Cum învăţăm şoferii să semnalizeze

Mă gândeam, ar fi amuzant să angajăm nişte moldoveni de la ţară sau nişte negri la Poliţia Rutieră. Când e prins un cetăţean care nu dă semnal, e dat jos din maşină şi poliţistul îi dă două puli peste faţă, în public. Cu cât mai multe persoane în maşină, cu atât mai bine. Atunci, mami îi poate explica lui Gigeluş că nenea care îl pedepseşte pe tati e bine intenţionat.

Altfel, în oraşele mici din Germania se întâmplă asta:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. :)))) E senzational tipul din reclama de sus de la Emag!
    Si m-am saturat de masini care nu semnalizeaza, ever! Si masini noi carora le-ar functiona semnalul daca l-ar incerca vreodata. Spun asta si ca pieton, si ca sofer.

    00
  2. NOU
    #2

    Just because is Germany.

    00
  3. fara semne de circulatie si semafoare? pai cam asa e un sfert de romanie :D

    00
  4. acolo proiectul se numeste share space….in Romania se va numi share pumni si mame

    00
  5. Nici o sansa mai ales in bukuresti capitala driverilor de f1. Aici daca nu esti un urmas de sumaher nu ai ce cauta pe strada te scuipa si mamaie care traverseaza ca incurci circulatia. A si bineinteles nimeni nu semnalizeaza. Ieri de al naibi l-am fortat pe unu sa puna frana de sa-si rupa dinti de volan ca banda lui se termina si sa baga cocalarest in fata mea, evident fara semnal ca doar na…

    00
  6. Parca sunt tot mai multi dobitoci in trafic pe zi ce trece. Zici ca li se rupe semnalizarea daca o apasa si uneori sunt asa tampite fazele incat iti vine sa te dai jos si sa-l/o bati.

    00
  7. Da la nemti functioneza asta..la noi niciodata.Să ne gândim ce s-ar petrece în Bucuresti prin implementarea unor astfel de reguli.Atunci cel mai meltean ar fi si mai meltean.AStea-s reguli pentru oameni ordonati,civilizati….nu ca la noi.
    A propos de civilizatie.InBrasov circulau pe vremuri niste troleibuze aduse din Elvetia…second hand.După nici 3 luni tapiteria era praf la fel intreg interiorul.Soferul imi marturisea:”Domnule, nu suntem făcuti pentru asa ceva.NU suntem educati!Nouă ne trebuie tot autobuzele acelea spartane cu scaune netapitate din pfl sau plastic.”

    00
  8. Vai de plm … La noi asta s-ar numi simplu: CARMAGEDON.

    00
  9. S-ar muta juma’ de Moldova in Bucuresti, dar DA, geniala idee :D

    00
  10. @rterter
    intre timp s-a mai civilizat lumea la Brasov, si se pare ca unele tapiterii rezista.
    Diferenta esta ca atunci cand la ei se rupe un colt din scaun il schimba, la noi il lasa in trafic si asta ii incurajeaza pe „maiestri decoratori” sa schimbe aspectul autobuzului.

    00
  11. Trecuseră mai bine de 5 ani de când am citit de primele oraşe germane care au adoptat sistemul share space. Tot pe atunci citeam de orăşele olandeze care renunţau la semafoare, tot cu rezultate pozitive.

    Legat de traficul de la noi… aş prefera rachete sol-sol în intersecţii, legate la un sistem de camere şi senzori. Dacă intră unu pe roşu, să fie spulberat instantaneu, să nu mai apuse să-i pună pe ceilalţi în pericol.

    00
  12. NOU
    #13

    Acela este probabil un satuc de-a lungul unui drum,in care toata lumea se stie cu toata lumea si de aceea functioneaza ( oarecum).
    In lumea reala asta inseamna haos.
    Si mai terminati cu fazele gen ” suntem romani” ,locuiesc intr-un oras „super-intelectual” al unei tari „super-dezvoltate” in care mai mult de jumatate dintre soferi cred ca semnalizarea este optionala si biciclistii STIU ca nu exista reguli de circulatie pentru ei.( ca sfat amical de sunteti prin trecere: priviti biciclistul ca pe o mina-antipersonal cu senzor de proximitate ; cum il vedeti nu va apropiati la mai mult de 2 metri ,in caz contrar orice se intampla sunteti de vina)

    00
  13. @ un om, ideea e că totuși îți trebuie bani alocați pentru asta ca să poți înlocui îmediat orice scaun zgâriat, deci, din nou ajungem la partea cu sărăcia. Și atunci când bani nu sunt, nu ne rămâne decât să apelăm la bunul simț al oamenilor, care din păcate, lipsește!

    00
  14. Ce bine ar fi sa fie pedepsiti. Ieri m-am intors de la mare,poi acolo e teroare. E ca la loto.

    00
  15. Pai eu am proces. Un cretin de la o pizzerie cand a parcat masina pe trotuar era sa dea peste mine, bine ca m-am ferit. N-am putut sa ma abtin, am scuipat pe parbriz, iar el a iesit cu bata… si tot el face plangere la politie.

    00
  16. NOU
    #17

    nu pot sa nu remarc banneru :D soooo gay

    00
  17. daca nu ma insel prima implementare a proiectului asta s-a facut la Clairemond Ferand in Franta si pot sa-ti spun ca e oribil sa conduci printre tramvaie, biciclete si pietoni; la 30 la ora te simti cu un picior in puscarie

    00
  18. Astia zici ca au inventat apa calda.

    Va dati seama ca la un moment dat cand au inceput sa apara primele masini nu avea nici dracu’ semne de circulatie sau semafoare.
    Semnele de circulatie si semafoarele s-au introdus din necesitate nu ca a vrut un Gica. Sa le scoti acum inseamna sa le bagi peste 2 luni inapoi.

    Treaba ar merge doar la nivel de cel mai mic sat din varful celui mai inalt munte.

    00
  19. Pai noi suntem „la moda” in cazul asta… Avem o gramada de sate si chiar orasele fara semne de circulatie sau semafoare… :))

    Ca sa faci asa ceva, si sa fie functionabil, ai nevoie de soferi obisnuiti cu semnele rutiere. Ei, in lipsa semnelor, conduc mai prudent (fiindca iasa din rutina). Noi, romanii, ma indoiesc ca am remarca lipsa lor intr-un orasel mic.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube