TopBlogZosoblack

4tuning sunt adorabil de progresiști

Într-un articol în care își informează publicul cu privire la viitorul motoarelor, (cu greu) redactorii de la 4tuning își îndeamnă publicul de intelectuali și profesori universitari să cumpere chestii bune.

Electricele sunt porcării, hibridele nu sunt bune deloc, benzinarele consumă mult, dieselul e viitorul. Cumpărați diesel, zise redactorul care n-are curajul să își pună numele pe îndemnul său prețios, cel puțin 10 ani de acum încolo nu o să dispară.

Cea mai mișto e aia cu “hibridele consumă mult”. Așa e când vezi mașinile astea doar în poză și când dai de ele pe stradă arunci înspre ele cu apă sfințită. Trebuie să te ducă un pic capul ca să găsești un site cu consumul mașinilor și să afli că un hibrid pre-2015 consumă 5%.

Dar nah, Mănuș are un Tucson din 2001, nu știe el cu tehnologia…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

82 comentarii

  1. 4tunning e comunitate de saraci/tatici sau “tuneri”. Cum ba sa vorbesti de tunat masini si tu sa o arzi cu vag-uri basite?


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 20 Thumb down 12
    • wallpaperul cu GTR nu ți-l ia nimeni, chiar dacă tu conduci o fabia 1.4. în suflet, tu ești un tuner adevărat!

    • Nu te costa mult să pui plastice pe Fabia si sa fii tuner… au zis ceva si de manuale?

      Thumb up 8 Thumb down 2
    • normal că toată lumea știe că manualele sunt cele mai bune, simți mai bine mașina, mai ales tucsonul din 2001 cu 116cp.

    • O sa fiu catalogat ca fanboy, dar “vag-urile basite” sunt si Audi (R)S3, care din 2.5, respectiv 2.0 benzina fac 300+ cp, motoare care tin lejer 400+ cp cu modificari minime. Ba mai mult, dq381 (sau, cum ar zice cunoscatorii, “DSG 3”) are cca 4000rpm la 250km/h in treapta 7; asta inseamna consum mic, eficienta, reprize de acceleratie demne de masini cu pretentii.
      In aceeasi categorie sunt si VW Golf R sau GTI, Seat Leon Cupra, Superb cu 280cp samd. Dar da, vag-uri basite :).
      Sa curga downvoteurile pentru ca sunt fanboy atunci cand aduc in discutie realitati cotidiene.
      Despre discutia cu manuala vs automata nu ma pronunt, e la fel ca ios vs android – tine de preferinte.
      Despre 1.4, e rusinos sa judeci “jurnalisti auto” cand tu ai impresia ca 1.4 e acelasi MPI de pe Dacia Super Nova; sa va feriti de Fabia vRS, e din aia cu 1.4 si 180cp.


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 60 Thumb down 79
    • Textul era excelent daca la final se incheia: ,,acest articol este un pamfelt,,


      Comentariu apreciat. Thumb up 25 Thumb down 4
    • Se insista un pic aiurea pe aici cu atomata. Da, e alegerea inteligenta, logica, matematica. Dar daca am alege totul in viata logic si nu cu inima, ar fi cam plictisitor. De-asta se vinde MX-5 cand o mazda 6 la aceiasi bani ar fi alegerea logica, de-asta exista BRZ/GT86 cand un Auris break ar fi mai practic.
      Nu suntem roboti, suntem oameni, si uneori, chiar daca stii ca prajitura aia din raft ingrasa, uneori te mai faci pe ea de logica si o mananci.
      Ce vreau sa zic e ca fiecare isi alege ce vrea si nu cred ca trebuie judecati pentru asta. Daca omul ala e mai fericit mestecand in schimbator, chiar daca stie ca o automata ar mai practica, lasa-l in pace.


      Comentariu apreciat. Thumb up 68 Thumb down 7
    • @RandomGuy
      Altii stiu peste 400hp din motor de 2l de ceva ani.
      Umbla vorba ca Mitsubishi vindea prin anii ’90 motoare de peste 250 Hp scosi din motoare de sub 2l, dar eu nu cred. (“era” cu turbina, dar cred ca naspa, ca am auzit ca anumite modele BMW au turbina fabricata de Mitsubishi si se strica des)
      Unii cica, (Honda), au scos peste 240 de cai dintr-un motor aspirat de 2l (S2000) dar ce sa zic…sigur sunt nefiabile pentru ca nu au turbo.
      Tot fraierii aia de la Honda, prin ’97, scoteau o alta porcarie, Type R.
      Alta gherla non VW care “storcea cu greu” dintr-un motor de 1595cm, (tot aspirat, ca probabil nu erau in stare sa faca turbine), fro’ 180 caluti rebegiti. (oricum, stim toti ca nu se compara cu caii putere de la nemti)
      Dar tot grupul VW sta mai bine… Noooot! :-)


      Comentariu apreciat. Thumb up 41 Thumb down 11
    • Boss, ce treaba are s3 cand vorbim de diesel, serios acum. Articolul face pledoarie dieselurilor pentru ca benzinarele “consuma mult” si tu vorbesti de motoare de 3 litri? Pai ce alimentezi la alea cu cu 50 de lei?

      Pun pariu ca rs 6 ala de pe autovit urcat pana la 700+ de cai nu a fost cumparat de vrun rupt in fund de pe 4 tuning.

      Thumb up 6 Thumb down 3
    • Nu am zis ca vwag este miezul din gogoasa, dar stiu valul general de hate fata de grup si il gasesc, de cele mai multe ori, nefondat; la fel ca la cei care urasc ios-ul dar nu au trait cu el niciodata.
      Altfel, iau aminte ca motoarele alea japoneze super smechere erau in secolul trecut; in prezent, nu stiu cu ce se mai pot lauda inginerii asiatici. Nu am auzit ca ei sa aiba atat injectie directa cat si mpi, pentru a diminua dezavantajele fiecarui tip de tehnologie.
      Nu incerc sa denigrez niciun producator auto, doar sa va supun atentiei faptul ca vwag nu e chiar mizeria vazuta de automobilistii de tastatura.
      Inclusiv BMW a cam ramas in urma la ce inseamna benzinare < 3L; au 28i care e relativ firav si 1.6 de pe mini, psa etc, dar nu sunt motoare atat de versatile ca 2.0T de la vwag.
      Putem sa dam hate vwag-ului pentru alte lucruri, care, insa, sunt frecvente si la alti producatori si tin de mediul concurential alert.
      Imi place punctul de vedere al lui Zarax de mai sus.
      Nu incerc sa iau apararea 4tuning, daca asta s-a inteles.
      In incheiere, @Leco: FQ440 a fost pe Evo X, anterior, eu cunosc ca ultimul FQ a fost 400 (400cp) – asadar, “peste 400cp” e o expresie putin fortata.
      Si revin pentru a insista pe “modificari minime”; in UK si nu numai sunt sute, daca nu mii de Golfuri R, S3-uri, Cupre (sa nu mentionez RS3-ul) care merg cu 400+ cp cu cateva piese (plug’n’play) schimbate si nu au patit nimic.


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 19 Thumb down 14
    • Later edit: Ca sa fiu carcotas pana la capat, sa mentionam ca motoarele despre care spui tu ca “nu aveau turbina” si scoteau puteri mari erau supra-alimentate (v-tec sau cum vrei sa numesti tehnologia). Apreciez aceste motoare si le recunosc meritele producatorilor care au in portofoliu asa ceva, dar discutia e irelevanta in prezent, dpmdv.

      Thumb up 7 Thumb down 18
    • @RandomGuy
      Care parte din ASPIRATE nu ai inteles-o?
      Erau supraalimentate ? Sintagma “Variable Valve Timing & Lift Electronic Control” te duce cu gandul la asta? Sau de unde ai scos-o?

      “Apreciez aceste motoare si le recunosc meritele producatorilor care au in portofoliu asa ceva, dar discutia e irelevanta in prezent, dpmdv.”

      Un mic comentariu pe text: Nu ai cum sa apreciezi ceva ce nu cunosti si discutia e extrem de relevanta in prezent dar nu ai de cum sa iti dai seama pentru ca…exact, nu cunosti :-)
      Sa iti prezint eu relevanta: nu esti “smecher” cand scoti puteri mari din motoare mari cu turbina. Esti smecher cand scoti puteri mari din motoare mici, aspirate, sau pentru ca scoteai puterile de azi acum 20-30 de ani, nu cu tehnologia de acum.
      Ceea ce nu se poate spune despre constructorii germani.
      In rest…numai de bine.


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 23 Thumb down 8
    • NOU
      #13

      Existau masini de strada cu motoare de 2l si 300-350 CP din anii ’80. Dar ce conteaza? Erau italiene, deci clar fiabilitate 0.

      smh

      Thumb up 9 Thumb down 1
    • italienii nu se pricep la mașini, de aia lamborghini a cumpărat porsche.

    • @RandomGuy
      Vezi, ti-am zis ca nu te pricepi :-)
      Pe TOATE MODELELE Mitsubishi Evolution fabricate vreodata nu au fost DECAT 2 motoare (pentru ca vorbeam de motoare nu de masini)
      De la Evo 1 la Evo IX inclusiv – 4G63
      Doar Evo X face exceptie – 4B11
      Chiar vrei sa discutam ce puteri s-au scos din aceste motoare cu “modificari minime” ? Pentru vorbeam de masini de serie…. “de fabrica” :-)

      Thumb up 4 Thumb down 4
    • Promit ca e ultimul reply pe topicul asta;
      Nu am cautat cearta, am vrut sa temperez hate-ul nejustificat.
      VTEC, valvelift, vanos etc. sunt (more or less) tehnologii de supraalimentare, in acceptiunea oamenilor din domeniu si a mea. Putem dezbate la nesfarsit, dar fiecare va avea dreptate din optica sa.
      “Modificari minime” si “plug’n’play” imi e tare teama ca sunt sintagme incompatibile cu EVO-urile de mii de cai pe care le vedem toti pe youtube. Eu vorbesc de masini cu care se merge zilnic (la munca, la cumparaturi, la scoala/gradinita ca sa lasi/iei copiii), tu vorbesti despre masini care merg doar pe FHL, asa ca imi mentin parerea.
      Esti liber sa urasti constructorii germani, insa e amuzant ca incerci sa ignori faptul ca ei cam dau tonul in industrie.

      TL;DR: ai dreptate, e ca tine.

      Thumb up 11 Thumb down 17
    • @RandomGuy
      – VW fabrica tractorașe TDI cu pompă-duză când italienii aveau common rail, adică o tehnologie cu 10 ani mai avansată.
      – Dacia are astăzi 150CP din 1,33 litri, iar motoarele țin peste 500.000 de kilometri, deci de unde până unde atâta superioritate VAG.
      – Toyota avea motoare cu ciclu Atkinson de înaltă eficiență, iar VAG nici nu lua în considerare sistemul cu rampă comună.

      Thumb up 14 Thumb down 8
    • Da, domnule verde, aveti dreptate. Am consumat atatia kb de internet ca sa ne contrazicem despre 2.0 si 2.5 turbo benzina tocmai pentru ca vwag faceau turbo diesel cu pompe duze acum 10 ani (in 2008 au vandut ultimele PD-uri). Exact despre asta era discutia, felicitari. Pentru ca nu conteaza ce se vinde acum, in prezent. Conteaza ce s-a intamplat in urma cu cativa zeci de ani.

      Thumb up 3 Thumb down 12
    • LE: sunt tare curios cate motoare de 1.33 si 150cp au ajuns macar la 100k km, ca sa nu zic ca tine – 500k km, avand in vedere ca nu are nici 12 luni de cand e lansat. Dar, mna, la masini, politica si fotbal se pricep toti romanii, stau jos si imi asum nota 4.


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 20 Thumb down 11
    • @RandomGuy “VTEC, valvelift, vanos etc. sunt (more or less) tehnologii de supraalimentare”. Pe bune?

      In opinia ta “variable valve timing” si “variable valve lift” sunt tehnologii de supraalimentare. Jesus… Atunci compresorul mecanic sau turbocompresorul ce-or fi?

      Thumb up 7 Thumb down 4
    • Ma mananca degetele…csf…ncsf.

      @Julian: Prima fraza de pe wikipedia la VTEC este:
      “VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) is a system developed by Honda which was said to improve the volumetric efficiency of a four-stroke internal combustion engine, resulting in higher performance at high RPM, and lower fuel consumption at low RPM.”

      “…improve the volumetric efficiency of a 4-stroke ICE…” este sau nu este, in opinia ta, “ o forma de supra-alimentare”?
      Contextul era ca motoare ASPIRATE bla bla, si atrageam atentia la faptul ca nu erau asa “ASPIRATE”.

      Thumb up 5 Thumb down 3
    • Ca sa incheiem, din experienta proprie nu vorbit aiurea, am avut 5 masini vag, skoda octavia 1.9 tdi, passat b5 1.9 tdi, passat b6 2.0 tdi, audi a4 2.5 tdi, audi a4 1.8t – au vazut masinile alea la servieceuri de deja ma cunosteam cu baietii mai bine decat cu nevasta-mea, ca sa fim exacti masinile aveau intre 150-200k reali nu vrajeli. Turbine/volante/injectoare/pompe de injectie/calculatoare de confort si alte minuni. Nici nu mia stiu e irelevant defapt.
      Un prieten are un passat cc 2011, 2.0tdi/dsg/4motion – masina a costa 38k noua. Acum are 170k reali si a schimbat la ea – toate pompele de inalta joasa presiune/dsg reparat/nenumarati bani bagati in tractari, etc…
      PE de alta parte ca si o comparatie foarte trasa de par in tot acest timp am avut o mizerie de hyundai accent pe care o am si acuma defapt, de la 100000k, acum aare 240000, 1.5 crdi, care nu a vazut decat motorina si talpa, masina ieftina cu care am mers cel mai mult cand “celelalte” stateau in service.
      Asa ca da, VAg probabil in anii 80 facea masini, si anii 90, acuma nu mi-as mai lua nici sa mi-o dea gratis, va rog sa retineti numarul masinilor pe care le-am avut tot insistand ca totusi hai ca poate urmatoarea va fi mia buna.

      Thumb up 11 Thumb down 4
    • @RandomGuy nu prea le ai dar tot insisti. O sa-ti explic, sper pe intelesul tau:

      Un motor aspirat inseamna un motor in care presiunea aerului la admisie depinde 100% de presiunea atmosferica, adica nu exista un turbocompresor sau compresor mecanic care sa mareasca presiunea de admisie.

      Un motor supra-alimentat e un motor care are cel putin o turbina sau un compresor mecanic care compreseaza aerul atmosferic astfel incat acesta sa ajunga in cilindri (inainte de asta mai trece printr-un intercooler) la o presiune mult mai mare – 10 atmosfere de exemplu. Astfel se poate injecta si mai mult combustibil si se poate obtine o “explozie” mult mai puternica.

      VTEC/VVL si altele inrudite nu au nici o treaba cu supra-alimentarea. Tehnologiile astea variaza timpul pt . care o supapa sta deschisa sau inaltimea deschiderii unei supape. Pt. motoarele supraalimentate cu injectie directa se poate varia si timpul/cantitatea de combustibil injectat de catre injector.

      De exemplu, la VTEC, la turatii joase, deschiderea supapelor este mai mica iar la turatii mai mari deschiderea supapelor este mai mare. E o optimizare a admisiei dar n-are absolut nici o treaba cu supra-alimentarea.

      Supra-alimentare = aer + combustibil in cilindru la presiuni foarte mari; ca sa ajungi la acele presiuni ai nevoie de un turbocompresor mecanic sau turbina clasica ori electrica.

      VTEC/VVL se poate si cu motor supraalimentat si fara. E o optimizare a admisiei dar nu supraalimentare.

      Thumb up 11 Thumb down 3
  2. hibridele la drum lung nu-s cu nimic mai bune decat benzinarele .. doar in oras au consum mai mic .. deci un pic de adevar graieste autorul.


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 19 Thumb down 23
    • NOU
      #25

      Un pic, da. Si mai este si diferenta dintre hibride si PEHV.

      Thumb up 2 Thumb down 3
    • Când faci 90% din kilometri parcurși în oraș, parcă amănuntul ăsta înclină balanța oricum ai privi!


      Comentariu apreciat. Thumb up 26 Thumb down 2
    • eu nu merg mai deloc cu masina in oras – e “de neam prost” ! .. si da, am diesel si locuiesc in centrul bucurestiului; pentru oras exista bicicleta, metrou, tramvai .. plm .. orice, numai masina personala nu ! mi-as lua electrica doar daca ar fi electrica in oras si diesel inafara ! :)

      Thumb up 4 Thumb down 5
    • La PHEV cand s-a terminat bateria ai consum mai mare decat masina non-hibrida, pentru ca mai cari si rahaturile alea de baterii. Daca luati PHEV sa aveti grija ca aveti autonomie macar cat va invartiti cu ea in oras intr-o zi

      Thumb up 2 Thumb down 0
  3. lol, singurul avantaj al benzinarului e ca nu vibreaza ca un diesel :)))


    Comentariu apreciat. Thumb up 43 Thumb down 5
  4. Doar zic nu dati cu paru, eu am o Honda Civic 1.6 Diesel consum facut la pompa 5.4 l/100km , nu am vazut sa se schimbe consumul asta de 2 ani, fac cam 30000km pe an. un coleg are Honda Jazz 1.3 hybrid sub 6 l/100 km a vazut-o doar cand a mers pe autostrada cu 80-90. Lasand la o parte diferentele de clasa si putere care o fi mai ok???

    Thumb up 13 Thumb down 4
    • de obicei nu iei hibrid pt mers 90% inafara orasului, il iei ca sa mergi in oras, sa ai consum ok, sa nu poluezi etc.

      Din aia 30.000 km probabil peste 50% ii faci inafara orasului, daca nu mai mult. Corect?

      Thumb up 4 Thumb down 3
    • Nu totul se rezuma la consum, e vorba si cat de mult poluezi, adica mai exact: cat de mult rau iti faci si tie si celor din jur.

      Thumb up 14 Thumb down 11
    • draga VAX acumulatorii hybridelor se fac cu tehnologii poluante si nu se pot recicla in totalitate, electricitatea se produce in cea mai mare parte din termo si nuclear deci ar fi bine sa nu fim ipocriti


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 24 Thumb down 13
    • Da vax, stim argumentele suntem oameni culti pe aici, cu conturi pe reddit, da ca sa vezi: energia aia poluanta nu e produsa langa mine si nu imi umple plamanii de particule.

      Thumb up 10 Thumb down 6
    • Problema cu bateriile e ca trebuie produse, si asta consuma multa energie si polueaza mediul.

      Paradigma cu electricele pare sa fie ca muta problema cu poluarea in alta parte.

      Thumb up 7 Thumb down 3
    • Dragă Tractoristule , ultimele dovezi științifice arată ca gazele de la diesel provoacă cancer.

      Thats the whole fucking idea pentru schimbarea către electric, phev, fuell celll etc

      PS: și mai lăsați-o pe asta cu Hibridul electric poluează mai fel sau mai mult , crezi ca petrolul se prelucrează și ajunge singur la stația de benzina?


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 22 Thumb down 8
    • Si totusi, nu mai bine un benzinar si gpl decat hibrid? zic si eu… 1.8-2.0 benzinar si gpl, putere decenta-consum decent-pret mai rezonabil decat o hibrida

      Thumb up 2 Thumb down 1
  5. Bune hibridele maia les acum ca se pot recicla toate elementele din baterii.
    Si electricele sunt f bune. Energia electrica vine din carbuni si nucleare care nu polueaza deloc.

    Thumb up 11 Thumb down 15
    • da da. totu e numa din carbune. Nu exista tari unde productia de regenerabila sa fie mai mare decat consumul total. Da da.
      sa lasam totul pe baza de motoare mici cu randament de cacat

      Thumb up 8 Thumb down 5
    • Da. Țările cu multi locuitori pot face asta. Clar în India, Thailanda sau Bangladesh vor avea surse regenerabile rapid.
      Sa mai bem o bere din pet că nu ne afectează!

      Thumb up 2 Thumb down 0
  6. Nu ai citit si ieri la Mindruta? A facut un review al unei hibride. Si sunt aproape convins ca cel mai folosit cuvant a fost diesel.
    Speculez: daca vanzarile s-au dus sub 50% in DE, si producatorii aia au nevoie sa vanda cuiva niste motoare diesel, si cu ceva bani cumperi publicitate in tarile care traditional iubesc motorina.

    Thumb up 9 Thumb down 3
    • Asta ar însemna să îi suspectezi pe ăştia de la 4tuning de inteligenţă :))

      Îs doar nişte băieţi care scriu articole de genul ce le auzeam la spart seminţe în faţa scării, în care fiecare se dădea cu părerea din ce a văzut la promotor.

      Aia cu vibraţiile diesel m-a spart, adică producătorii au băgat milioane în R&D să minimizeze vibraţiile dieselurilor, şi vine ăsta şi zice că de fapt de-asta-şi lua lumea diesel, că vibrează :))

      Thumb up 8 Thumb down 1
    • adică producătorii au băgat milioane în R&D să minimizeze vibraţiile dieselurilor, şi vine ăsta şi zice că de fapt de-asta-şi lua lumea diesel, că vibrează

      din ce-am citit, vibrează mai mult ca un ferrari. deci porcărie. deci da.

  7. NOU
    #45

    Vorbe ca sa aiba continut pe site-ul de “tunning”.
    Iti iei masina pe care ti-o permiti (s-o folosesti).

    Thumb up 4 Thumb down 1
  8. *hyundai tucson se produce din 2004

    Thumb up 11 Thumb down 2
  9. Intreb, ca nu stiu: ce se presupune ca se va intampla cu masinile diesel, la noi? Cresc taxele, pretul motorinei sau care e marele dezavantaj?

    Ca vad discutii tot mai dese, nu-ti lua diesel, etc.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  10. Toate țările civilizate vor să interzică Diesel iar noi incă ne căcăm pe noi că e mai bun pt că ”are cuplu boss simti cum te nfige-n scaun”


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 21 Thumb down 13
  11. Viitorul ar trebui sa fie carburantii sintetici. Exista alternativa pentru ambele tipuri de motoare (nu e nimic nou sub soare, le-au folosit si nazistii insa nimeni nu a investit in aceasta tehnologie). Masinile hibride si electrice sint bune doar in oras, dar si asa s-ar putea ca esapamentul sa fie mutat de pe masina in turnul unui combinat, care arde carbune intr-o veselie sau produce deseuri nucleare cu tonele.

    Thumb up 6 Thumb down 6
    • Nu si daca produci energie verde – solara, eoliana. Chestia e ca energia verde trebuie sa poata fi stocata – incalzita apa, pompata apa la deal – lucru care nu vad ca se prea intampla.

      Thumb up 3 Thumb down 2
    • @Driver: pentru a produce carburanti sintetici se consuma energie care, conform legii conservarii acesteia e mai multa decat energia obtinuta din arderea lor. Nemtii produceau combustibili lichizi din carbune, eficienta utilizarii carbunelui fiind de aprox 50%, deci jumate din ala se ducea in atmosfera la fabricarea combustibilului, cealalta jumatate ardea in motor. Deci poluare dubla.

      Thumb up 2 Thumb down 3
  12. Dar nu spune ca orase si regiuni intregi din tarile nordice si din UE pun interdictii in viitor pe diesel din cauza noxelor. :) Nu spune ca se ieftinesc diesel-urile(se vor si opri productii) si se arunca catre Europa de Est si dincolo se trece pe benzinare la greu. Toyota, Porsche si Nissan au oprit productiile, urmeaza si restul. Daca iei un Diesel nou acum in 5 ani e tigaie cu taxe mari si greu de gasit piese, etc.

    Thumb up 7 Thumb down 7
  13. E doar o mare minciună politică .
    Mai vorbim în 10 ani …

    Thumb up 8 Thumb down 1
  14. Cutia manuală e viitorul!!!!!!1

    Thumb up 18 Thumb down 5
  15. M-am dat cu electrica o perioada. Mare stres cu “cata autonomie mai ai”, chiar daca am statii de incarcare la tot pasul, tot pierzi 30 de minute la fiecare 2-3 ore de condus.

    Thumb up 19 Thumb down 1
    • Trotineta? Ca am si eu si fac lejet 35km cu ea, mai mult decat suficient.
      Acuma lasand gluma la o parte, dac avrei sa mergi pan ala Moscova cu ea sigur nue inca infrastructura ca nu suntem in vestu europei. Da ca sa te plimbi zilnic pan al munca cumparaturi sa fim seriosi da exagerezi, renaul zoe care e o prastie de masina are minim 300km range adica lejer la o saptmana jumate il incarci. Si tehnologia merge doar in sus, da noi votam tot pesede/tedei ce sa faci…

      Thumb up 2 Thumb down 2
  16. Mașina electrică este mai eficientă și mai nepoluantă decât una cu combustie internă și dacă ar fi să ardem numai petrol în termocentrale și să producem curent.
    – Turbina termo are eficiență de peste 90% (înaltă eficiență + condensare), iar automobilul electric de peste 100% (recuperează energia la frânare)
    – Motorul pe benzină are eficiență de 30% (fără să mai scădem costurile de extracție, transport prelucrare a petrolului).

    Thumb up 13 Thumb down 11
    • apreciez ce ai zis acolo da nu ai mers pana a capat, ai uitat sa zici ca si curentul se pierde pe teava si incarcarea nu se face la ore optime. Mai scade din eficienta, dar oricum este este suficient de eficient pentru a demonta argumentul de rahat ca “si electricele se alimenteaza cu fosili arsi in termocentrale !!!11”

      Thumb up 7 Thumb down 2
    • Alo, green vine de la martian? Prea o dai cu cifrele alea si cred ca esti de pe alta planeta.
      Cand va fi randamentul peste 100% stam toti cu maciuca la soare.
      Ce facem daca in 5 ani, jumate din masini sunt electrice? Cam cat va costa MW ?
      Cum il producem si cum in transportam, pt ca retelele actuale nu duc. Ai idee de cata energie electrica au nevoie un million de automobile electrice? N-ai, dar o arzi ecologic in loc sa faci putin research.

      Thumb up 9 Thumb down 7
    • se vede ca esti verde :D

      E amuzant cum toti astia o ard cu polutia de la termocentrale, fara sa isi puna si intrebarea “bah, da randamentul dintre motor si centrala care e?”
      Asta cu “energia recuperata la franare” imi cer scuze, dar esti fraier. Crezi ca inteleg astia ce ai zis acolo? :D

      ah. Mai are rost sa vorbim de faptul ca ai acelasi cuplu peste tot? Ca ai mai putine elemente care sa se strice?

      Thumb up 10 Thumb down 5
  17. NOU
    #66

    Progresist nu înseamnă ce crezi tu că înseamnă. Altfel, 4tuning sunt niște mediocri idioți și guralivi care dau apă la moară cocalarilor.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  18. Vând tesla ieftin, o dau rapid ca nu e buna de nimic. /s

    Thumb up 3 Thumb down 2
  19. Problema este că, la modul realist, infrastructura necesară pentru trecerea la mașini electrice ar însemna efectiv triplarea capacității de producție actuale, cea ce nu este fezabil pentru următorii 50 de ani. Nu e ca și cum înlocuiești cablurile de aluminiu de la blocurile comuniste cu unele de cupru și gata.
    Acesta este un aspect. Un alt aspect este că grosul consumului este dat de transporturile comerciale (mărfuri și persoane) nu de transportul individual.

    Thumb up 8 Thumb down 2
    • 50 de ani? Ce plm fumati ma? gandeste-te unde erai acum 50 de ani vs acum. Poate o sa dureze 50 de ani eliminarea totala a motoarelor cu ardere.

      Trebuie doar sa inceapa astia mari sa puna mai mult accent pe electrice si o sa vina imediat schimbarea. Daca stai la casa o sa ai deja un panou, bagi frumos acasa masina in priza.

      Evident ca transportul comercial este baza. D-aia deja au aparut vapoare cu baterii. Si camioane. Oricum, ideea e sa scoti gazele din oras. ca aici traiesti aici risti

      Thumb up 7 Thumb down 9
    • @animaloo: Cum naiba sa le mai explic astora din anturajul meu ca problema trebuie rezolvata pe pasi?

      Nu poti sa opresti evolutia catre masini electrice pentru ca electricitatea e produsa de termocentrale cu carbuni. Energia e produsa si de soare, si de vant, si de apa.

      Da, exista poluare (cu toate ca toti trag cortina pe poluarea din tot lantul petrolier, aia nu se pune, dar ii dau cu bateriile care se fac din materiale rare cu tehnologii poluante, ca termocentralele polueaza, etc.) insa primul pas este sa indepartezi poluarea de la nasul pietonului, sa faci orasul utilizabil de catre oameni, nu de catre masini.

      Plus ca primii care au facut o masina electrica sustenabila (GM) au facut initial un studiu despre nevoile de transport pe un an ale americanului mediu; 70% din timp masina e folosita la naveta, adica 100-200 mile/zi. Toate astea in/inspre/dinspre oras. De ce nu ai folosi o masina electrica sa faci naveta?

      In fiecare an (luna) apar noi si noi inovatii in IT, tehnologia bateriilor, reciclare, producere de energie din surse curate, este un proces, asa cum si dezvoltarea industriei auto pana acum a fost un proces. Dar hai sa oprim tot pentru ca avem poluare la sursa! Comparat cu ce? Cu masina clasica?

      Acum mai multi ani, Elon Musk a cerut in Maroc, parca, o concesiune de vreo 2000 de hectare in desert, ca sa faca o centrala electrica solara (cu oglinzi concentrice), si a fost refuzat. “Daca ceream pamantul ala sa sapam dupa petrol, probabil ni-l dadeau” zicea el mai tarziu.

      Urmatoarea mea masina va fi electrica. Nu azi, dar in 5 -7 ani.

      Thumb up 2 Thumb down 3
    • Eu sunt nefumător. Nu știu tu ce fumezi. Au trebuit cam 100 de ani pentru a construi actuala infrastructură de transport și producție energie electrică. Ți se pare fezabil că putem tripla actuala infrastructură în 10 ani? 20 de ani? Ai impresia că o centrală atomică se face de azi pe mâine? Poate nu știi că reactoarele 1 și 2 de la Cernavodă își cam termină durata de viață… la fel, un parc solar are cam 10 ani durata de viață, cel eolian vreo 15. Deci, în următorii ani vor trebui înlocuite și capacitățile de producție existente și construite altele noi suplimentare. Ca să nu mai vorbim de creșterea organică a consumului electric. Și, exceptând o eventuală posesie a inelului Arabelei, 50 de ani reprezintă o estimare optimistă. Noi nu am reușit să terminăm o autostradă și 5 kilometri de metrou în 30 de ani și tu visezi triplarea capacității de producție și transport în 50 de ani… Și, nu, nu e vorba numai de România. Nu mai suntem pe vremea comunismului unde tovarășul ștergea 10 sate de pe hartă să facă un baraj. Acum numai să anunți ideea și te-au terminat 100 de ONG ecologiste. Cum au terminat și bucata aia de autostradă către Timișoara pentru protecția liliecilor care nici nu existau în zonă. Mai vezi tu în Vest posibilă construirea de centrale atomice? Nici dacă acoperi TOATĂ Franța cu eoliene (nu te lasă ecologiștii, că tulburi zborul păsărelelor), sau cu panouri solare (nu te lasă ecologiștii că trebuie pământ pentru agricultură) nu ai cum să triplezi capacitatea de producție.

      Dar, acuma, să nu lăsăm realitatea să ne strice nouă visele…

      Thumb up 9 Thumb down 0
  20. “Cumpărați diesel, zise redactorul…”
    O sa nu fii de acord Vali,dar dieselul chiar e de viitor.Am vazut un documentar facut intr-o insula de pe langa Australia,care fusese exploatare miniera australiana si localnicii i-au alungat pe australieni printr-un minirazboi.In urma alora au ramas utilaje,autocamioane si masini de teren diesel care functioneaza si azi foarte bine.Asta se intampla se pare prin anii 1987,ceva de genul.Insula este total izolata,dar are rezerve de diesel gramada si anume ulei de palmier si de cocos.Au modificat aia masinile ca nu au nevoie nici macar de baterie,le pornesc impinse si isi fac treaba cu ele foarte bine.
    Deci chiar daca petrolul/benzina/motorina dispare de pe fata pamantului,ramane cocosul,palmierul,floarea soarelui,rapita…..Deci dieselul este viitorul impreuna cu electrica.Numai sa avem destul litiu pentru toate masinile de pe pamant.

    Thumb up 5 Thumb down 5
  21. Hibridele in general folosesc motoare Atkinson,care nu prea au putere la turatii mici,de aceea pornirea de pe loc se face cu motoarele electrice,dupa care intervine Atkinsonul,care este foarte eficient si consuma foarte putin.Credeti ca aia de la Lexus sunt prosti cand au productie si cercetare de hibride inca din 2006?

    Thumb up 2 Thumb down 3
  22. Probabil ca un baiat de la 4t a fumat ceva pe baza de motorina si a zis ca e bine sa ‘rupa piatza’ cu o stire senzationala. Parerea mea de simplu pulifrici in domeniul auto e ca electricele reprezinta viitorul. Si cred ca in acest proces dieselul va fi primul care va iesi din scena.Am zis ce cred si nu am argumente solide sa sustin asta. Cred ca tehnologia electrica in domeniul auto e foarte tanara.Poate ca e la nivelul lui nokia 6310 din domeniul telefoanelor de acum cativa ani ,daca imi permiteti o paralela. Era cel mai destept tel din piata de atunci dar nu se compara cu un smartphone mediu de astazi.Cred si sper ca peste 10 ani electricele vor ajunge la un nivel la care ….ne va face sa ne gandim cu melancolie la dieselurile sau benzinarele ce le conducem astazi.Vom trai si vom vedea.Cert e ca traim vremuri interesante.

    Thumb up 1 Thumb down 4
  23. Hai sa fim obiectivi. Dieselul ar fi o chestie faina daca am avea un Citroen AX 1.4 diesel. Consum 2,7-3.0 extern si vreo 4,5-5 in oras. Si merge de minune cu ulei vegetal, care este vreo 3.5 lei litrul cel mai ieftin. Personal, posed un benzinar cu instalatie gpl iar consumul e de vreo 6 litri / 100 km in extraurban si 8-9 / 100km urban. Un litru costa 2.5 lei. Care hibrida se apropie de “gazata” mea ? Foarte putine. Nici macar Citroenul de mai sus nu e mai rentabil decat gpl-ista mea daca il alimentam cu motorina normala. Oricum, in caz de forta majora imi iau o Dacie Pick-up cu motor de 1.6 benzina si-i trantesc o instalatie de “wood gas”. Cunoscatorii stiu ce e.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  24. La începutul anului ăsta mi-a venit și mie mașina, am ales o Kia Cee’d 2 SW, motor de 1.4 benzină, 100 CP. Am avut și încă am mulți oameni în jurul meu care mi-au spus că aș fi putut cumpăra o mașină mai bună de banii respectivi, dar am preferat pe benzină și nouă pentru că vreau s-o țin mulți ani și pentru că Diesel-urile vor dispare în curând. Cine spune că e ok să cumperi diesel acum riscă să fie ultragiat de faptul că va plăti niște taxe mai mari sau că nu va putea să intre cu mașina în Europa sau în anumite orașe. Iar tehnologia de pe mașinile electrice e în plină dezvoltare. S-ar putea să ajungem să nu mai avem mașini personale și să folosim un sistem de taxi public, total electric. E posibil să nu vedem asta la noi prea curând.

    Pentru mersul în oraș hibridele/benzinarele sunt mai bune decât diesel, doar nu-s tâmpiți toți marii producători.

    Thumb up 2 Thumb down 4

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.