Parteneriate media în 2018?

Voi știați că în 2018 încă se mai practică parteneriate media (eu scriu articol, ei îmi pun adresa pe afișul evenimentului) pentru chestii care nu sunt non-profit?! Serios.

Și sunt două tipuri de parteneriate media:

  1. studenți și diverse ONG-uri care vor să comunice ceva și nu au bani și asta e singura lor metodă de a-și face auzit mesajul. majoritatea sunt sinceri, băi, avem asta de spus, ajută-ne, bla bla. sau facem un eveniment, intrarea e 15 lei, ca să plătim sala, nu facem profit, nu avem sponsori, îți dăm la schimb expunere pe afiș.
  2. oameni care nu vor să plătească pentru media.

Și mă opresc asupra celui de-al doilea tip, pentru că nu îmi dau seama cum funcționează mintea omului care îmi propune un parteneriat media.

Sala de evenimente? Trebuie plătită. Băuturile? Trebuie plătite. Oameni care să organizeze? Trebuie plătiți. Oameni care să îmi aducă clienți? Ăia nu! Serios că nu-mi dau seama. Deci eu fac publicitate evenimentului, să meargă oamenii acolo să cumpere ce vinde el (că nu organizează evenimentul aiurea, o face fie să câștige bani din biletul de intrare, fie să vândă ceva acolo, consultanță, cursuri de grădinărit, șosete), dar voi fi plătit cu afișare logo-ului sau adresei pe afișul evenimentului, ca să vadă asta…oamenii care au aflat de la mine de eveniment!!!

Mă uitam la o fază din asta zilele trecute, cu un eveniment cu bilet, la care omul voia parteneriat media, și am făcut o socoteală din ochi: omul voia să vândă bilete de 30.000€ la evenimentul lui. Să zicem 5.000€ sala, 5.000€ organizarea. Hai să zicem încă vrei 5.000€ pentru stricăciuni sau alte cheltuieli neprevăzute. Și să zicem că nu vinde toate biletele. Tot îi rămân vreo 10.000€ ai lui.

Două faze de final:

  • eu și alte outlete media nu scriem despre multe evenimente pentru că vedem că ele au sponsori, și ne întrebăm de ce pot plăti sala, consumația, dar nu și media. sau aflăm că toți primim un comunicat, dar unii primesc și bani pentru a-l publica. exemplu. wow. drept la replică plătit. wow.
  • la fiecare criză de piar de genul ăsta, un blogger sau un jurnalist trimite o cerere de reacție și un contract de consultanță, pe ideea “hai să fie bine, hai să moderăm comentariile, hai să arătăm că putem să scriem frumos”.

 

fun-maraton

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. La Skoda v-ati ofuscat degeaba si tu si Cetin. Citeam comentariile de la amandoi de la postarile despre eveniment si nu pare nimeni oparit de asta. Nu s-a lezat nimeni, nu cred ca vreo mama s-a simtit mai putin femeie sau mai putin potenta la volan doar pentru ca voi doi ati ales sa interpretati in felul asta. Sunt extrem de putine femei care sunt interesate de cai putere la o masina si foarte putini barbati care ar merge in showroom sau la test-drive pentru cafeluta.

    E o masina de familie, asta incearca ei sa comunice. Masina de familie are un singur volan si daca sunt toti in ea cel mai probabil o va conduce tatal. Asta era interpretarea corecta pe care lumea de altfel asa a si perceput-o.

    Daca PSD sunt idioti si alta tema nu au decat mizeria asta cu referendumul ca sa ascunda alte magarii asta inseamna ca absolut orice trebuie interpretat in cheia asta?

    00
    • Plus că Skoda vrea să vândă, nu să educe popendulația.

      00
    • Tu nu ai fost atent la ultima liniuta – cea cu „criza de PR”, ocazie cu care blogarii spera sa scoata un ban de pe urma companiei pretinzand ca ii ajuta sa iasa bine din criza.
      Crizele astea de PR pot fi si inventate/generate artificial de unii tocmai pentru a avea ocazia sa mearga la companie si sa le propuna colaborare pentru a-i scoate din „criza”.

      00
    • sau dăm drumul la o serie de comentarii (sau le scriem noi) și apoi venim cu „uite, dacă eram prieteni, genul ăsta de comentarii nu se întâmplau”. paginademedia style.

    • @Vali – „sau dăm drumul la o serie de comentarii (sau le scriem noi) și apoi venim …” ma indoiesc ca ai fi facut asa ceva.

      00
    • eu nu, dar am văzut chestia asta făcută.
      și vorbim de faze gen „să-mi bag pula in mama lui X, despre care e articolul, e un jegos” sau „sunt niște muiști, am lucrat la ei, știu tot”.
      după o vreme, bloggerul s-a împrietenit cu companie și genul ăsta de comentarii au dispărut complet de pe subiectele cu compania respectivă, in timp ce apăreau pe alte subiecte.

    • nu s-a lezat nimeni ca traiti in Romania. Asta nu inseama ca nu e o problema. E de un sexism crunt reclama alora de la Skoda.

      00
  2. Să moară Iliescu daca nu am citit „Eu și alt pulete media” in loc de „Eu și alte outlete media”.

    00
  3. Nu doar oamenii care merg la eveniment afland de la tine o sa iti vada logo-ul. Ca nu exista eveniment cu un singur partener media, ci cu zeci de parteneri media. Poate 10% din cei care merg la eveniment aud despre el de la tine, pentru restu iti poate fi de folos vizibilitatea.
    Totusi, ce eveniment organiza cineva si scotea 30.000 euro din bilete? Cat era biletul si cata lume putea sa mearga in mod realist la evenimentul ala, fara sa fie vorba de un invitat sau mai multi invitati (cantareti, speakeri, blabla) care sa ia ei majoritatea banilor din bilete? Ca tu ai socotit doar sala si organizarea.

    00
    • Nu doar oamenii care merg la eveniment afland de la tine o sa iti vada logo-ul. Ca nu exista eveniment cu un singur partener media, ci cu zeci de parteneri media. Poate 10% din cei care merg la eveniment aud despre el de la tine, pentru restu iti poate fi de folos vizibilitatea.

      de câte ori ai văzut o adresă web la un eveniment și ai ținut-o minte până să intri pe ea?
      eu niciodată.

    • De regula evenimentele au expunere si in online, nu doar banner offline la eveniment. Ai dreptate ca nu tii minte adresa unui site daca o vezi pe un banner, dar partenerii media sunt de regula si amintiti in pleiada de multumiri din timpul unui eveniment, sunt afisati si pe site-ul evenimentului etc.
      Nu zic ca e mare lucru, am combatut doar ideea ca toti cei care ar merge la un eveniment ar sti deja de site-ul tau.

      00
  4. „We pay you in exposure”

    Nu stii nimic bai Vali :)

    00
  5. La o săptămână după ce un cinematograf a definit familia, Skoda dau și eu cu bâta în baltă
    Ai scris corect!

    00
  6. Niste simpatici organizatorii astia.Se pot lauda ca au taiat din costuri…dar si din audienta potentiala.

    00
  7. Adica, tu sa le oferi expunere in fata a cativa zeci de mii de oameni si ei sa iti ofere expunere, alaturi de alte cateva zeci de logo-uri, in fata catorva sute sau mii in cel mai bun caz.

    00
  8. „E o oportunitate și pentru voi să faceți un material. Vi-l promovăm și noi”

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.