Scandalul cu avionul picat moare încet…

Dacă se întâmpla cu o săptămână mai devreme, Arafat era deja concediat. Așa, acum se trage de timp până mâine, când lumea deja nu mai are chef de scandaluri, vrea cumpărături, caltaboși, drob și leacuri de mahmureală.

Și lucrurile vor rămâne așa.

carucioare-cumparaturi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. Pe partea asta cu accidentele aviatice e greu de tras cineva la rapundere.
    In general cand e vorba de accidente se stabileste mai greu culpa .
    Asa ca asta e, mai asteptam pana data viitoare.

    00
    • Cred ca e vorba despre ce s-a intamplat post-accident.

      00
    • Da la noi numa asa se intampla ,ba se prabusesteste in creierii muntilor unde nici semnal GPS nu e si dureaza 5 ore pana ajung salvatorii,ba cade in mijlocul lacului si pana gasesc aia cheia de la barca ,costruiesc altii niste vasle.
      Asta e ,tara de cacat ,accidente pe masura.

      00
    • Păi Arafat ar trebui împușcat dom-le !
      Cum și-a permis să nu sară primul să vâslească sau să învârtă de elicele elicopterului ăla câns s-au oprit ?

      00
  2. Am citit eu undeva ca modelul asta de elicopter are ceva probleme cu apa in rezervor.

    00
  3. Nu stiu ce sa zic… adica… cam ce vina are Arafat pentru accidentul asta? Sistemul condus de el salveaza multe vieti, dar cum se intampla sa fie cazuri pe care nu le salveaza, hop! Jos cu el. Nu am treaba cu Arafat, urasc pe Ponta si pe PSD-isti, dar sa nu exageram.

    00
    • E al doilea accident aviatic in care oameni care mai aveau zile au murit din cauza incompetentei. Da, sistemul salveaza vieti dar si ucide FARA ROST!

      00
  4. Stie cineva mai multe despre povestea lui Bogdan Dumitru, cel caruia i-a disparut drona cu care a filmat acolo imediat dupa accident ( https://adevarul.ro/locale/constanta/drona-survolat-lacul-siutghiol-imediat-prabusirea-elicopterului-smurd-disparuta-urma-1_5492d0c1448e03c0fddab1c7/index.html ) ?

    00
    • Am vazut la TV cateva stiri despre asta. Cred ca ala cauta publicitate pentru a-si gasi drona moca, ca altfel nu i-o recupereaza nici dreaq din apa aia la 2 grade.

      Ii inteleg durerea ca a pierdut vreo 1000 de euro, dar stia foarte bine cand a cumparat drona (un DJI Phantom2) ca unele dintre ele au runaway syndrom. Intrati pe amazon la drona asta si vedeti comentariile. Multi nu le-au mai gasit niciodata. Din acelasi motiv am renuntat sa o mai cumpar (deocamdata) pana cei care le produc nu vin cu ceva oficial vis-a-vis de chestia asta.

      in mod normal daca drona nu mai „simte” telecomanda are setat modul „coming home” cu care aterizeaza inapoi de unde a plecat, singura.

      In fine, sunt multe de spus. M-as bucura totusi sa o gaseasca poate recupereaza cardul si afla mai multe despre ce s-a intamplast.

      Restul e cancan.

      00
    • masonii

      00
    • cre’ca a „disparut” ca sa nu fie luata la „puricat” de cei care „investigheaza” cazul. afaik, astea se returneaza la pulivara, cand (si daca) se rezolva cazul. asa ca e mai „ieftin” sa fie declarata pierduta.

      00
    • Bine că n-a dispărut şi el…

      00
  5. Aparatul în cauza era la primul zbor sub SMURD, pana atunci fusese taxi-ul pt CJ Constanța.

    00
  6. Sa mor de inteleg. Cati dintre voi faceti ceva in viata care va expune la riscuri? De ex. Sa sofati? Pai daca accidentele rutiere sunt pe primul loc asta inseamna ca un departament e de vina daca sunteti implicati intr-un accident? Exista soarta … aia e …. Un copil teribilist te-a f..Ce treaba are Arafat. Ala era un pilot. Stop joc. Insotit de oameni dedicati, dar fara training in accidente aviatice. Cazul din munti e diferit. Sateni vs autoritati. Am intalnit destul nesimtirea celor de la urgente, dar ei de fapt triaza. Ca daca esti praf, nu asteapta nimeni spaga. Iar zi de zi, pleaca sirene de langa mine. Ia luati voi de dimineata si sarutati pe unu care nu mai respira. Kkt eu zic sa-i demitem pe toti. Am impresia ca ca e o confuzie intre coruptie, incompetenta si eroare umana. Ei nu lucreaza pe salarii de aur, ci sunt ca noi, dar fara repulsia de-a ajuta pe cel cazut.

    00
  7. Nu pricep cum sunt concedierile/deciziile astea influentate de interesul publicului fata de problema. Si cum se masoara interesul asta, punctual.
    Exista un subiect, sa zicem. Il preia toata presa , se scriu 10 articole pro si contra, se fac emisiuni pro si contra, ok. Pana aici publicul nu conteaza, ci conducerea ziarelor/posturilor tv care hotaraste daca subiectul va fi tratat si cum.

    De aici incolo, cum afla decidentul politic care e parerea publicului si cum se masoara gradul de interes ?
    Pt gradul de interes – se uita consilierii pe Google trends si pe audientele emisiunilor care au tratat subiectul ? Asta nu prea are relevanta, pt ca publicul e interesat (curios mai exact) despre ORICE chestie careia i se face reclama la tv, in prime time.
    Care e parerea publicului, ce vrea el – asta cum se afla ? Se fac sondaje fix pt subiectul respectiv?

    Poate ne zice Zoso mai exact cum functioneaza mecanismul in cazul de fata, de exemplu. Care sunt indicatorii folositi, si cum difera valorile lor astazi fata de spatamana trecuta. Serios vorbesc, daca are idee poate scrie un articol despre asta.

    PS: Ca paranteza, daca s-ar putea afla (teoretic) exact parerea fiecarui alegator despre un subiect anume, ea ar putea fi doar asupra subiectului vazut in PERSPECTIVA PREZENTATA DE PRESA, (in cazul de fata trebuie Arafat concediat sau nu).
    Care nu e neaparat perspectiva realista si utila publicului. De ce nu se vb la fel de mult si avizat, cu cauze si efecte, despre cat de pregatiti si dotati (:)) sunt pompierii, de exemplu ?

    00
  8. Dar ce zici de antenisti cu teoria pixelului albastru referitoare la filmarea cu strigatele de ajutor?! Am inteles ca trebuie sa pupe psd-ul dar chiar sa lansezi teoria ca niste insi au falsificat o filmare pe tema accidentului in cateva minute trebuie sa fie bolnavi la cap.

    00
  9. Ce exact n-a facut Arafat? Unde e exact vina lui? Intreb pe bune, pentru ca nu pricep. Ce exact, el personal, n-a facut?

    00
    • De exemplu o serie de exerciţii de alarmă pentru testarea reacţiei organelor în cazuri de urgenţă. Să se obişnuiască oamenii cu modul de acţiune şi folosirea echipamentului, pentru a evita ca în caz de intervenţie reală să se trezească la faţa locului că au uitat acasă scobitoarea care pune în funcţiune echipamentul de salvare.

      La tragedia de acum un an s-a văzut că pregătirea practică a salvatorilor este la pământ. La tragedia de acum s-a văzut că într-un an de zile nimic nu s-a schimbat. Absolut nimic.

      În paranteză fie spus, în ISU colcăie de incompetenţi angajaţi pe pile. Unii sunt atât de retarzi încât ar putea sta acasă pe pensie de handicapat. Ştiu cazuri concrete. Acum imaginează-ţi că în caz de intervenţie, unii ca ei vin să te „salveze”…

      00
    • Buna asta cu ce exact n-a facut Arafat personal. :))
      Ca si leader al unui departament, de exemplu, nu raspunzi doar pt ce ai facut sau nu ai facut tu, ci si pentru ce au facut/nu au facut cei din subordinea ta. In general functiile de conducere vin si cu responsabilitati nu doar cu beneficii, asa cum cred unii. Asa se intampla la privat, asa ar trebui sa se intample si la stat.
      Posturile din conducere ar trebui privite asa cum sunt ele, o responsabilitate enorma, nu doar un loc caldut de unde sa vina banul.

      00
    • Testarea reactiilor la un serviciu care se ocupa de situatii de urgenta?
      Puii mei, aia cu asta se ocupa! Ce „reactii” sa testeze, cand aia sunt la foc continuu, numai morti si raniti.
      Ce situatii de urgenta sunt la un aparat specializat pe situatii de urgenta?
      Apoi, daca pilotul ala de elicopter s-a suit in aparat bazandu-se pe Arafat, imi pare rau sa spun, Arafat nu e Dumnezeu, sa verifice peste tot, daca sunt rotile umflate la ambulanta.
      Nu cunosc exact situatia…. adica stiu ca si voi, speculatiile, dar sincer, daca mori asa, tu fiind om pregatit pentru situatii de urgenta, nu e vina sefului tau.
      Ma rog, o vina trebuie sa fie pe undeva – poate are si Arafat bucata lui acolo, dar nu atat de mare incat sa „DEMISIAAAAAA!”

      Sincer, futu-i de chior, sper sa se externalizeze serviciile astea carte toti capusarii, sa vad atunci cine mai e de vina.
      Daca nu era faza cu chioru’ si cu Arafat de acum ceva timp, nu mai era scandalul asta.

      Sa-i rapsund si lu’ Nicole: daca firma la care lucrezi merge de cacat, ai si tu o vina, nu numai seful tau. Intelegi, draguta? AI SI TU O VINA.
      Nu trebuie sa-si dea seful tau demisia petru ca tu nu ai rotile umflate la masina de serviciu.
      –––-
      Nu cunosc viziunea politica a sirianului, dar in continuare consider ca e mai roman decat jumatate din tara asta de cacati care stau pe mal si nu fac nimic.
      Nu sunt barci la Constanta… cine sa-si dea demisia in cazul asta?

      00
  10. Dar pentru aia („publicul”) care nu au reactionat, desi ceilalti strigau? Aia ce „demisii” sa-si de-a?

    00
  11. Ce treaba are Arafat in toata povestea asta? Si toanta de Udrea il condamna pe Arafat. Ca e autorul proiectului, ca s-a ocupat de SMURD, ca etc. Pana una alta Arafat a facut SMURD-ul pe când Udrea doar o frunza. Problema de fond aici e subfinantarea. Iar asta nu depinde de Arafat. Se cumpara elicoptere sh, se echipeaza medical renuntandu-se la unele dotari tehnice. Arafat e medic nu aviator. Specialistii in aviatie ar trebui sa spuna ce dotari tehnice sa aiba avioanele si elicopterele, nu Arafat.

    00
    • Problema majora nu e ca a picat avionul, ci ca s-a intervenit prost si tarziu. Oamenii aia nu au murit ca a picat avionul, ci inecati la 500 m de mal.
      Discutand si despre faptul ca a picat avionul, ajungem la un combo de nereguli. Si aici ar fi multe de discutat, cum ar fi contracte de service atribuite preferential de exemplu. Pentru ca sunt convinsa ca exista vreun contract de service sau ceva asemanator pentru aeronavele din aceasta institutie.

      00
    • @Nicole S-a intervenit prost si tarziu si pentru ca localizarea se face greoi. Daca tehnica nu te ajuta salvatorii joaca Baba Oarba. Eu stau in Constanta, chiar langa Siutghiol (la cateva sute de m de locul prabusirii) si mare. Lacul ala e urias, e lung de kilometri si e si foarte aproape de mare, incat ai senzatia ca lacul se uneste cu marea. Cauti acul in carul cu fan daca nu ai un reper. In alte tari exista Paza de Coasta dotata cu elicoptere care salveaza pescari de pe mare. Parerea mea e ca e rudimentar sa intervii cu o barca la un astfel de accident, intrucat salvatorii puteau deveni foarte usor ei insisi victime. Acolo dupa mine trebuia sa intervina un alt elicopter (fie si militar de la Kogalniceanu) care sa extraga supravietuitorii. Se ajungea mai repede, se putea localiza mai bine. Insa când e un elicopter pe zona si ala prabusit ajungi la concluzia ca sistemul SMURD e subfinantat. In alte tari civilizate salvarea ajunge in 7 minute de la preluarea apelului in orice colt al metropolei. Au mai multe puncte zonale si intervin prompt. E nevoie de bani, insa, pentru a deschide mai multe statii de ambulanta si elicoptere dotate.

      00
  12. Si mie mi se pare dubios cum strigatele aluia de la sute de metri se auzeau mai clar decat vocile alora de pe mal. Sa nu uitam ca avea multiple fracturi, inclusiv de mandibula. Filmarea e dubioasa.

    00
  13. *elicopterul

    00
  14. Dupa accidentul din apuseni Arafat promitea punerea la punct a procedurilor … dupa cum se vede pana acum le-a pus la colt, nu la punct.

    00
  15. Din cate stiu eu, e diferenta uriasa intre Salvamari si Scafandri.
    Salvamarul este acea persoana care e platita sa stea pe malul apei si sa intervina in urmatoarea secunda cand cineva a disparut sub ape pentru a salva.

    Scafandrul de la ISU este acea persoana care isi desfasoara activitatea la unitatea militara, aflata la ceva distanta de locul dezastrului, si care este obligat de lege sa se deplaseze la interventie cu o viteza de maxim 60 km/h, a carui misiune nu este de a salva, ci de a recuperara.
    Nicaieri, in nicio lege nu scrie ca scafandri de la ISU salveaza. Ei doar recupereaza cadavrele, ca familiile indoliate sa aiba ce sa bage in cosciug.
    Asa ca….nu mai aruncati cu pietre in cine nu trebuie.
    Cu siguranta…nimeni nu stie ca acea barca cu care au intervenit pompierii, trebuie sa stea umflata la doar 60% din capacitatea ei. Se umfla la 100 % numai atunci cand pleci la interventie. Ca sa umfli o barca de la 60% la 100% dureaza cel putin 20 min. Nu au avut timp, si-au riscat viata si s-au urcat 4 pompieri intr-o barca umflata la 60% din capacitatea ei doar pentru a ajunge cat mai repede si a incerca imposibilul.
    Legat de motor acum….acel motor nu se porneate cu cheia, ci la șufă. Asa că….excludem varianta cu „pompierii au uitat cheia”. Si…hai sa fim seriosi….voua, de cate ori nu v-a pornit masina iarna? Că e fier pâna la urma.

    00
  16. Nu ajunge salvarea la tine intr-o ora nici daca esti in mijlocul Bucurestiului.

    Nu inteleg de ce toata lumea e acum oripilata ca nu au ajuns pana in mijlocul lacului in 30 min.

    Ce credeti ca salveaza mai multe vieti? Cresterea numarului de salvari cu medici din orase sau dotarea fiecarei salvari cu barca pneumatica?

    00
  17. Avionul era elicopter.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube