50% din reclamele online nu sunt văzute și 70% din bani sunt comisioane

Un tip de la The Guardian spune că doar 30 cenți dintr-un euro ajung la publisher, restul fiind comisioane, agenții, taxe și așa mai departe. Un tip chel de la Burda spune că 50% dintre reclame nu sunt văzute.

Adevărul e undeva la mijloc.

Întâi, că e prea mare inventarul de afișări și e normal ca prețul să scadă dacă nu e o diferențiere și dacă nu au omorât năpârcile de când erau mici.

Apoi, și aici e foarte delicat, că e nevoie de oameni care să urmărească ce se întâmplă. Și oamenii ăștia fie sunt buni și fac bani lucrând la companii și campanii mari, fie sunt slabi și nu se pricep. Mi se pare groaznic că încă nu se urmăresc campaniile cum trebuie, dar se bagă bani.

 

croitoria-titi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. Daca citesti articolul din Guardian spune ca in cel mai rau caz comisioanele sunt de 70%, nu e tot timpul asa.
    Problema e ca toti vor sa isi bage banul in buzunar cat mai repede asa cum facea si FB cu video.
    Fb inca are Fb audience care iti produce un cpc foarte mic dar traficul acesta nu ajuta la nimic, poate la retargetare.

    00
  2. Adblock Plus nu face decat sa grabeasca un proces inceput deja, scaderea publicitatii display. Online-ul a obosit, are nevoie de chestii noi, de modele noi de publicitate.

    00
  3. 30 de centi ajung la publisher. 15 centi sunt reclame vazute, 15 centi sunt reclame nevazute.

    00
  4. Eu am incercat sa fiu onest, adica sa blochez adblock pe paginile corecte. Uneori, chiar si acolo, se intampla sa nu pot citi continutul din cauza reclamelor. Deci ce vrei sa faci tu ca generator de continut? Il vinzi sau ce?!?!

    00
  5. Piata de advertising e mancata de Google si Facebook in proportie de 70% , pentru restul de 30% se bat zeci daca nu chiar sute de advertiseri. Cu cat segmentezi mai bine audienta, cu atat mai scump devine viewable impression, si cum nu toata lumea are bani,se arunca la recolta la hectar,poate pica de-un click.Sunt foarte multi bani cheltuiti degeaba in domeniu vs. rezultate livrate. Eu as merge pe video ads cu un avg view time cat mai mare, YT nu FB

    00
    • Am auzit ca video merge si pe FB depinde de ce vinzi , dar nu am testat. Multi se lauda ca FB ads merg super bine si la costuri foarte mici. Florentina Istrati targeteaza lumea din US ca ar fi un guru pentru Fb ads si are 2 case study si testimonials dar daca cauti vezi ca persoana respectiva are alta firma acum.

      00
    • Test facut pe FB pentru servicii => bani aruncati degeaba; campanie pentru produse dedicate femeilor (categoria buy by instinct) => rezultate oneste.

      00
  6. Sunt site-uri gen Wired care nu te lasa sa citesti articolele decat daca dezactivezi ad-blockerele. Moment in care au apas pe butonul „Save to Pocket” si ma duc sa il citesc acolo, in liniste.

    00
  7. Spune-i asta lui Dragoș Stanca, om care se lauda cu parteneriatele încheiate cu Appnexus, platforma care livrează minim 50% din ad-uri pe site-uri fake.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube