ISU ar trebui să închidă metroul?

Ultimele accidente de la metrou nu sunt întâmplătoare: Regia Autonomă (ce nume imbecil, e autonomă în decizii, dar depinde de bani de la buget) Metrorex nu a făcut investiții, pentru că nu are bani, toți de acolo sunt ocupați să fure.

Nicio stație, tunel sau depou de la Metrou nu are autorizație a ISU, pentru protecția la incendiu. Circa 600.000 de călători circulă zilnic cu metroul, iar, în caz de incendiu, în unele stații, hidranții sunt încuiați, cu geamuri din material imposibil de spart fără un ciocan, inexistent la fața locului. Metrorex arată că majoritatea stațiilor de metrou au fost construite și puse în funcțiune înainte de 1990, când nu era necesar avizul ISU, și că extisă 31 de autorizații și 4 avize pentru stingerea incendiilor (PSI), Metrorex pregătind expertizarea tuturor stațiilor de metrou, în funcție de banii alocați de la buget. (sursa)

Faza e așa: dacă se închide o să fie o tragedie, dacă nu se închide, o să fie o tragedie umană la un moment dat.

Și românii sunt acel popor minunat care își asumă problemele metroului până se întâmplă ceva și atunci nu își mai asumă nimeni nimic.


În atenţia domnului Vali PETCU

Urmare a articolului „ISU ar trebui să închidă metroul?” publicat la adresa de internet https://zoso.ro/trebui-inchida-metroul, în data de 1 august 2016, vă solicităm următorul drept la replică:

1. S.C. Metrorex S.A. are în vedere respectarea legislaţiei în vigoare privind  funcţionarea şi siguranţa metroului. Facem precizarea că majoritatea staţiilor de metrou au fost construite şi puse în funcţiune etapizat înainte de anul 1990, perioadă în care nu era necesar aviz ISU, acestea fiind executate conform Normelor de proiectare avizate la nivelul republican de la acea dată. Respectând cerinţele aplicabile înainte de anii 1990, Metrorex deţine la momentul actual un număr de 31 de autorizaţii şi 4 avize PSI pentru tot atâtea staţii de metrou. Din cele 10 staţii de metrou construite după 1998, sunt autorizate PSI 4 staţii, iar pentru celelelte 6, la acest moment Metrorex lucrează la elaborarea documentaţiei de achiziţie a serviciilor privind expertizarea şi proiectarea lucrărilor ce vor fi identificate a se realiza ulterior. De asemenea, Metrorex are în vedere pregătirea documentaţiei privind expertizarea tuturor staţiilor de metrou, etapizat, pe loturi, în funcţie de sursele de finanţare alocate de la bugetul de stat.

2. De la începutul anului şi până în prezent Metrorex a implementat o serie de măsuri pentru asigurarea siguranţei călătorilor.Vă prezentăm câteva dintre aceste măsuri:

– au fost  verificate, remediate şi asigurate toate tablourile electrice şi marcate prin indicatoare;

– a fost verificată şi asigurată funcţionarea iluminatului normal şi de siguranţă, cât şi asigurarea iluminatului permanent pentru căile de evacuare;

– iluminatul de siguranţă pentru marcarea căilor de evacuare funcţionează în regim permanent, nefiind condiţionat de funcţionarea iluminatului normal;

–  pentru evacuarea rapidă şi în siguranţă a călătorilor, în caz de o eventuală situaţie de urgenţă, uşile de acces (evacuare) ale staţiilor au fost şi sunt în stare de funcţionare şi sunt asigurate (prin sistemele de zăvorâre proprii) pe poziţia deschis, pe timpul programului cu publicul,  în vederea menţinerii libere şi în stare de utilizare, a căilor de acces şi evacuare a fluxurilor de călători din metrou;

–  s-au verificat şi reechipat hidranţii interiori de incendiu existenţi în fiecare staţie de metrou;

–  s-au verificat şi  avizat toate planurile de intervenţie pentru toate staţiile şi depourile metroului.

Modul de acţionare al personalului Metrorex în caz de situaţii de urgenţă este reglementat la nivelul societăţii.

Există Norme de prevenire şi stingere a incendiilor, de dotare cu mijloace tehnice PSI şi salvare a persoanelor, norme aprobate de MAI-IGSU cu aviz nr. 2/2005.

Există, de asemenea, Reglementări specifice referitoare la modul de acţiune a personalului Metrorex în cazul depistării, în staţiile sau trenurile de metrou, a unor obiecte/colete abandonate, care ar putea fi „dizpozitiv exploziv improvizat”. Aceste reglementări specifice se aplică şi în cazul sesizării unor persoane suspecte care ar putea fi „bombe umane .

În situaţii de avarii tehnice deosebite, inclusiv început de incendiu sau avarii tehnice cu degajare de fum, gaze toxice şi temperaturi ridicate, situaţii în care trenul nu îşi mai poate continua mersul şi nici nu se poate înapoia în staţia din care a plecat, personalul de conducere a trenului de metrou, cu ajutorul Dispeceratului Central care este coordonatorul acţiunii şi prin intermediul echipelor de Salvatori Metrou, asigură debarcarea şi evacuarea prin tunel până la cea mai apropiată staţie, în siguranţă a călătorilor. În acest sens, conductorii de metrou sunt instruiţi şi verificaţi de către personal autorizat AFER, iar Salvatorii  Metroului sunt instruiţi, evaluaţi de către INSMEX Petroşani.

Există protocoale cu instituţiile specializate, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Brigada Antitero, Jandarmeria Română , Poliţia şi Pompierii Militari, autorizate pentru a interveni în caz de situaţii de urgenţă.

3. Din sistemele de protecţie civilă Metrorex fac parte instalaţiile de ventilaţie generală şi tehnologică, ce sunt în funcţiune şi pentru care Metrorex asigură revizii şi reparaţii, mai mult, unele se regăsesc în proiectele de modernizare a metroului (exemplu: Modernizarea instalaţiilor de ventilaţie pe tronsonul Petrache Poenaru- Timpuri Noi, lucrare ce se va finaliza în august 2016), altele se regăsesc în proiectele de viitor („Îmbunătăţirea serviciilor de transport public cu călători cu metroul pe Magistrala 2. Berceni – Pipera”).

De asemenea,  din sistemele de protecţie civilă fac parte şi puţurile de mare adâncime care  alimentează cu apă toate instalaţiile din metrou, instalaţii la care Metrorex asigură permanent lucrări de întreţinere şi reparaţii, dar şi denisipări şi analize de laborator.

Cu stimă,

DIRECTOR GENERAL,

ing. Marin ALDEA

 

 

 

 

metrou

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Stii ce bine ma simt dupa ce am renuntat la metrorex, ratb si masina? Banii dati pe bicicleta au fost cea mai buna investitie de anul asta

    00
    • Alt hipster care se crede special!

      00
    • NOU
      #3

      Iarna mergi cu bicla sau RATB-ul full?

      00
    • Sa renunti si la femei/barbati in favoarea labei, sa vezi atunci economii ce o sa faci.

      00
    • Biciclist = hipster? De unde logica asta?

      00
    • Ce o sa rad de tine la toamna pe ploaie si la iarna pe zapada.

      00
    • copiii ti-i duci tot cu bicicleta? parintii la spital? cumparaturile?

      00
    • Pt retarzi vin cu niste completari: mersul pe bicicleta si alergarea nu sunt hipstereli, sunt chiar recomandate. Faptul ca nu vreau sa numar cati nu au facut dush nu inseamna hipstereala. Pe timp de iarna o sa iau masina sau metroul pt ca nu am alternativa dar daca nu e gheata pe jos probabil ca voi lua tot bicicleta. Sunt si pieton si sofer si biciclist si mai merg si cu transportul in comun. Si merg in vacante si la hotel si la cort. Si pot sa emit o parere in cunostinta de cauza despre toate cele. Dar nah, haters’ gona hate

      00
    • Arhi aveam pretentii de la tine. E ca si cand ai intreba un american daca trece cu masina prin tornada ca el a zis ca merge cu masina. Cazurile exceptionale sunt exceptionale… Duh…

      00
    • Cred ca investitia de care zicea hipsterul se referea la bunăstarea oncologilor de la Fundeni sau a medicilor de la Institutul Nasta, când va da cu șpagă după inhalare de noxe în trafic și diagnostic nasol de cancer pulmonar. Dar stai, ca poate are și masca de gaze ca în Stalker.

      00
    • Biciclist care se lauda pe internet ca e biciclist si vine cu dume d’astea e hipser… no doubt here

      00
    • Subscriu la asta ultima. Am mers in ultimele 2 luni cu bicla la servici. Deci atatea noxe de cazane nu cred ca am inhalat niciodata plus apropierea.nefireasca de imbecili gata sa dea peste tine cu masina ca nu vad nu le pasa ii doare la.oo.
      Bucurestiul nu e un oras pt asta. Imimplace sa.pedalez.dar sinucidere in traficul asta si e inca vara…

      00
    • Am invatat sa merg pe bicicleta acu’ o luna tocmai pentru ca nu mai vroiam sa stau in sauna

      00
    • Care i problema sa mergi cu bicicleta iarna, e zapada 4 zile pe an si in Ro nu i frig. O sa rada el de voi ca tremurati ca fetitele la 10 grade

      00
    • Hipster!

      00
    • @Ge# , really? si ce te face sa crezi ca tu ca sofer nu ajungi tot la oncologie? faptul ca ai filtru de habitaclu?:)) bai, ma lasi?:))
      dar ce sunt masinile voastre? navete spatiale?:))

      00
    • @Pensionarul: Nu folosesc masina pentru a merge la serviciu, ci RATB si Metrorex. Probabil ca un sofer care are instalatia de AC functionala e mai protejat decat un inconstient pe bicicleta. Asta e, in locul copacilor taiati la ordinul doamnei F., filtram aerul cu hipsteri inconstienti, o fi si asta o fateta a selectiei naturale.

      00
    • numai hateri, cunoscatori, judecatori si cititori in stele pe-aici.
      cum de acest om are atatea minusuri? CUM?
      mai cititi ce a scris, oameni buni! (la „buni”am tastat din reflex, greseala mea, scuze)

      00
  2. Practic, transportul public din toate orașele lumii ar trebui desființat dimpreună cu dreptul de a avea mașină. Ar trebui să ne bucurăm toți de posibilitatea și, în același timp, obligația de a ne cumpăra biciclete.

    Te înțeleg perfect, la fel zic și eu de la volan în miezul zilei, bucurându-ma de aer condiționat: „Dă-i în pla mea pe restul, cum fac eu e cel mai bine, să ne luăm toți suv-uri!”

    Nu că ar fi relevant la ceva, dar țin să mă laud, gen.

    00
  3. Ce crima dom’le. Merge unu cu bicicleta la munca. Sa-l impuscam zic.

    00
    • Lasa-i, hipstere, mergi tu cu bicicleta ca majoritatea atotstiutoare de aici prefera tocitul curului cu minimul de miscare de lene, nu ca-i stropeste ploaia. La ce sensibili ii vezi ai zice ca-i deranjeaza si putoarea de RATB, dar aparent nu. Niste ipocriti. Problema voastra e unu` care se lauda ca se plimba cu bicla, va revoltati la hipstereala pe doua roti mai mult decat la cum se prabuseste metroul pe voi. Asta era de fapt problema: v-a scris unu` de bicicleta si v-au transpirat doi neuroni. Nts nts

      00
    • Ii un hipster ma nu intelegi!

      00
  4. Ba da’ unu nu a intrebat de ce am ales asta. Toata lumea e experta in dat cu parerea

    00
  5. Boss, subiectul era altul iar tu ai ratat obiectivul. Faptul că tu fugi de probleme reale și faci paradă cu pseudosolutii de hipster inconștient nu rezolva problema din enunț.

    00
  6. Si sa discutam si pe subiect, metroul si ratb-ul trebuie inchise urgent. La fel si 90% din localuri.

    00
  7. Corect, restul care nu ne-am cumpărat bicicleta lucram de acasă sau fugim la țară sau din țară? Hipster!

    00
    • Da’ am zis eu ceva de restul? Nu am fugit de problema, am gasit o solutie pentru o anumita perioada din an. Am foat si plecat din tara, as vrea sa am si casa dar in bucuresti nu se poate (poate ma mut in BV ca Vali) am lucrat si de acasa… Acum doar am gasit o rezolvare la una din problemele cotidiene.

      00
  8. Românul își face cruce înainte să se urce în metrou și e păzit de tragedii.

    00
  9. Nush despre ce accidente e vb da’ metrou’ din bucuresti arata mai sigur decat ala din londonistan in caz de ceva eveniment nefericit. Tot ce trebuie e sa faca rost de niste hartii, sa traga niste cabluri si sa bage niste senzori

    00
    • NOU
      #34

      Arata doar si intr-adevar ala din londra arata mai rau ca vechile trenuri de circulau prin bucuresti.
      Problema se pune in felul urmator, au zis si aia cand a fost construit nu a fost luat in calcul vreo protectie de genul asta. Cand s-a construit barajul hoover au fost aia multumiti ca au murit sub 100 de oameni pe durata constructiei, era chiar o realizare chestia asta atunci. In prezent, daca moare un om e destul de tragic.
      Si ca sa nu para ca vorbesc aiurea in uk se fac niste risk assessments, habar n-am cum se traduce asta si nici nu ma intereseaza, si chestiile astea folosesc niste ecuatii matematice in care o viata de om valoreaza nu stiu cat si in functie de cati oameni poate omori un sistem se stabileste daca e viabil sau nu. Se mai stabilesc si alte chestii, dar asta e partea relevanta in discutia asta.
      Asa ca daca de la inceput nu a fost conceput luand asta in calcul iti dai seama cat de sigur e totul. Am iesit odata pe o zona cu tractiune similara cu metroul din bucuresti, era oprit curentul si tot imi era putin frica, am avut ocazia sa vad cam ce ravagii poate face linia aia in fauna care alegea sa traverseze sina. Asa ca nu imi doresc sa aflu ce s-ar intampla daca un tren se opreste in tunel si ia foc pe la dristor spre exemplu.

      00
  10. Hai sa mai sapam putin si fara panica: nu sunt autorizati ISU nu inseamna ca nu au sisteme de siguranta. Metroul nu e Clubul Colectiv.
    Stațiile metroului din București sunt dotate cu sisteme de stingere a incendiilor, de supraveghere video, instalație de sonorizare și sisteme de alarmare rapidă în cazul unor probleme (borne S.O.S.).[16]:p. 14 De asemenea, compania deține un serviciu de salvare cu 50 de angajați pregătiți în securitate minieră, plasați în stațiile Basarab și Piața Unirii[80], dar și un serviciu specializat de poliție.[81] Serviciul de salvatori este cel ce ghidează în subteran echipajele ISU.[80](wiki)

    00
    • NOU
      #36

      Nu zic nu. Eu imi pun doar problema ca la un moment dat a fost luata o decizie pe principiul „laso naibii ca e destul de sigura” sau „ce tot te freaca atata grija, dai sa mearga” si cand se intampla una nasoala „nu stiu boss eram pe buda cand s-a discutat asta”.
      O dau in teoria conspiratiei, dar daca era atat de sigur ar fi trebuit sa dea metrorex citatele alea de pe wikipedia.

      00
    • O avea. Dar suntem romani. Si daca se intampla ceva or sa moara pe capete. Pentru ca „au fost luati pe nepregatite”.

      00
    • @Mara – Si cum crezi ca vine incendiul? Își face programare din timp și da un telefon înainte? E pe nepregătite oricum. Totul tine de statistica. Dacă la un eveniment mor x oameni si se încadrează în estimări, ei zic ca e ok. Ca în război. Statistica.

      00
    • De parca s ar tine cont de programare oricum :)
      Pur si simplu, la fiecare eveniment major s a dovedit sa nu sunt in stare sa gestioneze situatia.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.