Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Articolul ref la low cost e o mizerie tendentioasa impotriva Wizz si Ryanair in principal. Mafiutele din Romanistan sunt deranjate?

    Apropos, doar anul acesta Wizz aloca 4 aeronave A321 noi bazei de pe Otopeni.

    00
    • Mai sunt articole pe net care explica din ce este compus pretul unui bilet de avion. Nu sunt neaparat ieftine din cauze de avioane vechi. Sunt multe alte costuri cu o pondere mult mai semnificativa.

      00
    • @geretus. Companiile low cost au cele mai noi flote. Compara varsta media la Wizz, Ryan sau Easyjet cu British, Lufthansa sau Air France-KLM. O sa fii surprins. Modalitatile de reducere a costurilor sunt complet altele.
      @Zoso, ai putea sa stergi mizeria aia de articol bun de efemeride sau cocoon

      00
    • Cand azbori la Paris cu Wizz dar nu aterizezi la Paris ci la 70km de Paris, atunci vezi de ce e ieftin low-cost.
      Zbor exclusiv cu low-cost, in medie de 3 ori pe an in ultimii 10 ani, nu a fost niciodata vreo problema.
      Articol de cacat, facut pentru fraieri.
      Pai cine puii mei s-ar angaja pilot pentru low-cost, daca ar fi „cacat cu ceas”, ej prost?
      Low-cost mai inseamna ca zborul tau e la 5:45 dimineata, nu la 11:45. La 11:45 e scump traseul, pentru low-cost zbori cu noaptea-n cap. Si cum ajungi tu la Luton, de exemplu, la 5 dimineata? Adica trebuie sa pleci pe la 3 de acasa…
      Nu are treaba pretul cu siguranta zborului, ci cu alte chestii – doua am enumerat eu mai sus.

      00
    • Cristi Sutu a plecat de la Puterea pentru ca scriau articole la comanda. De-alea jenante inca.

      00
    • Deci ala cu Low cost e scris de un copil cu autism ?
      Face el calculul: 15 euro biletul x 200 pasageri = 3000 euro, imposibil sa zbori un avion cu banii ăștia, etc…
      Bai retard , unde plm ai auzit tu ca toate biletele se vând cu același preț ?
      Sunt bilete in același avion vândute cu 80 euro sau cu 800 euro , sa mai explic cauzele ? Retards everywhere…

      00
    • Sa spunem ca lucrezi cu 10 euro pe ora. Care e diferenta de pret in cazul zborului care aterizeaza in Paris, versus cel de la 70km de Paris? Sau Barcelona vs. Reus, sau Torino vs Cuneo, sau Londra vs Luton… Pai, de exemplu cum zburam eu de la Cuneo (a schimbat wizz aeroportul), pierdeam cel puțin o ora in plus fata de Torino. De la Luton pana în Londra pierzi mai mult. De la un punct incolo (vorbim de salariul tau pe ora versus timp pierdut pe drumuri), nu mai merita low-cost.
      Exista un serviciu pentru saraci, deja I se da în cap… Lasa-ne, frate, sa vedem si noi lumea! :)
      P.S.: Întotdeauna la prețul biletului de avion trebuie să puneti si pretul transferului catre oras. Una e sa aterizezi pe Ciampino, costa 1-2 euro transferul in Roma, alta e aterizare pe Fiumicino, 6-8 euro transferul catre oras.
      Lăsați low-cost-ul in pace! :)
      P.S.2: Daca vreau sa vin mâine acasă, ma costa peste 200 de euro. Alegi sa vii in extrasezon, 20 de euro, de zece ori mai ieftin. Low-cost, dar niciodata in sezon.

      00
    • @Cristi:
      – amplasarea aeroportului e utila in raport cu destinatia, nu cu buricul targului
      – orarul de zbor al low-costurilor e de obicei mai avantajos (prefer sa zbor cu Wizz la 9.30PM catre RO decat la 11.20AM)
      – LTN – LON e max 1h cu masina. Hai 1,5h daca stai in sud sau sud-est. Ai ca alternative: tren, bus, etc.

      00
  2. Sterge articolul ala cu avioanele low cost ca e ca si cum as face eu o analiza pe combinate siderurgice doar pentru ca familia mea a lucrat intr-unul. Nu stie despre ce vorbeste si doar speculeaza.

    00
    • Daca autorul s-ar fi ostenit sa citeasca cum functioneaza o linie aeriana low-cost ar fi aflat ca nu la mentenanta e grosul reducerii si ca la mentenanta nu se face rabat ca omori avionul si costa mult de tot sa cumperi altul.

      In mintea lui MH370 si MH17 erau zboruri low cost care au picat din lipsa mentenantei adecvate! German Wings tot asa cica nu s-a facut mentenanta si din cauza asta i-a sinucis copilotul pe toti.

      Gorobetele ce a scris articolul a primit 200 de lei de o bere si o shaorma de la cineva sa scrie de „bine” despre astia low cost.

      00
  3. Cu laptele ala, exista bineinteles o solutie.

    La mine pe strada am un automat de lapte al unei ferme locale, care vinde cu 3 lei litrul in loc de 4. Si se cunoaste ca e proaspat, are cu totul alt gust. Io numai de acolo cumpar.

    Practic se ocoleste tot lantul supermarketurilor, fara scandal.

    00
  4. Articolul din Puterea e un spanac. Au fost o gramada de comparatii intre biletele de low cost si cele de linie iar preturile au fost uneori chiar mai mari la low cost. In general cu 10-15% mai mici in medie daca ais i bagaje si treburi.

    Cand zici low cost nu e vorba de pret ci de cum te simti acolo :)

    00
  5. Mama cum e ala cu zborurile low cost, „tic-tac WizzAir, RyanAir, EasyJet, BlueBalls cu 5 incidente fara victime in ultimii 8 ani”, a crescut abrupt numarul dezastrelor pe liniile low-cost, toate Asia, un accident la propriu bomba cu ceas (Ukraina), 9525 doborat intentionat.
    Orice ai incerca, nu o sa scapi lumea de idioti iar unii din ei vor fi piloti sau lacatus-operator lansator de rachete.
    Ce inseamna un avion pierdut dintr-o flota de 200 vs. unul din flota de 1500 din punct de vedere al costurilor cu siguranta?
    Si sa mori tu Antonescule ca o oferta 37 euro Sibiu-Dortmund inseamna 150 de bilete la pretul ala sau ca ala e pretul pentru toate zborurile Sibiu-Dortmund.
    Fuck outta here..

    00
  6. Ii aduci unui idiot trafic si confirmi ca este interesant.

    Articolul ala e de o imbecilitate crasa, eventual merita extrase cateva pasaje de pastrat la arhiva.

    00
  7. jurnalism low cost la articolul cu zboruri low cost (si nu avioane low cost cum zice autorul….)

    00
  8. Articolul ala cu low cost-ul e o aiureala facuta pe genunchi.

    00
  9. Ceva mult mai informativ decat prostia aia de articol cu low-costurile: https://www.youtube.com/watch?v=069y1MpOkQY

    00
  10. MInistrul educatiei: „Suntem încă prizonierii unui sistem de educaţie care valorizează la maximum memorizarea, transferul mecanic de informaţie şi solicitarea ca acea informaţie să fie furnizată în mod prompt de elev atunci când este întrebat la diferite forme de examen” – am o surpriza pentru el: daca elevul/studentul reformuleaza raspunsul (in sensul ca raspunde acelasi lucru doar folosind alte cuvinte), profesorul nu il mai intelege. Am incercat pe pielea mea. Profii de mate (cei mai zbiri) au fost si cea mai mare dezamagire.
    Un profesor cu 20 de ani vechime isi stie materia pe dinafara si nu mai trece prin filtrul gandirii ce spune si ce asculta.
    In plus, la romana la examene (cel putin pe vremea mea) baremul de corectare insusi cerea ca elevul sa invete pe dinafara si sa nu foloseasca cuvinte proprii.

    „…şcoala românească, de multe ori, arată ca un sistem de comandă, în care profesorul este o autoritate deplină din punct de vedere moral şi nu înţelege că trebuie să fie într-un gen de parteneriat cu elevii.” – mostenirea perioadei de trista amintire cand puteai bate, injura, umili elevul fara niciun fel de consecinte.

    00
  11. Low-costul care e bobma cu creas e o mizerie.
    In mod apradoxal pentru o buna parte din companiile low cost, avioanele sa sigure (mai bune,mai testate) decat cele ale companiilor „nationale”.

    Low cost ineamna in primul rand mai multe scaune in avion, Mai multe scaune-> mai multi platitor -> pret mai mic pe platitor. Un efect e ca exista spatiu mai mic pentru bagaje de mana pe per pasager si de aici tot circul aferent cu preturi indecente pentru depasiri de gabarit.
    Low cost inseamna in al doilea rand mai multe zboruri pe zi. Pe cale de cosecinta o buna parte din zborurile low cost vor fi la ore …neconventionale. Low cost inseamna si aeroporturi mai ieftine.
    Low cost inseamna externalizarea serviciilor. Asta inseamna lipsa durerilor de cap cu sindicate ( stim in Ro nu exista sindicate) si cu greve.
    Un efecte ca al la checkin e coada mai mare la bagaje ca e un singur contractor platit cu ora ( su angajat) per zbor la Wizzair.
    Si low cost inseamna uniformizare de flota.
    O companie low cost are un sigtu tip de avion. Se strica unul este inlocuit cu aionul de rezerva care e identic. Lucru care nu e posibil daca ai 10 avioane de 10 feluri.
    Avand un sigur tip de avion, vei putea face mult mai usor mententanta planificata si ne-planificata)
    Da! Avioanele se strica! Si se merge cu avioane despre care se stie ca au defecte. Gen „treci pe rezerva” pana ajungi „acasa” si repari. Avionul low cost (gen Ryan-Air/ WizzAir) ajunge la reparat mai repede la reparat decat avionul AirFrace sau Tarom in cazuri din astea
    Si in mod paradoxal, avioanele low cost sunt mult mai noi.

    00
  12. Articolul cu aviaonele low-cost este foarte slab.. chiar ma gandeam… sa vezi aici statistici cu nr incidente pe companii low-cost vs premium. NIMIC! doar concluzii grabite… o fi adevarat..dar f prost argumentat!

    00
  13. Tarom e low-cost?
    „Mai multe avioane Tarom au rămas duminică la sol: Probleme de mentenanță la avioanele Airbus (VIDEO)
    Programul a sute de pasageri a fost dat complet peste cap după ce aeronavele cu care urmau să zboare au fost ţinute la sol. Este vorba despre trei curse-dus întors între Bucureşti şi Praga, Paris şi Geneva. Două avioane Airbus A310, de capacitate mare, ale companiei de stat nu au putut deveni operaționale din cauza unor probleme tehnice.
    Reprezentanţii Tarom au anunţat că avioanele cu probleme sunt in hangarul de mentenanţă al companiei. Cele două aparate de zbor sunt cele mai vechi din flota Tarom.
    Momentan nu s-a precizat dacă luni vor mai fi probleme cu cursele Tarom.”

    00
  14. Low cost e un fel de microbuz, maxi-taxi de la Bucuresti la Alexandria numai ca zboara. Nu inseamna ca nu e sigur pentru circulatie ci doar ca trebuie sa te descurci cu toate celelalte – transfer aeroport-hotel, sau legatura intre aeroporturi, asteptat ore sau zeci de ore pe aeroport pentru legatura, etc. Pentru saracia romanilor precum si pentru apetitul capsunarilor e un mijloc de transport ok, adica „boieria si domnia se platesc” – vrei cursa de linie, scoate, frate, 150 de euro pentru o capitala vestica.

    Problema Romaniei este ca nu opereaza low-costul intre marile orase ale patriei (situatia africana) ca daca ar fi tarife cat de cat umane, cei de la Timisoara, sau Sighetul Marmatiei ar zbura cu avionul la mare, va garantez.

    00
  15. misto, cititorii de zoso si-au rezolvat problema locativa (nici un comentariu pe articolul cu apartamentele :) si sunt deja interesati de viitoarele vacante (comentarii cu low cost:)

    00
  16. Mizeria cu low cost, dar macar de la zf nu ma asteptam la un asemenea articol legat de apartamente. La un credit pe 30 de ani in primii 20 de ani banca colecteaza in mare parte dobanda. Avans de 30-35% e mizerie dar un 20% ar fi decent, arata ca esti responsabil.

    00
  17. Companiile cu dezastre in aer mai dese par a fi doar asiatice.
    Cred ca mai degraba sunt loviti de incompetenta decat de ghinion si/sau alte cauze.
    PS: sper ca piata imobiliara sa ajunga la niste valori reale. Preturile actuale sunt niste jafuri.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube