3 tipuri de accidente pe timp de iarnă

Am selectat din compilația asta mai multe tipuri de accident care se petrec iarna când este zăpadă. Urmăriți clipul și explicațiile sunt mai jos.

 

 

1. Depășirea bruscă

Sedanul vrea să depășească un camion care merge prea încet. Se uită, se asigură că nu vine nici o mașină din spate, pornește depășirea prea brusc și pierde controlul volanului.

Pe timp de iarnă, depășirile se fac ca pe autostradă, cu acolade mai mari și fără a brusca volanul, ca în imaginea de mai jos:

depasire-iarna

 

2. Pietonii neatenți

Oamenii aleargă și uneori nu se opresc la timp. Am văzut zeci de situații în care pietonii se lovesc de mașinile oprite la semafor, fie alunecă, fie din cauza vitezei. Am văzut mai rar situații precum în film.

Păziți-vă pielea.

 

3. Carambolul nesemnalizat

Iarna se întâmplă cele mai stupide accidente. Oamenii opresc să ajute sau opresc pentru că nu se poate înainta. 90% nu aprind luminile de avarie. În film vedeți trei situații de acest tip. Uitați-vă cu atenție, sunt foarte puține mașini care au avariile puse, ceea ce îi face pe șoferii care vin din spate să nu fie avertizați asupra pericolului.

Și mai observați ceva: la situația 3, bouleanul vrea să se dea jos din mașină. Nu vă dați jos din mașină până nu vă asigurați temeinic că nu vin mașini din nici o direcție. E extrem de periculos. Am văzut asta în alte clipuri, oamenii se dăduseră jos din mașini și stăteau pe lângă ele, iar ăia care veneau din spate nu știau ce să evite, pietonii sau mașinile.


E trist că uităm atât de repede iarna trecută și ne comportăm fix la fel.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. La 1. Depășirea bruscă, ambele imagini „depășire” și „depășire iarna” arată cum NU trebuie să depășești, adică peste linia continuă.

    00
    • n-am găsit un grafic mai bun :(

    • Aia e linia continua de zapada, la fel ca si in primul caz. Devine intrerupta daca patineaza masina ?

      00
    • Parerea mea e ca depasirea „de vara” e o manevra de cocalar. Mi sa intamplat de mai multe ori sa trebuiasca sa franez deoarece cel care ma depeseste nu stie cat o are de lunga. Masina.Conduc o masina destul de grea si uneori dracusorul din mine ma intreaba ce s-ar intampla daca nu as frana. Imi revin repede la realitate. Chiar si cu minimul de avarii stiu ca nu merita stresul. Si apoi daca luam in calcul scenariul cel mai neplacut poti nenoroci un om. Sau mai multi. Dar ce se intampla cand cel din masina depasita are un moment de neatentie(suna telefonul, scrie un msg , se cearta cu pasagerul , cauta alt post de radio…)
      Ref la accidentele din filmulet parerea mea e ca majoritatea conducatorilor nu constientizeaza celebra vorba a fostului domn presedinte: Iarna nu-i ca vara! Si degeaba ai gume de iarna si 4×4 destept. Inertia e o curva plina de boli rusinoase iar aderenta e ca prezervativul rupt. Nu-ti dai seama cand te-a lasat decat cand e prea tarziu.

      00
  2. Daaa, daa, daca depasesc ca in prima situatie vor zice unii pe blog ca dorm pe banda mea

    00
  3. 4. Urcatul pe frână.Și de obicei pe aia care nu trebuie.
    La prima situație cu depășirea, celebrul caz din Botoșani cu monovolumul era potrivit.Depășire din scurt, bruscă pe polei.

    00
  4. Azi, drumul de Poiana Brasov BMW seria 5 cu cauciucuri de vara mergea cu 5 KM pe ora, coloana formata de 10 km in spate.Sunat la politie, i-a durut fix in pla. Accidentele se fac din prostie si inconstienta.

    00
  5. Adeptii cutiilor manuale sa ridice mana sus!!! Astept sa-mi povestiti cum faceti frana de motor.

    00
  6. Ala cu Sedanul sigur a zis, cum zic majoritatea soferilor naivi, care cred in basme: „Am cauciucuri de iarna? Gata frate…”
    Apoi a aflat pe pielea lui ca, la viteze de peste 60kmh, cauciucele de iarna reduc distanta de franare cu numai 5-10% si, in niciun caz, nu previn derapajul pe gheatza sau un accident datorat lipsei de aderenta a carosabilului.

    00
  7. idioti. neadaptarea vitezei la conditiile de drum. toti o ard in viteza de parca pierd concertul cu hrusca

    00
  8. Oare la rusi cat o fi RCA-ul?

    00
  9. da… dar daca te uiti si la compilatie vezi ca circa 90% din accidente se petrec la rusi, la care iarna e iarna si zapada la fel. Aia is prosti gramada, in conditiile in care stiu ca la ei iarna e pe bune si mai calca si pedala in draci…

    00
    • Nu sunt proşti, pur şi simplu n-au fost la fel de norocoşi ca noi, să avem în neamul nostru un mare filozof contemporan care să declare sus şi tare la televizor că „iarna nu-i ca vara”.

      00
  10. Meh, chiar azi pe A3 a mângâiat unul protecția de pe margine ca ăia din penultimul filmuleț. Norocul lui a fost că era autostrada goală și că nu l-a luat altul din spate în bot. Nu știu ce pana mea făcea, dar exact ca și ăia a luat-o încet, încet spre dreapta până s-a proptit în zăpadă/margine. Nu cred că și-a făcut pagube prea mari, eventual doar dacă și-a murdărit scaunul.

    00
  11. E de groază cu iarna și anul ăsta…

    00
  12. Si la romani se vad astfel de accidente… E si un site/blog unde sunt postate de cei care au camere pe masini si le filmeaza atunci cand se produc.

    Ideea este ca foarte multe accidente auto se petrec din prostie, infatuare si imprudenta, in diverse proportii, combinate, binenteles, cu o stare precara a drumurilor nationale care creste riscul de accidente.

    00
  13. Snow storm acu’ niste ani, 3 cm de zapada pusi in cateva minute, doua camioane au ramas intepenite si restul s-au infipt in ei. 106 masini busite, doar 8 raniti grav. Autostrada D1 din Cehia, supranumita si „cel mai lung cimitir din lume”.

    https://www.gminsidenews.com/forums/f19/czech-highway-crash-62369/

    00
  14. din pacate la punctul 1 am aflat pe propria piele cum tre sa se faca o depasire iarna. aveam doar 2 ani experienta de condus.
    am smucit volanul, aveam vreo 50km/h dar a fost suficient sa intru in derapaj pt ca nu era dat cu nimic pe drum. 2500euro reparatii, adica cam jumate din valoarea masinii la second.

    n-am mai avut probleme in ultimii 10 ani pt ca am facut usor depasirile, exact cum zice Zoso, ca pe autostrada. intri pe contrasens usor, din timp.

    00
  15. Nu reusesc sa pricep cum a sarit pietonul de la faza 2 in felul asta.

    00
  16. NOU
    #35

    verificati-va presiunea in roti, am patit-o (a 2-a oara) sa bag aer cu un pistol cu manometru care nu arata corect presiunea si ma plimbam ca vaca in trifoi cu 2.8 atm – pe zapada. Daca in mod normal am 2.2/2.0 (fata/spate), pe zapada cobor la 1.6/1.6.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.