S-a decis, e vorba de OMV Petrom!

boicot_benzinaProtestul benzinei continuă.

Pentru că puştanii cu monede şi meltenii cu gioarse nu erau băgaţi în seamă de nimeni, Federaţia Operatorilor de Transport Rutier se implică şi recomandă membrilor săi să nu alimenteze de la benzinăriile OMV sau Petrom, într-o acţiune de boicot care să dureze cel puţin două luni.

Da. Aşa se face!

Acum aşteptăm să iasă un nene de la OMV şi să spună răspicat că statul nu a găsit nimic în neregulă cu preţul carburanţilor din cauza asta:

Taxele incluse în benzina de la 1 ianuarie 2011:
– acciza – 467 EUR/tonă
– taxa de drum – 125 EUR/tonă
– taxa de solidaritate – 10 EUR/tona

Producătorul încasează 370 EUR/tonă. Statul încasează 835.28 EUR/tonă.

Pentru că, până atunci, tare mi-e teamă că varianta “benzinarii au robinete de aur în casă şi se şterg cu hârtii de 100 euro” rămâne în picioare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Din cate stiu eu, OMV atunci cand a intrat pe piata a inceput sa ridice preturile iar concurentii au luat exemplul lor. Ar fi o idee sa nu mai alimenteze nimeni de la ei.
    Unde sunt vremurile cand te duceai sa alimentezi la Shell, faceai plinul, aveai cardul de fidelitate, beai o cafea linistit, personalul era de calitate si ieseai din benzinarie cu zambetul pe buze… Asta e.. Nu ne ramane decat sa speram la mai bine

    00
  2. eu raman la varianta ca bicicleta ii de aur, totusi de unde ai valorile alea pt taxe?

    00
  3. Ei si-au dat seama de mult timp ca romania nu are nici un viitor… Cel care a luat decizia de a scoata romania de pe harta Shell cred ca a avut parte de o promovare :-). Prima data cand ies din tara si vad o benzinarie Shell promit ca ma opresc si fac plinul.. de dragul vremurilor bune

    00
  4. @George: poti sa faci asta linistit si acum, cata vreme esti milionar. Daca te doare undeva de pretul benzinei si o consideri o chestie necesara de cumparat, ca factura la telefon, lumina si gaze, fara a-ti pasa cat costa, si ai si bani gramada in portofel, stii ce gust bun are cafeaua?

    00
  5. Nu stiu de ce toata lumea priveste nivelul pretului la benzina/motorina doar prin perspectiva alimentarii autoturismului propriu si plimbarea curului din dotare pana la munca sau pana la alimentara. Wake Up! Pretul combustibilului este componenta in absolut toate aspectele vietii. Si biletul de RATB/marul de la alimentara/orice produs necesar vietii de zi cu zi isi formeaza pretul functie (mai mult sau foarte putin) de pretul benzinei. La fel ca si energia electrica, si combustibilii benzina/motorina se regasesc in TOATE aspectele vietii.
    Eu merg cu metroul la munca si folosesc masina (in oras cel putin) foarte rar. Asta nu inseamna ca nu ma deranjeaza enorm pretul benzinei.

    00
  6. @neaorin ai Lukoil, Mol, Agip, si cei de langa granite au benzinarii imediat dupa vama….

    Nu am fost interesat de acest subiect pana acum cateva zile insa de protestat ar trebui….
    Nu ma plang de pret, (nu prea simt la buget fie 3 lei sau 5 lei/L) nu imi convine ca suntem luati de fraieri de benzinari.

    00
  7. NOU
    #8

    Calculul de mai sus este un pic gresit spre imposibil pentru ca:
    1 tona = 1000 litri
    1 litru = 1.16 euro la pompa
    1000 litri = 1160 euro la pompa
    Deci vanzatorul de benzina plateste 1205,28Euro la fiecare tona dar incaseaza doar 1160 de euro.
    Conform mai sus este in pierdere cu 45,28Euro la fiecare tona vanduta.

    00
  8. Ce bine ma simt cand am dreptate :smile: Am tot sustinut ideea ca persoanele fizice sunt insignifiante pentru benzinari …

    00
  9. Oricum nu alimentam la OMV sau Petrom :-)

    00
  10. Si daca nu alimenteaza de la OMV… de unde alimenteaza? Nu cumva restul de benzinari o sa aiba acum un motiv sa creasca si mai mult preturile? Ne pricepem la capitalism, nu gluma.

    00
  11. @Darth Glacious ai grija ca o tona de benzina/motorina este mai mult decit 1000 litri. Densitatea benzinei si a motorinei este mai mica decit a apei.

    00
  12. @Darth Glacious O tona de benzina este echivalentul a circa 1300 litri.

    00
  13. interesant ,daca se implica astia care alimenteaza cu butoiul si boicoteaza petromul macar 30% din ei o sa se simte la incasari in viena. o luna o sa-l imbogatesc pe paturiciu si o luna pe tampitza.

    00
  14. @Darth
    Nu e gresit. Densitatea benzinei e cam 0,75 kg/l deci ai 1cm 1333 l/tona. Daca tii cont si de TVA-ul (bani pe care tot statu’ ii incaseaza) vei vedea ca e corecta socoteala.

    Problema nu e pretul benzinei. Asta e, traim in Europa si nu putem avea o benzina mai ieftina decat vecinii deoarece ar aparea probleme de contrabanda si de aprovizionare… (amintiti-va de anii 90′)

    Problema e ce face onor statu’ nostru, cel ce ia grosul banilor pe care il platim pentru transport, in comparatie cu celelalte state cu care comparam pretul benzinei. Face drumuri si infrastructura de transport mai bune si mai sigure? Investeste mai mult in protectia mediului? In turism? Da ciocolate la copii?

    Raspunsul e simplu: NU. De aceea orice protest in acest sens ar trebui sa fie de durata (o luna, doua, trei) pentru a atrage atentia asupra problemei. Altfel suntem doar cei ce i-au construit casa lui Casuneanu ( https://youtube.com/watch?v=xwFuccjpxGw ) si i-am platit si rata la Bugatti ( https://youtube.com/watch?v=3D0quwvu7A4 ) cu fiecare plin facut… (si nu numai lui!)

    00
  15. NOU
    #18

    E scumpa bezina in Romania pentru veniturile de aici. Pe total Europa se pare ca nu e chiar asa. Cu bunavointa a producatorilor si statului se poate duce ceva mai jos pretul, dar probabil nu mult. Oare boicotarea doar a OMV Petrom ascunde si alte interese comerciale?

    http://cafeacutaifas.blogspot.com/2017/01/pretul-benzinei-naste-controverse.html

    00
  16. am facut o data plinul de la omw acu vreo 4-5 ani, dupa un drum brasov drobeta.

    la pompa, 38 de litre.

    m-am dus frumos la casa, i-am rugat sa imi stampileze bonul, sa imi elibereze factura, si apoi l-am rugat pe manager sa imi explice cum au incaput 40 de litre de benzina intr-un rezervor de 35 de litri care era deabia trecut pe rosu, deci mai erau vreo 5 litri in el.
    m-a scos omul la o cafea a incercat sa imi explice ca se mai intampla chestii de genul din cand in cand, mi s-au returnat banii de plin, iar apoi am plecat in croatia pe banii lor. ca in directia aia mergeam.
    daca as fi avut cea mai mica incredere in sistemul nostru juridic sau ziaristic as fi facut circ. asa barem am avut parte de un concediu ceva mai tapan decat l-am planuit.

    00
  17. pacat ca am card la OMV si nu pot sa alimentez din alta parte. partea buna e ca nu o sa mai fie coada :)

    00
  18. @zoso: daca eu sunt Lukoil si oamenii astia baga benzina de la mine in loc sa bage de la Petrom … de ce sa nu cresc pretul? Sau il tin pe loc si castig la volum… dar dupa cum vezi benzinarii nu sunt mari fani ai acestei practici.

    00
  19. Fondul e altul. Combustibilii fosili sunt din ce in ce mai putini si este logic sa se scumpeasca din moment ce este cerere mare.
    Este o coincidenta ca apar din ce in ce mai multe modele hibride sau electrice in productia de masa a marilor constructori ? Bineinteles ca nu…
    Dar pretul petrolului afecteaza direct pretul alimentelor, pretul lor creste odata cu cel al petrolului. Alimente scumpe se traduc mai tarziu pein foamete, iar cu foametea poti controla orice tara ( https://en.wikipedia.org/wiki/Food_security#Risks_to_food_security ).
    Cand pretul barilului de petrol a atins un maxim istoric in 2008, s-a reflectat direct si in pretul graului, care e un exponent al pretului mancarii, sa zicem: https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=wheat&months=180

    Asadar, ne prostim degeaba cu maruntisul dat benzinarilor, pretul oricum va creste in urmatorii ani si noi nu putem face nimic in legatura cu asta. O sa fie mai trist cand vom plati painea cu borcanul de monede ;)

    00
  20. Eu ma intreb si ce se vrea obtinut de la aceste proteste. Ma uit pe ce a scris Nautilus de preturi de referinta versus realitatea. Mai daca protestati sa se scada benzina de la 5,37 la 5,32… plm, nu e mare chestie. 5 bani x 50 de litri = 2,5 lei economisiti dar oricum am platit 266 de lei pe plinul acela.

    Ar trebui verificat daca nu s-au scapat de sub control niste accize si taxe si daca nu le platim deja prin alte parti, dar pentru 2,5 lei pe luna… costa mai mult sa ajungi la protest, chit ca iei autobuzul.

    00
  21. sa nu alimenteze nici de la mol, astia cumpara benzina de la petrom si o aditiveaza.

    Ce? vor sa cumpere de la patriciu? aia nu mai sunt romani, pot insa sa scumpere de la rusi, care au benzina proasta sau de la italieni, dar astia ne urasc

    00
  22. @Darth Glacious

    1 tona de benzina are 1315 litri = 1526 euro la pompa

    00
  23. NOU
    #26
    1. OMV-Petrom nu poate invoca niciun argument legat de preţul materiei prime sau costurile de producţie atâta vreme cât are resurse de subsol dobândite IEFTIN. (Care au fost obţinute foarte probabil prin metode cinstite şi demne de apreciere în mandatul „roşiilor”, pentru care tragem noi ponoasele în mandatul „portocalelor”.)
      1. Acciza benzinelor fără plumb nu e 467 EUR la 1000 de litri, e 359 EUR la 1000 de litri. Iar România are dreptul la 348 EUR/1000 l, fiindcă benzina noastră conţine ~5% bio-carburant (pentru carburanţii care trec de procentul de 4% se aplică o reducere a accizei).

      Proba:

      https://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=1820636&d=1294932300

      1. Costurile cu materia primă (petrol brut) sunt cu 55-60% mai mici faţă de 2008. În 2008 preţul benzinei era de 4,4-4,8 RON/litru. Asta oficial. Neoficial, OMV-Petrom extrage petrolul brut cu vreo 16 USD/baril, deşi pretinde că are aceleaşi costuri cu materia primă ca producătorii care importă 100% petrolul. Diferenţa de la 16 la 90 USD e asemănătoare cu o fantomă, toţi pretind că au văzut unde ajunge, nimeni nu demonstrează ceva. De asta ANAF a început să pună întrebări incomode.
      2. Preţurile de referinţă Petrom sunt disponibile aici:

    https://www.omvpetrom.com/en!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3hfA0sPN89Qo1BHE08vAze3QE9PAwgAykdiyrtbesDk8esOLsrX9_PIz03VL8iNKAcAOzTihQ!!/dl3/d3/L3dJVkEvd0RNQUJrQUVnQSEhLzRCbjRSSUFnLzZfTTA5SEZJVTJVQTRJSjBGRkdUTTAwMDAwMDAvN19NMDlIRklVMlVBNElKMEZGOVNGMTAwMDAwMA!!/

    Nicăieri nu se aplică aşa cum apar pe site, cel puţin în Bucureşti. Deşi preţul de referinţă ar trebui să includă şi profitul staţiei, fiindcă benzina le este livrată la un preţ stabilit de OMV pentru staţii, nu pentru publicul obişnuit.

    Premium Fara Plumb 95 – 4,94. În practică e peste tot 4,99-5,02.

    Top Premium fara plumb 99+ – 5,32. În practică e 5,37-5,40.

    OMV Carrera 95 – 5,08. În practică e 5,11-5,16.

    OMV Carrera 100 – 5,74. În practică e 5,75-5,76

    Top Euro Diesel 5 / Top Nordic Diesel – 5,02. În practică e 5,04.

    Euro Diesel 5 – 4,88. În practică e 4,94-4,99.

    1. Calitatea carburanţilor OMV şi Petrom nu a evoluat odată cu preţurile. Calitatea produselor OMV Carrera 95 şi Carrera 100 a picat de tot după 2007 (în momentul când nu s-au mai importat din Austria).

      Din aceste 5 motive, OMV-Petrom trebuie boicotat. Şi foarte posibil nu pentru o lună sau două, ci pentru totdeauna.

      Bineînţeles, orice troll care înainte de inventarea Internetului era cunoscut sub numele de Gică Contra are grijă să informeze ritos publicul că:

    • el va alimenta numai şi numai de la OMV şi Petrom;
    • preţul benzinei e mult prea mic, trebuie să fie cel puţin 3 euro pe litru;
    • cel mai bun, mai curat şi mai aditivat carburant de pe piaţă există numai la OMV şi Petrom, e mai preţios decât aurul, mai bun decât coniacul şi aditivat cu pipi de ornitorinc şi muci de ren finlandez.

      ~Nautilus

    PS Fiindcă trebuie să dăm satisfacţie şi trollilor, să nu rămână frustraţi şi să-şi piardă potenţa, cât mai au, îmi iau pălăria cât janta de Enzo, lanţul cât degetul la gât, tricoul roz scris cu auriu şi pantofii cu cioc de raţă şi mă duc să alimentez de la Lukoil, în weekend că e mai ieftin, cu 100 de lei în monezi de 1 ban gioarsa mea de Merţan adus de samsari, luat de la un moş care nu mergea cu el şi îl ţinea în garaj, cu 30 000 km făcuţi din 1985 până acum :D

    00
  24. Hai sa punem un pic altfel problema.

    cotatia la benzina FOB MED ( adica Free on board Trieste) a fost in decembrie de 624 EUR/tona. acciza e de 358 EUR/1000 de litri mai e o taxa speciala de 1 cent pe litru. la asta adugati TVA de 24%. Densitatea benzinei este in medie de 0.77.
    Vedeti unde va duce calculul. La asta va rog sa luati in calcul si 5% biocombustibil care ajunge pe la 1000 EUR/to si pretul aditivilor care normal ca ridica pretul la pompa.
    Cotatie pentru Marea Neagra nu exista asa ca in mod normal se ia cea mai apropiata cotatie + un pret de transport mediu.
    Pe langa asta trebuie acoperite costurile cu statiile si investitiile in statii, terminale, depozitare si transport in Romania.
    daca preturile s-ar face cum vor cei ce protesteaza ar aparea conditii de arbitraj si preturile s-ar egaliza rapid in restul europei. cu alte cuvinte pretul ar reveni la nivelul initial pentru ca romania nu a fost si nu va fi niciodata arabia saudita, astfel incat stranutatul lu base sa influenteze pretul titeilui si inclusiv al produselor petroliere.
    Ar mai fi o solutie iesim din UE si ne bagam picioarele in economia de piata si ajungem sa traim ca in corea de nord, dar avem preturi mici la benzina.

    00
  25. ee asa imi place..daca am fi uniti si am respecta acest indemn toti sa alimenteze oriunde in afara de omv petrom am face o treaba buna! sper sa se simta!

    00
  26. NOU
    #29

    @nwradu: nu te pricepi la politică şi nici la arta mult mai complexă şi mai perversă a propagandei.

    Altfel era uşor de imaginat de ce:

    – grupul OMV-Petrom nu a reacţionat nici măcar printr-o simplă declaraţie;
    – nu au dat înapoi nici măcar cu 1 ban, deşi teoretic asta ar fi trebuit să le aducă un mic profit din volumul de vânzări mai mare.

    ~Nautilus

    00
  27. Dar nu cumva si ceilalti actori din piata cumpara benzina tot de la Petrom? Pentru ca atunci ii doare la basca pe cei de la OMV-Petrom-PetrOMV …nu se vinde in statiile lor se vinde in alte statii…si ei tot castiga.

    00
  28. 5 lei / litru de motorina inseamna 1,1-1,2 euro / litru. Oriunde in Europa, pretul e mai mare. In Olanda mi s-a parut cea mai ieftina 1,25 (parca) acum 2 saptamani. In Franta e peste 1,3. Austria exagerat de mare… nu inteleg cine va baga in cap prostiile cu „cea mai scumpa motorina/benzina din Europa”? (pot sa argumentez cu bonuri daca trebuie…

    00
  29. Romania are cel mai mic pret la pompa din UE, e adevarat. Insa, daca dam la o parte taxele, pretul de producator e mai mare decat in Austria sau UK – vezi

    00
  30. NOU
    #33

    @nautilus a punctat bine. E vina PSD-ului pentru contractul slab cu OMV la vanzarea Petrom. Romania iese in pierdere din acest contract. Dar cat timp bombonel si psd si-au facut conturile babane mai conteaza?

    @designeru Ce salarii au aia si ce salarii avem noi?

    00
  31. @nautilus
    e chiar asa de greu de inteles ca scopul oricarei companii pe lumea asta este sa faca profit. daca ai putea vinde un chibrit la 1000 de EUR nu ai face-o; sau brusc te-ar lovi consiinta care ti-ar spune ca nu poti face asa ceva din motive etice. daca pretul ar fi mai mare decat cel corect atunci s-ar gasi alta companie care sa aduca la preturi un pic mai mici aceeasi marfa. drept dovada si Lukoil si Rompetrol au avut pierdere, ceea ce inseamna ca pretul e chiar o idee mai mic decat ar putea fi in romania. daca vrei o parte din bani inapoi poti cumpara actiuni de pe bursa si vei primi bani sub forma de dividende.
    Ceea ce ar trebui sa te intrebi e cum au negociat „alesii” nostri contractele si ce naiba fac cu cei 60 centi pe litru care intra direct la buget din accize si TVA. Daca ar fi tara plina de autostrazi si de drumuri bune nu ar mai zice nimeni nimic pentru ca atunci consumul mediu al masinii tale ar scadea cu cativa litri la 100km lucru care e valabil mai ales pentru transportatori. si uite cum si hainele si toate celelalte bunuri ar fi mai ieftine si viata mai usoara.

    00
  32. NOU
    #35

    Aleşii au făcut lucrul la care se pricep cel mai bine, un cuvânt de 4 litere care începe cu L :)

    Altfel, dacă erau gata măcar Pasajul Basarab şi lăţirea centurii, n-ar fi fost mare lucru nici măcar cea mai scumpă benzină la 5,76 lei/litru, se puteau face 50 km cu 20 de lei, mai ieftin decât autobuzul interurban sau trenul. Şi atunci am fi fost în pagubă noi şi în profit OMVul, dar publicul obişnuit n-ar fi simţit paguba şi n-ar fi avut pe cine înjura.

    Dacă motorina a fost 4 lei şi e 4,99, ştiind cât consumă fiecare camion care transportă mărfuri, de la pâine până la iPod, şi cât mai consumă inutil când stă în trafic cu orele, e uşor de imaginat cât „ajută” asta preţul oricărei categorii de bunuri cumpărate din oricare magazin.

    Astfel încât soluţia pe care ne-o propun cele două clase de dobitoci care ne conduc, cei politici şi cei corporatişti, nu e „mergeţi mai puţin cu maşina” ci „mâncaţi mai puţin şi îmbrăcaţi-vă de la second-hand”.

    Dacă ar aplica-o mai întâi trollul cu „3 euro pe litru”, l-am felicita toţi pentru regimul său drastic de slăbit şi pentru simţul estetic în privinţa vestimentaţiei. :D

    ~Nautilus

    00
  33. Asa baieti nu mai alimentati de la OMV si Petrom mergeti si scoateti Lukoil-ul din criza

    00
  34. „Ce salarii au aia si ce salarii avem noi?” … ei da, usor-usor ne-am prins si noi ca problema nu e ca benzina ar fi prea scumpa, ci ca salariile sunt prea mici. Eu unul zic sa muncim mai mult, sau mai cu spor, sau mai cu cap, sau cum vreti voi, ca sa producem si noi mai mult si asa sa avem salarii ca in Jermania. In loc sa o frecam aiurea prin benzinarii, hai sa ne bagam la treaba asta cu munca, daca e nevoie facem si o petitie si un grup pe Facebook.

    00
  35. Boicotati benzinariile OMV si Petrom !!! NU cumparati niciun produs de la ei!

    Chiar putem creste prin bun simt si responsabilitate!

    Intra pe: http://www.facebook.com/pages/Boicotati-benzinariile-OMV-si-Petrom/117785431625935

    00
  36. Puteti voi sa faceti mega-boicotari, dar eu raman cu OMV pentru ca e singurul combustibil mai de calitate din tara.

    00
  37. @stefan: degeaba explici tu romanilor notiuni simple de economie, ca nu te intelege nimeni. A fost un articol in evz in care benzinarii au zis ca dupa toate scumpirile astea le-au scazut vanzarile cu … 5%. Chiar nu are importanta cu cat vindeai tu chibritul ala pana acum – daca ai posibilitatea sa majorezi pretul cu un sfert si sa vinzi doar cu 5% mai putine chibrite ca pana acum… pai prost sa fii sa nu faci asta?!

    00
  38. nu se va schimba nimic …

    00
  39. @designeru: benzina cea mai ieftina pana acum am gasit in Luxembourg (~1Eu/litru).

    00
  40. Mergeti pe jos! Scoateti-va cururile corporatiste din masina si amintiti-va cum era sa mergeti pe jos jumatate de ora – o ora (fara sa opriti la o shaormerie). A, esti agent de vanzari si ai facut imprumut bancar sa iti iei costum de fite si nu stii unde sa iti tii mapa decat in masina? Mori.
    La ce bun sa boicotati o anume benzinarie, incurajand alta, platind acelasi mizerabil pret. Mergeti pe jos, exista cai de transport in comun, folositi-le, ca oricum tot voi le platiti leafa soferilor alora.

    00
  41. @Nautilus: vorbind concret, ce speri sa obtii? Am inteles ca OMV n-a facut nici o declaratie (si nici n-are de ce momentan, ca plata cu monede nu e o actiune care sa-i faca sa dea declaratii oficiale pe subiect), nici n-a ieftinit cu vreun ban.

    Bun, dar ce vrei vrei in continuare de la ei? Ieftinirea cu 5 bani? E o cerinta clara pe undeva, o lista facuta ca la luare de ostateci? Momentan e un protest pt ca e benzina scumpa si atat, dar a solicitat cineva ceva? De ce e scumpa, calculul exact al pretului, eliminarea unor taxe, Boc fie-ti mila si scoate niste accize, din astea?

    Pentru ca altfel, le putem bate obrazul cat vrem noi cu faptul ca au cumparat ieftin, au avut ajutor de la stat si alte asemenea. De mila nu vor scadea niciodata pretul.

    @Cristian Andrei: mai conteaza cine a vandut Petrom-ul si a umplut contul? Putea sa fie si Zoso acela, n-are importanta la pompa cand platesti plinul. OK, stii ca Nastase e vinovat… cu ce te ajuta la situatia curenta? Iti da el 1 leu la fiecare litru alimentat sau ce intentionezi sa ceri prin protest?

    E o situatie in care nu conteaza cine e vinovat, ci doar cum poti rezolva problema. Tot n-am auzit nici macar un plan de a-i face sa o ieftineasca, ca trei zile in care 100, hai 1000 de oameni nu vor alimenta nu vor fi cauzatoarea de efecte semnificative.

    Alta chestie: OMV Petrom sunt niste bulangii, hai sa-i boicotam. Alimentam de la altii. Voi credeti ca alegerea locului de unde alimentezi se face asa usor, la nimereala? Pe langa faptul ca fiecare stie el de unde e benzina mai buna si tot de acolo va baga, la cota de piata conteaza in principal numarul de statii din tara, pretul si alte asemenea elemente, nu faptul ca unii sunt mai bulangii decat altii. Nu vorbim aici de Coca Cola versus Pepsi, ca sa ma doara undeva de care beau si unde as putea oricand sa-i boicotez pe unii in favoarea celorlalti.

    00
  42. NOU
    #45

    Nu-i purtaţi de grijă Lukoilului. În maxim 1-2 luni vine şi rândul lui, după aia al kazahilor, după aia… :)

    ~Nautilus

    00
  43. Votez pentru Lukoil – in definitiv au pierderi de 500 mil. Euro in 10 ani de piata si pentru spiritul de competitivitate, nu vreau sa plece de aici, ca sa nu mai zic ca interesul national, cere „apropierea de rusi” (sic!).
    In rest, chiar daca se obtine ceva sau nu cu protestul vom dovedi:
    1. ca nu suntem (toti) o tara de handicapati.
    2. ca trebuie sa se gandeasca de 2 ori inainte de a face magarii pe viitor.
    3. protestul indreptat unei afaceri falimentare precum cea a vanzarii Stat – OMV.

    00
  44. Citesc si nu-mi vine sa cred…
    Nu a vazut nimeni ceva deosebit la articol?
    TAXA DE DRUM?…pai rovigneta ce este? Din cate stiu este neconstitutional sa platesti aceeasi taxa de doua ori… A, si nu uitati…acciza (sa o numim un fel de taxa…nu e chiar asa dar sa incercam sa-i spunem taxa). Buuun…pai noi platim si TVA la acciza…acelasi lucru o sa-l vedeti pe factura de la ENEL. :)

    00
  45. Un protest impotriva OMv/Petrom s-a stabilit si a pornit cam pe luni/marti. De atunci , doar pe un singur cont de facebook s-au strans peste 20.000 participanti . De acolo totul a plecat in presa si a ajuns si la benzinari . Daca firmele de transport nu sunt legate prin contracte cu OMv si ii ocolesc o perioada atunci vom avea un impact simtitor. Daca au contract si il rup acum pe acest motiv si mai bine. Cu toate astea minim 20k de oameni care nu vor alimenta de la petrom inseamna ceva . Adaugi transportatorii + taxiurile si sigur nu vor mai avea zambet pe buze o perioada. Oficialii OMV au replicat deja.

    00
  46. pretul benzinei premium 95 / 1000 litri FARA taxe:

    583 euro in Romania
    580 de euro in Germania
    540 de euro in Austria
    525 de euro Irlanda
    569 de euro Polonia
    570 de euro Slovenia
    571 de euro Suedia
    549 de euro Marea Britanie

    deci benzinarii din Romania nu sunt hoti, doar nesatui, mai ales ca forta de munca ii costa mult mai mult aici decat pe cei din Suedia, de exemplu…

    00
  47. pretul benzinei premium 95 / 1000 litri FARA taxe:
    583 euro in Romania

    adica 0.58 euro litrul? Fara ce taxe anume?

    In plus, nu vad de ce ar conta asta. Pretul cu care ne intra noua petrolul in tara nu cred ca e important. La fel ca la gaze, unde ne-o trag rusii cum vor, si la petrol sunt alte aranjamente pe care nu le putem modifica.

    Lupta se da cu diverse accize si taxe suplimentare. Acolo s-ar putea da in jos pretul benzinei. Acolo s-ar putea face protest pentru ca guvernul sa elimine TVA-ul din benzina. Ar pierde bugetul bani, dar ar impulsiona zdravan economia pe toate planurile si implicit consumul, ca ar scadea toate preturile cu aproape 24%. Sa elimine diverse accize, macar temporar.

    Cere cineva astea? N-am vazut. Am vazut hlizeaza la televizor, ca a bagat cineva benzina de 1 leu, a spalat 30 de minute geamul si a platit in monede. Daca asta e protest, atunci nu e ceva util.

    Va dati seama cat timp liber au protestatarii? Au stat la coada gigantica doar pentru a intra pe rand in benzinarie, sa bage de 1 leu carburant si sa plateasca in monede. Au consumat carburant doar dand masina mai in fata. Rezultatul inca nu se vede.

    00
  48. On: Mai exista unii ce isi folosesc creierele in tara asta, shocking.
    Off: S-a ieftinit benzina in Luxembourg, shocking.

    00
  49. NOU
    #52

    @nwradu: publicul obişnuit a spus deja ce urmăreşte: să-i sperie suficient de mult pe producătorii mari, scăzându-le vânzările, astfel încât preţul benzinei să ajungă înapoi la ~4,5 lei/litru. Adică practic să-i facă să suporte din buzunarul lor orice evoluţie a costurilor, taxelor, accizelor etc pe parcursul lui 2009 şi 2010.

    – Evident, chiar presupunând că întregul public şoferesc, 4 milioane de oameni, împreună cu toate companiile de transport, ar putea fi convins să participe la boicot, nimeni nu garantează că unul din cei 3 mari (OMV, Lukoil, Rompetrol) nu anunţă azi o ieftinire cu (să zicem) 10 bani pe litru când vede că transportatorii şi micii consumatori fug de el, dar peste o lună, când vine rândul concurenţei să fie boicotată, mai pune 20 de bani la litru, ca să-şi scoată paguba. –

    Însă în condiţiile mizerabilei atmosfere din viaţa socială de la noi de după 2006, existenţa unei mişcări automobilistice de protest care să obţină sprijinul poplaţiei civile are şi alte efecte – de natură socială – în afară de cele economice imediate, mult prea complexe pentru a fi discutate aici, ar lua o carte întreagă.

    ~Nautilus

    PS Este de remarcat modul în care participanţii (corporaţii) au decis că Salonul Auto de la Bucureşti nu mai merită organizat în timpul crizei, nici în 2009, nici în 2010, dar saloanele de tuning (organizate 100% privat şi cu participare asemenea) au funcţionat totuşi, cu sau fără criză :)

    00
  50. NOU
    #53

    Rectific: Salonul Auto de la Bucureşti nu s-a organizat în 2009 şi nu va fi nici în 2011. :)

    00
  51. @dubiosul: oricum piinea se plateste cu borcanul de monede, doar ca nu stii tu

    00
  52. asta dovedeste ca noi nu trebuia sa intram in UE. acum suntem in UE, platim ca in UE. minunat.

    00
  53. Mda. Batem apa în piuă în continuare. Totuşi, azi am citit câteva intervenţii geniale. De ex. nwradu: „mai conteaza cine a vandut Petrom-ul si a umplut contul?” Tot el: „E o situatie in care nu conteaza cine e vinovat, ci doar cum poti rezolva problema.” Ştiu că nu prea avem justiţie, dar de aici până la a spune că nu contează cine sunt vinovaţi… Mai ales când principalul vinovat e la un pas să revină la guvernare peste un an. Ne vom trezi poate că vinde şi resursele de apă (prea multe lucruri de vândut n-au mai rămas) şi apoi plătim 1 €/litru. Atunci ce facem, repetăm afirmaţiile de mai sus?

    Altă chestie superbă, tot nwradu: „sa elimine TVA-ul din benzina. Ar pierde bugetul bani, dar ar impulsiona zdravan economia pe toate planurile si implicit consumul, ca ar scadea toate preturile cu aproape 24%.”
    Singura chestie care s-ar ieftini cu aproape 24% dacă se scoate TVA-ul este o sticlă plină cu benzină. Atât. Iar faptul că fiecare inteligent se va plimba toată ziua cu benzină ieftină nu e de natură a impulsiona economia. Blocajul din trafic generează pierderi economice, nu câştiguri. De ce să nu eliminăm TVA şi pentru iPhone? Sau mai bine la cuie, că se vor ieftini casele cu 24%!!!
    De acord ca transportatorii să fie cumva sprijiniţi, dar atât. Şi nu prea văd cum, mai ales într-o ţară atât de coruptă. Poporul trebuie să înveţe să producă nu doar să i se dea.

    Am intrat pe siteul petrom.com şi uitându-mă la diverse am găsit o afirmaţie absolut genială, vorbindu-se despre „Avantaje utilizare GPL:” primul şi deci cel mai mare avantaj este: „căldura apare imediat după arderea gazului;” INCREDIBIL!!! Care va să zică, în cazul benzinei căldura apare de abia la două zile după arderea ei?? Oare mai sunt şi alţi combustibili la care căldura apare imediat după arderea lor şi nu la câteva săptămâni distanţă?

    00
  54. @nwradu: mă tot gândesc la partea cu „protest pentru ca guvernul sa elimine TVA-ul din benzina (…) ca ar scadea toate preturile cu aproape 24%.”

    Păi n-ar fi mai bine să cerem ca benzina să fie gratuită? Pentru că urmând logica de mai sus, toate preţurile ar scădea cu aproape 100%!

    00
  55. Chiar se exagereaza! Suntem noi in UE dar din salarii de 800 ron pe luna cu atatea taxe si impozite nu poti sa fi pregatit pt o asa scumpire a carburantului. Sincer….

    00
  56. Ba nautilus,tu crezi ce spui?Tu ai fost/esti producator? Tu stii ce inseamna sa suporti taxe si accize tampite,si sa si iesi pe profit?Ai auzit de cerere si oferta?Daca tu boicotezi omv-ul,eu,in calitatea mea de benzinar o cresc pretu numai ca tu imi elimini un competitor.Si asta nu o sa te afecteze numa pe tine,desteptule,ci si pe alti romani care alimenteaza de altundeva.Si o sa fie mai multi someri,tot din vina ta.

    Pune mana pe o carte de economie si vorbim dupaia.

    00
  57. Si tu crezi ca e vina benzinarilor pentru salariul asta?sau ca fara taxe nu ar practica ei un pret mai redus?Bine toti sunteti influentati de media sa vedeti in orice companie mare un personaj negativ ca va urmareste banii

    00
  58. Am facut special un sticker pentru masini:

    Daca il vrea cineva si vectorial, sa-l printeze la 10x10m (de pus pe casa), lasati un mesaj. :-)

    00
  59. Voi participa la protest urmatoarele 3 zile. Nu am alimentat azi cu au facut altii si cand raman fara motorina trec la Ratb.
    Voi incerca sa nu mai alimentez de la cei numiti deja. Voi vedea de unde. Si acum ca s-au terminat monezile de ce nu mergem sa alimentam de 1 leu cu hartie de 100. Vor avea sa dea la unu la doi sau la trei. dar apoi vor termina maruntul si se vor bloca casele si pompele. Si chiar nu au ce sa faca. decat poate sa dea benzina moca celui caruia nu are sa-i dea restul.

    00
  60. Calcul e complet gresit : a gresit inca de la principiu (pretul de plecare luat dupa ureche), unitati de masura aiurea (intr-o tona de benzina intra cam 1298 litri – varianta din norme), taxe inexistente (txa de drum e inclusa in acciza) :

    00
  61. Taxa de drum si rovigneta, se pare ca le platim ca prostii degeaba! 2 in 1, ca al roman ii plac promotiile!
    Eu deja ultima data am alimentat de la Luckoil! deci sunt in grafic! pacat ca la firma am card OMV

    00
  62. Taxa speciala de drum nu mai exista din 2003! Fondul special al drumurilor publice a fost introdus in 1996, “taxa Basescu” fiind mai intai un procent din pretul combustibilului, mai apoi o suma fixa per tona produsa sau importata. In 2003, dupa introducerea sistemului de acciza, taxa speciala a fost unita cu acciza (initial un anumit procent din acciza era destinat drumurilor, iar din 2004 destinatia accizei este bugetul de stat, de aici fiind repartizat prin elaborarea acestuia).

    Din pacate, multe persoane (printre care si reprezentanti al companiilor petroliere) nu cunosc acest fapt si includ taxa de drum in calcule, incercand sa justifice astfel o parte din pretul ridicat. Daca vrei sa urmaresti intregul proces legislativ :

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube