Cum s-a schimbat consumul anul acesta

Știți, a crescut consumul, deci economia duduie, deci e bine, deci Ponta președinte. Aș lăsa la o parte componenta politică și cifrele și m-aș concentra pe componenta umană. Oamenii din spatele cifrelor.

M-am uimit un pic când am văzut că luni seara Centrul Vechi din București este absolut plin. La 7, la terasa unde eram erau 3 mese ocupate, la 8 era plin tot. Și nu doar la terasa unde eram, ci și la terasele din jur. Vreo două aniversări, dar în rest oameni ieșiți să ia masa sau la petrecut, deși era luni.

Explicația ține mai degrabă de sociologie decât de economie: în locul unei vacanțe de o săptămână la mare sau la Viena, oamenii preferă două weekenduri la mare, două la munte și în rest ieșim în oraș și ne păstrăm tabieturile de consum: telefon nou, mobilă nouă (de ce credeți că Ikea a introdus comanda online?), haine noi (magazinele de haine din România au avut vânzări record anul ăsta), tabletă nouă pentru ăla micu, televizor, tot ce se poate.

De aceea vedeți așa mare foșnetul pe blogurile de turism, de aceea vedeți așa mare înghesuiala la mare și la munte, de aceea vedeți atât de mult piar pentru evenimente locale și interne. Că public este.

plaja-3

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

19 comentarii

  1. vorba aia: pauzele mici si dese…

    00
  2. cu alte cuvinte: da, consumul s’a modificat incremental, cum ar spune dom’ palada (fac o paranteză aici: băi, pe amicu’ turambar l’a lovit cineva cu leuca’n cap? cum dracu’ să declari că în tinerețe erai admirator al lui pleșu, dar acum, la maturitate, te’ai lecuit, ești admirator al lui ponta?!?)
    dar aceasă creștere e localizată, extrem de localizată, și bazată mai mult pe un fel de wishful thinking și pe firavele infuzii dinspre economiile externe care și’au revenit cât-de-cât și care au ceva interese/afaceri aici.
    pentru ca o adevărată creștere să poată să se întrețină/dezvolte trebuie să’și aibă rădacinile în producția și serviciile locale. și majoritatea chestiilor ăstora țin de clasa de mijloc generată local, nu importată corporatist.

    00
  3. Ce mișto e poza asta din Mamaia! Sau e din Vamã?

    00
  4. Cu alte cuvinte, s-a schimbat viteza cu care ne traim vacantele. Totul se transforma in „something”-break. City-break, evening-break, lunch-break. Pauze dese, de slaba calitate si petrecute cu ochii in tehnologie in locul deconectarilor totale si a tihnei cu care se traiau concediile in anii trecuti.

    00
    • cam așa ceva.

    • In anii trecuti nu citeati nici macar cate un ziar in concediu? Sau sub deconectare totala intelegi sa nu pui 5 poze pe zi din concediu si sa raspunzi la comentarii de pe facebook?

      00
    • Da, asta imi aduce aminte de un articol anterior..

      https://zoso.ro/owned-operated/

      Acum depinde, unii ies la anumite terase, preturi piperate, doar ca sa arate la lume ca isi permite, cunosc cel putin 2 cazuri..
      N-am idee, sincer, cat sunt preturile in astfel de locatii.. ori daca in ele este inclusa chiria si.. „locatia”. Aglomeratia, nu merita efortul deplasarii pana acolo. Cred.

      00
  5. Deci oamenii, desi stau prost cu timpul aleg sa renunte la vacante (chiar si la munte cu cortul) pentru un telefon sau mobila ? Cum demonstrezi macar probabilistic teoria asta ?

    00
    • retailul a crescut, ceea ce e ilogic pe timpuri de restriște. in ultimele weekenduri a fost aglomerație spre munte, ceea ce e puțin ilogic, ca de obicei oamenii se duceau vara la mare și mai puțini veneau la munte. acum ambele destinații sunt aglomerate. 200km până la mare sau la munte sunt mai ieftini decât 1.500km până in grecia.

      am o rugăminte. verifică tonul. nu e prima oară.

    • Scuze, da jur ca e doar vina bariera impusa de interactiunea in scris. Te citesc cred ca de prin 2007, e ca si cum te-ai cunoaste cu un om de 8 ani desi el nu te cunoaste. Te mai enerveaza cu pareile lui, il mai enervezi si tu, il vezi ca musca, musti si tu, da mie in general imi place ce faci si ce scrii. E drept ca intervin doar la atac, da nu o fac rautacios.

      00
    • Eu am inteles ca spui ca au renuntat definitiv la ideea de vacanta de o saptamana sau doua in favoarea iesirilor de weekend + cumparaturi. Si refuz sa cred ca sunt mai multi oameni suficient de idioti incat sa schimbe timpul liber de trait viata pe un telefon mobil.

      00
    • vacanța trece, aifonu rămâne.

    • uite ceva amuzant: iunie-iulie-august erau luni moarte în online. dar unele siteuri au avut trafic mai mare cu 15%

  6. ok. lămurit cu restul? :)

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube