Știrile zilei – 6 septembrie 2016

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

19 comentarii

  1. Ca să înțelegi utilitatea rutei Oradea – Constanța trebuie să înțelegi modul în care operează companiile low cost. Ele nu se bazează atât de tare pe rute importante, cerute de piață, pentru că acolo e concurența mare și sunt costurile ridicate pe aeroporturile locale (taxe de aeroport, firme de handling, chirii etc.). Așa că modelul lor de business este să caute aeroporturi mici, dar cu un oarecare potențial și să creeze o destinație nouă. Oradea și zonele adiacente au un mare potențial turistic, la fel și Constanța. Din câte știu nu există rută Cluj – Constanța, deci e posibil să fie utilizată ruta asta și de către clujeni care merg la mare spre exemplu.
    Altfel uită-te pe destinațiile companiilor low cost: tot felul de destinații dubioase, iar dacă sunt în orașe mari, sunt pe aeroporturi la 60-80 km distanță pe care le rebranduiesc ei ca aparținând de marele oraș.

    00
    • Cluj-Oradea e drum de 3 ore si de obicei e foarte aglomerat, asa ca clujeni care sa mearga la Constanta mai greu, dar Targu-Mures sau Sibiu pana la Constanta ar fi o optiune.
      Apoi aeroportul din Constanta e cam departe de oras, daca vrei sa ajungi la Mangalia ai de facut aproape 80 de km.
      Ma cam indoiesc ca hotelieri vor pune mana de la mana sa cumpere autobuze sa faca un free shuttle de la aeroport-gara la hotel, sau macar ceva decent la un pret acceptabil.
      Aeroportul din Cluj are pista poleita cu aur, Budapesta de cele mai multe ori are preturi poate la jumatate.

      00
  2. Pe platourile de filmare o sa gasim in curand cea mai scumpa apa (50 lei sticla de 0.5), cele mai scumpe camere de filmat din lume (5-10X pretul pietii) etc. Alta sifonare…

    00
  3. Legat de filme. Cautati si voi pe net ORDA. Astia aduna un munte de bani pentru drepturi de autor, inclusiv pentru filme, actori si regizori. Taxeaza si companiile de cablu si taxeaza si utilizatorul – companie. Sa ia banii de la ei.

    00
  4. Ca de obicei la noi comunismul e in floare: se intreaba de ce primesc 242 persoane indemnizatia de crestere copil cat 1/3 din buget in loc sa se intrebe de ce 99.80% reprezinta 2/3 din buget.
    Ce venituri declarate au astia 99.80% daca „reusesc” sa acopere doar 2/3 ?
    Cati din astia 99.80% nu au niciun venit si primesc minimul de indemnizatie practic traind din banii astia ?

    Doar intreb si io ….

    00
    • Majoritatea celor cu veniturile alea imense sunt PFA-uri. Deci venituri declarate legal pe care chiar se plătesc impozite de le sar capacele.

      Nu înţeleg boala asta mioritică pe cei care fac bani, cât timp sunt corecţi, respect lor, nu înţeleg care-i problema cât consumă din buget.

      Întreb şi eu ca prostu, nu e corect dacă consumă 1/3 din buget, dar e corect când contribuie 1/3 din buget?

      00
  5. In lipsa unei infrastructuri (fie transport rutier, fie cel feroviar), eu vad o oportunitate pentru extinderea zborurilor interne. Moment oportun pentru dezvoltarea de afaceri, turism etc.

    Atata timp cat preturile nu vor exploda si se vor mentine la un nivel la cel mult mai mare decat biletul de tren + 10-30%, in timp se va crea o baza de clienti constanta. Ruta Oradea – Constanta nu este una rea. Toate cele 6-7 judete vecinate vor alege pe perioada verii sa calatoreasca rapid catre mare chiar daca se va ajunge sa plateasca putin peste un CFR spre exemplu.

    Uita-te la ruta Iasi-Bucuresti. Concurenta a ajutat ca preturile sa scada si din ce am inteles, cererea tot creste…

    00
  6. Vor zbura spre Constanta cei care nu vor sa piarda o zi pe drum cu masina. Cred ca e primul zbor intern spre Constanta, e absurd sa nu zboare nimic intern acolo. Gandeste-te la unul din Satu Mare cat face cu masina pana la mare. Sa nu mai zic de tren…

    00
  7. Legat de filme, clar ca trebuie puse gratis, pentru ca atunci ar fi platite cumva de popendulatie, deci disponibile tuturor. Dar atunci n-ar mai putea obtine profit din vanzarea de bilete in cinematografe (nu obtin nici acum enorm de multi bani oricum). In plus, ar fi mai multe filme, dar de o calitate indoielnica (multe din ele).

    00
  8. S-a bagat si Iasi – Constanta: https://www.iasi4u.ro/2016_zbor-constanta-iasi-cu-blue-air-ruta-sezoniera/ , dar programul de zbor mi se pare cam ciudat, doar luni..

    00
  9. Bo$$, presupun ca e si cu retur ruta Oradea – Constanta.

    00
  10. Zici că suntem în ceva zonă crepusculară în europa asta. Zic europa, nu doar românia pentru că şi ei au sau vor să bage taxe din astea absolut tâmpite şi comuniste în sensul: să fie la toţi că ei e buni:

    1. Dacă ai curent, trebuie să plăteşti taxă pentru TVR şi Radio deşi nu au nici o legătură în afară de faptul că ambele consumă curent degeaba.
    2. Acuma dacă avem internet, chiar dacă e pe mobil o să plătim pentru ceva instituţii de 2 bani care nu înţeleg de ce trebuie să facă filme?

    Dacă nu sunt în stare să facă filme care să se autosusţină, zic şi eu, poate n-ar trebui să existe? Aşa cum există facultate de teatru în Oradea, 20 de profesori la 3 studenţi, totul bugetat de stat :)

    00
  11. Cum cine o o zboare din Oradea spre Constanta? E unul, plus altii care n-au chef de strabatut tara ca sa ajung la mare. Da, sunt nesabuit, imi place litoralul romanesc cu bune, cu rele.

    00
  12. Eu nu inteleg asta cu sustinerea cinematografiei sau televiziunii luand bani cu japca. Ele trebuie sa fie comerciale, sa existe calitate, sa existe profit sau sa dispara. Nu esti in stare sa faci filme sau emisiuni care sa aduca audienta si profit, nu ai ce cauta in domeniu, punct. Nu esti tu in stare, sunt altii, lasa-i pe ei.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.