Dacia Sandero II 2015 (1.2, 75 CP) Review

Prin bunavointa si amabilitatea administratorului intreprinderii Blogul S.A., aveti oportunitatea si privilegiul sa va delectati simtul optic cu un review al celei de-a doua generatii de Dacia Sandero, sau cum ii zic colegii, spre disperarea mea, „Logan”.

Varianta: Laureate, 1149cmc benzina, 75CP. Sa mai precizez ca e aspirat? Nu? Nu.

Pret actual de catalog aceeasi varianta, tot cu vopsea metalizata: 9.700 eur. Pret de achizitie: 6.600 eur, la 3 ani si 12.000 km. Primul proprietar – Renault (probabil masina de showroom sau test drive). Masina luata in primavara de la un dealer Renault, a mai avut garantie de producator inca 4 luni, n-am apucat s-o folosesc. Kilometri Martie-Septembrie – aproape 5.000. Da, sunt din ala care face sub 10.000/an. Deal with it.

La 34 de ani e a 5-a masina pe care o posed spre conducere (a 4-a in acte). Nu am avut niciodata masina noua, aceasta e cea mai noua ca numar de kilometri si a doua ca vechime. In urma cu 9 ani am avut prima generatie de Sandero, luat la 6 luni si 20.000 km, de la recuperari leasing, intamplator cu exact acelasi pret si aceeasi varianta de echipare.

Povestea incepe, sau reincepe cand, la ceva timp dupa ce am reusit sa ne mutam langa metrou, vanzand pentru aceasta cauza masina anterioara, Opel Corsa D, am jurat ca nu-mi mai trebuie masina in Bucuresti. Pe de o parte, am avut dreptate, in Bucuresti o pornesc de maxim 2 ori pe saptamana, ca lucrez tot langa metrou si pentru cumparaturi stau langa mall. Mai mult inventez pretexte sa o pornesc prin oras. Doar ca intre timp am prins gustul calatoriilor prin tara si cum in tren nu mai resimt placerea calatoriei ca altadata, pe ce sa mai aruncam banii? Pai hai sa luam iar masina, ca prea suntem nestresati de revizii, trafic si loc de parcare. Deja simt ca ma judecati „si ai luat masina cu motor de bicicleta pentru drumuri externe?” Hold up, ca de-abia am inceput.

Mai mult decat atat, la banii pe care ii aveam in buzunar, 7.000, care ar fi trebuit sa tina si de inscriere, si de impozit, RCA si CASCO, eu voiam varianta spartana, fara AC, fara geamuri electrice si fara sistem audio. Prins de mirajul primei masini noi, combinat cu directia mea de downshifting (less is more), ma gandeam in prostia mea ca ar fi ideala o masina noua cu cat mai putine care sa se strice pe ea. Geamuri cu manivela, sa nu se arda vreo macara, nu stau cu grija ca se strica compresorul, ca si ala lipseste cu desavarsire. Ati prins ideea. Din pacate sau din fericire, sotia nici n-a vrut sa auda de masina fara AC la drum lung, asa ca m-am intors pe amarul drum al cautarilor SH. Aici nu cred ca e cineva interesat de prea multe detalii, daca vreti o masina SH cu (teoretic/statistic) mai putine suprize neplacute, intrati pe Autovit si filtrati cu firme/dealeri. Eu sunt mai cu drobul, asa, si prefer sa dau 5-10% in plus pentru garantia actelor, precum si garantia la motor si cutie pe care orice dealer de masini rulate e obligat s-o acorde timp de 6 luni. Asa ca asta e 3-a masina pe care o iau de la un dealer.

Dar m-am luat cu lauda de sine si inca n-am zis nimic despre masina. Inainte de Good si Bad, as vrea sa incep cu Best si Worst, un fel de concluzie pusa inaintea boilor.

BEST:

Cea mai ieftina masina de intretinut. Punct. Combinata cu o fiabilitate mai mult decat decenta, este un best buy daca nu vrei sa dai mai mult de 20% dintr-un salariu mediu pe intretinerea masinii, cu tot ce presupune ea. Acum, probabil ati mai citit si voi faze de genul „nu mai e Dacie, e Renault, piesele sunt la fel de scumpe, ca toti banii se scot din post vanzare acum.” Total fals! Piesele nu sunt in nici un caz la fel de scumpe precum la Renault sau orice alt brand. Intr-un top pe care il citeam acum cateva luni, masina era totusi pe 2 ca si costuri de intretinere, dupa Opel Corsa. Ce omitea articolul sa spuna e ca acel clasament era facut pe baza costurilor inlocuirii pieselor cele mai uzuale. Par egzamplu, la Corsa D am avut o problema cu un senzor in capu’ la coloana de directie. Imi taia servodirectia in mers si mergea volanul ca un robinet de vana de subsol de bloc din ’80. Senzorul acela nu se gasea de inlocuit, trebuia schimbata toata coloana de directie. Cu manopera, doar 2.000 de euro. Si asta se intampla inainte ca Opel sa devine Peugeot, cunoscuti pentru faptul ca-si fac masinile modulare, spre bucuria mecanicilor, nu se repara, se inlocuieste. Dupa ce am sters de doua ori erorile, n-a mai aparut problema la directie, la mine, nu stiu despre urmatorul proprietar.

Acum ganditi-va cam cate as inlocui pe Sandero cu 2.000 eur. Mai adaugati si faptul ca gasiti acele piese rapid (poate doar VAG sa concureze cu asta, mai ales la cate sunt aftermarket pentru VAG), proximitatea mecanicilor priceputi pe marca si gata Q.E.D. Cea mai ieftina masina, si ca achizitie, si ca intretinere.

De fapt, la kilometrii pe care ii fac eu, este singura optiune mai ieftina decat Rent a Car. Ar fi aproape la fel de ieftin sa inchiriez la 3 saptamani un Logan cu Exces 0 si sa plec 3 zile cu el in vacanta. Daca trag linie cu costurile peste 1 an, inclusiv devalorizare, cam tot acolo ajung. Iar in oras mai bine ma descurc fara decat cu grija parcarii.

WORST: „Domnu’, ați venit cu masina?” „Nu, am venit cu Dacia…”

Finisata prost si ieftin. Nu cred ca poti gasi o masina mai noua de 2010, fie ea produsa chiar in China sau Rusia, care sa dea o asa impresie de ieftin la interior precum Dacia. Plastic tare, o idee mai placut la atingere decat la prima generatie, dar totusi cu 20 de ani in urma oricarui Polo sau Fabia. Greierasii la ei acasa din bord pana-n portbagaj. Antifonare 0, la un motor mic dar zgomotos esti foarte departe de a o percepe ca pe o masina aproape noua. Usile inca trebuie un pic trantite ca sa se inchida.

Se mai desprinde un cheder, pe langa o garnitura se mai scurge ulei, zgarieturile in lac de la pietricelele de pe drum sunt la ele acasa pe toate elementele caroseriei, tabla atat de subtire ca se indoaie daca te incrunti la ea. In fine, v-ati prins. Pentru un perfectionist ar putea fi chiar o pacoste, opusul ideilor de la Best, ca probabil ar fi la poarta service-ului pentru orice rahat. Nu-i pot condamna pe cei care afirma sus si tare ca e un brand doar pentru pensionari, taxiuri, firme mici si agricultori. Trebuie sa cumpere cineva si masinile mai scumpe. Pentru mine Dacia e o solutie simpla si ieftina de ajuns din A in B. Ca la bordel – ti-e rusine cand intri si cand iesi, dar inauntru e bine, daca vrei doar sa-ti rezolvi treaba.

The Good

– consum: 9% daca ma plimb prin Bucuresti, 11% daca fac doar drumuri scurte, in trafic aglomerat.

Extern: 5.5% pe DN, in 3000 de ture (110km/h), masina plina. Maxim 6% cu AC. 7% pe autostrada, in 4000 de ture (130-135km/h). Deci consumul extraurban fantastic, comparabil cu al unui diesel. Motorul fiind totusi mic, evit sa sar prea mult de 3000 rot, altfel dupa 200km merge ventilatorul minim 10min dupa oprirea motorului.

– performante/fiabilitate: stiu ca multi cititori nu concep ceva mai mic de 1.9 Tdi pentru drumuri externe. Nu sunt ipocrit sa spun ca nu mi-as fi luat ceva mai puternic daca as fi avut de doua ori pe atatia bani, dar sustin ca in nici un moment nu m-am simtit in pericol in masina asta, iar cand am avut de facut o depasire, am asteptat momentul oportun si am facut-o fara emotii. N-o sa insist pe acest aspect pentru ca toti suntem diferiti. Eu nu sunt sofer de cur sa linga, pardon, de cursa lunga, merg la consum, la admirat peisaj, daca si tu esti la fel si nu te-ai nascut intr-o turbina, s-ar putea sa-ti placa. Iar in oras e foarte fasneata. Daca ar fi si pliabila, as renunta la metrou indiferent cat ar costa benzina.

– facuta sa tina la tavaleala: o mai bag pe pietris si drumuri de pamant in rampa uneori, nu m-a lasat la greu, garda la sol decenta si scutul m-au ferit de suprize neplacute pana acum. La orice alta masina din clasa ei cam plangi dupa frumusetea ei dupa astfel de experiente, chiar daca s-ar descurca.

– unitatea media: bluetooth-ul pe masina asta este pentru mine ce e AC-ul pentru ceilalti. Unitatea asta e de-a dreptul geniala. Combinata cu comenzile de langa volan (pe volan nu e nici un buton), e tot ce mi-as putea dori intr-o masina din acest punct de vedere. Poti schimba sursa media din doua butoane langa volan fara sa iei ochii de la drum. Intra automat in telefon, deschide ultimul folder si reia ultima piesa la care s-a oprit. Eu nu trebuie sa ating telefonul pentru asta. Nici ca sa raspund sau sa inchid o convorbire. Nici macar ca sa initiez un apel. Ma plimb rapid prin lista de apeluri tot de langa volan. Experienta media completa. Bonus: USB cu functie de incarcare. Pentru comparatie, un prieten are X-Trail din 2014. L-a frustrat maxim cand a vazut USB-ul din masina mea, ca la el n-au mai avut sa puna. La el bluetooth-ul e doar pentru apeluri, sa dea cu muzica din telefon la Nissan apparently nu merge. La Dacia da. Desi Renault e acelasi owner.

– spatiul: absolut suficient pentru bagajele a 2 persoane pentru o saptamana, iar bancheta rabatabila fractionat e ideala pt noi 2, cand aruncam bicicletele in spate, alaturi de bagaje, fara sa faci tetris ca intr-un sedan. Valabil totusi pentru orice hatchback, primul frigider cand ne-am mutat impreuna l-am adus acasa cu Matizul.

– Casco cu 350 de euro la Generali, tot ce putea fi inclus. Inclusiv asistenta tehnica, aici si peste granita, fara fransiza. Costul redus de achizitie se reflecta si in valoarea primei de asigurare.

The Bad

– tinuta de drum: masina are sub o tona si suspensii moi. Peste 120km/h, daca nu e foarte plina, o simt cam instabila, mai ales daca bate vantul si sunt in camp deschis.

– mai lenesa cand pornesc AC-ul, mai ales in treptele inferioare. Csf, n-ai csf. Aceeasi problema o aveam si pe Sandero de 1.6, 90CP (!), uneori opream AC-ul ca sa fac o depasire in siguranta. Compromis, stiam la ce sa ma astept, nu e un capat de tara.

– ESP – nu este dezactivabil! Se mai intampla sa patinez pe pietris si sa ma pomenesc ca-mi taie puterea in roti. Este valabil la toate vehiculele Renault fara 4×4! Nu au buton de oprire ESP. Daca ramai inpotmolit trebuie sa scoti siguranta ca sa-l dezactivezi. Nu a fost cazul pana acum.

– butoanele geamurilor – in continuare bajbai dupa ele pe bord, in loc sa fie pe usa. Ca revers, claxonul e tot in capatul semnalizarii, iar asta chiar imi place. Spre deosebire de claxon pe volan, pot sa controlez exact durata unui beep. Butonul rotund central de pe consola nu e de volum, ci de scanare radio (absolut stupid!). Maruntisuri, in fine…

Probleme in primii 5000 km:

– zdrangane rulmentul de ambreiaj la relanti – dispare la apasarea ambreiajului. Problema comuna – rulmentii vin aproape uscati din fabrica si dispare vaselina rapid din ei. L-as putea schimba cu un Sachs pentru confortul meu auditiv, dar cum ambreiajul merge ireprosabil in ciuda abuzului din primii 12000 km de viata, nu ma grabesc.

– timp de o saptamana probleme cu pornirea la rece, se scutura, dadea sa moara daca n-o tineam din ambreiaj, si valsa turometroul cateva secunde. Curatat clapeta de acceleratie si reglat bujii – porneste fara probleme. 175 de lei – diagnoza + manopera.

– o data dupa pornire nu mi-a mers semnalizarea. Si-a revenit dupa restart. In aparenta, computerul uitase ca motorul e pornit si trebuie sa-mi dea drumul si la semnalizare (mergeau doar avariile). Nu s-a mai repetat.

La revizie nu am ajuns inca, ca mi-au schimbat ulei si filtre la momentul vanzarii, dar o revizie uzuala e 5-700 de lei. La reprezentanta, desigur. Planul e s-o tin cat mai multi ani, fiind Euro 6 si motor mic pe benzina nu cred ca imi va pune statul prea multe dari pe ea. Ah, da, uitasem sa spun ca e Euro 6. Prima generatie, de fapt un motor de tranzitie, primul Euro 6 pe 1.2 si ultimul 1.2 inainte sa treaca pe 1.0 Sce, de pe care au mai furat 2 cai. Ca sa scoate norme Euro 6 din anticul 1.2 al Renault au redus turatia la relanti la 700 si e cam zgomotos in plaja asta.

Altceva, nu stiu ce sa mai zic – oglinzi mai mari, si acopera bine unghiurile, montatii mai putin fericit dispusi, ma cam ridic din scaun sa ma asigur la schimbari de directie, dar asta e. Usor de parcat, ca nu are fund de sedan, frumoasa de-afara, banala inauntru (are totusi o multime de leduri portocalii pe bord, care fac placut condusul noaptea)…..deci scuze daca review-ul se termina prea brusc, dar nu-mi mai vine altceva in minte J Raspund, in schimb, la intrebari, daca am captat atentia cuiva.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. Inca n-am terminat review-ul de citit,dar vreau sa mentionez ceva.
    The good : 9-11% in oras? Serios ? E de bine?

    00
    • Not really, dar cum drumurile mele sunt 90% afara, pe ideea de consum extraurban ma axam. Pana la urma, nu e oras, e…Bucuresti. M-am plimbat intr-o duminica toata ziua prin oras si a scos 7.5%. It’s something.

      00
    • Cine zice ca-i consuma sub 7-8 in oras, ori e bicicleta ori e un mincinos nesimtit. :D Nu conteaza nici masina nici orasul.

      01
    • @Darius

      Eu cunosc o groaza de oameni care au diesel si spun cu seninatate ca le consuma 6 in oras, unii cu SUV-uri. Ii banuiesc ca sunt aceiasi oameni care si-au luat vila in Ilfov si fac 15 minute pana la Unirii.

      00
    • @Darius
      Hyundai I20 -2017 -1,2 benzina 85 CP – cel mai putin am scos 6,2 cel mai mult 6.8 L/100 in oras (Brasov)

      00
    • @Cristi: Daca mergi noaptea pe un bulevard lung nu inseamna ca ai mers prin oras. :) Sa fim seriosi, asta nu e scenariu real.

      00
    • Seat Toledo 2016 in fiecare weekend de pe calea bucuresti iesirea spre sighisoara la 9 niata dus si 20 intors, intre 6 si 7 in general. Am avut si 5.7 si 7.5. Tot Brasov.

      00
    • @Darius

      Sau ai hibrid.

      00
    • Strada Sforii- Tâmpa 1,5 – 2,5‰ tot in Brasov. Dar e vb de alcoolemie

      00
    • apreciez downvoteurile dar oricat papa caca se mananca ,11 e un consum IMENS pentru 1.2. in 2009 am avut honda acord cu motor 2.0 154cp si nu sarea de 10 oricum as fi mers cu ea

      00
  2. Urmează review la RATB sau la mersul pe jos de acum :)

    00
  3. Nu zici nimic de colturile portierelor din spate? Mi-am dat peste nas de vreo 2 ori, acum m-am obișnuit.
    De butonul mare, rotund de pe radio care nu e de volum?
    La mine e mașina de oraș, se comporta ok, motor 1 L, aspirat, consum 8,5 % urban.

    00
    • Nu stiu, ca p’alea nu prea le deschid :D Am scris de buton. Intre timp m-am obisnuit. Urasc si eu cele 4 butoane fizice de volum. E ca si cum ai pune doi robineti la o chiuveta in loc de baterie pe bila.

      00
    • Wait, what? Cum 4 butoane de volum? Up, down, left, right? :D

      00
    • @Ionut: 2 pe consola, 2 langa volan. Toate fizice. Cele de pe consola prost pozitionate, si cam departe unul de celalalt, cele de langa volan parca au feedback cam lent.
      Revers: functia de mute, daca le apesi simultan (cele 2 de langa volan), foarte utila. Or avea si altele, pe mine m-a bucurat.

      00
    • Sorry, man, acum mi-am amintit cum e la Logan, bănuiesc că Sandero are aceleași echipamente.

      00
  4. Singura chestie care as modifica-o ar fi butoane la geam pe usa. As cumpara 2 butoane[insert_brand_here] si as trage de la butoanele din bord fir „de mana” pana la alea de pe usa. Mi se par infernal pozitionate acum.

    00
    • După care modificăm gurile de aer, să ridicăm unitatea multimedia unde ar trebui să fie (la alea cu display mâna dreaptă blochează vizibilitatea).

      00
  5. Prefer cu bicicleta sau pe jos decât cu Sandero, m-am speriat citind review-ul. Am avut și mașină nouă și mai multe second-uri, dar nici una la un nivel așa de jos ca ”mașina” din descriere.
    Păi și prima mea mașină, vectra A din 91, cutie automată, încălzire în scaune, etc era limuzină pe lângă zdrăngănitoarea asta, ascuțitoare sau nici nu știu cum să-i mai zic că mașină sigur nu e.

    00
  6. M-am grăbit la citit şi nu văzusem butonul…
    Eu am varianta facelift (cu led DRL şi stopurile cu pătrățele) şi la asta are butoanele geamurilor pe usa.
    Şi să nu mai zic de opțiunea „confort” care pornește stergatorul spate de fiecare data când bagi în marsalier, mai ales ca luneta e mai tot timpul plina de praf (problema hatch-urilor). Good job dumb-ass (ala care a gândit funcția asta)!

    00
    • stergatorul pe spate porneste daca bagi marsalier si inainte de asta ai actionat o data stergatoarele pe fata….crede ca ploua.

      00
    • si asta se intampla de fiecare data cand dai cu spatele? mi se pare ciudat…la mine se intampla asta doar daca am actionat stergatoarele inainte de a da cu spatele.

      la bagaj…ce sa zic…mie mi-a incaput bagaj de 4 persoane pentru 6 luni in ea…si am avut si doua saltele

      00
    • Parca ar fi un caine ce da din coada

      00
    • Si-au adus aminte de functia asta care era standard pe Scenic inca din 2001?
      :)

      00
  7. Am acelasi motor pe clio si confirm :
    – consum oras (Iasi): 7.5
    – extraurban fara AC: 5.2…5.5
    – extraurban cu AC: 6
    De la 3000 rpm e zgomotos motorul sau masina antifonata mai slab. N-am avut nici o problema cu pornirea, nici la -20, in 60.000km. Poate e alt soft/calculator.
    Intretinerea e ieftina, placute de frana doar pe fata (pe spate are saboti), 150lei placutele pt ambele roti….2 seturi. E un fleac. Un disc de frana din ce am vazut e pe la 120lei.

    00
  8. Felicitari, ai scris bine!

    00
  9. acum 4 luni am fost intr-un city break la Bari si am inchiriat masina. acasa am ales si platit pt vw polo –> ajung acolo imi dau aia Dacia Sandero, sa mor !!!!! dar a fost masina buna. era mai noua si cu mai multe optiuni. chiar m-a surprins placut, am luat-o cu 1600 km si am lasat-o cu 2600 km. am rupt-o ,numai cu scartzuri plecam :)))

    00
  10. ‘Iar in oras e foarte fasneata‘ – lolz.

    00
  11. F bun review-ul. Sandero Stepway mi se pare o varianta de luat in seama pentru cine doreste o a doua masina fara batai de cap si costuri reduse de intretinere. In afara interiorului care putea fi facut ceva mai bine tot cu bani putini, Dacia face toti banii.

    00
    • Iar 0.9 tce e o optiune mai buna ca 1.2. Clindree mai mica (deci RCA si impozit mai mici), putere si cuplu ceva mai mare, si nu e cu injectie directa, sa creeze alte probleme.

      00
    • @Zarax: putere simtitor mai mare, dar o turbina de o calitate indoielnica si un lant de distributie care, conform posesori, pica pana in 100k. Amandoua.
      Ideea nu e rea deloc, dar parca mai e cercetare de facut pe motorul asta. La fel si cu cutia aia robotizata.

      00
    • 0.9 era cu 1000 euro mai scump decat 1.2 pentru masina luata de nou, deci undeva la 12-15% din pretul masinii. Pentru rulaj sub 10.000 km/an, beneficiile / economiile apar abia peste cativa ani, cand probabil nu vei mai avea masina. Iar pretul de revanzare la 0.9 si 1.2 este cam acelasi. Asadar 1.2 (sau actualul 1.0SCE) chiar are sens pentru unele cazuri.

      00
    • Cristian..la firma unde lucrez eu sunt vreo 40 de 0.9 tce…din care 20 peste 80k km.. si vrek 10 peste 100k km..nu a picat niciuneia lantul

      00
  12. De prin aprilie conduc și eu un Logan 2016, cam aceleași concluzii le-am tras și eu. Plasticul ăla din toată mașina este super ieftin, volanul din același plastic ordinar, direcția tare (aveam impresia că nu are servo).
    Partea bună e într-adevăr unitatea audio. Am rămas mască de cât de bun e bluetooth-ul. :)

    Ar mai fi de menționat scaunul extrem de prost. La o curbă dacă nu ai centura pe tine poți să aluneci de pe scaunul șoferului.

    00
    • Ia o husa de piele „Umbrella” de pe emag, pe care ti-o cosi singur. Face toti banii. Eu am si pe asta si am avut si pe anterioara. Schimba total feeling-ul volanului.
      Scaunele parca sunt ceva mai comode decat la prima generatie, dar cum sa mergi fara centura?? Nu mai zic de bip-ul de avertizare. Cand imi pun rucsacul pe locul pasagerului, trebuie sa-i pun si lui centura, ca altfel ma zapaceste bip-ul.

      00
    • Nu merg fără centură nici când stau pe scaunul din spate, e doar o expresie de cât de ne-ergonimic e scaunul.
      Bună ideea cu husa pentru volan.
      Altfel, în același buget aveai opțiuni cu ceva mai mulți km care aveau un plastic mai bun, semnalizare secvențială, computer de bord, consum mai mic, probabil aceeași fiabilitate.

      00
    • Faceti si voi ca la raliu: la curba nu tragi de volan, impingi cu mana opusa si asa te si fixeaza in scaun :)

      00
  13. Posesor Dacia Sandero varianta 2017. Motor 999. Am făcut cu ea aproximativ 10.000 de km. Prin oraș cei mai mulți. Anul acesta am fost la mare (1700 km dus-întors) fără nici o problemă.

    Consum de 4.5-5.5 extraurban. Urban undeva la 7. Pe autostrada la 110 km/h cu AC era consum de 6.

    Prima revizie m-a costat 520 RON la reprezentanta.

    00
    • Am si eu 0.9 din noiembrie 17 de nou. Știu ce am luat, nu am pretenția de la mașina asta sa fie premium, dar e ce trebuie. Am făcut deja 21000 si ceva de km, revizia a costat 250€ (stau in Germania). Am fost cu ea si in țară (pe langa germania am mai fost prin austria, ungaria, romania, serbia, olanda, belgia, luxemburg, franța) fără nicio problemă. Nu merg la consum (respect in schimb limitele eventual un 5-7% in plus) dar consumul nu a sărit de 6.4 nici când am perioade când merg doar prin oraș. In afara germaniei consumul e si mai mic, deh 150-170 pe autostradă pe unde am voie (da, prinde) nu ma lasă sa scad consumul. Intretinerea e mică, taxele sunt mici. E o mașină cinstită.

      00
  14. Cea mai cinstita masina!

    00
  15. Citind ce ai scris mai sus… imi amintesc de primul (si ultimul) drum cu un Sandero (tot laureate, cred), 0.9 Tce, manuala, ~2014.
    Se ia una bucata om dintr-o bucata (~1.90 si vreo 95 de kile) una bucata coleg si propietar de sandero (~1.88 si 140 de kile) vreo 50 de echipamente de fotbal american si… Militauri – Resita – Timisoara – Militauri (via valea mortii, padon Oltului).

    The good: dupa ce am incarcat-o, masinuta inca mergea; locu’ mortului e destul de incapator. Dotarile sunt interesante dar se poate si mai bine. Pentru o masina care sa te duca din A in B e OK cu condtia sa nu te intinzi prea mult la drumuri extraurbane (pana la Pitesti m-as duce pe A1 dar nu mai departe). Si nu e (chiar) cinstita la pret.

    The bad: cred ca nici cu bicicleta nu m-am simtit atat de vulnerabil cum m-am simtit pe Dealu Negru; pe DN7 (sau orice drum asemanator) depasirea nu exista (la intoarcere eram doar noi dar tot era nevoie de minim 1km pentru o depasire de TIR fara emotii. La intoarcere, pe A1 spre Sibiu s-a oprit AC-ul… Usile, masina este atat de subtire incat acum inteleg conceptul de coaja. Pur si simplu simteam „curetul” de la TIR-urile de pe sens opus.
    Nu mai spun ca prin HD nu prea gasesti drumuri plate sau in aliniament. Curba la stranga, doua curbe la reapta, urci ca sa ai de unde cobori si alte din astea. Motorasul ala urla din toti ranunchii. Cand am ajuns la benzinarie am inteles de ce: izolarea fonica exista dar nu prea e si, interesant, are doar jumatete de scutul termic (doar in dreptul motorului si nu si spre cutia de viteze)
    Am plecat la 3 si ceva dimineata si pe la 8 seara eram la KFC Militari. Am avut nevoie de minute bune pentru a ma putea da jos din masina. Inca ma mai doare spatele :)))
    Iar despre consum, pot spune doar ca e mare. In conditiile in care am mers la limita+10, am plecat cu 2/3 din Militari, am alimentat in Resita si pe A1 „s-a aprins becul”.
    M-am felicitat (si inca ma felicit) ca n-am luat Sandero Stepway atunci cand a fost lansat in .ro (il vazusem expus in Paris cu cateva saptamani inainte). Desi aproape dadusem avansul.

    La 500-700 (mai aproape de 700 decat de 500) revizia nu e deloc ieftina (5W30 la bidon de 5L recomandat de producator, filtru de aer, de polen, de motorina si de ulei, manopera + TVA ma duce undeva sub 500 de lei. 700 daca vreau la reprezentanta. Si vorbim de diesel unde atat uleiul cat si filtrele sunt mult mai scumpe).

    @zoso primiti cu review-ul la tedei?

    00
    • primiti cu review-ul la tedei?

      ce fel de shitbox tdi ai? :D
      da, trimite, să nu fie mai veche de 10 ani (unless it’s a classic) și să aibă poze.

    • Tu esti Zidanne de pe vwforum? Cu Skoda 1.6 TDI cu km record (cel putin din Ro)?

      Am si eu un Golf cu acelasi motor si urmăresc topicul tau de acolo, imi place sa ma încarc cu energie pozitivă ca nu voi avea probleme cu injectoarele până ajung la 260.000 sau cat ai tu acum :)))

      00
    • @zoso mic, patru pistoane, manuala, ceva dotari elementare. euro 5.

      00
  16. Deja nu mai suport sa nu menționați portbagajul cu etaj.

    00
  17. Eu nu cred că mi-aș fi luat mașină dacă eram în situația ta (cu presupunerea că nu ai copii). Prea multă bătaie de cap doar pentru niște weekenduri în aer liber – pentru care poți închiria mașină, după cum ai menționat.

    00
  18. Detin aceeasi motorizare pe un Logan din 2016 si consumul real este ceva mai mare, CB e cam optimist de felul lui.
    Totodata 3500-4000 rpm la viteza de autostrada 130kmh este un punct negativ – pe langa consumul in crestere, condusul devine deranjant din cauza lipsei antifonarii (motorul la 4k rotatii e galagios). Se cere viteza a 6-a, dar este lipsa.
    Totusi e o motorizare antica, cea mai ieftina de pe cea mai ieftina masina, deci se iarta…

    Revizia facuta acum 3 saptamani – 560 lei la reprezentanta.
    E o masina corecta, cat dai – atata face!

    00
    • Tind sa te contrazic, CB imi pare chiar fidel. Daca adun litrii de benzina de pe toate bonurile pastrate si ii impart la kilometri parcursi pana acum, imi iese fix 6%, cu specificatia ca am mai mers si in oras si pe autostrada. Deci aia 5.5-6 afisati extern chiar sunt reali.

      00
    • CB arata corect pana dai drumul la AC – de fiecare data am avut consumul la pompa ceva mai mare decat cel din CB, cu AC mereu pe auto.

      00
    • E si mai fain la Corsa C, motor de 1.2, la 120 km/h are 4000 ture. Si totusi, consumul e foarte bun. Doar ca trebuie turata ca dracu’ rasnita aia..

      00
  19. Dacă continuă tendința cu downsizing-ul o s-o conducem fără permis într-o zi. 900cc suna mai bine decât 0,9

    00
  20. NOU
    #57

    Nu inteleg, daca tot ai vrut o coaja, de ce nu ai luat o coaja ieftina ?

    00
  21. Si eu care credeam ca nenea cu glk e cel mai sarac dintre cititori. Chiar, de ce vad prin targ o multime de loganuri cu proiectoarele si lampile de ceata aprinse?

    00
  22. Nu aveai optiunea unui 0.9 Tce second? Pe Sandero sau chiar pe Logan?

    Am vazut un taxi cu motorul asta, aveam vreo 400.000 km si mergea ok, pe gaz. Zicea șoferul ca pe benzina trage chiar „decent”.

    00
  23. Lasa motorul sa mearga dupa ce ai parcat si ai tras frana de mana, pana se opreste ventilatorul. Dureaza max 1 minut si nu-ti mai pleaca pe urma ventilatorul si pompa de apa dupa ce-ai oprit motorul.

    Cam multe probleme la o Dacie, la fostul Logan n-am avut de suferit de pe urma greierilor, a ambreiajului si ce mai zici p-acolo ca-ti face zile fripte. Se pare ca Dacia a regresat, calitatea asamblarii a scazut.

    In rest aceleasi chestii: probleme cu vopseaua, AC-ul are suge din putere, zgomot de nu te-auzi in masina la peste 130km/h, comportament de barca. Been there, done that.

    Dar din punct de vedere al costurilor de intretinere ar trebui sa nu simti ca ai masina. Doar ‘apa, paie si bataie’.

    00
    • Eu zic ca 3/4 din problemele pe care le-a insirat au fost din cauza ca inteleg ca a fost masina de testdrive si probabil nu au avut grija de ea.
      Am avut un logan 12 ani, fara probleme, l-am vandut la un super pret pt ca era mint condition :) toti ma intrebau de injectoare ca citisera ei pe forumuri ca la 60k picau. Da boss asa e, la fix 60k pica daca pui motorina de tractor. N-am mai luat dacie, ci ceva aproape dublu ca bani, nou, si care nu are finisajele departe de un logan nou. Poate trimit si eu un review.

      00
  24. Am fratior Logan identic. O sa te coste placutele frana la fiecare 20-25k.

    00
  25. prosta masina .
    de 6000 iero pot luai ceva sa nu ti fie rusine cand te urci in ea.

    00
  26. Nu e de laudat consumul spus de tine. Laguna mea consuma cam la fel si are 140 cp. Plus buton de dezactivat ESP-ul fara sa fie 4×4. :)

    00
  27. Oare cand si-a dat seama autorul ca nu mai e barbat?

    00
  28. Simpatica si cinstita masina, da’ totusi, Dacia fara GePeLeu e ca nunta fara mireasa :))

    00
  29. Am făcut școala pe-un Sandero. La un moment dat, un nene cu-n Mercedes Cobră a oprit lângă mine și mi-a făcut semn să dau geamu-n jos.

    M-am uitat la instructor, a încuviințat cu greu.

    Am dat geamul jos… am dat geamul jos… am dat… Așa! Și-mi zice moșul zâmbind cu tot galbenul din gură:

    „Asta e Dacia Sandero?”.

    M-am uitat la instructor să obțin acordul și să văd dacă nu cumva vrea să-i răspundă el.

    Nu voia, așa că i-am zis:

    „Da”.

    La care moșul:

    „Dai un ban, dar știi că-l pierzi!”.

    S-a făcut galben, c-a râs moșul, apoi verde și-am plecat.

    00
  30. Foarte frumos scris, felicitări autorului. Felul în care a fost făcută achiziția și așteptările realiste fac paracă mașina mai interesantă. Mai rar gândire corectă pe la noi. Tot timpul am crezut că românul daca are 10.000 euro, mai împrumută 2.000 să își ia o mașină de 12.000, decât să își ia una de 6.000 și să îi rămână restul.
    Felicitări încă o dată :).

    10
    • depinde, dak o ia in stilu romanesc, sa se faleasca, ai dreptate; altfel, poate faci uber vip sau mai stiu eu ce cu masina aia de +2k peste buget.. nu intotdeauna ‘living within your means’ e o idee desteapta

      00
  31. nu inteleg cum a iesit dacia masina castigatoare, cred ca omul s-a torpilat, stii, cam cum reusesc unii sa plateasca pensie alimentara desi n-au stat cu dansa-ntr-însa decat de 2 ori..
    ps. cu ce e sanderoul asta mai bun k un golf 4/5 sh? ba chiar as spune k golful in cativa ani e masina de colectie, dacia asta mai are de asteptat..

    00
    • Golful 4 ar fi forjat din greu, dat fiind faptul ca nu se mai produc de vreo 12-13 ani. Uzura foarte vizibila a interiorului. Kilometraj mare. Mana a 4-a sau a 5-a, deci calarita de mai multi. Piese esentiale pe duca, aflate la capatul duratei de viata.
      Golf 5 sau chiar 6 ar fi o optiune mai buna, cu mentiunea ca nu prea au motoare pe benzina ca lumea (cel de 1.4 e prea slab pentru greutatea masinii, FSI-urile au fost esecuri, de primele TSI-uri se plangea lumea). Deci ori diesel ori un Polo cu motor aspirat de 1.4, care e si mai aproape de categoria Sandero-ului. Golful e mai potrivit pentru cal de povara, masina de folosit zilnic, cu motor diesel.
      Problema mare cu VW-ul e ca tot est-europeanul vrea unul si cererea de SH-uri e mare, asa ca sansele sunt mari ca alea la pret atractiv sa fie de fapt cu dauna totala.

      00
  32. Înseamnă că pot să vin și eu cu un review pt Dacia Logan 1.4 – 2008 și Dacia Logan 2014 – 1.5 Diesel?! Mașini cumpărate de noi și duse aproape de 200.000 km. Credeam că e obsolete…

    00
  33. Cred ca e un typo in text..trebuia Laurette in loc de Laureate.

    00
  34. Salut! Multumesc pentru detaliile transmise in acest articol. Detin un Logan sedan, 1.2, an 2015 si am, uneori, problema porinirii si lipsei de semnalizare!

    „o data dupa pornire nu mi-a mers semnalizarea. Si-a revenit dupa restart. In aparenta, computerul uitase ca motorul e pornit si trebuie sa-mi dea drumul si la semnalizare (mergeau doar avariile). Nu s-a mai repetat.”
    Ce inseamna „si-a revenit dupa restart?”Ai fost cu masina in reprezentanta?

    Multumesc pentru raspuns!
    Cu stima,

    00
    • Cu intarziere de doar 1 luna si jumatate – am vrut sa spun dupa ce am oprit motorul si l.am repornit. Intre timp am mai facut vreo 7000 km, inclusiv 2000km (6,5% masina cu varf, tinuta in 4000rot) pana in Germania si inca 2000 pe aici, iar problema nu a mai aparut. Si uitasem de ea.
      Vali, nu stiu daca mai intra autorul postului la care raspund pe topicul asta, poti sa.i scrii un mail cu adresa mea de mail sa.l atentionezi de raspuns.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.