Cum înțelege statul provocările sociale…

Unul din motivele pentru care oamenii sunt frustrați constant este traficul mizerabil din orașe și de pe câteva puncte cheie de pe șosele, frustrare generată de șoferi indisciplinați.

Unul din motivele pentru care toate mijloacele de transport publice de stat sunt în faliment este că nu există cineva să le controleze și să forțeze cetățenii să plătească.

Așadar, avem două probleme grave din cauza lipsei de personal. E nevoie de mai mulți polițiști pe străzi și mai mulți controlori în autobuze și tramvaie.

Ce face statul?

Nimic. Constată și apoi dă din umeri.

Da, e în faliment, hai să îl ajutăm de la buget. Bă, nu?! Hai să angajăm mai mulți controlori și mai mulți jandarmi și să facem echipe mixte prin care să tăiem problema de la rădăcină. Ah, scad vânzările de bere și de smartphone, că oamenii vor fi nevoiți să cumpere bilete? Nasol. Dar în loc să dăm bani de la buget ca să acoperim găuri, nu mai bine educăm cu forța un pic cetățenii?

Da, e infernal traficul, hai să facem o campanie de conștientizare. Drăguț, dar nu ajunge la oamenii care fac prostii și, dacă ajunge, oricum nu le pasă. Hai să îi forțăm să respecte legea, și dacă tot suntem aici, să mai și tragem pe dreapta temporar câteva mii de mizerabili.

Da, totul pârâie din încheieturi. Colectiv a fost o scânteie, dar nu a fost de ajuns, pentru că oamenii au probleme reale și presante, nu le pasă de cluburi și baruri sau de siguranța personală.

Este 200 lei amenda minimă. Dacă dă 1 amendă pe zi, un polițist generează 6.000 lei lunar. La un salariu de 2.400 lei, cât are un agent de circulație, se mai plătesc la stat încă 2.000 lei impozite. Rămân 1.600 lei de pe urma unui singur agent care dă 1 amendă pe zi, bani din care să se achite procesarea amenzii, încasarea ei și așa mai departe.

Asta vreau să aud de la Ministrul de Interne:

Bună ziua, am decis să angajăm 20.000 polițiști rutieri și să le dăm drumul pe străzi să dea amenzi, pentru a rezolva problema șoferilor indisciplinați și a traficului haotic. Vom investi în ei 3 săptămâni de școlarizare, 2 uniforme noi și, după 2 ani, vom aveam șoferi mai disciplinați, un buget mai mare și mulți șoferi mai calmi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. bai tin minte in anul cand am intrat in UE parca ca a fost nu stiu ce conferinta la bucuresti si veneau toti liderii politici din Europa si adusesera politisti sa dirijeze traficul din toata tara si se circula perfect. o saptamana a fost vis in bucuresti atunci apoi balamuc. deci da, mai multi politisti pe strazi ar face diferenta

    00
    • știu. de aia zic.

    • A fost summitul NATO si intr-adevar a fost orasul curat, dar multe artere au fost inchise cu cateva zile inainte si dupa eveniment, multi oameni mai ales din functiile statului nu au lucrat etc.

      Este nevoie de mai multi politisti, dar sa fie rigurosi ca atunci, caci altfel nu vor fi decat mai multi spagari si aceleasi probleme eterne .

      00
    • …. si multa lume pe perioada summit-ului a renuntat la a folosi masina pentru a merge la serviciu. Au fost chiar firme care au dat liber angajatilor in acea perioada, daca imi aminte. Sau erau societati de stat.

      00
    • mai multi militieni care sa de aamenzi. Ieri la piata Muncii coada kilometrica la 8 juamte mult dupa stadion. Cum am trecut de rnd la Muncii 2 stateau lnaga loga si-si aratau chestii pe telefon ii durea in cot ca puteau fluidiza traficul…

      00
    • Ei, ce frumos ar fi sa fie atat de simplu: niste politisti acolo si s-a rezolvat :)

      Cred ca vorbiti de summitul Nato din 2008, care a durat doua zile (miercuri-vineri) si a blocat practic tot orasul pe baza unui „culoar unic” (zonele in care nu se putea circula erau din Otopeni si pana in jurul Casei Poporului, trecand pe la Baneasa, Piata Presei Libere, Kiseleff, Calea Victoriei si toate strazile din jurul Casei Poporului). In conditiile astea, o gramada de bugetari au fost trimisi acasa, o gramada de copii nu s-au dus la scoala si o gramada de privati au anulat orice deplasare in zilele alea si au plecat din Bucuresti, intr-un weekend de 5 zile. De aia era traficul asa cum era.

      Altfel, pentru cei care cred ca traficul in Bucuresti e asa din cauza soferilor marlani bucuresteni si a lipsei politistilor:
      – Bucurestiul e in top 10 orase in UE ca densitate (9000 de locuitori pe km patrat). Si statistica e o gogoasa care se bazeaza pe faptul ca in Bucuresti ar sta doar 1.8 milioane de oameni
      – in Bucuresti si Ilfov sunt inmatriculate 1,4 milioane de masini (statistica din septembrie 2016). Care se inghesuie in 230 de km patrati. 6000 de masini per kilometru patrat.

      In concluzie, Bucurestiul e top 6 mondial la blocarea traficului in ore de varf si nici 20.000 de politisti nu pot rezolva asta. Pe termen scurt, nimeni nu poate rezolva asta

      Pe termen lung: o retea de metrou adevarata si extinderea capitalei masiv spre exterior, dar cu mini-zone de dezvoltare reala (centre de afaceri, scoli, spitale, mall-uri, toate acolo), nu doar cu „cartiere de locuinte”.

      Roma are 2,7 milioane de locuitori si o suprafata de 1280 de km patrati. Bucurestiul are cam tot pe acolo, dar totul inghesuit pe 230 de km patrati.

      00
  2. Daca auzi asa ceva, da-mi de stire. Ma duc sa ma angajez.

    00
  3. De 3 ori am facut cunstiinta cu politistii nemti in civil. Am platit si o amenda pentru vorbit la telefon pe un drum laturalnic intre doua sate. Au prostul obicei sa mearga ceva vreme in spatele tau, discret, si sa te lase sa-ti faci damblaua: depasirea vitezei, nerespectarea distantei fata de cel din fata, condus agresiv, etc. Te filmeaza si se pun pe adunat. De aia toti merg cu 29 pe limita de 30. Din auzite spun ca ar avea procent din amenzi. Pentru telefon, de exemplu, e 60 de euro amenda, dar de plata am avut in total 87,5

    00
    • Idem in UK. Civili, masini neinscriptionate. Te lasa, te lasa – pac amenda.
      In nicio alta tara din Europa in care am fost nu am vazut atata civilizatie la condus/prioritate/siguranta pasageri & pietoni.

      00
    • eu ieri am ciupit putin un rosu. N-am patit nimic :D
      Cu bicla am trecut de mai multe ori pe rosu. Sper sa nu ma intalnesc cu civilii

      00
  4. In Bucuresti de 2 saptamani, in sectorul 2 se monteaza stalpisori pe trotuare, peste TOT, pentru a impeidica parcarea pe trotuar.
    Pe bulevardele mari este ok, pentru ca nu prea poti sa lasi masina pe prima banda aiurea (mai sunt cazur izolate, 5-10 minute raman pe avarii, tot incurca traficul, ma bucur totusi ca nu se trezesc mai multi sa opreasca pe prima banda).
    Pe stradute este dezastru. Ce vreau sa zic, masinile care erau urcate pe trotuar parcheaza fara pic de bun simt pe strada blocand circulatia, pentru ca evident, soferii nu se pot deplasa un pic mai mult pe jos de la un loc de parcare regulamentar sau care nu deranjeaza pe nimeni (bine trebuie sa ai si o constiinta pentru asta).
    DA EXISTA IN BUCURESTI LOCURI DE PARCARE CARE NU INCURCA PIETONII SI NICI TRAFICUL… trebuie sa ai un pic de vointa si sa folosesti Google Maps… (argumentele cu nu sunt locuri de parcare suficiente, va rog sa le pastrati pentru voi. Conduc de 8 ani in Bucuresti, si daca nu exista locuri de parcare normale, parchezi pe un loc platit si lasi un numar de telefon, parchezi intr-o parcare cu plata, parchezi la un mall… alternative exista, trebuie doar VOINTA!).

    00
    • Pana acum avem 6 soferi fara vointa. Daca ne-am luat dupa procente 6 vs 19, 30% parcheaza aiurea :) cam aia sunt care incurca salvari, tramvaie, troleibuze, pietoni…

      00
  5. Prea multe mașini. Prea multe mașini mari cu câte 1 persoană. Se dirija în fiecare dimineață pe la AFI și tot prost se mergea și apoi se dau toți șoferi cuminți și merg cu 50,00 unde s-ar putea mai mult, dar n-o fac de frica poliției.
    Poate ar trebui arși mai rău și ăia care îs gherțoi sau proști în trafic, gen ăia care se lipesc pe banda 2 cu 50 la oră și dacă îi atragi atenția zice că „limita e 50”.

    00
    • Teniescule, o sa repet mereu un lucru. In oras conduc pe fix care banda doresc si cu viteza pe care o consider potrivita. Fie ea si 40kmh. In oras tati. Stii, intersectii, drumuri multe, lumea merge in diverse directii alea alea. Lasa fitzele de drum extraurban in extraurban.

      00
    • Foarte bine, nimic rău în asta. Și cum trec dacă dau de 2 ca tine care merg ca boierii unul lângă altul? Pentru că se întâmplă și rar avem mai mult de 2 benzi. :)

      00
    • @jules Cei ce gandesc la fel ca tine reprezinta unul din principalii factori de aglomerare. La pariu ca si comentezi ca altii nu respecta legea. Codul rutier e destul de clar ca trebuie sa circuli pe banda cea mai din dreapta cand e libera, si nu am gasit nicio prevedere ca asta se aplica doar in afara oraselor. De asemenea mersul incet pe motivul ca asa vrei tu, e si asta sanctionabil.

      Personal, i-as amenda pe toti ce incalca legea, indiferent ca depaseste coloana la semafor sau merge pe a2-a banda nejustificat.

      A avut zoso un articol in care explica de ce e bine sa te grabesti la semafor chiar daca e aglomerat in fata, dar nu ai cu cine…

      00
    • Teniescule, tu realizezi că acea limită de viteză de 50 km/h se aplică tuturor participanților la trafic? Sau tu trăiești cu impresia că cei de pe banda 2 au legi special concepute și limita de viteză diferită?

      00
    • @jules
      da, atata vreme cat nu esti pe banda a 2-a

      @Teniescu
      stii, in oras lumea mai sta pe banda a 2-a din cauza unei chestii numite „preselectare”, ca deh, fiind in oras poate mai vrei sa faci stanga, asa ca trebuie sa te bagi pe banda a 2-a. Si trebuie sa te bagi mai din timp din cauza unor ghertoi care circula cu 100 pe banda a 2-a si care nu te-ar lasa lasa si pe tine sa intri pe banda a 2-a, atunci cand te apropii de intersectia la care vrei sa faci stanga.

      00
    • @Teo: decide poliția dacă merg sau nu peste limita legală, nu am nevoie de altul să stea pe banda 2 ca să nu merg tare, mai ales seara târziu la margine de oraș.

      Care e problema de fapt: dacă faci depășirea prin dreapta iar te felicită poliția, iar asta te cam forțează să faci ăia care stau pe 2 când 1 e liber.

      55 sau 60 ți se pare așa grav încât ți se pare normal să mă blocheze cineva?

      @Sabotor: Da, nu era cazul aici, altfel stăteam liniștit, că nu m-am dilit chiar așa.

      00
    • Tie iti zice lumea ca ar trebui sa te duci la culcare ca esti beat si tot o tii pe a ta. Esti unul dintre cocalari!

      00
  6. Si mai putini vitezomani cu 190 kmh

    00
  7. La Cluj introduc lini noi de transport in comun doar dupa proteste.

    00
  8. In Bucuresti cei mai mizerabili oameni sunt aia care vad ca intersectia s-a blocat dar ei tot se baga pentru ca e verde. Verdele nu e o scuza ca sa o blochezi tu si mai tare. Vad asta in fiecare seara (rond Baba Novac) o multime de dobitoci se incapataneaza sa treaca pe verde blocheaza complet intersectia (Mihai Bravu) iar cand se pune verde pentru cei ce vin pe Dristorului nu au altceva ce sa faca decat sa stea pe loc iar pana trec toti tampitii care au blocat-o se pune din nou rosu si astfel se mai aglomereaza inca un semafor.

    00
    • Eu refuz cu incapatanare sa intru in intersectie cand e blocata. Mi se umple frigiderul aproape zilnic, dar pur si simplu ii ignor pe claxonagii. O singura data am vazut intr-o intersectie in care era politie sa si opreasca pe un gigi de-asta care intra ca berbecu’, blocand circulatia, „pentru ca e verde, domnule, ce ai?”. Sper ca i-a luat permisul cercopitecului.

      00
    • Ce e mai dureros este ca acest lucru se intampla in fiecare zi, in aceleasi locuri si probabil cu aceeasi oameni, ca si cum li se reseteaza creierul noaptea si a doua zi nu-si mai amintesc nimic

      00
  9. In Cluj au introdus, de vreo 7 luni, carduri de calatorie pentru transportul in comun. Nici in ziua de azi controlorii nu au cu ce verifica cardul de transport pentru a vedea daca l-ai scanat sau nu atunci cand ai urcat.

    00
    • *insert ardeleni are slow joke here*

      00
    • In Brasov sistemul cu cardul functioneaza – nenea controlorul are un terminal special.

      Mai tii la gluma cu ardelenii, sau Brasovul nu e in Ardeal?

      00
    • @hash: Cu alte cuvinte moldovenii i-au intrecut pe ardeleni la tehnologie /s (ai cerut-o)

      00
    • ha.. ha

      00
    • Nu cred ca au nevoie neaparat de aparate speciale. In Bucuresti controlorii aveau card special cu care puneau toate cititoarele in mod control. Calatorii nu mai puteau valida cardurile in schimb controlorii luau cardurile si le verificau la cititoarele din mijlocul de transport care spuneau daca respectivele carduri fusesera sau nu validate sau daca aveau sau nu abonament valid.

      00
  10. Ultima oara, cand am luat o amenda de circulatie am stat de vorba cu politistul care m-a amendat si imi spunea:
    – ca in acea zi (o zi de duminica) in tot sectorul 6 erau doar 2 masini de politie.
    – ca in tot Bucurestiul sunt cam 60-70 politisti rutieri / tura, iar seara sunt cam 30-35
    – ca desi s-au achizitionat VW Polo, nu exista contract de mentenanta si cand ating limita de km sunt trase pe dreapta
    – ca repara masinile din banii lor…
    Cred ca e usor de domeniul S.F. sa auzim de 20.000 politisti angajati (da, stiu, vorbesti la nivel national).
    Pana nu se depolitizeaza totul in tara asta, si locurile de munca sunt ocupate pe merit, nu prea sunt sanse sa iesim din rahat.

    00
    • Sambata am vorbit la telefon cu cineva de la politia rutiera. Am depus o sesizare cu o saptamana inainte, cu privire la nebunia de pe Barbu Vacarescu din fiecare dimineata. Doamna a avut amabilitatea sa ma sune si sa imi spuna ca ei fac tot posibilul sa fluidizeze traficul (desi dimineata nu am vazut niciodata politie pe Barbu Vacarescu in ultimele 2 luni). S-a scuza ca multi politisti s-au pensionat si daca am o problema in trafic, sa sun la numarul scurt 0219544. I-am spus ca am sunat de mai multe ori fara nici un efect, pentru ca nu raspunde nimeni si mi-a zis ca este o singura persoana care raspunde la acel numar de telefon. Am rugat-o sa imi zica unde pot face o sesizare, poate mai angajeaza oameni… Mi-a zis ca sunt in proces de angajare, dar o sa dureze…
      Aceeasi problema si la politia locala. Vin de la munca, masini parcate peste tot aiurea, desi erau locuri de parcare, doar ca ei trebuie sa parcheze acolo unde au ei treaba. Raspunde dispecerul, ma intreaba daca e blocata circulatia, daca mai este o banda libera, ii explic ca este o banda libera, dar nu este normal ce se intampla. Imi spune ca momentan este un singur echipaj pe tot secotrul 2 si mai au 4 sesizari. M-a sunat pe la 9 seara sa isi ceara scuze din nou ca nu au putut ajunge, ca este un echipaj liber, sa ma intrebe daca mai trebuie sa vina. I-am zis ca au plecat cei care incurcau traficul si ne-am urat o seara buna.

      00
    • trebuie iesit si cerut drepturile.

      00
    • Politia rutiera e un mit. In afara de dirijare trafic si asta pentru demnitari, nu reactioneaza sub nici o forma – trec nesimtitii pe rosu de fata cu ei si nu-i bai. Mi-a raspuns un agent ca „nu i-am vazut numarul”.

      In ultima vreme ii tot vad cum stau cu spatele la sosea si se converseaza intre ei ca deh, suntem in timpul serviciului. In trafic se comporta ca niste cocalar, merg doar cu farurile de ceata aprinse si vorbind la telefon sprijinindu-se de geam. In Polo-urile alea fara mentenanta.

      As da vina pe „interesul national” dar n-ar fi corect..

      00
  11. dash cam cu gps obligatoriu cum sunt obligatorii cauciucurile de iarna

    00
  12. Citi mai vrei sa angajezi la stat tinere (taxe, impozite = costuri indirecte, adica costuri aditionale celor directe. Adica cel care produce efectiv – taie, monteaza, cara – pe linga armata de manageri, contabili, R.U., etc. mai tre’ sa duca si 2-3 angajati la stat, pensionari, asigurari sociale, etc. pentru toti)? Hai sa ne mai ducem jumatate din privati la stat ca banii cad din cer. Ai gindit mult sau ai scris sa fie scris? Asa, ca la stat…

    00
  13. Stupid double post… am scris primul comentariu si si-a dat refresh pagina, inainte sa dau trimite comentariu… sorry.

    00
  14. Hai sa ne uitam la tarile care au traficul mai civilizat, ce fac ele diferit? Nu mare lucru, doar doua chestii majore aici unde capsunaresc eu:
    -punctele de penalizare se declara cand faci asigurarea, daca ai cateva peste platesti de te ustura curul
    -anumite chestii in trafic se pedepsesc cu „condamnare”, care e o amenda+puncte pe care o primesti de la judecator, ai asa ceva minim 5 ani te ustura curul la asigurare.

    00
  15. ratb-ul ar putea prelua modelul vestic: te sui doar pe la sofer. daca unul nu achita si soferul se prinde, masina nu pleaca. faci un sistem care numara cati oameni intra (banuiesc ca-i simplu), mai faci unul care coreleaza cati oameni au calatorit cu autobuzul si cati au platit si aia e.
    fara angajari suplimentare. pe controlorii disponibilizati ii treci la politia locala. politiei locale ii largesti un pic atributiile (ei pot da amenda pentru parcare aiurea, de exemplu); ii mai lasi sa-i amendeze si pe aia care taie coloana, pe aia care nu dau semnal si inca cateva chestii dintr-astea marunte.

    macar rezolvi problema in orase asa.

    00
  16. Pai RATB are 10.000 angajati…10.000…ce fac aia ? din atatia as crede ca se gasesc destui controlori.

    00
  17. Asta e cea mai proasta idee pe care ai avut-o, boss. Pe bune? Statul creeaza probleme (ca nu sosea de centura, ca nu semafoare sincronizate, ca nu parcari, ca nu transport in comun, etc) si solutia este sa angajam si mai multi oameni la stat?
    Suntem in sec XXI si poate ca o solutie IT, cu camere la intersectiile cu probleme si sistem inteligent de depistat abaterile si 1 (UNU) singur om care sa taie amenzi pe baza filmarilor parca suna mai bine. Si daca se poate sa nu il faca tot Siveco sau Asesoft, e si mai bine.
    Dupa 2-3 amenzi luate la acelasi semafor parca inveti brusc sa conduci.

    00
  18. NOU
    #48

    Nu stiu cum e in alte parti, dar aici, inainte de 8 toate autobuzele/microbuze sunt pline, oamenii sunt compactati mai ceva ca tonul din conserva. Undeva intre 2 si 4 situatia se repeta.

    Majoritatea (inclusiv cei care circula cu autobuzul) nu vad asta ca pe o problema prioritara, pe care sa o rezolvi inainte sa te gandesti ce panselute si beculete de craciun sa pui. Solutia pe care toti cocalarii o dau: ia-ti masina!

    De aici rezulta un trafic de masini in continua crestere pentru ca te-ai sictirit sa iti schimbi respiratia cu altii in autobuz inca de cand erai elev, si daca trebuie mananci paine cu margarina, doar sa strangi 1000E sa-ti iei o rabla din 95.

    00
  19. Si devine mai interesant. Din toate amenzile date doar 25% sunt platite, restul raman in eter. Daca s-ar plati pretul intreg pe calatorie de transport in comun ar fi foarte scump(12 lei), fara subventie oricum sistemul public de transport moare instant. Aproape ca ar fi ok sa fie gratis, costurile ar fi relativ similare ca ai mai elimina din personal: controlori, contabili si vanzatori.Nu e nici o solutie generala si nu va in viitorul apropiat pt ca democratie+saracie=coruptie generalizata si dezinteres generalizat. Cel mai bine e sa incercam sa ne gasim solutii individuale sau de grup, metode de evitare a sistemului bolnav. E cinic dar nu ai alta sansa.

    00
  20. Ar trebui sa repare si semafoarele care prea des nu functioneaza;
    Ar trebui sa nu bage politisti in intersectiile dirijate prost de semafoare, ci sa ajusteze sistemul de semaforizare corespunzator; iar politistii sa fie trimisi in locurile unde ar da intradevar o mana de ajutor;
    Ar trebui sa amendeze berbecii de pietoni care se arunca pe carosabil in locuri nepermise si pe berbecii de soferi care incalca regulile de circulatie, inclusiv taximetristi, ratb-isti, carutasi si biciclisti, ca plm toti sunt participanti la trafic cu drepturi si obligatii egale;
    Ar trebui mai multe echipaje in civil;
    Ar trebui mai multe treceri de pietoni iluminate corespunzator + camera deasupra si automat amenda&suspendare pentru cei ce nu opresc la activarea iluminarii / trecerea pietonului;
    Ar trebui amendati administratorii drumurilor care abandoneaza lucrarile de reparatii si nici macar nu le marcheaza corespunzator;
    Ar trebui verificate „rablele” de pe strazi in timp real, nu o data la 2 ani cand se rezolva ITP-ul cu o spaga;
    Ar trebui saltate gioarsele parcate cu anii pe spatiul public pentru eliberarea arterelor si locurilor de parcare;

    Toate de mai sus nu necesita reglementare aditionala, ci doar respectarea legilor in vigoare si un pic de bun simt…

    00
  21. In tarile civilizate se urca in autobuz doar pe usa din fata dupa ce ai validat biletul sau abonamentul, nu trebuie controlori pe fiecare linie.
    Daca cineva urca pe usa din spate atunci soferul refuza sa plece din statie.

    00
  22. Cred că realizezi că după atîtea amenzi, o să crăpe wordpressu de la prea multe bloguri noi. Eu zic să nu ne riscăm.

    00
  23. Problema principala nu este ca sunt blatisti pe toate tipurile de trasnport public. Problema e ca bugetele regiilor de transport sunt sifonate la greu prim firme si firmulite ale celor din conducere sau ale apropiatilor lor.

    00
  24. s-a oprit metroul ca era una leshinata pe peron. Bah ma lesi. L-au pornit dupa ce a lesinat si a treia.

    00
  25. M-am oprit la „este nevoie de mai mulți polițiști pe străzi”. Sper că este troll.

    00
  26. Am citit undeva ca in medie,firmele de curierat care presteaza in New York,primesc cam 7500 amenzi de parcari pe zi

    00
  27. Ii doare la basca pe politisti. Nu odata am semnalat „organelor” aflate in trafic despre diverse probleme si dadeau din umeri. As vrea sa vad si la noi masina de politie ce odata ce a sesizat in trafic o contraventie/infractiune, sa porneasca girofarul si sa plece dupa respectivul. Am fost martor la sute de contraventii cu politia de fata si nici macar nu le-a pasat. Alta data i-am zis unui „organ” aflat in frafic ce a mers inainte de pe bada de obligatoriu stanga ca nu e ok ce au facut si ca ei ar trebui a fie un exemplu pt restul participantilor la trafic, si mi-au ras in fata.

    00
  28. Nu e nevoie de polițiști ci de camere. Camere la semafoare, camere care verifică automat baza de date pentru asigurare, rovinieta si taxa de drum. Aaa si capete de cretă care să dea amenzi de parcare, ca nu-ți trebuie multă minte să înveți un singur set de norme si sa le aplici.

    00
  29. Corect! O afirm și față de prietenii mei de multe ori: avem nevoie de acei agenți de la colț de stradă, așa cum îi vedem în filmele lui Charlie Chaplin! Cu baston și chitanțier dar și cu „cojones”, nu mămăligi!

    00
  30. In Ro sunt legi bune dar normele de aplicare lasa de dorit, sunt si legi proaste dar normele de aplicare sunt tot la fel de proaste.
    Am cunoscut un baiat care traieste de vreo 8 ani peste ocean, masina inchiriata din Germania, s-a dat prin Austria a luat ceva amenda, nu a platit , s-a dat prin RO a luat amenda si politistul a gasit ca el avea candva permis in ro si ii trimite amenda la adresa veche cu toate ca i se prezinta permis de peste ocean.
    Dupa o luna primeste amenda din Austria in America si o arunca, dupa 2 luni primeste recomandata asa ca trebuie sa semneze si ca amenda din Austria doar s-a dublat si el a semnat ca a primit-o .

    00
  31. doamne fereste sa o futa un bucurestean pe o baba moarta de doua zile ca s-au dus toate glumele cu moldoveni si ardeleni.

    00
  32. 1.sa se dea locuri de parcare fara sa ai masina.
    2.sa se opreasca inmatricularea masinilor noi in bucuresti daca n-ai dovada ca ai parcare.
    3.sa se puna taxa ptr masinile circula in bucuresti (buvinieta). 20mil pe an. (mai scump decat abonament RATB+ Metrou)
    4.buvinieta au voie sa cumpere doar bucurestenii.
    cei care n-au numar de bucuresti sa o ia pe centura sau sa plateasca taxa pe zi. (mai scump decat costul unui bilet RATB pe o zi, gen 10 lei)
    5.se va da amenda prin sondaj cu retinerea talonului 3 luni
    6. sa nu ai voie sa cumperi o masina noua fara sa casezi una veche (cu sau fara rabla)
    7. motoscuterele platesc buvinieta mai mica, dar platesc.

    00
    • 8. Sa fie impuscati pe loc cei care sunt gasiti in trafic singuri in masina.

      00
    • dar de ce ne oprim aici? Demolam toate blocurile de la strada si facem bulevarde mari. toti cei fara buletin de bucuresti: impuscati direct. Bine, suntem oameni civilizati, au doua ore sa dispara din oras.

      Mai continuam cu glumele?

      00
  33. Si dupa cei 2 ani, in care ai reglat problemele, ce faci cu cei 20.000?

    00
  34. Intro seara deasupra pasajului de la Piata Muncii, zeci de masini ocoleau refugiul tramvaiului prin stanga. In intersectie politist. L-am intrebat daca a vazut ca 15 masini au ocolit prin stanga. Raspunsulul lui:

    -Da, am vazut, dar ce era sa ii opresc aici pe banda?

    L-am intrebat daca se ateapta sa ii opresc eu. Deci, despre ce vorbim aici?

    00
  35. Dar de ce sa mai angajeze politisti? Ce anume fac cei de la politia locala??? De ce e nevoie de atatea masini de patrula cand oricum ei nu se baga la mai nimic? Sincer habar nu am care sunt atributiile lor, insa nu i-am vazut sa faca ceva in afara de a se plimba cu titi-urile cu 30/h… de n ori in parcul circului erau grupuri de 5-6 persoane care racneau si faceau ca toate cele inclusiv la ore foarte tarzii, politia locala trecea pe acolo si cateodata chiar opreau in zona si stateau de vorba intre ei, nefacand absolut nimic acelor cretini. De ce nu se redistribuie sarcinile, de ce nu sunt controlati de alti politisti in civili? Chiar un nene de la ei a zis ca trebuie sa frece menta plimbandu-se, ca sa isi faca norma.. eu observ zilnic o multime de soferi ce conduc cu telefonul la ureche, idioti care isi pun copilul pe scaunul din fata, iar de lipsa centurii nu mai zic. Am numarat intr-o zi, in timp ce asteptam pe cineva, cam 15 soferi care faceau lucrurile de mai sus, in numai 5 minute…si daca fiecare ar primi chiar si 100 de lei amenda, s-ar strange niste sume enorme, caci 1500 de lei X „n” ore… Cu controlorii la fel. Am vazut n si n cazuri in care jumate din cei care urcau nu validau cardul si controlorii se opreau la primii gasiti fara bilet..pai controleaza-i frate pe toti intai, strange-i si da-i jos sa ii amendezi…in fine, dupa parerea mea nu e o problema de lipsa de personal ci de lipsa de organizare si de interes ca in multe alte domenii. Un mic exemplu: de ce nu se baga trenuri pe calea ferata care este pe langa centura?? Se fac cozi enorme zilnic pe acolo si cred ca daca oamenii ar avea o alternativa, macar jumate din ei ar alege sa faca 15 minute cu trenul in loc de o ora jumate cu masina. Linia aia oricum nu e folosita decat din an in paste si acopera o distanta foarte mare dar na..de ce sa facem ceva util si eficient.

    00
  36. Cred ca problema e pusa gresit! Eu nu am avzut afara, soferi indisciplinati. Si asta deoarece aveau toate conditiile pentru a circula disciplinat. Toate semafoarele aveau si afisau culoarea galbena intermediara, toate aveau numaratoare. Autobuzele aveau afisat in statii orele exacte si chiar veneau. Veneau al fix doua minute. Acum comparati si voi!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.