Ce amuzante sunt magazinele online cu garanțiile telefoanelor mobile…

Dacă dați o căutare pe net după fraza de mai jos…

Nu fac obiectul garantiei urmatoarele situatii:
Defectele de orice fel aparute ca urmare a instalarii sau folosirii unor programe (software) care nu au fost livrate de catre societatea comerciala care a fabricat si asamblat produsul;

…veți vedea că foarte multe magazine online au impresia că sunt amuzante. Sau prevăzătoare. Sau pur și simplu stupide.

Adică eu nu am voie să instalez apps pe smartphone deloc? Deloc deloc? Nici măcar un pic? Dar oare setările am voie să le schimb? Dar să pun husă telefonului?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

32 comentarii

  1. cred ca voiau sa spuna de firmware custom, root, jailbreak & shit, dar le-a scapat o nasoala

    00
  2. Dacă aplicația e un virus nu mai e la fel de amuzant pentru magazine.

    00
  3. Stai sa vezi când amuzamentul asta da în amenzi sau procese de copyright.

    00
  4. Descrierea e destul de clara: ai voie sa instalezi ce vrei, dar numai pentru aplicatiile producatorului beneficiezi de garantie.
    Daca telefonul devine caramida in urma unui update de sistem oficial (sau in urma update-ului unei aplicatii preinstalate), se rezolva pe garantie.
    Daca instalezi tu vreo aplicatie care-ti brick-uieste telefonul, esti pe cont propriu. Teoretic ar trebui in acest caz sa discuti cu producatorul aplicatiei respective.

    00
  5. De asta suna toate aifoanele la fel… Ai schimbat ringtone-ul, a zburat garanția :)

    00
  6. la prima vizită în service oricum îți resetează telefonul, pentru că atât înțeleg tehnicienii ăia, și poate poate o dau pe aia cu: alte aplicații..

    00
  7. as povesti eu una cu allview dar nu mai am nici un fel de nervi sa vorbesc despre jegurile alea umane. sa te ia dracu pe tine ala care cumperi si sustii firma aia. sa e ia cum m-a luat pe mine de nervi.

    00
    • Avem in familie 5 Allview A5 quad, de circa un an si 2 luni. Suntem toti foarte multumiti de cum functioneaza. Pretul a fost de circa 330 de lei per bucata. Da, ma laud. Si am si Logan din 2007 de care sunt foarte multumit, care ma duce confortabil in concedii si la cumparaturi. Daca ma intalnesc cu Huidu spre Valea Prahovei da, am pus-o, dar pana atunci, sunt mandru ca am Logan si de restul banilor pana la un TSI VW imi fac concediile in afara tarii…

      00
    • asta e, unii din noi cer mai mult de la viata ,altii nu . sa te bucuri de achizitiile tale romanesti .
      eu am cumparat allview x2 soul mini cu 1099 lei pt prietena mea (din simplul motiv ca ii placea design-ul) . am venit cu el acasa si in timp ce ii updatam aplicatiile s-a inchis din senin. Nu am avut timp sa il duc la reparat decat dupa 4 zile. Nu l-au inlocuit cu unul nou, au zis ca s-a gasit urme de lichid in el ?!!?!?!?!?!??!?!?!? ?!?!?! , OPC le-a dat dreptate. 1099 lei pe 17 minute de functionare. mersi allview

      00
    • Si eu am cerut mai mult de la viata, si am obtinut. Inainte de telefon Allview aveam Vodafone 875…Inainte de Logan nu aveam masina deloc…Si intre timp am primit si bonus de la viata: 2 baieti. Pana la urma, totul este o chestie de noroc in ziua de azi. Stiu persoane cu produse scumpe care au regretat apoi achizitiile sau au avut drumuri in service.

      00
    • Alview Aldrospeed, cumpărată prin 2012, trecută pe la doi nepoţi. Am încărcat-o aseară după ce ţi-am citit postul. Merge încă. Faza aia cu lichidul în echipament e tare ciudată.

      00
  8. offtopic: Da Bos, Emily Shaw ftw. Ai gusturi, ce mai incolo incoace…

    00
  9. Da noroc ca samsung are instalate o gramada de tampenii pe telefon si pentru cei ce folosesc smartphone-ul doar sa sune si atat, e perfect.

    Dar de unde stiu ei ca eu am instalat ceva daca ii dau un reset inainte sa il trimit in service? Sau nici asta nu e voie?

    00
  10. Exact asta mi s-a intamplat mie cu un telefon LG G3 acum 6 luni de zile.
    Ii facusem update-uri numai din update center iar pt aplicatii foloseam doar playstore.
    Mi s-a stricat(se restarta in continuu, nu trecea de logo lg/vodafone) si l-am trimis la garantie, si mi-au refuzat reparatie pe motiv de software neautorizat si nu am mai reusit sa fac nimic cu el.

    Au motivat foarte ambiguu – software neautorizat – nespecificand ce fel de software sistem de operare/aplicatie.

    00
    • Ai fost la esd rom?

      00
    • am fost la regenersys si dupa la esd rom.
      La al doilea service, la esd rom am facut greseala sa mentionez ca il trimisesem deja la alt service, si mi au dat fix acelas raspuns.
      Le am cerut si o dovada sa vad cum au depistat acest ‘software neautorizat’ si mi au dat poza de la primul service, regenersys. Era identica, pixel cu pixel.

      00
    • UratUrat, auzisem de bine de ei.

      00
    • Oameni imbecili prin „service-uri” de obicei. In primul rand ca cel mai probabil telefonul tau este blocat in bootloop si se rezolva foarte usor din recovery mode cu acest tutorial https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2785089 .

      Orice telefon pe Android se cam poate rezolva cu firmware-ul original daca nu l-ai blocat software iremediabil. Daca ai access la Recovery sau macar la ADB esti ok. Lasa un mail daca nu te descurci.

      00
  11. Nu va mirati ca se poate mult mai rau. Trimis telefon in service pentru inlocuit baterie, service-ul inlocuieste telefonul cu un alt terminal, fara sa ma intrebe nimic (total ilegal, verificat cu avocat), pentru ca asa e procedura lor, telefonul pe care mi l-au dat are placa de baza defecta si e inutilizabil, deci nu se mai poate face nimic pentru ca nu mai e in garantie. Si e vorba de Vodafone, nu de vreo ghereta de cartier. Astept raspunsul ANPC …

    00
    • Orice produs are o serie (IMEI), de ce nu l-ai verificat cand l-ai ridicat ?

      00
    • Nu ai inteles. Nu mi-au ascuns ca l-au schimbat, era evident, scria si pe raportul de service si stiam asta de cand l-am ridicat din magazin. Au spus ca asta e procedura lor, ca ei nu inlocuiesc baterii. Iar cand i-am sunat la service (inainte ca macar sa pornesc telefonul) sa le spun ca nu sunt de acord cu solutia lor si sa-mi dea telefonul meu inapoi, mi-au spus ca deja l-au trimis la Apple si nu mai au cum sa-l recupereze. Ulterior am constatat ca „noul” telefon era defect si ei m-au trimis la plimbare.
      Problema e ca nu au niciun drept sa iti inlocuiasca telefonul (e al tau, proprietatea ta) fara sa-ti ceara acordul.
      Si se bazeaza, ca multi altii, pe ideea ca oamenii prefera sa nu mai consume timp si efort pentru rezolvarea problemei, Well … de data asta s-au inselat :)

      00
    • Cum adica nu au dreptul sa-ti inlocuiasca produsul defect cu altul bun? Dar dreptul sa umble in el sa-l repare il au, sau trebuie s-o faca prin puterea mintii?

      00
    • NOU
      #29

      Dar de ce nu ai testat telefonul cand l-ai ridicat?

      00
  12. Daca eu le dau telefonul pentru inlocuirea bateriei, telefonul neavand vreo problema, iar ei nu pot inlocui bateria si trebui sa schimbe telefonul pentru asta, pun mana pe telefon, te suna si te intreaba: „Domnu’ X, noi nu putem inlocui doar bateria. Pentru asta trebuie sa inlocuim tot telefonul. Sunteti de acord? Daca nu, luati-va telefonul inapoi si inlocuiti-va bateria cum stiti.”
    Nu de alta, dar service-ul iStore, cel de la „geneni”, iti inlocuieste doar bateria, pentru ca cei de acolo pot si sunt capabili. Din pacate am aflat prea tarziu.

    00
  13. @Andrei Grigoras – citeste te rog cometariul de mai jos (12), era reply pentru Radu, dar am incurcat reply-ul cu comment-ul. Deh, butoane, link-uri, tastaturi si ecrane mai mici … tehnologia e grele …

    Problema e ca mi-au inlocuit telefonul fara acordul meu si, nici macar cand le-am cerut sa mi-l dea inapoi, nu au vrut sa o faca, spunand ca nu il mai au (fara ca macar sa apuc sa pornesc telefonul primit in schimb).
    Asa ceva e ilegal. Am intrebat si mi-a confirmat un avocat. Nu exista nimic trecut in procesul de predare al telefonului care sa le dea dreptul asta. Telefonul respectiv, fiind proprietatea mea, nu imi poate fi luat/inlocuit fara acordul meu sau fara ca eu sa fi cerut asta.
    Am facut o sesizare la ANPC si momentan astept raspunsul lor, care ma astept sa-mi fie favorabil. Dupa care voi povesti toata „distractia”, cui e interesat sa citeasca. Pe langa problema legala, nesimtirea si lipsa de profesionalism a unor angajati Vodafone si Regenersis (service-ul Vodafone) nu au limite.

    00
    • Astia aveau sediu in electromagnetica,pfff…
      Sau rupt in regene…plm de cacanari si aia de la samsung din apaca !!!!!
      La apaca am dus un samsung la sediu „autorizatsamsung” .
      Superb mi sa dat alt telefon cu piese schimbate si nici. Macar nu. Aveam acelasi imei. !!!!!
      Asa am pus mana pe un nou telefon gratis de la eii!!!

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.