Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. Cat de imbecil sa fii sa bati obrazul un ei firme PRIVATE de ce nu a redus pretul dupa reducerea TVA? E o firma PRIVATA, face ce vrea cu preturie, daca vrea le dubleaza de la o zi la alta.

    Daca nu-ti convine nu mai cumpara de acolo, nu te pune sa faci „justitie” pe facebook. Imbecil.

    00
    • Si oamenii sunt LIBERI sa spuna ce vor!

      00
    • 45 de ani de bolsevism nu se uita asa repede
      Astia de vor reducere eu ii trimiteam la piață să-și cumpere cu 3lei

      00
    • Corect, si eu am dreptul sa zic ce vreau despre pretul lor cat timp este si adevarat si verificabil.

      00
    • Total de acord cu tine. Pretul se face pe piata… e stabilit de cerere si oferta. Atata timp cat tu vinzi cu un pret si clientul cumpara, de ce te-ai apuca sa il reduci?

      Cu toate astea, puteai sa folosesti si un limbaj mai civilizat. Calm the fuck down :)

      00
  2. Eu nu inteleg de ce reducerea TVA trebuie sa se duca automat in pret. De ce nu se poate duce in salarii mai mari pentru angajati? Sau in investitii? Sau in extinderea retelei?

    00
    • NOU
      #7

      Ai grija ce zici, poti sa fii acuzat pt. subminarea economiei subterane…pardon… nationale :)))

      00
    • Mosule, ce a vorbit premierul si toata presa in perioada asta?
      DE CE a spus pontanacul ca taie TVA? Care a fost motivul pentru care a facut asta, pentru salarii si investitii?

      00
    • Pentru ca TVA-ul nu este un cost pentru comerciant, nu ii creste cheltuielile si deci nici nu ii afecteaza profitul. Comerciantul doar colecteaza TVA-ul de la client si, deducand TVA-ul platit furnizorii, diferenta o vireaza statului.

      Astfel, orice modificare a cotei TVA, ceteris paribus, nu afecteaza cifra de afaceri a comerciantului. Mentinerea aceluiasi pret cu TVA fata de mai 2015 implica pur si simplu cresterea venitului cu diferenta de cota a TVA, si cresterea profitului cu aceeasi suma.

      Problema este ca, mentinandu-se preturile cu TVA, la o cota de 9%, incasarile de TVA ale statului vor scadea, si nu vor fi compensate de o crestere a volumului de vanzari. Pentru a acoperi diferenta de taxe, ori vor fi aplicate alte taxe noi, ori vor luate imprumuturi, ambele afectand financiar pe toti cetatenii.

      00
    • @Cristi: pentru voturi spune orice.

      00
  3. In cel mai bun caz materia prima care intra intr-un produs alimentar procesat reprezinta 50%. Asa ca 50% x 12% egal 6% adica aproape mimic. Daca tot erai obisnuit sa cumperi la un pret, la ce sa te incurce sa-ti vanda la alt pret? McDonald’s a facut-o de maro cu oferta la 4.7 lei in loc de 5.

    00
    • Nu conteaza ma cat e ponderea materiei prime. Tva-ul materiei prime nu intra in calculul pretului de vanzare. Daca la pretul final scade tva-ul cu 15% tre sa scada pretul total cu 12,1%.
      Asta e scuza patronilor inteligenti de shaormerii. Nici nu-i de mirare ca prin centrul vechi dau faliment in mai putin de un an toti smecherii astia.

      00
    • rares, TVA-ul este de 9% la ce vinde RESTAURANTUL. nu te mai complica sa calculezi materie prima si altele ca te incurci ;)

      00
  4. Nu inteleg, au promis undeva ca reduc preturile odata cu reducerea TVA? Poate salata era cumparata in mai, cand TVA nu scazuse, poate au cumparat ingredientele in iunie la acelasi pret?
    O sa fie scaderi dar in timp, fortati de concurenta.

    00
    • E vorba de salate – majoritatea ingredientelor nu pot fi mai vechi de 2-3 zile..

      00
    • Vad un CUI cu „RO” deci platitor de TVA. Deci cumpara materia prima fara TVA. Bine asta daca nu se duc in piata si cumpara cum apuca.

      00
  5. O sa dau acelasi comentariu ca la arh.

    Eu nu inteleg de ce multa lume e revoltata ca nu au scazut preturile. Da, e frumos sa crezi ca reducerea TVA a fost data pentru consumatori. Dar ea din pacate nu a fost data pentru noi, a fost negociata si data pentru a mai aduce in legalitate o parte din cei ce operau in economia subterana.

    Legea e data pentru Vasile care are o shaormerie si vindea la negru.
    Vasile avea un prieten Gigel ,care avea si el o shaormerie dar vindea cu bon fiscal.
    Si pe Vasile si pe Gigel, costul de productie pentru o shaorma era 10 lei.

    Gigel vindea shaorma la 10 lei + 3 lei isi punea el profit + TVA de 24% = un pret de vanzare de aproximativ 17 lei (10 lei cost + 3 lei profit + 4 lei TVA)

    Vasile in schimbe videa shaorma la 10 lei cost + 6 lei profit = 16 lei pentru ca el vindea la negru si nu punea TVA dar isi punea un profit mai mare ca na, riscuri.

    De cand cu micsorarea TVA-ului, Gigel nu modifica pretu , il lasa tot 17 lei dar structura devine asa 17 lei = 1.53 lei TVA , 10 lei cost , 5.47 lei profit.

    Vasile vede asta si zice , OPAAA, parca nu se mai merita sa ma risc sa vand la negru. Gigel scoate profit cat mine aproape (are un pic mai scumpa shaorma, dar totusi) si nu sta cu frica ANAF-ului ca ii inchide shaormeria. Drept urmare, Vasile se gandeste sa treaca si el in economia legala , ca nu se mai merita riscurile la TVA de 9%.

    Legea a fost mediatizata ca o masura populara pentru capital politic (ca e usor sa faci asta si sa dai vina pe magazine ca nu reduc preturile cand tu stii ca nu de asta ai redus TVA) , dar ea a fost data cu speranta de a convinge cati mai multi Vasile sa treaca in economia legala pentru a plati taxe.

    00
    • Ai plus pentru rationament. Pe de alta parte, pretul lui Gigel e afectat de TVA, deci in situatia in care TVA = 9%, nu 24%, Gigel va dori sa scada pretul, mentinand acelasi profit, pentru a vinde mai multe shaorme – aceeasi marja, mai multe unitati = mai multi bani. Sigur, se poate argumenta ca Gigel poate mentine pretul ca sa aiba o marja mai mare per unitate, dar in conditiile in care lumea asteapta scaderi de pret e destul de improbabil sa faca asa ceva. si depinde si cat de sensibili la pret sunt consumatorii de shaorma.

      00
    • Viața e prea scurtă ca să înveți germană sau să citești mai mult de 10 linii de text la un comentariu. Trust me, i’m a troll.

      00
    • Bine ca te si lauzi ca spui aceasi tampenie ca la arhi. Auzi la el, se sperie Vasile de ANAF ca nu se mai merita sa se riste&shit … bah, Vasile se risca pentru ca e hot, nu pentru ca TVA-ul era 24%!!!!

      00
    • @Jordan , intr-adevar poate profita de volum daca vanzarile vor creste. Dar daca e shaorma mai ieftina, vor manca oamenii mai multa shaorma ? Nu. Vor veni la Gigel ca e mai ieftin , si apoi restul o vor ieftini si ei ca sa nu piarda din share si cam atat. Avantaj popendulatie. Doar ca antreprenorii nu vor sari uni la altii, stiind ca volumul per total nu va creste. Popendulatia nu va consuma mai multa paine / shaorma daca e mai ieftina. Oamenii mananca sa spunem 100 de paini pe zi.

      Cel ce reduce pretul in linie cu TVA-ul redus, va beneficia de o cota mai mare de vanzare din cele 100 de paini, temporar, pana il vor urma si ceilalti. Asta se intampla intr-o lume ideala cand in avantaj sunt consumatorii.

      Dar niciun vanzator de paine (e doar un exemplu) nu va reduce pretul pentru ca stie ca posibilul castig mai mare va fi pe termen scurt (cat va vinde mai mult decat restul care isi vor ajusta preturile) si vor ajunge iar la acelasi profit. Asa daca nu reduce nimeni, creste marja de profit pe termen nedeterminat ca oamenii tot 100 de paini vor manca indiferent ca pretul creste/scade cu 1 leu.

      00
    • Sigur nu esti contabil ca altfel ti ai fi dat seama ca aberezi…
      1.Gigel vindea shaorma la 10 lei + 3 lei isi punea el profit + TVA de 24% = un pret de vanzare de aproximativ 17 lei (10 lei cost + 3 lei profit + 4 lei TVA)
      2.Vasile in schimbe videa shaorma la 10 lei cost + 6 lei profit = 16 lei pentru ca el vindea la negru si nu punea TVA dar isi punea un profit mai mare ca na, riscuri.

      Ambii cumpara marfa cu facura/ bon fiscal, adica ambii platesc un tva, corect? Cum poti spune ca Gigel plateste tva si Vasile nu? Evaziunea este adaosul tau, Gigel plateste tva din adaosul lui iar Vasile evita plata tva la evaziunea creata, adica, la adosul lui de 3lei, asta rezulta un 0.72tva 24% pe care nu ii plateste catre stat, iar din aberatiile tale se intelege ca Vasile cu evaziunea lui nu plateste cei 4lei tva, corect? esti dobitoc ma… mare Dobitoc… cine te a citit chiar te crede…

      00
  6. NOU
    #23

    Azi dimineata pe la 3:30 am fost la McDrive. Pe drum facusem comanda si calculasem 30 de lei de platit. Mare mi-a fost mirarea cand am primit aproape 3 lei rest ba chiar am intrebat pe toata lumea daca le-am comandat tot „BAA sigur v-am luat tot?” . A durat cateva momente pana mi-am amintit de TVA-ul scazut la 9%.
    Astia cu salatele lor scumpe sunt niste jeguri. Acum sunt curios ce se va intamplat dupa ce oamenii au sesizat treaba asta.

    00
    • omg, ai avut multi oameni de intrebat? s-au gandit mult daca le-ai luat tot? presupun ca de 27.3lei erau vreo 40-50 de produse cumparate!

      00
    • NOU
      #25

      2xsuc+2×toast+4xmcpuisor+4prieteni = esti un prost pentru ca n-ai inteles nimic si noi nu mancam ca maaaa-taaaa cand se duce la mc cate 10 produse. Ne saturam cu o portie de cartofi prajiti sau un mcpuisor.

      Este posibilitatea ca cei de la salad box sa isi vanda stocu cumparat cu 24% tva cu acelasi pret dar cu tva 9%. Deci e posibil pana la urma sa nu fie jeguri.

      00
  7. E si asta un mod de a-ti face „reclama”! :D

    00
    • Hai să mergem să mâncăm la SaladBox-ul din Cluj că e faină faza asta cu TVA-ul de pe FB. Said no one ever

      00
  8. Ok…care e problema? O reducere a taxelor nu inseamna o reducere a preturilor. Este o afecere si au dreptul sa-si stabileasca liber preturile. Daca sunt multumiti cu cota de piata si daca exista cerere nu vad nicio problema.

    00
  9. „Da, ne cerem scuze pentru aceasta greseala, de maine salta costa 12 lei, in plus, daca vii cu acest cupon, primesti 2 salate in loc de una, cu doar 12 lei, in limita a cate un voucher pt persoana”

    Si uite asa ai dat dovada ca incerci sa rezolvi situatia penibila in care te-ai bagat. Salatele le platesti din bugetul de publicitate, n-are sens o luna de zile sa mai arunci bani pe fads/gads

    00
  10. Barem n-au minţit cu citatul ăla de pe pagina lor de FB :” Don’t ask yourself why healthy food is more expensive…”
    Aşa şi este acum: more expensive.

    00
  11. Regula de două săptămâni se aplică și aici. Hai să revenim peste două săptămâni să vedem dacă le pasă de scandalul din Social Media făcut de oameni care nu le sunt clienți

  12. hahahaha, fix la arhi se comenteaza de asta? pai el nu avea cei mai bogati cititori din .ro? :P

    00
  13. Bai, nici covrigii nu s-au ieftinit, la astia de la Luca tot 1 leu costa. Mama lor… =))

    00
  14. E ok, azi a crescut la 18, de la 16 salata la Saladbox. La Promenada in Bucuresti.

    00
  15. NOU
    #38

    Băi, ești nebun? Tu crezi că vorbești aici de o multinaționala la care publicitatea negativă să aibă efect? Fac pariu că ăștia tot atâtea salate vând și mâine cât au vândut și ieri.

    00
  16. Incerc sa ii pricep pe oamenii de mai sus, dar nu ii pricep. Nimeni nu vorbeste despre treaba asta ca ar fi ilegala, se discuta doar despre faptul ca e nitel stupida. Da, oricine poate pune ce preturi vrea, doar ca o firma care nu actioneaza in spatele Garii trebuie sa fie atenta nitel la imaginea proprie. Altfel, da urat pe aceste retele

    00
  17. dobitocii care o dati cu „afacere privata”. Da ma. e privata. faci cum vrei.
    Asa ca au facut cum au vrut si si-au luat muie. Muie privata

    00
    • Si-au luat muje ptr ca nu au scăzut prețul asa fără justificare …tu bai animale cu cat ai luat mai ieftin ,cu TVA scăzut , din piața ? Cam marea majoritate a mărfii la salt box vine din piața

      00
    • Vezi ca esti prost. Daca ar fi afacerea ta ai lasa un papagal sa vina pe pagina ta de facebook sa-ti spuna ce preturi ar trebui sa ai, ca stie el mai bine?

      Sau ti-ai pierde timpul sa-i explici la imbecil cum e cu stocurile de materie prima? Sau ca e dreptul tau sa pui ce pret vrei? Sau pur si simplu l-ai baga in origini si i-ai sterge comentariul?

      00
    • Vad ca insisti, care e problema in a discuta pe orice pret vrea muschiul meu?

      Chiar sunt protejati mai nou de lege daca considera ca ii lezeaza imaginea nefondat, dar avand in vedere ca discutia este factuala nu speculativa, despre ce vorbim aici?

      00
    • Ce muie si-au luat? Ai impresia ca le-au scazut vanzarile pentru ca guita unii pe Facebook?

      00
  18. Creste marja de profit pe unitate, dar ramane la fel volumul de vanzari pentru ca mie nu imi creste puterea de cumparare. Castig producator, eu nu am pierdut si nu am castigat nimic. SCOR 1-0;

    Asta daca toti producatorii actioneaza concertat, cei mari, si care oricum sunt in legalitate vor scadea pretul si vor avea de castigat din volum fara sa le scada profitabilitatea fata momentul anterior. Mai mult decat atat, vor avea de castigat si din cresterea cotei de piata si vor impinge concurenta mai in afara. Eu consumator castig pentru ca pot cumpara mai mult cu aceeasi bani.
    SCOR 1-1; Vor avea de pierdut producatorii mai mici si calici;

    De observat e ca oricum puterea mea de cumparare crescuta nu se va reflecta direct in cresteri de vanzari la alimente, pentru ca eu oricum nu cosum mai mult doar pentru ca pot. Eventual va creste calitatea produselor cumparate si restul se vor duce catre produse nealimentare. De castigat ar avea tot marii retaileri, care sunt tampiti daca incearca sa dea un mic tun acum, mizand pe memoria scurta a publicului isi afecteaza imaginea fara rost.

    In concluzie cred ca in timp preturile se vor ajusta, producatorii vor fi nevoiti sa reduca preturile alfel vor fi afectati de concurenta. Cat despre marii retaileri, acestia vor avea de castigat din scaderea de pret pentru ca indiferet daca romanul va cumpara mai multi mici sau televizoare din economii tot la ei se intorc banii.

    Perdanti vor fi micii vanzatori de produse alimentare care se vor calici in prima instanta.

    00
  19. life is like a box of chocolates, you never know what you’re going to get … ;-)

    00
  20. Justitiarii de pe internete au facut dreptate. Putem sta linistiti, totul este bine in lume. Mai era unul care facea gura cu meniul de 5 lei de la McDo.

    00
  21. Din ce vad in Mall, singurii care par ca au scazut preturile sunt Springtime. Si nu lucrez la ei.

    00
  22. Da, da… s-a gasit Acarul Paun: SaladBox din Cluj Napoca. Ne luam de aia care castiga 1 leu la o salata, si nu de Carrefour, Auchan, Kaufland, Lidl, Billa etc. care umfla preturile in masa.
    E pe acelasi principiu ca si in bancul ala: de ce exista atatea organizatii impotriva hainelor de blana si nici una impotriva hainelor de piele?
    Pentru ca e mai simplu sa hartuiesti femeile bogate decat gastile de motociclisti!
    Vai ce curajosi suntem!

    00
    • NOU
      #52

      cred ca majoritatea hainelor de piele sunt facute din piele ordinara, gen porc si vita, care oricum sunt animale taiate pentru consum, pe cand pentru blanurile alea sunt omorate animale mai „dragute”, eventual si in moduri mai chinuitoare; de exemplu ratonii astia (te provoc sa te uiti la intreg clipul): https://www.liveleak.com/view?i=7ce_1367100652

      00
  23. Cati din cei revoltati cer micsorarea salariului cand scade impozitul pe casa?

    00
    • Cand costurile proprii scad cu un anume procent, cati din cei care se plang aici de firma si-ar reduca veniturile pentru a compensa, pentru a ramane la acelasi nivel al „profitabilitatii”. Niciunul. Dar cand o firma privata face acest lucru, devine brusc motiv de revolta.

      Iar cei care dau minus cu atata spor, i-as ruga sa-si explice rationamentul.

      00
    • aceasta paralela mi-a dat cu minus…puteti sa ne explicati logica?

      00
  24. Mai nou, la Salad Box Promenada bonul nu mai are tva scris pe el, deci dau o mue la stat acum, au crescut pretul produsului si mai mult.
    Pentru cine nu intelege, conceptul e simplu: cand cumperi un produs, pretul este format din pretul efectiv al produsului + tva. Firma care iti vinde produsul incaseaza banii pentru produs si incaseaza in numele statului tva. Mai pe scurt, cei de la Salad Box Cluj au marit pretul produsului cu aprox 15% iar cei de la Mall Promenda Bucuresti l-au marit cu 24%. Dupa cum umbla vorba, doar statul are de pierdut, cumparatorii platesc acelasi pret si comerciantii castiga.

    00
    • Statul suntem noi. De unde nu mai are statul sa ia, de la comercianti, ca sa-si plateasca facturile, va lua in plus de la noi.

      00
  25. Şi când se va scula Alexa, pe mulţi îi va popi :D

    00
  26. astia de la salad box erau niste ilegali si inainte de reducerea TVA. nu stiu daca accepta peste tot, dar in mall la Pitesti se poate plati cu tichete de masa. in fata mea era o doamna care nu a primit bon fiscal pe motivul ca vanzatoarele nu au drepturi de administrator, si doar el poate emite vanzare cu tichete de masa. ea si-a luat salata si a plecat indignata, dar era dragut sa le faca o plangere la opc, doar asa …ca poate.

    00
  27. Ce-mi place mie e ca toți sunt deștepților si comentează dar nu stiu sa spună cat e TVA ul unui produs care e la vânzare , sa zicem , 100 lei . Hai sa vad

    00
  28. Ca idee.. e simplu.. ne invata Gigi https://www.youtube.com/watch?v=0heY6eUBiU0

    00
  29. In planul de afaceri au tinut cont de fluctuatii de pret, curs valutar, amortizari si deprecieri in raport cu piata din RO. Asa au ajuns la un pret de X lei + 24% TVA. Neajustand pretul la X lei + 9% TVA le genereaza o crestere nenaturala si care nu poate fi sustinuta in urmatorul an (procentual vorbind), doar daca mai scade TVA din nou.
    In concluzie va urma o curba descendenta si pentru a nu afecta imaginea si pretul francizei se va umbla imediat la costuri. Nr. angajati, salarii, etc.
    Daca nu ieseau calculele initiale umblau la altele inainte, vezi Starbucks.
    Deci neajustarea pretului dupa TVA nu are legatura cu pretul de achizitie (calculat fara TVA oricum) si va avea efectul opus celui expus de Guvern…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.