Ştergătoare Renault

Maşină muncită: 19.500 euro
Lichid parbriz: 6 lei
Ştergătoare originale, de la reprezentanţă: 150 lei.
Ingineri francezi incapabili să facă un ştergător eficient: priceless!

Ce rahat e aşa greu să faci un nenorocit de ştergător care să funcţioneze? E o bucată de cauciuc prinsă intr-o bucată de metal! Cred că Reno are printre cele mai proaste ştergătoare din lume. Noroc cu Matiz si Dacia, că altfel…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

92 comentarii

  1. „Ştergătoare originale, de la reprezentanţă” nu-s facute de Renault, ci de un furnizor cine stie pe unde sau poate chiar de pe langa casa ta. Asa ca nu da vina pe inginerii francezi :)

    00
  2. Cele mai eficiente pe care le-am văzut până acum erau un set no name cu 15 lei din Selgros puse pe un Punto. Deci probabil ţine şi de noroc.

    00
  3. NOU
    #3

    Problema este de la lichidul de parbriz,

    Investeste in un lichid JET-XPERT e facut de S.C. ROMTEC S.A. se gaseste in Carrfour

    JetXpert® -30°C cu Teflon® surface protector dezgheaţă, spală şi protejează parbrizul şi mecanismul de ştergere până la -30°C. Produsul nu pătează, nu depune calcar

    E mai scump dar face toti bani.

    Ps nu fac reclama dar pt Brasov este ideal.

    00
  4. Sa facem un protest!

    Sa nu mai cumpere nimeni nimic de la Reno pe 18 si 19 ianurie…sa simta furia romanilor :P

    00
  5. pai de ce sa nu le faca proaste, daca ei le considera consumabile si le vand cu 150 de lei? :) Eu am avut stergatoarele „originale” de cand am cumparat masina si au fost bune pana cand pur si simplu s-a rupt buza de cauciuc (2 ani dupa ce am cumparat masina). De atunci, nu am mai gasit un stergator decent

    00
  6. In carte scrie ca sunt consumabile care se schimba la 6 luni. Eu le schimb odata pe an… alti prieteni de-ai mei le schimba cand schimba si masina :))

    00
  7. Incearca sa treci pe stergatoarele retro, am avut si eu aero(valeo si bosch) si nu am fost multumit, acuma am retro (champion) si sunt brici…

    00
  8. Pana aici! Gata! Pana la Matiz! :))) Stergatoarele de Matiz sunt bune, m-au tinut doi ani. Dupa aia le-am inlocuit cu niste stergatoare luate din Selgros, facute dintr-o banda de cauciuc si atat, fara tija metalica la 7 lei bucata, acum un an jumatate. Merg si acum bine si doar cand au gheata mare pe ele mai fac figuri.

    00
  9. dupa ce se incalzeste in masina incearca sa directionezi caldura spre parbriz.totul se intampla datorita unei bucati mici de gheata formata pe stergator care ridica stergatorul de pe parbriz.sau daca nu incearca sa il scuturi putin cand ti se mai intampla

    00
  10. sal, tot megane am si eu, face identic. am identificat sursa problemei ca fiind stergator inghetat – odata ce parbrizul s-a incalzit si dupa ce am curatat gheata de pe lamela, a sters perfect. Se vede in josul parbrizului tau ca e inghetat :D

    01
  11. Lama din dreapta este inghetata. Nitu raducu a dat un sfat bun

    00
  12. majoritatea sunt niste parnai, indiferent de firma. am ajuns la concluzia ca daca vrei sa le ai ca lumea le schimbi la 3-4 luni. doar ca e enervant si uiti :(

    00
  13. Skoda Octavia 2010, noua, din a 2a luna exact aceasi problema cu stergatorul din dreapta. Imi lasa o banda exact din mijlocul stergatorului.
    La reprezentanta 150 stergatoarele, tre sa fiu prost sa dau atata dupa ce ele au inceput sa faca asta fiind noi.

    00
  14. Problema e complexa: avem gheata, un cauciuc care isi pierde (marginal) forma optima din cauza temperaturii scazute si a particulelor de gheata din zona prinderilor de metal – si mai avem si forma parbrizului. Gandeste-te la un arc sau la un acordeon – cam asa se misca stergatorul pe lung in timpul plimbarii pe parbriz. Daca nu poate sa faca asta ramane intr-o pozitie care nu ii permite sa isi faca treaba cum trebuie. Sper ca ai observat ca zona nestearsa are o forma geometrica interesanta ;) Btw, daca te incalzeste cu ceva si la ‘yota am exact aceeasi problema si am avut-o in fiecare iarna.

    00
  15. Cele mai ieftine stergatoare le luasem din Auchan la pret de 3 lei pe set. Si totusi au tinut vreo 3-4 luni. In rest gasesti stergatoare ok pana in 10 lei/bucata care te tin 1 an, tot la supermarket. Nu-i inteleg pe cei de dau milioane la reprezentante. Cand e vorba de piese importante la masina da, care-ti afecteaza siguranta la rulare. Sa iei original, dar la stergatoare merge..

    00
  16. nu e de la lichid, daca era si ulei stergatorul trebuia sa-l intinda pe tot parbrizul daca avea contact.
    recomand totusi niste duze care sa imprastie lichidul pe tot parbrizul tip perdea
    cred ca daca le montai tu era mai bine

    00
  17. @Catalin Mihaita: nu zau, e de la lichidul de parbriz???!!! De ce? Lichidul nashpa si ieftin are niste caracteristici speciale si se „strecoara nesters pe sub stergator”? Hai sa fim seriosi! N-are nici o legatura cu lichidul, e un pic inghetat cauciucul. Dupa ce se incalzeste, va sterge iara bine.

    00
  18. Schimbat set de ștergătoare undeva în octombrie-noiembrie și după aia altul nou când vine primăvara. Toate ștergătoarele se fut iarna. Devine rigid cauciucul ăla si invariabil în primăvară scârțâie pe parbriz.
    Eu la Polo iarna iau Valeo clasice și vara aero (fie valeo fie bosch).

    00
  19. Garantat mai era o bucatica de gheata pe lamela, asa am patit si eu. Eu folosesc stergatoare Alca pentru iarna, 11 ron bucata si sterg de n-au treaba daca sunt dezghetate cum trebuie.

    00
  20. Subscriu la stergatoarele no name din Carefour. Io zic sa iei dimensiunile si sa cumperi unele sa testezi. Sunt sub 10 lei bucata, deci e o investitie prea mare, chiar daca nu isi fac treaba dupa.

    Dar eu am incercat si sunt foarte multumit. Ma tin de peste un an…

    00
  21. nici cu Fordul nu mi e rusine

    00
  22. Mai mult ca sigur stergatorul este inghetat…
    Poti sa-ti iei cele mai tari stergatoare ever… cand e sa inghete… asa se intampla…

    00
  23. Stergatorul ala e inghetat orice ai zice tu. Inseamna ca nu le-ai curatat destul de bine de gheata sau nu s-au dezmortit destul. Am patit exact la fel tot cu stergatoare Renault. Dupa ce am incalzit stergatorul a functionat perfect.

    00
  24. Dimineata pe racoare / Eu mananc cuvinte… (gasiti voi rima)

    Vroiam sa zic, evident, ca NU e o investitie prea mare*

    00
  25. sa fiti voi sanatosi.

    eu mi-am luat Valeo Silent Extreme RahatCeva de am dat 1.6 mil pe set si intr-o saptamana faceau un zgomot ca dracu si lasau numai dungi. Auzi tu, „silent”.

    Oricum, cacaturile astea „aero” sunt niste mizerii ordinare. La rabla mea nu gasesc de alea clasice ca mi-as lua in secunda 2.

    00
    • @add: valeo alea sunt niste mizerii. pe forumu reno meseriasii le recomanda in draci. desigur, după metoda clasica: iei un stergător ieftin, scoti cauciucul şi il pui pe stergătorul tau brand.

  26. Champion, ~15 lei bucata, best choice so far.

    00
  27. Nu e nici o problema cu stergatorul. Exact la fel patesc si eu cu stergatoarele de la Kia. Pe lama stergatorului, este un sant, unde se aduna apa si ingheata. Din cauza asta lama cauciucului ramane „blocata”. Daca se inlatura bucata functioneaza perfect.

    00
  28. am bosch aero si au mers brici cat timp nu a fost frig. mai ales au fost silent.
    de cand cu frigul scot niste sunete ingrozitoare cand parbrizul e rece!

    00
  29. @Catalin Mihaita.. am folosit si eu in trecut lichid JetXpert (de vara) si mi-a matuit vopseaua de pe capota . Ulterior s-a rezolvat cu un polish. Destul de neplacut mai ales ca masina era cumparata de cateva luni.

    00
  30. Cumpara Valeo, sunt bune si au pret decent.

    00
  31. sunt in cora ceva stergatoare ieftine… tot tip lamela… pe mine ma tin vre-un an si sunt foarte multumit…

    00
  32. Stergatoarele de la reprezentanta – chiar nu scrie nimic pe ele? Nici un producator? Sa stim si noi si sa luam aminte.
    In ceea ce ma priveste masina mea – clio symbol – are 5 ani si 138 k si sunt la a treia pereche de stergatoare. Cele cu care a venit masina din pacate nu mai stiu ce scria pe ele, dar ultimele 2 perechi am cumparat Valeo – sunt multumit de ele asa cum am fost si de cele originale. Sterg fara sa lase urme, iar ca zgomot ce sa zic – fac zgomot ca orice stergatoare care stau in Am grija sa dau caldura suficienta pe parbriz in zilele friguroase si sa nu am mizerie, frunze, praf in zona de stationare a stergatoarelor.
    Bine ce spun eu aici nu cred ca sunt lucruri noi …
    Ca lichid de parbriz am folosit in general Jet expert de vara sau iarna – scump ca dracu’. Pe vremea asta a cam facut gaura in buget.

    00
  33. Eu mi-am luat bosh simple de la karma inainte de iarna trecuta, si inca merg brici.

    00
  34. Nu e nici de la stergatoare, nici dela lichid, nici de la ghiata. Se vede ca in restul parbrizului curata bine, in locul respectiv lama nu atinge geamul. Cred ca e de la elasticitatea cauciucului, nu urmeaza curbura parbrizului, se departeaza sau nu revine in timp rapid la curbura perfecta. Si asta din cauza frigului, gerului, cauciucul ramane rigid, adica, asa cum am spus, nu e la fel de elastic.

    00
  35. Hello, am si eu renault:) Sunt mandra de asta, chiar imi place masina. Desi stau mai bine sa ma gandesc stergatorul din partea pasagerului nu calca f bine pe parbriz. Nu ma deranjeaza asa tare. LA inceput am crezut ca e de vina ciobitura din parbriz…dar da poate intr-adevar e de vina stergatoarea.
    Am sa caut sa o schimb:)
    O zi buna!

    00
  36. E de la gheata, la fel patesc si eu la Ford (tot Valeo). Nu e vorba doar de gheata pe lamela, ci oriunde pe stergator e suficient sa fie ca sa-l deformeze un pic si sa nu mai calce bine pe geam.

    O metoda ar fi, daca stii ca a stat in gheata, sa-l cureti bine de tot cu vreo perie. Mai merge si sa iei un spray pentru geamuri inghetate (eu am unul ca sa se racaie mai usor gheata) si sa dai cu el peste tot pe stergatoare.

    Culmea e ca stergatoarele mai ieftine de Dacie nu-mi fac probleme din astea, dar cele cu lamela de cauciuc sunt mai pretentioase si se deformeaza mai usor.

    00
  37. hai ca au curatat acolo unde trebuia. :)

    00
  38. Eu nu am schibat stergatoarele de 3 ani…hihi. Merg brici, cauciucul aluneca uniform, nu scartaie pe parbriz iar ca lichid am folosit de toate, cu mentiunea sa nu contina „mitilic” cica distruge cauciucul. BTW ma uitam pe Discovery la ” How is made” si parca acolo zicea ca cea mai fiabila componenta a unei masini sunt stergatoarele, asta ca fun fact.

    00
  39. @zoso:
    1 – daca mai ai stergatoarele originale de la renault poti sa le schimbi lama din cauciuc cu varianta oem de la vw, se potriveste perfect si sunt pana in 50 ron parca.
    2 – cica e recomandat sa nu stergi parbrizul cu mizerie dura pe el(cu gheata, cu noroi, etc), se rupe din lamela din cauciuc.
    3 – daca aveai parbriz cu zona incalzita pentru stergatoare nu mai pateai asa.

    00
  40. Daca nu era inghetzata lama atunci incearca Champion. Alea sunt mai OK… Saaau… vezi alta masina. Pe Audi le am de 5 ani si inca functioneaza foarte bine :)

    00
  41. Lamelele calca bine pe parbriz? Daca cumva nu fac contact cum trebuie poate sa se fi strambat vreunul din brate sau axe. Eu am avut probleme mari cu stergatoarele, am schimbat si bratele si degeaba, e de la unghiul axului, l-am mai reglat dar tot nu e perfect. Ceea ce e de tot rahatul iarna.

    00
  42. Nu cred ca inginerii francezi au vreo vina. Daca te uiti la productorul lamelelor de cacuciuc ( ca despre ele vorbim) vei afla vinovatul.

    Pe mine alea cu care a venit masina m-au tinut un an si jumatate. Apoi am trecut pe Bosch Aero Twin.

    Si ca sa nu mai arunci cu banii si sa nu mai fii asa carcotas – http://www.reno.ro/-VAND-Stergatoare-Germania-Aero-Twin-t196994.html

    00
  43. Și dragii mei de la Opel au găsit că e cazul să pună ștergătoare diferite de alea din magazin – 185 ron setul de lamele. Jenant.

    00
  44. Cred ca la cvasimajoritatea masinilor face la fel pe frig stergatorul din dreapta. Eu am avut pb asta la Fiat Bravo, am acum la CR-V. La frig cauciucul lamelei devine mult mai rigid, stergatorul din dreapta de obicei e mai scurt decat cel din stanga deci se curbeaza mai greu pe forma geamului (e mai greu sa indoi un bold decat sa indoi o bucata de sarma din acelasi otel si de aceeasi grosime dar lunga de 20cm, la stergatoare mutatis mutandi e la fel. Tine de parghii si de lungimea bratului parghiei ) si apar zone unde lamela nu mai face contact cu geamul. Chiar daca nu ai gheata prinsa pe lamela si nici pe parbriz, pe ger puternic patesti asta.

    00
  45. Eu am Aero cu lichid Jet-X Teflon si se sterge f bine parbrizul atat iarna cat si vara.
    Nu mai zic ca inginerii de la Honda sunt mult mai buni decat aia de la reno.

    00
  46. Dupa 2 luni de Bosch Aero cel din stanga deja nu mai sterge, deja sunt satul, mai bine d-alea la 10 lei…

    00
  47. nwradu, de un plm iau stergatoare de ford, ca ale mele fac mai naspa decat ale lu zoso

  48. şi eu cred că ştergătorul era înghţat. Partea de cauciuc de la ştergătoare are un cant unde intră apa/zăpadă şi îngheaţă. sau cum a zis Radu ..

    00
  49. Mda. Clar. Tot romanu se pricepe la masini. Cum cucu’ meu la un subiect de 2 bani (stergatoare de parbriz) sa ai aproape 50 de comentarii, iar la chestii mai serioase 20 sau chiar mai putine?
    Acu’, daca tot am postat, trebuie sa imi spun si eu parerea, ca doar sunt roman, nu? Desi nu am masina, nu stiu sa conduc, alea alea: e de la stergator baaaaaa! :)

    00
  50. pune-ti periscop, nu te mai plange

    00
  51. Stergatoarele originale de la Hyundai-ul meu s-au comportat excelent…. dar ce am pus dupa aceea (indiferent ca erau luate de la reprezentata sau de la vre-un chiosc din coltul strazii) se comportau cam ca al tau.

    00
  52. Eu mi`am luat din Selgros la 9lei bucata (aero) si sterg foarte bine. Le am cam de 5 luni.

    00
  53. Salutare. zoso, eu patesc exact acelasi lucru de fiecare data iarna cand las ridicate stergatoarele mai mult decat cateva minute. Naiba stie de ce. Bine, banuiesc ca nici bratele nu mai sunt in starea originala, masina fiind mai veche de felul ei. Dar am observat chestia asta: de fiecare data cand ridic stergatoarele si curat parbrizul, sterg in felul asta dupa aia pana se dezgheata ca lumea (desi nu au gheata pe ele, banuiesc ca sunt mai rigide din cauza frigului). Asa ca m-am obisnuit sa curat parbrizul cu ele lasate. Pe luneta am stergator normal, din ala clasic, nu aero ca pe fata, si nu am problema aia. Deci banuiesc ca e de la rigiditatea marita a lamei iarna, combinata cu apasarea insuficienta a lamei de otel din interiorul stergatoarelor aero.
    Despre preturile practicate de reprezentante, de ce va mirati. Nu se mai castiga banii din vanzarile de masini, ci din vanzarile de servicii si piese pentru masinile respective. Iar profiturile sunt bunicele. :)

    00
  54. Ti-a schimbat careva stergatorul :D. Asa am patit eu la Serus în Buc.

    Aveam stergatoare noi si cand am plecat de acolo lăsau o dâră pe mijloc. Am oprit, le-am analizat şi am constatat că sunt franjuri.

    Tu de unde crezi ca vând ashtia stergătoare pe la semafoare?

    00
  55. Conduc un Megane de cateva luni si am constatat ca toate lucrurile care trebuie sa-ti faca viata usoara la Renault sunt de un cacat absolut. In afara de stergatoarele mentionate,

    1.oglinzile laterale – nici nu stiu cum sa zic ca sunt, prea inguste- iti dau impresia ca nu vezi ce trebuie.
    2.stergatoarele-singura masina in care am dat de maneta in jos ca sa porneasca, la toate celelalte e in sus.
    3.Faza lunga-nu poti da flashuri si bine inteles daca la restul masinilor se da in fata maneta pt faza lunga, aici se da in spate, ca la flash. 4. farurile tot timpul triste, ca de dacie break
    5. casetofonul este el insusi o simfonie – de la schimbat poosturi, la setat basi, inalte, la dat tare sau incet, totul este pe dos (volum este pe verticala)
    6. comanda la volan de audio este pe dreapta (cum altfel) si pentru a schimba ai o rotitza la baza manetei, undeva sub volan – groaznic.
    7. bordul saracacios, pe timp de noapte tre sa aprinzi lumina ca sa poti da o avarie, un AC, o dezaburire, sa muti caldura pe picioare etc. (asta pana inveti pe dinafara cum sunt ele)
    8. capota – modul in care se deschide capota este de asemenea glorios. Tragi de o maneta pe sub volan, apoi bagi gherutele si impingi un cauciucel ca sa dai drumul la capota. Astea-mi vi acum in minte. Aha si inca, aranjatul scaunelor…….exact ca in Daciile din 1977.
    Si ca tot spui de stergatoare, cred ca astia de la Renault le-au gandit pentru interior, sa stearga parbrizul dupa ce soferul reactioneaza in mod normal,scuipand: ptiu, baga-mi-as pl ce cacat de masina mi-am luat.

    00
  56. @Gabriel: măcar ţie ţi-au pus altele în loc, eu n-am mai avut deloc.

    00
  57. cupholder……mai degraba pahareldetuicaholder, daca reusesti sa-l infhesui sub bord..

    00
  58. @Arhi: nu stiu exact sa-ti spun, ca nu le-am schimbat pana acum. Ale mele sterg foarte bine. Problema cu gheata o am si eu, dar o au toate stergatoarele, pentru ca raman bucatele mici de gheata (cativa milimetri sunt suficienti) prin stergator si le deformeaza. Toate ar face asa.

    Ideea e sa dezgheti complet si stergatorul (si nu doar partea care atinge geamul).

    Daca vrei stergatoare, au toate marimile la NOR Auto (in parcarea Auchan Titan) plus un catalog de masini pe acolo, ca sa stii ce sa iei. Dar cred ca tot pe Valeo merg si ei.

    Altfel, poate e ceva util pe clubford.ro

    00
  59. Iti dau un sfat ce pe mine ma ajuta .In fiecare dimineata,dupa ce curat parbrizul de gheata,curat cu o carpa curata si stergatoarele.Asa fac de 10 ani si nu am avut probleme cu stergatoarele,fie ele noi sau model vechi.

    00
  60. producătorii de lichid ar trebui dați în judecată. chemat opc-ul. indiferent ce lichid ai lua, nici unul nu respectă temperatura scrisă pe bidon. cineva a testat unul cu sonda. în loc de -30, cît scria pe bidon, de-abia rezista la -9.
    pînă acum 5-6 ani ţin minte că lichidul ăla „puţea” mai tare în maşină. acum parcă e pipi de ploaie.

    00
  61. sa-ti explic eu cum sta traba ca am aceasi probleme .. degeaba stergi stergatoarele si cureti zapada de pe parbriz ..geata se aduna pe suprafata stergatorului nu pe lama lui si nu-l lasa se se miste cum trebuie si eu am patit ..trebuie luat tot stergatoru si miscat de el si ai sa vezi ca-i plin de gheata ..am masina de 2 ani sunt la stergatoarele orginale

    00
  62. Eu le schimb cand observ ca mi-au fost furate cele pe care le aveam :)

    00
  63. @Andrei are u for real?

    Si eu sunt posesor de Megane si nu ma deranjeaza problemele enumerate de tine in primul comentariu….

    00
  64. Poate a mai scris cineva, dar mi-e lene sa citesc 69 de commenturi.
    Problema nu e lamela de cuciuc inghetata, ci articulatiile alea mici in care e prinsa. Incearca sa le misti putin si vei vedea ce bine se muleaza apoi lamela pe parbriz.

    00
  65. 70 de comentarii?
    Atunci eu ma laud degeaba ca ale mele s-au facut asa dupa 3 ani ;)

    dar am o vaga impresie ca isi revin din problema vara cand e cald afara

    tre sa mi le mai spal odata

    00
  66. Cauciucul stergatorului trebuie sa fie moale , ferm si subtire pentru a sterge bine. Masina este expusa foarte mult la soare, la temperaturi mari. Daca proiectezi cauciucul sa reziste in timp , la temperaturi ridicate atunci cauciucul va fi ceva mai ferm-mai „tare” si atunci vei avea o problema cu el iarna pana se incalzeste parbrizul si topesti gheata. Stergatorul este foarte bun. Exista stergatoare cu un cauciuc mai moale, pentru iarna, dar o sa-l faci praf din 2 motive.
    1. Il folosesti in special vara si ii scurtezi viata. 2. Oricum il „tragi” peste gheata fara sa vrei tot il termini mai repede.

    00
  67. Deci, si la Renault iarna nu-i ca vara !

    00
  68. La GOLFina mea i-am luat stergatoare ALCA. Se gasesc in Care-fur, nu sunt scumpe si scrie ca ar fi facut in Germania. A ruginit tabla de sustinere dar lama tot nu s-a rupt. Mai recomand Bosch da’s mai scumpe.

    @ABS – fiecare roman are in casa cate un stergator :)) Si d-asta ne pricepem.
    Deci, romanul se pricepe la politica, fotbal si… la stergatoare!

    00
  69. Salut,
    Am citit azi articolul tau despre stergatoare si ghici ce…azi nu imi mai mergeau stergatoarele cand am vrut sa plec. Am crezut ca e de la gheata…am curatat suflat racait tot…ala din spate merge, alea din fata nu se misca neam. Idei?
    masina (muncita) clio 3 fieslift
    Laurentiu

    00
  70. Cele despre care se vorbea ca se gasesc la hipermarket-uri si sunt ok , sunt produse de Procar , folosesc pe 2 masini si sunt ok , costa ~ 7 lei bucata . La asa pret daca tin o iarna si-au scos banii .

    00
  71. Si totusi, 19.500E pe un Renault care nu e facut de diviza Renault Sport? Mai sunt si fraieri din astia?

    00
    • @pejte: aparent da. dacă porneşti de la 13.500, pui un motoraş care trage putin mai tare decat 1.4urile pe care ti le permiţi tu, niste sisteme se siguranţă si ajungi pe acolo. acum, poti sa accepti asta sau să mănânci in continuare rahat.

  72. Eu le am la Ford de patru ani si mi s-au dus acum. Erau din alea clasice Bosch. Acum cand vreau sa schimb masina mi-am pus din alea de silicon. 9 lei bucata la Auchan. Au trei zile si par OK :)

    00
  73. Da, motorasul ala care sa merite diferenta de bani e un 2.0. Fie aspirat pe Clio, fie Turbo pe Megane, desi personal prefer prima varianta.
    Sa dau 19.500 pe un Renault ‘normal’ mi se pare o prostie.

    00
  74. @pejte. Ti-e tare greu sa intelegi ca omu a cumparat masina cand inca se fabrica si costa mai mult cu 20% fata de 2008? Clio ala de care vorbesti tu costa 22.000 eur? Ai da tu banii astia pe un Clio sport?

    00
  75. Am Meganu’ de 3 ani jumatate si stergatoarele originale inca functioneaza bine (dar la ei e si o chestiune de noroc :-) )

    00
  76. @Cezar: Da, as da fara sa ma gandesc, evident daca i-as avea. Masina aia nu are nici cea mai mica legatura cu un Clio normal. Este un ‘hot hatch’ adevarat.

    @zoso: zi ba ca sunt si virgin.

    00
  77. Stergatoare din Carefur, 9 lei bucata. Odata am gasit unele de 16 lei, marfa de tot, m-au tinut 1 an, cu grafit pe lamele. Secretul sta si in forma lamelei de otel, trebuie nitel formata, nu calca bine pe orice forma de parbriz, sunt prea curbate. La Megane trebuie nitel intinsa de la centru (e prea curbata si nu atinge chiar la centru) si apoi nitel curbata catre margini, in special stergatorul mic, sa calce si la marginea parbrizului. Pierd 5 minute cand le instalez, apoi nu le mai ating pana le schimb.
    Un prieten are Tuareg si il costa 180 lei cele din fata si 50 lamela din spate, la Porche Romania. Aia din spate e facuta sa nu o poti inlocui cu after market.

    00
  78. @andrei
    Salut, m-ai distrat cu comentariile tale suparate.
    Stii cum se zice, las’ ca te obisnuiesti tu!
    Acuma ce sa-ti spun, te-ai nascut din pla de domn in Bentley.

    1.oglinzile laterale – sunt la fel ca si la alte masini, nici mai mari, nici mai mici.
    2.stergatoarele-asa au proiectat francezii actionarea manetei, ca sa fie originali. Chiar la toate celelalte marci de masini maneta actioneaza stergatoarele numai data in sus? Nu sunt decat 2 directii, sus si jos, Dacia avea la fel actionarea, sunt oameni consecventi.
    3.Faza lunga-cred ca n-ai inteles cum merge maneta. Tragi catre volan pentru flash, are cursa destul de lunga pana actioneaza definitiv faza lunga.
    4. „farurile tot timpul triste, ca de dacie break”. Cred ca esti tu trist rau, sunt chiar bine proiectate alea simple, pune niste becuri cu temperatura mai inalta, cu sticla albastra.
    5. „casetofonul este el insusi o simfonie”. Apropos, cum ti se pare Ipod-ul comparativ cu alte media playere facute pe vapor? Faptul ca plimbi degetele in sensul orar si antiorar pentru a face diverse actiuni e cool de la inceput? E doar chestie de obisnuinta. In definitiv poti spune ca e de cacat daca vii de pe Ferrari, Porsche si ai inchiriat de nevoie un Megane si nu poti pleca cu el de pe loc.
    6. „comanda la volan de audio este pe dreapta (cum altfel) si pentru a schimba ai o rotitza la baza manetei, undeva sub volan – groaznic”. Pai francezii s-au gandit ca majoritatea clientilor de Megane sunt dreptaci, mana dreapta fiind in general mai libera, iar volumul necesita butoane dedicate sus-jos, pe cand posturile radio stocate in lista se pot multumi cu o rotita cu sens, inainte-inapoi.
    7. „bordul saracacios, pe timp de noapte tre sa aprinzi lumina ca sa poti da o avarie, un AC, o dezaburire, sa muti caldura pe picioare etc. (asta pana inveti pe dinafara cum sunt ele)”. Cred ca nu ai becurile ambientale de la toate astea aprinse, ti-a iesit mufa. La vremea cand a aparut, Megane 2 avea un bord cool, dar a trecut vremea si peste el. Asa se intampla cand iti iei masina aflata la final de productie, e depasita estetic.
    8. „capota – modul in care se deschide capota este de asemenea glorios. Tragi de o maneta pe sub volan, apoi bagi gherutele si impingi un cauciucel ca sa dai drumul la capota”.

    Da draguta, multe masini au sistemul asta de siguranta, sa nu sara capota la 140km/h singura sau daca e tensionata cumva, sa-ti vina pe parbriz.

    „Si ca tot spui de stergatoare, cred ca astia de la Renault le-au gandit pentru interior, sa stearga parbrizul dupa ce soferul reactioneaza in mod normal,scuipand: ptiu, baga-mi-as pl ce cacat de masina mi-am luat.”
    Se zice ca masina reflecta spiritul soferului. Englezul conduce Bentley gomos, la fel ca firea lui, italianul Ferrari fitos, romanul isi ia ce-si permite, apoi injura. Cand ai cumparat-o nu te-ai urcat in ea, nu ai vazut cum arata?

    00
  79. 1. Toate lamele de ştergătoare OEM sunt de slabă calitate. Indiferent de locul de unde sunt cumpărate, inclusiv dealerul, au o durată medie de viaţă de 3 luni şi încep să lase dâre după prima.

    2. Majoritatea ştergătoarelor OEM sunt mult mai mici decât ar trebui ca să acopere tot parbrizul. Excepţie face Toyota, care se pare că le-a nimerit.

    3. Ştergătoarele Aerotwin sunt mai bune decât cele clasice cu arcuri, dar şi în cazul lor cauciucul lamei are o viaţă scurtă.

    4. Cea mai bună lamă care există la noi este Alca Graphite, din Carrefour (şi din alte magazine, există la noi din 2002 încoace). Costă între 8 şi 12 lei perechea, în funcţie de mărime.

    5. În cazul montării de ştergătoare aerodinamice, în momentul în care lama de cauciuc începe să lase dâre e o soluţie foarte economică extragerea ei (se extrage destul de uşor cu un patent mic prin scoaterea căpăcelului de plastic de la un capăt) şi înlocuirea cu cauciucul de la o lamă Alca. Cine ţine să înlocuiască ştergătoarele cu unele noi aruncă degeaba 130-180 de lei, când cauciucul Alca pentru 2 ştergătoare nu poate face mai mult de 12.

    ~Nautilus

    PS bineînţeles, spre deosebire de ţara lui Barack-Vodă cel Negru, în Rromânia orice încercare de DIY înseamnă că eşti prost, cretin, ţigan, fomist, rupt în dos etc. Aici numai dealerul are dreptate indiferent cât de escroc e şi toţi se simt datori să îl pupe în partea dorsală. :)

    00
  80. @finch
    1. am zis „conduc un Megane”, nu „mi-am cumparat un Megane” deci faza cu flegma nu mi-o pot permite, o pastrez pentru altii (tu nu meriti). Intre timp problema s-a rezolvat (cineva a vazut comentariul :)) si conduc alta masina (sunt dintre aceia care primesc masina de la munca;)).
    2. banuiesc ca ai facut marele pas de la Break la Logan si acum ai mari sanse sa treci pe Megane (2011 sa-ti fie cu noroc sa-tim iei un Megane si sa-ti conduci masina visurilor pana la adanci batraneti).
    3. Nu m-am nascut din pla de domn in Bentley, desi mi-as fi dorit.
    4. Nu stiu de ce a trebuit sa pierzi atata timp sa-mi faci analiza de text, crezi ca ma faceai sa plac junghiul asta de masina?
    5. Pentru ca m-ai suparat, iti doresc din suflet sa n-ai parte niciodata sa conduci masinile pe care le-am condus eu, NICIODATA :). Nu de alta da te-nveti prost si tara te vrea vigilent. Sa nu mai zic ca nu ajungi in situatia ipocrita de a-ti varsa frustrarile pe bloguri, cand destinul ti-aduce sub cur o masina de cacat.

    Hai ceau!

    00
  81. Mersi de vorba asta: „sa nu sara capota la 140km/h”. Rad de ma cac pe mine de 2 ore. A dreaq capota cum sare ea la 140km/h. Parc-o vad, da din coate putin, se deschide, tinteste si sare ca pla direct in parbrizul meganistului, rupandu-i muia.

    „Sa nu sara capota la 140” …Inchipuieti daca sare la 170. simpaticu dreaq ce esti!

    00
  82. @andrei
    O vorba zicea: razi, razi, manca-mi-ai pla…
    Nu ti-as fi raspuns, dar m-ai jignit gratuit.
    Bai putza bleaga, mi se rupe de ce masini ai condus tu, probabil ca ai ajuns la un nivel de frustrare incontrolabagistic daca te deranjeaza in ce directie merge maneta stergatoarelor si unde sunt plasate comenzile audio pe volan, de te caci pe tine in figuri ieftine. Te-o vrea tara smecher, dar tot prost pari, n-ai nici o sansa. Las-o asa. Si eu mi-am permis sa conduc masini inchiriate pentru 2-3 zile, chiar si pe la 50k, chiar si pe banii mei. Si am ajuns la concluzia ca fiecare fier isi gaseste prostul, indiferent cat de scump e. Eu sunt multumit cu fierul pe care mi-l permit.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.