Social media: de ce plătesc companiile 500.000$ pentru Kim Kardashian?

Un articol din US Magazin a lăsat bale pe monitor pentru multe bloggerițe de fashion și beauty de la noi. Cele două citate care ne interesează din el sunt

Brands pay up to $500,000 for a campaign to 36-year-old Kim’s 94.8 million Instagram followers, Heller says, while sisters Khloé, 32, and Kourtney, 37, can rack up $250,000 for sharing branded snaps with their 64.1 million and 54.3 million followers, respectively.

The touted products (weight-loss teas, ski jackets and tummy-tightening waist trainers, to name a few) often "sell out immediately," explains Heller.

Aici e cheia. Companiile dau banii ăia pentru că știu că oamenii care se uite la ea și la surorile ei cumpără acele produse. Expunerea, reach-ul, like-urile, toate sunt bune, dar vânzările sunt cele care contează cel mai mult.

De aia pe mine mă amuză când produse despre care scriu dispar de pe stocul magazinelor online (gen ăsta sau ăsta). Pentru că dincolo de trafic (datele mele sunt publice de doi ani), de impresii și de aspirații, rezultatele sunt cele care contează la final.

Eh, partea asta le e complet străină feșionistelor de pe la noi, fie că sunt Fabuloasele, fie că sunt Morodan, fie că sunt cele mai puțin cunoscute decât ele. Ele văd doar banii și atât, nu înțeleg că like-urile sunt un mijloc și nu scopul final.

Discuția despre caracterul sau aspectul fetelor ăstora e oarecum irelevant în context, la fel și publicul lor.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Si fetitele astea de la noi, modistele astea, din ce fac bani cu blogul lor?

    00
  2. Trec acum prin centrul bucurestiului, chiar in timp ce „frunzaream” media, si vad un banner mare cu „viitorii vloggeri” ceva campanie cola.

    Printre ei 1 care avea priza la pustime acum 1/2 – nu stiu acum ce face, si o gagica pe care ai „impins-o” si tu o perioda.

    Rly?

    00
    • Daca treci prin magazine, o sa le vezi moaca pe cutiile de cola: ane-mari si giurcan am vazut eu, pana acum. Acum nu stiu cum ii merge primei, dar a doua stiu ca se descurca binisor din ce face cu Bro. Adica mult mai bine decat media.

      00
  3. „I just do what the kardashians do, don’t want to be wrong”. Mie mi se par niste insipide prefacute.

    00
  4. Diferenta intre fashionistele de la noi si alea, e ca ele nu stiu sa vanda. Se vede disperarea in postarile lor. Nu au postari originale, autentice, scrise de dragul de a scrie despre un produs care chiar iti place, nu ca l-ai primit de la firma X si mi-l ridici in slavi o saptamana si apoi nu mai pomentesti de el in veci. Apoi, cand vad in aceeasi saptamana la vreo 5-6 bloggerite, acelasi produs prezentat si ridicat in slavi, e clar ca e reclama si ca l-au primit si ca trebuie sa il ridice in slavi.
    De-aia astept cateva luni, inainte sa ma arunc in a cumpara un produs nou de pe piata. Sa vad daca e ridicat in slavi in continuare sau e doar marketing de moment.

    Sa dau un exemplu:
    Exista 2 bloggerite la noi, cu acelasi numar de followeri pe instagram.
    Andreea Balaban si Andreea Manole = 80k (Balaban are chiar mai putin).
    Andreea Balaban a crescut incet si a bagat tot timpul content de calitate. Multi ani a refuzat sa faca reclama, iar, de cand face, face doar daca ii convine produsul si ii place, pentru ca ea, pe langa meseria de blogger, are si job, deci nu e ahitiata sa prezinte orice pentru bani. E modesta, se prezina asa cum este ea, fara sa incerce sa para sa fie altcineva, promoveaza cumpararea de haine din SH si, cel mai important, te invata sa te imbraci fara sa fii penibila. Eu ii citesc blogul, de cand era o nimeni, imi placea ca era amuzanta (inca este) si e asa… nu stiu cum sa spun. Cu picioarele pe pamant. Ma bucur ca o descopera cat mai multe fete si invata ceva de la ea. Practic iti arata ca poti sa ai si job si blog, sa fii tu insati si ca nu trebuie sa dai toate toalele jos de pe tine ca sa atragi atentia.

    Drept dovada, instagramul ei a crescut peste noapte, la o postare are 5k like-uri si zeci de comentarii, lumea o iubeste iar clipurile ei de pe youtube sunt destul de apreciate si cerute de fete.

    Andreea Manole, in schimb, ne arata nimic, umbla non stop cu flori in geanta, pozeaza si ne prezinta nimic, face reclama la tot ce ii pica in mana si nu e credibila.
    Drept dovada, instagramul ei are 80k urmaritori, dar la o postare abia aduna 300 de like-uri si cateva comentarii ratacite.

    Mai e Alina Ceusan, dar aia e din alta liga… traieste in stil Kardashian, dar tocmai aici e ideea. Are cu ce. O vad ca tot promoveaza produse Nivea, dar sunt ferm convinsa ca nu le foloseste. Si tocmai, pentru ca arata bine, femeile sunt curioase sa stie ce foloseste DE FAPT, in spatele camerelor. Si probabil ca ar cumpara acele produse la greu, chiar daca, probabil sunt mai scumpe. Recunosc, ma aflu in categoria asta, care si-ar cumpara ce isi cumpara Ceusanca. Ca imi place de ea.

    Fabuloasele nu imi plac, mi se par false si enervante. Le vad mereu cu gurile alea cascate si mirate in poze. Penibile.

    Imi mai place si Ioana Dumitrache. Mai ales, de cand a slabit enorm. Am apreciat si faptul ca tinut capul sus si si-a vazut de treaba ei, desi a primit multe jigniri (unii au impresia ca se slabeste peste noapte, cum vad ei la tv). Face 2 ani de cand s-a apucat de slabit si a dat cam 40 de kg jos. E o perioada mare de timp. Nici eu n-am atata ambitie, ba chiar m-am apucat mai des de exercitii de cand o vad pe ea slabind cu ochii si tinandu-se de treaba, lol. Le arata tuturor ca, cu ajutorul potrivit si cu vointa, se poate sa slabesti. Cred ca ar face niste bani frumosi daca s-ar apuca de promovat chestii de slabit. Sunt multe fraiere care cumpara, care vad doar poza „before and after”, nu vad si munca din spatele procesului.

    Am scris toate astea, ca sa prezint opinia unei femei, potentiale cumparatoare (da, ma uit pe bloguri cand vreau sa imi cumpar un produs nou, sa ma inspir la haine, sa incerc chestii noi sau chiar sa cumpar produse/ haine pe care le folosesc bloggeritele mele preferate), cam ce crede despre credibilitatea anumitor bloggerite si aptittudinile lor de „vanzatoare”.

    Dar, tocmai aia e esenta unui blog de beauty/ fashion. Sa te prezinti tu, ca om normal, cu hainele pe care le porti zi de zi, produsele pe care le folosesti zi de zi, omul care esti tu zi de zi. Nu vreau sa vad chestii pe care le porti/ folosesti doar in fata aparatului foto. Arata-mi ce ai primit de la firma X, zi-mi daca iti place sau nu imi place, ca sa imi fac o opinie. Nu te sfii sa spui ca e reclama, ca nu asta conteaza. Daca produsul chiar e bun, il voi cumpara.

    Ceea ce, dupa mine, Andreea Balaban are castig de cauza.

    40
    • O gramada de timp liber pierdut ca sa urmaresti niste „pitzi”.

      22
    • Un comentariu bun! Bravo.

      00
    • de acord 100% cu ce ai spus, si eu le urmaresc aproape pe toate si ai surprins bine realitatea. am ras in special la faza cu fabuloasele cu gura cascata non stop :))

      00
    • Pe mine cel mai tare mă enervează să văd că hainele primite de pe diverse site-uri (mai ales de cele chinezești) sunt imediat adăugate la secțiunea lor Shop mai Closet. Păi unde mai e atunci credibilitatea? E clar că nu sunt mulțumite de produse, dar speră ca prin postări „fabuloase” să fraierească pe altcineva.
      De curiozitate am intrat să văd cine e Andreea Balaban că de celelalte am auzit și mi se pare că încearcă să o imite pe Morodan (nu că aș avea ceva cu vreuna, e doar o constatare).

      22
  5. Alea din State se adresează unei potențiale popendulații de 320 de milioane de oameni (fara să includem restul Lumii), o K.K. din România poate „cuceri” un maximum de 20 de ori mai mic.

    00
    • come on, normal că nu zice nimeni să ai 10.000.000 urmăritori pe instagram la o popendulație de 7 milioane de oameni online.

    • :) unde mai pui ca multe conturi de instagram de la noi au urmaritori majoritari din diferite puncte de pe glob. Sa platesti ca afacere locala pentru expunere in Bangladesh, de exemplu, sau oriunde altundeva pe glob, este inutil in majoritatea cazurilor.
      Daca s-ar afilia si ar face vanzari, chiar cu 20 000 k sau mai putin de urmaritori, cred ca ar obtine mai multi bani (si meritati) doar pentru pur advertising, dar nu se prea doreste asta, in fashion sau beauty la noi

      00
  6. Gagicile astea din America si chiar si unele din Ro banuiesc ca au ceva echipa platita cu care lucreaza si nu-si fac, de exemplu, singure pozele sau prietenu’ sau vreun fomist TFP. Plm, pana nu l-a tras Kim pe Kanye de cuc nu stia mai nimeni de ea si de clanul ei.

    00
    • Ştia lumea de kim înainte să fie cu k. West. Un sex-tape vechi a ridicat-o. Ai putea spune că s-a făcut cunoscută prin forțe proprii. Clanul lor a pornit un reality show, probabil sfătuiți şi de prieteni din show-biz, pentru că asta se vindea la vremea respectivă: cum îşi modifică maşina un bogătan, cum petrece, cum îşi decorează camerele.

      00
    • Daca nu stii pot sa faci search pe Google.
      Uite cine a fost papa. Ei sunt cunoscuti de cand cu OJ Simpson – au fost urmariti ani de zile de paparazii lor. Eu cred ca s-au dereglat la cap atunci. Au gustat din drogul faimei.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Kardashian
      Daca ai si rabdare sa vezi 2 minute ca ei sunt cam bogati asa ca bunicu a avut nu stiu ce fabrici ar fi tare fain. Nu mai spui aceleasi porcarii peste tot. Pe bune, voi nu v-ati saturat sa credeti ca stiti tot despre lume si de fapt sa nu stiti nimic?

      00
  7. Nu ca le sustin pe „feshanistele noastre”, dar nu cred ca ele nu stiu cu ce se mananca. Cata vreme brandurile continua sa plateasca pt followers cumparati (hellllooooo!!!) si fara sa aiba ROI, este problema lor, nu a bloggerilor.

    00
  8. se tot mira lumea ca exista conturi de instagram cu 80.000 followeri si 300 like-uri la un post.
    adica mai sunt oameni care n-au aflat ca se pot cumpara zeci de mii de followeri cu cativa dolari.

    00
    • Am vrut sa scriu ca banuiesc ca i-a cumparat. Stiu ca se cumpara si faptul ca primesc atat de putine like-uri si comentarii, comparativ cu cineva care are la fel de multi urmaritori, face ca totul sa fie evident. Dar n-am vrut sa fiu carcotasa.

      00
  9. NOU
    #21

    Nu am auzit de Klaus Kardashian

    00
  10. @zoso – boss, si eu ti-as da follow, daca postezi mai multe chestii utile asa cum faceai odata. Acum s-au imputinat de tot, si alea, si cele funny, in detrimentul chestiilor triste, si a ranturilor.

    Uite, de exemplu caut sa cumpar un snur din ala ca pentru aparate foto, dar mai lung. Si fara parti metalice, ca-mi zgarie masina. Vreau ceva gen https://www.flax.ro/static/imagini-produse/snur-de-mana-nikon-an-cp19-pentru-coolpix-vhs00601-1.gif
    Also, caut un suport de telefon care sa poate fi legat la asta:

    Nu ma trimite la Subaru sef, ca nu aduce asa ceva. Am verificat. Tu care te dai cu DX si Alibaba, ar trebui sa stii.

    00
  11. Eu n-am cumparat in viata mea un produs pentru ca l-am vazut testat de bloggerul x sau y. Ever. Da, citesc blogu, invat ceva, iau aminte dar nu m-am dus niciodata sa dau click si sa cumpar toporul, cutitul, haina, pantofii, etc. De aici si intrebarea mea, poate stupida: de ce pusca mea ar cumpara cineva ceva promovat de Kim Kardashian?!

    00
    • pentru că aia are milioane de euro avere fără a avea vreun talent evident. fix la fel cum e restul lumii. și vor să fie ca ea.

    • Mărturisesc că nici eu nu mi-am cumpărat ceva promovat aici, nu-mi trebuie topoare și cuțite iar la vestimentație avem cu totul un alt stil (al tău este execrabil). Dar atunci când comand ceva pe eMAG, de obicei intru printr-un link afiliat la un produs de aici.

      00
  12. Ai dreptate cu cheia: cheia este ca in strainatate, vedetele si bloggeritele care obtin bani multi pe postari au devenit faimoase pentru ca au vandut mult, din afiliere. Dupa, au primit campanii, etc pentru ca evident aduc beneficii, bani de marketing exista, se directioneaza bugetele unde trebuie.
    La noi e invers in multe cazuri, gen cele doua mentionate in articol: devenim faimoase pentru ca avem cunostinte si aparem in reviste, primim premii (Morodan a primit Digital Divas of the year cand in juriu au fost fetele de la agentia Antz, care se ocupa de imaginea ei, deci si-au promovat produsul). Deci ele devin faimoase pentru ca, dupa pacalesc firmele sa le dea bani pe motiv ca sutn faimoase, dar interes real din partea publicului nu exista, sau nu asa mare, la Morodan mai este cum mai este, dar la Fabuloase, este jos rau de tot traficul pe site si tot reachul. Deci normal ca nu au cum sa converteasca la nivelul likeurilor (care se mai si cumpara, mai exista prieteni, asistente care comenteaza etc). daca nu au obtinut ce au obtinut pe o baza reala, ci pe artificii mioritice.

    00
  13. Kim a explodat super dubios, nici acum nu pot spune ca inteleg de ce e asa importanta si urmarita.
    In alta ordine de idei, apropo de ce si cum promoveaza, voi ati observat ca profilul lor arata tot timpul super clean, pentru ca dupa cateva zile sterg postarile cu promovare?

    Sa va uitati la orice duduie de genul, toate fac la fel.

    00
  14. Poate că au încredere în Kim când recomandă Chanel pentru că ştiu că aia poarta haine, gen Chanel sau Dior… eu ce încredere să am într-una care poartă MiniPrix şi îmi recomandă Balmain?

    00
  15. Pentru ca lumea se uita la un fund diform?

    00
  16. Oamenii fără viață si-o petrec urmărind-o pe a altora. De aici un circule jerk in care fraierii de fapt le creează nivelul de trai prin ceea ce urmăresc și cumpără.

    10
  17. Mie nu imi place deloc Balaban, pentru cineva versat in ale limbajului corporal, putin din ce mai scapa cand vorbeste mult isi poate da seama ca totul este o imagine, pe scurt un fake, tocmai aceasta imagine a vrut, trebuie sa recunosc ca tipa este smart, cine se uita la videourile de inceput avea si cateva kg in plus, mai noi este foarte slaba desi avea un video in care blama din toti plamanii oamenii care te judeca dupa aspect,deh,i-a scapat.Nu cred ca mai are nici un fel de servici, nu stiu ce servici poti avea cu cat content face ea si munca din spate, poze, calatorii,etc.Sta cu chirie dar are zice ea cateva genti Chanel desi una dintre ele pot jura ca este un fake.A facut bani pentru ca a vandut fix ce youtube Romania nu avea,o imagine de femeie cu cariera,cu ceva umor(desi am inteles ca si umorul este studiat), un pic misterioasa ca nu si-a afisat iubitii, in ultima vreme chiar are un iubit batran sau mut mai batran decat ea, probabil si cu ceva potential financiar, ramane de vazut in viitor.
    In general cam asta este social media, o gogoasa din accea goala pe dinauntru, in fapt o mancatorie intre ele, majoritatea incercand sa-si depaseasca conditia saraca, si iar ajung la Balaban,nu a facut reclama tocmai pentru ca a intuit bine posibilitatile, a devenit dorita, alta miscare smart.
    As avea multe de spus dar in general este mai bine ca oamenii sa doarma altfel toti am face multi bani si nu e recomandat.

    11

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.