Cum se petrec accidentele cu insulele de calmare a traficului

Acum vreo 3 ani, au apărut și la noi, aduse din afară: niște insulițe puse la începutul și sfârșitul satelor, pentru a opri cocletul să mai intre cu 180 în sat și apoi să plângă că nu a avut vreme să frâneze. Diferența majoră era că la noi avea aceeași formă și la ieșirea din sat, ca să te oprească să accelerezi, pentru că…logic.

Eh, pentru că au sifonat destui bani și n-au semnalizat corespunzător mizeriile astea, lumea intra cu viteză în ele. Ba chiar, pentru amuzament, în partea dreaptă cum îl ocoleai, era pusă o bordură ascuțită sau înaltă, în caz că se simțea cineva norocos.

Dar lucrurile se schimbă:

După o lungă serie neagră de accidente înregistrate în zonele speciale de reducere a vitezei de pe DN79 Oradea – Arad, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a decis să ia măsuri. Insulele de la intrarea în localități vor fi refăcute. Conform prefectului de Bihor, Claudiu Pop, lucrările de refacere a scuarurilor încep săptămâna aceasta. Reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri spun că bordurile vor fi teşite, insulele de calmare a traficului vor fi iluminate, iar curba de pe ieşirea din localitate ar putea fi eliminată. (sursa)

Deci mai multe sifonări de bani, mai multe borduri înlocuite, mai mulți bani pe indicatoare noi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Pe Sibiu – Brasov sunt insule din astea la fiecare intersectie, fie ea in camp sau sat. Nu stiu daca scopul lor e sa calmeze traficul, dar in mod sigur efectul se vede in numarul de accidente…

    00
    • Cum se vede efectul? Sunt mai multe accidente pentru ca intra idiotii in ele sau sunt mai putine accidente pentru ca insulele alea chiar ajuta la reducerea vitezei?

      00
    • ajuta o laie. era sa mor de nu stiu cate ori, mergand prin ardeal, pentru ca sunt nesemnalizate si sa vezi ce frumos e cand mergi noaptea si trebuie sa tragi brusc de volan, pentru ca iti apare brusc un obstacol in fata

    • @mihai… la cat de bine semnalizate sunt unele… e si normal sa te faci pilaf in ele. am vazut cu ochii mei, noaptea, pe ceata cum un nene a vazut prea tarziu bordura. pentru ca nu era nimic semnalizat. si da, si-a rupt roata in bordura. a fost norocos, zic.
      asadar, sa nu crezi ca daca ai vazut o insula semnalizata sunt toate la fel. e gresit.

      00
    • mihai – asa-i ca nu prea conduci? :)

      00
  2. Eu le-as face sub forma de rampa.Cand vine cocletele cu 180 la ora pur si simplu sa zboare cand intra in insulita.Iar pentru amuzamentul satenilor as mai pune eventual si niste cercuri de foc.

    00
  3. poate spui si cati au murit sa avem si noi de ce rade :-(

    00
  4. Sa vezi chestie..satul are doua capete chiar daca pe unul intri si pe altul iesi. Insula din mijlocul drumului de la iesire e pusa acolo pt cei care intra pe la respectivul capat nu pt cei care ies. Pitong!

    00
    • ești deștept și glumeț. noroc că n-ai înțels.

    • Am inteles care e problema…ca nu-s semnalizate si ca se sifoneaza bani cu ele, dar daca e ok sa il temperezi pe meltean cand intra in sat e bine sa il temperezi cand intra pe la toate intrarile, chiar daca mai apoi el si iese.

      00
    • nu, ai nevoie să recitești textul.

    • cu riscul de a fi troll, desi suspectez ca esti doar idiot, poti face insulele semidisc, segmentul drept fiind pe iesire, iar cel curbat, pe intrare.

      00
    • îi explica cineva pe-ndelete lu’ campeur ăsta sau ne mai dixtrăm umpic? cu intrarea pe toate intrările…

      00
    • @Alex, daca ai unde sa te intinzi pe acostamentul sensului de intrare poti face asta, dar acolo unde nu iti permite spatiul (ai case, garduri, santuri, etc) vei lua putin din ambele sensuri. Este exact cum se intampla la refugiile de tramvaie din orase acolo unde nu se poate intra pe trotuar se ingusteaza banda 2. Ai aici imaginea perfecta a unei astfel de insule care ingusteaza ambele sensuri de mers din lipsa de spatiu https://www.google.ro/maps/@45.830294,24.919612,3a,75y,260.01h,66.97t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m4!1e1!3m2!1szgTLiALY4KpTHO45vhX1fg!2e0?hl=en

      00
    • @Alex – dar asta nu ii opreste pe vitezomani sa o „calce” deja de prin centrul satului (daca au linie dreapta) , stiind ca nu mai au nici un obstacol pana la iesire. greu, tata, greu

      00
    • Cu acelasi risc de a fi troll zic ca insulele in forma de semicerc sunt la fel de periculoase pentru idioti ca si cele in forma de cerc.
      Sa vezi cati o sa foloseasca senzul englezesc de intrare in localitate pentru ca ala e drept…(si noi mergem drept pe dreapta).

      Si acum resul de trolling…
      N-are rost sa ai 50 km/h la intarea in localitate daca in mijlocul localtiatii ajungi din nou la 100km/h. Cumva trebui sa te asiguri ca viteza aia e mentinuta la 50km/h pana la iesire; adica la iesire sa ai tot 50km/h.

      In aceeasi idee eu as sifona o gramada de bani ca sa fac trecerile de pietoni nesemaforizate (adica toate trecerile – in toata tara) suprainaltate.
      Asa vreo 10 cm. Sa se simta la amortizor cam cat o teasta de copil.

      00
    • @adrian_f: era discutia despre insule care se intind pe ambele sensuri (intrare-iesire) vs cele care afecteaza doar un singur sens (intrarea). In acest context, faptul ca la 3km este afectata si iesirea (in cazul primului tip) reprezinta cu siguranta o frana pentru mijlocul satului, nu e asa? Daca ne bagam in seama, sa o facem pe subiect. Daca avem alt subiect, specificam asta, nu?

      00
  5. NOU
    #21

    Am fost la Sighisoara acu vreo cateva zile si m-a uimit prostia locala.
    La intrarea intr-un sat din apropierea acestei „cetati” , in mjlocul campului era asa o „insulita”.

    Nu avea nici o logica, doar ca acolo, in camp icnepea satul!

    Marcajul pe timp de noapte lipsea total, existand probleme si pe timp de zi, daca nu belesti ochii.

    Aceeasi problema e s in bucuresti, unde beietii pun borduri imense pe mijloculs trazii, nu le dau cu vopsea reflectorizanta, iar noaptea ai mari sanse se iti rupi masina. (vezi structura de langa Rin Grand Hotel).

    00
  6. Pe drumul Targu-Mures – Reghin sunt construite cateva astfel de insule cum trebuie (doar pe banda de intrare, cu semnalizari corespunzatoare) dar meltenii le ocolesc pe contrasens.

    00
  7. Cele mai jmechere mi se par semafoarele care tin rosu pana ai sub 60 km/h
    – Treci pe rosu (adica ai peste 60 km/h) ti-a ridicat permisul pe loc.
    – Mergi cu 60 constant prinzi verde tot drumul.

    Pe afara, insulele si damburile sunt puse in localitatile in care oricum ajungi cu 60-70 km/h.
    La noi intri in localitate cu cel putin 90 km/h ceea ce e aberant sa pui insula. Mai ales noaptea.

    00
  8. „Diferența majoră era că la noi avea aceeași formă și la ieșirea din sat, ca să te oprească să accelerezi, pentru că…”

    … pentru că la noi bizonetul ar fi tentat să intre direct cu 180 prin stânga insulei ?

    00
  9. https://imgur.com/0JMOfqt mai multe n-am ce sa comentez referitor la insulele astea

    00
  10. Daca la inceput si la sfarsit nu ajung, sa puna continu insule dar nu drepte ci asa cum pica, sa faci slalom, si sa lase gropi. Altfel nu se mai poate!

    00
  11. ca veni vorba de insulitze, a observat cineva ce se intampla prin sectorul 3? am trecut acum vreo luna si oamenii schimbau bordurile de la scuaruri pe Bd Nicolae Grigorescu, asta nu ar fi ceva anormal, numai ca schimbau cu niste structuri de beton foarte late si inalte, facute pe loc, adica puneau fundatie, plasa sudata de fier ca armatura, apoi cofraje si pe urma turnau beton adus cu cifa… era prea „subtire” schimbatul, pur si simplu, acum sa fie costurile de 5 ori mai mari, plus ca trebuie adus mult pamant pentru suprainaltare. hidosenie mai mare nu am vazut, plus ca e periculos si pentru codus. cred ca au 40-50 cm inaltime.

    00
  12. Eu l-am scos pe unu de pe sosea, ca depaseam, n-am vazut insula vietii, si am fost nevoit sa intru in ea pe contrasens… Balanu cred ca si-a facut praf loganu, ca a cazut in santul de pe margine, ca ce-ar fi insulele fara santuri de umplut cu apa si crocodili, sa fie siguri ca nu scapi cu viata nici din cel mai mic accident?

    Dupa ce ca drumurile sunt cum sunt, o singur banda pe sens, astia iti mai pun si capcane… S-au chinuit sa lateasca drumurile, dar nici macar in zona plana, unde nu e nevoie de consolidari n-au facut 2 benzi…

    De santurile condimentate cu capete de pod ce sa mai zic, ca am o obsesie fata de ele…
    Cat priveste marcajul rutier adecvat si iluminatul in localitati, e grele astea…

    Localitatile sunt iluminate, dar cu becuri ecologice de casa agatate la 7m inaltime

    00
  13. Multi au inteles gresit rolul acelor limitari. Insulele alea sunt facute sa limiteze viteza traficului greu nu al autoturismelor, ca una-i sa-ti treaca prin fata casei 30 tone la 40 km/h, alta-i sa-ti treaca la 90 km/h. Cu orice autorurism in stare buna treci lejer cu 100 km/h printre limitarile alea, nici macar nu trebuie sa misti volanul.

    Problema e ca datorita modului precar in care sunt intretinute semnalizarile acestor insule si a dobitocilor care strica sau fura stalpii reflectorizanti, acestea devin adevarate pericole pentru toate categoriile de autoturisme.

    Parerea mea? Bani sifonati deampulea. Ah, ce n-as da ca intr-o noapte cu ceata densa de la Olt sa-l am in dreapta mea pe cel care a proiectat drumul dintre Sibiu si Fagaras, sa-i ard cate un pumn in gura pentru fiecare zona din afara localitatii in care trebuie sa merg cu 30 km/h.

    PS: La prima zapada dupa construirea acelor insule eram in comuna Mandra pe sosea unde am putut admira o ploaie de borduri in toata splendoarea dupa ce soferul unui plug de la deszapezire a uitat ce zace sub stratul gros de zapada.

    00
  14. Eu am făcut fosta maşină daună totală într-o insuliţă din asta. Nici n-aveam viteză mare, deci pietonii frustraţi să se abţină, aveam 80 în afara localităţii, şi brusc în câmp (că acolo au hotărât ei că începe satul, deşi nu era nici urmă de case sau civilizaţie în jur) îmi apare chestia în faţă. Fiind ploaie şi praf => mâzgă, chestiile alrea reflectorizante valorau fix zero.

    Rezultatul, daună totală după ce m-a derapat şi m-a dat de toţi parapeţii.

    Am condus Oradea – Budapesta de zeci de ori, cine nu a ieşit din ţară să nu comenteze, sunt semnalizate extraordinar de bine, trebuie să fi bou să intri în ele, dar la noi sunt bătaie de joc, absolut incomparabil ca semnalizare.

    Ce să mai zic că pe Oradea Arad, 2-3 sunt fix în curbă. Deci vii în curbă cu 70-80 şi brusc întâlneşti insuliţa. Dacă nu ştii o iei urât. Nici o presemnalizare, decât cu 10 metri înainte de ele stă un strâmb un semn de avertizare. Câţi frânează de la 90 la 40 în 10 m?

    00
  15. Am uitat să specific, nu e curbă bruscă, de să vii în drifturi, ci destul de lată, dar problema este că la stânga şi la dreapta este pădure, deci nu ai vizibilitate să zici că le vezi din timp.

    00
  16. Plm, in loc sa facă drumuri decente pe care poți sa mergi rapid cu masina, fut bani pe insule din astea si alte prostii, deși s-a dovedit clar ca mai mult încurca decat fac bine. Astept sa vad prima salvare sau masina de pompieri fututa in asa ceva.

    00
  17. De ce nu ai pune niște sensuri giratorii la intrarea și ieșirea din sat? Mi s-ar părea mult mai avantajoase (gen ți-ai dat seama că nu ai ieșit pe unde trebuia din sat – intorci imediat, sau dacă ai ajuns în satul greșit la fel).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.