Înghesuiala de pe Valea Prahovei “e bătaie de joc”?

S-a circulat infernal pe Valea Prahovei, soferii au claxonat in continuu. Cei care au venit din Brasov spre Sinaia spun ca s-au vazut nevoiti sa astepte cate trei, patru ore in masini.

Sofer:Anul viitor stau acasa, regret ca am venit de sarbatori la munte.”

Barbat:Beton, patru ore si jumatate avem pe 25 de km. Asta e Romania. Bataie de joc e putin spus, ras si panarama.” (sursa)

Bătaia de joc a cui? A celor care n-au autostradă? A celor care votează mereu hoți? Câte benzi să aibă autostrada ca să aibă loc toți? În câte bulevarde să se termine ca să absoarbă tot traficul ăsta? Câte intrări să aibă ca să aibă loc toți?

E ușor să dai vina pe alții când singurul vinovat ești tu, cel care nu și-a plănuit deloc plecarea. E atât de simplu. Nimeni nicăieri nu face o autostradă pentru aglomerație de 10 ori pe an. Nu există ROI la așa ceva. Am fost aseară pe la 8 până la Predeal, am circulat cu 80-100 fără probleme, dar eu nu plătisem camera până la 12 și la 12 și cinci am plecat cu toată lumea.

 

valea-prahovei-aglomeratie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

80 comentarii

  1. Boss, aștia votează cu PSD, nu știu ce e ala ROI! cred că-i mănâncă roiurile de albine înainte să dea foc la mici și la cârnați.

    00
  2. O treabă similară a fost și pe valea oltului. Am fost la niște prieteni în vl de revelion, dar ne-am întors în 1 ianuarie și traficul a fost ok. În 2 ianuarie a fost blocată valea oltului pentru că nu s-a gândit nimeni că poate toți vor pleca deodată cu ei.

    00
  3. Eu zic că ar exista ROI. Faci autostrada, bagi taxă de 20 lei, în cinci ani, ţi-ai scos banii :D

    • Scoți banii în 500 de ani cu 20 lei taxa.

      00
    • Stiu ca e greu sa faceti calcule… va ajut eu:

      50.000 masini pe zi pe DN1 (conform CNADNR in 2010) * 365 zile pe an * 40 lei per masina (dus+intors)
      Total : 730.000.000 RON (~160.000.000 EUR) pe an in 2010

      ~86.000 masini pe zi pe DN1 (conform masuratori in 2013) * 365 zile pe an * 40 lei per masina
      Total : 1.250.000.000 RON (~280.000.000 EUR) pe an in 2013

      Sa rotunjim deci la 100.000 masini pe zi in 2016:
      Total : 1.460.000.000 RON (~325.000.000 EUR) pe an in 2016

      Va rog sa estimati voi cate masini sunt pe zi in perioada sarbatorilor, ca este aproape imposibil sa scoti o cifra reala … sa zicem 3-500.000 masini pe zi? Si putem pune vreo 30 de zile pe an sarbatori?

      Total in intervalul : 1.700.000.000 RON (~375.000.000 EUR) – 1.950.000.000 RON (~430.000.000 EUR) pe an in 2016 + sarbatori

      Mai departe, citez de pe worldhighwaysdotcom :
      „The report says that highways in Austria cost €12.87 million/km. The next most expensive country is Hungary
      at €11.21 million/km”

      173 km de autostrada Bucuresti – Brasov * ~13.000.000 EUR = 2.275.000.000 EUR
      Sa zicem ca adaugam costurile marite, vehiculate de Ministerul Transporturilor pentru portiunea Comarnic – Brasov, si tot ajungem sub 4 miliarde EUR…

      Se amortizeaza cheltuielile in 10 ani, cel mult (se amortizau deja daca se apucau de autostrada prin anii 2000).

      00
    • @Ciprian Traficul mediu e de cel mult 20.000 de masini pe zi si va scadea pe autostrada daca va exista alternativa drumului national. Cu 4 euro de masina nu scoti mai mult de 4eurox20.000masinix365zile adica 29,2 mil eur pe an. Apoi ai cheltuieli de functionare si intretinere (taxe, paza, iluminat, personal, reparatii periodice, etc.). Cum autostrada va costa peste 1mld euro, investitia s-ar putea amortiza in 40 de ani, asta in mod optimist.

      00
    • @Ciprian: cind ai timp te rog fa un calcul pt autostrada Nadlac-Pitesti care ar fi trebuit sa fie terminata PRIMA dupa 1989 ca sa vada prostimea cit ar fi cistigat romanasii.

      00
    • Mie calculul de mai sus mi-a semanat cu asta:
      Sunt 24 de ore intr-o zi, din care 8 ore somn. Cu asta s-a dus deja o treime din an.
      Sunt 52 de saptamani in an, 2 zile pe saptamana e weekend, deci se mai duc 104 zile.
      Apoi mai sunt sarbatorile, concediile, se mai imbolnaveste omul etc.
      Ma rog, pana la urma se ajungea la concluzia ca omul lucreaza cam o ora pe an sau asa ceva.
      Cam asa si mai sus. Zice CNADNR o medie a nr. de masini pe zi, iar Ciprian ne invita sa estimam cate masini sunt pe zi in perioada sarbatorior, de parca alea n-ar fi incluse deja in medie, tragand-o in sus. Apoi face calculul dus-intors, de parca aia de la CNADNR nu te-au numarat de cate ori ai trecut, ci doar o data pe masina. Deci da, cheltuielile s-ar amortiza aproximativ in 10 ani, doar ca am injumatatit de vreo doua-trei ori durata.

      00
    • Va multumesc pentru raspunsuri, imi place cand oamenii (incearca sa) isi folose(a)sc(a) si creierul pe parcursul zilei.

      1. Voi vedeti ca am dat exemplul celei mai scumpe tari la capitolul km de autostrada, da? Vorbim de Austria, unde oamenii au cu totul alta calitate a asfaltului, au sute de iesiri pe orice autostrada, au drumuri prin munti, si toate astea urca mult media costul per km.

      2. Scuzati-ma dar nu am facut eu personal masuratorile masinilor de pe DN1, iar cele incluse in mesajul anterior sunt doar pe directia Bucuresti – Balotesti, cel mult Bucuresti – Tancabesti (sau credeti ca a mers CNADNR pana in Brasov si a numarat toate masinile din zbor?). Daca adaugam toate intrarile pe DN1 vom ajunge la cifre mai mari… (Ciolpani? Ploiesti? Baicoi? Campina? statiunile???)
      Spun asta pentru ca am participat la astfel de masuratori atat in capitala cand si pe DN-uri/A-uri, si stiu ca se fac in doru’ lelii…

      3. Medierile facute de CNADNR se fac pe parcursul anului, cu estimari pentru zilele aglomerate. Crezi sincer ca stau ei in perioada sarbatorilor sa masoare ceva? Stii ca la stat nu mai plateste nimeni ore de weekend/sarbatori/nopti aiurea de cativa ani buni?

      4. La calculul anterior nu am abordat subiectele „tiruri”/”autocare”. Peste tot prin lume vehiculele de transport marfa/calatori sunt taxate suplimentar, uneori cu diferente foarte mari intre autoturisme pana in 3.5t si restul vehiculelor.
      Exemplu vignettei in Austria :
      -autovehicul < 3.5t / 12 luni pe toate drumurile din tara = 85 EUR
      -autocar/tir 2-4 axe / zi (1 drum dus de 173 km) = 33 EUR – 46 EUR
      Din nou, 33-46 EUR pe 173 km, nu pe an …

      Ne place matematica, suntem "informaticieni", deci sa luam in calcul toate problemele cand facem afirmatii, zic.

      00
    • @Ciprian – doar o singura paranteza la calculul tau – acolo ai pus doar costuri de constructie efective, mai sunt cateva de care ai uitat si alea au o valoare maricica – 1. exproprierile – zona de munte, preturi mari ( prieteni buni sigur prin zona – asa ca ^2 ) 2. banii aia se primesc initial via banci private care confirma un eventual consortiu de firme care se inhama la aceasta autostrada (***) si aia cer dobanzi maricele in functie de risc, asa ca daca adaugi exproprierile nu mai avem 10 ani, devin 15-20, daca adaugi si dobanzile ajungi la 25-30.

      acum sa ne luam de cifrele cu estimarea masinilor „sa zicem 3-500.000 masini pe zi?” – cine sa inghita atatea masini ? daca 1 din 4 bucuresteni vin in brasov atunci putem sa ajungem la suma asta, dar nu pleaca toti la brasov, unii se duc si prin alte zone, si nu vin in aceeasi zi, si nu fac naveta in alea 30 de zile de vacanta dus-intors zi de zi :)

      brasovul are un parc auto undeva la 200.000 de masini si este destul de aproape de sufocare ca si nr de locuri de parcare, poiana are undeva la max 1000 de locuri de parcare ( in scripte parca sunt 400) asa ca acei 300.000 ganditi de tine nici sa vrea nu ar putea sa vina in brasov chiar daca ar vrea

      ps. sunt brasovean si as vrea autostrada asta, dar cifrele de rentabilitate sunt proaste si sper sa fie construita doar pe ideea de utilitate si nu pentru cea de profit (care nu o sa se realizeze). vezi autostrada bucuresti – ploiesti, bate vantul pe ea indiferent de ora /anotimp/zi, etc

      00
  4. Si in tren in acest timp, probabil erau doi oameni…

    00
    • Și trenurile erau pline de retardați.

    • Acelasi tren care, acum 3 zile, intarzia 5 ore prin aceeasi zona. Super argument.

      00
    • NOU
      #19

      I) 2 oameni in tren

      5 ore de intarziere

      5/2

      deci doua ore jumate de intarziere de om

      II) aia din masini la o medie de 4/masina

      4 ore jumate de intarziere

      4jumate/4

      o ora si un sfert de intarziere de om

      –>intarzii mai putin cu masina decat cu trenul

      00
    • @Jordan: tren care intarzia 4-5 ore pt ca Dorel de la drumuri a dat cu material antiderapant inclusiv pe langa strada (pe pod) de a ajuns pe liniile de inalta tensiune de la CFR. Am mers de zeci de ori cu trenul intre Bucuresti si Valea Prahovei (Busteni, Azuga, Predeal, Brasov) iar trenurile se misca foarte bine de vreo 3-4 ani de cand a fost refacut terasamentul. N-am avut niciodata intarziere, cauzata de acest segment. Ca trenurile ajungeau in Brasov cu intarziere si apoi intrau pe Valea Prahovei cu aceeasi intarziere, e o alta poveste. PS. trenurile sunt pline mereu (indiferent de companie sau rang), mergeti cu ele si apoi vorbiti.

      00
    • nu imi dau seama daca gi pi morgan de mai sus vorbeste serios :|

      00
  5. NOU
    #22

    toate filmuletele astea cu ambuteiaj in v prahovei trebuie suite pe pornhub sa poa sa dea like pe twitter si corina cretu

    00
  6. aici fiecare culege ce seamana

    00
  7. Ieri mi-a picat gura. Fii atent. Venit de la Galati la Bucuresti. In loc sa mergem pe la Slobozia si sa intram pe A2, soferul noooo, mergem pe la Buzau ca personal i se pare periculos pe autostrada. Votant pesede. Si uite de asta pesede-ul nu face autostrazi, ca sustinatorii lor considera ca autrostrazile sunt periculoase. Nu mai bine isi baga ei banii in buzunare? Abia astept sa vad anul asta cum se lauda pesede-ul cu autostrazile incepute de ei acum 3 ani, blocate constructiile tot de ei vreo 2 ani, deblocate de guvernul Ciolos si terminate anul asta.
    Sfarsit 2017: pesede: Anul asta am terminat 170 km de autostrada! Noi cum am reusit sa facem asta intr-un an? Mure tehnocratilor!

    00
    • A2 chiar e de kkt, cand e ceata, cand polei etc. stie soferul ala ce stie cand o evita.

      00
    • Cum naiba sa vii din Galati prin Buzau??? Din Galati iesi catre Braila, apoi tii drumul spre Slobozia, iesi la doar cativa km de Urziceni si ii dai bice pana in Bucuresti. Ce dracu sa cauti pe A2 sau prin Buzau? Vedeti ca sunt pe piata niste chestii din hartie, colorate, care se numesc harti.

      00
  8. Am evitat toată aglomerația luând-o pe Rucăr-Bran. Nu circula mai nimeni, însă drumul a fost groaznic: ningea, zăpada era împrăștiată de vânt pe carosabil, vizibilitate redusă sub 5m. Cei câțiva șoferi depășeau pe linie continuă, tăiau curbele, nu adaptau viteza la condițiile meteo. Aș fi preferat să stau acele 3-4 ore blocată …

    00
    • Cine te-a oprit?

      00
    • Si eu am luat-o pe Rucar-Bran. Am pierdut juma de ora din cauza unui accident, fix cum ai zis tu: un bmw vechi a depasit pe serpentinele alea. Drumul e foarte prost, dar compenseaza privelistea. Totusi, n-as fi preferat neam sa stau orele alea blocat si sa mai adaug si eu inca o „caramida” la coloana.

      00
    • @Radu-Mihai: o data ce am pornit la drum continui. Nu ai de unde sa stii cum e vremea acolo ;).
      Cheers!

      00
  9. Vali, argumentul asta e complet pe langa. Mergi in Austria la schi, iarna in sezon, si o sa vezi ca pe autostrada e in general ok. Da, mai faci o ora pe ultimii 10-15-20 km pana la statiune, dar in rest e ok.

    Mai mult, de ce pana la / de la Comarnic se circula super, indiferent de inghesuiala? De aia, ca doua benzi > o banda. Da, da, semafoare, trafic etc, dar se pot face lucruri pentru a rezolva problema – nu lasi pietonii sa traverseze la fiecare 30 secunde, pui politisti in trafic etc. Nu e de nerezolvat, asa cum spui tu, sau cel putin poate fi rezolvata partial.

    00
    • Am facut naveta Brasov -Fieni 4 ani de zile cu tranzit valea prahovei zi de zi (uneori si in we). Daca sunt politisti pe strada acolo se rupe firul si de acolo se strica traficul pentru ca soferul roman pune frana daca vede un politist.

      00
    • Mergi in Austria la schi, iarna in sezon, si o sa vezi ca pe autostrada e in general ok

      Bine zis „in general”. Am prins si ~ 50 km de aglomeratie pe Inntal Autobahn, duminica la 10 dimineata. Daca eram mai putin putoare si plecam 2 ore mai devreme, nu faceam 3h pana la Rosenheim. Ce zice Vali se aplica si p’acolo.

      Autostrazi sau nu, drumuri ocolitoare sau nu – degeaba, daca toti pleaca in acelasi interval.

      00
    • Jordane eu am facut 400km in 8h. Si am fost norocos, am prins stau doar 20km.
      Sapt trecuta ma intorceam de la hamburg. Pe sensu opus accident. Coada era de doar 9km. In nemtia staurile sunt ceva frecvent, cu toate autostrazile lor

      00
  10. Nu exista ROI ??? De ani de zile DN1 intre Comarnic si Azuga este blocata in fecare WE cel putin 10 ore pe sens . Ce se intampla de sarbatori este bonus. In rest este „doar aglomerat” . Poate nu stiu cum se face un ROI ,dar tare sunt curios pt care drum exista ROI in aceste conditii ?

    00
  11. A ajuns Birchall ministru baaa! Saraca fata si de cand a tot inghitit si asteptat.

    00
  12. Bine ca nu era politie care bloca sa iasa schiorii, cum a fost aseara la Gura Humorului.
    Venim aseara din Bistrita, Tihuta, Vatra Dornei, Campulung Moldovenesc, Vama, multe masini, dar se circula ok: 90km/h afara, 60-70km/h in localitati, asfalt uscat, la trecerile la nivel cu calea ferata ce ne mai adunam si cate un nebun doi care depaseau la intimidare. Totul ok pana in Frasin de unde era bara la bara, ca opreau politistii masinile de pe drumul european sa poate iesi cei care veneau de la Voronet/Partia de schi din Gura Humorului. 12km in 45minute, chiar ne-am simtit ca pe Valea Prahovei ;(

    00
  13. Te dai cocos ca locuiești in Brașov altfel erai si tu in coloana de mașini si a 2-a zi trebuia sa fii la munca.

    00
    • NOU
      #39

      zoso merge la munca cand vrea pl lui.
      Pentru cei blocati in inghesuiala respectiva, care acum pe blog sunt butthurt: va taie juma de salariu daca ati fi plecat la miezul noptii sau urmatoarea zi dimineata si ati fi intarziat doo ore la servici?

      00
    • Multi soferi au probleme cu vederea si nu pot conduce seara sau noaptea(nu vad dungile albe dintre benzi). De asemenea, „mancam la 7:30 si la 8:30 plecam pe Valea Prahovei” inseamna „mancam pe la 10 si plecam intr-o vreme”.

      00
  14. NOU
    #41

    Si daca era autostrada se buluceau unu in altu cu 100 km/h :) asa se turuie unu in curu altuia cu 20

    00
  15. plecat la Deva p2 26, liber, mers laBudapeste intre timp, liber, intors pe 1 in bucuresti plecat pe la 1 din Deva, liber….

    00
  16. Ieri am plecat din Brasov la 13.00 si am ajuns in bucuresti la 16:30 pe traseul dn1a, fara aglomeratie, fara batai de cap.
    Sunt curios cati au plecat din brasov pe dn1
    Cred ca si daca plecam din predeal, facem un ocol prin dn1a si tot ajungeam mai repede

    00
  17. Tind sa cred ca astia care raman blocati pe valea prahovei o fac intentionat ca sa apara la tv. Daca nu o fac pentru TV, sigur locuiesc in Bragadiru-Domnesti-Prelungirea Ghencea si isi fac incalzirea pentru zilele de munca ce vor urma pana la urmatorul concediu.

    00
  18. Am plecat de la bv pe cheia la ora 2, m-a durut la basca :-)

    00
  19. Off-topic: s-a publicat lista cu noul guvern.

    Ia uite ce scrie aici:
    -Ministerul Energiei -Toma Florian Petcu
    -Ministerul Apelor si Padurilor – Adriana Petcu

    Ce sunt astia? Unchi, matusi, verisoare? Nu te tii departe de politica, huh?

    00
  20. De la Ape și Păduri…hmm, poate un aviz pentru o pensiune într-o zonă protejată. Tăiem câțiva copaci, facem un drum asfaltat, un teren de tenis cu nocturnă, o terasă de 200 de locuri, restaurant de 400 de locuri, nimic opulent…

    Însă de la Energie m-ar interesa un contract de reseller, adică să cumpăr eu curentul de la Cernavodă cu scadență la 45 de zile și să-l vând mai scump și cu scadența la maxim 14 zile. Cum facem, îți faci o adresă special pentru afaceri de astea? Gen business@zoso.ro?

    00
    • Și eu vreau să vând curent de la centrala Cernavodă către iluminatul stradal din Cernavodă. îl cumpără firma mea de apartament și îl vinde mai departe cu un mic adaos – un milion de coco să zicem, că statul nu știe să-și cumpere curentul singur de la propriile centrale. Sau aș putea să vând gigacaloria produsă de centrala voastră de apartament către voi, cu un mic comision.

      00
    • să fie ăsta mâine la mine la poartă și vorbim https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236261472

    • fără 10% nici nu discut. :P

    • Vai bo$$, da’ asta-i o problemă?

      Eu zic să ne mutăm cu discuția pe privat, că mai vede vreun muist de la a3 și mănâncă iar rahat…

      00
    • Tu vrei sa te filmeze domnul gadea cum cari lemnul din tara cu camioane intregi. Faci coloana de camioane si din cauza lu’ tac’tu nu te opreste nimeni: nici politie, nici padurari si nici macar colegul dansului, mircea badea.

      Am vazut eu odata la emisiunea domnului gadea ca asa faceti toti.

      Doamne ajuta.

      00
    • mă filmez eu singur :D

  21. 1) Se tot vorbeste de Cheia, anul trecut era full si pe acolo, mai ramane sa o iei pe la Bran dar ocolesti cu 50km
    2) Toata lumea e acolo, toata lumea pleca in acelasi moment, nici cu autostrada nu poti sa preiei tot traficul ala ( Vezi vara pe A2). Sa nu mai vorbim ca multi sunt batuti in cap cu p..la si fac acte de vitejie pe sosea. Si inca o chestie, mare zici ca ai doar 250km din care 70km amenajati dar munte ai peste 1000. Nu trebuie sa te duci doar pe Valea Prahovei, poti sa te si departezi un pic. Dar la noi trebuie musai sa te duci unde e toata lumea si apoi te plangi ca e prea aglomerat.
    3) Aglomeratia asta e de 20 de ani. Daca fiecare primarie de acolo angaja un om cu o lingura, in 20 de ani tot se facea o sosea ocolitoare pentru ca si mersul prin localitate ingreuneaza traficul (vezi Busteni sau Sinaia unde drumul cu prioritate e ala care trece prin centru, nu ala care ocoleste) dar de ce sa isi bata capul cand fraierii vin si daca scoti asfaltul si lasi drum de pamant.

    00
  22. Prietene, esti deja retardat cu acest nu iti planifici corect plecarea. Oricand ti-ai planifica plecarea, zilele astea ai fi facut la fel ca timp. Nu mai o arde aiurea ca esti tu cel mai tare ca te pun sa faci live blogging sa ne arati cum pleci tu pe 2 ianuarie si mergi ca omul.
    M-am saturat de impresiile tale ca esti el mai tare.

    00
    • #profetînțaramea

    • Eu am planificat. Am lasat masina acasa si am luat trenul. Relativ civilizat, 2 ore Bucuresti-Sinaia.

      00
    • Și eu am planificat: petrecut revelion în curtea unor prieteni. Nu știu cum ar fi putut fi mai ”beton” la Sinaia sau altceva din zonă…

      00
    • Ești cam prost :) Plecare pe 2 ian la 9 dimineata din Cristian, ajuns in București la 11:15. Un alt grup de prieteni au plecat dupa 12, au ajuns pe la 6-7.

      00
    • @je – Amice… esti idiot. Plecare pe 2 ian la 9 dimineata din Cristian, ajuns in București la 11:15. Un alt grup de prieteni au plecat dupa 12, au ajuns pe la 6-7.

      00
  23. Daca toate s-ar face pentru ROI, nici pompieri nu ar mai exista…
    Stiai ca exista strazi trasate la cucuietii din deal doar pentru o casa? Acolo unde e ROI?

    00
    • Da, toata lumea stie ca pompierii lucreaza pe gratis

      00
    • Adicatelea ce vrei sa spui? Ca pompierii au ROI pozitiv? Costa bani interventiile la incendii sau alte dezastre? Ca poate sunt eu in nestiinta…
      Stiu ca la evenimente sunt platiti, insa e insuficient pentru a acoperi cheltuielile…

      00
  24. Hey. Sunt de acord, si eu sunt genul care isi planifica plecarea astfel incat sa evite aglomeratia cu „masele”. Dar, totodata, mi se pare de porc sa consideram ca este exclusiv vina noastra. Nu zice nimeni ca pe autostrada nu s-ar aglomera, dar diferenta este uriasa si o stim bine. Ar trebui sa nu imi conditionez plecarea de elemente externe. Whatever, asa consider eu…cred ca si austriecii pleaca toti odata

    00
    • man, când știi că a fost la fel și anul trecut, și acum doi ani, și acum cinci ani și mereu, nu îți iei niște măsuri de precauție? fuck it, plecam la 7am, nu conta că eram rupt de somn, decât să fac 5 sau 7 ore, mai bine nedormit pe drum. nu aveam cameră pe vremea aia, am luat o amendă o dată pe drumul ăsta, aveam 90 în sinaia și poliția stătea cu radarul, în timp ce pe sens opus se mergea cu 5km/h.

    • Repet, si eu as fi facut exact cum zici tu…tocmai d-aia prefer sa nu mai calc prin zona, dar nu mi se pare ca e ok sa trebuiasca sa facem asta

      00
  25. si nemtii ce ROI au? sa fim seriosi, nu avem autostrazi din cauza coruptiei si a incompetentei.

    00
  26. Of of of s’un pantof. Autostrazile se fac din motive economice, traansport marfa. Adica aia pt. Dacia ar trebui facuta, nu ca sa te dai cu curu pe zapada. Daca ar aduce un beneficiu economiei, poate ar aduce habar n-am, sa se faca si pe acolo la Poiana.

    00
  27. Autostrăzile le-am plătit demult, boss! Culmea este că suntem de râsul curcilor că nu putem să străpungem Munții Carpați cu niște autostrăzi

    00
  28. Azi daca n-ar fi fost accident pe posada (de asta vrem autostrazi) s-ar fi mers decent. Pe targoviste era pustiu dar cam prost drumul

    00
  29. Exagerezi si stii ca o faci! Eu inteleg pct tau de vedere si reusesc cam 80% din deplasari sa nu stau in coloana (merg des in busteni in weekend si plec cand vreau eu, nu la hotel checkout) dar ce te faci cand vrei sa mergi la partie sau cand vrei sa o tai sambata spre pestera prin sinaia sau trei brazi prin predeal. Sau ce faci in weekend cand esti localnic. Am auzit de treaba cu roiul si e o capcana perversa…cat e roi la hidrocentrale sau la a1 sau la a3 aia in jurul clujului sau de ce nu calculezi roi pe rezervor de masina vs taxe vs economie de combistibil…lipsa centurilor e penibila, iar demersul tau prost inteles

    00
  30. Ieri plecam din Bucuresti spre CT pe A2. Aveam pilotul automat pus la 135 km/h, in fata alta masina, deodata se distinge silueta unui Logan MCV de politie. Idiotul din fata mea franeaza brusc pana la 100 km/h, asta e educatia rutiera, habar nu are cat e limita de viteza. Alt caz, ma ia un sofer de la aeroport, plecam spr CT, omuletul a intrat pe vechiul drum, motivand ca se plictiseste sa mearga pe autostrada. Eu de cate ori am fost la munte de sarbatori, recunosc am plecat odata cu toata lumea, dar am luat-o pe la Valenii de Munte.

    00
  31. Plm, nici polonezii nu se plang atat, desi ei n-au atatea optiuni de munti ca noi. Sa vedeti ce misto e intre Cracovia si Zakopane, vineri sau duminica.

    00
  32. NOU
    #76

    Propun sa imbinam utilul cu placutul si sa se faca o autostrada pe partie.

    00
  33. Patronii de pensiuni si hoteluri trebuie sa copieze de la altii care au inventat „late check out”, platesc in plus si au camera pana la 4-5 dupa masa sa nu se omoare in trafic, le mai vand o ciorba, gratar….
    LA- Las Vegas vreo 480 km, in mod normal fara trafic 4 ore, in zile de sarbatoare 6-10 ore.
    „soferii au claxonat in continuu”- la ce naiba claxonezi ? ce crezi ca o sa se intample ?
    Am vorbit cu mama omida si prevede ca de 1 mai o sa fie nebunie pe autostrada spre Constanta.
    Prin metropolele americane drum de 10 km il faci in 10 minute fara trafic, ajungi sa il faci in 30-90 de minute zi de zi daca pleci la ora gresita.

    00
  34. ăștia-s aceiași proști de anul trecut, care-s aceiași proști de acum 2ani, 3ani, 5ani, 10ani etc
    unii dintre ei mai au murit între timp dar nu vă faceți griji, au copii educați de ei, evident tot (viitori) proști.
    cât de retard trebuie să fi ca aplicând același comportament să aștepți rezultate total diferite? mega-retard

    mai dă-i în pana mea, merită să sufere.

    00
  35. Pai asa e rumanu’ abrutizat de 50 de ani de comunism salbati si de 27 de ani de „capitalism” marca PSD. Rumanu inca asteapta ca cineva (un sef, presedinte, tatuc) sa-i dea (de mancare, casa, de lucru, autostrada) si sa-i spuna ce sa faca. Rumanu nu gandeste. Uite, de aia e bataie de joc, ca rumanu’ nu vrea sa gandeasca pentru el, el se asteapta ca cineva sa-l tina de manuta, sa-l dirijeze si sa-l scape de aglomeratie.

    00
  36. „Înghesuiala de pe Valea Prahovei “e bătaie de joc”? ”
    R:Parerea mea ca inghesuiala de pe Valea Prahovei esti tu, cel ce citesti asta acum. Si eu care scriu. Pt ca plecam amundoi la aceiasi ora. SI ca noi sunt multi. Si apoi ne miram de aglomeratie? Pe bune? Eu cred ca sa te miri de aglomeratie in weekend sau de sarbatori pe Valea Prahovei ca ca si cum se mira autoritatile ca a nins in ianuarie. Si i-a luat zapada pe nepregatite. La-0-n plm de treaba ca si daca ai stat in casa in ultimi 5 ani si tot ar trebui sa sti ca ….uneori se agomereaza pe ruta aia.Ce facem noi sa evitam agomeratia? Nimic. Va rog sa ma corectati daca gresesc. A auzit cineva vreodata ca atunci cand a fost aglomeratie la Comarnic de exemplu sa fie si pe rutele ocolitoare? Eu unul nu am auzit. Dar romanul e smecher. El pleaca cand vrea plua lui si o ia pe unde vrea plua lui. Sa ocoleasca fraierii. SI cand il ia aglomeratia prin surprindere injura autoritatile. Nu sunt Gica Contra. Si eu imi doresc autostrada Bucuresti-BV. Dar problema mea e ca am alte prioritati in viata. Si cand am nevoie sa calatoresc pe ruta asta incerc sa aleg variante in care sa nu ma prinda”valul” . Ori plec la o ora mai ciudata ori ocolesc un pic pe Cheia.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube