Semafoare pentru stânga?

Priviți această frumoasă poză făcută ieri în București.

bucuresti-aglomeratie

Sursa înghesuielii este simplă. Nu există semafor pentru mijloc, cei de pe banda a treia se opresc în mijloc și, pentru că numărul mașinilor este mare, nu apucă să facă stânga. Cei care vin din stânga nu pot înainta, că nu au loc de ei și se ajunge la asemenea blocaje.

semafor-stanga

Totul s-ar rezolva extrem de ușor cu un semafor și o bandă dedicată pentru stânga. Două benzi pentru înainte sunt destul, pui cronometre să vadă melteanul că mai are 5 secunde și apoi se face verde și asemenea aglomerații nu vor mai exista.

Acum 6 ani, când m-am mutat în Brașov, un cititor mi-a lăsat un comentariu în care își exprima mirarea despre cum li se dă drumul și ălora stânga și pietonilor în același timp, pentru că e total neproductiv și imbecil.

Și așa e. Rezolvarea e extrem de simplă, trebuie să se vrea. Uitați-vă în schema de mai sus, diferența dintre fig1 și fig2 e că la 2 cineva și-a pus capul la contribuție. Oprescu candidează a treia oară la primărie, votați-l cu încredere.

(sursa foto)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

78 comentarii

  1. Am vaga impresie ca in intersectia din imagine este semafor pentru stanga. :p

    00
    • Are semafor de stanga numai pentru Mihai Bravu, pentru cei care vin pe Ferdinand nu exista. Ieri la 8:30 am plecat de la intersectia Vatra Luminoasa cu Mihai Bravu si la 9:40 parcam la Obor.

      00
    • Da’ pe jos cât ai fi făcut ?

      00
    • pe jossssss? cum ai indraznit sa intrebi asa ceva?

      00
    • @Misu – stii ca defapt problema a fost alta. Ieri a fost un accident la Perla care a dat peste cap Mihai Bravu, Dristor, Colentina (+Pantelimon), Mosilor, Stefan cel Mare, Dorobanti, Iancu de Hunedoara, Victoriei.

      00
    • maxim 15 minute, mers lejer :)

      00
    • @Gupi, daca tu imi spui ca ti a luat 1 ora sa traversezi Comarnicul, tu mergand de la Bucuresti la Brasov, cum ar fi ca eu sa iti spun ca ai fi facut 20 min pe jos?

      00
    • Misu, vorbim de trafic in oras, in zona relativ centrala.
      Am pus intrebarea cat se poate de sincer, pentru ca nu stiam ce distanta ai facut in 1h 10min.

      Eu merg in fiecare dimineata cam 2km pe jos cu fiu-meu pana la scoala si in 25 de minute ajungem relaxati. Daca as merge cu masina, ar dura vreo 40 de minute, asa ca o folosim doar la urgii.

      In Timisoara.

      00
  2. Ideea cu semafoare de stanga mi se pare foarte buna. Ma uit la putinele intersectii care au asa ceva (una e chiar la mine in zona, pe Iuliu Maniu) si se simte diferenta.

    Problema insa, este cu cei care se incadreaza pe banda de stanga dar merg inainte (sau chiar mai rau, constata ca trebuie sa vireze la dreapta). Si cazurile sunt foarte multe in Bucuresti (una ar fi la lujerului, dinspre veteranilor spre politehnica)

    00
    • Da, nu e o idee rea, dar… traim in Bucuresti.
      Un exemplu este Biruntei cu Sos. Catelu, unde este semafor de stanga, cu banda dedicata, dar traficul este atat de intens incat banda este neincapatoare. Asta n-ar fi o problema, dar melteanul adevarat sta sa faca stanga si pe banda de mers inainte (cateodata chiar sub ochii politiei care, foarte rar, viziteaza intersectia).

      00
    • Un pic mai spre nord, la intersectia Stefan cel Mare cu Lizeanu, semaforul de stanga face toti banii.

      00
    • Și mai la nord e un oraș numit Brașov unde se circulă foarte bine. Da, și pe-acolo sunt diverși tâmpiți în trafic dar per ansamblu e incomparabil mai bine-n trafic decât în București.

      00
  3. Aceasta poza e facuta in la inetrsectia Bd Ferdinand cu Mihai Bravu. Problema e ca tocmai acolo exista banda si semafor pentru stanga de pe Bd Mihai Bravu. NU exista semafor pentru stanga de pe Ferdinand si stai asa in aer. Treaba facuta pe jumatate!

    00
    • te-ai gandit ca poate nu e nevoie de banda separata pentru cealalta jumatate?

      00
    • Este nevoie, dar nu este spatiu, chiar daca au mutat statia de tramvai cealalta parte a intersectie. Cum zice unchiul meu mereu cand vine in Bucuresti „o bomba atomica ar rezolva toate problemele din oras”, dupa il refaci de la zero cu cap.

      00
  4. In intersectia respectiva (Hașdeu) sunt semafoare pentru cei care fac stanga dinspre Obor spre Ferdinand si dinspre Iancului spre Foisorul de Foc. Aglomeratia de ieri are alt motiv:

    http://www.ziare.com/stiri/trafic/bucurestiul-paralizat-de-un-accident-produs-la-ora-de-varf-1361583

    00
  5. Vino in Militari la intersectia piata Gorjului, sa vezi acolo semaforizare cu cap; de la Pacii pana la Lujerului semafoarele sunt sincronizate cu curu.

    00
  6. In intersectia respectiva ( pe Mihai Bravu ) exista semafor pentru stanga.

    00
  7. Sa-ti tai venele, nu alta.

    00
  8. Este sigur semafor la stanga. SI daca nu ma insel, si intermitent la dreapta :) Ce lipseste intr-adevar la Dimitrov acolo este un semafor cu timer, dar asta nu e pasare rara in Buc. Cred ca pur si simplu subestimezi aglomeratia de dimineata din Bucale :)))

    00
    • semafoarele contorizate au prostul obicei de a nu putea avea timpi dinamici, in functie de valorile de trafic;
      in teorie cel putin.. asta e motivul pentru care au fost inlocuite semafoarele cu timer din bucuresti (au existat acum multa vreme, cel putin prin centru);

      00
  9. Pai la Dimitrov exista semafoare de stanga dar numai pe Sos Mihai Bravu, nu si pe Ferdinand.
    Ar trebui in majoritatea intersectiilor bagate, de ex la Morarillor se blocheaza intersectia mereu si trebuie sa stea politia in permanenta.

    00
    • sau poate nu ar trebui bagate in toate intersectiile;
      cat timp se face stanga.. toti ceilalti stau;
      poate cu exceptia celor de pe contrasens.. care pot sa faca si ei stanga daca intersectia e suficient de mare incat sa le permita asta (caz in care pietonii stau);
      oricum, verdele pentru stanga intr-o intersectie inseamna concomitent timp de rosu pentru multa lume din acea intersectie;

      prin urmare.. ar trebui chiar sa fie suficient trafic (pe intreaga durata a zilei) pentru stanga.. ca sa se justifice un semafor din asta;

      00
    • Intersectia data de mine ca exemplu, are trafic constant pe viraj stanga. Oricum, preferi sa stai, maxim un minut, sa se elibereze intersectia sau sa te urci pe trotuar ca sa poti merge inainte, asta dupa ce asculti tot playlistul unui radio din cele asa zise „mari”?

      00
  10. asta e intersectia de la perla ? daca da, asa e…exista semafor stanga.
    oricum ieri a fost haos in tot bucurestiul .. dimineata era coloana de la obor pana in voluntari ….la obor era revolutie deja….

    00
  11. Ferdinand cu Mihai Bravu. Are semafor stanga. Tot degeaba.

    00
  12. Ieri a fost o zi speciala, de obicei nu e asa. SI da, exista semafor pentru stanga pentru cei care fac stanga din MB.

    00
  13. In acea intersectie exista semafor pt stanga, e intersectia bd ferdinand cu sos mihai bravu.
    Cauza blocajului a fost alta:
    http://metropotam.ro/La-zi/accident-grav-pe-soseaua-stefan-cel-mare-traficul-paralizat-si-intarzieri-de-zeci-de-minute-la-ratbm-art3875108858/

    00
  14. cand le spuneam colegilor din tara despre semaforizare separata la stanga se uitau ciudat la mine (unii din bucuresti si Constanta), acum daca le-as spune de sens giratoriu in intersectie…
    Poate si de aia „uneori” viata e mai linistita in Brasov. (nu chiar de fiecare data!)

    00
  15. O turma de imbecili nesimtiti care pleaca in acelasi timp de acasa sau de la serviciu.
    In rest bine ca „numărul mașinilor sunt multe” ;)

    00
    • Daca programul de lucru incepe si se termina la aceeasi ora, oamenii pleaca si se duc aproximativ din/in aceleasi zone/cartiere…….. aaaa, ce voiam oare sa zic?!
      A, da, mi-am amintit – eu circul 95% cu metroul.

      00
  16. NOU
    #35

    Intersectia de la Dimitrov este semaforizata pe stanga… Ceea ce vezi acolo este modul in care se respecta regulile de circulatie de catre soferi… Si lipsa aplicarii legii de catre politie…

    00
  17. Alti factori care contribuie la blocajele din Bucuresti ar fi:

    – strada cu 3 benzi se transforma in strada cu 2 benzi imediat dupa intersectie (sau chiar din 4 benzi inainte devine cu 2 benzi inainte); chiar si in intersectia din imagine se intampla asta;

    – benzi foarte late (probabil pentru tancuri) care dupa intersectie devin benzi „normale” sau chiar inguste; benzile foarte late motiveaza soferii sa „inghesuie” mai multe masini pe aceeasi banda si apoi intra cine/cum poate pe strada ingustata;

    – masini parcate in spic in zone cu parcari paralele -> ingusteaza o banda si uneori o blocheaza complet; masini parcate in zona cu oprirea interzisa -> reduc latimea unei benzi sau chiar o blocheaza complet; cele doua situatii sint de multe ori sprijinite/initiate/sustinute de parcagii care blocheaza cu diverse obiecte (borduri, cutii, fiare) locurile de parcare astfel incat sa poata ei controla cum si unde se parcheaza;

    – colturile multor intersectii sint blocate de masini de taxi (dar nu numai); nu cunosc legislatia pentru taxi-uri dar nu cred ca e legal sa stai parcat pe colt;

    00
    • cand sunt 10 masini per loc regulamentar de parcare.. trebuie sa parchezi undeva;
      nu contest ca nesimtirea unora e foarte mare si implicit parcarea lor incurca multa lume (aici ii includ si pe cei care blocheaza accesul pe trecerea de pietoni si nu numai);

      insa a spune ca masinile parcate in in spic in zonele cu parcare laterala sunt raul major.. desi tehnic adevarat.. e o „misreprezentare” a adevarului;

      00
  18. Da și nu! Ține și de educație (sau meltenism)! De exemplu, intersecția Mihai Bravu – Bulevardul Ferdinand pe sensul Mihai Bravu are semafoare pentru stânga! Ghici ce: o grămadă de idioți folosesc banda de stânga pentru a forța direcția înainte! De ce? Pentru că pot și pentru că Poliția Rutieră e lipsă! !

    00
  19. Mi se pare mie, sau parca se vede un politist in intersectie?

    00
  20. Exista semafor pentru stanga acolo. Ieri a fost o zi si mai speciala in trafic din cauza unui accident la intersectia Dorobanti cu Stefan cel Mare. A durat o ora sa faca masuratori si ce mai aveau ei de facut si s-a creat un efect de domino pe o raza de 7 8 km…

    00
  21. Sursa inghesuielii intr-adevar e una simpla, era promotie la Iskender :)

    00
  22. NOU
    #43

    La ce te referi tu se numeste semafor cu 3 faze, faza a 3-a fiind cea la stanga.
    Insa problema pica pe undeva intre politie si primarie si nimeni nu rezolva. Am in apropiere o intersectie de acest fel si dimineata si in perioada sarbatorilor se blocheaza.
    Ironia face ca in apropiere sa fie „loc” in care vine politia cu radarul. M-am dus si am spus unuia „oare nu se mai poate pune o faza spre stanga la semafor?”. Dupa intrebarea evidenta „ce-i aia faza?” mi-a raspuns sec ca e treaba primariei. Dar pe aia cine-i anunta de problema ?

    00
  23. Exista semafor de stanga acolo. Cel mai probabil nu functionau in acel moment.
    Am locuit la 100 de metrii de intersectie.

    00
  24. contextul pentru poza oferita exemplu: ieri de dimineata a fost un accident grav in zona stefan cel mare cu dorobanti.
    in articol sugerezi ca problema aia e zilnica – nu este.

    00
  25. Gresit,Ieri dimineata a fost un accident grav la stefan cel mare x dorobanti au fost blocate mai multe intersectii in spate ceva timp pana s-a eliberat la dorobanti.

    00
  26. Intersectia respectiva este semaforizata pentru stanga. Probabil ca daca nu era, blocajul era mai mare. Sau mai mic :).

    In traffic cel mai bun model este cel al vaselor comunicante, gen sistemul sanguin, in care cantitatea de lichid (in acest model masinile) este constanta, vasele pe care circula (soselele) sunt aceleasi, numai ca lichidul isi gaseste foarte simplu vasele libere, realizandu-se astfel circulatia, pe cand, in traffic auto, soferii o iau pe arterele cunoscute.

    In plus, in Bucuresti sunt aprox 1,3 milioane de masini, iar in BV probabil 100k. si nu cred ca in Bucuresti sunt de 13 ori mai multe strazi/suprafata carosabila decat in Brasov. 5% din masinile din Bucuresti blocheaza traficul oriunde in alta parte in tara, nu datorita competentelor lor automobilistice, ci pur si simplu ca infrastructura este extrem de depasita.

    00
  27. NOU
    #48

    Acolo e semafor si banda pt stînga. Problema o constituie, defapt, cretinoizii ca nu stiu sa vireze la stînga.

    00
  28. pe pe stefan nu ai voie sa faci stanga catre barbu vacarescu..e un semn cu obligatoriu inainte si unu cu interzis stanga

    00
  29. Din câte văd, în București încă se face la stânga cu ocolirea centrului intersecției – pe lângă toți factorii pe care i-ați pomenit deja, sensurile opuse de făcut stânga se blochează și reciproc. În alte orașe oamenii nu depășesc centrul intersecției, și cele două benzi de stânga pot să coexiste frumos și armonios una pe lânga alta, nu împletite.

    00
    • Dacă s-ar face cum spui, nu s-ar mai putea umple intersecţia cu 3-4 rînduri de maşini în paralel, care vor toate să facă stînga. Noroc că Giani ştie să evite varianta propusă de tine.

      00
    • daca nu faci centrul imaginar nu ai vizibilitate si se blocheaza si mai tare treaba. De ex intersectia Decebal – Dristorului nu iti permite sa faci centrul imaginar, deci e banda dedicata stanga, nu e si semafor. Asa ca de pe decebal pe dridtorului , venind de la piata muncii, la un verde trec maxim 2 masini . Unde mai pui ca Dristorului cu 1 banda pe sens (1.5 hai) are prioritata fata de Decebal cu 3 pe sens…

      00
    • Asta n-o mai înțeleg. Cum adică nu ai vizibilitate? La ocolirea centrului intersecției, câte mașini intră până se blochează reciproc? 3? 4?

      00
  30. Am trecut de cateva ori prin intersectia asta. Astia care stau pe banda de stanga sunt niste prosti. Meltenii adevarati se incadreaza pe linia de tramvai.

    In plus de asta, nu uitati regula de Bucuresti: „Daca e galben calc-o ca se pune rosu, daca e rosu calc-o ca se pune verde la ailalti”.

    00
  31. Degeaba exista semafor pt stanga daca meltenii intra in intersectie pe ambele linii de tramvai…

    00
  32. NOU
    #56

    Solutia pt acea intersectie e prevazuta ca fiind
    1. Sens unic Ferdinand cu Pache Protopopescu (Iancului)
    2. Interzicerea stanga pe Mihai Bravu, si obligarea la mai multe manevre fie de dreapta-stanga pe sensuri unice, fie dreapta de trei ori

    In absenta semaforului la stanga se pot deschide sensurile de circulatie pe rand

    Solutia insa este giratoriul, si unde e aglomeratie, giratoriul cu semafor.
    Sunt intersectii precum cea de la lujerului unde poti interzice stanga spre Grant, cand ai un giratoriu la 200m (Cel de la Cora). Ii bagi in giratoriu, ii intorci si gata…

    00
  33. Chestia aia cu „cronometrul” de la semafoare mi se pare o idee absolut geniala.
    Si imi aduc aminte ca in Brasov am vazut prima data benzi de stanga. La aproape fiecare intersectie ai banda pentru stanga!

    00
  34. Noroc că nu se grăbea nimeni.

    00
  35. Ce tot vrajeala cu uite semaforul, nu e semaforul, dar aia de merg pe linia de tramvai pe langa refugiu sau cei de pe contrasens nu-i vede nimeni? Le-as trimite la toti amenda acasa, pe principiul daca vezi ca este aglomeratie de ce naiba te bagi mai adanc acolo.

    00
  36. Alte exemple de imbecilitate marca Oprescu:
    Pe Calea Văcărești se construiesc două pasaje, unul e terminat și a costat 35 mil de euro, al doilea de la Piata Sudului e in lucru si nu se stie la cat va ajunge. Teoretic aceste pasaje se fac pentru eliminarea semaforelor, fluidizare, etc. Intre aceste doua pasaje, primaria a construit un semafor pentru cei care intra la Mall Sun Plaza. Deci cheltuim zeci de mil de euro si un cartier cu 200.000 de oameni asteapta la un semafor pentru 5 clienti ai Mall-ului ??!!!

    00
  37. in intersectia aia exista semafor pt stanga pe mihai bravu. aglomeratia de ieri a fost din cauza unui accident urat la piata obor. (de obicei intersectia de acolo este aglomerata dar nici chiar asa.)

    00
  38. Alte exemple de imbecilitate: In statiile de tramvai cu parcare lângă ele (cum e cea de la Bricostore Orhideea) au pus garduri ca nu cumva sa poti sa lasi masina in parcare si sa treci in statia de tramvai, garduri aberante fara sens. Asta e concepția lor despre park and ride.
    La Kaufland Compozitorilor au facut intersectie semaforizata pt Kaufland in timp ce intersectia 1 Mai cu Titel Petrescu este nesemaforizată și înregistreaza trafic, deci tot cartierul asteapta si noaptea la semafor cand Kaufland e inchis.
    La Grozavesti, primaria a construit o parcare pe care a inconjurat-o pe toata cu gard urat de sarma in stil Mumbay. Dupa ce si-au dat seama ca nu poti intra din parcare in statia de metrou, a venit un Dorel și a făcut o gaură în gard. Acum toti trec prin gaura din gard ca indienii.

    00
  39. Perfect de acord cu modificarea intregului sistem de semafoare vechi de zeci de ani in Bucuresti. Mai mult, as adauga semafoare independente, in sensul in care daca se face verde pe directia nord – sud, nu se face neaparat verde si pe directia sud – nord.

    Totusi, revenind la ce s-a intamplat ieri. Folosesc de 5 ani zilnic aceasta intersectie. Ieri a fost un caz mai special. Cu putin inainte de a fi facuta aceasta fotografie, avusese loc un accident destul de grav cu victime (ranite). In rest, intersectia se traverseaza in maximum 2 cicluri de semafoare din orice directie (la ora de maxima aglomeratie).

    00
    • Exista un sistem modern de semaforizare in bucuresti in anumite intersectii rutiere :)inclusiv mb x ferdinand.problema critica consta in faptul ca strazile orasului nu au fost concepute sa sustina marea de masini din prezent si ca pe multe bulevarde sunt masini parcate in prima banda non stop.

      00
  40. Pentru inceput ar fi bine ca bucurestenii sa renunte la ocolirea centrului imaginar al intersectiei atunci cand fac stanga !

    00
  41. Soluția traficului în București și – pe termen scurt – a bugetului local este camere în fiecare intersecție și pliculețul cu amenda acasă. Dacă nu ai plătit amenda în X luni, confiscat mașina și vândută pentru recuperarea datoriei.Nu există țări civilizate, ci doar țări bine amendate.
    Partea nasoală este că, după un timp, o să scadă PIB fiindcă nu se vor mai vinde atât de multe mașini, nu se va mai folosi atâta combustibil, se vor închide servisuri, firme de piese auto, nu se vor mai cumpăra atâtea medicamente pentru „nervi”… Tough choice.

    00
  42. nu ajuta nici semafoarele pentru stanga

    e unul in brasov pe 15 noiembrie ( inainte de panini) care are banda 4 exclusiv stanga, banda 3 stanga + inainte, 1-2 pentru inainte dar avem foarte multi grabiti ( inclusiv zoso ) care incep sa planga cand banda 3 se blocheaza cand cineva chiar faca stanga legal de acolo, fara a se gandi ca au inca 2 benzi la dispozitie 1-2

    conteaza si intersectiile, la fel de mult insa conteaza si oamenii

    00
  43. Mi se pare mie sau vad masini pe liniile de tramvai?

    00
  44. Aşa ceva ar trebui şi în România, nu ai voie să intri aici dacă vezi că nu ai unde ieşi

    00
  45. Un mare plus pt cele 2 trolee care au blocat tot.Era evident ca aveau loc sa treaca intersectia…

    00
  46. asa e. Cu banda dedicata. Ati auzit vrodat de bucurestean care sa faca stanga de pe banda de inaintE?

    00
  47. s-a facut treaba asta la stefan cel mare cu floreasca. ce sa vezi, fraierii tot stau pe banda de stanga si claxoneaza ca niste animale ca sa li se faca loc… conteaza mult si de cati idioti se nimeresc in acelasi timp in aceeasi intersectie.

    00
  48. Da amenzi pentru intrat in intersectii blocate si pt. mers pe linia de tramvai pe când se vor da?!

    00
  49. nu e nevoie de niciun semafor de stinga ci de o alta gindire a timpilor semafoarelor. daca ar exista 4 timpi, cite unul pe sens ( adica de pe fiecare strada) atunci s-ar putea trece foarte usor. Din pacate, cine e din Bucuresti, poate observa cu usurinta ca nu prea exista 2 intersectii simultane cu aceeasi timpi(sincronizari) la semafoare… Deci, verde pe un sens..toata lumea inainte, la dreapta , la stinga..si tot asa…

    00
  50. Stai linistit ca la Timisoara e la fel. Intersectii semaforizate dar cu verde in acelasi timp cu cei de pe contrasens. Cozi la stanga, trec 2-3 masini pe verde si 10 pe rosu. Ma intreb cu ce ajung la lucru responsabilii din comisia de circulatie, cu elicopterul ?!!! altfel nu imi explic cum nu se sesizeaza!

    00
  51. Degeaba e acolo banda cu semafor decalat pentru facut stanga ca vine un zoso cu subaru al lui de BV si tot inainte vrea…

    https://vid.me/B2zR

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.