Trolli de companie

Trolli de companie Vă atrag atenţia asupra unui comentariu lăsat la articolul despre lansarea Alpha450. Comentariul nr. 3 a fost lăsat de un utilizator aflat la primul comentariu pe zoso.ro, cu o adresă de mail nouă şi probabil falsă. Pentru că social media şi blogurile nu înseamnă doar lucruri frumoase, avem mai multe posibilităţi asupra celui care a lăsat acel comentariu-acuză şi nu a mai catadicsit să răspundă, desi a mai revenit pe blog, chiar la acel articol. În ordine aleatorie, ipotezele care mi-au trecut prin minte:

  1. e dintr-o companie concurentă sony şi e plătit să facă atmosferă. în acest caz, discreditarea bloggerului şi anulare ştirii. nu e o ştire, ăla a luat bani pentru asta, sony sunt niste jegoşi că fac aşa ceva!

  2. e un bou care are ceva cu mine. asta trebuia să o pun prima, e o probabilitate mai mare să fie aşa. vedeţi mai jos de ce.

  3. e de la o agenţie de media, plătit fie să facă trolling, fie să testeze reacţia companiei. urmează desigur mailul cu “noi putem mai bine”.

  4. e de la o agenţie de media, alta decât cea care rulează bannere pe aici, care are o strategie interesantă: ia uite ce face agenţia X, nu îi pasă de clientul său! dacă veniţi la noi, vă asigurăm ca pe blogurile unde vom rula campanii nu vor fi opinii negative (asta presupune şi un preţ mai mare, că facem şi damage control, dar fără a reciprocita mai departe către bloggeri)(aviz amatorilor).

  5. e dintr-o companie despre care am scris în termeni foarte elogioşi, companie care a dat sarcina unui om să revină şi să facă atmosferă pe aici. ipul si desele schimbări de nume şi de email sugerează asta. Secelene, ce ar fi să îţi ţii dobitocii în lesă? Asta aşa, ca să nu plângi apoi că nu îţi dau voie sa comentezi când te prind cu spamul în dinţi.

Faptul că punctul 5 are probabilitatea cea mai mare să fie adevărat nu înseamnă că punctele 1, 3 şi 4 sunt false. Am auzit zilele astea tot felul de poveşti halucinante despre războaiele de gherilă care se duc pe internet. Pentru că e mai uşor să plăteşti pe cineva să înjure concurenţa decât să îţi repari brandul.

ps: cineva din mccann care ştie cât plăteşte enoiu la revista de subtil şantaj jurnalism adplayers? email me. că aud că e pe moarte, acum că boom nu mai dă bani. bloggerii ca obae sunt mai ieftini.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

25 comentarii

  1. te uiti prea mult la detalii. Da-l in ma-sa si gata

    00
  2. asta e deja teoria conspiratiei , dar cine stie :P

    00
  3. Deci… io nu înțeleg. Să zicem că postul ăla a fost post plătit; ei, și?

    A fost plătit fiindcă cineva vroia să aibe expunere pentru produs la http://www.zoso.ro.

    Care-i marea șmecherie?
    Ai mințit cu ceva?
    Ai zis tu că renunți la Canon și îți iei Sony Alpha 450?

    Văd acolo… la articol… diferite comentarii gen: „… băh, ăsta e advertorial!”

    Una la mână… că nu e „advertorial”… cine foloseste termeni la care nu știe definiția… merită frecat cu dicționaru’ peste gură… și 2: cu ce crede cineva că se mărește epenis-ul brandului concurent, dacă scuipi pe ce fac alții?

    Deci… să mor dacă pricep.

    00
  4. e deja paranoia, nu teoria conspiratiei

    00
  5. Si fraza zilei: „Asta nu e post, e advertorial. right zoso?” :))

    00
  6. mneatza

    de la acelasi mail, dar sub nume nou, te rog sa NU renunti la astfel de articole.

    descopar, pe zi ce trece, ca si industria asta a comunicarii, la fel ca presa, e plina de mizerii.
    e poate si mai murdara, pentru ca daca in presa unele orgolii mai temperau murdareala, aici, unde totul e pe neve, e chiar macel fara prizonieri.

    spor la scris!

    00
  7. @itmadness nu e teorie, deja a devenit „un trend”. Se pare ca acest tip de comportament online este si la moda si considerat „o unealta eficienta” de anti-marketing. Cacao, eu nu aprobam comentariul si gata.

    00
  8. Sau poate ca e un ins enervat de reclama. Si s-a enervat pe ce a considerat a fi reclama mascata. Poate ca avea incredere in ce scriai, poate te considera obiectiv. Si apoi s-a enervat cand a inceput sa creada ca nu toate articolele sunt scrise sub imboldul ideilor. Si-a dat seama ca nu doar ce este in sidebar a fost platit.

    Asta ti-a trecut prin minte? Si pe mine ma enerveaza advertorialele nesemnalizate ca atare. Daca faci atata caz de ipotezele 1-5, dar ipoteza 6 nu ti-a trecut prin minte, poate ne spui si noua (daca vrei): e post platit sau nu? Un raspuns da/nu, nu e nevoie de deviatii pe alte teme.

    Daca nu e platit, il faci de kk@ instant. Daca da, insa, atunci nu inteleg de ce simti nevoia sa te dai in stamba cu teoria conspiratiei (care devine adevarata).

    00
    • @BladHaund: hai sa o luam logic.

      1. de ce ar plati sony sa pun o stire aici? come on, e o ştire, nu e o opinie, nu va spun ca renunt la canon pentru 450. da, nu e platit.

      2. punctul 5 e corect. tipul lucreaza la internetcorp si face trolling. asta in cazul asta. dar in alte cazuri sunt alte explicatii.

      3. de obicei, cand fac un payperpost, ori e semnalizat, ori e foarte bine ascuns.

  9. Interesant articolul, dar cred ca punctul 2 are 80% sanse de adevar si restul le impart pe celelalte 20%. Totusi, de ce nu apare niciodata nimeni care sa spuna „uite pana acum o luna eu am lucrat ca troll pe net, trebuia sa intru pe diverse site-uri si sa injur si sa bag strambe la articole nefavorabile. Luam 200 de euro pe luna de la firma X care era contractata de Geoana, Canon si Toyota”

    Pana nu apare un din asta care sa zica clar ce si cum vor fi mereu supozitii si intrebari de genul „bai, oare chiar face cineva asta pe net?”.

    00
  10. Eu cred ca tu iti faci singur trolluri pe aici: „ce parere aveti, ala e jegos rau intentionat, ma discrediteaza pe mine, discrediteaza sony, tralala tralala”, vorba unuia de mai sus, e deja teoria conspiratiei

    00
  11. @BladHaund: Pe internet, si mai ales pe bloguri, lumea vede „advertoriale” acolo nu e cazul. Cu atat mai mult cu cat pe blogurile serioase nu exista „advertoriale” in sensul impamantenit de presa tiparita, aia care tocmai strange randurile acum, asa cum bine zice @Blegoo. (Ca sa-ti raspund: fiecare face ce poate, la sfarsitul zilei, cu rezultate sau nu, trebuie sa arate ca „a facut ceva”.)

    00
  12. …inainte sa faci ditai eseu pe ce a scris unu in 5 cuvinte.. trebuia sa-ti recitesti postu in cauza. Arata fix ca un comunicat de presa sec, fara macar un comentariu mic… ca de post de blog.
    Si mie mi s-a parut ca e ad.

    00
  13. @zoso

    1. nu (mai) confunda un om cu un brand. omul ala are ideile lui, chiar daca lucreaza pentru sony, canon, nikon sau ce mai vrei tu.
    2. nu scrie pe mine un anumit IP.
    3. ti-am pus o intrebare de bun simt, chiar daca una scurta. Intrebarea ta nu era un raspuns, asa ca interesul meu s-a prabusit. Scurt pe doi.
    4. nu te baza pe comunicate de presa, sunt toate crap (termenul in engleza, nu pestele). Stim bine cine le scrie. Informeaza-te din X surse paralele, vino si tu cu ceva nou, o parere de la altul, o parere a ta etc.
    5. opinia mea cu privire la acel post e impartasita si de multi altii. Se rupea brusc de tot ce ai scris pana atunci. Puteai sa spui „bai nene, e un simplu comunicat de presa, l-am pus si eu asa”.

    Sper ca vei observa ca nu te-am jignit in niciun fel si n-am facut asta niciodata. Nu-mi sta in fire. Asa ca te rog sa raspunzi, daca o vei face, cu aceeasi moneda.

    PS: da-mi o adresa pe care sa-ti trimit o pipa. Vorbesc foarte serios. Stii tu de ce, Sherlock…(nicio ironie). Numai bine!

    00
    • @eugen: daca tineai mortis sa afli raspunsul, trebuia sa insisti. explicatiile la 2 saptamani dupa nu mai au darul de a te scoate din stadiul de troll.

  14. @.pm: Daca spui:
    „…Arata fix ca un comunicat de presa sec, fara macar un comentariu mic…” – cum dracu’ ti se pare tie ca e reclama?
    Daca zoso scria un articol in care dezvaluia ca (cutare masina) are motor in 4 cilindri si transmisie manuala… tu intelegeai ca e reclama?
    Nu nene… sunt simple DATE… INFORMATII TEHNICE… unde vezi tu reclama?

    @eugen:
    „…nu te baza pe comunicate de presa, sunt toate crap (termenul in engleza, nu pestele). Stim bine cine le scrie. Informeaza-te din X surse paralele, vino si tu cu ceva nou…”

    Sanchi… „crap”! Vrei tu sa ne convingi ca altii (din alte surse) au descoperit ca aparatul are de fapt doar 5 megapixeli?
    Stii tu ca cei care redacteaza comunicate de presa cu specificatii tehnice… aia mint? Ai stat tu la o bere cu ei… si ti-au marturisit ei toate dedesubturile?
    Ce „parere” ai vrea tu sa citesti la datele tehnice ale unui aparat oarecare?
    N-ai cum sa-ti dai cu parerea… are juma’ de chil, e negru si scrie „Sony” pe el… ce parere ai vrea tu sa vezi?
    Daca tu vroiai ca zoso sa-ti confirme ca „…bai nene, e un simplu comunicat de presa, l-am pus si eu asa…” … cand se vede CLAR ca asta e… pai… maine poimaine, cand zoso posteaza: https://zoso.ro/o-intrebare-grea/
    tu ai sa intrebi daca e un post de amuzament? Si daca contine intr-adevar o caricatura? Si ai intrebi daca e post platit de Al Gore?
    Intrebarea ta (la postul respectiv) nu era una de „bun simt” – era o neghiobie pur si simplu.
    Ai dovedit doar ca nu esti capabil sa faci diferenta intre un „press release” si un „advertising”.
    Dupa tine, asa ceva:
    https://www.i4u.com/32923/sony-alpha-450-dslr-a450-unveiled
    e un megareclama, probabil…

    N-are ABSOLUT nici o importanta daca vreo agentie a platit ecs bani ca sa-si bage un comunicat de presa pe saitul http://www.zoso.ro... tot comunicat de presa ramane, datele tehnice nu sunt masluite.
    „Parerile”, daca asta vroiai… sunt destule la comentarii. Pareri de oameni care n-au pus mana pe aparat, n-au testat nimica, isi dau si ei cu parerea, pur si simplu.

    00
  15. @Blegoo: n-are rost sa te agiti, baiatul e platit de internetcorp sa faca atmosfera pe aici.

  16. @zoso: Dezagreez; n-am nimica contra cuiva care face atmosfera (platit ori neplatit) problema mea e cu unghiul imbecilic de abordare.
    Am un respect mai mare pentru cei care comenteaza gen:
    „… zoso, uratule, securistule, fascistule, hitleristule, stalinistule, comunistule, pesedistule, pe-a ma-ti, alea-alea…”
    Aia macar au curajul opiniei personale.

    Daca tot esti platit sa faci garagatza… macar o faci ca lumea, nu?
    Parerea mea, din cotetzul meu.

    00
  17. Ah… si nu ma agit. Doar ma enervez. :)

    00
  18. @zoso: Cu riscul de a fi offtopic, continui sa dezagreez cu pozitia ta. :)
    Tu pari sa ii gasesti o scuza in faptul ca poate e (platit) prost.
    Ori… eu exact cu chestia asta am o problema (las de-o parte ironia ta).
    Sa presupunem ca el ia 100 de euro pe contrare la tine pe sait. Pesonal, consider ca nu si-a atins salariul – ca prestare.
    Sa zicem ca e platit cu 1000. Crezi ca asta il va motiva sa scrie mai cu sens?
    Mai departe… ZECE MII DE EURO pe contrare. Crezi ca o sa se ridice calitatea de „debate” cu ceva?
    Ma indoiesc.
    Bag un MILION. Consideri ca o sa creasca calitatea de comentariu advers?
    Eu nu cred.

    Problema mea nu e cu a fi „contra”… (eu sunt contra ta, ocazional si neplatit – asa cum stii bine) problema mea e cu mentalitatea „… ei se prefac ca ne platesc, noi ne prefacem ca muncim”.
    Ca sa gasesti o scuza la calitatea proasta de munca prin motivul de renumeratie mica… mi se pare ceva josnic.

    Revin. Crezi ca daca dau un milion de euro… cuiva… o sa obtin rezultatul de a torpila saitul tau? La modul inteligent, zic. Nu flad, nu rahat cu mac.
    Urc la 10 milioane. Aduc premianti de Nobel, alea.
    Crezi ca reusesc sa te fac de ras?

    E foarte usor sa cauti nod in papura… la saitul tau. E relativ dificil… sa si dovedesti. Si sa argumentezi, la modul inteligent.
    Ori… eu aici am o problema: cu cei care incearca sa se dea inteligenti, spunand prostii.

    Scuze de deraiere de la subiect, zic.

    00
    • @Blegoo: pai, e mai multe aspecte ale problemei.
      daca ar fi inteligent, n-ar lucra la niste spammeri jegosi.
      asta spune tot despre om.
      mai multe n-ai ce sa ii ceri.

  19. @zoso:
    „…daca ar fi inteligent, n-ar lucra la niste spammeri jegosi…”
    Mie mi se pare ca ii gasesti scuze.
    Il aperi.
    Il cocolosesti.
    :)

    00
  20. Detalii … dar e interesant …..

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube