Social media: cât de fumat să fii?

Să crezi că reachul unei campanii, frumoase de altfel, a fost 10% din poplaţia României? Ştiu că e nevoie de cifre mari, altfel nimeni nu ar cumpăra serviciul plătit de la Zelist sau n-ar mai fi sponsori, dar mai uşor cu matematica pe scări. Doar zic.

Mai încerca Dragoş Stanca să ne explice acum ceva vreme că numărul de afişări nu e reachul, ci cele 8.000 de afişări are unui clip Black&White se înmulţeşte cu indicele EuriBor, la care se adaugă zodia şi triplează ca să fie bine, în timp ce băiatul de la Doza de Haş boxează 100.000 afişări per clip, şi e un singur gog din Deva, fără marketing, fără reach, fără zelist.

update: se pare că reachul altui eveniment asemănător a fost mai mare. #prinneamt a atins o audienţă de 3 milioane de români

Pe sistemul ăsta, eu am 2.000 de prieteni pe fb şi 13.000 urmăritori pe twitter, deci reachul meu este 25 milioane români.

denzel

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. :-)) Care-i diferenta dintre astia 1,8 milioane si cateva sute de mii de afisari/impresii prin Adwords la pret colosal de mic (uneori moca). Tot reach e dpdv al expertilor social media ?:-))

    00
  2. @TVdece
    faceti si voi ca presa scrisa si SNA-ul (care numara 1milion de cititori pentru o publicatie cu un tiraj de 5000). si dupa aia o sa va mirati ca muriti de foame, ca lumea nu mai are incredere in voi (zeList si oameni care folosesc zeList pentru a-si masura putza).

    00
  3. Sistemul este gresit doar pe jumatate. Sigur, nu cred ca reachul a fost mai mare de cateva mii de oameni, dar cifrele „oficiale” anuntate de diverse servicii de monitorizare pot fi folosite pentru comparatii intre campanii.

    De exemplu daca X a avut reach 3.5 milioane si Y a avut 6,2 milioane, atunci campania Y a fost mai interesanta sau mai bine poplarizata. Asta ar trebui sa fie concluzia logica, nu cifra in sine.

    De aici rezulta jumatatea de greseala. Nimeni nu poate afla o cifra exacta, desi pe Internet ar trebui sa fie usor sa masori chestii.

    00
  4. Esti mai bun ca ei…Trimite-le si lor o statistica…:))

    00
  5. Bine că nu avem pagina și nici nu s-a promovat „Toamna Orădeană” în limba maghiară că făcea Vadim atac cerebral

    00
  6. nu e usor pentru ca toata lumea are interesul sa minta si nimeni nu se lasa mai prejos.

    00
  7. 100.000 arata YouTube. De fapt, gandeste-te ca stau 3-4 la un calculator cand se uita la clipuri, deci e undeva la 400.000 pana acum.

    Din aia jumatate povestesc la prieteni, care nu se mai uita, clar. Deci avem minim 600.000. Aproximat, 5% din poplatia Romaniei. :D

    00
  8. Draga Vali, in primul rand, Zelist nu a fost sponsor, nici partener. Apoi, nu am inventat noi cifrele, ci, dupa cum am scris, am apelat la zelist monitor, care le-a calculat in functie de criteriile lor. Daca este o greseala, nu ne apartine. Noi am preluat datele unui serviciu apreciat in online-ul romanesc.
    Vezi si cifrele comunicate de Toma pentru #prineamt: http://tomanicolau.ro/cifrele-prineamt-urmeaza-webstock/
    Ne bucuram ca ti-a placut evenimentul nostru :)

    00
    • @TVdece: n-am zis că a fost, ci că există interese ca cifrele alea să fie umflate şi/sau greşite.

      tu ai interesul, ca organizator, să fie cifre mari, ca să îţi justifici banii, iar ei au interesul să fie lumea mulţumită, să cumpere serviciul plătit.

      ps: nu il citeşte nimeni pe toma nicolau.

  9. Zoso, nu fi rautacios! Eu n-am vazut sa zica reach de 1 milion de romani, ci doar reach de 1 milion. Deci probabil zelist foloseste ca unitate de masura miliromanul.

    00
  10. @zoso: Eu nu am interesul, ca organizator, sa umflu cifre, ci sa am un eveniment reusit. Data viitoare, vom lucra cu alt serviciu de monitorizare, pentru ca interesul meu, pe termen lung, e sa fiu credibil, mai mult decat orice altceva.

    00
    • @TVdece: atunci îţi fuţi interesul publicând asemenea cifre umflate. come on, reach 1.8 milioane români? nu s-a aprins un beculeţ pe undeva?

  11. Salutare,

    Evenimentul s-a chemat #prineamt.

    Am folosit doua metode diferite de monitorizare, Zelist Monitor si Media Brief, iar la Piatra Neamt a fost un fel de 2 in 1, cu o conferinta de marketing online in turism plus infotrip-ul, a contribuit la total chestia asta.

    Si mie mi se par exagerate cifrele generate pe partea de Twitter, dar in rest e fair. Aproape 100 de articole pe 35 de bloguri, aproape 1000 de fotografii pe FB in albume diferite, cam tot 1000 de tweet-uri pe hastag.

    00
  12. Din nou, singurele cifre care nu-s la locul lor sunt cele de pe Twitter. Dupa calculele algoritmilor din monitorizare, 1000 de tweet-uri au atins 2 mil jum de oameni, adica imposibil.

    Sunt de acord si cu tine si cu nwradu.

    00
  13. In mod sigur la evenimentul #prineamt nu avea cum sa aiba reachul ala. E un calcul gresit tare de tot. Poate o fi reachul potential sau expunerea poentiala maxima, dar sigur nu avea cum sa depaseasca vreo cateva sute de mii si nici asta nu sunt sigur ca s-a intamplat. Niste unelte de monitorizare cu rata de eroare imensa.

    00
  14. @tvdece: https://ro.wikipedia.org/wiki/Transilvania#Ora.C8.99ele_Transilvaniei
    Iti dai seama ca voi ati ajuns la absolut fiecare locuitor de acolo?

    00
  15. Masurarea reach-ului in miliromani explica multe.

    00
  16. ahahahaha miliromanul:)))))))))))))))))))))))))))

  17. revenind, e bataie de joc la adresa minimei inteligente mizeria asta cu reachul. problema e ca toate agentiile se vor inghesui sa o faca, pentru ca ei de-abia asteptau sa poata umfla din burta cifre, pentru un clinet credul. Ce unici domnule, asta e o unitate de masura decreptia. sa va explicam cum e cu reachul. 1000 de afisari, ori 4 fraieri, ori 200 conexiuni la internet ori 35 minim de afisari, 12 milioane reach. si asta doar din 1000 de afisari, va dati seama daca platiti 2000?

  18. La fel și trusturile de presă se laudă cu sute de mii de cititori pe ediție iar ziarele lor putrezesc pe tarabe.

    00
  19. NOU
    #24

    Vali, o mica precizare:

    In interfata Zelist Monitor, nu este folosit niciodata termenul de „reach” ci cel de „viewership”.
    Reach-ul se calculeaza fie in persoane diferite (unici), fie procentual din universul celor expusi (cei care acceseaza internetul, se uita la televizor etc).
    Din nefericire, in situatiile in care e vorba de zeci/sute de canale pentru a obtine acest reach e nevoie de operatiuni de deduplicare non-automatizabile, astfel ca noi la Zelist Monitor in interfata ne multumim doar evaluarea numarului de impresii (de afisari ale mesajului pe bloguri, site-uri de presa, twitter, pagini de FB, etc)

    Asadar colegii nostri de la Cluj Brand Tours au facut o mica confuzie intre acest reach (oameni diferiti) si viewership (afisari).

    Daca ti se pare prea mare aceasta estimare a impresiilor putem sa iti oferim explicatii punctuale asupra modului de calcul care a generat aceasta cifra.
    Cred insa ca e important sa lamurim intai ca ai dreptate, nu poate fi vorba de 1.8 milioane de oameni care au fost expusi campaniei. Partea buna/proasta e ca nici noi nu am afirmat acest lucru.

    00
    • @Razvan – Zelist: mulţumesc de precizări, sunt binevenite. două observaţii:

      1. incearcă să foloseşti limba română scrisă mai des. ajută.

      2. viewership de 1,8 milioane pare plauzibil. sunt curios totuşi de reach, care a fost şi cum e el calculat.

  20. Conform teoriei Five degrees of separation, daca ai cinci prieteni si le dai mesajul mai departe, iar ei trimit fiecare la alti cinci, in cinci pasi ai atins toata poplatia :-)

    00
  21. NOU
    #27

    Nu uimeste pe nimeni ca tovarasii implicatii sunt convinsi ca 1.8 milioane de romanii au vazut campania lor ? De la sintagma „minte-ma frumos” pana la „am inceput sa cred si eu ce mint” nu pare sa fie distanta mare-mare. Ar fi facut senzatie acum vreo 25 de ani cu raportul de cartofi boabe la hectar.

    00
  22. Ma apuca nostalgia. Sa dea dracii, e exact ca acum zeci de ani cand parintii nostrii erau trimisi, ca elevi, la cules recolta si umflau cifrele sa dea bine la partid. E buna directa pe care merge online-ul romanesc, drept si tot la dreapta.

    00
  23. Mi se pare funny un lucru: cu rare excepţii stau zilnic pe internet, uneori şi 10 ore şi cu toate acestea acum aud prima oară de aceste campanii online care cică au atins milioane de români…

    Înţeleg că mai rotunjim puţin cifrele, dar aici sa depăsit demult orice urmă de bun simţ. Poate şi pentru că li se permite, pentru că „succesul” este măsurat în cifre abstracte, nu ceva concret ca de exemplu vânzări generate. Atunci ar fi durere, cu „reach” de milioane şi 2 obiecte vândute…

    00
    • @Sakura: să vezi ce premii se câştigă la webstock sau internetics cu supercampanii creative de n-a auzit nimeni de ele.

  24. @Razvan – Zelist: Dă-l bă dracu de viuărșip, că dacă vroiați cu adevărat să spuneți „afișări” (cum ai și făcut-o aici fără greață, sper) spuneați fix așa, nu o dădeați pe englezisme să păreți deștepți și să aburiți cu cifre.

    Oricum nu înțeleg de ce se mai calculează alte chestii când cifrele brute de sine stătăroare spun deja totul: x tweeturi, y unici, n participanți etc.

    00
  25. Nu cred ca-i afisari, ci de fapt iti spune la cati s-ar fi putut afisa daca toti prietenii tai de pe twitter, fb, blog ar fi fost pe faza cand ai dat respectivul mesaj (si probabil daca toti ar fi dat RT).

    Adica ce, 3 milioane reach nu parea verosimil, dar 1.8 audienta este?

    00
    • @nwradu: o aburesc şi ei cum pot. nu pot spune că audienţa e X, că trebuie scoşi din ecuaţie prietenii comuni. pe twitter, degeaba se cacă lumea cu zeci de mii de unici, un link nu aduce mai mult de 1.000 vizitatori. aşa că o intorc cum pot.

  26. Sunteti rai mai … astia au reach … doar ca nu a auzit nimeni de ei, astia despre care mai aude lumea cica au doar audienta!

    00
  27. Se va forma o comisie formata din Anastasa si Sova care va numara fiecare viewer (niciodata nu am inteles ce e aia viewership, cu orice explicatie posibila)

    00
    • @Tudor Galos: cine eşti tu şi câţi bani cheltui in social media, băi săracule?

      hai bre, e simplu, e număul de posibil oameni care s-au uitat, dacă s-ar uita toţi prietenii tăi la acel mesaj.

  28. Deci reach inseamna cati oameni au auzit de campania ta, iar viewership inseamna acelasi lucru, doar ca acelasi om e numarat de 1000 de ori?

    00
  29. sunteti voi fraieri, nu sunteti in target .

    00
  30. În concluzie, eşti penibil când ai prea multe impresii. Romgleza e so uncool.

    Totuşi, ce-au vândut băieţii ăştia? Concret.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.