Filme românești curente pe Netflix

Acum, că Netflix a intrat în România, vom avea un val de filme românești curente pe acest site de streaming puțin cunoscut în afara țării.

Procedura va fi simplă: regizorii vor depune filmul pe 35mm în două exemplare, cu un dosar cu șină, scenariul filmului în format A4 și o dischetă cu pozele actorilor principali în format JPEG.

Răspunsul îl vor primi în decurs de 15 zile pe adresa poștală din buletin a regizorului.


Glume de rahat. Nu există nici un plan, regizorii români nu fac filme pentru publicul român, care e sătul de scenarii cu comunism, cu mâncat de ciorbă, cu corupție, cu revoluție sau cu tragedii curente.

Așa că le fac pentru festivaluri, să nu își bată capul cu distribuția. Abia aștept să revăd “Pescuit Sportiv” sau “Cea mai fericită fată din lume” în HD. “Filantropica” în HD? “Senatorul Melcilor”? “Despre oameni și melci”?

Mai avem de așteptat un deceniu de lamentări cu “publicul nu vrea filme românești, noi nu avem bugete de explozii, de aia doar festivaluri”.

oameni-si-melci

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. Liceeni HD

    00
  2. NOU
    #3

    Filmele romanesti dupa revolutie sunt in mare parte niste mizerii sinistre.Toate dar dar absolut toate sunt facute pentru festivaluri, premii si flatulente din acestea.Oricat de prost a fost Sergiu Nicolaescu macar a facut niste filme vizionabile.

    00
  3. Inainte de a face tu clasicele glume cu ciorba si festivalurile arunca un ochi la legislatia din tarile vecine si pretine. Asa vei intelege de ce acolo sunt explozii iar la noi festivaluri.

    00
    • Nu vrei tu să ne lămurești pe ăștia mai proști, care nu știu unde să caute?

    • singurul nostru prieten e marea neagra.

      00
    • Znuff..incearca pe gugăl: legea cinematografiei. Daca te simiti in vâna citeste OUG 91/2016. Ca sa intelegi contextul si sa ai o idee despre productia cinematografica romaneasca vezi dezbaterile generate de aceasta OUG prin aprilie-mai 2016.
      Tot cu gugăl afli cum sta treaba in Ungaria, Cehia si mai nou Bulgaria.
      Din pacate nimeni nu se informeaza inainte de-a scrie despre acest subiect. Nici autorii nici comentatorii.

      00
    • Deci nu vrei sa ne lamuresti, am inteles, multumim.

      00
    • Ce treabă are un Gheorghe care vrea să toarne un film cu OUG 91/2016. În toată lumea, în general, cele mai cunoscute filme sunt făcute de independenţi, nu prin ajutoare de la stat. Aşa relansezi o industrie, nu aşteptând să iei banii de la stat şi să torni film. Că statul îţi dă bani, dar îţi impune anumite criterii. Vrei să nu ţii cont de criteriile lor, faci pe banii tăi.

      Eu rareori am văzut filme româneşti pe VOD-uri. Şi nu e ca şi cum ai nevoie de bani mulţi să le pui acolo. Îţi trebuie un fel de abonament, parcă era vreo $100 pe Vimeo. Pui acolo, stabileşti un preţ şi aia e. E cât se poate de simplu. Ăştia se duc cu ele la festival, iau acolo un rahat de premiu şi gata, se cred Scorsese.

      De crowdfunding ce să mai vorbim. Suntem la ani distană până să afle directorul român de film că există. Dacă se apucă să facă probabil că cere banii în plic că n-are cont la bancă.

      Momentan a început să mai prindă Youtube. De-acolo cred că o să vedem prima generaţie de regizori care pot schimba ceva în industrie. Din şcolile româneşti mai greu.

      00
    • @Goji: are treaba. Cum ziceam, vezi legislatia privitoare la productiile cinematografice din tarile vecine.
      Apropos de filme cu ciorbe, poate aflati ce a insemnat, economic vorbind, productia unui film de asta pentru orasul Victoria, jud Brasov. Si asta e doar un exemplu.
      Productia cinematografica e o afacere mult mai mare decat cred majoritatea. Cum naiba se face ca cehii, ungurii, bulgarii au legi care o incurajeaza, cu beneficii certe pentru ei, iar la noi e jale.
      De fapt e jale cand vine vorba de cultura dar voi injurati ciorbele pt ca aduc doar premii si lozurile pentru ca au avut succes in cinema.. Logic si constructiv.

      00
  4. Pe cinepub.ro sunt deja 48 de lungmetraje cu o alta droaie de scurtmetraje si experimente. Incet si sigur, ca un Cadillac.

    00
  5. De cand mi-am luat Kindle am inceput sa platesc cartile in format electronic pentru ca e mai comod, e convertita corect (am decis la un moment dat sa cumpar o carte pentru ca copia piratata pe care o citeam era sub orice critica) si dorm un pic mai linistit ca platesc pentru cultura mea. La fel cu jocurile – nu am mai piratat un joc de nu stiu cand. Imi inchipuiam ca asa e toata lumea, pana cand am vorbit cu un amic care voia sa-si ia kindle si i-am zis „da, e misto, poti sa le cumperi de pe amazon direct de pe kindle”.., „cumpar?! I would pirate the shit out of them (citat exact)” (am dat exemplul cu cartile pentru ca sunt relativ ieftine – in medie e cam $12 un titlu pe Amazon).

    Ideea e ca nu ar da nimeni bani. Da, mi-ar placea si mie sa am o arhiva mare de filme romanesti disponibile prin VoD, as da bani sa le vad. Pana si pe filmele alea comuniste cu santiere si basculante as da bani, doar ca sa ma rad la ele, dar suntem putini astia care vrem asa ceva. Suntem mult prea putini ca sa merite efortul oricui.

    00
    • Accesul redus și prețurile ridicate (discutăm despre anii 90 – începutul anilor 2000) nu au făcut decât să bage bănuți în buzunarele diferitor băitani. Îmi aduc aminte că mi-am cumpărat Backstreet Boys – Millenium pe casetă și m-a costat ±150 de mii. La băitani era 3-4 lei caseta. Dacă aveai modem și știai ce-i ăla Napster…
      Morala e că foamea te învață, dar te și deformează (după 10-15 în care ai luat totul gratis, nu mai concepi să dai bani când e pe faiăl list).

      00
    • Titel, erai fan Backstreet Boys, ai spus totul. Puteai sa te oprești acolo cu comentariul :p

      00
    • @xtz: ți-am dat laic ca să te simți bine și apreciat.

      00
    • @Titel – asa este, foamea te deformeaza, dar nu este numai vina consumatorilor. Imi aduc aminte cum acum vreo 8 ani se plangea o formatie autohtona (parca era Vita de Vie, dar nu imi aduc aminte exact) ca festivalurile alea gen „Festivalu Berii” sau zilele nu stiu carui oras au invatat publicul la concerte moca si nu mai dau bani sa vada anumite trupe. Plm, mi-aduc aminte ca pe toti aia in voga ai momentului cum ar fi Cargo, VdV, Timpuri Noi (da, sunt batran) ii vedeam moca pe la Festivalul Tuborg sau la ala de-l facea ProFM la Keoke.

      00
  6. ce dor imi era de un film la care nu inteleg ce se vorbeste

    P.S. filmele romanesti au cea mai amre nevoie de subtitrare

    00
    • din fericire, din ce in ce mai putin… mixajul de sunet se face in ultima vreme in strainatate, cu aparatura si inginerii lor. Asa ca lucrurile stau mai bine.
      Cum tocmai am vazut la TIFF (mai comercial ca niciodata, cu filme ieftine si multe vechi, documentare multe si ieftine si, desigur, manele) anul asta e unul prost pentru filmele romanesti… Doar Breaking News, (fbun daca producatorii ar fi stiut sa dea sfaturile potrivite), si Aniversarea ies din rand. Si cateva scurtmetraje, oricum nepremiate. Cel premiat a fost cel cu suedeji. Nu vreau sa mai aud, cel putin 10 ani, de Sergiu Nicolaescu si de epigonii lui, care fac tot ce pot sa tina cinematografia romaneasca pe loc. Din prostie, rautare si lipsa crasa de talent, acesti toxici trebuie marginalizati, cumva…

      00
  7. Și bugetul pt avorturi, ciorbe, certuri cu femeia și bere le-a mâncat și bugetul pentru glume. „2 lozuri” a fost mai slab decât orice dumă de autobază dată de Călinescu.

    00
  8. PS fotografia a fost aleasa pentru talentul lui Vasluianu si frumusetea Monicai Barladeanu , din epoca Bobby Paunescu, si nu pentru mediocritatea filmului Despre oameni si melci, sper ?

    00
  9. Ai o greseala in text, pozele actorilor trebuie sa fie in format BMP.

    00
  10. Pai nenea Puiu zice asa:

    Cristi Puiu: Credeţi că mă interesează ce zice lumea despre filmele mele?
    https://www.ziarulmetropolis.ro/cristi-puiu-ma-simt-ultra-flatat-dar-n-as-merge-pana-acolo-incat-sa-i-spun-lui-mungiu-ca-ceva-din-palme-dor-ul-ala-e-si-al-meu/

    Lucrurile sunt destul de clare. Baietii astia spun ca noi suntem prosti ca nu ne uitam la capodoperele lor.

    00
  11. PLM, eu sa am bani as face un reality show cu mazare.

    00
  12. Orice Dorel cu canal de YouTube își zice regizor. Amicul ăla al tău, Bârrrmania, ce a produs pentru Netflix?

    00
  13. Și mai e Umbre, la care se vând bilete la cinema la premiera noului sezon

    00
  14. Usturoi FTW

    00
  15. intr-un interviu cu Steven Spielberg, tipul s-a exprimat foarte clar: oamenii se duc la un film ca sa vada altceva decat viata cotidiana.
    cine plm e Steven Spielberg ?

    00
  16. Pai exista 2 concepte de filme:
    – filmul comercial, care este facut pentru a produce bani
    – filmul artistic, care este facut pentru ca scenaristul & regizorul au o idee stralucita pe care vor s-o expuna lumii, sa se bucure si altii de ea

    Idealul este binenteles ca filmul sa se incadreze in ambele concepte dar lucrul asta e mai greu de obtinut chiar si pentru altii nu numai pentru romani.
    Pe de alta parte majoritatea celor care fac cinema de arta nu incearca si nici nu isi doresc sa il faca si comercial, dimpotriva, incearca sa se indeparteze cat pot de acea arie, probabil pentru ca nu vor sa-si vulgarizeze ideea si sa-si piarda din impact, preferand sa se adreseza doar celor capabili sa ii inteleaga si eventual sa le aprecieze lucrarea.

    Filmele romanesti se incadreaza in general intr-o singura categorie, ori sunt comerciale si nu au nici o idee, te uiti sa treaca timpul, fie sunt „de arta” adica incearca sa-ti expuna o chestie deosebita, care deobicei este de nisa si neinteresanta pentru majoritatea. De genul drama fetelor tinere insarcinate in perioada comunismului. Te intereseaza tema? apreciezi modul in care regizorul si scenaristul au expus-o. Te doare in cot de asta? sari peste film.

    Asa ca astia cu ‘romanii nu pot sa faca filme faine’ trebuie sa intelegeti ca a face film comercial in Romania este utopic de accea prefera sa faca filme „de idei”. Iar aia care incearca film comercial nu au alta sansa decat manelizarea, ca doar asta se vinde cel mai bine la noi.

    Ca peste tot exceptiile confirma regula, exista filme romanesti reusite in fiecare categorie si in plus exista si acele cateva bijuterii care puncteaza la ambele categorii foarte bine. dar in general sunt exceptii.

    Personal mie imi place mult Nae Caranfil pentru ca a reusit de mai multe ori sa sparga bariera dintre comercial si arta dar mai sunt si altii care reusesc din cand in cand asta.

    00
  17. Unde pot vedea filme romanesti online din afara tarii?
    Ma bucurasem cand am auzit de cinepub.ro in comentarii, dar se pare ca nu merge din Anglia…
    Multam’

    00
  18. NOU
    #44

    Faca vreti firme fara ciorba, faceti voi; daca baietilor aia le place ciorba iar voua nu, asta e, nu mancati! daca vreti sa faceti filme ca afara, in loc sa latrati impotriva a cinci regizori ametiti de pe la noi, mai bine strangeti fonduri, scrieti scenarii cool si turnati filmul! Nu sunt oamenii obligati sa va faca voua pe plac cu filme ca la haliud, poate s-au facut regizori tocmai pentru ca vor sa faca ce vrea tenisul lor.

    Filmele cu ciorba sunt foarte bune, mai ales daca au leustean. Mie imi plac. Lasati ciorba in pace! Leave Britney alone!

    00
  19. „Sieranevada”, filmul romanesc nominalizat la Cannes in 2016, castigator a sase premii Gopo si propunerea Romaniei la Oscar, regizat de Cristi Puiu, va fi lansat pe Blu-ray, intr-o editie de colectie, la Bucuresti, in Gradina Carturesti Verona, pe 15 iunie, de la ora 19.00, in prezenta regizorului.

    • o precizare/corectura, va rog. Nominalizari se fac doar la Oscaruri, la Cannes filmele sunt selectionate in competitie (Bacalaureat si Sieranevada, anul trecut, alaturi de 18 filme din toata lumea).Exista trei sectiuni in festival: competita, Un certain regard si Cinefondation si scurtmetraje, in aceasta din urma anul asta Cristian Mungiu a fost presedintele juriului (o premiera pentru un regizor roman). La fel la Festivalul de la Berlin: competitie, Forum si Panorama. Fiecare sectiune cu specificul sau.

      00
  20. Recent am văzut filmul’ 6.9 grade pe scara Richter’, după părerea mea e o comedie reușită.
    Serialul Umbre a fost chiar peste așteptări, sunt curios daca noul sezon va fi la fel de bun.

    00
    • Mişto Umbre. Te face să nu îl laşi din primele minute. E amuzant, dur, are acțiune. Am văzut mai demult Furia ( fast and furious românesc), a fost interesant.

      00
  21. Avem subiecte cacalau pentru filme istorice, pentru filme fantastice (nuvelele lui Eliade), pentru genul horror (din ala bun, non-Dracula). Doar ca toate astea sunt filme cu buget. Am inteles ca orice inseamna film de epoca, e buget cel putin dublu. Pe de alta parte, e un cerc vicios, publicul roman nu plateste filme romanesti, astfel ca producatorii nu baga bani decat in low budget (film contemporan, recuzita de acasa, filmari in Bucuresti etc.). Cineva tre sa rupa odata cercul asta, ar putea s-o faca CNC-ul, dar na…

    00
  22. Bine ca pot bulgarii si ucrainienii sa faca filme bune si vizionabile.. Ati vazut pe netflix Sniffer? E chiar bine facut pentru un film est european, si mai nou astept si rusii in cinema cu filme gen Independence Day (Attraction)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.