Mai vreau parapeți de beton la Ploiești și în alte locuri…

Azi a început montarea parapeților de beton pe DN1 la intrarea în București:

Am început, firesc, pe porţiunea Bucureşti – Braşov. Acolo este cazul cel mai cunoscut pentru că acolo sunt cele mai mari accidente, iar statistica a înregistrat, în ultimii cinci ani, peste 500 de incidente, cu 80 şi ceva de morţi. Lucrările vor continua până la limita a 150 de km de parapet, care au fost contractaţi pentru anul acesta”, a precizat Mnistrul Transporturilor, Dan Costescu. (sursa)

Bun. Excelent.

Mai vrea parapeți de beton de la Ploiești până la Comarnic. Am explicat aici de ce ieșirile alea din Ploiești sunt mizerabile. Fuck em. Nu le convine să ocolească, să îi strângă de coițe pe politicieni să le facă pasaje, nu să se arunce de-a valma peste patru benzi.

Și în toate curbele unde nu poți intra în siguranță cu 90km/h. Trebuie să încetinești? Perfect, punem și un parapet. Ca aici, de pildă. Sau aici, unde mi-am lăsat mașină în 2009, din cauza unui tirist care nu a mai pus frână și a intrat pe contrasens pe banda mea.

Ia uitați ce frumos arată aici. Vrei să ii dai pedală sau nu știi cum funcționează inerția? Noroc bun, prostule, dă cu mașina în șanț, nu peste unii de pe contrasens.

 

parapeti-beton

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Nu se poate sa puna parapet de beton intre sensuri cand drumul are FIX O BANDA pe sens.

    00
    • argument?

      00
    • @Mahorcu: De ce? Acolo unde e linie continua de ce nu se poate? Toate punctele alea sunt cu linie continua. La ce crezi ca e buna? A, ca in Romania putini o respecta, este altceva. Totusi, un parapet in punctele esentiale este foarte bun, parerea mea.

      00
    • ce faci daca ai un obstacol pe o banda (pe un drum cu o banda pe sens) si parapete pe mijloc?

      Chiar si pe linie continua ai voie sa treci pe sensul celalat pentru a depasi un obstacol stationar (o masina defecta de ex.), dupa ce te-ai asigurat temeinic evident. Cum faci asta cu parapet pe mijloc?

      00
    • Ce faci cand ramane tir-ul in pana?

      00
    • Traffic nazis strike again.

      Pt ca la noi pe drumuri mai au obiceiul sa cada pietre/copaci, vezi Valea Oltului.

      Pentru ca e inuman sa pui omul sa astepte in spatele unui turme de oi.

      Gandim un pic inainte sa sarim pe om?

      00
    • Ok, am inteles, aveti dreptate.
      Totusi, a se nota ca n-am sarit deloc pe om, doar am zis.

      00
    • De ce ? Siguranta & fluenta traficului !

      Se rastoarna o cisterna si ia foc, in spate coloana de masini, ce mai fac aia ? unde se mai duc ?

      Are loc un accident, trebuie degajata banda, sa aiba pe unde sa ajunga ambulanta. aceeasi intrebare.

      despre ce vorbim aici ?

      00
    • Eu cred, sincer, ca unii din voi trageti prenandez pe nas. 1) parapetii aia nu sunt pusi de la un capat la altul, cat tine DN-ul, ci doar in niste puncte critice. 2) Daca se va defecta TIR-ul in drum, pana vin niste ajutoare (ca singur n-are ce sa-i faca, soferul ar putea sa-si ocupe timpul cu niste dirijare a traficului sau macar sa semnalizeze din timp ca trebuie ocolit *pe acolo pe unde se poate*, ca soferii din urma lui sa nu ramana blocati in drum ca eroii; 3) ce falusul calului sa caute o turma de oi pe DN? 4) Parapetii se vor pune doar acolo unde animalul sau idiotul din spatele volanului nu are ce cauta, sub nici o forma, pe banda cealalta. 5) Parapetii se vor pune doar acolo unde animalul sau idiotul din spatele volanului nu are ce cauta, sub nici o forma, pe banda cealalta. 6) Parapetii se vor pune doar acolo unde animalul sau idiotul din spatele volanului nu are ce cauta, sub nici o forma, pe banda cealalta. […] 100) Parapetii se vor pune doar acolo unde animalul sau idiotul din spatele volanului nu are ce cauta, sub nici o forma, pe banda cealalta. Trebuie sa fiu mai clar de atat?

      00
    • …pentru ca nu s-au vazut niciodata turme de oi pe DN. eu am vazut o herghelie de cai prin zona Sibiu.
      iar tir-ul se defecteaza asa cu preaviz…boss vezi ca ma stric, hai sa oprim aici ca e parapetul intrerupt si ne pot ocolii astia de stau in coloana fix la 5m in curul nostru

      00
    • Tocmai ti s-a explicat ca punctele de la 5 la 100 nu-si gasesc aplicare in realitate. Practic nu exista loc in care sa nu ai ce cauta pe banda cealalta „sub nici o forma”.

      00
    • That’s why we can’t have nice things, or constructive talk.

      Ca sare prostu sa formuleze o opinie.

      Rahat, serios nu ai vazut oi pe drum national sau drum european?
      Nici vaci, nici capre, cai sau carute?

      Stam in acelasi colt de glob?

      00
    • Nu, n-am vazut. Cel putin nu pe DN1, drumul despre care vorbim aici. In schimb, pe DN1, am vazut idioti care depaseau in locuri cu vizibilitate zero si oameni spulberand alti oameni care veneau de pe contrasens pentru ca nu stiu sa manevreze volanul in curba. De fapt, de-aia nu putem avea, de fapt, nice things: pentru ca in Romania fiecare om are impresia ca i-a luat ma-sa sosea si ca poate face orice pe ea.

      00
  2. O sa va puneți parapeti și în pat.

    Sunt tari unde nici nu vezi „bandă continuă”, sau cel mult 5% din cata vezi la noi. Darmite parapeti din beton.

    Problema e cu imbecilii care și-au luat carnetul fără să-l merite nu cu infrastructura.

    00
    • Nu ai cu cine! Dar tu ai dreptate.

      00
    • daca ai inceput bine (o mare problema sunt cei care si-au luat permisul ca la pitesti).. ai dat-o-n gard la final: infrastructura e si ea o mare problema (nu cred ca trebuie sa explic asta, insa voi incerca daca vrei musai).

      00
    • Din experienta limitata în drumurile naționale din tarile vestice (Germania, Belgia, Italia, Elveția) lucrurile stau invers. Mai multă banda continua și mai puține posibilități de a apasă pedala în afara autostrăzii.

      00
    • @Pache

      Tu, de ce spui, sunt autostrazi. Ce a pus Vali e un drum banal, cu un singur sens, intr-o zona de deal. Si sa fi fost de campie, acelasi heirupism.

      La primu’ accident sau prima pana, pa si la revedere, veti incepe sa injurati betonii decat imbecilii integri. Sa va vad atunci…

      00
  3. 2tone de fer cu mai mult de 30 pe ora trec ca prin paie de plastiul ala…de tir nu mai are rost sa amintesc. Aceste despărțitoare se bazează mai mult pe psihologie decât fizica iar asta e foarte bine, funcționează! In 99.99% din cazuri.

    00
  4. Meanwhile in San Francisco:

    00
    • e pe golden gate bridge si sunt din plastic. Dimineata toata lumea merge spre oras si se plateste e normal sa aloge mai multe benzi, dupa masa nu se plateste iesirea din oras si revin la normal pentru ca e mai mare traficul spre iesire, acolo traficul e restrictionat tot timpul la 35 mile/hr ( aproape 50km/hr).

      00
    • Ai citit titlul si ai vazut ca sunt pe Golden Gate, bun. N-ai citit insa descrierea, fiindca sigur ai fi vazut ca: „The new Moveable Median Barrier (MMB) system is about 13,340 feet of 12-inch wide and 32-inch high steel clad units filled with high density concrete pinned together to form a semi-rigid median barrier. ”

      La ei rationamentul de a folosi bariera e cel pe care-l spui intr-adevar, nu este neaparat cel despre care se discuta aici (separare benzi sens pentru ca soferi tampiti). Ideea, insa, e comuna: bariera din material rigid se foloseste si in alte parti. Plus ca exemplul cu zipperul merita vazut, fiindca e o treaba fain si destept gandita.

      00
  5. Buuuuun… Incepe reprofilarea „firmelor de borduri” in „firme de parapeți de beton”. Băieții deștepți sunt băieti deștepți.

    00
  6. Pot să număr pe degete de câte ori a trebuit să ocolesc vreun obstacol peste banda continuă, dar nu-i drum Brașov-București (și nu numai) în care să nu trebuiască să mă feresc de dobitoci care intră pe contrasens că nu-s în stare să-și țină banda în curbe.

    00
  7. In america sunt facute intre 80-120 cm inaltime, cand il loveste sa te arunce inapoi pe banda ta nu pe contrasens.

    00
  8. XD

    Vali, daca se pun & cand vei trece cu masina, si vezi vreun accident, o sa zici „Ba ce prostie cu betonii”. Asculta aici, peste cativa ani, vei scrie de asta. Doar sa te afli la coada si sa vezi atunci „trafic greu”.

    Servus!

    00
  9. Se vede ca iubesti țara asta. Ai o bere de la mine.

    00
  10. ca vrei parapeti =parerea ta
    ca sunt de acord cu tine=parerea mea
    ca nu sunt sigurul dispus sa umple frigiderele cu carne celor ce taie curba=nu ma bucura deloc.
    ca trebuie parapet de beton sa educam gibonul ce nu poate pastra o traiectorie a masini= daca trebuie, trebuie
    Intrebarea mea e: Cat e parapetul? (sunt sigur ca in cativa ani vom auzi despre un scandal pe tema asta). Si vom afla cu stupoare ca 1 buc parapet a costat cat o limuzina de lux.Ca sunt adusi din austria de o firma chinezeasca si montati de o alta firma din america de sud.Ca sunt din aur masiv si suflati cu beton .bla bla bla.

    00
  11. Intre timp, pe Feleac se pune bordura fix ca aia din fata de la Ikea, unde a murit stirista ProTV…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube