Cele mai vândute mașini din Franța, Germania și Marea Britanie

Au început să apară primele cifre pentru cele mai vândute mașini din 2017. Cifrele pentru România vor apărea ca de obicei în martie sau aprilie, pentru că, la fel ca și la cărți, n-are nimeni interesul să comunice cifrele reale, iar RAR e inutil ca de obicei. BIG DATA, ce glumă bună!

Cifrele sunt după cum urmează

Germania

  1. VW GOLF 228,227
  2. VW PASSAT 72,430
  3. VW TIGUAN 71,437
  4. MB C-KLASSE 68,584
  5. VW POLO 61,378

Marea Britanie

  1. Ford Fiesta 94,533
  2. VW Golf 74,605
  3. Ford Focus 69,903
  4. Nissan Qashqai 64,216
  5. Vauxhall Corsa 52,772

Franța

  1. Renault Clio IV 117,541
  2. Peugeot 208 97,663
  3. Peugeot 3008 II 74,297
  4. Renault Captur 68,773
  5. Peugeot 2008 67,979

Surse: aici, aici și aici.

Ca de obicei, hatchback-urile sunt pe primul loc, pentru că toate trei țările sunt dezvoltate, deci transport public de calitate, servicii de închirieri mașini la fel, parcări lângă gări și metrou și tot așa.

Iar în hatchback încap doi adulți, doi copii și cumpărăturile săptămânale pe care oamenii le fac de obicei.

Practicalitatea nemților se vede din vânzările de Touran (52.000 unități), iar vânzările de SUV-uri mici pot fi explicate prin suburbiile în care locuiesc cei care vin să muncească la oraș.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

75 comentarii

  1. În România ne minunăm când vedem câteva lumuzine germane pe străzi . În Germania, în fiecare an se vând cam 900.000 de automobile BMW/Audi/Mercedes noi-nouțe (și asta e normalitatea).

    00
    • Statisticile de mai sus contrazic alea 900000 de BMW/Audi/Mercedes. Si cine se minuneaza in Romania, ca sunt pe toate drumurile „limuzine germane”.

      00
    • @Alex, un ursulet din 85 sau o pisica din 95 NU sunt limuzine germane iar alea care chiar merita numele de limuzina, fara sa fie cu adevarat o raritate, nu sunt totusi la fiecare colt.

      00
  2. Cei care vin sa munceasca la oras iau trenul. Suv-urile alea mici is pentru iesit seara in oras, la supermarket sau in week-end la țară.

    00
    • Golfu prezintă avantajul pe dropping target că golfuți mai bine

      00
    • Desi locuiesc in romanika, cele mia bune masini si ma refer la functionalitate au fost cele mici sau hatchbackurile. De obicei merg singur si am fost surprins cate kkturi incap intr-un Opel Corsa de exemplu daca vrei. De fiecare data ma minunam de ce vecinu cu A6 nu gaseste loc de parcare si nu prea il foloseste inschimb foarte des cand eu ma duceam oriunde cu corsa.

      00
  3. au scazut bine vanzarile fata de 2015 in toate tarile. Ma mira ce bine se vinde C Klasse in Germania, inca o dovada ca suntem cu 100 ani in urma nemtilor.

    00
  4. a se remarca nationalismul nemtilor si francezilor.
    daca toti cocalarii care si-au luat bemveu, audi si mertzane cu 1 milion de km, conduse initial de o batranica, si-ar fi luat dacii, am fi avut si noi macar un model dacia in top 5 vanzari.
    noroc ca romanii sunt nationalisti doar cand vine vorba de soros, mici si mustar.

    00
    • Ba lasa micii in pace.

      00
    • Bine punctat. Dar din pacate, aproape toti care-si cumpara orice altceva in afara de Dacia – in general isi cumpara pentru diferenta de confort, dotari si echipari.

      Personal, nu mi-as cumpara nici un fel de Dacie. Si am condus 1300, 1310, Solenza, Logan si Duster. Da, ultimele modele sunt ani lumina fata de modele ‘ceausiste’ dar sunt tot ani lumina fata de masinile ‘nemtesti’.

      00
    • Dacia e cea mai vanduta marca de masini noi in Romania…cu ce suntem diferiti? Ca ne insultam gratis?

      00
    • Cocalar ii..ma abtin sa nu iti zic cine. Poate ca aia or fi nationalisti ca au de ce. Ca au o tara care le ofera ceva! Si atunci e normal.sa.ai o mandrie si bla bla.

      00
    • Cocalarii reprezinta un procent mic din total populatie. Problema e omul obisnuit, omul de rand, care merge la serviciu zi de zi, ma refer in special la clasa de mijloc. Nu ai motiv sa iti iei Dacie, pentru ca Dacia nu are niciun model care sa targeteze clasa de mijloc. Logan e mai degraba targetat destul de jos si are destule compromisuri majore, Duster e un fel de Logan mai inalt. Cand te urci intr-un Logan si te doare coloana dupa o ora de condus, auzi cum scartaie din toate incheieturile, stii ca ai siguranta spre zero, ce motiv ai sa dai 12.000 EUR pe asa ceva? De banii aia iti iei ceva complet superior la fiecare bucatica/particica a masinii. Alege dintre un Logan nou si un Golf 7 second hand… grea alegere?

      00
    • La francezi cacatutile alea de clio, 208, is aceeasi branza ca logan, hai…o idee peste. Eu am clioultimu model si nui mai deosebit de Logan.

      00
    • @AlexPop: eu am facut sute de mii de km facut cu Logan si inca nu m-am operat la coloana.

      00
    • Eu sunt foarte curios care pula mea e ala care face aici lobby pentru Dacia. Conduci Dacia coa’ ? Hai cu minusu’ si la comentariu asta – ca vad ca dai -/+ in functie de atractia comentatorului fata de Dacia :)

      00
    • Exista un proverb: „Nemtii folosesc masini scumpe sa se duca la restaurante ieftine iar francezii masini ieftine sa se duca la restaurante scumpe”.

      00
  5. Dupa cum se vede, acolo unde-i industrie auto toti cumpara masinile locale.

    00
    • Acolo unde e industrie auto care produce masini bune, logic ca nu are nimeni motiv sa importe masini din alte tari (similare ca performante/confort/echipare), care mai sunt si scumpe pe deasupra (taxe de import & stuff). Si nationalismul joaca un rol important, dar cel mai mult marketing-ul, aia care au industrii acolo pompeaza sute de milioane de $ intern, nu poate Opel sau VW sa intreaca Renault & Peugeot la buget de marketing in Franta, evident. Idem pentru marcile franceze in Germania.

      00
    • Si cam care sunt taxele alea de import intre Franta si Germania?

      Pe langa nationalism, francezii cumpara masini frantuzesti fiindca cu diferenta dintre Golf si Clio se duc la restaurant un an de zile sa manance confit de canard si foie gras scaldat in vin ce calitate. Dupa ce isi iau C klasse, la nemti le mai raman bani doar sa ragaie bere dupa un carnat dubios.

      00
  6. Asa cu un dispret m-au privit pe rand 2 prieteni acum 6 ani cand i-am zis ca mi-am luat hatchback. Unul ma intreaba „dar n-ai gasit berlina?”, celalalt si-a dat ochii peste spate „aa, de aia cu spate scurt” si brusc nu a mai vrut sa discute despre masini ca si cum i s-ar fi facut scarba.
    Uite ba „ratusca cea urata” devin cele mai vandute masini.

    00
  7. În vacanță în Franța am închiriat un Captur, 2.0 automată, chiar nu mă așteptam la o experiență atât de bună. Le văzusem la evenimente în Ro, dar e o plăcere s-o conduci. Spațios, comod, totul la linie. Da, nu e mașină de fițe…

    00
  8. Saraciile nu is permite bamweuri

    00
  9. La Franta si GErmania se vede nationalismu, cumpara mult marcile proprii . Is curios daca si la noi se cumpara mai mult Dacia

    00
    • Da, Dacia are o cota de piata de aprox 30%.

      00
    • Da dar nu din cauza nationalismului, din cauza pretului. Romanul nu-i nationalist, e o maimuta superstitioasa care-si zice ortodox si care ar taia-o in 2 secunde intr-o tara protestanta/catolica daca ar putea. Romanul e preocupat mai ales sa aiba ce baga in stomac si de credinta, chestii de astea importante in evul mediu. Nationalismul a aparut in secolul 19 si mai avem putin pana acolo.

      00
  10. Nimic nou,
    in Germania se vand masinile nemtesti,
    in Franta cele frantuzesti,
    in UK fordurile,
    iar in Romania daciile.

    Interesant totusi Dacia sau Renault se laudau zilele trecute cu vanzari record in Europa :D

    00
    • Da, record pentru ei. Adica au cresteri si vanzari mai mari ca oricand. Nu au zis ca sunt pe locul 3 la nivel EU.

      00
  11. Am 2 colegi de 24-25 de ani. Ambii și-au luat Passat B6 Break. Sunt single, dar ei zic că dacă se duc o dată, cândva, într-un concediu și au nevoie să care bagaje?!
    Realitatea e că de fapt s-au lăsat furați de faptul că au găsit dotări multe la bani puțini pe acele mașini. Noi gândim în termeni de impresionat vecinul, decât de nevoi personale.

    00
    • și eu tot b6 break am, dar dacă găseam un golf automat în banii ăia, îl luam, că n-am nevoie de atâta spațiu de bagaje. e mișto și e ok, n-am probleme cu parcatul. dacă aș locui in bucurești, probabil că hatchback sau suv.

    • uneori merita sa iei mai mare strict pt dotarile suplimentare direct din standard sau din pachetele mai ieftine. De ex daca vreo keyless entry, senzori si alte minuni pe un Golf is toate suplimentar, pe un Passat sunt standard.

      @Vali sa ai un SUV in cel mai aglomerat oras din Romania nu se bate cap in cap cu a-ti cumpara masina in functie de nevoi? Adica e o diferenta mare intre un SUV si un hatchback.

      00
    • andrei, nu se bate cap în cap dacă nu intenționezi să mergi cu mașina la muncă. în bucurești n-am mers niciodată cu mașina la muncă, pentru că parcare, pentru că minim o oră. autobuzul era mult mai interesant. inclusiv când era soția gravidă mergeam cu autobuz/metrou.

      când am luat foresterul am avut aceeași gândire: știu că consumă mult, dar nu circul des cu ea prin oraș, iar la drum ia 10 sau 12, deci nu e așa mare tragedie.

    • Si eu tot un b6 break am. Dric. Sunt extraordinar de multumit. Am luat-o cand a venit ‘aia mica’ pe lume. C-aveam nevoie..si e destul de greu cu carut, scaun de bebe, etc. Portbagajul de la ea mi se pare cea mai mare calitate. Singurele ‘dotare’ care merita mentionata la ea e DSGul si senzorii de parcare. In rest, e cam golasa :)

      Urmatoarea masina probabil o sa fie tot un VW dar probabil n-o sa mai fie break.

      00
    • eu am crescut copilul intr-un clio sedan.
      și la mine e b6-le plin. senzori parcare față, lumini adaptative, trapă, boxe premium, hdd, scaune încălzite, perdeluțe la geamuri…
      sigur, nu se încălzește habitatul, că e diesel, dar cine ascultă muzică în timp ce tremură de frig?

    • @zoso: ciudat. Tot timpul am auzit o gramada de lume ca se plange de incalzirea habitaclului la diesel. Eu am diesel, cu AC manual, din-ala cu trepte. Cand ma sui in masina, il pornesc (pe geam), dau drumu’ la recirculare si in 5-6 minute incepe sa mi se incalzeasca. Diesel, veche (2007), 2.0 TDI.

      00
    • mda, vorbim de Iași care s-a aglomerat a naibii de tare în ultimii doi ani și transportul în comun, pe partea de tramvaie, e execrabil. Ideea e că voi spuneți de Passat dar aveți copil / copii, alte nevoie. Oamenii au 24 și sunt single. În situația asta iei o mașină cu care f*ți :D Sau poate mai noi se agață cu dricul

      00
    • Dupa mine „impresionat”-ul vecinului se face cu un Lexus, un AMG, un Quadrifoglio, un California, un Saleen S7 etc etc, nu cu alde passat sau seria 3 sau bombe atomice ce-si aduc romanii de cand s-a scos taxa auto… ce facem noi se cheamă ţăţisme.

      00
    • daca ai nevoie de masina sa futi, am o veste prosta despre pula matale

      00
  12. @Vali, de ce hatcbak sau suv in bucuresti? curiozitate personala

    00
  13. Inca o observatie intersanta e loialitatea fata de produsul facut in tara sau macar de brand national ca unele se fac prin cehia/ maroc.

    00
    • poți să privești problema și așa. sau poți să o privești prin „oferă mașini pe gustul lor”. mă gândeam la un duster, dar nu era automat și 4×4. acum e automat, dar nu e 4×4. treceam peste insonorizarea proastă și peste motorul mic, dar dă-mi și ce vreau. golf are 3 motorizări pe benzină și 2 pe motorină, megane 2 pe benzină, 3 pe motorină. la noi, 1 pe motorină, 2 pe benzină.

    • Vali, am mers cu un Duster pe un drum Romania – Germania. Crede-ma, plasticele alea si scaunele de rahat fac drumul extraordinar de obositor. Sa nu mai vorbesc de antifonaj care..ce mi-era cu geamu’ deschis – ce mi-era cu el inchis. Frumos ca e inalt, in rest.. mai bine las’.

      00
    • Nu cred ca e toata povestea, oferta e bogata la toti marii producatori, dar nu sunt de la an la an variatii masive cand ai produse net superioare la competior/ variante pe punctul de a fi inlocuite/ sau efectiv mizerii (captur).

      Ar trebui sa vedem cu urmaresc clientii „the best deal” de la an la an daca ar fi asa.

      Imi imaginez ca sunt si alti factori mai importanti, dar nu cred ca nu conteaza.

      00
  14. Campania „cumpără produse românești” ar funcționa teribil dacă ai face și produse bune. Din ce am auzit mașinile germane sunt bune, de-aia le cumpără chiar și nemții, care-s zgârciți. Altfel ar fi toți cu Toyola sau ce alte mașini sunt pe piață.

    • ești mofturos. românii, marea lor majoritate, nu vor produse bune. vor produse mai bune decât cele mai proaste produse. nu chiar coca cola, că e scumpă, dar nici adria cola sau ce rahat mai scoteau european drinks. nu carslberg la pet, dar parcă nici badenburger.

    • Nui chiar asa, mazda 6 ofera mai mult sau aceeasi branza pe bani mai putini ca un Clasa C. Is nationalisti plus au buy back si alte beneficii.

      Francezii cumpara clio si 208, care is aceeasi treaba ca Logan, poate o idee peste, de

      00
    • @vali știi oameni la magazine online, ia vezi dacă-ți confirmă ideile astea. Cumva am impresia că dacă ar fi așa n-ar mai exista mărcile „Winny”, „365” sau „Allview”.

    • @sfatuitoru…nemtii nu au 1.50m

      00
  15. Imi place ca francezii cumpara masini nationale.
    Romanii cumpara gunoaie nemtesti.

    00
  16. Producția Dacia în România scade constant de cinci ani încoace, puțin câte puțin. În 2017 a atins minimul ultimilor cinci ani. Chiar dacă atunci când comparăm cifrele din 2017 cu cele din 2016 scăderea este de numai 2%, cifrele arată mai îngrijorător când privim unități de timp mai mari. Spre exemplu, față de anul record de producție al Dacia în România, 2013, scăderea este de 8,3%. Iată producția Dacia realizată în România, în ultimii șase ani.

    http://0-100.hotnews.ro/2018/01/10/productia-dacia-in-romania-pe-ani-in-2017-a-atins-minimul-ultimilor-cinci-ani/

    • Da, că un Duster este mai ieftin și mai puțin profitabil decât un Logan… Hai să ne îngrijorăm că Dacia face mai mult profit. Cică jurnalism auto :)

      00
    • acces la port de forma, 500 de km pana la iesirea din Ro spre vest in 8-12 ore sau si mai mult. In aceeasi perioada de timp traversezi jumatate de europa.

      00
  17. Tot este vorba despre mașini. Ai ceva noutăți de Sara Motors?

    00
  18. NOU
    #69

    Culmea că românii strâmbă din nas la MB C Klasse

    00
  19. intreb si eu , gazolina merge pa un C Klasse ?

    00
  20. Un logan nou ar merita daca s-ar respecta proportia intre venit si costul unui obiect. Daca in alte locuri am un venit de 2000 euro pe luna iar cea mai ieftina masina costa 10.000 euro,…. da, merita s-o iau.
    Cum ar fi daca Dacia ar costa 10.000 lei in Romania ? Toti cei care castiga intre 1500- 2500 lei pe luna si-ar lua o Dacie noua. N-am mai face mofturi. Oare neamtul si-ar lua un Polo la 50.000 euro? Cam asta-i diferenta. Ca multi altii, mi-as permite o Dacie noua. Dar nu ma lasa inima sa dau suprapret pe ceva ce nici macar nu-i al nostru. Ca profitul daciei numai in romania nu mai sta, din pacate.

    00
  21. Merita Octavia combi 2 Fl cu motorul de 1.6 CR? E destul de fiabil? Ceva probleme specifice? As fi optat și pt benzina dar 1.4 tsi are o grămadă de probleme, iar 1.2 e o mizerie. Da, am nevoie de spatiu și asta mă atrage până acum. Fără passat sau golf, nu mă tentează niciuna.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube