Zburaţi cu Carpatair?

Cum fac companiile româneşti economie acolo unde se poate:

Acesta a mai adăugat ca, sâmbăta, 15 octombrie, pilotul Carpatair a vrut sa degivreze avionul cu matura. "Sabata, au așteptat la fel pentru ca s-au zgârcit si nu au vrut sa plătească. Pilotul a vrut sa curețe cu matura avionul si pasagerii au contactat protecția consumatorilor pentru ca nu li se oferă serviciile plătite. Autoritatea aeronautica poate lua masuri împotriva companiei", a mai adăugat Ciceo. Avionul Carpatair a fost scos pe pista si acum pilotul așteaptă ca fuzelajul sa se dezghețe, ajutat de razele soarelui. (sursa)

Mâine pun kerosen cât să decoleze, după aia umflă roţile doar pe jumătate, că merge şi aşa şi apoi, normal, vând locuri în picioare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. Si vor opri si motoarele la vale, sa faca economie de carburant :))

    00
  2. Iar la sfarsit se vor numi Ryanair.

    00
  3. Misto. Plus ca am invatat un cuvant nou – degivrare

    00
  4. S-a gandit pilotul ca si asa in Romania se sta prost la accidente aviatice civile?
    Doar ce conteaza un strat/film de gheata cand aripa aia e asa groasa, fizica de baza!
    Sigur pilotul are eleron pe Solenza…

    PS: de unde a facut rost de matura? Asa se face curatenie in avioanele lor?

    00
  5. Stai să vezi, că urmează zborurile super low-cost, unde doar încetinesc și nu mai aterizează să plătească taxa de aroport. :D

    00
  6. Oricum e bine sa aflam si partea cealalta a povestii. Mai incearca unii sa comenteze acolo pe stiridecluj, are sens ce zic si ei.

    00
  7. @cata
    Motoarele ?!?

    Unu’ nu-i suficient ?

    00
  8. @Stefan Murgeanu ai fi surprins sa stii cate plateste un pilot :D

    00
  9. @Jerome: ambele motoare, ca e criza si kerosenul e scump. Dar lasa cheia in contact, sa nu i se blocheze volanul :D

    00
  10. Carpat Air are o flota foarte veche. Numai avioane Fokker si Saab 2000, unele mai batrane ca mine.

    00
  11. NOU
    #11

    Maine-poimaine, din ratiuni de economie, nu vor mai decola, ci vor impinge pamantul in jos.

    00
  12. Ei, n-avea nimic maruntis si cardul nu mergea.

    00
  13. Mi s-au parut interesante comentariile de pe site-ul sursa.

    Si printre altele: „Sa fie clar: nu vom lasa sa plece de la Cluj-Napoca nicio cursa care are fuselajul inghetat”; „la ora 10 nu avea cum sa fie gheata pe fuselaj, este exces de zel, anul trecut Carpatair a facut scandat, a si scris in presa ca solutia folosita este mult prea scumpa si ca se face risipa doar ca sa fie taxati”

    00
  14. Aeroportul Cluj a comis un abuz. Vom cere daune!

    Frumos, asa-i?

    00
  15. E plin Discovery de tragedii aviatice din cauza degivrarilor. Degivrarea include si ceva solutie ca sa nu se depuna gheata, nu merge cu matura cum au facut ei.

    00
  16. Nu ei au comandat 10 avioane gen ?

    00
  17. ”pilotul a vrut sa plece oricum si sa nu plateasca serviciile de degivrare”

    come on, serviciile astea se platesc de pilot?!?!

    00
  18. Sau poate firma care face degivrarea voia niste bani degeaba. Am vazut eu masini de la salubritate care stropesc cand ploua. Se practica serviciile cu de-a sila.

    00
  19. @ green SAAB 2000 e un avion foarte sigur si comod (am zburat cu carpatair). Vechimea avionului nu conteaza atata timp cat este pilotat si servisat corespunzator ( vezi aeronava prezidentiala Boeing 707 are 36 de ani )iar B-52 au 50 de ani de serviciu.
    @ octi Decizia degivrarii apartine exclusiv comandantului aeronavei.
    @ Claudiu Gheata e periculoasa pe aripi ampenaj si motoare in principal. Bruma e inofensiva
    @ jerome Poate decola fara probleme cu un singur motor

    E bine ca suntem dastepti si informati.

    00
  20. Nu cred ca e vina pilotului, firma e vaca, pilotul stie care sunt riscurile, si stie foarte bine ca daca nu dai cu solutie pe aripi risti sa te ridici doar cateva sute de metri de la sol, dar prostii de la birouri mai putin. Totusi, a preferat sa riste viata pasagerilor decat locul lui de munca, jenant.
    Oricum, sunt si piloti care platesc, de fapt firmele, de exemplu Bluair-ul platea curatenia la Bologna cu un card, dupa ce terminau aia de facut curatenie venea un nene cu un aparat si pilotul dadea cu cardul in el :D acuma isi fac singuri, ca e scump, zgarcitii dracu.
    Ps: Nici ziare nu au la bord.

    00
  21. cam rautacios articolul avand in vedere ca nu ai legatura cu aviatia si nu stii cu ce se mananca procedeele astea. vremea inainte de acel zbor era mai mult decat ok, deci nu era absolut deloc nevoie de degivrare.

    00
  22. @aoleks
    Conteaza temperatura de sus, nu aia de unde scrii tu acuma :P
    Crezi ca daca temperatura ar fi fost Ok, mai scotea pilotul ala matura din torpedou ?

    00
  23. care temperatura de sus? si ce legatura are matura cu temperatura?

    vorbiti prostii majoritatea…

    00
  24. Stie aoleks din Olanda cum e vremea in cluj

    00
  25. temperatura la 10 000 metri e de -50 de grade, asa ca nu cred ca degivrarea are legatura cu ce se intampla in zbor. tind sa cred ca e vorba de securitatea decolarii, ca daca ingheata un flaps, te ridici la cer ca Loredana

    00
  26. Pe linku tau zice ca erau -2 grade. Aeroportu e langa Somes, deci aer umed. Vantu bate pe vale in jos fara obstacole. Ghici ce face umezeala cand da de un metal rece. Da nu, nu a inghetat.

    00
  27. hai ca deja o dati in absurd!

    1. pe wolfram e prezentata vremea pe parcursul zilei, nu numai la o anumita ora. ziua incepe si se termina la 12 noaptea, deci undeva in intervalul ala au fost intr-adevar -2 grade. insa acolo scrie si un 8. si e trecuta si o medie de 3. de ce citesti doar ce vrei tu?

    2. uiti (sau poate nu ai stiut niciodata, impreuna cu restul carcotasilor de pe-aici) ca orice avion are sisteme de degivrare! sistemele alea nu se folosesc doar in timpul zborului (apropo, in timpul zborului la 11000m si ~900km/h acele sisteme sunt eficiente), ci si in timpul rularii catre pista de decolare, de exemplu. pana la urma, daca acele sisteme sunt destul de puternice incat sa previna inghetul avionului la temperaturi de -45/-75 grade in timpul zborului, de ce n-ar functiona si pe aeroport, unde temperatura e vreo 5 grade peste 0 (in aceea zi la acea ora)?

    3. mai du-te in pesti cu somesu tau. adica troposfera care contine 99% din vaporii de apa din atmosfera si care are o temperatura de minus zeci de grade nu afecteaza avionul, (care zboara mare parte in troposfera, in afara de aterizare/decolare) dar vantul pe un aeroport in apropierea somesului, unde temperatura este 5 grade celsius da?

    degivrarea se face in conditii meteo extreme ca sa asigure o decolare sigura pentru o perioada scurta de timp, pana se scurge lichidul acela de pe suprafetele de control.

    00
  28. @zoso: tot nu intelegi. in conditiile alea nu era nevoie de degivrare.

    @dan: poate la tine in sat trebuie sa te deplasezi la fata locului ca sa vezi cum e vremea…

    https://www.wolframalpha.com/input/?i=weather+cluj+napoca+15+october+2011

    00
  29. Cu degivrarea nu stiu cum e, nu ma bag! Dar daca a asteptat soarele, ceva tot nu e in regula!
    Despre „locuri in picioare” am o experienta din vara anului 2003 cu Carpatair. Veneam din State si de la Frankfurt am luat cursa romaneasca (mare fericire cand mi-am rezervat locul si am vazut ca ajung, domneste, acasa!). Ei bine, odata ajunsi in avion, o stewardesa (erau doua la bord, grasute si cam batraioare!) a spus:”Va rugam sa tineti copiii in brate ca nu sunt locuri destule!”
    Normal ca bagajele nu avusesera loc, au sosit dupa 2 zile, dar tot a fost bine, au sosit! Deasupra Clujului avionul s-a leganat atat de tare incat am crezut ca ne prabusim.
    Anul urmator am venit cu avionul pana la Budapesta si apoi cu microbuzul, ca n-am mai avut curajul sa urc in avion romanesc!

    00
  30. Amuzant primul comment =))

    00
  31. intr-un cuvant, low cost.

    ce sa te astepti de la asa ceva?

    00
  32. degivrarea este importantă la decolare, iar avionul trebuie să decoleze în maxim 30 de minute de la efectuarea operaţiunii. ea este necesară dacă gheaţa riscă să blocheze flapsurile şi trenul de aterizare.
    temperatura în cluj, sîmbătă şi duminică dimineaţă era sub 0 grade, iar dacă avionul a stat şi la umbră înainte de decolare, este posibil ca soarele să nu-şi fi făcut efectul.
    nu ştiu cum dracu se face că singurii cu care s-a pus problema sînt fix ăștia de la carpat air. n-am auzit de un scandal similar cu tarom sau wizz, companii care au decolări frecvente din cluj la ore mici.

    a, în aer, degivrarea se face prin descărcări electrice, iar cînd avionul zboară deasupra plafonului de nori – bingo! – e uscat.

    00
  33. @aoleks
    Din acelasi motiv din care stai dimineata 10 minute sa ti se dezghete parbrizu inghetat. Desi tu ai sistem care, in momentul in care esti pe drum, previne inghetarea lui, chiar daca is -20 de grade. Dar, dupa alea -5 grade din garaj si parbrizul inghetat, astepti.
    Eu nu zic ca nu is eficiente sistemele alea. Ma intreb atunci, de ce se mai face degivrare la sol, asa in general, din moment ce toate avioanele au sistemul ultraperformant onboard?
    Poate ca pentru ca doar in aer este eficient sistemul respectiv?

    00
  34. degivrarea nu se face „in general”. se face doar cand se cere, in functie de conditiile meteo. intamplator, conditiile meteo pe data de 15 octombrie 2011 nu erau atat de rele incat sa fie nevoie de degivrare. 5 grade celsius la 10 dimineata nu e tocmai o temperatura periculoasa, nici macar in aviatie! iar daca tu compari un pic de aer cald suflat catre parbriz cu niste sisteme avansate care preiau caldura de la motoare cu reactie si o transporta in toata aripa, esti naiv.

    in fine, hai sa o lasam balta. aparent, toti cititorii zoso.ro au diplome de ingineri in aviatie si brevete de pilot. eu le arunc pe ale mele la gunoi, cand o sa am nevoie de informatii, apelez la voi ;-)!

    00
  35. @aoleks Owned! :D

    00
  36. NOU
    #39

    Tot romanul se pricepe la fotbal si politica zicea o vorba din batrani… se pare ca este deosebit de competent si la aviatie… adica nu conteaza ca ala de a refuzat degivrarea era un specialist (care traieste din aviatie asa cum si Zoso traieste din blog). Nu stie nimic frate. Stai sa iti spun eu cum stau lucrurile.
    Si daca cineva iti spune ca este de meserie, eu cred ca, pana la proba contrarie ar trebui sa il credeti, mai ales ca spune bine ce spune.

    00
  37. Despre aceeasi chestie dintr-un alt unghi: in zf.ro
    „Compania aeriană a anunţat că îl va acţiona în judecată pe directorul aeroportului, David Ciceo, pentru abuz de funcţie şi implicare directă în favorizarea concurenţei [WizzAir].Ciceo ar fi solicitat oprirea la sol a aeronavei pentru realizarea operaţiunilor de degivrare, decizie pe care o putea lua doar comandantul aeronavei.”

    00
  38. Legat de vândutul locurilor în picioare, cred că știi că Ryanair a încercat asta și nu i-ai lăsat autoritățile din Marea Britanie…

    00
  39. @zoso: mai ghiceste o data :-)

    00
  40. Deckard are dreptate. Chiar saptamana trecuta am zburat cu Carpatair si sunf foarte okay. Cum spunea si cel de la pct 39, pilotul are niste competente. Nu cred ca refuza operatiunea daca era necesara, punandu-si in pericol atat viata lui cat si a pasagerilor.

    00
  41. Scandalul dintre Carpat Air si aeroportul din Cluj e mai vechi si se pare ca samburele ar fi niste facilitati oferite de conducereea aeroportului in accesarea unor fonduri europene de catre o companie concurenta a Carpat Air. (sau ceva de genul asta)
    La RFI au spus mai multe, vad ca pe site, nimic.

    00
  42. @aoleks:
    Ai dreptate ca era decizi pilotului. Dar pentru a judecat toata situatia trebuie sa cunosti firul evenimentelor (raportat fragmentar).
    Carpatair zice ca pilotul n-a vrut degivrarea si ca directorul aeroportului a procedat abuziv.
    Asta ar fi adevarat daca pilotul intr-adevar ar fi inspectat avionul si ar fi decis ca nu e nevoie. Dar n-a fost chiar asa:
    – pilotul a cerut degivrarea si conform contractului i s-a adus la cunostinta costul operatiei.
    – pilotul a fost filmat incercat sa curete gheata de pe avion cu o matura luata de la personalul de la sol
    – luat la intrebari, pilotul a spus initial ca va astepta ca avionul sa se dezghete la soare, apoi ca vrea sa decoleze oricum.

    Devreme ce a incercat sa curete gheata singur, e evident ca pilotul a considerat necesara o curatare, dar nu a vrut sa foloseasca procedura normala.

    Daca spunea clar ca nu e nevoie, era una. Dar el mai intai a cerut devizul pentru procedura de degivrare, apoi a luat treaba in propriile maini. Ti se pare normal?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.