3 chestii foarte mișto în SUA

Îmi mai aduc aminte de unele chestii și le scriu.

Lucrurile sunt puse la punct

Străzi, canalizare, orașe, sistematizare, dotări hoteliere. Pentru noi, români, chestia asta e pur și simplu extraordinară. Da, durează o perioadă adaptarea, pentru că e de porc să respectăm toate regulile și legile, nu doar alea pe care avem noi chef, dar per total e superb.

În SUA e normal să ai aerotermă în camera de hotel, e normal să ai parcări, e normal să ai X, Y și Z. Țevi ieșite aiurea prin casă? Niciodată!

Și mai e ceva. Oamenii înțeleg că există niște legi și niște riscuri dacă le încalcă. Nu există “păi ce dacă e interzis, eu făceam stânga aici din 1991, nu mă învață ei pe mine” sau “nu știam că nu e voie”.

Hainele sunt chiar ieftine. Și nu doar ele

Tot ce înseamnă haină e ieftină pentru ei și, de cele mai multe ori, și pentru noi. De aia au americanii atât de multe rahaturi, că sunt ieftine. Cu 200$ îți iei o garderobă decentă pentru un vară: tricouri, pantaloni, adidași. Te duci la un outlet și poți să iei zeci de chestii mișto de tot la prețuri derizorii.

Și alte lucruri sunt ieftine. Costul vieții non-mâncare e relativ acceptabil. Tot ce vedem noi prin cataloage, toate briz-briz-urile de aranjat casa, toate decorațiunile, toate șmecheriile, toate sunt ieftine.

 

E spațiu

Exceptând câteva mari aglomerări urbane, restul Americii e doar spațiu. Și pentru că benzina e ieftină, poți să îți faci casa la marginea orașului și să te întinzi cât ai tu chef. Și e mișto să poți face asta, să ai o casă măricică (curentul și gazul sunt extrem de rezonabile ca preț), o curte la fel și să zaci. De aia Los Angeles are bulevarde de zeci de kilometri.

Și mai e ceva mișto. Poți să trăiești la mama naibii. Nu ai chef de oameni, te muți undeva departe, doar tu și televizorul, și nu te deranjează nimeni.

diamond-head

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

101 comentarii

  1. Aia cu casa și curtea nu mai valabilă dacă în San Francisco sau New York.

    00
  2. Eu nu înţeleg boala lor cu benzina. 99% din parcul auto e benzinar. Şi motoare de minim 1.8 benzină, toate automate hidramate (cea mai păcătoasă automată ca şi consum).

    Am auzit tot felul de idei gen distanţe mari, motoare simple şi fiabile, etc. Eu prin simple înţeleg lene de inovaţie.

    00
  3. @AndreiArde
    Spre deosebire de Romania, unde cu tot cu asigurare medicala ti-o sugi singur.

    00
  4. AndreiArde, in romania ti-o sugi cu tot cu asigurare

    00
  5. Pentru straini, una din atractiile Romaniei e lipsa de reguli. Pot face ce le trece prin cap – si scapa in cel mai rau caz cu o spaga la politist. Se simt liberi dupa ce au trait in societati care impun sute de reguli si sanctiuni pentru te miri ce. Dupa ce traiesc un timp insa, realizeaza ca lipsa regulilor nu e chiar asa de cool – fiindca si ceilalti traiesc fara reguli.
    Referitor la americani: e si o diferenta de mentalitate. Lor, li se baga in cap de mici ca sunt cea mai tare tara din lume – si de aceea vor cere calitate de la guvernanti, de la institutiile statului, de la prestatorii de servicii. Romanilor li se spune intr-una ca sunt prosti si lenesi, ca li se da 1000 RON salariu ca munca lor nu valoreaza mai mult, ca nu au nici o valoare ca oameni – incat ajung sa se multumeasca cu putin. Adica sa ceara putin si in acelasi timp – sa ofere putin.

    00
  6. “Da, durează o perioadă adaptarea, pentru că e de porc să respectăm toate regulile și legile, nu doar alea pe care avem noi chef,…” Chiar si alea legate de circulatia auto? (e.g. nu depasim coloana, nu il injuram pe desteptul care merge cu 50 in oras ca ne incurca pe noi aia care mergem…respectand legea noastra etc). Vivat Cuza!

    00
  7. ai uitat sa precizezi cat de misto e sa traiesti pe datorie, cum fac majoritatea.
    sau cat de misto e sa nu platesti taxe si alte tampenii dar sa te vindeci cu plante, ca nu iti permiti sa platesti factura de 150.000 $ pt o operatie banala.
    etc,etc.

    00
  8. @manu144x: uite o idee mai pe inteles: o masina mare si puternica e de 10 ori mai misto decat una mica si slaba. Nu ma contrazice pana nu cunosti bine ambele variante. Cum spatiu de parcare exista, alt argument contra uneia mari nu mai ai.

    00
  9. Mda… minunat as zice. Mai ramane partea cu din ce traiesti :)

    00
  10. NOU
    #10

    “si daca te deranjeaza, poti sa il impusti”.

    00
  11. NOU
    #11

    am o matusa plecata in state de peste 20 de ani iar la momentul asta este mai mult cetatean american decat cetatean roman. ce zici tu e adevarat, insa sa te fereasca sfantul sa ai vreo problema de sanatate si nu ai asigurare medicala ca ti-o sugi singur.

    00
  12. Pentru toti luzării care dau minus: procesorul Intel Atom este suficient ca sa ruleze orice soft de pe piata PC. De ce va luati atunci I5 sau I7? Cumva pentru ca Atom e limitat si nu ofera performante suficient de bune? Ei bine, europenii obisnuiti conduc atom, altceva ei nu cunosc si nu isi imagineaza cum e ceva mult mai bun si rapid. Americanii prefera I5 si I7. Europeniilor care îsi cumpara masini cu I5 si I7 voi le spuneti bolizi de lucs.

    00
  13. @manu144x: argumentul lui lucil este tipic pentru categoria “eu am bani si am valoare si dusmanii mei toti moare”. Explicatia in realitate este una mult mai simpla: pentru ca-si pot permite. Cauta si tu pe internet si vezi cit costa un galon de benzina in SUA, vezi ce inseamna un galon si pe urma fa comparatia cu tarile din Europa. Sau de oriunde altundeva in lume. Si asta iti va raspunde partial la intrebare.
    De multe ori stau si ma intreb daca “lucil” asta chiar exista cu adevarat, sau daca nu cumva este un virus informatic de un tip mai special. Pentru ca in 99% din cazuri debiteaza asa niste tampenii….

    00
  14. Chestiile astea 3 se regăsesc și în Spania. Depinde de zonă. În Mallorca sigur se regăsesc. Totul este foarte bine organizat, nu se creeaza niciodată confuzii. Hainele sunt mai ieftine decât în Romania chiar daca e acelaș brand și in afara marilor orase este spatiu suficient.
    Chestia cu vizitele pe acasă se aplică la toate țările din Vest, cu mici excepții. Adică poți să umbli toată ziua fără pantaloni prin casă ca nu o să îți vină nimeni în vizită la cafea. Vizitele pe acasă sunt doar de sărbători.

    00
  15. @Stefan: 1 mil de mexicani aleg, in fiecare an, sa treaca granita in US pentru a plati facturi de 150.000 $ ptr. o operatie banala. Multi dintre ei raman sa sufere in continuare in US!

    00
  16. @manu144x: standardele lor de poluare (CARB and shit) sunt foarte drastice in ce priveste emisia de particule si practic interzic dieselurile cu exceptia celor care au chishoarca (AdBlue, bazat pe uree).
    In Europa boala e pe emisiile de dioxid de carbon (protocolul Kyoto and shit) si aici statele practic interzic motoarele cu consum mare.
    Totusi, daca in Europa nu s-ar impozita aiurea cilindreea ai vedea si pe la noi mai des motoare de 2-2.5 litri aspirate pe masini compacte si medii pentru ca sunt mai simple (si deci mai ieftine) si mai robuste decat cele cu turbo.
    Cutiile automate in general sunt mai potrivite pentru masini care fac naveta zilnic si 100km (cand nu iti mai arde de mestecat mamaliga si masina e doar cutia pe 4 roti care te duce la destinatie).
    Cutiile automate clasice (asa numitele “hidramate”) sunt mai potrivite pentru SUVuri si alte utilaje care mai trebuie sa si tracteze ocazional remorci cu barci, ATV-uri, dirt bike-uri si ce mai folosesc ei in timpul liber.

    In plus acolo iei carnetul mai repede (la 16 ani mi se pare) si cam toata lumea are carnet (nu prea se bazeaza ei pe transportul in comun si distantele sunt enorme) asa ca e de preferat sa aiba vehicule a caror conducere se invata cat mai usor.

    00
  17. @manu144x: Suntem in 2014. Putem sa o lasam mai moale cu “cutia automata care consuma mai mult”?

    00
  18. Te muti in state?

    00
  19. NOU
    #19

    E ieftina benzina pentru ca o fura de la altii.

    00
  20. Vrei sã pleci iar si nu îti mai dau vizã dupã ce te-ai cãcat în ambasada lor?:))

    00
  21. @bugsy: pt ca e mai bine sa platesti 150k pe o operatie banala decat sa mori pentru ca nu e nimeni care sa-ti faca acea operatie banala. plus ca daca nu ai aia 150k iti declari faliment. o data la 7 ani.

    00
  22. @manu144x: ia explica tu, te rog, cum e treaba cu “hidramata” si care sunt alternativele la cutii automate, ca nu toti avem atata scoala.

    00
  23. @Ryan Pivovar: e greu cu economia la deal, cu boii mici.

    Si la noi e la fel de ieftina benzina, ba chiar mai ieftina – la poarta rafinariei. Diferenta pana la pretul de la pompa e reprezentata de accize, taxe si TVA. Partea statului, cum ar veni. La ei partea statului nu exista sau e minuscula.

    00
  24. @Lucil
    adevarul e ca in orasele inghesuite din Europa chiar ai nevoie de minim 300 de cai putere si masina cat mai mare. Si cu atat mai mult in Romania, unde se stie ca toate drumurile sunt perfect sigure pentru a conduce cu 150 de km/h.

    Si exista si alt argument impotriva masinilor cu motor foarte mare – consumul. Daca conduci pe sosele normale (incluzand autostrada) si ai peste 120 de cai putere, nu prea mai conteaza cata putere ai. Degeaba ai motor de 8 litri si 500 de cai, tot la fel de repede o sa mergi ca si unu’ cu motor diesel de 1.9. In schimb, consumul e de-a dreptul epic…

    00
    • NOU
      #26

      @Sabotor: culmea e că ei au masini mari și puternice și șosele bune și au limite foarte stricte și, mai important, nu știu deloc să conducă. dar deloc.

  25. Eu ce am zis, Atom ai avut, Atom cunosti si altceva nu ai cum sa iti inchipui cum este.

    Asa este, nu conteaza ca ai 120 sau 300 caluti (dupa cum fals crede europeanul mediu), dar poate intelegi cum conteaza ca iti urla motorul la 5000 rpm sau toarce linistit la 2000 rpm, in viteza a 7-a, ca ai cuplu cacalau?

    Sau conteaza ca poti sa accelerezi practic instantaneu, fara niciun efort, de la orice viteza pana la orice viteza din plaja 0-200? Ca, cel mult, cutia automata doar discret scade o treapta cand accelerezi, daca e nevoie, sau daca o gadili tu cu padela de la mana stanga? In timp ce viteazul cu 120 cp schimba frenetic intr-a treia si atinge rosu ca sa treaca si el in timp util de un TIR, in timp ce tu stai comod intr-a 5-a si abia ciupesti acceleratia si ai trecut lejer?

    Atomul e de-ajuns, frate, cui ii trebuie siguranta, confort si putere? Americanii pricepeau chestiile astea din anii ’30 (secolul trecut). Europenii, mai smecheri, masini micutze. Dupa 100 de ani, tot smecheri sunt, cu preturi astronomice la benzina, facute din taxe, iar americanii ii saluta in continuare din spatele V8-ului.

    00
  26. @Vali
    limitele sunt mai mici decat limitele prin Europa si – din cate stiu eu – nu-i prea indicat sa le incalci. In conditiile astea ma intreb de ce e nevoie de motoare de 300 de cai (ma uitam la Chrysler 300, cel mai mic motor e un v6 de 292 de cai). Stiu, putere, etc, da’ in trafic stai la fel ca si ala cu motor de 1.6, iar cand te misti tot cu 100 km/h te misti.

    00
    • NOU
      #29

      @Sabotor: sunt două motive. unul, ca benzina e ieftină, și e plăcut să simți puterea sub talpă, și doi, pentru că unii mai au câteva ceva de cărat sau de mers prin locuri mai sălbatice.

  27. pai normal ca e benzina ieftina doar au baze militare prin tot occidentul :)

    00
  28. Vorbesc din Canada, un pic mai la deal decat US-ul ;). Sistemul medical american intr-adevar e lacunar, nu as spune cu probleme, e un sistem in care daca platesti ai, de obicei asta inseamna un angajator, pentru ca de obicei este treaba lui sa iti plateasca beneficiile. Benzina este de calitate inferioara (cifra octanica incepe de la 87 si merge la un maxim de 94), nu va mai invartiti in jurul cozii cu afirmatii pe care nu le stiti, e mai ieftina pentru ca nu e accizata, in Canada e accizata si nu e chiar ieftina (dar raportata la costul vietii nu te baga in pamant). Motoarele sunt mari si puternice, pentru ca asa au crescut ei, asa stiu ca e bine si pentru ca au distante mari iar un motor parca “toarce” mai bine cand e mai mare si e mai linistit (anu trecut am condus masini de 1.4 – Logan, Kia – acum am 2.4 Honda), in Romania nu prea ajungi la vitezele cu care ajungi aici pe distante relativ scurte. Revenind la benzina, masinile din Germania vin cu motoare de tehnologie noua care cer benzina de minin 91, al carei pret accizat in Canada este de 1.6-1.8 dolari canadieni (citez din memorie ca imi e frica sa alimentez cu asa ceva), asa ca daca vrei tehnologie la motorasele mici o cam platesti, cu varf si indesat si atunci prefer niste motoare stilul americanesc (sa zicem peste 2 litri) care nu consuma cu mult mai mult, dar benzina e bine mai ieftina. Soferii sunt cum sunt, pentru ca regulile sunt foarte relative, dar aici toata lumea se respecta unii cu altii pentru ca daca nu conduci cum se cade platesti, MULT, la asigurare, in Canada cu 2 amenzi pentru depasirea vitezei ti se dubleaza amenda de la 200 de dolari la 400 de dolari LUNAR, si atunci toata lumea e atenta.

    00
  29. @Vali
    Daca ai de carat si mergi prin locuri mai salbatice iti cam iei un pickup-truck, n-o sa cari/mergi cu Chrysler 300.

    Si oricum, omul mediu nu stiu daca are de carat/merge in salbaticie mult.

    Iar in Europa, treaba e si mai cu cantec si nu numai din cauza pretului benzinei. Prin Ianuarie mi-am schimbat masina si ma gandeam si la asa ceva –
    sau ceva V6. Dupa care m-am gandit… pai, ok, am 300 de cai. Am V8/V6. Da’ cu ce-o sa ma ajute? In oras in nici un caz. Pe autostrada chiar si cu 150 de cai ajungi lejer la 200 si oricum, sunt destul de rare ocaziile in care ai putea sa-i dai cu peste 160 km/h in siguranta. In schimb, orice vizita la service se lasa cu facturi piperate; cand alimentezi scapi si o lacrima-doua si asa mai departe.

    Stiu ca sunt oameni care vor motoare puternice*. De fapt, si eu vreau sa am motor cat mai puternic. Dar apoi ma intreb ce avantaje am de pe urma unui motor puternic si nu prea ii mai vad utilitatea. Cred ca am inceput sa imbatranesc :)

    *sa fim intelesi, prin motoare puternice nu ma refer la 1.9 TDI de 110 cai.

    00
  30. @sabotor, stai cuminte ca la aia e si mai si decat in europa, sa nu excludem in romania, americanii si la un drum semi-pustiu din desert au limite de te doare capu, si daca esti prins nu e sa traiti sefu, nu stiam. Iar in conceptia mea de roman, daca am o multitudine de autostrazi, 95% supravegheate, cu limite stricte, la ce imi trebuie motoare dinalea de 4500 benzina si 200 cai, cand un 2,0 turbo, sau un turbo diesel isi face treaba mai mult decat decent. Motoare mari s-ar justifica intr-o tare capsunara precum romania, pentru a putea face o depasire de tir in siguranta, mai ales cand e si un drum circulat. Ma mai minunez la unii cu matize, spark, logan 1,2 sau 1,4, sau alte nebunii de masini, cum stau 3-4 minute sa depaseasca un tir, la 100 km/h le moare motorul deja, nu inteleg conceptul de motor pentru oras si motor de croaziera

    00
  31. Pai nu de asta au instaurat americanii democratia in atatea tari? Ca sa le fie lor bine? :) La resurse si preturile lor ma refer.

    00
  32. Impozitul pe masina este in functie de valoarea masinii nu in functie de capacitatea motorului . Costurile la benzina sunt peste tot aproape la fel diferenta o faca taxele si accizele adaugate de fiecare stat. Orice modificare iti faci la casa trebuie aprobata de primarie si este inspector care vine si verifica daca e cum ai spus pe plan si respecta noul cod. In Ro fiecare construieste cum il taie capul si foloseste ce materiale doreste.

    00
  33. @Lucil
    pot sa accelerez practic instantaneu, fara niciun efort, de la orice viteza pana la orice viteza din plaja 0-200. Ba mai mult, pot sa depasesc si 200. Cartea tehnica zice ca masina mea ajunge la 250 de km/h.

    In 13 secunde ajung la 130 km/h. Zi-mi te rog care ar fi avantajul sa scad o secunda amarata din timpul asta. Chiar te rog.

    00
  34. Masinile puternice sunt foarte utile in Romania. Mai iesi si tu din oras sa vezi de ce.
    Altii au autostrazi, noi nu. Pe autostrada e suficienta o masina de 70cp, atingi fara probleme 130kmph.
    Problema e pe celelalte drumuri, cand dai de tiruri, microbuze, autobuze, camioane vechi care se taraie cu 90kmph.
    Am avut si masini sub 100CP, am avut si de 400CP. Mult mai relaxat in aia de 400cp, nu aveam emotii cand depaseam un tir care merge lipit de alt tir; la noi cocalarul cu audi 2.0 diesel accelereaza cand il depasesti,
    Acuma nu zic sa va luati masini de 400cp, ceva de 150CP e rezonabil.

    00
  35. @Andrei: În 2014 s-a mărit randamentul ambreiajului hiraulic ? Da, știu, astea noi se blochează, dar după 60 km/h, după o anumită temperatură a motorului + alte condiții, în funcție de producător, deci, la mersul în oraș, ai același randament ca și în 2013, 2012, 2011 etc.

    @Alex1: Alternativa la cutiile automate sunt cutiile de viteze automatizate (exemplu DCT) sau CVT-urile. Ăstea din urma au și ele randament scăzut, dar țin motorul permanent în zona optimă de funcționare.

    00
  36. @Po
    Am zis ca nu vad rostul unui motor de 300 de cai, nu al unuia de 150. Cu 150 de cai deja depasesti tirurile fara emotie si prin romania.
    Sa fim seriosi, eu am 160 de cai si pot sa ajung in 13 sec la 130 km/h, dar tot timpul imi ia mai mult din cauza traficului sau a restrictiilor de viteza. In plus, nu sunt pe circuit sa accelerez ca nebunu’. Si daca motorul de 160 de cai n-am unde sa-l folosesc la maxim, ce fac cu unu’ de 300? In depasiri la fel, accelerez in cateva secunde de la 130 la 160, depasesc fara emotii.

    @Lucil
    M-am gandit la o chestie. Mai degraba americanii nu si-au dat seama ca le e suficient si un motor mai mic. Ca vorba aia, daca nu faci procesare audio-video ci doar asculti muzica, un atom e suficient.

    00
  37. Daca tot e despre masini si carburanti…

    In SUA, la pompa, cifra octanica este “pump octane”. In Europa, de regula e “RON octane”. Benzinele aparent mai slabe din SUA sunt de fapt la fel ca cele din Europa, pentru ca “pump octane”, de regula, e mai jos decat “RON octane”. O istorie a benzinei (cu plumb si fara) aici: https://ateupwithmotor.com/model-histories/1970-1981-chevrolet-camaro-leaded-gasoline/ Vedeti acolo cum americanii aveau benzina fara plumb cand noi doar ne bucuram ca gaseam benzina si cum la ei s-a gasit intotdeauna si benzina fara plumb.

    Cutiile de viteza automate cu convertizor de cuplu sunt cele mai line, in special la turatii mici si opriri. Cele cu ambreiaj automat pot fi mai smucite, mai ales cand mergi incet. E o tehnologie inca la inceput, e de dezbatut daca e superioara. Cutiile CVT au limita la cuplul pe care-l pot transmite, din cauza curelei.
    In ziua de azi, inca, masina mare si lina = cutie automata cu convertizor de cuplu. Iar cutiile automate din ziua de azi sunt foarte economice, indiferent de tehnologie, diferenta de consum e neglijabila.

    V-am spus, atomul face aceeasi treaba ca si un I7. Doar ca un I7 o face mult mai repede si mai sigur. Nu exista o limita la cati CP poti avea sub capota, cu cat mai mult, cu atat masina va fi mai placuta. Iar daca pretul uneia cu 160 e la fel cu al uneia cu 300, de ce nu ai lua cu 300? Nu ma contrazice pana nu ai incercat, ca pe hartie tie una ti se pare, dar de la volan ti se schimba perspectiva.

    00
  38. Din cite inteleg benzina in america de nord nu este inferioara celei europene (asa cum pare la prima vedere) ci diferenta apare din modul de calcul: americanni folosesc sistemul de masura imperial.
    Despre motorele mari americane am fost surprins sa vad ce scurte sint intrarile pe autostrada comparate cu cele din Canada. Si dca motorul nu e suficient de puternic sa accelerezi repede te trezesti ca intrii la viteze de 60km/h cind restul circula cu 100-120.

    00
  39. @zoso – coane, cand te-ai intors atunci proaspat, parca aveai alta parere. Sau nu-mi aduc eu bine aminte?

    Intre timp, eu duc lupte grele cu cei apropiati sa-i conving ca aici e o grota nenorocita in comparatie cu lumea civilizata dar nu vor sa inteleaga.

    Daca nu esti prost sau vreun mare ghinionist, nu ai cum sa nu-ti faci o viata ok acolo, si sa scapi de micile dar miliardele de neajunsuri de aici, din fundul lumii.

    00
    • NOU
      #43

      @Leo: părerile sunt impărțite. e mult rahat și acolo, depinde care rahat ti se pare ingerabil, ăsta de aici, incompetența, nesimțirea, corupția, sau cel de acolo, sărăcia, violența cu arme, companiile atot-puternice.

  40. “De ce masina mare in US”:
    – pentru ca se poate. e natura umana, daca avem de ales intre un telefon mai ieftin si unul mai scump (fancy) si ni-l permitem pe cel mai scump, il luam pe ala. daca ne permitem un hotel mai bun, nu mai mergem la cort. daca ne permitem o casa mai mare, nu luam una mai mica. Benzina e mai ieftina, masinile tind sa fie mai ieftine (din start nu e TVA, competitia e mai mare etc.), conditiile de creditare sau lease sunt mai bune -> multi oameni isi permit masina mai ‘fancy’ (mai mare, cu mai multe dotari etc.)
    – un motor de 60cp ajunge la 130km/h, dar dureaza mult. daca intri (care-i termenul pentru ‘merge’?) pe o autostrada de genul celor din US, cu 3-5-6-10 benzi si multe, foarte multe masini care toate merg cu 130km/h, trebuie sa intri fix in trafic si fix la viteza celorlalte masini pentru a evita probleme mari. cu 60cp nu sunt sanse. traficul pe autostrazi in Europa este in medie diferit, exista mult mai putin ‘commute’ intre orase
    – un motor mai mare iti da (justificat) mai multa siguranta. modul in care accelereaza de la 130km/h la 170km/h un motor de 250cp este semnificativ diferit de un motor de 150cp. si poate fi diferenta mare cand esti inconjurat de masini care merg cu aceeasi viteza

    00
  41. Te muti la mama naibii si nu te deranjeaza nimeni? Asta pana da cineva un telefon anonim la 911 ca ala mic al tau e facut de fapt de tine cu fiica-ta de 14 ani si iti vine swatu’ acasa, te aresteaza fiindca ai opus rezistenta la arestare, iti umbla in toti chilotii si bibelourile dupa iarba sau prafuri sau meth, ti se iau copiii in custodie si eventual o baga si pe nevasta-ta la bulau ca a l-a intrebat pe militian ce vrea si i-a aratat certificatele de nastere in original. Si dupa 2-3 saptamani scapi, ca se face test adn la toata familia dupa ce ai lasat catea mii sau zeci de mii de euro pe la avocati. Da, stiu, ii dai in judecata, primesti niste bani dupa un an sau doi, da’ cu traumele si cu cosmarurile tot tu si cu familia ta ramaneti.

    00
  42. @Sabotor, ce masina ai? A mea are 180 cp si nu scrie în cartea ei viteza aia de 250km/h despre care vorbesti tu..

    00
  43. Am inteles, e optima exact puterea pe care o ai tu :) La cat de exact ti-ai cronometrat 0-130 si 130-160 (unde sunt probabil ceva mai multe secunde de “cateva”) nu pare insa ca-ti ajunge. Daca ti se pare atat de ok un motor de 160CP, inchipuie-ti cum e cu 250 sau mai mult ;)

    Puterea e buna cat mai multa daca iti permiti, nu mi se pare ca e vreun prag maxim. Daca nu-ti permiti, nu-ti permiti, e buna aia pe care o ai.

    00
  44. @Ubercool – tu ai condus vre-odata un CVT. E o basina imputita. Condus Subaru XV cu 2.0 Benzina 150Cai. Mai lesinat ca un matiz. Condus Toyota Camry cu CVT, 2.5 Benzina cu ceva cai (spre 200), la fel de lesinata. Cutia aia e o prostie imensa, e buna pentru consum, dar sa nu ai nici un fel de asteptari mai sportive ca astepti degeaba.

    00
  45. @gani
    A4 1.8 cu cvt; dar se pare ca m-am inselat, nu atinde “decat” 225 de km/h – stiam datele de pe wikipedia, dar dorind sa las link care sa-mi intareasca spusele, am observat ca doar pe wikipedia scrie 250 km/h, asa ca iau de buna valoarea de 225 km/h. Si spre deosebire de ce zice exvpa, cu cutie cvtnu e lesinata deloc. E si normal, tot timpul am raportul de transmisie si cuplul optim.
    (urmeaza o continuare in urmatorul comentariu, trec la pc)

    00
  46. @Lucil
    stai ca uitasem de asta:
    “dar poate intelegi cum conteaza ca iti urla motorul la 5000 rpm sau toarce linistit la 2000 rpm, in viteza a 7-a, ca ai cuplu cacalau?”
    Coane, nu stiu, eu la 130 am 2000 – 2200 rpm (depinde de factori externi – panta, de exemplu).

    00
  47. Sa ai masina cu motor de 1.8 si sa sustii ca cele cu motor de 3-4L nu sunt necesare suna teribil a struguri acri.

    00
  48. @Lucil
    da, coae, sunt acri rau, mai ales ca un S80 V8 de 4.4 ar fi fost la acelasi pret. Pula mea, da’ acri rau strugurii astia, nu asa. Sunt doar eu invidios ca n-am masina cu motor de locomotiva, sa ma plimbe prin oras si cu 130 pe autostrada.

    @exvpa
    https://www.youtube.com/watch?v=B9e5XxW-Cwo
    puturoase rau CVT-urile astea. Da’ rau, nu asa.

    00
  49. @abc
    datele alea nu le-am cronometrat eu, sunt date rezultate in urma unor teste, doar nu-ti inchipui acum ca m-am pus eu sa cronometrez in cat timp ajung la 100 km/h, sau cat fac pe reprize. Am estimat ca fac cateva secunde de la 130 la 160 conducand-o; cat exact, nu stiu, ca nu ma pun sa fac tampenii de genul sa pornesc un cronometru. Oricum, ca sa-ti faci o idee, uita-te la filmuletul asta – dureaza EXACT 5 secunde sa accelereze de la 130 la 160 de km/h (sec. 18 – sec 23; da, e cu motorul ce are 10 cai in plus, deci hai sa zicem ca mie-mi ia o secunda in plus.)

    00
  50. Intamplarea face ca am revenit recent, dupa 4 luni petrecute acolo.

    contra:
    – asigurarile de sanatate
    – invatamantul superior contra cost
    – posibilitatea de a da peste un nebun care sa intre cu semiautomatul in cinematograf/spital etc
    – mancarea artificiala: sa vedeti ce frumos ramane o salata in aceeasi stare timp de o luna jumate, cum puii sunt plini de estrogen si vacile mananca porumb si sunt tratate cu antibiotice
    – lipsa oricarei urme de arhitectura urbana; totul este prefabricat, toate casele arata aproape la fel
    – diferentele FOARTE mari intre clasele sociale; am remarcat ca, spre deosebire de la noi, acolo sunt mult mai segregate cartierele, in sensul ca in Rahova mai mergi si scapi, dar in Compton/Inglewood si alte d-astea n-ai prea vrea sa ajungi in viata asta
    – majoritatea americanilor ignoranti

    pro:
    – infrastructura, masini, reguli de circulatie
    – diversitatea culturala
    – pozitivismul oamenilor, indiferent de meseria pe care o practica
    – faptul ca se respecta regulile de catre marea majoritate a popendulatiei

    00
  51. @petcu: eu vorbeam de cine a spus ca are masina de 1.8 si nu vedea “rostul” a mai mult.

    00
  52. @Sobotorule, n-ai inteles cum iti urla motorul la 5000 rpm: cand incerci sa depasesti si dai a 3-a frenetic, ca altfel te ajunge tir-ul di fata. Sau, in cazul tau, cand cutia CVT schimba rapid pe cel mai mic raport, ca nu ai suficient cuplu. Americanul rade de tine si abia catadicseste sa dea a 6-a, la masina lui cu 600-800 Nm cuplu.

    00
  53. Ce am inteles eu este ca CVT foloseste curele care invariabil trebuie schimbate si e scumpa schimbarea lor. La cutiile automate durata de viata similara cu cea a masinii e ceva obisnuit dar nu la CVT.

    00
  54. Sabotor, mie îmi place motorizarea ta, cred ca e deajuns,.. Dar daca ar fii fost sa alegi între un rs4 si un a4, ai fii ales a4 motivând cã îti ajunge puterea? Într-o altã ordine de idei, pe motorizari mari apar si echipari serioase. Îti dau doar un exemplu, discurile de frânã la tine au 314 mm si parca 1 pistonas. La un rs4 are 365 mm si 8 pistonase.. Asta însemnând (poate) o frânare de doua ori mai rapida ca a ta.. Sunt multe aspecte de luat în calcul iar americanii nu ‘e’ prosti. Sunt în stare sa facã nave spatiale si nu sunt în stare sã facã motoare de matiz?:P

    00
  55. Mulţumesc tuturor de “lămuriri”.
    Am fost în state de mai multe ori, ştiu exact care e treaba, am fost şi cu truckuri şi cu maşini mici, cu de toate, nu asta e problema.
    Ştiu că la ei standardele sunt stricte la diesel, dar există filtre de particule de cel puţin 10 ani pe tdi-uri.
    Şi eu nu comparam 1.6 diesel cu 3.0 V6, normal că şi eu aş lua la fel dacă mi-aş permite costurile şi ar avea rost, eventual ca maşină de weekend.
    Eu comparam V8-urile lor aspirate, de la GM de ex, mi se păreau slabe faţă de ce cuplu are un diesel echivalent de aceeaşi cilindree. De CP nu mai vorbesc, am văzut V8 de 200 de cai, 6 litri.
    Come on!

    00
  56. A da, şi cutiile automate stil vechi hidramate, consumă mai mult ca şi o manuală, orice ar zice. Ok, nu ne interesează consumul, it’s not the point. Mie unul DSG-urile sau cele de la BMW automatizate mi se pare net superioare, şi au acelaşi consum sau chiar mai bun.

    00
  57. @Lucil
    https://www.youtube.com/watch?v=zLFz9xhp93U&feature=youtu.be&t=6m58s

    Accelerare lejera, turometrul intre 2500 si 3000 de rpm si totusi, accelereaza in 12 secunde de la 130 la 160. Hai, mai zi-mi te rog cum trebuie sa omor motorul ca sa accelerez pentru a intra in depasire. Chiar te rog, explica-mi inca o data cum bag a 3-a ca sa pot depasi.

    00
  58. @Lucil
    completare:
    https://www.youtube.com/watch?v=rmWuAEiLJrg&feature=youtu.be&t=15s
    Unui Chrysler 300 (stii tu, ala la care cel mai mic motor e de 300 de cai) ii trebuie 7 secunde (sec. 15-sec22) sa accelereze de la 130 la 160 cand soferu’-i da in gura la 4000 rpm. Zi-mi inca o data cum rade americanu’ de mine si nu se catadicseste sa depaseasca 2000 de rpm.

    00
  59. pentru ca oriunde in afara de Ro e subventionata popendulatia nu marile companii straine sugative de la buget (vezi sidex,alro ca astea 2 imi stau pe cap)

    da la noi e usor cu mita, sclavii accepta putini bani desi e clar ca nu pot trai din salariu minim toti au masini si vila, se plang ca e benzina scumpa la noi dar 70% din popendulatie traieste la limita saraciei dar au masini, nu e clar ca se traieste din furat in tara asta ?

    00
  60. Vorbind despre mashini, traiesc in New York din 91 shi de anul trecut din septembrie mi-am luat Chevy Volt electric ca shi a 2-a mashina. De atunci am trecut pe la benzinarie o singura data si am bagat benzina de 20 $ pentru ca voltul e setat in asha fel ca la fiecare 6 luni sa nu mai cupleze pe electric pina nu termini benzina din rezervor, pentru ca se depreciaza.
    Ca sa fac un plin de electric ma costa 1 $ si se incarca in 3 ore, cu care merg 40 mile. Am mai mult decat suficient ca sa merg la munca, cumparaturi shi chiar aiurea. Incep sa ma gandesc serios sa-mi schimb shi cealata masina pe o Tesla care merge 100 mile pe un plin electric.
    Nu prea inteleg de ce nu e asta o solutie si in Romania.

    00
  61. @Sabotor – prietene, nu stiu ce stii tu despre CVT-uri dar iti spun eu. Sunt folosite in special pentru diminuarea consumului. Ce e misto, e ca iti tine la un 120 – 130 in maxim 2200 rpm, dar cand ai nevoie de o acceleratie instanta, dureaza.
    Si cand ti s-a spus ca strugurii sunt acrii, nu cred ca s-a referit ca nu iti poti permite o masina cu motor mare, nu prea iti poti permite sa ii faci plinul prea des. Pentru europa, iti dau dreptate, o masina cu motor mare nu are rost, tinand cont de pretul combustibilului.
    BTW, pana nu ai condus o americana cu minim 4L, nu poti sa iti dai cu parerea despre ce inseamna motor american, si nici nu o sa pricepi de ce o sa o vrei in secunda 2.

    00
  62. @exvpa
    Prietene, explica-mi tu ca nu accelereaza instant, ca eu n-am de unde sa stiu, nu conduc zilnic. Uita-te in pana mea la clipul ala ce l-am pus, 2 masini identice, una cu cvt si una manuala si spyne-mi apoi ca cvt e puturoasa. Si ma, imi permit si consumul unui motor de 8 litri, da’ faptul ca-mi permit nu inseama ca ar trebui sa arunc cu banii aiurea. Dupa cum am mai scris de cateva ori, n-am ce sa fac cu motor de 4 litri, ca merg mai mult prin oras, iar pe autostrada limita e de 130. Si in rarele ocazii cand conduc pe drumurile din romania, am desrula putere de la motorul mau de 1.8 incat sa depasesc calm si fara emotii tiruri. In conditiile astea, de ce as avea nevoie de motor mai mare? Sa ajung la 100 de km/h intr-un timp mai scurt cu 2 secunde? Sunt pe circuit cumva si nu-mi dau seama?

    00
  63. @Sabotor
    Deci tu chiar nu vezi despre ce e vorba aici! Tu ai idee de ce americanii (sau alti producatori) fac motoare mari? Pentru a scoate o masina ieftina. Un motor de 4L care scoate un 300 CP e muuult mai ieftin de produs decat un 1.8L care scoate tot pe acolo. Si stii si de ce? Pentru ca e un motor simplu si fiabil. E o chestie care te invata la inginerie mecanica 101. Simplu = fiabil si ieftin.
    Cat despre Audi si CVT, nu cu multi ani in urma au facut recall la 64000 de unitati vandute. Imi rezerv sa spun in continuare ca CVT e o mizerie inventata de japonezi ca sa diminueze consumul de pe motoare oricum prea complicate.

    00
  64. Din fericire si in Romania este spatiu. Sunt case in zona rurala cu teren de 500-1000-2000 metri patrati, la 10.000 euro cate vrei, dar ne plac coliviile facute de tovarasu`. Problema la noi este de prestigiu. Daca locuiesti inafara aglomeratiilor urbane, esti etichetat drept taran chiar daca nu ai nici o treaba cu agricultura. Tind sa cred ca acesta este un motiv care ii impiedica pe multi sa plece din orase, chiar daca au un apartament de 50 metri patrati care valoareaza de 5 ori mai mult decat o casa dintr-o zona ” mai retrasa”.

    00
  65. @gany
    “Dar daca ar fii fost sa alegi între un rs4 si un a4, ai fii ales a4 motivând cã îti ajunge puterea? Într-o altã ordine de idei, pe motorizari mari apar si echipari serioase”
    da, as alege tot A4. RS4 fiind mai sportiva, are pe langa franele alea mai bune (de care are nevoie pentru ca atinge viteze mai mari) are si suspensii mai joase si mai tari, ceea ce inseamna ca e mai putin confortabila. Si atata vreme cat nu ma duc pe circuit, prefer confortul. Si oricum, in aceeasi ordine de idei, hai sa cumparam numai Ferarri, ca au niste frane exceptionale pe langa o masina de familie.

    Mi-as alege RS4 (sau orice masina mai sport) doar ca a 2-a masina, cu care ma dau pe circuit. Cand conduc din punctul A in punctul B, primeaza confortul – nu vreau masina zgomotoasa, nu vreau masina cu suspensii ce-mi zapacesc rinichii, etc.

    00
  66. @exvpa
    “Deci tu chiar nu vezi despre ce e vorba aici! Tu ai idee de ce americanii (sau alti producatori) fac motoare mari? Pentru a scoate o masina ieftina. Un motor de 4L care scoate un 300 CP e muuult mai ieftin de produs decat un 1.8L care scoate tot pe acolo. Si stii si de ce? Pentru ca e un motor simplu si fiabil. E o chestie care te invata la inginerie mecanica 101. Simplu = fiabil si ieftin.”
    Pai, in pendula mea, am zis eu ca motorul de “x” litri e mai ieftin/mai simplu de produs/whatever? Nu, am zis ca in Europa N-AI CE SA FACI cu 300 de cai, indiferent ca vin dintr-un motor de 4, 8 sau 10 litri. Si nu, n-am zis nici ca motorul de 1.8 are 300 de cai. Nu, 160 si imi sunt suficienti din cauza oraselor ingramadite si a limitelor de viteza. Si nici n-as avea incredere intr-un motor de 1.8 de 300 de cai.

    “Cat despre Audi si CVT, nu cu multi ani in urma au facut recall la 64000 de unitati vandute. Imi rezerv sa spun in continuare ca CVT e o mizerie inventata de japonezi ca sa diminueze consumul de pe motoare oricum prea complicate.”
    Pai, in pendula mea, am zis eu ca CVT-ul e simplu sau mai fiabil decat o manuala simpla? Nu, AM ZIS CA NU-S PUTUROASE, asa cum explicai doct cateva comentarii mai sus. Intelegi? Eu vorbesc de mere, tu o schimbi si dai inainte cu pere.

    00
  67. Sabotorule, articolul era despre stilul de viata american. Faptul ca tu esti mandru de un Audi A4 1.8 TFSI CVT cred ca era irelevant in context. Daca tu nu intelegi si nu ai capacitatea sa vezi dincolo de ce conduci tu, e mai degraba lipsul tau decat al interlocutorilor tai, care iti explica ca exista un farmec al unei clase de masini pe care nu il poti descoperi decat conducand o americana mare.
    Articolul nu cred ca era nici despre limbaj de mahala sau exprimare argotica si nici despre masura in care poti argumenta rational, fara sa recurgi la cuvinte vulgare.

    00
  68. @Lucil
    iar eu am zis ca in Europa (EUROPA BA, NU AMERICA) masinile alea nu-si au rostul, dupa ce tu ai scris ca:
    “Ei bine, europenii obisnuiti conduc atom, altceva ei nu cunosc si nu isi imagineaza cum e ceva mult mai bun si rapid.”
    Intelegi? Tu ai scris ca nu-i intelegi pe europeni si ce prosti is ei ca nu vor ceva mai tare. Iar eu ti-am raspuns, exact la subiect – europenii n-au motoare mari pentru ca n-au nevoie de ele. N-am zis nimic de stilul americanilor, ei sa conduca ce masini le place lor, da’ in Europa masinile mari cu motoare mari nu sunt utile si din cauza asta nu cumpara europenii masini cu motor mare, ca n-au ce sa faca cu ele. Dar in schimb platesc taxe, impozite si asigurari pe capacitatea motorului si in plus si pe benzina mai scumpa. Si la fel stai in trafic cu un motor de 1.9 TDI ca si cu un benzinar de 5 litri. La fel, pentru depasitul tirurilor prin Romania nu ai nevoie de motor de locomotiva. Uita-te pe trafictube sa-l vezi pe Vali cum merge cu un motor diesel de 1.9. Asa ca repet, poate intelegi ce tot incerc sa zic in comentariile mele: in Europa un motor mare nu e util, n-ai ce sa faci cu el si esti taxat mai mult; din cauza asta nu-si cumpara europenii masini cu motor mare. Pentru ca e absolut stupid sa platesti toate cacaturile astea in conditiile in care nu te poti bucura de aia 300 de cai.

    Cat despre masina mea, nici macar n-as fi scris ce masina am daca n-as fi fost intrebat ce si cum; n-am scris pentru ca-s mandru de ea, e o masina ca si oricare alta ce ma duce din punctul A in punctul B. E o unealta, nu o chestie de care sa fiu mandru. La fel scriam si daca aveam o Kia.

    Si e ilar ca tocmai tu sa vorbesti de argumentat rational cand eu zic ca in Europa sunt orase inghesuite, aglomerate, unde un motor de 4 litri e inutil, dar tu o dai inainte cu “da, da’ nu vezi frumusetea unui motor de 4 litri”. Pai unde s-o vad, la semafor, unde stau ca si ala cu Matiz? Pai, zi-mi tu coane cu ce te ajuta ca ai motor de 4 litri in Bucuresti? Sau de DN1? Sau pe orice alta sosea din tara. Zi-mi cum sunt mai rapid pe Valea Oltului cu un motor de 4 litri fata de unu’ cu 1.9 TDI. Zi-mi cum sunt mai rapid cu un motor de 4 litri in Londra? Sau Paris. Sau orice oras european, plin de stradute mici si intortocheate. Singurul loc unde te-ai putea bucura de el ar fi pe una din cele 40% de autostrazi fara limita de viteza din Germania, da’ am eu o vaga impresie ca sunt destul de putini europenii ce le folosesc regulat pe alea.

    In rest, mi se rupe ce crezi tu despre limbajul meu.

    00
  69. @Sabotor:
    Europenii nu cumpara masini cu motor puternic pentru ca sunt taxati nu pentru ca nu au ce face cu ele.
    Tu pari sa consideri Europa ca fiind un fel de Romanie mai mare unde stai in tot timpul in coada tirurilor si unde sunt doar orase mari ca Londra sau Paris.
    In zonele rurale – sa le spunem – ale Europei de vest masina e mai mult decat un moft, iti usureaza mult viata. Si cu cat e mai confortabila cu atat mai bine. In vest, fie el America sau Europa, naveta cu masina e ceva obisnuit.
    Intr-o masina mare chiar si statul la semafor e muult mai confortabil ca intr-un Matiz (porneste AC-ul la maxim intr-un Matiz si demareaza in tromba daca poti). Si o masina mare are nevoie de motor mare care sa o urneasca, chiar si in cazul in care nu merge repede. Artificii gen turbina sau compresorul sunt doar compromisuri, atat. Daca mai ai si ca pasiune vacantele in rulota, mersul la munte pe drumuri forestiere sau mai stiu eu ce altceva (am vazut pe autobahn si masini care tractau remorci in care era un cal) un motor mare e cu atat mai necesar si in Europa.
    Nu ma intelege gresit, nici eu nu sunt adeptul motoarelor mari, dar tot asa nu sunt nici adeptul mobilei din mahon de exemplu. Din motive de ecologie si de economisire a unor resurse, si eu sunt de parere ca trebuie sa ne infranam putin pornirile spre lux. Dar nu as fi atat de prost incat sa ma conving pe mine insumi ca de fapt nu am facut nici un compromis si ca golful meu 4, 1.9TDI luat cu 150.000km “reali” din tara masinilor fiabile e fix acelasi lucru la confort si utilitate cu sufrageria pe roti pe care americanul cu dare de mana o ia in leasing.

    00
  70. @alex
    Trebuie sa incep cu chestia ce am repetat-o deja de nenumarate ori in comentariile mele, dar pe care se pare ca nimeni n-o citeste: n-am zis ca un motor mic e mai bun decat unul mare. Am zis ca europenii nu cumpara masini cu motoare mari datorita unor motive, motive pe care le-am explicat prin celelalte comentarii (si in al 4-lea paragraf din comentariul asta). Numai ca pana mea, de ce sa citeasca romanu’ si sa inteleaga ce scriu? Daca zic ca n-ai ce face cu un motor de 400 de cai pentru ca oricum ai limite de viteze si trafic infernal in orase, precis e din cauza ca-s frustrat ca n-am bani sa-mi cumpar masina cu motor mare sau precis am eu ceva impotriva motoarelor mari. Mda, seems legit.

    Daca vezi din cand in cand si cate o masina cu rulota pentru cal, nu inseamna ca toti europenii au cai si-i plimba pe autostrada. Daca vezi cateva rulote pe autostrada, nu inseamna ca toti europenii merg in vacante cu rulota. Aia putini care au nevoie de un motor mare, isi cumpara masina cu motor mare. Si nu, nu compar Europa cu Romania si nici nu-mi inchipui ca sunt numai orase mari. Insa si orasele mici sunt inghesuite, cu stradute inguste, fara locuri de parcare. Orase in care cu “sufrageria pe roti” nu te poti invarti si nu-i gasesti loc de parcare. Uite, am luat o strada la intamplare din Arnhem, oras mic, de 150000 de locuitori – https://www.google.com/maps/@51.981952,5.919201,3a,75y,180.28h,84.18t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m4!1e1!3m2!1sqqomB7qP9R65vg3bHZczFw!2e0?dg=dbrw&newdg=1 . Ce faci intr-un oras ca asta cu o sufragerie pe roti?

    In plus, crezi ca neamtul ce si-ar cumpara o Lancia Thema cu V6 de 3 litri (Chrysler 300 rebranduit) cu pret de pornire de 41000 de euro s-ar impiedica in vo’ 300 de euro taxa? (poate citeste vreunu’ stabilit in Germania, sa ne lamureasca cat e exact taxa, poate e mai mare – eu am gasit numai asta: https://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Service/Apps_Rechner/KfzRechner/KfzRechner.html ).

    In fine, ideea e ca nu de prosti nu-si cumpara europenii motor mare, asa cum sugera Lucil, sau nu din cauza ca n-ar vedea avantajele unui motor mare, ci pentru ca un motor mare nu e neaparat util din mai multe cauze: taxe, consum mare, costuri, limite de viteza, orase inghesuite, trafic mare. Si din moment ce si cu un 1.9 TDI ajungi lejer la 130 de km/h, nu prea mai ai motiv sa cumperi o masina cu motor mare. Isi vor cumpara masini cu motoare mari si puternice aia pasionati de masini, aia care se duc pe circuit sau aia care chiar au nevoie de un motor mare. Dar aia sunt doar o mica parte din europeni, majoritatea europenilor vor doar o masina care sa-i duca dintr-un punct in altul si nu-i intereseaza ca ajunge in 6 secunde sau 12 secunde la 100 km/h.

    “(porneste AC-ul la maxim intr-un Matiz si demareaza in tromba daca poti)”
    ma rog, din punctul de vedere al unui cocalar al carui scop in viata e sa fie primu’ la semafor, e foarte important un motor mare. Ca deh, cu unu’ mic cred si eu ca nu demarezi in tromba.

    00
  71. @Sabotor:
    Eu ti-am explicat ca ai ce face cu un motor mare: urnesti o masina mare. Una care se urneste prea greu cu un motor mic. Daca ai nevoie de masina mare si iti permiti una atunci iti iei un motor mare, daca nu, strangi din bracinari. Ideea e sa nu te convingi singur ca un TDI sau ce ai tu e culmea automobilisticii (ca nu e).
    Mai sunt si cazurile in care nu au nevoie motor mare dar pur si simplu isi iau: eu am in fiecare zi sub fereastra 3 Porsche-uri cu motoare mari conduse de babalaci care nu mai au pe ce da banii. Intr-adevar, nu e Paris si nici Londra, e country side. Dar tine cont ca majoritatea vesticilor traiesc in orase mici si medii, unele fiind suburbii ale oraselor mari. Orasele nu-s demne de numele asta doar in centru ca in Romania. Mai mult, am vazut si masini mici cu motoare puternice gen RS, GTI si alte initiale conduse de oamenii din orasele mari. Daca mai pui si faptul ca exista baze americane unde militarii pot conduce in voie mastodonti americani (pe drumuri europene, cum o fi posibil) pe care, evident ca nu le parcheaza pe marginea strazii, ca nu suntem in Estul salbatic, aici poti parca doar in locuri amenajate din care multe sunt subterane iar acolo locul de parcare poate gazdui si o duba, daramite un SUV mediu.
    Masinile cu motoare mici, consum mic, taxe mici etc. sunt cumparate de oamenii cu posibilitati modeste pentru singurul motiv ca nu isi permit altceva (multe salarii sunt in jur de 2000 de euro sau chiar mai jos din care pe chirie dai vreo 500, deci 300 de euro conteaza). Daca as putea mi-as cumpara si eu o masina cu care sa depasesc linistit pe banda a 3-a fara sa ma trezesc cu flashuri de la vreun bmw-ist pe care il incurc (cazanul meu are 120 de cai dar la vitezele cu care circula ticnitii de aici parca nici aia nu ajung uneori). Si nu ma consider cocalar pentru asta. Am circulat pe aici si cu masini gen Matiz si da, cu greu faceau fata la intrarea pe autostrada nu mai zic de restul.
    Cred ca putem incheia discutia aici. Ce voiam eu sa subliniez e ca avea dreptate ala care spunea ca fiecare isi ia masina cat de puternica isi permite. E doar o chestiune de bani si ce mult de environmental awareness, nu de utilitate.

    00
  72. Iata cum este “absolut inutila” si “nu ai ce face”, “nu iti trebuie” o masina mai puternica, in Romania:
    Ieri circulam normal, in oras, pe un bulevard cu 2 benzi pe sens. La un moment dat, am observat cum mai inainte banda mea incepe sa fie pe jumatate ocupata de masini parcate. Incep sa-mi manifest intentia de a schimba pe banda din stanga mea.
    Langa mine, ceva mai in spate, un Chevrolet Cruze. Din cate stiu, echipat cu aproximativ puterea motorului laudat de Sabotoru’. Incepe sa-si manifeste si el cocosenia si accelereaza. Accelerez si eu intrucatva, atat cat ar fi fost suficient ca sa i-o iau inainte. Accelereaza si el, ca sa imi blocheze in continuare intentia. Atunci accelerez si eu mai serios, lasandu-i mult in spate cocosenia.
    Cam la asta e buna o masina puternica, la fel cam ca in orice tara: poti sa o iei inainte, daca asta doresti. Nu trebuie sa te afli la limita de viteza sau de legalitate ca sa te folosesti cu placere de puterea motorului.

    00
  73. @alex
    Iti recomandasem sa citesti ce-am scris. Am scris ca aia care au nevoie de motor mare/masina mare isi cumpara. Dar majoritatea europenilor si-au dat seama ca n-au ce face cu o masina mare, cu motor mare; ei vor o masina care sa-i duca din punctul A in punctul B, chestie pentru care un motor de 100-200 de cai e suficient.

    Dar tine cont ca majoritatea vesticilor traiesc in orase mici si medii, unele fiind suburbii ale oraselor mari

    Pentru ca, nu-i asa, orasele mici si medii, suburbii ale oraselor mari, au bulevarde largi, ca in America.

    Mai mult, am vazut si masini mici cu motoare puternice gen RS, GTI si alte initiale conduse de oamenii din orasele mari.

    masinile alea au in general pe la 200 de cai si n-au motoare de 4 litri. Desigur, sunt si exceptii – imi vine in minte Audi RS4, da’ cumva asta nu-i la fel de bine vandut ca si Golf GTI

    Am circulat pe aici si cu masini gen Matiz si da, cu greu faceau fata la intrarea pe autostrada nu mai zic de restul.

    Coane, daca nu te-ai prins, n-am zis ca o masina ca Matiz-ul e destul pentru europeni. Tot ce am spus e ca europeanul mediu nu-si cumpara masina cu motor mare (unde prin mare inteleg ceva de 3-4 litri sau mai mult) pentru ca la traficul din orasele europene si la limitele de viteza existente e suficient sa ai o masina cu motor de 1.6-2 litri si 120-200 de cai. Inca o data, discutia a pornit de la afirmatia lui Lucil, cum ca europenii sunt asa, un pic mai fraieri ca nu vad cat de bun e un motor de locomotiva de 4 litri. Serios, mai trebuie sa repet mult treaba asta?

    Masinile cu motoare mici, consum mic, taxe mici etc. sunt cumparate de oamenii cu posibilitati modeste pentru singurul motiv ca nu isi permit altceva

    foarte corect, da’ nu prea vad unde am spus eu altceva. Nu vorbeam de masini cu motoare mici (gen 0.9-1.6 litri).

    00
  74. @Lucil

    Incepe sa-si manifeste si el cocosenia si accelereaza. Accelerez si eu intrucatva, atat cat ar fi fost suficient ca sa i-o iau inainte. Accelereaza si el, ca sa imi blocheze in continuare intentia. Atunci accelerez si eu mai serios, lasandu-i mult in spate cocosenia.

    Evident, daca vrei sa fii cocos, iti trebuie motor mare. Insa europeanul mediu nu-i cocos.
    Si 2, nu mi-am laudat masina/motorul. Am aratat ca un asemenea motor e destul pentru Europa. Dar inca o data, nu daca vrei sa fii cocos. Daca vrei sa fii cocos, baga frate motor de 8 litri, sa se vede valoarea mea, banii mei, mor dujmanii.
    Ca idee, mai peste tot in Europa, cand vrei sa faci o chestie cum ai facut tu, n-ai nevoie de motor mare, ca nu se pune imbecilul de pe cealalta banda sa accelereze ca sa te blocheze pe tine.

    @alex
    uitasem

    Ideea e sa nu te convingi singur ca un TDI sau ce ai tu e culmea automobilisticii (ca nu e).

    Cum frate, 1.9 TDI nu-i miezu’ din dodoasca? Pfai, mi-ai distrus toate visele. Credeam ca-s bo$$ de bo$$ barbo$$ cu 1.9 TDI.

    00
  75. @Sabotor: ziceam ca nu mai scriu dar m-ai intaratat :)

    Tu ai un fix cu motoarele de 4 litri. Baga un ochi pe site-urile lor si uita-te la asa numitele “passenger cars”. Cele compacte (small size la ei) au in jur de 150 de cai si intre 1.8 si 2.5 litri, ceea ce nu e deloc exagerat si e foarte util si pentru europeni. Cele medii, mid size cum ar veni au motoare de la 2.5 la 3.5, ceea ce e iar OK si pentru masinile similare din Europa. Numai ca fraierii de noi (ii dau din nou dreptate aluia care a zis asta) impozitam complet idiot dupa cilindree. Daca nu ar exista genul asta de impozite atunci ai vedea sedanuri similare pe ambele maluri ale Atlanticului. Asa la noi vezi fie masini submotorizate pentru poporul de rand care isi inchipuie ca poti scoate lejer 110 cai din motoare de 1.4 (hint: nu scoti tu 110 cai din ala decat la turatia maxima daca ajungi vreodata la aia) fie motoare supraalimentate pentru smecherii care o ard eco si isi inchipuie ca un motor de 1.4 si 170 de cai (TSI care va sa zica) e muuult mai economic si ecologic decat unul de 2.5 litri normal aspirat care scoate tot atata la jumatate din turatie (hint: diferenta de consum nu e mare in schimb ai mai multe piese care se pot strica si motorul merge mult mai turat ca sa obtii puterea aia).

    Vezi ca diferenta dintre 100 si 200 de cai e mare. 200 de cai e deja mai mult decat suficient, 100 la limita suficientei (pe o compacta e prea putin dupa parerea mea).

    La chestia cu bulevardele largi nu pot decat sa iti raspund atat: orasul in care locuiesc se cam termina dupa 10 min de condus si dupa aia am fie autobahn fie landstraße. Deci ma doare undeva ca nu am bulevarde mai largi decat cele din Bucale (ca din alea cu 2-3 benzi am, plus ca nu-s masini parcate pe ele).

    Ca sa concluzionez: da, europenii sunt un pic mai fraieri decat americanii pentru ca din seria taxelor aberante si pentru ca downsizing, ca sa citez un clasic al automobilisticii romanesti.
    Masinile scumpe, unde nu se face niciun compromis au motoare similare celor americane. Cei care nu si le permit merg si ei cu ce pot.

    P.S. sunt chiar curios cat de insetati sunt mastodontii americani si daca un motor mare construit din aluminiu si care mai are si deactivarea cilindrilor (solutiile americanilor la problema economiei de combustibil) consuma semnificativ mai mult decat un motoras de drujba facut batraneste din fonta si supraalimentat ca sa obtina de abia jumatate din puterea primului. Oare diferenta de putere, lag-ul si complexitatea crescuta merita diferenta aia de consum?

    00
  76. @alex
    Tu-ti dai seama ca de fapt sustii cam acelasi lucru ca si mine?

    200 de cai e deja mai mult decat suficient

    Pentru ca eu n-am scris ca un motor mai mic e mai bun decat unul mai mare, am scris doar ca europenii nu cumpara masini cu motor mare (si prin mare ma gandesc la 3-4 litri si peste, ca aia e norma in US) nu pentru ca nu si-ar dori un motor mai mare ci pentru ca au realizat ca e suficient un motor decent (1.8 – 2 litri) cu putere decenta (peste 120 incepe sa fie ok; am pus un un interval generic de 100-200 de cai) si deci nu prea au de ce sa plateasca in plus taxe si benzina pentru mai mult. Subliniez ca vorbesc de europeanul mediu, ala care vede masina ca o unealta, nu pasionatul de masini, care poate se mai si duce pe circuit si pentru care conteaza ca masina lui poate accelera in 5 secunde la 100 km/h. Si nu, n-am un fix cu motor de 3-4 litri, m-am uitat la Chrysler 300 si cel mai mic motor e un V6 de 3.6 litri si 300 de cai.

    Cat despre faptul ca e aiurea impozitarea in functie de cilindree, ei bine, s-a stabilit ca asta e criteriul de impozitare. C-o fi bine sau rau, e alta discutie in care nu ma bag.

    Referitor la consum, uite consum de V6 de 3 litri – http://tinypic.com/view.php?pic=msmbnl&s=8
    Banuiesc ca atat consuma orice masina cu motor normal de 1.8-2 litri, nu?

    00
  77. @Sabotor: hai sa ne incontram pe baza de realitati, OK? Compactele in Evropa pornesc de la 1.4 aspirat (no comment) si multe sunt 1.6 (chinuite). 1.8 vezi destul de rar si nu prea stiu modele, trebuie sa ma interesez. 2.0 pe o compacta deja e mult, le gasesti rar si impozitele incep sa creasca (in Romania daca masina ta depaseste 2000cmc te taxeaza aia de nu te vezi). Ei, problema e ca de-abia de la 2 litri in sus aspirat o compacta se misca bine. A mea e de 1.6 si uneori ma trec fiori reci cand schimb benzile. De fapt retrogradez preventiv chiar daca nu pare ca ar fi cazul.
    La o masina medie 2 litri aspirat mi se pare minim necesar ca masina sa se taraie. O cilindree spre 3 ar fi mai potrivita dar asta nu vezi in Europa decat la automobile premium. Daca esti om obisnuit dar ai se zicem 3 copii si nu intra tot familionul intr-o compacta trebuie fie sa scoti bani seriosi din buzunar fie sa te resemnezi ca o sa mergi mii de km in urma tirurilor.
    La masini mari cum ar fi SUV-uri sau off roadere nu se mai pune problema de viteza maxima pe sosea ci de capacitate de tractare si off road. Alea in Europa trec de 3 litri (3.0TDI isi iau cocalarii romani pe X6 ca sa faca economie) si sunt in principal diesel cu turbo. Benzinarele aspirate pot ajunge si la 4 (o sa caut date ca n-am timp acum) unde americanele se invart pe la 4-5 (5,7 parca e cea mai mare pe care am vazut-o, culmea pe o camioneta americana aici in Europa). Dar repet, acolo e vorba si de alte caracteristici.

    Per ansamblu or avea americanii masini usor prea puternice dar europenii le au uneori ridicol de submotorizate, chiar daca le considera simple unelte.

    NU pot sa accesez linkul tau, eu am cautat un exemplu si am gasit aici:
    https://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/2009_Ford_Fusion.shtml
    pentru Mondeo de la ei motor de 3 litri fara 4×4 consum in oras estimat de guvern la 13l/100km. Eu la 1.6 am cam 10 in oras mic, diferenta de consum e mai mult decat justificata de diferenta de marime si putere a masinii. Si probabil si de confort la volan.

    00
  78. @alex
    pai coane, stai asa, vorbim de benzinare aspirate? Nu le mai prea gasesti prin Europa si nu pentru ca oamenii nu le-ar cumpara, ci datorita normelor de poluare. Ca sa te incadrezi in normele de poluare si sa ai un motor cu oarece putere, cam trebuie sa-i pui o turbina sau un compresor. Ca e mai de preferat unul simplu aspirat unuia turbo e o alta discutie.

    Altfel, da, un bezinar de 2 litri aspirat produce… cat? 120 de cai? E cam la limita. Dar acum cam toate sunt supraalimentate, ceea ce inseamna ca unul de 2 litri produce cam 200 de cai.

    Referitor la compacte in Europa, e acceasi chestie – sunt putine cu motor aspirat, majoritatea au motor supraalimentat. Dar optiuni sunt – baga un ochi aici: https://hondatrading.ro/ . Sau Golf, un GTI incepe de la 26000 de euro – motor de 2 litri, 220 de cai. Optiuni sunt.

    In fine, ca sa trag o concluzie, ca am obosit – prin Europa multi si-au dat seama ca n-au nevoie de motor mare si puternic (inca o data, prin mare si puternic ma refer la ceva de peste 3 litri) ca sa mearga pana la piata sau la lucru. Majoritatea oamenilor nu sunt ca Lucil, sa se cocoseasca cand unu’ nu-l lasa sa se bage pe banda lui. Majoritatea nu vor sa demareze in tromba de la semafor. Asa ca de ce sa cheltuie mai mult (cost de achizitie, benzina, taxe, revizii) pe o masina? Esti de acord cu asta?

    00
  79. @Sabotor: ti-am explicat mai sus ca turbinele si compresoarele sunt artificii intrduse pe masini in urma taxelor aberante pe cilindree. N-au treaba cu poluarea. CO2 ul tine de consum si asta depinde de puterea care se vrea generata. Plusul de eficienta e minim in cazul turbinei si poate fi contracarat usor cu un motor din aliaj usor si dezactivarea cilindrilor. Un motor mai mic cu compresie mai mare (deci mai eficient din cate tin eu minte) genereaza si oxizi de azot in cantitate mai mare si are nevoie de un catalizator mai sofisticat. Deci da, cand vorbim de motoare pe benzina vorbim de aspirate. Supraalimentarea e mai mult marketing decat inginerie. Si bineinteles costuri in plus cu interventia in service.
    Referitor la motoarele diesel care sunt intr-adevar mai eficiente exista mici zvonuri in industria auto (cu care am oaresce tangente) ca marile companii fac lobby insistent pe langa legiuitori sa nu se treaca prea devreme la alt standard euro mai restrictiv pentru ca motoarele diesel nu ar mai putea face fata si autoturismele diesel ar putea avea preturi prohibitive. Si un alt mic zvon din tara masinilor care nu se strica e ca se vor mari restrictiile la obtinerea tziplei verzi pentru masinile diesel (care iti permite sa circuli prin centrele oraselor), pana acum euro 4 fiind suficient, de acum probabil DPF-ul va fi obligatoriu.
    Deci in concluzie ajungem iar la motoare pe benzina aspirate.

    In rest ce sa zic, concluzia pe care ai tras-o e aceeasi cu cea de cateva posturi mai sus si ti-am explicat ca nu e vorba de faptul ca nu au nevoie.

    00
  80. NOU
    #86

    voi doi sunteți complet nefutuți, nu?

  81. @alex

    turbinele si compresoarele sunt artificii intrduse pe masini in urma taxelor aberante pe cilindree

    Turbina inseamna randament mai mare (si nu ma lua cu manele ca nu creste randamentul la un motor supraalimentat), ceea ce inseamna noxe mai mici => se poate incadra in norme de poluare mai stricte. Pentru ca altfel, asa cum am spus, un neamt care da 41000 de euro pe o masina nu se caca pe el pentru 300 de euro taxa (din care cea mai mare parte e data de cantitatea de bioxid de carbon emisa pe km si nu de clilindree)

    Deci da, cand vorbim de motoare pe benzina vorbim de aspirate. Supraalimentarea e mai mult marketing decat inginerie.

    I FUCKING LOLED.
    Pentru ca, nu-i asa, toti fraierii aia din cursele cu masini sunt niste prosti si au pus botu’ la marketing.

    Si, futui, de cate ori sa-ti repet ca nu e vorba de motoare aspirate vs motoare supraalimentate ci doar de motivul pentru care europenii nu cumpara motoare mari?

    de acum probabil DPF-ul va fi obligatoriu.

    Newsflash: in toata Europa va fi obligatoriu.

    @vali
    nope. Da’ plictisit la culme. Si pentru ca-mi place sa aud cum romanu-i cel mai destept din Europa si are nevoie de motor mare sa stea in trafic si oricum motoarele mari rulz pentru ca aspirate.

    00
  82. @Sabotor: tu faci asertiunile tale eu pe ale mele si ne invartim in cerc fiindca discutia e mai tehnica decat ce ai auzit tu la nea Gigel mecanicu’ de la coltul strazii si depaseste topicul.
    N-ai inteles treaba cu DPF-ul, nu ma refeream la masinile noi ci la toate masinile care au dreptul sa circule in orase (deci si Golful 5 TDI PD produs in doua mii si ceva). Deci nu e nici un newsflash, e doar un zvon care s-ar putea nici sa nu se confirme. Ideea era ca Dieselul provoaca niscaiva ingrijorari si in Europa, nu e vorba ca americanii e prosti ca nu vede ce bun e.
    Supraalimentarea e un mod de a stoarce putere dintr-un motor a carui cilindree nu ai voie sa o cresti din diferite motive (legi sau regulamente). Nu stiu ce intelegi prin “curse de masini”: Formula 1, WRC? Sa arunc si eu o privire la ce restrictii se aplica motoarelor. Ca exista asa ceva, stiai?

    @Vali: Point taken :) inchei acum si ma duc rapid la femei.

    00
  83. @alex

    Nu stiu ce intelegi prin “curse de masini”: Formula 1, WRC?

    au interzis supraalimentarea in unele sporturi pentru ca se ajungea la puteri enorme (ia vezi cata putere producea un motor de F1 de 1.1 litri prin anii ’80). Asta nu inseamna ca supraalimentarea era mai mult o chestie de marketing decat de inginerie, ci dimpotriva. Da’ na, te-ai gandit tu ca turbo e chestie de marketing.

    N-ai inteles treaba cu DPF-ul

    Nu coane, n-ai inteles-o tu. Ideea e ca producatorii nu vor mai putea omologa motorul conform normelor europene (euro… cat o fi) fara un filtru de particule. Da’ asta nu inseamna ca tot ce-i Euro 2,3 n-o sa mai aiba voie sa circule, e o aberatie crunta ce sustii tu.

    00
  84. @Sabotor
    “au interzis supraalimentarea in unele sporturi pentru ca …”
    Tot n-am inteles la ce sporturi te referi. Voiam doar sa verific daca in “sportul” respectiv exista limitari sau constrangeri referitoare la tehnologie sau nu. Ca sa imi dau seama daca supraalimentarea aia e din cauze pur ingineresti.

    “Nu coane, n-ai inteles-o tu. Ideea e ca …”
    Ideea e ca eu am deschis subiectul si ma refeream la asta:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Low-emission_zone
    In rest no comment.

    @vali: n-a mers din prima, se pare ca am nevoie de o doza de soc de femei :) :)

    00
  85. @70. Florin Dr:

    Legat de românii cărora le place înghesuiţi în oraş, nici vorbă de aşa ceva.
    Singura problemă este boala noastră naţională: INFRASTRUCTURA.

    Eu mâine m-aş muta la 20 km de oraş fără nici o jenă, dar:
    Apă menajeră, doar săpată.
    Canalizate? Canci.
    Internet? Noroc cu RDS-ul, dar şi aşa depinde.
    Drumuri? Serios, mai tre să zic ceva de drumurile noastre?
    20 km în 40-60 de minute, drum nici măcar expres cu 2 benzi pe sens, măcar pe porţiunile unde se poate lăţi, deşi e DN1, CEL MAI AGLOMERAT DRUM DIN ŢARĂ.

    Nu am pretenţii de infrastructură în creierii munţilor, dar cel mai circulat drum din ţară e 1 bandă pe sens, e clar că n-ai de ales.

    De naveta cu trenul nu mai zic, are rost?

    00
  86. @alex

    Tot n-am inteles la ce sporturi te referi. Voiam doar sa verific daca in “sportul” respectiv exista limitari sau constrangeri referitoare la tehnologie sau nu. Ca sa imi dau seama daca supraalimentarea aia e din cauze pur ingineresti.

    Pai, in pendula mea, in F1 au fost tubine pentru 2 ani prin ’80. Acum le-au dat voie din nou cu turbine. Iar in restul sporturilor cu motor, exceptand poate cartingul, cam toate masinile au motoare supraalimentate. Din considerente de marketing, evident, si nu pentru ca supraalimentarea motorului ar oferi putere mai mare. Nu coae, e marketing.

    Ideea e ca eu am deschis subiectul si ma refeream la asta:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Low-emission_zone

    Ba, tu trolezi sau esti pur si simplu prost? Unde scrie de DPF acolo si ca va fi obligatoriu? Pula mea, sari de la una la alta de parca ai personalitati multiple:
    – zic ca europenii prefera motoare de 1.8-2 litri cu puteri de 120-200 de cai, tu vii si-mi zici ca benzinarele aspirate sunt mai bune

    • dupa ce-ti zic ca nu vreau sa intru intr-o discutie turbo vs aspirat, zici ca turbina e artificiu de marketing
    • iti explic de ce s-au pus turbine pe benzinare in Europa, o dai ca DPF obligatoriu la toate masinile diesel ce circula

    • cand iti spun ca gresesti in legatura cu DPF, dai un link de pe wiki ce-mi spune ca in unele orase sunt zone in care ori e interzis, ori e taxat accesul masinilor cu motor cu ardere interna.

    Be bune, nu stiu daca sa rad de tine sau sa te compatimesc. Oricum, din moment ce tu nu te ti de cuvant, hai ca te ajut eu sa inchei discutia: n-o sa-ti mai raspund eu. Ca sa dormi bine la noapte, poti chiar sa consideri ca ai “castigat” aceasta discutie in contradictoriu – motoarele simplu aspirate de 3 litri sunt cel mai bun lucru ce s-a intamplat in industrie, DPF-ul o sa fie interzis iar “turbo” a fost conceput de un creativ absolvent de ASE. Multumit?

    00
  87. Hey, Sabiy, ieri m-am dat cu 240 pe A3. Hai, ma, incearca si tu, sa vezi ca nu e asa de rau.
    Ah, ma scuzi, masina ta nu e capabila sa atinga aceasta viteza, pentru ca nu ai suficienta putere.

    00
  88. @Lucil

    Hey, Sabiy, ieri m-am dat cu 240 pe A3. Hai, ma, incearca si tu, sa vezi ca nu e asa de rau.
    Ah, ma scuzi, masina ta nu e capabila sa atinga aceasta viteza, pentru ca nu ai suficienta putere.

    cocalarul tot cocalar.

    00
  89. Stiu, suge major cand nu ai cu ce.

    00
  90. @Lucil

    Stiu, suge major cand nu ai cu ce.

    nope, da’ trebuie sa fii ancorat crunt in cocalareala sa arunci banii pe o masina ce te poate duce cu 240 de km/h pe niste petece (separate) de autostrada de 40 de km, petece pe care destul de des se mai plimba si caii:

    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/accident-infiorator-cal-lovit-de-o-masina-pe-dn1-a-intrat-prin-parbriz-si-a-murit-pe-loc.html
    https://www.realitatea.net/
    sau oi
    https://www.realitatea.net/
    https://www.click.ro/news/national/cu-oile-la-pascut-pe-autostrada-soarelui

    Dupa cum am scris intr-un comentariu, mai la inceput – ma gandeam la un V8 de 4 litri ce costa tot atat cat am dat pe masina actuala. Dar pentru mine e mai putin important faptul as putea sa alerg cu 240 de km/h in conditiile in care n-am unde sa conduc cu 200 de km/h (ca sa nu mai zic de 240) in siguranta.

    Serios, urla cocalarismul in tine.

    00
  91. Te faci ca nu stii ca exista masini care fac tot ce face masina ta, plus au abilitatea de a te lasa pe tine serios in urma.

    00
  92. @Lucil

    Te faci ca nu stii ca exista masini care fac tot ce face masina ta, plus au abilitatea de a te lasa pe tine serios in urma.

    Nu, da’ tu nu intelegi ca pe multi faptul ca pot atinge 240 de km/h ii lasa absolut indiferenti. Faptul ca atingi cu 10-20-30 km/h mai mult decat pot atinge eu o fi totul pentru tine, da’ stii cum mi se umple pendula de lacrimi cand citesc ca te dai cu 240 de km/h? Mai, nu mai pot sa dorm noaptea, nu stiu ce-o sa fac, cred ca o sa-mi cumpar ceva V8 sa ma linisteasca gandul ca pot atinge 240 km/h – asta, se intelege, in timp ce stau la semafor sau conduc cu 130 de km/h. Foarte tare, coae, o sa-mi fac din asta telul meu in viata.

    00
  93. Am vazut ca te roade serios ca puteai sa-ti iei un V8 si ai fost atat de meserias incat, cu aceeasi bani, abia ai reusit un 1.8. Clienti ca tine, sa tot ai.

    00
  94. @Lucil

    Am vazut ca te roade serios ca puteai sa-ti iei un V8

    Nu ma roade deloc, e doar impresia ta.

    00
  95. In afara de 3 pacalici care se cearta aici pe dimensiunea ideala a unei masini, a mai comentat cineva despre altceva? Nu am avut rabdare sa citesc.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.