BMW 330d testdrive

  • 245 de căluţi se simt atât la pornirea de pe loc, cât şi la viteza. nu am libertatea de a spune cât am prins cu ea, dar a fost peste 200km/h. dovezile foto cu locuri şi viteze au fost distruse.
  • consumul e incredibil de mic pentru un asemenea monstru, 8 la sută în oras. ceea ce e puţin.
  • pielea e ciudată, mereu aveam impresia că o zgârii cu nasturii de tablă de la pantaloni.
  • avantajul major e că o poţi parca oriunde. cu cât e mai nouă şi mai spălată cu atât seamănă a maşină de şmecher. am parcat inclusiv în parcarea din faţa Antenei1, când am mers să facem…nişte trebi pe acolo.
  • comportament ireprosabil la curbe şi la viteză mare. comportament ireproşabil în oraş, nu s-a înecat o dată motorul în mizeria de trafic din Bucureşti.
  • scaunele încălzite sunt mişto, visurat era ud şi fierbinte :)
  • preţul e prohibitiv pentru muritorii de rând: 50.000€
  • nu mi-a plăcut schimbătorul de viteze. aş fi preferat ceva automat sau unul în care să nu se confunde marşarieul cu a întâia.
  • alta chestie nasoală e că e joasă. şi când am făcut dreapta spre Ikea am dat cu ea într-o groapă, lovind masca, cred.
  • sper ca n-au ramas urme in scaun de la Raluca, pentru ca se tinea de scaun cu toate puterile la viteze un pic mai mari.

bmw-330-xd3

Ciprian Stăvar spunea la DMF că leapşa cu Fiat500 din blogosferă a fost un rateu. Că bloggerii trebuiau instruiţi să prezinte avantajele maşinii. Că asta înseamnă marketing, să prezinţi avantajele. Şi că Fiat ar fi beneficiat mai bine de părerea unor experţi. Replica mea a fost că oamenii nu cumpără părerea experţilor, pentru că nu interesează pe foarte mulţi că rezervorul are un buşon de 12cm (la Skoda e pus chiar un capac peste mare parte din motor, oprind astfel avântul lui tata de a băga o şurubelniţă pe acolo) sau alte minuni, ci doar chestii simple, de genul cât consumă, cât poţi să bagi cu ea, cum stai în ea, cât de uşor se schimbă vitezele, ce senzaţie ai, se uită păsăricile după tine (chiar dacă e însurat, omul vrea să fie admirat) şi alte alea. Dacă vrea păreri de experţi, merge la dealer, acolo e unul plătit să îi spună toate avantajele maşinii.

Şi încă două din trafic:

  • am reusit performanţa de a înjura un dobitoc de două ori în jumătate de ora. un bou cu un golf break, care conducea foarte agresiv şi foarte agitat. nu ştiu, dar pe mine dacă mă injură de două ori unul în trafic, încerc să îmi analizez comportamentul şi să nu mai fac.
  • l-am speriat pe un nene când am lăsat geamul jos să îi mulţumesc că a dat maşina lui un metru înapoi ca să pot ieşi eu din parcare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. 8l in oras la 245 cai? Mi-e greu sa cred.

    00
  2. @Radu Boncea se poate si 8l in oras la un motor de 400 cai daca e destept motorul.

    00
  3. Faza cu marsarieul si cu a intaia e la fel la toate bmw-urile, din cate stiu. Dar dupa ce il conduci cateva zile bune, te obisnuiesti cu schimbatorul.

    00
  4. si ti-ai lua-o daca ai avea bani? :P

    00
  5. Te invidiez. Desi nu sunt asa de pasionat de masini, o masina ca bmw-ul asta, te atrage instantaneu. GG.

    00
  6. esti un sofer ignorant…te comporti ca toti cocalarii! spun asta doar pt ca ti-am citit toate post-urile legate de aceasta tema. P.S.1 si faci fotografii la fel…orice „scula” ai pe mana”. P.S.2 nu ma astept sa vad comentariul pe blog…dar macar iti faci idee despre cat de valoros esti pe aceste teme.

    00
  7. sunt sigur ca e o super masina. N-am inteles in schimb aia cu innecarea mototrului in trafic…n-am patit niciodata chestia asta, indiferent ca am mers cu oltcit sau cu megane rs

    00
  8. Pai daca vor articol publicitar, sa il scrie ei si pui un P mare in colt. Daca vor opinie, atunci sa o respecte.

    00
  9. mane, niste poze cu interiorul se poate?

    00
  10. A-propos de publicitate mascata prin emisiuni si „teste” din reviste – masina pe care o conduc de un an e abonata constant la unul din locurile „de pluton” – adica e in grupul masinilor fata de care marele castigator e cel mai lucios kkt de pe planeta… intelegeti voi ;) Dar cum naiba de eu, acum, dupa un an, daca ar fi sa o iau de la capat cu tot procesul de achizitie….. tot masina asta as lua-o?? Aici se cam rupe firul povestii…..

    00
  11. I LOL’ed la „Spalama Costică” de pe duba albă din ultima poza :)

    00
  12. Masina misto, cu un pret pe masura.
    Pentru noi astea mai mici, nu vrea nicio firma de biciclete drive test?

    00
  13. Multe lucruri aas face pentru o astfel de masinuta.:)
    E una din cele mai reusite masinute posibile pe piata.
    Dar totusi 8l/100km mi se pare chiar minuscul.
    Nu stiu daca sa cred sau nu.

    00
  14. dupa drive-testu’ asta pe langa cautarea cu … „cum dau faza lunga la BMW?” s-ar putea sa te trezesti cu vizite pe „cum pornesc incalzirea in scaune la BMW?” si… „cum o fac sa fie uda si fierbinte in BMW?” :) draguta masina dar cam scumpa pentru oamenii de rand.

    00
  15. Si nu te-ai speriat ca i se oprea moturul singur la stop ? EfficientDynamics si alte tristeti de-astea…Ca vechi sofer de dacie 1300, mie mi-a sarit inima ca ma fac de cacao cu bemveu’, la primu’ stop.

    00
  16. NOU
    #16

    @cabromat 330XD echipat cu noua serie de motoare consuma chiar atat. Vezi X6 care bate la consum orice X5 cu aceeasi motorizare.

    @zoso : Sincer ti-ai permite intretinerea unei astfel de masini ? Franele erau ceramice ?

    00
  17. Bine ca baietzii cu S8, Seria7, Rols..,Masserati s.a.m.d nu s-au gasit sa comenteze…si vine un cocalar cu seria 3 sa faca show…
    Bina bah..eshti de toata jena….:))

    00
  18. Foarte putin pt un bmw cu atatia caluti…8 la suta..hmm cam greu de crezut :P

    00
  19. ca posesor de audi, aunt oarecum invidios pe motoarele bmw, mult superioare. din pacate, odata cu precedenta serie 3 a murit si designul elegant de la bmw. seria 3 de azi este o mizerie dpdv al designului, iar bangle ar trebui impuscat.

    00
  20. innec??? „nu s-a înnecat o dată motorul”? zoso, ma dezamagesti…

    00
  21. spune ca m-am tzinut si eu dupa tine in seara aia :)

    si astia din spatele meu au zis ca am mers frumos :))

    00
  22. Motorul de ineaca daca are o problema soferul, nu motorul… :)

    00
  23. nu deranjeaza pielea scaunelor in sensul ca transpiri? cum te-ai simtit?

    in alta ordine de idei, rusine ca faci de ras posesorii de bmw din lumea interlopa. cum adica „am lăsat geamul jos să îi mulţumesc că a dat maşina lui un metru înapoi ca să pot ieşi eu din parcare” ???

    Trebuia asa: „mersi coaie, nici nu stii ce te ardeam daca nu-mi faceai loc. ai karma buna sa moara ma-ta”!

    00
  24. Iar ni te lauzi cu bemveul? Te tot iei de idiotii din trafic, dar laudantu-te cu viteze de peste 200 km/h nu faci altceva decat sa te arunci in aceeasi oala cu ei.

    00
  25. De acord cu paragraful cu parerile expertilor vs amatorilor, dar cu conditia ca si cele ale amatorilor sa fie explicate pe indelete, nu 3 idei de cate 5 cuvinte fiecare, si sa vorbeasca mai mult despre niste situatii reale, „omenesti”. De exemplu la un drive-test nu ma intereseaza ce parere au avut jurnalistii unei reviste care au condus masina pe Coasta de Azur, ci ce a gandit un om care a stat 2 ore prin trafic in Bucuresti. Dar cu lux de amanunte.

    00
  26. Da, , masina e corect la pret pt ce ofera, dar nu inteleg ce e asa mirarea? E doar un seria 3, ar trebui sa incerci un seria 5 sau un X5 , acolo sa vezi comfort si stabilitate. Nu vad cum poti sa pui faptul ca masina e joasa la minusuri? :))))

    00
  27. @bluextsy: romania, tara gropilor :)

  28. Chiar asa mare inovatie sunt scaunele incalzite? Eu am asta la Golf 4 („civil”, nu GTI sau R32, etc).

    00
  29. Zoso ia-ti carnet si pune bani la pusculita si cumpar-o.

    00
  30. NOU
    #30

    eu cred ca mananci cacat… din postul tau reiese ca nu ai pic de experienta in testarea unei masini. ai macar permis auto ? daca da, cred ca singura masina pe care ai condus-o a fost dacia logan. bafta zoso si iti doresc maturizare rapida.

    00
  31. @giovanny grandiossu: nu, conduc fara permis. si am pareri.

  32. @giovanny grandiossu : daca te crezi bun in testarea unei masini cauta`ne pe afara .

    00
  33. Si inca ceva important : a trecut timpul masinilor care se ineaca in intersectie :) . Ce vremuri erau inainte …. iti uda bujiile trabantu` cand iti era lumea mai draga !

    00
  34. Acuma mai urmeaza sa zbor cu un MIG-29… ca BMW-ul de fata a fost absolut demential, pina una-alta. Poate ar mai fi fost de adaugat silentiozitatea ireala a motorului, eu unul am mers si cu benzinare destul de noi care faceau tambalau mai mare…

    00
  35. @Mihai: stai linistit, sunt masina destule care fac asa, la ce trafic e in bucale :)

  36. BMW ca si marca, cu atat mai mult motorizarea de care ai avut tu parte, nu se adresează muritorilor de rând nici măcar în Germania. De aia e premium.

    În legătură cu consumul mă cam mir de 8 litri la suta în București, cu cutie manuală, da’ te cred pe cuvânt (EfficientDynamics să trăiască). Pe lângă chestia cu poziția marșarierului mai e o chestie tipică de care se mai plâng noii șoferi de BMW, si anume pedala de accelerație „ca la troleu” care la început poate să fie incomodă.

    Din păcate BMW-urile, cu excepția X-urilor (3,5,6) nu prea se împacă cu relieful drumurilor de pe la noi, așa că tre’ să fii mereu cu ochii-n șaișpe după gropi, borduri și alte suprize.

    00
  37. zoso, oamenii vor parerea de la experti ca sa inteleaga cum sunt etajate treptele de viteze si cum sunt rapoartele, cat de precisa e si asa mai departe, in loc de „se confunda a 1-a cu marsarierul…”.

    oricum, e bine ca ai facut precizarea referitoare la design – seamana a masina de smecher. se vinde si cu ghiul ?

    00
  38. xdrive, cool!

    00
  39. e super masina…am avut si eu oczia sa conduc una

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube