De ce nu se asfaltează noroaiele din orașe?

noroaie-1 noroaie-2 noroaie-3

noroaie-4 noroaie-5 noroaie-6

Pozele astea din orașul Măgurele sunt triste. La fel și imaginile astea din Marghita. La fel și știrea că în Capitală încă mai sunt străzi neasfaltate (în oraș, gen, nu pe câmp, unde și-au făcut casă tot felul de isteți).

De ce nu se asfaltează străzile astea, mai ales cele care sunt locuite și pe dreapta și pe stânga? Cetățenii ăia nu plătesc taxe?

Sunt câteva probleme:

  1. Străzile alea nu există în realitate. Da, sunt puse niște indicatoare pe acolo, dar cele mai multe nu există în scripte. Am întrebat la un moment dat pe cineva de la RDS dacă au acoperire pe o stradă din Brașov dintr-o zonă din asta cu noroaie și omul a ridicat din umeri și mi-a arătat că strada aia nu există.
    • de ce nu există strada? pentru că primăriei nu îi pasă, pentru că dezvoltatorul nu a cedat terenul, pentru că zeci de motive.
  2. Primarul nu vrea să asfalteze pentru că se gândește că vrea să tragă întâi canalizare, ca să nu găurească asfaltul turnat pentru asta. Și bani de canalizare nu sunt :)
  3. Străzile sunt înguste și extrem de înguste și nu poți asfalta fără iluminat public și fără trotuare.

Știu, oamenii pretind că nu au nici o vină că situația e așa. Doar că o au. Ar fi fost frumos din partea lor să aibă un pic de discernământ și să nu se mute în zone unde accesul e greoi.

Da, OK, prima vină o are primăria, că nu trebuia să îi lase pe proști și pe dezvoltatori să construiască așa, dar ce face cetățeanul de la numărul 22 sau 48 de pe o stradă îngustă? Păi, întâi construiește și apoi realizează că, stai să vezi, accesul e greoi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

46 comentarii

  1. Sau iti iei un break din asta family friendly si ura si la gara:

    00
  2. Sa mori tu ca fara gen ala nu avea sens propozitia?
    Citez „în oraș, gen, nu pe câmp”.

    00
  3. bun, am înțeles, sunt înguste, dar tu de ce ai pus poze cu cele largi?

    00
    • Nu-s prea grozava la apreciat distante, dar nu mi se pare ca din ce-i in poze s-ar putea scoate o sosea cu minin o banda pe sens, suficient de late (benzile) incat sa intre si masini utilitare plus doua trotuare de minim 1 m latime fiecare, plus ce mai trebuie pe o strada de secol macar XX.

      00
    • nu-ți trebuie, pe așa străduțe, două benzi late, două trotuare. cu atât mai puțin piste de bicicliști, spații verzi sau borduri. îți trebuie doar acces ușor pentru situația cea mai rea, adică acces pentru mașina pompierilor.

      00
  4. Au greșit numele străzii, nu trebuia trecută Strada Eforie ci Strada Techirghiol – nâmol de Techirghiol. Aici ai dreptate, în primă fază este vina primăriei și apoi, cea mai mare – vina celor care iau terenuri ieftine, construiesc fără să lase retragere pentru stradă și apoi așteaptă ca să aibe utilități și facilități ca un teren de 3-4 ori mai scump.

    00
  5. Am instalat acum in weekend niste trepte la o casa in comuna Bucuresti. Am ramas impotmolit in noroi de 15-20 cm. Nu stiu cum am reusit sa ies de acolo.
    Piatra concasata nu este scumpa. Un strat gros bine tasat nu reprezinta o cost mare nici pentru primarie, nici pentru dezvoltator. Problema este ca nu se vrea.

    Una peste alta, mare dreptate ai avut cand ai zis ca acum se viziteaza locatii de casa!

    00
    • În țări popendulate de ființe o idee mai inteligente betonul rezultat din demolări este măcinat. Fierul se trimite la fier vechi, iar piatra ajunge în construcții. La noi molozul reprezintă o problemă, nu o soluție.

      00
  6. yeah well, tre’ sa existe niste pedepse pentru aia care ridicau in slavi locuitul in comunele alea ca fiind preferabil orasului, nu?

    00
  7. Sa va zic cum e la mine- sunt 3 strazi paralele- eu stau pe cea din mijloc- (dupa zoso – „la porumb” ). Din cauza unui idiot de batran care are teren aici si nu vrea sa cedeze 50 de cm pt drum nu se face nimic. Celelalte doua strazi au canalizare, gaz si sunt pietruite si pregatite pt asfaltare.

    Boul asta de vecin nu concepe sa cedeze 50 de cm pe lungimea proprietatii lui ca „pierde” bani. Se chinuie sa isi vanda parcela la pretul pietei de ceva vreme. Pai binenteles ca nimeni nu vine sa ii ia parcela lui cand poate sa isi ia pe strazile vecine cu toate utilitatile.

    Fuck logic.

    00
    • De expropriere pt folosinta publica (cu despagubire corecta si prealabila, bineinteles) n-a auzit nimeni din primaria aia?

      00
    • Dar cine e mai idiot, ăla care nu vrea să vândă sau ăla care s-a mutat pe o strada neasfaltată și acum se plânge pe net?

      00
    • probabil nu stiti sa-i explicati logic pe intelesul lui. sau sa gasiti pe cineva sa o faca

      00
    • @cosminos- nu ma plang, stai linistit. Mi-am asumat situatia in momentul in care am decis sa fac casa aici. Vroiam sa subliniez doar ca nu e neaparat vina primariei – ci mai sunt is oameni care nu pricep ca daca ar ceda o bucatica din teren si s-ar face asfaltul automat creste valoarea terenului si ilpoate vinde mai usor si mai scump.

      00
    • Boul asta de vecin nu concepe sa cedeze 50 de cm pe lungimea proprietatii lui ca “pierde” bani.

      Interesant , dar pe el poate il doare la bascheti , ca nu are teren acolo in timp ce voi va scaldati in ca… namol. Presupun ca nu v-a trecut nicicum prin cap sa ii cumparati aia 50 de cm si sa ii donati. Sau altfel, presupun ca exista 50 cm si pe partea opusa lui , dar asa nu se poate, nu?

      Nu merge sa faci expropriere pentru cateva proprietati din zona. Se aplica legea drumului de servitute pentru cazuri de genul asta. In plus , si aia de la primarie fac si ei gargara . Ei stiu ca scapa mai ieftin daca exista un blocaj de geul asta .

      00
  8. Mai e varianta ca orasul nu a votat primar ce apartine de actuala putere si atunci pendula bani de investitii sa se invete minte.

    00
  9. in orice tara cu putina minte in cap lucrurile se intamlpa asa: dezvoltatorul imobiliar zice ca vrea sa construiasca ceva in camp; primaria ii da autorizatia; primaria trage utilitati, asfalteaza (pe scurt asigura infrastructura); dezvoltatorul construieste; oamenii se muta.

    in romania: primaria da autorizatia; dezvoltatorul construieste; oamenii se muta; apoi primaria zice ca n-are cum sa faca infrastructura pentru ca…

    imi aduc aminte la un scandal la A3 in care astia-i dadeau in cap lui Basescu, ca atunci cand era primar la Bucuresti, i-a facut infrastructura nu stiu carui dezvoltator imobiliar. ca cica nu-i ok asa. ca dezvoltatorul trebuia sa faca infrastructura pe banii lui.

    noaptea mintii.

    00
    • ce vorbesti coix?! dezvoltatorul numa zice ca ar vrea bani publici pentru interese private si primaria se executa?!!
      sugi

      00
  10. Nu e chiar asa cum spui. Iti dau exemplu din Constanta. Terenuri de 500mp dat de primarie veteranilor de razboi in 1993 cu destinatia contruirii de locuite. Exista PUZ abrobat. Strazile sunt de minim 8 metri latime (exista si strazi pe 4 benzi + trotoare). Primaria nu face nimic, Enel nu face nimic, Conzag nu face nimic. Primaria nu are bani nici sa delimiteze sau sa puna piatra pe drum sau „sa faca studiul de fezavilitate” (citat din raspunsul primariei Constanta la solicitarea de pietruire). Din aceasta cauza zona nu se dezvolta decat timid. Cei care au loturi pe langa strazile vechi asfaltate sau au reusit sa isi traga current (prin diverse relatii si spagi) si si-au ridicat case insa tot prin noroi se merge. Au pus oamenii piatra si razuitura de asfalt care rezista doar un an (apa+inghet/dezghet si gropile apar instant). Sunt in schimb bani pentru crizanteme in ghivece de beton si mii de puieti de pomi uscati. Cartierul la care fac referire este Constanta Sud Veterani

    00
  11. Presupun ca subitele probleme cu legea ale lui Chiliman impiedica asfaltarea a unui ciot de 100 de metri din strada Bilciuresti.

    00
  12. LASER frate!

    00
  13. mama, e mai nasol ca la mine la tara, acolo macar ulitele sunt ‘pavate’ cu bolovani si nu prea se face noroi. dragut.

    00
    • Asta pentru că oamenii la țară de bine, de rău se mai organizează între ei fără primărie. Ăștia de prin Ilfov strâmbă din nas: să se facă, să facă, să vină. E 500 lei o basculantă de pietriș în Ilfov. N-ai bani că e greu după ce ai făcut casa, dar pui toamna asta o basculantă, la primăvară mai pui una si-n 2 ani ai drum practicabil cu orice mașină. Dacă se mai bagă și un vecin cu tine e și mai bine!

      00
  14. Unii au inventat Mello-Roos tax, asa ca vine primaria iti face drum, apa , canal, curent, gaz, gradinite, scoli, …..dar 30 de ani platesti la primarie in plus pentru aceste conditii create.

    00
  15. ”Primarul nu vrea să asfalteze pentru că se gândește că vrea să tragă întâi canalizare, ca să nu găurească asfaltul turnat pentru asta. Și bani de canalizare nu sunt :)”

    E amuzantă rău asta. De fapt, primarul are tot interesul să asfalteze înainte să bage canalizare sau gaze sau mai știu eu ce, pentru a mai băga un contract. De fapt, chiar așa se întâmplă, uită-te în București. Se repară un drum, apoi se sparge pentru lucrări de mentenanță la canalizare și se repară iar.

    00
  16. am o curiozitate legată de ”isteții” din Timiș: partea pe care primăria ar fi trebuit să o suporte e 255,000 de lei, împărțind la cei 200 de proprietari, înseamnă 1,275 de lei. adică, 2.55 lei / mp în plus.

    00
  17. criserb ar putea sa ne povesteasca cum e cu noroiul, din ce am vazut a fost foarte curajos sa isi construiasca acolo, nu e foarte mult asfalt in zona respectiva.

    00
  18. – Strazile alea vad ca au iluminat public, eu stiam ca Gheorghe n-are voie sa isi bage stalpi din astia pe terenul lui
    – De când Gigi, instalatorul de la RDS, se ocupa cu organizarea urbana. Astia nu isi cunosc ofertele lor proprii daca te duci sa-i intrebi apai de strazi
    – Sunt destule strazi in orasele mari, cu denumire cu tot, cu case construite de zeci de ani unde n-a fost niciodata asfalt

    00
  19. Ai uitat motivul 4: primarii sunt niște incompetenți cărora le pasă de propria burtă, nu de cetățean, așa că au cheltuit bugetul pe alte proiecte sau sunt depășiți de situație.

    00
  20. Cred că problema principală constă în lipsa banilor, combinată cu marea nepăsare a oamenilor. Adică :
    -dacă cineva vrea să-și facă o casă pe o stradă de asta neasfaltată și cel de la primărie nu vrea să îi dea autorizație de construire sunt convins că ar începe să plângă pe toate forumurile precum că primăria îngrădește libera inițiativă;
    -cred că ar fi foarte util un sondaj pe aceste străzi și întrebat câți oameni au de fapt autorizație de construire.
    -mai departe ar fi interesat de întrebat care este bugetul local al unui oraș, câți oameni plătesc taxele și impozitele.
    În orașul meu periodic se scrie prin ziare ori pe site-ul primăriei ce anume s-a făcut cu fondurile primăriei și nu cred că ar fi foarte greu în orice oraș ca oamenii să inițieze petiții prin care să arate ce este important pentru oraș, însă de fapt :
    -oamenii vor ca exact pe strada pe care s-au mutat ei, după ce s-au mutat, să se facă trotuare, șosea, iluminat public etc.;
    -oamenii vor ca tot orașul să fie iluminat noaptea;
    -oamenii vor să aibă mii de parcări, ca să poată acoperi toate mașinile pe care ar intenționa să și le ia cineva, iar aceste parcări să fie exact acolo unde au ei treabă;
    -oamenii vor să aibă parcuri bine întreținute, curățenie pe străzi, săli de sport la fiecare școală, spitale ultradotate etc.
    Totodată, mai presus de toate, oamenii nu înțeleg că bugetul unei primării se constituie majoritar din taxele și impozitele achitate de ei și că aceste sume sunt limitate.

    00
  21. Cred că problema principală constă în lipsa banilor, combinată cu marea nepăsare și lipsă de prevedere a oamenilor. Adică :
    -dacă cineva vrea să-și facă o casă pe o stradă de asta neasfaltată și cel de la primărie nu vrea să îi dea autorizație de construire sunt convins că ar începe să plângă pe toate forumurile precum că primăria îngrădește libera inițiativă;
    -după ce se face casa începe să întrebe de ce nu se asfaltează;
    -cred că ar fi foarte util un sondaj pe aceste străzi și întrebat câți oameni au de fapt autorizație de construire.
    -mai departe ar fi interesat de întrebat care este bugetul local al unui oraș, câți oameni plătesc taxele și impozitele.
    În orașul meu periodic se scrie prin ziare ori pe site-ul primăriei ce anume s-a făcut cu fondurile primăriei și nu cred că ar fi foarte greu în orice oraș ca oamenii să inițieze petiții prin care să arate ce este important pentru oraș, însă de fapt :
    -fiecare om vrea ca exact pe strada pe care s-au mutat ei, după ce s-au mutat, să se facă trotuare, șosea, iluminat public etc.;
    -oamenii vor ca tot orașul să fie iluminat noaptea;
    -oamenii vor să aibă mii de parcări, ca să poată acoperi toate mașinile pe care ar intenționa să și le ia cineva, iar aceste parcări să fie exact acolo unde au ei treabă, dar în același timp să fie și spații verzi foarte multe;
    -oamenii vor să aibă parcuri bine întreținute, curățenie pe străzi, săli de sport la fiecare școală, spitale ultradotate etc.
    Oamenii nu înțeleg însă că bugetul unei primării se constituie majoritar din taxele și impozitele achitate de ei și că aceste sume sunt limitate.
    Astfel, oamenii se întreabă de ce nu se asfaltează strada lor, în loc să se fi gândit de la început să își facă o casă într-o zonă asfaltă.

    00
  22. Și mai frumos în Măgurele este faptul că sunt străzi pe câmp balastate, cu rețea electrică, chestii de bază doar că locuitorii, casele. Băieții care s-au gândit ca fac o mutare deșteaptă cu primăria n-au fost in stare să-si vândă nici loturile alea. Pe scurt, există rețea și drum unde nu sunt case și există case unde nu e rețea electrică și drum. (mă rog și-au mai făcut oamenii chestiile astea pe alocuri).

    00
  23. NOU
    #42

    eu sunt din marghita. era un oras frumos si placut insa si-a neglijat cu desavarsire viata culturala, loisir-ul si a depins prea mult de fabricile comuniste si fabricutele rasarite dupa 90. un oras in care mentalitatea era de la 8-17 la uzina si de la 17-20 la sapa la terenul din sat sau la birt. si cam atat.

    00
  24. E vrajeala curata… Sa puna mana Primaria sa bage canalizare si sa asfalteze civilizat ca oricum fura de sparge din fonduri publice pe alte kkturi: borduri, bancutze, parcuri laga lanul de porum… etc. Sa puna mana sa dea banul… Eu daca as locui pe strazile alea, as fi permanent in chilotzi, cu o pancarta, in fata primariei pana m-ar baga cineva in seama….

    00
  25. vand teren intravilan la 15 minute de centru’ …

    00
  26. Dacă o firma s-ar duce la licitații cu preturile lui haivas, le-ar castiga pe toate.

    00
  27. Se vrea o tara mioritica :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.