Şoferul meu personal

Apropo de tâmpii ăştia care tot fac accidente, l-am văzut într-o zi pe unul din verii Berbecali la volanul Rollsului personal. Şi mi-am adus aminte de “La Medeleni” şi de şoferul neamţ care o alerga pe Anica, şofer venit la pachet cu maşina, a cărui treabă asta era, să şofeze. Stătea în partea neînchisă a maşinii, cu geaca pe el, şi conducea automobilul, în timp ce boierul stătea confortabil în spate şi citea ziarul.

De aceea nu îi înţeleg pe tâmpii care îşi conduc singuri maşinile scumpe. Am dat 100.000 euro pe un BMW şi acum mi-l conduc singur, ca un deştept. Pentru că timpul meu preţios de om important, afacerist, politician, este mai bine consumat la volan. Nu e logic?

Înţeleg plăcerea de a conduce. Dar să te dai mare în fiecare zi în trafic la volanul unui bolid de câteva sute de mii de euro e prostie.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. Paradoxal vorbind … poate vor sa mai rupa din grandomanie si sa faca pe modestii :)

    00
  2. Tu daca ai da 100.000 de euro pe o masina, ai da-o pe mainile altuia? Ma refer bineinteles la conditiile din romanica noastra, nu din tarile civilizate unde gasesti soferi special pregatiti….

    00
    • si la noi gasesti soferi pregatiti. iti dai seama ca nu ii da nimeni rollsul pe mana lui nea jean fara o pregatire prealabila.

  3. Parveniti ?

    00
  4. Asta doar daca ti se pare un chin si o pierdere de timp sa conduci . Personal, un sofer mi se pare o dovada clara ca esti un snob, si’o pizdã.

    00
  5. Un sofer personal profesinist poate sa coste la fel de mult cat a costat masina… iar unii deja si-au dat toata averea pe bolizi…

    00
  6. Zoso, masina pentru romani e rang social . Daca cineva ar avea sofer personal, s-ar crede ca soferul este propietarul masinii, iar tu pe scaunul din spate doar un pasager . :)

    00
  7. La volanul unui bolid, e placere, daca e lambo, prsche sau ferrari,…dar sa-ti iei limuzica, rolls sa zicem, sau S sau seria 7, si s-o conduci tu…da…e prostie

    00
  8. A fi sofer in Romania e pentru oligofrenii inchiaburiti un act de exhibitionism ieftin, de grandomanie mitocaneasca.
    E de inteles pt tineri carora le place sa sofeze.
    Zoso are perfecta dreptate. Cand ai bani sa cumperi un bolid ai si bani sa ti permiti un sofer.
    O alta problema e ca drumurile sunt in devansate de evolutia automobilelor. Drumurile romanesti sunt in general adaptate carutelor. De aceea Madama turismului a sugerat folosirea acestui mijloc de locomotie.

    00
  9. NOU
    #10

    @andrei,
    Poate sunt eu mai miserupist si merg pe ideea aia ca daca ai bani de masina respectiva, ai bani sa o intretii. Tot pe ideea asta ai putea sa te gandesti ca pentru aia 100.000 euro nu sunt extraordinar de multi bani. In plus, vorba lui zoso, exista si la noi soferi pregatiti ca doar nu traim in congo.

    In alta ordine de idei, adevarul e ca e cam prostie sa te afisezi zilnic cu ditai dricul de rolls pe care il conduci. Lasand de-o parte oarecum aerul penibil ca te zgarcesti sa iti iei sofer, mai e partea stupido-comica in care te chinui cu „barca” respectiva sa iti faci loc in traficul din Bucuresti. Eu inteleg sa conduci o masina mare… dar aia e prea mare.

    00
  10. Când eşti un attentionwhore şi vrei să vorbească lumea despre tine aşa faci :)

    Ştie fecali ce face ;)

    00
  11. Inainte vreme, cei de la Rolls chiar recomandau/impuneau folosirea unui sofer pregatit de ei … in ultimul timp chiar cei de la Rolls merg pe ideea ca proprietarii sa-si conduca singuri masinile … Cica, asa pot aprecia mai mult calitatile masinii …

    00
  12. Acum mai depinde si de ce bolid de zeci/sute de mii de euro discutam. Daca facem referire la o masina tanc de tipul Seria7 sau vorba ta un Rolls atunci da poti sta in spate unde este practic tot confortul. Dar daca vorbim de un coupe….e si normal sa te dai ciumeg in fiecare zi, chiar daca unii fac asta pe cei 200m dintre semafoare. Ca sunt ei tampiti asta este o alta discutie…

    00
  13. Un 7er sau un S-Klasse nu sunt masini de exploatat de pe bancheta din spate, principalele gadget-uri sunt concentrate tot in jurul soferului si spatiul din spate nu e CHIAR ATAT de mare. In plus, profilul financiar al proprietarului tipic nu prea se potriveste, masina nu e suficient de scumpa incat cheltuiala cu un sofer permanent sa intre in cadru cum trebuie.

    Daca vorbim de Rolls sau Maybach da, mi se pare complet ridicol sa vad niste tarani ce nu stiu nici macar sa scrie „Rolls Royce” cum si le conduc, e doar una din tonele de dovezi ca traim intr-o tara de rahat si prostia e la putere. Merita sa te mai agati de asemenea aspecte ? E doar consum inutil de energie.

    PS: masinile astea nu sunt „bolizi”, n-au nicci o legatura. Sau o iei si tu ca fufele alea de la stiri, la care orice masina ce nu e Dacia 1310 e „bolid” ?

    00
  14. Numai bine de banii aia iti faci un abonament la o firma de taxi ? fac pariu ca senzatia e aceiasi. Iar daca nu esti copilot de taxi sau vreo curva care iti place sa schimbi tu vitezele la ce dracu te mai inghesui sa te pui in fata, stai in spate ca de aia ti-ai inchiriat sofer sau te crezi la cinema cu bilet in primu rand.

    00
  15. Foarte mare dreptate. Gigi e cel mai tare cu maibacu :) De ce sa apari in presa ca ti s-a ridicat permisu ? ca zburai cu 200 ? nu mai bine ai sofer? De ce sa nu bei un pahar de sampanie la o intalnire de afaceri si sa pleci fara griji? fara sa te dea astia la stiri ca te-ai suit baut la volan … de ce sa nu iti vezi de business pe drum in loc sa fii atent la trafic? sa vorbesti la telefon…sa verifici mail-uri…
    Am mai observat o prostie : toti astia cu masini gen Q7, range rover, Mercedesuri, bmw-uri, nu au bani de un handsfree , stau cu telefonul la ureche sa ii opreasca politia.

    00
  16. Inteleg ideea articolului, dar e fals pentru ca nici unul din verii Becali nu mai au Rolls. Au Range Rover.

    00
  17. Pentru placerea condusului exista jucarii rapide, eventual decapotabile, pe care sa le scoti duminica din garaj si sa te dai nitel pe niste drumur frumoase, admirand peisajul. Limuzinele sunt pentru jupanul di spate, care vorba ta, in trafic citeste ziarul, isi fructifica timpul pretios, raspunde la mailuri si asa mai departe. Dar de unde sa inteleaga asta borfasii astia imbogatiti peste noapte?

    00
  18. vecinul din dreapta( vecin in sens de „cea mai apropiata din dreapta”)
    isi conduce singur phantom-ul ,mi-a spus ca fara relache-ul oferit de condus nu ar fi in stare sa faca fata unei zile,da el e un capitalist imputit fara 2000 de ani de istorie,in plus isi tunde peluza singur

    00
  19. Vali, te-au prins paparazzi de la evz la Monte Carlo:

    B-07-ZSO e a ta, nu? :)
    Articolul intreg e asta: (poza e a doua de jos)

    00
  20. Educatie de taran, care doua generatii in urma mer’ea cu calul/caruta, nu cu trasura cu vizitiu; pentru noi locu’ mortului este locul de onoare, iar locurile din spate ie pentru fraieri; nu-s 20 de ani de cand soferul, macelarul, aprozarista, frizerul,… era mai stimati ca invatatoru’ sau medicu’; nu ca acu’ astia din urma ar fi castigat respectu’ pulimii…

    00
  21. de unde bani de sofer? majoritatea astora cu masini scumpe nu au bani de revizie, de carburant sau de dus la spalatorie. ii vezi cum spala masina in fata casei cu furtunul (dar nici galeata nu e o exceptie), ii vezi cum se duc la service si comenteaza ca piesele sunt scumpe si cum pun carburant de 50 de lei. sunt vremuri nasoale pentru ei, au vandut tarlaua cu cartofi mostenire de la bunici, specula imobiliara nu mai merge deloc iar in italia si spania au interdictie sa intre. in plus cum sa isi ia sofer? pai daca ala e sofer profesionist isi permite sa treaca pe rosu sau printre bariere? sau sa zburde prin oras cu 140? nu prea, ca ramane fara paine.

    00
  22. Mie imi place sa conduc. Daca as avea atatia bani incat sa imi iau o masina puturoasa si de lux, probabil ca as conduce-o eu. Nu din zgarcenia de a plati un sofer, ci din pasiunea pentru condus ori cel putin din simplul motiv ca nu as rezista sa nu-mi critic soferul.

    In Romania nu se merita sa ai sofer, avem palate prea putine.

    00
  23. aici ai dreptate, doar ca la noi ….. cliseu=saracu’ Brucan……mai avem pana la transformarea in bine a mentalitatii inca vreo 20 de ani

    00
  24. Depinde clar de caruta. Dupa cum spunea cineva mai sus (mai multi cineva de fapt), o caruta „sport” si iute la manie se savureaza de la volan. Acu’ e adevarat ca se savureaza unde poti sa o calci (in tarile care au totusi niste km de autostrada mai multi decat numarul nostru de la pantof) si nu in trafic la 20 la ora intre semafoare. Inteleg insa orgasmul de a simti herghelia sub fund in cazul asta.

    Daca vorbim de limuzine insa, iar is de acord ca eu, ala de face bani sa tina magadaul pe langa casa, as fructifica timpul ala din trafic cu laptopul pe brate si telefonul in ureche, conducandu-mi imperiul (si) de pe bancheta din spate si golind cate un pahar de Moet sau ce mai beau astia.

    Sunt masini pe care le „savurezi” la volan si pe altele cu sofer. Ca asa se face :)

  25. c’mon.thats crap now.peste 2 saptamani o sa scrii invers.”florate logica. de ce sa iti iei un bolid de xshpe sute de mii de euro daca nu ai curiozitatea/interesul/placerea/emotia/whatfuckingever sa-l conduci vreodata singur. esti om de afaceri pretuiesti banul pe care il futi. pe masini si femei cu a caror carcasa te prefaci ca-ti mentin regnul social(da, regnul!). dar tot iti bagi…piciorul(sa zicem) in acceleratia lor”..yea yea.thats you:)
    vino back cu critica ta exagerata dar logica :))

    00
  26. Imi amimtesc un reportaj scurt de la TV cand Columbeanu isi luase un Maybach (parca d’asta era, oricum o limuzina). Au adus-o in fata casei, iar el a chemat-o pe nevasta-sa sa o vada. Primul gest al tzoapei a fost sa deschida usa din dreapta fata si sa se aseze langa locul soferului. Da-o dacu’ – asta spune multe!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube