Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. S-a stricat un server…

    Si cand le vezi caietele de sarcina cu tot felul de redudante dubioase…

    • serverul este laptopul cuiva… trebuie sa-i schimbe HDD-ul ca s-a umplut, nu se asteptau ca atatia oameni sa doreasca permise

      00
    • eu am livrat nişte servere la o instituţie rudă cu ăştia. te-ai fi aşteptat să le pună în ceva rackuri cu uşi perforate, nu? think again :)

      00
    • Sa fi vazut prin 2007 cum stateau serverele la Casa de Pensii in aceaiasi camera in care se lucra cu publicul. La cate trei luni luam praful cu spaclul de prin ele.

      00
    • Știu că nu le pun în rack-uri.

      D’asta zic că mă amuză caietele lor de sarcină.

      Când cer servicii (nu hardware) vor redudanta, backup si alte cacaturi in toate colturile lumii, daca se poate…

    • 2017, MApN… o unitate oarecare ….

      camera serverelor este separată doar cu gratii care se închid cu lacăt dar fără ușă, de un un hol mic (2m lățime, 5m lungime) în față cu rol de anticameră, zonă tampon…etc. Ușa propriu-zisă este la intrarea în acest hol. (Notă: aerul condiționat este defect, nu funcționează.)

      Se face curățenie generală în vara 2017… inclusiv văruire în restul clădirii, etc. Unde credeți că a dat ordin șeful logisticii să se amestece sacii de praf de nisip și var cu apă ca să se pregătească de văruit?

      yep, EXACT pe holul de acces la camera serverelor, hol care este separat doar cu gratii de servere ProLiant de 50.000+ ron, 40+ grade celsius temperatura ambiantă în timpul verii, fără aer condiționat funcțional.
      Că nu le afectează un strat de praf de var și de ciment în plus, chiar face bine la procesor.

      00
  2. O fi ros us sobolan cablurile de la server sau doamna Maria o fi varsat niste clor cand igieniza locul.

    00
  3. magazinele cum e descris aici Sears de fapt toata marfa apartine unui lichidator care nu mai plateste oameni sa aranjeze marfa pe rafturi ca vrea sa scoata cat mai multi bani. Oricum majoritatea magazilor in special cele cu reduceri, prin state arata la fel aproape de inchidere.

    00
  4. Voi va dati seama ca astia de la permise/ pasapoarte nu au nici o treaba cu back-up-urile. Adica se arde un cooler si gata, nu mai merge serverul. Daca e asa cum declara e naspa, daca nu e asa, si e altceva mai rau ( ca nu pot sa porneasca serverul de 10 ore) e si mai rau.

    00
    • Nu exista asa ceva. Chiar si in epoca de piatra se faceau backup-uri zilnice, sau mai dese.

      Si oricum baza aia de date este tranzactionala, chiar daca pica, se poate restaura pana in punctul unde a picat, dupa loguri.

      Probabil cineva ‘surubareste’ la asta chiar acum.

      Ca doar nu lucreaza cu un SQLite!

      00
  5. cea mai mare problema cu Ro Alertul e ca nu prea ai semnal prin tara. sunt foarte multe zone neacoperite in ardeal cel putin. zona autostrazii are probleme. In judetul bistrita sunt cateva portiuni fara semnal intre herina si sarateni dar tot drumul bistrita reghin e cu probeleme de exemplu. Sau in judetele Maramures, Arad, Timis, Bihor, cluj, Mures. Peste tot sunt zone neacoperite. zone locuite.

    00
  6. NOU
    #24

    Care ar fi problema cu lipsa gardurilor la institutiile de mai sus? Cel de la Parlament arata neîngrijit și oricum vor termina catedrala neamului, deci se vor înghesui creștinii în zona… Dar în zona catedralei se vor strânge și cerșetori, probabil.

    00
  7. Mi se pare o inițiativă foarte bună dărâmarea gardurilor instituțiilor. Asa e normal, se deschide orașul, nu păstrăm gardurile de 3 metri aiurea. Ar putea sa facă și un parc în jurul palatului parlamentului.

    00
  8. Roalert-ul asta n-ar putea sa cuprinda si o parte de avertizare prin radio si tv? Un fel de Emergency Broadcast din SUA. Sau avem deja?

    00
  9. Din intamplare, muncesc in domeniul infrastructura IT ( servere, storage, cloud, bigdata etc.). Sunt curios, daca exista si alti cititori care lucreaza in domeniu, sa-mi raspunda: Ce se intampla daca dai notificare la client: Boss s-a stricat ceva un server, nu stiu ce are, de maine nu mai merge serviciul complet… vedem noi ce-i facem.

    00
    • Conform secretarei… pardon, ministresei de la interne, s-a defectat ceva „la partea de racire”. Ce ar putea insemna asta, ca banuiesc ca nu vorbim de coolere ca la desktopurile/laptopurile noastre? Si daca ar fi un defect des intalnit, cat ar dura pana la remediere?

      00
    • Daca ai un sistem in productie, termenii de functionare (SLA-ul) ii ai specificati in contract. Cand proiectezi sistemul faci asta cu contractul in fata (ma rog, nu face un programator asta, ci managerul de proiect).

      Ar trebui sa stii asta daca lucrezi in domeniu.

      00
    • 1) daca e hardware, inlocuiesti serverul/componenta cat se poate de repede pentru a restaura serviciul

      2) daca e software, you fix the damn shit, restore from backups etc.

    • @Alin: daca imi dai notificare asa si suntem la privat, de maine imi mut catrafusele in alta parte.
      cacatii astia sunt la stat si au monopol, nu e ca si cum ma pot duce sa-mi fac permisul in alta parte, legal… deci ii doare la banana

      00
    • Depinde de cat de vechi este echipamentul.

      00
    • Îți spun ei ce fac :)
      Daca e hardware, depinde. Dacă e server, nu-i bai, mut mașinile virtuale pe celelalte și în câteva minute sistemul e sus. Dacă e storage… Aici iar depinde, dacă crapă doar 1-2-3 hdd-uri știe el să-și ia unul din backup și să-l folosească. Dacă crapă controller-ul, este unul de rezerva. Dacă crapă mai multe… ghinion, aștepti pana vin și-l repara, care la noi în contract e next business day.
      Daca e soft, pai la orice release facem backup-uri. Pe avem pe ultimii doi ani. Deci punem backup-ul și repornim. Dacă e Db, punem ultimul backup full plus diferențialele pana azi noapte. Restul datelor importante le luam din loguri, altele neimportante probabil nu ne chinuim sa le luam :).
      Daca Windows-ul își face update forțat, am mușcat-o :)). Vezi ce interesant e sa înceapă alertele de ne funcționare noaptea la 2-3 din cauza ca pe Microsoft îl doare la patina de serverele tale din producție :).

      Pana nu demult aveam multe servere fizice fiecare cu stocarea lui. Dacă murea unul, cu greu recuperam datele, mai bine zis dura foarte mult, ca de putut puteam :)

      BTW, eu îs doar developer, dar știu tot ce s-ar putea face în caz de avarie. Datele le ținem pe storage uri de backup plus fizic pe tape în seif :)

      00
  10. E probabil o problema de-a mea… mai tot timpul cand vad ca se da importanta (online, tv) unui subiect, ma intreb ce tampenii se fac fix in acel moment cand plecam noi pe fenta. Azi e necazul de la inmatriculari, oare cine profita si face o smecherie care nu va fi „acoperita” de presa?

    00
    • Ministrul justiției a depus la parlament un proiect prin care taie din prerogativele președintelui, inclusiv numirea șefului DNA.

      00
  11. „Piesa trebuie sa vina din Olanda.” … e in tiru’ cu rosiile pentru Carrefour.

    00
    • Fix pentru astfel de situatii exista servicii de curierat speciale, cu sameday delivery. Sau iei la dracu’ un frecator de menta din minister, il sui in avion si se intoarce cu piesa in aceeasi zi. Doar daca nu vrei nu se gasesc solutii.

      00
    • Se vede ca nu ai lucrat la stat ,Eugen. Aproape sigur serverul este un echipament primit prin accesarea de fonduri europene prin 2005-2009. Ia încearcă să găsești piese de schimb noi pentru așa ceva. Livrabile în 2 zile.

      00
  12. Mai e o chestie, asta:

    https://www.facebook.com/pauldragos.aligica/posts/1518467051554366

    Toate canalele de fake media TV din N America se fac ca nu vad :) Deontologii lu’ peste au ajuns la nivelul marsaviei A3.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.