Social Media full throttle

De obicei, în anii precedenți, sfârșitul anului era foarte aglomerat. Se cheltuiau ultimii bani, se făceau chestiuțe drăguțe, se trăgea tare pe vânzările de sărbători. Și apoi ianuarie și februarie erau luni moarte. Onlineul se dezmeticea pe la jumătatea lui martie, se scotea mirosul de șorici din birou și se pregăteau campaniile de Paști.

Anul ăsta a fost diferit. Sfârșitul de an a fost foarte bun, iar campaniile au continuat și în noul an. Și asta din două motive simple:

  • oamenii au stat pe bani câțiva ani și au realizat că nu fac vânzări dacă taie din cheltuielile de marketing și nici dacă stau cu ei la saltea și au ieșit la atac. am luat două joburi de consultanță de la oameni care până acum aveau prezență minimală în online și aveau de gând să reinvestească în promovarea produselor proprii mai mulți bani decât o făcuseră în anii precedenți.
  • multinaționalele au primit ordin de la centru să facă lucruri pe social media. și asta înseamnă ceva diferit fața de mișcările de până acum (celebrul “hai să facem ceva pe internet dacă ne mai rămâne buget”). ce, rămâne să afle fiecare pe pielea lui.

Problema de care se lovesc oamenii care vor să cheltuiască niște bani pe rezultate pe online este că nu există foarte mulți oameni care să le ia banii. Și au de ales între impostorii pe care îi vedeți demascați pe aici și oameni care livrează, dar care sunt mai dificili și mai scumpi. Mult mai scumpi. Oameni care n-au 20 de advertoriale în 30 de articole, care știu să scrie, care au ce scrie, pentru care brandul personal e un rezultat al muncii depuse până acum, nu un scop în sine.

Până prin vară e de muncă.

 

lion3

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. Crezi că vom vedea anul acesta o creștere substanțială a bugetelor pentru online?

    00
  2. Io fac parte din sulimea de rand si am un rahat de firma oarecare. De ce dracu as apela pentru „prezenta in social media” la un blogger de succes care scrie doar pentru alti bloggeri ? (si are o tona de unici, cica), ca aia oricum nu cumpara nimic, ci asteapta cadouri ? Si ma refer la bloggeri seriosi, cu trafic greu. De ce as intra io zilnic la chinezu sau manafu sau whatever stii tu mai bine daca nu am ce citi acolo? Nu sulimea de rand e publicul tinta? Pe aia ma gandesc ca nu-i atragi cu povesti despre web punct nspe sau strategii de social media sau mai stiu io ce abureli. Cate milioane de bloggeri sunt in Romania de se citesc cu atata spor intre ei?
    Zi-mi frate ceva interesant, o stire tare, o poza cu pisici sau gagici faine, sa revin si a doua zi si a treia samd
    Scuza-mi degringolada, da nu inteleg ce e in capu alora care angajeaza specialisti media uneori – e asa greu de priceput evidenta?

    00
  3. Eu as fi multumita doar sa-mi iau banii de la agentii. Sunt doua care inca nu au platit din 2011. :(

  4. Pai si nu scrii de ‘bine’ despre ei? Pana acum stiam ca sunt atenti cu astia mari, ca un articol bine plasat la voi le ‘arde’ afacerea de la temelie. Se pare ca nimeni nu scapa de nesimtirea unora. Si cica sa alergi sa faci situri in romaneste, ca e piata buna. Sigur ca da …

  5. NOU
    #6

    @dojo @zoso 2 ani, 4 ani? dar cu ce ati gresit?

    00
  6. @Dragos Bunea: am facut prostia sa facem afaceri cu romani si sa acceptam povesti de genul ‘las’ ca platesc peste 3 luni dupa campanie’, ‘acum nu am bani’, ‘la toti ne e greu’ etc.

  7. inteleg si unii rolul important al online-ului

    00
  8. Dojo, halal credibilitate trebuie sa ai tu daca mergi pe conceptii de genul „scrie de rau daca ai ceva de impartit cu cineva”. Esti cam la nivelul trustului Intact care arunca cu rahat aiurea in toti cei cu care au conflicte. De parca ar si interesa pe cineva cine ti-a achitat facturile si cine nu.
    Cum bine zicea unul din comentatorii precedenti, multa lipsa de minte trebuie sa aiba o firma/corporatie pentru a plati „oameni din online” pentru consultanta. Cu tot respectul cuvenit, ma intreb consultanta in ce? Cum sa iti faci cont pe facebook?

    00
  9. @dojo, zoso şi ceilalţi blogeri cu multe oo: datoriile se prescriu în 3 ani, dacă în acest timp n-aţi luat nici o măsură de natură a întrerupe sau reseta termenul de prescripţie.

    00
  10. @jiji: dar de ce să nu informăm lumea despre cine e serios și cine nu?

    00
  11. @jiji

    Dojo este web developer. Face site-uri. Muncește. Își dedică din timp și energie pentru a-i ajuta pe alții în scopul lor. Deci muncește. Și aș vrea să știu cine-i rău platnic, să n-o mușc și eu.

    Te bagi ca musca-n lapte, amice…

    00
  12. @jiji Online-ul e plin de unicorni si zane, ba chiar de ciupercute vorbitoare. Vezi tu, e nevoie de ceva munca sa ii arati omului cu se se confrunta. Iar cand tu muncesti si nu esti platit, este corect sa dai cu el de pamant.

    Din ce vad la tine, tu esti guru in ale internetului. De ce nu ai da ceva consultanta in jur? Preferabil gratuit.

    00
  13. @dojo, @vali petcu: pentru recuperarea de creante exista solutii …

    00
  14. @Jiji, nu sunt consultant de social media, sunt web designer. Asa imi castig painea. Si o fac bine, pentru ca respectivii clienti platesc IN AVANS serviciile, pas cu pas (40-40-20%). Problema este cu agentiile de publicitate din romania, care nu platesc la inceperea campaniei, platesc MULT dupa ce s-a terminat. La peste 3 luni de asteptare cum merge in general cu ele, imi permit sa folosesc ‘mult’.

    Datoriile in cauza sunt facturi neplatite din septembrie 2011. Publicitate pe blog, contract ce stipuleaza ca timp de 24 de luni le ‘inchiriez’ headerul pentru bannere si sunt platita o anumita suma lunar. LUNAR!

    Am pornit campania si din prima luna s-a trecut la intarzieri. Dupa 6 luni am primit ceva bani, apoi iar cateva luni pauza, scandal, inca o plata etc. S-a desfasurat doar un an din contract (s-a inchis campania dupa 12 luni, dar eu am aflat dupa alte 6 luni, timp in care am pastrat locatia pentru agentia in cauza, refuzand alti clienti care ar fi platit). Am aflat apoi cu mare bucurie ca primesc bani doar pana in data ‘inchiderii’ campaniei (deci am tinut amboulea bannere ramase de pe server jumate’ de an.

    Hai sa spunem ca si la asta inchid ochii, ca-s mai fraiera de felul meu, dar inca mai am de primit bani. 600 de euro, care poate pentru tine nu sunt multi, dar mie mi-ar prinde bine in cont. Bani promisi de prin vara lui 2012, apoi la finalul anului, apoi ultima promisiune (dupa asta nici la email-uri nu mi se mai raspunde): platesc o factura pana la finalul lui ianuarie, si terminam pana in 28 februarie. Voi verifica maine dimineata in cont, daca apare macar o plata, daca nu, maine va delectati cu povestea intreaga si numele agentiei.

    Nu am scris de rau timp de aproape 2 ani, de cand au inceput problemele de intarzieri de plata, pentru ca nu-mi place sa-mi pun poalele in cap. Dar ma deranjeaza cand sunt luata de fraiera. Multi-putini, sunt banii MEI pentru care am semnat un contract. Eu mi-am tinut partea de ‘deal’, astept ca si partenerul in cauza sa o faca.

    Oricum sunt convinsa ca sunt multi care vor avea ceva de comentat despre respectiva agentie, devenita celebra pentru intarzierile de plati.

  15. Robintel pari om ajuns la o varsta. Litigiile civile sau penale se rezolva in instanta, sau prin institutiile de resort. Daca lumea nu ar fi ajuns la concluzia ca asa e cel mai corect si bine, probabil ca ramaneam la stadiul de executii publice si dreptate facuta individual.

    Avem recentul caz cu plasma de la nu stiu ce firma si cumparatorul „prejudiciat”. Daca stiai povestea doar din prisma cumparatorului bagai mana in foc ca are dreptate. Cand ai auzit si povestea celeilalte parti, parca nu mai era totul asa clar. Cine are dreptate sau nu, ramane sa decida instanta nu noi. Pentru ca daca treaba noastra era sa stabilim vinovati, eram judecatori nu comentatori pe net.

    Da, poti sa iti faci un blog personal pe net unde sa iti deversi amator toate frustrarile si problemele personale. Dar e deplasat ca apoi sa astepti sa fii tratat ca un profesionist si invitat sa iti dai cu parerea in calitate de consultant online/social media sau ce denumiri s-or mai inventa pentru ca unii sa isi legitimeze activitatea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.