“Trebuie să mă încadrez în buget”

George Butunoiu spune că hoţii din multinaţionale riscă foarte puţin atunci când bagă mâna în buzunarele companiei.

Există însă şi alte metode de a face bani şi de a jecmăni firma:

(09:25:19) <guy1> oricum johanis are urmasi buni
(09:25:24) <guy1> vorbeam ieri cu una aici in firma
(09:25:26) <guy1> o intreb
(09:25:35) <guy1> de ce comanzi toner de 90euro cit poti lua de 17euro
(09:25:49) <guy1> si imi spune "pai trebuie sa ma incadrez in buget"
(09:25:56) <guy2> da
(09:26:04) <guy2> pentru ca la anul ii dau buget mai mic
(09:26:09) <guy2> daca nu il cheltuie pe tot cel de anul asta
(09:26:14) <guy2> simple as that

Oamenii de genul ăsta nu realizează că bunul mers al firmei depinde şi de ei.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

  1. Are dreptate, bugetele in multinationale sunt facute pe sistemul „de ce mi-ai cerut atatia bani daca nu ai cu adevarat nevoie de ei? anul viitor iti dau mai putin”

    00
  2. aici e 90% vina firmelor care gestioneaza stupid bugetele.

    am mai auzit de multe cazuri din astea unde daca nu folosesti intr-un an bugetul se considera ca anul urmator nu ai nevoie de atitia bani, si atunci oamenii prefera sa-l cheltuiasca pe tot, ca poate la anu’ chiar au nevoie de ceva dotari importante (think depart de IT, unde poate nu cumperi servere noi in fiecare an).

    00
  3. Ca sa ma leg exact de exemplul dat, s-ar putea ca tonerul ala de 17 euro sa fie refill si sa compromita imprimanta/copiatorul.
    In loc de economie 73 euro, bagi paguba de 2k.

    Caz concret: intr-o multinationala, o tanti a bagat la copiator laser folie transparenta pe care scria mare: „NOT FOR LASER, for ink printers only”, tocmai ca era mai ieftina. Folia s-a topit peste cuptorul imprimantei si distractia a fost mai mult decat mare.

    Asta nu exclude insa problemele de fond cu bugetul,

    00
  4. @ motanes: true

    00
  5. Pai nu e mai simplu sa il cheltuie pe tot si sa isi ia si un comison de la furnizorii respectivi decat sa ramana cu bugetul necheltuit? Asta ar insemna o estimare gresita si nu da bine.
    Valabil in multinationale si la stat.

    00
  6. Asta e o chestie general valabila oriunde in lume. Stiu ca in firma unde lucrez in fiecare an isi freca maiinile la sfarsit de an caci intotdeauna se trezeau clientii ca au niste bugete care trebuiau cheltuite pana la sfarsitul anului… asa ca era mai mult ca sigur ca urmau sa comande…

    00
  7. Şi ăştia din multinaţionale şi firme mari sunt tot un fel de bugetari. Nu-i doare pe ei burta de mersul companiei. Ei ştiu că au de făcut asta şi trebuie să-şi ia salariul . Altceva nu-i interesează.

    00
  8. Asta e si vina celor care-i verifica…daca ai o firma ca lumea, trebuie sa te uiti la cat cheltuie oamenii tai. Trebuie sa te astepti sa fie smecheri.

    00
  9. Intotdeauna am ramas uimit de cum cheltuie prietena bugetul multinationalei la care lucreaza. Se dadeau banii pe sistemul: „Cat vrei? Daca e cu putin sub bugetul alocat e super chiar daca era dublu-triplu pretul pietei”
    Am fost la o negociere cu un client si i-am spus chiar sa negocieze nu sa arunce banii doar pentru ca zice cineva. A oferit jumatate din suma bugetata si clientul super multumit.
    Am ramas masca. De ce nu se face asa intotdeauna, e ilogic sa cheltui inutil doar pentru ca cineva a bugetat o suma scoasa din fund.
    Adevarul e ca oricat ar trage si ar obtine reduceri acesti bani nu ajung niciodata la ea si nu vorbesc de bani in buzunarul ei ci de unele facilitati pentru angajatii firmei. De multe ori pentru acei bani economisiti nu primeste nici macar un multumesc.
    Asa ca de ce sa te obosesti daca nu ai nimic de castigat, cand nu esti apreciat, cand faci asta si toti din firma se uita la tine ca la un nebun.

    Cireasa de pe tort e ca o data a economisit 1000eur iar cand au cerut o plita amarata raspunsul a fost: „Nu e in buget”

    00
  10. NOU
    #10

    bunul mers al unei multinationale NU depinde de tanti care ia un toner mai scump, drop it… daca firma stie sa-si organizeze bugetele, nu se ajunge aici. Pentru ce face tanti aia eu l-as lua de urechi pe ala care planifica bugetele prost si inflexibil, pe ala care nu stie sa transmita mesajul ca bugetul va fi flexibil in caz de necesitate, pe managerul ei care nu o verifica etc. Strict in patratica ei, tanti are dreptate.

    o stiti p-aia cu … i work for money, and if you want loyalty, get a dog? cam asa. sa nu uitam cat cere multinationala de la angajati, in termeni de rezultate, dedicatie, comportament etic etc etc, de ti se lungesc urechile. Si ce ofera in schimb: iti arata usa in primul moment cand businessul o cere. Adica double standards: eu sa fiu dedicat si loial si sa iau toner ieftin, ei sa fie business-oriented pe toata linia de partid. Intuitiv, oamenii isi dau seama de aceste standarde duble si reciprocheaza.

    si da, tot angajati sunt si cei de la multinationala, nu au actiuni in companie sa stea noaptea nedormiti cu gandul la costuri, sa fim seriosi. Doar ca, apropo de comparatia cu bugetarii, cumva, nu se stie cum, „in mod magic si de neinteles”, multinationalele functioneaza si aduc profit. Statul roman nu. Ceva deci or face angajatii astia altfel decat bugetarii.

    00
  11. @gupi: ce rost are comparatia ta? e ca si cum ai zice ca benzina de la shell e buna pentru masina, insa aia de la BP nu e. cand tu in exemplul tau compari diesel cu benzina! sau mere cu pere… :D

    00
  12. @aoleks, ideea e ca uneori reducerea miraculoasă de cheltuieli poate nu e chiar cea mai bună opţiune.
    Sau ca să deviez şi mai mult, am văzut un meşter proprietar de firmă de construcţii care avea numai scule „top class”. Motivaţia era simplă: în felul acesta nu se mai pot plânge muncitorii că n-au scule bune şi nu pot face treabă de calitate.

    00
  13. În sistemul ce mă înglobează profesional se întâmplă cam aşa: deşi necesarul bugetar este previzionat anual cu destul de mare stricteţe, banii sunt distribuiţi instituţiilor de stat din subordine cu ţârâita, de-a lungul anului. Dar se trezesc pe la jumătatea lui decembrie că au o grămadă de milioane necheltuite. Săracii directoraşi se trezesc cu bugetele umflate în prag de sărbători…Şi se cumpără multe…bomboane.

    00
  14. Din cate am inteles eu, problema se pune in felul urmator: ai un buget alocat ptr anumite cheltuieli si se poate intampla ca intr-un an sa nu ai nevoie de toti banii. La sfarsit de an se face bilantul si se taie din buget. Ce te faci daca anul care urmeaza ai buget mai mic, dar apar niste cheltuieli suplimentare? trebuie sa ceri bani si atunci tot tu esti vazut rau, ptr ca nu te-ai incadrat in buget. Asa ca mai bine dai mai multi bani azi ptr un toner (pe care sa fim seriosi ii cheltuiesti pe cai onorabile), decat sa iti taie din buget si sa ai nevoie de mai multi bani la anul si sa nu ti-i dea.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube