Eu înțeleg că semafoarele inteligente sunt stricate, dar…

Se bate monedă pe semafoarele inteligente stricate și pe senzorii defecți și pe lipsa de contract de întreținere de doi ani, parcă. Acum, schema e relativ evidentă: Firea vrea un comision, de aia sare în față cu asta.

OK.

Dar niște semafoare normale și niște linii pe asfalt tragem și noi? Că e extrem de simplu. Și e un exemplu bun de tot pe tema asta, în zona Drumul Taberei, strada Brașov.

drumul-taberei-1

Intersecția asta se bloca mereu pentru că vor mulți să facă stânga. Mașinile pătrundeau în intersecție, se opreau în mijloc, nu putea trece și gata blocajul. S-a pus un semafor pentru stânga, s-a făcut o bandă pentru stânga și gata.

 drumul-taberei-2 drumul-taberei-3

Următoarele două intersecții nu au așa ceva și acolo se creează mereu blocaje, deși e loc pentru o bandă pentru făcut stânga.

E atât de simplu să faci un pic de ordine. Tragi niște linii pe asfalt, pui un semafor în plus, să nu se mai oprească oamenii în mijlocul drumului și ai rezolvat una dintre probleme.

După care te duci la bariera Domnești sau Petricani și te uiți că bariera se pune cu 5 sau 15 minute înainte să vină trenul și că lumea îmbătrânește stând acolo aiurea și faci ceva pe tema asta.

Se poate, dar nu ies bani din asta. Câtă șpagă să iei la niște semafoare și la niște vopsea?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. Ce vii si tu cu nimicuri din astea? Sunt treburi mult mai mari de rezolvat.

    00
  2. „Tragi niște linii pe asfalt, pui un semafor în plus, să nu se mai oprească oamenii în mijlocul drumului și ai rezolvat una dintre probleme.”
    Complotează și cu”… pui și un polițist să dea amenzi”. Nu de alta dar există zone cu dungi trase și săgeți de obligare dar șoferului român i se rupe de ele!

    00
    • daca vorbim de intersectia bd. timisoara cu str. brasov acolo ar trebui politist indiferent ce se face cu semaforizarea. se stie ca numai fraierii respecta benzile/semafoarele/legile in general.

      00
    • Cel mai simplu, GRATIS, si rapid mod de a rezolva mare parte din problemele din trafic este sa dai legea care spune ca in orice intersectie, cine face dreapta are cedeaza trecerea ! Nu se tine cont de semafor! Asa cum sunt alea intermitente. Dar LEGE ! Asa ceva este in America. De 30 de ani ! E atat de simplu !!!

      00
    • Auzi, dar in mileniul trei nu trecem si noi la un sistem video, cu camere pentru cei ce trec pe rosu? Automat, fara spagi, as putea intelege pina si spaga pentru implementarea proiectului cita vreme nu mai sta politistul sa ia spaga…

      00
  3. NOU
    #6

    In majoritatea oraselor sunt lipsuri elementare gen cosuri de gunoi, trotuare si sosele fara gropi si denivelari, statii de autobuz acoperite, autobuze decente, chestii d-astea de oras din sec 21.
    In schimb panselute si alte floricele, pomeni festive si subventii, e plin.

    Si al dracu’ majoritatea votantilor considera ca asa e bine, in consecinta aleșii fac aceleasi rahaturi.

    00
  4. Ca tot vorbim de semafoare, de ce semafoarele din Bucuresti nu au galben la trecerea de la rosu la verde?
    La ai mei in BC majoritatea semafoarelor au cronometru din ala de merge inapoi si, chiar daca n-au, dupa rosu se face galben, sa vada ala din primul rand ca se intampla ceva, sa aiba timp sa bage in vitezi, si la verde sa poata sa si plece, nu sa stea ca boul cu ochii in telefon si dupa 2-3 secunde de verde sa auda claxoanele din spate.

    Nu garantez ca s-ar schimba cu mult situati ala semafor, ca pe unii ii uita d-zeu la semafor si pot sa aiba si disco-ball in fata, ca tot nu vad ca s-a schimbat culoarea. Dat totusi ar fi mai util. Eu unul simt ca m-as misca mai bine, nu sa trebuiasca sa ghicesc dupa culoarea semaforului de pietoni cand o sa se faca verde.

    my rant.

    00
  5. Liniile alea pe asfalt sunt degeaba in Bucuresti unde oricum nu le respecta nimeni. Le-au desenat foarte frumos la intersectia de la Morarilor cu Pantelimon si lumea tot ocoleste centrul intersectiei pe unde nu trebuie, din motiv de intarziere mentala.

    00
    • Corect, cu o mica precizare. Este un pic periculos cum au desenat ei intersectia, mai bine o faceau cu semafor special la stanga dinspre fundeni/morarilor, pentru ca asa nu ai vizibilitate din fata si oricum trebuie sa astepti pana se pune rosu.

      00
    • Asta da, nu zic ca au gasit o solutie buna, dar tot e mai bine ca inainte ca se blocau unii pe altii ocolind centrul intersectiei. Sincer, cred ca prefer cum au desenat rondul de la Delfinului desi unii inca mai invata cum e cu incadrarea si schimbarea benzilor.

      00
  6. De un an de zile fac zilnic plangere la rutiera sa traga niste dungi pe un bulevard in Bucuresti. Mometan se intorc mailuri cu „am anuntat administratorul drumului”, dupa 30 de zile „am amendat administratorul drumului” si tot asa… ironia este ca amenzile alea se platesc tot din banii nostrii, ca administratorul este primaria, deci plm…
    Apropo, ca probabil sunt multi corporatristi pe aici care pot confirma… de 1 saptaman se astfalteaza niste stradute pe la Aurel Vlaicu care nu aveau nici o problema in mod special. Una avea 2 gropite, usor de asfaltat, cealalta chiar nu avea nici o problema, dar deja au decoperat-o si nu mai pot sa prezint dovezile.

    00
  7. In Stockholm Suedia Semafoarele sunt sincronizate automat de multi ani. Folosesc senzori ingropati in asfalt. Stiu exact cu ce viteza merge o masina si cand se apropie de intersectie se muta pe verde daca nu e nici o masina din alt sens. Daca traficul este liber seara se merge cursiv semafoarele se schimba automat pe verde.

    00
  8. Semafor inteligent in Galati stai ca prostul si astepti sa se faca verde. Unde o fi inteligenta?
    Poza facuta chiar azi in GL.

    00
  9. Ce blocaj, acolo e liber tot ca pasarea pe cer….norocosule. :D Ontopic: primaria doarme… mai bine sa stoarce sa mai mai faca o cupola cu aur decat sa faca lucruri utile(vezi Fararas nu departe).

    00
  10. Dam de pe acum un nume sa se stie … swarco

    00
  11. La bariera de la Petricani e cam așa treaba (bănuiesc că e valabil și la Domnești): linia de tren respectivă e proiectată pentru viteză mare și e automatizată; trenurile circulă pe tronsoane, astfel că la intrare garniturii pe un tronson se închid toate barierele de pe acel tronson; această funcționare se aplică și la trenurile pentru pasageri care circulă cu viteză mare, dar și la marfare care circulă (foarte) încet.

    De aici rezultă timpi foarte mari de așteptare când trec trenuri marfare.

    Soluția nu e semaforizare, ci pasaj supra sau subteran.

    00
    • De 26 de ani astept un pasaj supra/subteran la Domnesti,sau atunci cand nu e bariera pusa,un sens giratoriu in intersectie,macar.Tare cred ca mai am de asteptat vreo 25 de ani ca sa vad si aceasta minune!

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube