Două cu hosting: MXHost și EasyHost

Sânziana se trezește cu poză de-ale ei ilustrând un articol de pe un site din ăla de femei istețe, damadetrefla.com. Dă un mesaj proprietarului, ăla se face că nu vede. Dă un mail la hosting, la MXHost, care răspunde cu o mizerie.

Dacă vi se fură chestii online, știți placa pe care o pun firmele de hosting: noi nu avem posibilitatea să ștergem. Și răspunsul la faza asta e să întrebați “dar dacă pun pr0n cu minori, aveți posibilitatea să ștergeți”. Și toți o dau din colț în colț, pentru ca au posibilitatea să șteargă, ba chiar scrie în termenii și condițiile lor când cumperi hosting că nu ai voie cu ilegalități.

Dar nu au chef să își respecte propriile reguli, pentru că așa vor o lume mai bună. Toate firmele de pe afară respectă DMCA și alte minuni, firmele românești nu prea.


Și fiți atenți aici o fază amuzantă cu Easyhost (fostul Hostway). Unui client în expiră contractul de hosting și se mută de la ei. După primește mailul ăsta:

Mentionam ca, in lipsa unei cereri exprese, efectuate in scris de catre titularul contului, Easyhost nu are posibilitatea inchiderii unui cont de client fara nicio justificare, in caz contrar, o astfel de practica ar reprezenta o incalcare a obligatiilor legale si contractuale. Cu toate acestea, in situatia neindeplinirii obligatiei de plata a facturilor de catre client, Easyhost are dreptul de a rezilia contractul, caz in care, obligatiile de plata scadente nu se sting, ci raman, in continuare, in sarcina clientului. Astfel, in cazul dvs., avand in vedere ca nu a fost primita nicio cerere scrisa din partea titularului contului, factura a fost emisa in mod automat pentru ciclul de facturare de 1 an selectat la momentul crearii contului. Ca urmare a neachitarii acestei facturi, contul a fost ulterior inchis.

Contractul a expirat, dar ei au emis o factură în mod automat pentru un an pentru că nu au cerut rezilierea contractului. Iar neplata acestei facturi în avans a dus la închiderea contului.

După un an.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. Nu îmi dau seama ce ar fi în neregulă cu ce a făcut Easyhost, așa face toată lumea, inclusiv noi.
    Se bazează pe automatizare, nu stă nimeni să verifice manual dacă un client și-a mutat site-ul în altă parte, se emite automat factura, dacă nu se plătește într-o anumită perioadă de timp se suspendă contul apoi după altă perioadă se șterge de pe server.
    Asta legat de contul de găzduire.
    Contul de client e altceva, ăla rămâne în sistem și se șterge doar dacă cere expres clientul, conform legislației cu datele personale, right to be forgotten și astea.

    10
    • man, i-au anulat contul după un an.

    • Mai avea și alte chestii pe la ei și le-au închis și pe alea?

      00
    • NOU
      #4

      Easyhost face somatie de plata pentru suma respectiva.
      Iti redau mail-ul mai jos:

      Buna ziua,

      Regasiti in atasament factura si contractul aferent serviciului de gazduire pentru domeniul xxxxxxxx.ro.

      In urma verificarilor efectuate de catre Departamentul Financiar Easyhost, nu a fost identificat niciun email care sa cuprinda o cerere de inchidere a contului asociat domeniului xxxxxxxx.ro.

      Mentionam ca, in lipsa unei cereri exprese, efectuate in scris de catre titularul contului, Easyhost nu are posibilitatea inchiderii unui cont de client fara nicio justificare, in caz contrar, o astfel de practica ar reprezenta o incalcare a obligatiilor legale si contractuale. Cu toate acestea, in situatia neindeplinirii obligatiei de plata a facturilor de catre client, Easyhost are dreptul de a rezilia contractul, caz in care, obligatiile de plata scadente nu se sting, ci raman, in continuare, in sarcina clientului.

      Astfel, in cazul dvs., avand in vedere ca nu a fost primita nicio cerere scrisa din partea titularului contului, factura a fost emisa in mod automat pentru ciclul de facturare de 1 an selectat la momentul crearii contului. Ca urmare a neachitarii acestei facturi, contul a fost ulterior inchis.

      De asemenea, art. 12.2 din Contractul incheiat in sistem online intre cele doua societati prevede ca „În cazul în care Suspendarea Serviciului a operat datorită neîndeplinirii obligaţiilor Clientului, Easyhost va avea dreptul la o despăgubire echivalentă cu valoarea totală a Tarifului Pachetului aplicabil pentru fiecare Perioadă de Facturare până la terminarea Perioadei de Contractare, prezenta fiind considerată clauză penală. Neachitarea unui Serviciu ce face parte dintr-un Pachet Contractat, va echivala cu neîndeplinirea de către Client a obligaţiei de plată integrală a Tarifului Pachetului. ”

      In speranta ca am raspuns nevoilor dvs., va asiguram de intreaga disponibilitatea pentru solutionarea acestei situatii in mod amiabil.

      00
    • Da, asta e perioada setată în sistem. Probabil se gândesc că unii se mai întorc. Noi avem setat 30 de zile și am avut cazuri când s-au întors clienți după 4-6 luni și voiau restaurare, s-au plâns că de ce i-am șters de pe server.
      E greu să mulțumești pe toată lumea.

      00
    • @Vali,
      Ref la situatia cu Easyhost:
      Daca respectivul cont era facut pe persoana juridica, asta e legea. daca nu se solicita reziliere expresa a contractului, orice contract se reinnoieste automat pe aceeasi perioada.
      La pf-uri, e alta mancare de peste.. consumatori etc.

      00
    • fiind un contract ar trebui reziliat pe baza a ceea ce e stipulat la capitolul „incetarea contractului”.
      ce reclama reclamantul este doar bagpulism tipic romanesc, crede ca daca se intoarce cu spatele se reziliaza contractul de la sine.
      pune mana si citeste contractul in plm, e guvernat de niste legi!

      00
    • eddy – pai daca pe contractul ala scrie ca pe eugenii „valabil de la data de… pina la data de…” ce dracu mai trebuie cerere de reziliere?

      00
    • @marinel pentru ca asa scrie in contract? daca scria acolo si ca hartia pe care scrii cererea trebuie sa fie roz bonbon cu picatele verde fosforescent si stropita cu lacrimi de unicorn trebuia sa te gandesti ca unicornii sunt o specie protejata INAINTE sa semnezi.

      00
  2. Am patit si eu o faza similara cu unul de la o agentie imobiliara locala care mi-a cordit o poza din drona si a pus-o la el pe siteul agentiei. I-am dat mail frumos cu toate datele necesare, inclusiv referintele la lege si i-am cerut cat se poate de respectuos sa stearga poza. N-a raspuns la mail si nici n-a sters-o asa ca am identificat firma de hosting si am facut o solicitare formala catre firma respectiva. Nu mai tin minte exact care, dar era una relativ mica din Germania. Dupa vreo 3-4 zile mi-au raspuns aia ca sa ma informeze ca evalueaza solicitarea mea, iar 48 de ore mai tarziu poza disparuse de pe siteul aluia. Si n-a trebuit sa trimit eu cine stie ce documente justificative. M-au crezut pe cuvant si probabil si-au pus clientul sa justifice provenienta imaginii raportate.
    Cat despre firmele care factureaza in avans sau ameninta clientul pentru facturi neplatite dupa am avut si eu experiente cu unii care m-au agasat cu notificari de factura neplatita si la 5 luni dupa ce solicitasem (prin panoul lor de control) anularea reinnoirii automate cu 2 luni inainte de expirare. Dupa 5 luni s-au potolit, asa ca nu e doar Easyhost in situatia asta. De fapt daca stau bine sa ma gandesc e posibil ca Hostgator sa-mi trimita inca notificari pentru facturi pe un plan de hosting la care am renuntat avum 8 ani. Anul trecut inca mai trimiteau si i-am pus in blacklist la spam.

    00
    • Cei de la Orange au facut o fotografie de sus care include casa parintilor mei.
      Am cerut sa o dea jos (cu gandul poate sar cu banii) dar au invocat nu stiu ce legi.

      00
  3. cel putin aparent, contractul prevede cererea expres pentru reziliere iar in cazul lipsei acesteia contractul se prelungeste automat. adica nu vad care e problema. in acelasi timp probabil acelasi contract prevede pe undeva si perioada in care contul de client ramane activ in lipsa oricarui fel de comunicare. pana la urma oamenii aia nu sunt obligati sa ii tina lui bulendrele gratis ca poate peste 15 ani isi aduce aminte ca avea o poza cu o pisica pe acolo.

    a semnat un contract, sa-l respecte pana la capat, exact asa cum ar fi avut pretentia de la ei sa o faca, nu sa planga rezistent pe net.

    toti romanii vor sa se respecte legile, mai putin atunci cand ii dezavantajeaza pe ei personal.

    00
  4. Am avut gazduire la mxhost vreo 5-6 ani, timp in care am fost mereu ajutat, au raspuns foarte rapid la cereri, site-ul nu a picat niciodata… Pentru ei am tot respectul.

    00
    • Am 3 hostate la ei de vreo 9-10 ani ( posibil inca 20-30 in urma recomandarilor ) si sunt enervant de normali ,amabili si profesionisti …cred ca odata o sa le trimit o cerere stupida la care singurul raspuns posibil ar fi ceva de genul „Stimate domnule firma de porci cautata de dvs a expirat ” numai ca sa vad daca-i scot de pe linie.

      00
  5. De ce anume ar trebui sa respecte o firma romaneasca o lege americana daca nu are prezenta fizica in State?

    00
    • Există legi legate de drepturile de autor și în România.

      00
    • Atunci citeaza-i legea romaneasca si contacteaza un avocat. Nu poti rade de „persoanele CNP nascute vii” ca-si bazeaza logica pe UCC, si apoi sa trimiti cereri conform DMCA unei entitati careia nu i se aplica.

      00
    • „DMCA” e doar o expresie pe care o folosim în conversațiile astea informale pe bloguri, că e mai simplu.

      Textul care se trimite firmei de hosting e în genul ăstuia:

      „Bună ziua,

      Unul dintre site-urile găzduite de dumneavoastră nu respectă legislaţia în vigoare pentru drepturile de autor şi a publicat un text scris de mine, fără să-mi ceară consimţământul.

      Acesta este articolul in cauză (original) – [aici bagi link]
      şi acesta este cel care apare pe siteul reclamat (copie neautorizata) – [aici bagi link]

      Declar pe propria răspundere că sunt autorul/titularul de drepturi/persoana prejudiciată şi sunt de bună credinţă în a crede că drepturile mele sunt prejudiciate prin conţinutul informatic identificat mai sus.

      Solicit, în mod expres, eliminarea conţinutului identificat mai sus sau blocarea accesului publicului la acesta şi sunt de acord să răspund faţă de persoana prejudiciată, dacă solicitarea a fost făcută cu rea credinţă sau neîntemeiat.

      Vă mulțumesc.

      O zi bună.

      00
  6. Easyhost sunt jegosi, dar in cazul MXHost se exagereaza, probabil ca deja a disparut poza aia de pe damadetrefla.com, Sanziana a vrut sa bata toba ca uite ba astia pun pozele mele ilegal, de frumoasa ce sunt.. kakaturi.
    Easyhost ar trebui sa emita factura proforma si abia cand se plateste se emite fiscala, asa fac majoritatea hosterilor inclusiv MXHost. Dar na, hai sa mai ciupim niste bani intr-un mod jegos..

    00
    • Tu vrei sa spui ca mxhost nu emite factura proforma?

      00
    • ifcosmin, poate -de exemplu- emite direct factura fiscala, fara sa mai emită proforma.

      00
    • „Easyhost ar trebui sa emita factura proforma si abia cand se plateste se emite fiscala’
      dupa parerea ta ar trebui?
      sau ar trebui ca „asa e bine, maica!”
      sau ar trebui ca „asa face toti, boss!”
      sau ar trebui ca ii obliga vreo lege?

      00
    • NOU
      #24

      Deci MXHost emite factura proforma prin care te anunta ca ai de plata suma x. Daca platesti iti face factura fiscala, daca nu atunci iti suspenda serviciul. Ideea este ca astfel nu ramane cu facturi fiscale agatate, care trebuie ori platite sau anulate.
      Easyhost fac pe prostii emit factura fiscala din prima si zic „nene eu ti-am taiat factura fiscala, acum da-mi banii” adica tiganeala. Ceva gen telefonia mobila, ca poti rezilia exact in ziua aniversara altfel se prelungeste automat contractul.

      00
    • Ciuby, inteleg ca esti milog, dar e o greseala sa pui easyhost si mxhost in aceeasi oala. Asta daca vrei sa intelegi. Daca nu, continua sa te informezi de pe wikipedia, poate atat poti.

      00
  7. Salut Vali,

    Legat de mxhost; Sânziana a trimis o solicitare destul de vagă, nu a specificat ca a încercat deja sa contacteze proprietarul site-ului și acesta nu i-a răspuns; și nici nu a trimis un link cu profilul original de unde s-a copiat poza.

    Putea oricine sa trimită acel email sa spună ca o poza este copiata. Poate avea contract cu acel site sa ii folosească pozele iar noi intram și ștergeam poze din articol.

    La o sesizare trimisa prin formularul de contact in care cineva spune ca ii s-a copiat o poza, colegii de la tehnic i-au spus sa ia in prima faza legătura cu proprietarul siteului. Răspunsul nostru a venit in 8 minute și a conținut inclusiv linkul de contact de pe acel site .

    Când se încalcă termenii și condițiile de găzduire se notifica clientul iar in 24h dacă nu se iau măsuri se suspenda contul; însă trebuie sa existe dovezi clare prin care putem demonstra și noi clientului mai departe ca a pus ceva ilegal pe site.

    00
    • Mda, dupa logica lui Zoso, ar trebui ca dupa orice sesizare, gata, gazduirea inchide siteul. Oare unde s-ar ajunge? Plus, de cand o firma de hosting are dreptul sa decida cine are drepturile de autor? Hai sa fim serios un pic.

      00
    • dacă pun niște pornografie cu minori, are dreptul firma de hosting să inchidă siteul? de când până când decide hostingul ce vârstă are cineva?

    • NOU
      #29

      Din cate stiu siturile se inchid dupa o decizie judecatoreasca, pe baza unei anchete, iata un exemplu destul de recent mai jos:

      00
    • Poate o sa te mire dar daca „minorul” in cauza nu arata fara echivoc a minor, ai putea avea nevoie de dovezi chiar si in exemplul tau destul de abrupt – trebuie totusi sa distingi intre infractiuni grave care tin de competenta DIICOT si incalcarea drepturilor de autor cu prejudiciu mic cum ar fi plagierea unei fotografii care se lasa cu amenda de 100 de lei, nu ani de inchisoare. Da, chiar cred ca gazduitorul nu are temei legal sa-si bage nasul in asemenea caz si tu, cel caruia i s-a copiat fotografia, trebuie sa te judeci cu proprietarul site-ului dupa ce ai incercat sa-l notifici.

      00
    • deci frica de diicot păzește pepenii.

  8. Eu am site si nu am avut probleme . Desi e cam scump la ei.

    00
  9. Oho, abia astept sa vina 25 mai sa intre in vigoare GDPR-ul si sa le vina un control de la anspdcp (tinand cont ca in regulamentul UE cea mai mica amenda ar fi 10.000.000€)

    00
  10. Pe scurt, easyhost a trimis si la mine acea minunatie de notificare prin care ma anunta ca am factura restanta, in conditiile in care eu dezactivasem site-ul de la ei si nu mai vroiam sa prelungesc.
    Partea proasta ca nu am citit contractul si nu m-am gandit ca un serviciu platit anual, se reziliaza de drept daca nu achiti contravaloarea serviciilor, fapt ce se si intampla. Dupa 1 luna te notifica ca ti-l suspenda urmand ca dupa a doua luna contractul sa se rezilieze si sa iti sterga datele.

    Problema mea este ca am facut contractul pe persoana juridica si daca nu achiti si ei iti reziliaza si sterg datele, intervine clauza penala si te ameninta cu tribunalul pentru o suma de rahat pe care probabil ulterior ar umfla-o corespunzator.
    Asa ca, daca vreti hosting cititi contractele chiar si cele care par logice fiindca toti milogii vor sa scoata banii din nimic.

    00
    • Nu că aș vrea să le iau apărarea da’ în cazul ăsta, plm, prevăd în contract situația și spun explicit că se prelungește automat contractul dacă clientul nu cere rezilierea, clientului îi este lene să notifice treaba asta și tot ei sunt nașpa?

      Păi plm, o firmă de hosting are niște resurse alocate pentru fiecare client, trebuie să știe nu să ghicească ei singuri că nu mai vrea clientul serviciul respectiv. E de căcat oricum să te bazezi pe „n-au văzut că nu le mai răspund la mail-uri, ar fi trebuit să priceapă că nu mai vreau să lucrez cu ei”

      Ah, lasă-mă să ghicesc, ai încheiat relațiile cu gagicile la fel, nu le-ai mai răspuns la mesaje/telefoane.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.