Șoferi: așa trebuie să procedăm și noi

În teorie, toți trebuie să luăm exemplul șoferului de Renault și să le mai tăiem nasul nesimțiților.

În practică, sunt niște probleme care sună cam așa:

1. nu avem nici o calitate și nu ne putem apuca să facem noi, civilii, poliție cu alți civili pe străzi. ar fi haos.
2. cel puțin 1/10 care trec cu nesimțire fluierând sunt violenți, iar în lipsa poliției, șansele ca o asemenea acțiune să degenereze sunt foarte mari. nu vă va ajuta nimeni în caz de ceva.
3. lipsa poliției.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. daca acceptam asa ceva atunci nu ma mai dau nici eu la o parte de pe prima banda daca am viteza legala maxima si imi da vreunul flashuri :)

    00
    • unde sa te dai la o parte de pe prima banda? eventual de pe a 2-a banda.

      00
    • Ba maxp, tu nici nu stii cum se numeroteaza benzile, dar probabil esti posesor de permis, si mandru nevoie mare ca stai pe banda 2, „ca doar merg cu viteza maxima legala sefu, ce-am facut?”.

      00
    • da da 2 am vrut sa tastez.
      nu stau gospodare , chiar ma dau la o parte si n-o folosesc decat pentru momentele cand intru in depasire.
      era un apropos la discutile aprige care se purtau pe aici intr-o vreme legat de treaba asta…

      00
  2. Asa este. Eu ma gandesc ca, daca ala isi asuma riscul de a fi oprit mai sus ca a depasit coloana, ca a ocolit refugiul prin stanga sau pacatul ca a fost vanitos, atunci poate merita sa intre 20-20 de masini mai in fata.
    Eu imi asum rar, prefer sa stau in coloana.

    00
  3. Dacă ăla din spate e pensionar, te face praf!

    00
  4. Şoferii de Renault tind sa devină o castă, exact cum erau trabantiştii pe vremuri

    00
    • Logic – in general soferii de Renault sunt fostii soferi de Trabant care cauta aceeasi calitate, aceeasi reactie instantanee a motorului, aceeasi fiabilitate etc.

      00
    • Maine-poimaine o sa inceapa si renaultistii sa se salute cu farurile in mers de o sa credem toti ca peste tot sunt numai radare

      00
  5. e si varianta cu ala care ii blocheaza sa fie violent si sa aiba si bun simt… ar fi haios sa iesi periculos la scandal si sa dai de o matahala din mma sau pur si simplu un biet boxer :D

    00
  6. imi aduc aminte de o situatie similara de acum 2 ani. era o coada de vreo 4-5km la platit taxa de la podul de la Cernavoda de 1 mai. si se mergea bara la bara cam 2 ore si erau foarte multi „smecheri” care depaseau toata coloana pe banda de urgenta. si dupa vreo 10 minute s-a enervat unul intr-un suv galben si a iesit pe banda de urgenta si a mers paralel cu coloana pana la pod. era erou national deja si nu a indraznit niciunul din spatele lui sa comenteze, desi erau numai masini din alea clasice de smecheri: cayenne, x5, s-class, ML…

    00
    • Am facut si eu acelasi lucru tot acum 2 ani si tot la platit taxa de pod. Si nici de scandal nu mi-era frica pentru ca eram 5 baieti in masina. NIci macar un claxon nu am primit.

      00
  7. 3. lipsa poliției si autoritatii ei
    Daca ai sticker cu IPA si atitudine de bazat boss scapi in ~20% din cazuri.

    00
    • Te c*ci pe el sticker, e plin pe net de vanzare.

      Ala adevarat, si pe care colegii politisti il (mai) respecta e stickerul insotit de insigna.

      00
  8. Ma puteti ajuta sa inteleg ce se intampla? Eu sunt ala fara masina si carnet.
    De ce nu era ocupata si banda aia? E banda de urgente?

    00
    • Nu e banda de urgenta. Circula regulamentar si e blocat de un prost.

      00
    • „Pentru cei care au deschis mai tarziu televizorul”: In general in UK oamenii sunt _extrem_ de politicosi. Iar politetea e valabila si la volan.
      Banda 1 (aia din stanga pentru ca la englezi totul e invers) e necirculata din cauza unor lucrari presemnalizate. Conform cu legea lor rutiera (care e un pic diferita de cea de la noi) soferii ar trebui sa aplice regula fermoarului cand o banda de circulatie dispare. Dar cum ei fac exces de politete, toti ( cu cateva exceptii) se incadreaza din timp pe banda potrivita.
      Tehnic vorbind „grabitul” nu a incalcat nici o lege pe cand „justitiarul” da: nu are voie sa opreasca pe banda 1 cand poate sa se deplaseze inainte…
      Asa decurge in UK un road rage adevarat!

      00
    • NOU
      #18

      Te inseli coaie!

      Uite ASA decurge in UK un roadrage adevarat! Cu engleji boss de boss!

      https://www.youtube.com/watch?v=mAexMc8FL6I

      00
  9. Nu vi s-a intamplat ceva de genul pe Autostrada Soarelui niciodata? Sa stai in blocaj si sa vezi cretinii cum depasesc pe banda de urgenta.

    00
  10. Azi au trecut 3 pe langa mine inainte de semafor pe banda care face stanga. Cand s-a pus verde niciunul nu a trecut pentru ca nu i-am lasat sa se bage pe dreapta. Si nici cei din spate nu i-au lasat. Am sperante ca usor usor vor face si altii la fel.

    00
    • Crezi ca cei cu permise tip „Pitesti” sunt in stare sa tina distanta fata de masina din fata incat sa nu se bage nimeni aiurea?

      00
    • Ca un posesor de permis „pitestean” iti pot spune ca pe Bd. Preciziei am fost primul care a venit cu ideea de a nu-i mai lasa pe cretini sa circule pe contrasens. Si dupa mine au inceput si ceilalti. Da, da, stiu… sunt exceptia de la regula dar mnah.

      00
    • La asta ma gandeam si eu.

      Zoso are idei bune, insa uneori exemplificate prost.

      Astfel, e simplu pentru cei rauvoitori sa atace exemplul , nu ideea.

      00
  11. nu vreau sa ridic piatra fara sa stiu. ajutati-ma si pe mine sa inteleg ce-a gresit ala cu mercedesul …

    intr-adevar, e o coloana. Insa banda din stanga _pare_ libera si nu e evident unde e semnalizat ca este interzisa folosirea ei. abia mai tarziu – dupa ce a fost sicanat de ceva timp – apar jaloanele care _obliga_ soferii sa treaca pe banda din dreapta. De obicei, pe autostrazi (nu stiu cum e in UK, n-am condus acolo dar presupun ca e ceva similar) sunt semne care te atentioneaza ca in 1-2-3 km se ingusteaza drumul sau se reduce numarul de benzi. Poti pastra banda curenta pana cand devine obligatoriu sa treci pe prima banda libera disponibila.

    Nici eu nu ii iubesc prea tare pe aia care depasesc coloana sau pe linia de tramvai (de fapt, ii iubesc, dar doar in gura) insa sa faci pe Robin Hood asa, gratuit, mi se pare un pic cam deplasat. Chestia asta ma duce cu gandul la un banc de pe vremea lui Ceausescu: „un tip vede o coada mare si intreaba pe cineva din rand: nu va suparati, ce se da aici? raspuns: nu stiu, am vazut coada si m-am asezat ca poate prind si eu ceva”.

    Sau poate ala din fata e un pensionar-justitiar. Si-asa am vazut ca-s pe val in ultimul timp … ;-)

    00
    • Ai dreptate. Nici eu nu am inteles initial care e baiul, mai ales ca aia stăteau in coloana pe banda a 2-a. Din comentariile de pe dailymail am inteles însă ca e un fel de cutuma (aparent fără temei legal însă) la ei ca atunci când o banda se blochează, se aliniază toti pe banda care rămâne libera, încă de la prima semnalizare. Ei nu aplica metoda fermoarului. Ciudat daca ma intreaba cineva pe mine. E posibil ca ala cu merz-ul sa nu fi gresit dpdv legal cu nimic.

      00
    • O regulă de conducere preventivă spune că atunci când se depășește/devansează un obstacol/vehicul lent, se depășește pe rând, în ordinea în care s-a ajuns în coloană. Aglomerațiile de genu’ ăsta se produc tocmai pentru că unii se repliază târziu, obligându-l pe cel în fața căruia se repliază să reducă și de acolo se reduce viteza în cascadă (până la oprirea completă, de multe ori). Când ai semnalizări de la câțiva km că urmează să se circule doar pe o bandă și tu te repliezi în ultima sută de metri, ești bou.
      Altfel, să vezi ce bine merge faza asta cu două-trei camioane…

      00
    • O regulă de conducere preventivă spune că atunci când se depășește/devansează un obstacol/vehicul lent, se depășește pe rând, în ordinea în care s-a ajuns în coloană.

      Pai in primul rand, acolo nu depasesc nimic. Pare destul de clar ca pe una din benzi se lucreaza/face-ceva.

      Din contra, as zice: aglomeratiile alea mari se produc din cauza ca toti se bulucesc pe prima banda de la prima semnalizare. In cateva minute, se „consuma” distanta de la „obstacol” pana la prima semnalizare si se face o coada lunga pe cativa km – iar banda viitor-blocata ramane libera si nefolosita (pe toata distanta aia). Vin altii ca o floare din spate si ajung la prima-semnalizare. Dupa care, cand vad semnalizarea inteleg de ce stau aia la coada si dau sa intre pe prima banda. Si incep cozile lungi si nervi, claxoane.

      Din experienta, metoda „zipper” e mai buna si chiar merge. Aplicata prin Olanda, Belgia, Germania …

      00
  12. ca sa aplici metoda de mai sus in bucuresti, ar insemna sa fie cate un renault din asta pe fiecare banda, altul care sa tina baraj pe linia de tramvai si inca unu’ care sa mearga pe contrasens, doar de siguranta

    00
  13. Eu cred ca ala cu Renault-ul obstructioneaza pur si smplu traficul.
    Fiecare isi asuma viteza, regulile de circulatie, etc atunci cand e la volan. Poate imi arde casa sau trebuie sa prind un avion sau (enter your exception here), si nu am chef sa faca nea’ caisa politie cu mine. Asta e treaba politiei. Aaa, daca sunt un smecher cu piper in fund, tot eu o sa dau explicatii /amenda/ carnetul, la politist.
    Fiecare sa-si vada de treaba lui.
    Parerea mea…

    00
    • Simț civic ?

      00
    • Daca esti sofer pe o masina de pompieri inteleg graba ca iti arde casa. Altfel, in afara de casa arsa, poate ajungi si pe la primiri urgente…

      00
    • @Cipper – daca esti pompier sau daca e casa ta, zic. E ca si atunci cand ai nevoie sa ajungi cu cineva la spital si salvarea vine in 30 de minute – te grabesti si ignori regulile de circulatie – evident, cu grija sa nu patesti ceva. Se numeste stare de necesitate.

      00
    • @Cipper
      stau la rand fara probleme, citesc Stirili pe telefon
      insa au fost cazuri cand a trebuit sa incalc regulile
      pana la urma e problema mea daca incalc legea sau nu

      pentru acele cazuri foarte putine
      eu pe ala in renault l-as fi inghesuit putin cand il prindeam la ingustarea benzilor – asta pentru ca sigur as fi avut o mie de draci, altfel nu ma grabeam

      cat despre „primiri urgente”, e un risc pe care mi l-am asumat de mult in viata

      00
  14. Ala cu renault-ul e chiar cretin… Banda aia inca nu era restrictionata… Semnele de pe stanga avertizeaza ca urmeaza sa se circule doar pe banda din dreapta (cea de pe ax), dar la momentul in care soferul cu renault-ul il blocheaza p-ala cu mercedes, banda din stinga (banda 1, cea de la margine) era libera la utilizare… Ca englezii, in general, se comporta ca o turma in trafic, e o alta poveste – d-aia aproape toti sunt deja incadrati pe a 2-a banda…ce-mi place la soferii englezi: nu dorm la semafor! Cand s-a facut galben, s-au si pus in miscare. In general in uk traficul e destul de civilizat si toti se comporta la fel, d-aia baiatul cu renaultu-ul s-a simtit ofensat… Doar ca a facut-o prea devreme si fara motiv real in situatia de fata…

    00
    • Nu doar el. Nu-i pot intelege pe cei care dau minus cand cineva zice ca se circula regulamentar si renaultul a blocat ca un prost. Chiar au toti permise de arges?

      00
  15. Eu as fi pus la teorie ce ai pus tu la practica si invers

    00
  16. Tocmai am venit din traficul de cacao din Bucuresti si la absolut toate semafoarele am patit faza cu jegosul care de pe prima banda (intersectie cu 3 benzi) face stanga sau nesimtita (ca sunt la greu) care intra in viteza pe pe ultima banda si face dreapta.
    Cu cat e masina mai mare, cu atat si viteza.

    Masini care merg pe contra sens, parcate inclusiv pe sensul opus la 1m de trotuar sau pe singurul sens de mers. Am traversat Bucurestiul si nu am vazut un singur politist, nimic.

    Politia rutiera este efectiv inexistenta – eu i-as dat pe toti afara si as scoate posturile la concurs.

    00
  17. Dacă cele două benzi de mers sunt parte dintr-o autostradă (one-way only), atunci, da Zipper Merge !
    Nu reușesc să-mi dau seama din clip, în schimb dacă ce se vede în imagine este un simplu drum cu două benzi (una pentru înainte și contrasens), atunci nea’ cu Renault-ul face ceea ce dorim și noi uneori curajul să facem !

    Moment în care nea’ Vali are dreptate la punctul 2 (modestă proporție, dacă mă lași pe mine) !

    00
  18. „1. nu avem nici o calitate și nu ne putem apuca să facem noi, civilii” – ba avem o calitate, noi suntem Favorizatii. Si chiar avem nobila datorie sa ii dirijam pe ceilalti care sunt defavorizati, dupa priceperea noastra nepretuita.

    Stii.. in lume nu toti sunt egali. Sunt prostii si noi. Noi, intelegi, NOI, alesii Intelepciunii. Care ne-am nascut inzestrati cu Priceperea, fata de altii care sunt doar prosti. Si norocul lor este ca existam noi sa le dirijam pasii. Si gramatica, desigur.

    Sa poarte centura, sa poarte casca, sa foloseasca caciulita. A… asta nu, nu sunt atat de destepti incat sa ajunga pana acolo. Doar cativa Alesi stiu sa se cordeasca, restul deabia sunt in stare sa nu-si taie degetele daca nu scrii mare pe lama cutitului – „Atentie – margine taioasa”

    00
  19. Am văzut o fază super mişto când veneam de la mare. Doi prieteni cu două maşini, unul dintre ei stătea pe contrasens şi celălalt stătea pe banda blocată, un pic mai în spate faţă de maşina din faţa lui din coloană, ca să-i lase celui care îi bloca pe nesimţiţi loc să se replieze în caz de ceva.

    Şi eu fac chestii d-astea prin Bucureşti, însă ultima dată era să intre dobitocul în tramvai din cauza mea, că am ieşit să-l blochez şi ăla a pus frână şi a tras de volan spre tramvai. Cred că mă las de chestii d-astea, mi-ar fi fost milă de tramvai …

    00
  20. Am vazut si eu la noi ceva de genul, pana cand a venit un Bo$$ cu ML-ul si l-a amentintat pe ala ca il rupe si n-a mai avut curaj sa blocheze pe nimeni….

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.