Afiliere cu bloggeri/influenceri de fashion

Mă uitam la site-ul lui Raicu și am văzut că are și o specialistă în digital marketing, Milena Bianca Gîț, care lucrează la Answear.ro, un site de haine. Am dat peste un interviu pe care l-a dat în martie 2017 despre afiliere, unde iese un pic în evidență pasajul ăsta:

Bloggerii de fashion sunt și afiliați sau sunt 2 grupuri diferite? Cum reușești ca brand de fashion online să creezi și menții o relație cu afiliații?

România nu e UK, Germania, SUA. În alte țări, unde piața este mai dezvoltată și competiția mai mare, e natural să existe mai mulți bloggeri care sunt afiliați. E cumva de înțeles numărul mai mic de aici. Dar prevăd cum din ce în ce mai multe branduri își vor aloca o parte importantă din buget acțiunilor de tip ‘performance marketing’. Și bloggerii de fashion vor vedea că au numai de câștigat în urma programelor de afiliere.

În România, deși afilierea există de aproape 10 ani, nu a fost niciodată o campanie de afiliere cu bloggeri de fashion. Niciodată. Au fost campanii la site-uri de haine, au fost campanii cu bloggeri/influenceri de fashion, nu au fost niciodată campanii de afiliere cu bloggeri/influenceri de fashion.

De ce? Păi, dacă citiți pe aici, știți de ce: pentru că oamenii care sunt bloggeri și influenceri de fashion știu că e foarte greu să convingă cititorii să dea click pe un link, iar să cumpere nici atât, de aceea evită la maxim genul ăsta de campanii. Pot și livrează like-uri pe Facebook și Instagram, pot și livrează afișări pe Youtube și Facebook, dar când e să fie cu click, nimic. Nimic, nimic, nimic, nimic, nimic.

Afilierea pe fashion, pentru Milena Bianca Gîț și cine se mai întreabă, se face de către oameni care au pagini de Facebook și comunități care sunt interesate de haine și vor să cumpere. Bloggerii/influencerii de fashion au comunități interesate de haine, dar nu vor să cumpere, sau nu au bani să cumpere, sau sunt minori, sau sunt bărbați care vor să vadă țîțe.

Asta însă nu se predă la nici un curs social media, că nu dă bine.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

11 comentarii

  1. un link… si te trimite la inceputul paginii. Foarte tare.

    00
  2. Pentru ca bloggerii de fashion de la noi nu se pricep, si pentru ca sunt neica nimeni. Una e sa vezi o haina de firma purtata de Neistat, si alta e sa vezi cum sta ca pe gard, pe cumpwlameaocheamapeaia.

    00
  3. Satana mai face marketing afiliat cu firme din RO!

    00
  4. Pe fashion în România livrează prin afiliere mai mult bloguri diverse (de exemplu de mămici) decât cele de fashion. Pentru că cele de fashion nu au neapărat un public cre are și venituri.
    Nu este ca în afară, unde brandurile mari fac campanii numai acolo unde au rezultate bune din afiliere. De ex Song Of Style câștigă peste 1 milion de euro/an din afilieri. Și altele, dar acolo au un public care cumpără Louis Vuitton de exemplu, de aceea LV face campanii cu Aimee Song nu pentru că este faimoasă.
    La noi de fapt, devii faimos, ceri bani pentru că ești faimos, falsifici like-uri etc. Se cumpără tot pe Instagram etc. Mai puțin pe rpofilurile personale din FB, de aceea mulți influenceri s-au mutat pe Instagram, sau pagina de brand la FB, acolo unde se cumpără likeuri.
    În rest, se ascund rezultatele (cifrele de pe blog) și iată rețeta succesului la noi.
    Așa că nu are cum să livreze cei care procedează așa, niciodată. Aaaa, că se scund rezultatele cu complicitatea unor brand manageri asta este altceva. Dar la noi în fashion campaniile se dau pe aparențe, așa că nu are cum să funcționeze sistemul. Este, în schimb, ușor de văzut pentru cine se pricepe, dar să existe și dorință pentru asta. Care dorință lipsește aproape cu desăvârșire, dar la dat lecții prin conferințe unii excelează.

    00
  5. numa’ zic, țîțe – se scrie corect cu î din a, nu din i

    00
  6. Ăștia sunt utili doar pentru reverse affiliation: adică plătești vreo vită descălțată din asta, de pildă contesa Morodan, să facă reclamă concurenței. Când oamenii văd ce-i poate mintea cretinei, automat vor evita și brandul pe care-l laudă. Între timp, tu vii cu o campanie cu titlul „Avem prea mult bun-simț și minte să apelăm la Morodancă” și din start vei avea o bilă albă; nu contează că vinzi căcat la conservă, tot e mai bun decât orice ar promova contesa.

    Sincer, eu dacă aș da peste petrol în curtea casei, i-aș plăti să stea departe de tastatură.

    00
  7. chiar citam din Answear care face keyword stuffing like it’s 1998? https://prnt.sc/kg6lcl

    00
  8. Asta pentru ca bloggărițele de fashion din România se îmbracă precum călugării tibetani în zilele proaste și nimeni nu vrea sfaturi de fashion de la cineva care se îmbracă precum un călugăr tibetan într-o zi proastă… Apoi intervine un alt factor: tu ești o bloggăriță care visează la Jimmy Choo, te pozezi în vuitoane închiriate și vii și îmi recomanzi mie noua colecție H&M. Ești fix ca Andreea Marin care face reclamă la Icre Negro, din alea de 2 lei care sunt mâncate de muncitorii de la Rebu pe un capac de tomberon după ce termină tura.

    00
  9. Să vezi câți influenceri din ăștia se duc la petrecerile televiziunilor sau radiourilor din trustul Intact

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.