Ecommerce: numele și denumirea produselor

Am observat asta la partenerii din eMAG Marketplace, dar acum văd că e o problemă generală: ai un produs cu un nume destul de clar, “Iepure Albastru 20 litri”, de ce pe siteul tău sau pe eMAG îl pui cu “Iepure Mare”?

Eu, ca și om care m-am informat despre produs și aș vrea să îl cumpăr, dau căutare pe net după fix numele lui, că știu că asta vreau, și nu îl găsesc, pentru că l-ai denumit aiurea.

Înțeleg asta la produse cu denumiri asemănătoare (aracii se numesc acum tutori sau suport flori, de pildă), dar nu și la produsele cu nume fixe. Da, OK, nu e nimic în neregulă să pui “rucsac negru NorthFace Jester”, dar e greșit și stupid să pui doar “rucsac negru NorthFace”.

Și mai e ceva. Mulți s-au uitat amuzanți la statisticile alea publicate de eMAG cu cele mai ciudate fraze de căutare a unui produs, puțini au înțeles că oamenii nu mai caută frazele alea pe Google, cum făceau acum 10 ani, ci direct pe eMAG. Cine are urechi de auzit…

film-vikings-23

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. Poate pentru ca au un pret mai mare decat ceilalti si daca pui un alt nume mai pacalesti 1-2 fraieri?

    00
    • Are @stefanb dreptate + E posibil sa fie adaugat deja produsul de catre alt partener pe eMag cu “Iepure Mare” in loc de “Iepure Albastru 20 litri” iar tu te asociezi cu el dar nu mai poti modifica numele.

      00
  2. Fara “si” inainte de “om”.

    00
  3. Oare ii obliga sa bage „albastru” si „20 litri” la descriere ca sa se poata filtra dupa ele? Zic si eu, nu dati cu parul.

    00
    • denumirea si descrierea sunt accesate cel mult de motorul de cautare, adica frazele alea de face vali referire la ele. filtrarea se face dupa caracteristicile scrise in baza de date.

      care baza de date este, la absolut toti e comerciantii romani, completata haotic si de multe ori aiurea astfel incat dupa efortul considerabil de a gasi categoria si subcategoria produsului dorit, daca incerci sa faci o filtrare vei constata ca nu gasesti nimic sau aproape nimic care sa semene cu ce vroiai tu. asa ca te enervezi si bagi de-a valma caracteristicile relevante in motorul de cautare si speri sa iti gasesti jucaria. care probabil este si motivul denumirilor fistichii.

      00
  4. OK, dar ce cacat faci cu un iepure albastru de 20 de litri?

    00
  5. Vali, am mai zis, de vreo 2-3 sapt se incarca foarte foarte greu site-ul, vreo 10sec o pagina, am testat pe 2 sistem de operare, 3 browsere, cu toate extensiile dezactivate. E teroare, zici ca sunt pe dialup, dar eu sunt pe gigabit. Toate alte site-uri se incarca instant.
    Vezi filmulet:

    00
  6. Și care e treaba cu Lagertha în ecuația asta?

    00
  7. Daca un alt partener eMag a introdus produsul inaintea ta esti obligat sa te asociezi cu produsul lui, cu descrierea lui etc

    E foarte aiurea, vreau sa pun mai multa informatie despre produs dar nu pot pentru ca unul si-a pus produsul inaintea mea si a scris trei vorbe la descriere.

    Nu ti se accepta produs separat, nu ti se accepta descriere suplimentara. Stai agatat de unul care a scris in sila descrierea.

    00
  8. Un exemplu de filtrare – 1 produs cautat Samsung a3 2017 – sunt returnate 11 rezultate diferite https://www.screencast.com/t/6D656D3ja4
    Cautarea a fost facuta in categorie https://www.emag.ro/huse-telefoane/filter/brand-compatibil-f7546,samsung-v-4050714/c?ref=lst_leftbar_7546_-4050714

    Chestia asta face cautarea foarte greoaie.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.