Seat Leon Cupra 2014 review

Mașina este din prima generație Leon 5F, fabricată pe final de 2014. Este versiunea 280 (276CP), a mai existat și versiune 265 și apoi facelift la 290, 300 și acum înapoi la 290 (din cauză de emisii).

Eu am cumpărat-o în martie 2017 la 55.000km din Cluj. Mi-am dorit o mașina hatchback, de preferat în garanție, mai nouă decât fostul Astra H GTC (1,6 Turbo din 2011). Am testat Type R, A45 AMG, S4, S5, Megane GT nou, BMW 228i, Golf GTI, Focus ST și Leon Cupra 265. Singura care m-a impresionat plăcut a fost S5, dar avea probleme cu actele, așa că am ales next best thing. Cel mai dezamăgitor mi s-a parut A45-ul, care avea un turbo lag enorm.

Din echiparea Cupra aș menționa următoarele :

  • Motor 2.0 bezina TSI – 272CP cuplu 369Nm
  • Cutie DSG 6 trepte
  • Faruri și stopuri LED
  • Trapă decentă ca mărime
  • Scaune ,,scoică"

Ce mi-aș fi dorit:

  • Cruise control adaptiv
  • Camera marsarier
  • Frâna de mână electrică pentru auto hold (s-a pus pe facelift doar)
  • Posibilitate update hărți navigație
  • Blind spot monitor și oglinzi exterioare heliomate (rezolvat cu ochelari polarizati de condus noaptea)

Am ales să cumpăr această mașină în 4/5 uși deoarece singura variantă coupe aflată la vânzare fusese daună totală de 2 ori. Mi-a plăcut culoarea albă, deoarece consumă mai puțin vara și întreținerea este mai ieftină decât pentru o culoare neagră cum am avut GTC-ul anterior.

Day to day:

Pentru că locuiesc la 17 minute de mers pe jos de locul de muncă, mașina este folosită exclusiv noaptea sau în weekend. Am mers de foarte puține ori în traficul cotidian din București și nu m-a atras deloc experiența.

Mașina este scurtă – 4,27m adică ușor de manevrat și parcat. Având doar 1346kg la început mi s-a părut avion, dar acum mi se pare doar decentă, chiar dezamăgitoare ca putere pe Transalpina, posibil datorită lipsei de oxigen.

Am făcut 18.000 km în 18 luni, iar consumul pentru 70% extraurban și 30% urban este de 9% (doar benzină Super+). Pentru București în condițiile mele este undeva la 10-11% . Mașina are și un mod Eco în care o scoate pe liber când nu se accelerează. Nu mi-a plăcut, eu folosind-o în modul Confort și frâna de motor consum 0. Față de o cutie manuală, diferența la frâna de motor este uriașă, nu știu dacă este datorită cutiei DSG, dar mașina pierde greu viteza, putând rula distanțe duble cu consum 0 față de o cutie manuală. Folosesc funcția de Start/Stop a mașinii întotdeauna, motorul având și un sunet plăcut la repornire.

Are portbagaj decent, habitaclul este destul de bine luminat datorită trapei, dar interiorul este plictisitor și anost.

Lucruri pozitive:

  • Este albă și are trapă, am folosit AC vara aceasta doar pe autostradă
  • Motorul este decent pentru greutatea ei
  • Cutie automată cu o frână de motor extrem de eficientă
  • Oarecum o mașină sleeper, deoarece nu are mari diferențe de design fata de 1.0 TSI
  • Stabilitate pe șosea și la viteze ridicate (în Germania) și pe serpentine; subvirare am simțit doar pe circuit (Titi Aur), nu și pe stradă.

Lucruri negative:

  • Fiind din prima generație, sistemul de navigație nu poate primi hărți noi decât prin schimbarea cardului (900 lei la reprezentanță). La modelele mai noi se pot actualiza acasă hărțile de pe SD card
  • Scaunele, deși ,,scoică’,’ nu au un suport lateral excelent pe viraje strânse
  • Sistemul audio, deși este varainta upgradată, este mediocru în special pe bass
  • Oglinzile exterioare nu permit ștergerea în întregime a geamurilor față (design stupid)

Probleme:

Pe garanție până acum am schimbat piese de peste 8.000 lei printre care: senzor pe cilindru1, update soft (avea probleme cu sistemul start/stop), motoraș clapetă rezervor, comandă geamuri electrice șofer, alți senzori la sistemul de răcire, unitatea multimedia (5.400 lei).

Întreținere și revizii:

În motor intră 6l de ulei, nici o revizie la reprezentanță nu a fost sub 1.000 lei. Am schimbat plăcuțele+discurile pe spate (1.000 lei ATE), bujiile la 60.000km (500 lei), ulei diferențial Haldex (300 lei). Filtru de aer am K&N pe care îl spăl și ung singur (poluează mai puțin așa), iar filtrul de habitaclu îl schimb singur la începutul verii + igienizare AC.

Cel mai des folosesc AC-ul iarna pentru dezaburire.

Între schimburile de ulei (făcute la an) nu a trebuit să completez deloc cu ulei, ceea ce mi se pare nemaipomenit pentru un TSI de la VW. Ulei doar Castrol 5w30 LL am folosit de la reprezentanță.

A trebuit făcută o revizie la trapă, deoarece pe drumuri denivelate scârțâie uneori. Pentru iarna am cumpărat jante de 18’’ + cauciucuri la același preț cu un set de cauciucuri iarna de 19’’.

Concluzii

Mașina a avut cel mai bun raport preț/fericire din cate am testat. A costat 38k și am plătit doar 22k, o voi vinde doar după ce va crește BTC-ul și voi găsi un S5 decent, modelul face-lift. Mașina are o suficientă doză de zâmbete, reacția prietenei, care îmi urează să rămân singur toată viața pe serpentinele libere de pe DN1A, de neprețuit.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

74 comentarii

  1. pe Transalpina toate motoarele sunt varza…si monstrul meu de 4500cc abia sufla.

    00
  2. Poza cu prietena? Poate creste valoarea masinii

    00
  3. Frana de mana la maneta? :)

    00
  4. Înafara de filtru, ce moduri ai?

    00
  5. Nu arata rau dar nici nu rupe baraca, ii totusi un Seat(zise un cocalar dintr-un BMW).

    00
    • Și aia-i tot de cocalari :)

      00
    • Haha, acum 3 ani luasem un Opel Insignia nou, 2.0 biturbo, xenon led, etc, arata dragut masina. Iesind la cafea cu niste cunostinte, am inceput sa vorbim de masina, eram incantat de a mea, la care unul imi zice, da dar nu e Audi, facand aluzie la Audi lui, un a4 din 2003.

      00
    • Ce este xenon led?

      00
    • Credeam ca numai eu am patit deasta cu „da nu e audi” in 2009 cand am preluat leasingul de la o cunostinta la o Honda Accord 2007. Omu conducea audi a4 prima generatie,98 sau 99.

      00
  6. „Cutie automată cu o frână de motor extrem de eficientă” – adică INeficientă, dacă rulează de două ori mai mult în frână de motor ca o manuală cum zici mai sus.

    00
    • Eu am DSG pe Golf 5 si are frina de motor foarte buna, dar pusa pe SPORT. Pe ”drive” e lasata sa ”curga” din soft.

      00
    • Cutia automata este mult mai eficienta decat manuala deorece parcurge o distanta dubla in frana de motor (consum 0) fata de cutia manuala. Asta am vrut sa exprim, nu ca ar frana mai repede.

      00
    • brinco218, iti dai seama ca e o aberatie ce zici, nu? Legat de eficienta cutiei…

      00
  7. Cum naiba A45-ul are turbo lag cu Twinscroll si 450Nm la 2250 RPM? Sigur nu de la cutie era?
    Directia nu e prea moale si fara feedback, atat la Cupra cat si la S5? Nu stiu, intreb, caci am vazut ca VW cam sufera la capitolul feeling si feedback steering.

    00
    • A45-ul are putin turbo lag dar problema cea mai mare este combinatia de cutie + throttle response intarziat.

      Ca posesor de A5 (245hp) pot sa spun ca directia la A5 si la S5 (2012-2016) este foarte ok in primii 150k km, pana incepe sa sufere caseta de directie de la drumurile noastre si nu mai primesti acelasi feedback in volan (depinde mult si ce jante ai si pe ce drumuri mergi). In schimb A5/S5 sunt putin cam „nose heavy” fata de concurenta (seria 4 de ex) dar ajuta diferentialul spate sport (la S5) + ca ambele au torque vectoring destul de inteligent.

      00
    • MB A45 AMG 381 cp e dezamagitor.
      Honda Civic type R cu 306 cp si turatii e dezamagitor?
      Audi S4 si S5 cu 3.0 si 333 cp e dezmagitor?
      Deci ai luat RS4 sau M4 sau C63 AMG?
      ohh, 272 cp sunt mai buni!
      Tinerii astia cu etnobotanice stiu sa scrie!

      00
    • @Cristi. I will explain to you now again in english because most probably romanina you don’t understand (not the language, but the sense of words together).
      A45 was disappointing because the turbo lag was bigger than 2 seconds
      Type R incredible nice sounds, but full throttle 1-3rd gear would not drive straight line, always need to correct steering
      S4 was slow comparing to S5 (witch I wrote that was incredible good for me – ,,Singura care m-a impresionat plăcut a fost S5”)
      RS4, M4 and C63 I never wrote that I drove.

      I am older than young people !

      00
  8. Mă întreb dacă o fi tot aia pe care o forja un băiat seară de seară prin oraș pe centru, cu ceilalți „profesioniști” din Cluj-Napoca cu mașini de curse. :)
    Model, culoare si jante la fel și parcă nici nu l-am mai văzut de ceva vreme.

    00
  9. „Având doar 1346kg la început mi s-a părut avion, dar acum mi se pare doar decentă, chiar dezamăgitoare ca putere pe Transalpina, posibil datorită lipsei de oxigen.”

    Are senzor de altitudine, deci pică treaba asta.

    Probabil cuplu prea mic. Am testat și eu modelul nou, de 300cp, mi se pare lentă. Asta în comparație cu hyundai i30N.

    Oricum, diferență mare între 2.0 si 3.0. indiferent de marcă.

    Ps: A45 amg de la mercedes are lag de la cutie.

    00
  10. Pai si cum, ai atatia cai si nu vrei sa simti masina?

    00
  11. Ohooo cam multe probleme in garantie, de alea scumpe si nasoale.

    00
  12. Mașina lui Dragnea junior?

    00
  13. Acel moment cand citesti mai multe reviewuri la diverse masini(sport,suv,hibride)la Zoso pe site decat pe site-urile de profil…
    Astept cu interes un review la Nissan Leaf sau Outlander Phev…

    00
  14. @author, ai testat type-rul din 2015? cum ti s-a parut? Un mare avantaj pe care il vad la type-r si civic-ul in general este valoare de revanzare. Inca sunt la preturi mari.

    00
  15. As vrea sa va rog sa incetati cumva sa atribuiti cuvantul „greu” la masini sub 1400 kg.
    Cat despre frana de motor, cum zicea cineva mai sus, aia se determina in functie de cat de repede incetineste masina si in nici un caz cata economie de gaz se face sau cat merge pe „liber”. Deci practic nu prea ai frana de motor. Poate doar daca o retrogradezi manual sa speri la ceva.
    E ok, si la alte automate e la fel.
    In rest bucura-te de masina ca ai de ce. Leon e una din placerile vinovate, insa interiorul risca sa te lase virgin pana la 30 de ani.

    00
  16. Deci nu „daca”, ci „dupa”. Am ras.

    00
  17. M235 nu are nimeni pe aici pentru un review concludent? Întreb pentru un prieten 😁

    00
  18. Citind aceste reviewuri ma tot gindesc, oare in ce fel de casa stau oamenii care scriu aceste reviewuri…

    00
    • Hmmmm, oare poate fi o garsoniera? Oare e palat? E central sau la periferie? Sau poate in Snagov, ca am auzit ca acolo sunt fitzele alea nebune.
      Intrebari pertinente. Cine scrie reviewurile astea nu o face din cauza locuintei. O face poate pt a se lauda si poate pentru a reda o parere subiectiva despre masina lui. Ajuta si asta.
      Iti explic eu: living, bucatarie, doua bai, trei dormitoare, dressing, camera tehnica, trei poduri, doua balcoane, o terasa maricica. Plus o curte imensa.
      Nu stiu daca esti mai implinit acum ca stii.
      Si inca ceva, nu toti stam in aceeasi casa. Unii mai dorm si pe pres. :))
      Sunt curios acum ce concluzie tragi? :))

      00
    • eu dorm in curte, în hamac :(

    • Idee bună. Faci recenzie la mașină, obligatoriu și la casă și nevastă.

      00
    • Eu sunt caz izolat locativ. Stau in chirie langa birou si mi-am inchiriat locuinta aflata la 41min distanta(metrou); timpul liber este important pentru mine. Sotie nu vreau neaparat deoarece polueaza.

      00
  19. Exista vre-un cititor mai sărăcuț cu Astra H TwinTop ? #aprecieri #hopeful #masinigermane #vwdarpentrusaraci

    00
  20. Sa trăiț, nu ne ziceti si noua ce masina ati ales, pana la urma? :)

    00
  21. Deci masina de aprox. 300 CP dar ai o obsesie legata de folosirea AC-ului (probabil pentru economia de sub 0.5l la suta de km)??? What is wrong with you people?

    00
    • Daca tragi de masina sa „simti” toti caii aia, AC-ul pornit are impact asupra performatei. Nu cred ca e vorba de consum. Doar de performante.
      Daca mergi cu geamul deschis, nu tii AC-ul pornit. Ma rog, parere personala.
      Daca mergi noaptea cu masina, nu prea ai nevoie de AC.

      00
  22. Tigaia e golf cu alta carcasa

    00
  23. in 2018 ne bucuram ca nu tre sa completam cu ulei intre revizii. ‘tf?
    ai zis de x ori ca ce bine ca e alba, zi drept, ce culoare voiai? confirmation bias much?

    00
  24. Cand creste BTC-ul iti iei Lambo. Nu asa era mema?

    00
  25. „mod Eco în care o scoate pe liber când nu se accelerează”

    WTF!? Care idiot a gândit-o pe-asta?

    00
  26. Ai schimbat piese de 8000 RON pe garantie? Pai cand va iesi din garantie trebuie sa te pregatesti temeinic $$$

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube