu mici îmbunătățiri deci ar trebui să țină o veșnicie .
    Un Exeo full cu piele crem arată mortal .

    00
  14. Face cineva un review la un toyota hibrid? Am fost la un test drive si de atunci nu o pot uita :D

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube