105.000 mașini noi vândute în România în 2017

Pentru că asociațiile care reunesc producătorii și importatorii auto români sunt complet inutile, ca de obicei, Direcția Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a dat publicității o informare cu numărul de mașini înmatriculate în România în anul 2017.

105.000 mașini noi și 518.000 mașini second hand. 60% creștere față de 2016.

Mașini noi Mașini second hand
  1. Dacia 29.974
  2. Volkswagen 9.361
  3. Skoda 8.734
  4. Ford 8.043
  5. Renault 7.708
  6. Opel 5.914
  7. Mercedes 4.117
  8. Hyundai 3.887
  9. Toyota 3.752
  10. Kia 3.111
  1. Volkswagen 136.268
  2. Opel 63.826
  3. Ford 50.916
  4. Audi 46.663
  5. BMW 46.143
  6. Mercedes 26.308
  7. Renault 22.813
  8. Skoda 21.040
  9. Peugeot 11.512
  10. Seat 9.647

 

Nu se spune câte dintre mașinile second hand sunt aduse din afară, pentru că îmi e greu să cred că sunt jumătate de milion. Mai ales că, odată cu dispariția taxei de primă înmatriculare, s-a deblocat vânzarea de Logan-uri vechi, care costau 2 sau 3.000€, iar taxa 3.000€.

Altfel, românii și-au adus 120.000 de Audi-uri, BMW-uri și Benz-uri, ceea ce nu e deloc surprinzător, o parte din ele oricum veneau indiferent de taxă. E surprinzător când te uiți la 63.000 Opel-uri, 50.000 Ford-uri sau 22.000 Renault-uri, mașini care sunt în general ieftine după 5 ani. Și într-o stare nu foarte bună de obicei.

Iar Dacia, cei care s-au supărat că se scoate taxa, au vândut mai mult decât în 2016. Cu 3.000 unități, dar totuși e ceva.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. BMW, AUDI, MERCEDES SH – liga ruptilor in c.r dar cu pretentii :))

    00
    • Da ba, ca toate sunt cazane, 20 de ani+, bat, scot fum =))) al dracu de struguri…

      00
    • NOU
      #3

      Pe de o parte , aplicat comentariul. Detest si eu targetul pe care banuiesc ca il vizezi. Mai ales detest multe din maimutele ce si-au pus amprenta pe ele.
      Pe de alta, imi e drag sa spun ca folosesc seria 5 GT. O masina rafinata, ce „obliga”. Mai ales daca ai bun simt.
      O antipatie generala vs. bmw este meritata. Pentru romani, cu „avarii”, treninig si shaorma in masina.

      00
    • Legioner…calmate gringo, eu ma multumesc si cu un Punto, nu mi-e ciuda ca ei isi iau mașâni di lux, doar mi-e mila.

      00
    • @DAVKO de ce mila ?

      00
    • BMW sau punto, tot in traffc esti blocat.

      00
  2. Da’ garduri?

    00
  3. Era interesant daca puteam afla si cate masini sunt pe Bulgaria si cu volan pe dreapta ca sa stim daca schimbam si noi sensul de mers sau nu :D

    00
  4. Asta primavara parcam lejer toti doar pe o parte a strazii ca pe dreapta era bordura inalta si ne rupeam bucșile. Acum dau tura de doua ori pana gasesc un loc la inghite pui, bordura inalta e de mult ocupata si parcate cu incaltatorul

    00
  5. Eliminarea taxei auto a fost cea mai proasta idee ever! S-au inmultit harburile, iar in afara de faptul ca e aglomerat la orice ora si ca nimeni nu mai merge pe jos, pentru ca astazi isi poate permite o masina, poluarea e si mai mare. Ce arunca germanii, iau romanii drept masini bune. Si uite asa ne omoram singuri.

    00
    • Stai liniștită,ca asta au gandit-o zdravan,nu au scos-o asa pur ai aimplu din burta. De ce sa te complici cu tot felul de taxe de mediu care rezista un an si își iau veto de la înalta poarta cand poți sa taxezi pe toata lumea ?

      00
    • De aia e bine ca o sa creasca impozitele masinilor, in special cele pentru masinile vechi. Problema nu e ca au fost cumparate multe masini second hand, problema e in romania sunt foarte multe masini foarte vechi intr-o stare proasta.

      00
    • @Amy: pai daca nimeni nu mai merge pe jos, trotuarele sunt libere. Iti iei o trotineta electrica si ajungi la serviciu imediat.
      Si in general tu poti alege sa mergi pe jos si singurica, fara sa te forteze statul cu taxe.

      00
  6. S-au vandut mai multe Seat-uri la mana a doua decat VW-uri noi, in conditiile in care VW Golf e cea mai vanduta masina din Europa.

    A observat cineva ca Golf 2.0 diesel bate spre 30000 de euro, iar acum cativa ani era pe la 20000?

    00
    • polo is the new golf, m-am uitat si la bmw, un x1 incepe de la 35k si unul decent e pe la 40-50k.. ce plm, zici ca iti iei mare lux

      00
    • Trebuie sa-si recupereze si ei de undeva banii platiti pe amenzile pentru fentarea testelor de poluare.

      00
    • Cer mai mult pentru GOLF pentru ca isi permit. Daca de maine, se scumpeste cu 10.000 de euro, tot vor avea vanzari, pentru ca sunt destui prosti sa le dea banu’ . De-asta vin asiaticele puternic din spate, pentru ca au un pret corect si nu umflat de numele marcii.

      00
    • pentru ca tot sar cate o categorie, idem si audi.

      In curand in portbagaj la golful nou vei reusi sa indesi un golf 1/2.

      00
  7. Scoaterea taxei de inmatriculare, a fost o ideea proasta in sensul ca putem spune ca sosele au fost inundate de cazane, insa felul in care era gandita era o idiotenie, desigur o sa urmeze sa fie schimbata cu o alta, despre care stim ca ar urma sa se muleze dupa ce este acum in prin alte tari UE, dar si asa cresterea taxei de mediu pe masura ce masina are o varsta, coroborata cu itp-ul mai des, poate si cu asigurarile, vor mai face ceva curatenie si nu ar trebui uitata masura Budapestei cu blocarea accesului in oras celor ce au masini euro 1 si euro 2 asta ca sa stim cam spre ce ne indreptam.

    Pe termen scurt lumea nu va simti, dar in vreo 2 ani, o parte din cei ce au masina acum sh si care au cumparat-o pentru ca nu era taxa, vor descoperi cam care e costul real al unei masini si atunci fiecare isi va pune o intrebare foarte existentiala asupra masinii pe care o are.

    Vorbind de marci cel putin pe partea de sh, germanele rup, dar as fi interesat, cam din ce ani ar fi masinile, pentru ca sunt destul de sigur, ca nu sunt toate chiar foarte actuale. Legat de observatia, ta cu Opel, Ford, Renault poate fi si o mica explicatie in sensul ca multi le aveau inmatriculate prin alte parti din cauza taxei vechi si acum au venit sa rezolve problema, cu toate acestea multe au fost si importate si vandute la un pret probabil de nerefuzat avand in vedere ce ofereau.

    Interesant ar fi o statistica overall asupra motorizarilor, cate diesel, benzina, hibrid, electrice. Dar asta mai mult ca sa ne amagim, desi in vreo cativa ani, o eletrica/hibrid ar putea sa aiba un pret destul de bun, dar si asa nu vad romanul sa treaca de efectul TDI prea curand.

    00
  8. Se confirmă că puterea de cumpărare nu se compară cu visele, Logan nou vs. VW second.

    00
  9. 1. „105.000 mașini noi și 518.000 mașini second hand”
    Intr-un singur an 600k masini nou inmatriculate pe drum, sau cum? Nu e 600k enorm, considerand populatia si drumurile? In cate morti premature se vor materializa noxele celor 600k masini?

    2. „Direcția Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV)”
    Intotdeauna m-am intrebat de ce „Directia Regim”. Are cineva habar?

    00
    • 1. nu neapărat. statistica nu spune câte sunt importate și câte sunt locale. de pildă, eu am dat foresterul, deci 1 mașină înmatriculată. am cumpărat passat, deci două mașini înmatriculate. tipul de la care am luat passatul și-a luat un tiguan, deci 3 mașini înmatriculate. tipul de la care a luat el tiguanul și-a luat un tiguan model nou, deci 4 mașini înmatriculate. 3 sh, 1 nouă.

    • Boss, eu inteleg ca statistica respectiva vorbeste despre masini (fie noi, fie second) care au fost prima data inmateiculate in Ro… altfel ar fi loganurile in top pe lista a 2-a

      00
    • In clasament nu se iau in calcul transcrierile. Care ar fi scopul?

      00
  10. Ce imi mai plac astia de se lamenteaza ca vin harburile in tara de cand s-a scos taxa.

    1. Cam ce fel de masini isi cumparau astia daca taxa ramanea in vigoare? Cati dintre ei nu isi luau deloc?

    2. Daca nu se scotea taxa, cati dintre cei care si-au luat masini noi reuseau sa scape de „harburi” ca sa isi ia masini noi? Sau cumva toata lumea care isi cumpara o masina noua isi duce harbul de 12 ani direct la fier vechi sau la rabla?

    3. Legat de parcul auto care e gunoiul Europei. Dupa scoaterea taxei, din familion au plecat 2 masini foarte vechi (’96 si ’98 – una direct la fier vechi si alta probabil ca ajunge acolo in cateva luni, fara a fi masini in conditia in care sa puna in pericol siguranta participantilor la trafic, motiv pentru care ar mai fi ramas o multa vreme in circulatie) , si au venit 2 masini din ’05 si ’06 (in continuare vechi pentru standardul multora de aici.). Cum a fost treaba asta pentru parcul auto? Asa-i ca e mai prost?

    Voi aveti impresia ca romanii isi iau masini mai proaste decat alea pe care le au deja?

    00
    • 2. dacia sunt cei mai câștigați la faza asta. românii care aveau o dacie veche au scăpat de ea și și-au luat una nouă.

  11. Marea buba este ca infrastructura nu mai face fata numarului tot mai mare de masini.

    00
  12. De ce s-au scumpit in euro masinile noi ?

    00
  13. 1. echiparile standard de azi au elemente ce in trecut erau optionale si costau. ex: esp, ac
    2. pentru ca si zona euro are inflatie

    00
  14. se simte ca s-au ieftin e60 si e90, parca e plin de ele acum..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.