“Muntii nostri aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta.” Canadienii au dreptate suntem prea prosti sa ne bucuram de aceste bogatii iar ele trebuie mutate rapid in Canada. Ne vor ramane ceva firimituri de la masa lor de care o sa ne bucuram ca ne putem cumpara o bicicleta. In schimb vom avea munti de steril si ape pline de cianuri, pret al prostiei istorice de care dam dovada.
@ Autogreen, @ionel: ba, in 20 de ani de la revolutie nimeni din romania nu a facut nimic cu rosia montana. au venit astia din canada, sar toti pe ei, de la ecologisti si pana la tot soiul de obositi care s-au trezit acum ca “nu ne vindem tara” (apud clasicii capitalismului timpuriu post-revolutionar din RO). Pun pariu ca daca glod corporation (e intentionata greseala) se retrag acum, statul roman va uita ca exista rosia montana pe harta. asa ca hai sa nu ne mai cacam pe noi atat si sa recunoastem ca mai bine fac strainii ceva decat sa nu facem noi nimic.
imi este efectiv SCARBA cand vad un asemenea tataie ( care nu stiu ce rol are el in lumea asta si nici nu ma intereseaza) cu un asemenea videoclip ieftinache care incearca sa ma convinga despre o pseudo-criza “pe care o vede toata lumea” – facand reclama la un loc la care nici el nu auzise pana nu i-au iesit ceva bani aruncati de adevarati smecherii care stiu adevaratul interes, care se afla de fapt in aceea zona.
un sincer: da-te-n gatu matii!
pe mine ma mira in continuare atitudinea asta pur romaneasca: hai sa aruncam cu pietre si sa improscam cu rahat pe oricine nu are aceeasi parere ca si noi!!
Ionel, te-ai intrebat, inainte sa comentezi, de ce un specialist ca Baltazar s-a bagat intr-un astfel de proiect? Poate ca are argumente solide, poate ca-i mai informat decat tine si cu siguranta mai civilizat.
Frate, tara asta se duce de rapa! Poate ca n-ar fi rau sa mai lasam si pe altii sa ne ajute. Ca vad ca singuri nu putem! Parerea mea.
Nu stiu ce interese are Baltazar in toata afacerea asta, dar nu poti sa nu observi ca el incearca sa demonstreze cu cifre unele chestii.
Discutia despre RM incepe deja sa ma plictiseasca – chiar nu are nimeni de la guvern curajul de isi asuma o decizie?
@Andrei Knoxx : exact asta vor si ei. Sa stai cuminte in banca ta. Ca in cazul in care vreo fundatie ceva are mareata idee de a organiza un protest cu mari sanse de reusita, tu sa stai acasa linistit ca ai luat decizia buna.
Ai intels acu ce ai putea face ?
sau poate ca alegerea corecta pentru Romania din cazul rosia monata e sa nu faca nimic. sa lase aurul acolo…
daca e ceva cu adevarat pervers e faptul ca in Romania exista extrem de multe zone defavorizate ca si rosia montana atata doar ca oamneii aia stau pe un munte de aur.
uitati de rosia montana la fel cum ati uitat ca toti si-au luat aur din apuseni… incepand cu romanii pana la nush rusii cu tezaurul…. uitati de el si uitati de varianat asta… freacati-va mintea in ala directie…una cu perspective pe termen lung!
Bogdan Baltazar este probabil doar unul dintre cei care au gasit curajul sa spuna lucrurilor pe nume, chiar si cu riscul de a fi luat pe sus de ,,revolutionarii de pe Twitter” (vorba ta, Zoso) . Daca vor mai urma si altii, care sa explice lumii ca a fi prost costa bani, va fi foarte bine. Poate asa nu se va mai bloca un proiect important, aducator de multi bani si locuri de munca, doar ca sa ne jucam de-a ecologistii.
excelent clip!
sa speram ca o sa fie o analiza corecta si echidistanta a specialistilor din Min Mediului si din cel al Culturii, iar decizia sa fie luata cat mai curand.
daca se duce discutia in trivial…o sa fie ca la fotbal…mai nou toata lumea se pricepe la politica, fotbal si … rosia montana (ma rog, la minerit si dezvoltare durabila)
1) Cantitatea de aur de la Rosia Montana este finita. Odata incheiata exploatarea ce va fi acolo ? Un decantor urias si un peisaj selenar. Locuitorii vor fi din nou in situatia de azi.
2) Nu ar fi mai bine sa se faca ceva durabil care sa dea de lucru si peste cateva generatii ?
3) Chiar ne prostituam pt cateva miliarde de euro care o sa fie virati la stat ? Pai suma aia o sa fie sparta de guvern pe licitatii trucate la suprapret , in nici un caz nu se intorc acolo. E ca si cum i-am arunca direct in Dunare.
4) Isi asuma RMGC costurile unor eventuale accidente cu deversari de substante toxice in rauri sau va fi ca si la Aurul Baia Mare unde imediat ce au produs poluarea au declarat faliment si s-au spalat pe maini ? Sunt dispusi sa lase gaj pt asta cateva miliarde de euro ?
Pana nu lamurim aceste aspecte subiectul Rosia Montana ar trebui inchis.
@Cine Minte – Durabil adica o pensiune de 2 margarete, care va da eventual de lucru la cateva generatii de bucatarese LOOOOL? Sau vrei sa spui ca nimeni nu mai poate investi in tara asta ca o sa sparga guvernul banii? Iar la chestia cu prostitutia m-ai omorat, am ras cu lacrimi – inteleg ca esti somer sau bugetar, caci altfel nu vad de ce drac te-ai ,,prostitua” sa muncesti la un investitor privat.
Treaba este ca prea multi gugustiuci isi dau cu parerea pe subiectul asta cand, de fapt, comunitatea locala este singura care trebuie sa hotarasca. Iar cei de acolo sunt, intr-un procent foarte mare, de acord. Si asta fiindca nu gugustiucii mor de foame, ci ei.
Ba, voi chiar credeti ca o sa vina canadienii sa ne scoata din rahat? Ca ei vin la Rosia Montana sa ii ajute pe saracii someri? Vreti ca eu, ca roman, sa fiu de acord ca ei, canadienii, sa ia de la mine din tara 7 MILIARDE de dolari? Pentru 3000 de angajati (hai 4000-5000 cu tot cu cei care sunt implicati indirect), vreti ca eu sa sustin canadienii in a ne fura 7 MILIARDE printre degete? Sunt 700 000 de someri in Romania (aprox. 300 000 ca urmare a “crizei”), credeti ca o sa iesim din criza daca Gold Corp. angajeaza 3000-4000? Sa nu mai vorbesc de efectele negative ale exploatarii: cianuri, etc. De ce nu incurajati statul sa se angajeze in a exploata zona? De ce sa nu ramana in tara ce e al nostru? E mai simplu sa munceasca altii “pentru noi” si sa ne arunce niste firimituri drept multumire?
@stef – gugustiuc esti tu
nu sunt nici somer nici bugetar … eu lucrez la propria mea afacere si da consider prostitutie 3-4 miliarde de dolari pentru ceva ce valoreaza mult mai mult. Si spre deosebire de tine, da am fost la Rosia Montana si am vazut cum este. Nu e mai rau decat alte zone din tara. Oriunde te-ai duce in ruralul montan situatia este LA FEL. Daca oamenii aceia nu sunt in stare sa creasca doua vite sa faca o mica ferma sau sa aiba un pic de spirit de initiativa in turism sau alte domenii de ce ar trebui ca generatiile viitoare sa fie compromise din cauza lor ? Nimeni nu are dreptul sa compromita generatiile care vin.
Dar asta suntem noi, un popor care asteapta mura in gura. Totul sa fie facut de guvern. Sa ni se aduca investitori, sa ne dea, sa ne ajute. Noi ce facem ? Stam si plangem ce oropsiti ai soartei suntem.
@CineMinte?: nu merge sa ai spirit de initiativa asa deodata, dupa ce am fost 50 de ani asistati social. trebuie sa recladim de jos totul. in afara de asta, romania are prea multa populatie rurală.
@Jimmy Hoffa: goddam, ce suparată esti. si patiot. eu propun sa tinem intreprinderile romanesti inca 5 ani pe subventii, pana nu mai sunt bune de nimic, si abia apoi sa le vindem.
noi romanii cred ca avem o mare problema. si nu doar la cap. cei de la rmgc intotdeauna mi s-au parut deschisi si transparenti. pana si faptul ca incearca, iara si iara, sa tot explice, sa raspunda acelorasi intrebari legate de mediu samd, mi se pare o chestie super ok din partea lor. s-au adptat, si-au modificat proiectul de nenumarate ori, asa cum li s-a cerut.
asa ca eu zic ca ar fi o dovada de minima seriozitate si corectitudine, din partea autoritatilor, de care ar fi trebuit sa se dea dovada pana acum, sa se decida odata daca-i laie sau balaie.
Chiar zilele acestea au fost poluate răurile din zonă cu metale grele de la una din exploataţiile aurifere de acum 40 de ani de la Roşia Montană.
Amintea cineva mai sus de cât aur s-a scos de-a lungul timpului din Apuseni. Are dreptate. Dar ne-a ajutat cu ceva acest aur? Dacă 2000 de ani nu ne-am ales cu nimic din tot aurul extras, acuma că o vor face canadienii ne vom alege cu mai mult?
Dacă oamenii aceia sunt mineri din moşi strămoşi şi sunt săraci în curul gol, nu ar trebui poate să-şi pună capul la contribuţie şi să înveţe altceva? Sau îşi imaginează că încă câţiva ani de minerit o să schimbe lucrurile pe care nu le-au îndreptat mii de ani de minerit?
Ne-am ales cu ceva din miliardele încasate din privatizarea Petrom, BCR, Romtelenoise ş.a.? Atunci de ce ne închipuim că taman aceste 200 de milioane pe an de la Roşia vor schimba ceva în ţara asta?
Să mai amintesc de fondurile europene? Am pierdut 2 miliarde pe an datorită lipsei de proiecte de absorţie neîntocmite de turma de funcţionari publici care culmea, până la femeia de serviciu lua spor de “fonduri europene”. În cei 3 ani trecuţi am pierdut deja 6 miliarde, iar după cum merg lucrurile în continuare, în curând vom avea 8 miliarde investibile în infrastructură pierdute pe vecie. Iar noi ne căcăm pe noi pentru cele 4 miliarde de la Roşia, care eşalonate pe cei 18 ani dau 280 milioane pe an. Mai puţin decât ar fi doar comisionul de consultanţă pe proiectele pentru fondurile europene.
@Cata: Canadienii astia vor face ceva dar nu pentru oamenii de acolo ci pentru ei. Dupa plecarea lor, oamenii din zona vor fi la fel de saraci in plus vor avea munti de steril si bazine cu cianuri. Vor pierde tot bucurandu-se la 10 mil. Bagdazar a fost cumparat, multe lucruri se pot cumpara dar nu si sanatatea oamenilor. Trebuie sa intelegeti ca resursele Romaniei trebuie sa lucreze in folosul poporului roman si nu al unor corporatii straine. Ai idee cat plateste OMV pt fiecare baril extras din subsolul Romaniei?! doar 25 de dolari in conditiile in care pe bursa pretul depaseste 80 de dolari. Prea multi isi plang saracia dar nu inteleg de unde pleaca.
bai fratilor, sunteti batuti cu pwla-n cap?
banul v-a orbit.
traiti in spatele calculatorului cu gaoazele la caldura si vaaaai, ce idioti sunt unii ca se impotrivesc hotilor. iesiti in kkt din vagaunile alea, vizitati locul, vorbiti cu oamenii, documentati-va un pic, apoi miscati infectiile alea de degete ramolite pe tastatura. habar nu aveti ce implica totul, va uitati numai la cifre. va prostesc astia cu o reclama.
treziti-va cacaciosilor!
@zoso – corect, fiecare isi are pretul lui. dar hai sa nu implicam mii de vieti, da?
Lasa mai Zoso ca daca nu se aproba proiectul Rosia Montana oricand ne putem imprumuta la FMI. Sau… cum zice un tilica mai sus, toata Romania se va putea apuca sa creasca o vaca (bou niciodata), sa-si intemeieze o mica ferma, sa faca tirism. Cei care vor avea 2 vaci le vor plati somajul celor care n-au niciuna. Si tot asa… Avantajul va fi ca generatiile care vin vor avea sigur ceva durabil: datorii !!!
Tara plina de cretini. Mergeti mai, hipsterilor si explicati-le oamenilor de acolo ca deh, nu vi se pare ok ca ei sa aiba joburi bune, pt. ca nu e exploatare facuta de statul roman… Voi aveti dreptul la joburi, ei nu. Voi puteti lucra la companii straine, ei nu.
Marii romani se arata mereu atunci cand vor altii sa face ce noi n-am reusit sa facem in 20 de ani. Hai mai bine sa lasam sa zaca toate acolo unde zac si acum, si sa mergem inainte cu acel celebru “nu ne vindem tara”, care ne-a aduc in cacatul in care suntem acum.
Si da, Ionel, tu pentru cat te-ai vinde? Care e pretul corect, pana la urma? Sau singurul argument e “daca nu-s romani, sa plece-n puii mei unde vor”? M-am lamurit eu cu ce poate romanul. Si nu, nu mai vreau. Sper sa declaram razboi vreunui stat dezvoltat si a doua zi sa ne predam, in speranta ca vom fi anexati. Pt ca eu unul m-am saturat de balcanismele astea, de falsul patriotism, de jegul ce-l vad in jurul meu in fiecare zi.
De ce sa fiu eu mereu loserul Europei? Pt ca-s roman??? Se pare ca da. Avem in gene ceva special, we’re designed to suck.
E pacat. Am pierdut 20 de ani, cati voi mai pierde? Noroc ca am 7 vieti in pieptu-mi de arama, nu? Yeah, right.
eu am avut un coleg de facultate (relatii publice) care lucra la intocmirea documentatiei pentru mediu. probabil era un simplu “redactor” (a se intelege scria pe calculator si atat)… si era foarte suparat ca nu le-au dat aprobarea de mediu (asta demult)…daaarrr vai doua salarii din familie veneau de acolo (el cu tat-so)…
praf… si mancatori de cacat…voi chiar nu vedeti ca rosia montana e o super afacere si ca cineva stie asta si vrea sa puna mana pe ciolan… si-o sa faca si-o sa zica orice sa sa obtina ceea ce vre.
@ toti care neaga: eu nu cred ca RMGC n-o sa faca chiar nimic bun!!! Mai ales ca, dupa cum stim, peste tot aurul se exploateaza in acest fel. E in tarile alea peisaj selenar? Eu cred ca suntem prapastiosi si, scuzata fie-mi comparatia complet neoriginala, prea suntem din nou ciobanul din Miorita care se resemneaza in fata mortii (in cazul de fata a saraciei = moarte)
Sunt mai multe zone din Romania cu peste 80% din populatie in somaj .
2300 locuri de munca directe este f putin.
Nu stim cate dintre aceste locuri de munca vor fi ocupate de personal calificat din Romania.
Nu putem vorbi de o dezvoltare durabila la Rosia Montana!
ESTE DOAR UN TUN… in maxim 5 ani se cara cu aurul si gata!
Este o mina pana la urma.Pe glob sunt mii de locuri de acest gen si in urma ramane steril si amaraciune!
Iar mosulica asta pana la urma este un fost bancher.BRD-ist si investitor la bursa
CE FACEM DUPA CE SE TERMINA EXPLOATAREA?
.
Vad ca se vorbeste mult de ecologism pe-aici si treaba e ca la cati scuipatori de seminte avem, la cate peturi fac deliciul turismului in Apuseni, nu mi-as fi inchipuit in veci ca noi chiar avem ecologisti. In fine, se pare ca avem atunci cand e vorba sa se blocheze un proiect important pentru… nush pentru ce! De fapt ce se propune in loc de aceasta investitie? Un proiect rezidential, hoteluri (ale cui vor fi?) sau un safari in natura salbatica? Una peste alta discutia pe tema asta dureaza de atata timp, iar persoanele care se opun sunt atat de controversate, incat cred ca e mai mult o gluma. Nu poate fi altceva!
Eu, sincer, sunt de acord cu exploatarea. Sincer. Dacă nu fac băieții ăia, o să facă alții, mai altfel. Cred că au așteptat destul, sincer. Mie mi-au demonstrat că vor să facă. Nu înțeleg de ce ne mai căcăm pe noi. Dacvă nu fac ei, o să fac alții, șmecheri gen Patriciu, care de-abia așteaptă să ia terenul ăla în concesiune.
@syn: nu e ok ca doua salarii vin de acolo? dar daca ar fi vorba de salariul tau? dar daca ai ajunge sa mananci senvişuri cu paine? atunci ar conta alea doua salarii?
Cineva căruia de acolo îi vine salariul foarte greu poate avea un punct de vedere obiectiv. Vezi funcţionarii publici, care nu doar că sunt împotriva disponibilizărilor ci chiar ar mai dori ceva angajări, că au prea mult de lucru (a se citi prea multe rude care încă nu au intrat în sistem).
@durabil PE GLOB NU SUNT MII DE LOCURI DE ACEST GEN….MAI SUNT DOAR CATEVA!
ROSIA MONTANA E UN MUNTE DEEEEE AAAAAAAUUUUUUURRRRRR!$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
@zoso n-ai observat ceea ce vroiam sa spun. si sincer sustin faptul ca intersele largi ale tarii primeaza in fata intereselor catorva sute/mii de oameni!( care orcum se aleg cu miezuri de sandvish cu paine)
Eu zis sa ia muntele cu totul, gratis, as vota daca l-ar lua si l-ar exploata in Canada si nu sa ne umple de cianuri.
Si stiu in proiect e prevazuta curatarea de cianuri, dar dupa ce iau aurul, o sa ii doara undeva, ministerul mediuluil le da 2-3 amenzi de cateva mii de euro, ignorabil de mici in comparatie cu profitul si gata.
raspunsul e clar demult -nici o societate serioasa de asigurari nu va asigura RM pt eventualitatea unui dezastru ecologic, firma o sa se inchida in 5 ani, cei 300 de angajati vor fi cel mai probabil din exteriorul zonei, banii incasati sunt putini comparati cu pretul pe care o sa il platim pentru protejarea zonei de la Apuseni la vale – pentru urmatorii zeci de ani dupa ce exploatarea a luat sfarsit. Practic ar iesii mai ieftin daca pur si simplu le-am semna un cec acum direct celor de la Gold Corporation de vre-un miliard de dolari/an pentru urmatorii 50 de ani. Pentru ca oricum o sa platim banii aia in eventualitatea unei exploatari. Si altfel spus mi se rupe de cei 300 de oameni care o sa aiba loc de munca 5 ani, si pentru asta o sa trebuiasca sa platesc eu nspe ani dupa aia! Ecologia pt mine inseamna sa gandesti profitabil. Oriunde in lume unde au fost sau sunt mine de aur si diamant este saracie in zona respectiva! Mineritul aduce saracie! Si sa mai si dai bani pentru asta ?
“…mânca-v-aş puma voastră, care v-aţi săturat de această corupţie necinstită care n-are oamenii lefuri si cumpărăm gaze scumpe de la ruşi. Aceste promisiuni care le fac e ca să are toată lumea leafă şi penseie şi cine vrea să munceşte să are să munceşte unde nu mai e dă muncă nici în Italia ca s-a pus poliţia pă noi. Iar aceşti polticieni care a minţit şi nu e cu poporul o să-i bag la pandaimos şi o să fac autostrăzi peste tot să să plimbă oamenii cu maşânile lor. Cum a zis şi preşedintela de la America: care nu ascultă dă mine, beleşte puma. Şî vă transmit sloganu’ meu…”
@alex nicolae – daca si raspunsul e la fel de ,,clar” precum ti-e gramatica, nici nu ar avea sens sa mai pun sub semnul intrebarii matematica, adik de unde ti-a iesit cifra de 300 de angajati, de care ,,ti se rupe” tie.
poate tocmai asta e si problema: ca se opun cei carora li se rupe de oamenii de-acolo, persoane care scriu fara sa realizeze ca cei de care ,,li se rupe” sunt disperati, saraci, lipsiti de perspective.
si nu, n-au timp 50 de ani sa faca nana udrea o partie de schi durabila. n-au vreme sa creasca o vaca in speranta ca peste 100 de ani va da lapte. au nevoie de locuri de munca, bani, mancare pe masa, maine. facturile vin tot maine, nu peste 100 de ani!
so, eu zic sa-i lasam pe cei din zona sa hotarasca. ei sunt cei direct afectati de faptul ca locul in care isi duc viata e cu 100 de ani in urma timpului. vor s-o tina asa inca 100 bine, nu… nu!
32 de organizatii si lideri locali sustin proiectul Rosia Montana
21 organizatii, institutii, sindicate si 11 primari sprijina, intr-o scrisoare deschisa, proiectul Rosia Montana si resping tentativele de intoxicare a opiniei publice de catre organizatii care nu reprezinta zona si nu cunosc situatia reala.
@Riddick: Foarte interesant. Poţi veni şi cu o listă de organizaţii, instituţii, sindicate ş.a. care să se zbată la fel de tare pentru construcţia de autostrăzi de exemplu? Pentru că lipsa infrastructurii ţine departe adevăraţii investitori, cei care vin să producă ceva, nu doar să care ce se mai poate.
De ce, daca este un proiect serios, cu perspective, bine documentat, profitabil si tot ce mai vrei este nevoie sa i se faca atita reclama? O afacere de dimensiunile asteia ( daca e serioasa ) se pune pe picioare si ura si la gara, nu se intind zoaie prin toata media, ca sa convinga oameni care n-au nici o legatura. Ultramediatizarea de-aiurea e semn ca lucrul pute.
Cu o mai mica sau mai mare legatura cu subiectul, din seria “Dumnezeu nu bate cu parul” :
Cum indraznesc strainii sa ne creeze peisaje selenare in tara pe care o murdarim zilnic cu zoaie, gunoaie si mii de gratare?
Hai, frate, 95% din cei care se opun proiectului o fac din ignoranta. Prin 2004 cand documentam cazul Rosia Montana preziceam faptul ca prezenta in spatiul mediatic romanesc a acestui caz va declansa probabil formarea unei formatiuni ecologiste sau, macar, a unei organizatii civic-ecologiste foarte puternice. Tineti minte ca la Baia Mare si in primii ani ai scandalului Gold Corporation, Greenpeace s-a implicat foarte mult, a creat aici o filiala, asa ca ma gandeam ca poate va veni si momentul in care vom constientiza importanta problemelor de mediu. Nu sunt green, dar intr-o tara ca Romania macar schimbarea mentalitatii cu privire la depozitarea gunoiului are nevoie de o astfel de structura.
Din pacate, dupa 6 ani nu vad nicio schimbare. De 1 Mai burtosii se duc la iarba verde, incing gratare, arunca PET-uri si hartii pe jos apoi se plang de faptul ca Rosia Montana va deveni un dezastru ecologic. Vreti dezastre ecologice? Mergeti in spatele fiecarui bloc/case in care locuiti si priviti la mormanul de gunoi. Ganditi-va apoi ca desi sunteti in mijlocul unei comunitati de oameni, nu exista unul in stare sa se mobilizeze pentru a curata zona.
Ecologisti de Dambovita. Mi se face rau.
Ia vedeti-va voi de jegul si mizeria ce le lasati prin Poiana, sau pe litoral, si dupa asta sa va dati cu parerea de pe MacBook-uri, dintr-o cafenea de fitze, ok? Hipsteri eco, ca doar e pe trend sa fii eco.
Apropos, cat mai e un tricou cu “I heart Bucurenci”? Sau o bicicleta vintage+ochelari ironici. Astea-s problemele voastre, lasati voi RM in pace. Eventual mergeti la urmatorul festival, ca deh, e “ca la Vama, poti fumaaa”.
Il injuram pe Balthazar ca deh, are bani si-i un rechin financiar. Vedea-v-as pe voi, sa vi se faca o oferta de genul unei reclame pro-RM, cum v-ati lepada camasile de in si look-ul aparent neglijent,(dar atent studiat) si ati bea si sudoarea lui Badea pe Carmina Burana, in prime-time, pt. o suma frumoasa pe card.
Valea in Vama de 1 mai, sa distrugeti ce-a mai ramas din ea, si-apoi sa va aud pe la terase cu “Offf, Vama nu mai e ce-a fost”. Eco-hipsterii mei dragi.
sa vina frate sa investeasca,sa ia ei tot auru daca noi nu suntem in stare.oricum daca l-am exploata noi am lasa prapad in urma,barem canadienii nu sunt romani si ar lasa mai bine decat am fi lasat noi.
PRO proiectul Rosia Montana
@Riddick – tu nu iti pui niste semne de intrebare ? Din lista aia a ta spicuiesc doar doua nume:
- Centrul Focal pentru Monitorizarea si Conservarea Biodiversitatii Cluj – presedinte Sergiu Mihut
- Asociatia Pescarilor Sportivi, reprezentant Cristian Jurca
Astia ori sunt platiti ori nu ii duce capul mai mult. Ce are biodiversitatea si apele curate cu peste in comun cu cianurile ?
Ajunge o rupere de nori serioasa, o mana criminala sau doamne fereste un accident si adio biodiversitate si pesti in jos pe Aries si pe Mures.
da, este… ceea ce ne face de rusine. dormim, la propriu si figurativ, pe un munte de aur. da al’ dracu cu murim de foame.
insa de ce nu ma mira si de ce nu imi creste tensiunea cand ii vad pe aia ca se opun? pentru ca sunt obisnuit cu astfel de maimutareli. dac-ar fi dupa ei, inca am fi in epoca de piatra!
@Sakura: Tactica obișnuită: nu-ți convin argumentele interlocutorului, o dai în “…pe-a mă-tii!”… pla mea, mai lipsea să ceri listă cu ong-uri care să se ocupe de aurolaci, copii cu sida, eventual o bagi pe aia cu “ești fascist!”
Ham-ham!
@Miorlaupufos: Io… dacă nu înțeleg ceva… (orice) ÎNTREB… eventual gândesc cu capu’. Tu te dai rotundă și emiți judecăți dă pă mantinelă… gen: “…O afacere de dimensiunile asteia ( daca e serioasa ) se pune pe picioare si ura si la gara, nu se intind zoaie prin toata media, ca sa convinga oameni care n-au nici o legatura. Ultramediatizarea de-aiurea e semn ca lucrul pute…”
@Dorian:
“…Ecologisti de Dambovita. Mi se face rau.
Ia vedeti-va voi de jegul si mizeria ce le lasati…”
Iu dă man, iu dă man!
(o bere de la mine oricând!)
@Kiky: “INFIME”… nu “infirme”. și da, canadienii ăia vor să pună pe picioare extragerea aia că n-au ce face cu banii.
Da, suntem naivi, esplică-ne TU DE CE VIN ăia în țară…
Hai, că e clar că le știi.
(oftopic: încep să mă enervez la comentariile de la postu’ ăsta)
Nu voi scrie despre cati bani primeste Guru Baltazar pentru a manca cacat in acest clip. Nici despre faptul ca RMGC vrea sa transforme Rosia Montana intr-un platou cu un lac de cianure pe timp de criza, la fel cum vroiau sa o faca pe timp de “ne-criza”.
Nu, ma voi referi direct la informatiile din clip:
1. Rosia Montana are somaj 80% (sau poate mai mult) din cel putin doua motive:
a. minele statului au fost inchise pe masura ce Gold Corporation a marit presiunea pentru acceptarea propriului proiect
b. activitatile ne-miniere sunt INTERZISE in zona Rosiei Montane, pentru ca tovarasii canadieni sa fie siguri ca oamenii nu vor gasi de lucru altceva
2. se vorbeste de “2300 de locuri directe la constructia minei”; cand am fost la o prezentare Gold Corporation in 2006, era vorba de 2500; in 2004 era un banner in Rosia care promitea… 12.000; poate se hotarasc
3. 880 de locuri in exploatare – idem 2.
4. se vorbeste de utilaje si piese transportate de marinari si soferi… stai asa, astea nu intra in alea 2.2 miliarde de euro promise economiei Romaniei? nu? atunci de unde se fac 2.200.000.000 euro?
@bogdan , nice, si basca am ? Populaţia in RM a fost in (2002) – Total 4,145 locuitori. Scoatem babele, cam la jumate, zici ca o sa lucreze toti mosnegii de la 50-la 150 de ani ? eu am estimat, zic eu optimist ,300 de persoane din zona ca o sa lucreze pe acolo. Din localitate, probabil o sa angajeze de fapt 3 paznici, si 2 femei de serviciu. Iti da seama ce salvati o sa fie ! in anul 2000, devarsarea accidentala de la Baia Mare a afectat cca 2.000.000 persoane prin contaminarea resurselor de apa. Hai sa zicem ca o sa fie un cutremur, o inundatie, un accident de constructie in ciuda tuturor normelor, si cele 19 mil tone de cianuri o iau la vale. Stii cum se calculeaza riscul ? Probabilitatea*victime. Daca probabilitatea e de 1% (in urmatorii 50-100 de ani) – pot sa fie sa zicem 20.000.000 persoane afectate -Ro, Bg, Yu, Hu, Ucraina , ar fi dintr-un foc un risc lejer pe la 200.000 de oameni probabilistic afectati de proiect. Hai sa o luam in bani – cam cat ar costa curatarea ? Ce zici, se opreste apa de la inundatii in 5 m, sau merge pana spre mare ? sa dau si un citat : “Stiti care este singura metoda de a stopa propagarea cianurii in panza de apa freatica? Pai sa va spun eu pentru ca sunt implicat in acest proiect. Se foloseste tehnologia de criogenizare a solului pe zeci de km patrati. Pur si simplu s-au sapat puturi de 500 metri adancime pe toata suprafata si s-au instalat masini criogenice care mentin temperatura solului sub zero grade. Va rog sa retineti ca nu exista solutii la ora actuala de “decontaminare” a zonelor afectate. Tot ce putem face este sa inghetam solul pentru a impiedica arsenicul si cianurile sa se infiltreze adanc in panza de apa freatica. Costa enorm si deocamdata nu exista alte solutii desi cei in domeniu cauta solutii de 10 ani. Nimanui nu-i convine sa arunce 1.5 miliarde dolari in fiecare an pentru a “izola” porcariile facute de minele aurifere. Dar nu avem alta solutie.” Mai departe fiecare sa se gandeasca daca proiectul ii afecteaza doar pe cei din zona sau ne afecteaza pe toti.
aurul daca ramane in munte poate va fi exploatat de urmatoarea generatie care poate va avea si tehnologia. Aurul nu se strica. De ce sa gandim ca un repetent care ia aurul din casa ca sa mearga la munte sau la discoteca?
@kiky: infime? e cea mai mare mina de aur din Europa.
Se vede din proiectul asta ce face statul roman – nimic, nici o decizie. Industria de stat nu functioneaza niciodata in domeniul asta. Statul are acum ocazia sa ii puna pe canadieni sa curete zona, sa faca trasee turistice si sa faca infrastructura. Insa….nici o decizie.
Imi scapa de ce subiectul asta genereaza atatea comentarii. Le-am citit pe toate. Aproape nici unul argumentat. Toate in schimb detinatoare de adevaruri supreme.Eu spun simplu ca ar trebui scos aurul ala de acolo cumva. Aurul ala poate fi de ajutor. Facem ghiuluri din el si le lasam nepotilor.
Un comentariu insa mi s-a parut absolut genial. Cineva mai sus spunea ca nu pentru aur vin canadienii…ci pentru altceva. Banuiesc ca se refera la clasica strategie de cucerire a unei tari prin constructia de canale subterane si iesirea minerilor sub acoperiere in puncte strategice cand victima (Romania in cazul asta)nu se asteapta. Fie vorba intre noi nu e o strategie f buna…ca noi il avem pe Mircea
@Kiky – Dar pt. ce vin astia in tara? Pt. Ardeal? O sa-l duca in galetzi(multe) la unguri? OMGGG!!!!! Sau poate…hmm…sunt masoni? Ev…rei? :-S
@Cip mi-a amintit o chestie: da’ ghiulurile din ce se fac, cand se fac? Si un’ se duc? Tare mult iubeste romanul auru’, da sa nu fie de la noi, da-i in puii mei de negri, sa-l ia de-acolo! Banii ne-ar cam trebui, da’…nu asa. Ca aici “pute” ceva.
Oameni buni, e o corporatie, care urmareste profitul. Mi se pare absolut normal. Cat timp ei respecta legislatia si normele din domeniu, cat timp vor vira niste sume frumoase la buget, cat timp niste oameni(multi/putini) vor avea job-uri, hai sa ne tinem gurile, si sa iesim la o plimbare sa mirosim castanii. Sau la mall. Da, la mall e fain de tot. “Am auzit cu ochii mei” o discutie la o cafenea intr-un mall intre doua mizerii corporatiste, cu cizme de 800 de lei si cafele de 15 lei pe masa, revoltate vezi Doamne din cauza mistretilor care o sa moara in RM.
Corporatiile unde lucreaza ele sunt fine, roz, si moi, astia de la RM sunt tot ce-i mai rau pe lume, un fel de Teo nud, intinsa pe o blana de tigru, cu un fir de garoafa ieftina intre dinti.
Uai, nu mai scriu nimic aici ca imi pusca o vena-n cap de nervi. Si e pacat, ca am capu’ frumos, fara aur prin gura.
P.S. Prefer ca exploatarea sa fie facuta de orice alta natie decat de romani. Din motive evidente. Look around you, people.
@Dorian: esti prost. normal ca sunt evrei. soroş ce e? s-a dovedit ca el e in spatele proiectului, intai il impiedica sa se intample si apoi face miliarde de pe urma lui. simplu, nene…
@cip: in jurul minereului de aur se aciueaza niste pungulite cu materiale numai bune de exploatat si cu mult mai scumpe decat aurul, fiind utilizate in diverse moduri.
@Cip: Dacă n-ai găsit argumente în comentariile anterioare, puteai să aduci tu câteva. Pro sau contra, nu contează, argumente să fie. Dar n-ai făcut-o.
La comentariul care ţi se părea genial, ai dat cu mucii în fasole. Canadienii care vor exploatarea aurului vor efectua în România doar fazele preliminare ale procesului. Când se ajunge prin separarea de steril la stadiul de pastă concentrată vor duce minereul în (probabil) Marea Britanie. Acolo se vor face etapele finale ale extragerii aurului şi argintului din minereu. Ca de obicei în România se va face doar munca brută, de jos, ceea avansată şi bine renumerată nu. Pe de o parte nu vom avea nici un control asupra cantităţilor reale extrase, dar pe de alta nu vom avea absolut nici o idee asupra celorlalte metale pe care le vor extrage. Şi în asemenea minereuri alături de aur mai sunt o mulţime de metale rare, aşa-numitele pământuri rare, respectiv actinidele şi lantanidele din sistemul periodic al elementelor (poziţiile 89-103 şi 57-71). Despre acestea contractul de exploatare nu suflă nici o vorbă, deci le facem cadou canadienilor. Le dăm gratis. Pentru că este absolut sigur că le vor extrage, odată ce au ajuns în acel stadiu. Iar acestea sunt, unele, mai scumpe decât aurul. Cam aici bate comentariul care susţine că nu pentru aur vin canadienii. Corect spus ar fi că nu numai pentru aur vin canadienii.
vali, las-o-n ma-sa ca e penibila reclama. ma uit la baltazar (baiet bun. bun de bulau) si parca mi-aduc aminte de materialele pre-decembriste cu tovarasi ai muncii din uzine si ogoare.
hai sa fim seriosi: afacerea aia e un tiganeu de proportii. si va incepe sa puta urat dupa nici 3-4 luni exploatare
@Sakura – Bun, asa o fi. Si mai bine lasam totul acolo, sa stea bine inca 7000 de ani? Pentru ca sper ca iti dai seama ca statul roman nu e in stare de nimic, nu? Decat altii, mai bine deloc. Nu-mi place gandirea asta.
@ Sakura
Multumesc pentru explicatie. Acum inteleg. Fraza aia de sus spusa misterios chiar a sunat amuzant. Si nu am argumentat pentru ca sunt la fel de bagator de seama in acest domeniu ca si ceilalti. Doar ca nu tip tare “hotii” intr-un fel sau altul.
O parere am si anume spun ca ar trebui folosit aurul ala de acolo.Mai mult nu pot.
@Dorian: Dacă rămâne acolo pentru generaţii mai capabile ca noi, n-ar fi nici o problemă. Nu se strică, nu se pierde valoarea, din contră. Sau să o exploatăm noi, că doar ne mândrim cu tradiţii milenare în minerit. Nu să o facem cadou pentru ceva firimituri şi multă şpagă.
Şi în ansamblu nu aş fi atât de tare împotriva exploatării dacă s-ar face prin metode mai blânde, gen galerii de exploatare de-a lungul filoanelor. Nu prin dinamitarea munţilor.
Vedea-v-as pe voi, sa vi se faca o oferta de genul unei reclame pro-RM, cum v-ati lepada camasile de in si look-ul aparent neglijent,(dar atent studiat) si ati bea si sudoarea lui Badea pe Carmina Burana, in prime-time, pt. o suma frumoasa pe card.
e mai romantic sa o sugi corporatist pentru o sumă fixă.
@Cine Minte?:
La toate întrebările tale există răspuns, în studiul de Evaluare a Impactului asupra Mediului (EIM), depus către autorităţile române încă din 2006, actualizat în 2007, după perioada de consultare a publicului. EIM e un document public, îl poţi găsi aici: http://www.rmgc.ro/proiectul-rosia-montana/economie/evaluarea-impactului-asupra-mediului.
Iar dacă ai întrebări la care vrei într-adevăr răspuns, te aştept pe http://www.CatalinHosu.ro.
@alexnicolae:
Da, Alex, ai dreptate, e sărăcie lucie în Australia şi Canada, ţări care au ajuns în G8 pentru că au ştiut şi ştiu în continuare să-şi exploateze resursele, printre care aurul.
@Marele Han: eu sunt pentru curaj. ori ori. ori ii dau drumul, ori isi asuma cineva refuzul si aia pleaca acasa. de 10 ani statul roman ii plimba pe drumuri.
Zoso @Marele Han: eu sunt pentru curaj.
Invata aici cate ceva despre curaj http://www.youtube.com/watch?v=TQfdgEJ00oA la 3:40
Si pe asta il va cumpara Soros, nu? Ca toti suntem un popor de lasi si hoti care vrea miliarde de la aia care le are, nu?
Pentru ca sunt unii framantati de pretul cu care m-as vinde eu, tin sa le spun ca nu cu mult…100.000 de euro poate 200.000 ar fi suficient, insa Baltazar e genul de om care ia bani de la Rosia Montana si de la unele banci (vezi BRD) ca sa vorbeasca IN GENERAL de subiecte adiacente lor lasand impresia ca este un specialist care DEZINTERESAT isi spune parerea.cand apare la televizor el apare in calitate de analist economic sau oricum ceva benign fara sa se specifice de cine e platit pt a face lobby.Omul de rand se uita la el si isi face o impresie considerandu-l pe Baltazar ca analist independent.Asta e problema mea nu faptul ca ia bani. In plus un om care e dispus sa faca lobby pt orice, banci, mine, ori e fomist ori are multi copii de intretinut.
P.S @Iosif: Bai cacatule (iti place tonul si expresia?!…vad ca e stilul tau de discutie) stai in banca ta si pupa-l in cur pe Baltazar
@zoso, poate mai moderezi si replicile care ii injura sau jignesc si pe altii inafara de tine pe blogul tau.
~afectat, inseamna ca resursele de apa la care ai acces au suferit modificari calitative, in sens negativ. procentul nu e 10% pt ca nu se refera doar la populatia Ro – a afectat traseul Tisei si Dunarii. Un exemplu de persoana afectata din Baia Mare: http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5173377,00.html , statul roman desigur poate sa gestioneze eficient riscurile de mediu, si poate sa oblige orice companie sa isi respecte contractele si promisiunile, desi in general nu prea si le-au respectat nicaieri in lume . Iar pentru @Catalin – spuneam strict de zona miniera. Canada si Australia s-au dezvoltat dupa ce nu au mai depins de minerit. Si ambele tari au un raport imens intre suprafata si populatie fata de Ro. Hai sa incercam sa nu aruncam cu tari asa. Argumentarea mea tinteste 2 lucruri : decizia nu afecteaza numai persoanele din zona, si 2 costurile potentiale sunt mult mai mari pentru noi decat beneficiile. Mesajul publicitar e o promisiune. Nu am incredere in statul roman ca poate garanta indeplinirea promisiunilor venite din partea nici unei companii. Nu am incredere in companiile miniere, bazat pe experienta lor in alte tari (in prezent 30 de tari reclama incalcarea drepturilor omului de catre companii minere canadiene). Nu am incredere in industria miniera in general, bazat hai sa ramanem doar in Romania – vedeti Valea Jiului, si chiar Rosia Montana – zonele miniere sunt sarace! orice zona monoindustriala e condamnata, si industria miniera omoara orice alta activitate de prin preajma (sunt restrictii de activitate, legal, tocmai din pricina riscurilor). Nu sunt un ecologist din indealism. Ma gandesc intodeauna doar la partea financiara. E mai eficient pentru mine sa arunc cutia de aluminiu ? In Germania primesc bani inapoi daca o duc la magazin. E mai eficient sa las apa sa curga degeaba ? La fel si in cazul RM. Varianta miniera e pur si simplu prea scumpa. E la fel ca un credit in 24 de ore. Vin si iti aduc banii la usa !(dobanda 260 %) . Primim bani zici ? (dobanda…)
Bogdan Baltazar nu a facut-o neaparat pentru bani (nu zic ca nu a luat bani pt asta). El a recunoscut ca a fost ofiter DIE. Poate ca vechile prietenii “l-au ajutat” sa se hotarasca se se implice , poate ca a aplicat zicala ordinul se executa nu se discuta, etc .
Cat despre promisiunea miilor de locuri de munca si a miliardelor de euro – are fix aceiasi valoare ca promisiunile ca vor returna banii pe care le-au facut colegii din DIE ai dlui Baltazar cand au luat creditele de la Bancorex.
@ Sakura : dezinformat (a) total.
Poluarea cu metale grele a venit de la o galerie de pe Bucium!!!
Atentie Buciumul nu e egal cu Rosia Montana. Ce s-a scris in presa e o prostie.
Adevarul e urmatorul: s-a surpat o galerie si a iesit apa acida (NU CU METALE GRELE) si a ajuns poluarea mai accentuata in Aries.
Oameni buni poluarea raurilor din zona e continua cu ape acide. De data asta a fost mai accentuata. Exista zeci, poate sute de galerii in Rosia Montana si in Bucium care sunt abandonate de catre statul roman si neecologizate (nici nu stiu cum ar putea fi in afara de a excava tot materialul) care sunt pline de ape acide.
Metalele grele provin de la alta exploatare a statului roman Rosia Poieni (cupru). Cariera respectiva o tot prezinta ecologistii ca si cum ar fi la Rosia Montana.
Comentarii de la “internauti” care nu stiu sa faca diferenta dintre Rosia Poieni, Rosia Montana si Bucium sunt destule. Macar de aici inainte mai puneti mana si va mai documentati inainte de a vorbi prostii.
@kla2005: Recunosc că din presă am aflat respectiva informaţie. DAR faptul că este de la o mină de la câţiva km mai încolo nu schimbă cu absolut nimic datele problemei. Poluarea există!
Spui că “mai puneti mana si va mai documentati inainte de a vorbi prostii.” Ok, poate ne spui şi cum vezi tu această documentare? De câte ori citeşti ceva în presă te urci în avion şi mergi la faţa locului să vezi dacă aşa este???
Sakura, din pacate nu te urci de fiecare data in avion sa te documentezi, dar asta nu inseamna ca n-ar trebui sa o faci. Evident nu avem cum, dar nimic nu ne impiedica sa citim varianta lor, depre mina. A canadienilor. Si slava Domnului, materiale exista. Sunt materiale documentate, cu cifre, studii arheologice sa si totusi daca vine unu’ si zice: ce stiu aia, minciuni, noi stim mai bine ca e poluare – pe ala il credem. Astia suntem asa ca sa nu ne mai ascundem – ignoranti, indolenti, nesimtiti si cu gura mare…
@Alex: e irelevant ca omul a primit sau nu bani.
1 (a si b)- statul roman e capabil sa faca fix pixu, ma scuzati. Exploatarile miniere sunt niste chestii complicate care necesita investitii, tehnologie si know-how. Minele de stat au fost, sunt si vor fi niste dezastre neprofitabile pentru ca folosesc utilaje vechi, pentru ca pe muncitorul la stat in cot il doare de productivitate si in cot il doare si de chestii exotice cum ar fi protectia mediului.
Cat despre somajul mare din pricina ca alte activitati in afara de cele miniere sunt interzise, am eu niste exemple pe langa orasul meu natal, undeva in nordul tarii. Acolo sunt permise toate activitatile si e somaj de 80% si problema crunta e ca nu exista nici o mina de aur langa.
@Madalina: Aici tu eşti chiar nesimţită. Adică toată presa minte, doar sărăcuţii de canadieni spun numai şi numai adevărul. Nu mint deloc, nici măcar prin omisiune. Las-o baltă.
Ce argumente… “El chiar foloseste cifre ca sa-si sustina punctul de vedere”. Oamenilor, de manipulare prin statistici ati auzit? Prin sondaje, prin testimoniale ale “expertilor”? Nu? Thought so.
Stateam si ma gandeam in timp ce ma uitam la film… “Cine-i fraierul care sa pice la faza asta?”
Sakura, du-te tu si te culca, draga!! Mai nou toata presa spune ca proiectul e bun asa ca declaratia ta e impotriva proprie-ti persoane. Tu chiar crezi ca daca vii si spui ca aia mint si pui punct convingi pe cineva? De fapt la cati prosti are tara asta nu m-ar mira.
Alex, arata-mi tu unul care a primit mita! DOVEZI, te rog! Nu de alea cu stiu eu ca a primit. Ca in felul asta hotul neprins e negustor cinstit. Reclama e altceva. Televiziunile traiesc din reclame, dar RMGC nu este diferit de oricare alt client. Ma, chiar nu aveti nici o dovada concreta ca proiectul asta e rau? De fapt nu stiu de ce ma mira.
@Madalina: depinde pt cine să fie rău. Pt statul român, pt cetățenii români, pt mediu etc. La care din ăștia te referi? Poți alege maxim două, la restul ofer consultanță contra cost!
Și mai ales ce înțelegi tu prin “rău” mai exact? Că iarași, poate fi rău in efectele asupra mediului, sau păgubos pt una sau mai multe din părțile de mai sus, sau rău prin distrugerea moștenirii culturale de acolo (dacă există așa ceva în zona aia) sau… cine mai știe la ce se gândesc unii și alții.
Deci… te-ai decis? Pe ce categorii vrei informații suplimentare?… dacă există pe categoria respectivă, vei primi De la mine sau de la altcineva. Notă: nu garantez pt răspunsurile unor terțe părți
@Madalina
Schimbi subiectul
Ai spus ca “mai nou TOATA presa spune ca proiectul e bun”. Totusi, poate ni le arati prin ziare ce nu primesc bani de la Gabriel.
Parca a spus Carol I ceva de genul : ” romanii nu fac nimic si nu lasa nici pe altii sa faca ceva pentru ei ”
1.8 miliarde dolari/parai bani gheata sau chesh aruncati in bugetul de stat.
2.2 miliarde investii.
lor le ramane 1.3 miliarde castigati in 20 de ani, bani din care platesc salarii pe 20 de ani si abiliteaza din punct de vedere ecologic zona.
banii investiti de stat = 0
bani castigati= vreo 4 miliarde de parai
pare o afacere destul de buna.
n-am fost la Rosia Montana insa din ce am citit si vazut azi pe internet, am mai vazut cate ceva si pe la tv, nu pot crede ca cineva se poate opune proiectului.
Avem nevoie de bani si nu ni-i va da nimeni pe ” ochi frumosi ”
PS : asta cu transformarea zonei in mare obiectiv turistic, e o mare gluma proasta…vorba aia, nu faci obiectiv turistic dintr-o mina, si din curva gospodina ;d
Ecologistii sa mearga sa le dea de mancare locuitorilor din acea zona daca le pasa atat de mult de natura. In actuala situatie, orice bani sunt buni. Oricum, noi stam cu fundul pe resurse si nu suntem in stare sa le exploatam.
oameni buni, se omite o chestiune importanta: aprox o treime din suprafata de teren necesar rmgc este in proprietatea mai multor persoane (in special membii alburnus major) si institutii (in special biserica unitariana cladiri + cimitir) care NU VOR SA VANDA. punct. pana cand rmgc nu poate cumpara acele terenuri, nu exista proiect. restul sunt discutii de duminica dupamasa.
Acest blog se supune regulilor bunului simţ, logicii şi, dacă cele două nu funcţionează, forţei.
Toate textele si imaginile aparţin autorului, excepţie făcând cazul unde este menţionată sursa.
Zoso.ro foloseste press photos si bucketuri publice pentru unele imagini.
“Muntii nostri aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta.” Canadienii au dreptate suntem prea prosti sa ne bucuram de aceste bogatii iar ele trebuie mutate rapid in Canada. Ne vor ramane ceva firimituri de la masa lor de care o sa ne bucuram ca ne putem cumpara o bicicleta. In schimb vom avea munti de steril si ape pline de cianuri, pret al prostiei istorice de care dam dovada.
Jegul asta de Baltazar ar vinde-o si pe ma-sa pt 2 lei.
@ionel
bai pulica tu ce ai realizat ma la viata ta sa spui despre baltazar una si alta?
daca ai ceva de comentat comenteaza despre proiect.
toti papagalii isi dau cu parerea
@ionel: care e suma pentru care te-ai vinde tu, ionel?
@ Autogreen, @ionel: ba, in 20 de ani de la revolutie nimeni din romania nu a facut nimic cu rosia montana. au venit astia din canada, sar toti pe ei, de la ecologisti si pana la tot soiul de obositi care s-au trezit acum ca “nu ne vindem tara” (apud clasicii capitalismului timpuriu post-revolutionar din RO). Pun pariu ca daca glod corporation (e intentionata greseala) se retrag acum, statul roman va uita ca exista rosia montana pe harta. asa ca hai sa nu ne mai cacam pe noi atat si sa recunoastem ca mai bine fac strainii ceva decat sa nu facem noi nimic.
imi este efectiv SCARBA cand vad un asemenea tataie ( care nu stiu ce rol are el in lumea asta si nici nu ma intereseaza) cu un asemenea videoclip ieftinache care incearca sa ma convinga despre o pseudo-criza “pe care o vede toata lumea” – facand reclama la un loc la care nici el nu auzise pana nu i-au iesit ceva bani aruncati de adevarati smecherii care stiu adevaratul interes, care se afla de fapt in aceea zona.
un sincer: da-te-n gatu matii!
Ce nu inteleg eu e ce as putea sa fac eu? Bun, am vazut reclama, m-au convins. Doar n-o sa ma duc sa le fac lobby…
pe mine ma mira in continuare atitudinea asta pur romaneasca: hai sa aruncam cu pietre si sa improscam cu rahat pe oricine nu are aceeasi parere ca si noi!!
Ionel, te-ai intrebat, inainte sa comentezi, de ce un specialist ca Baltazar s-a bagat intr-un astfel de proiect? Poate ca are argumente solide, poate ca-i mai informat decat tine si cu siguranta mai civilizat.
Frate, tara asta se duce de rapa! Poate ca n-ar fi rau sa mai lasam si pe altii sa ne ajute. Ca vad ca singuri nu putem! Parerea mea.
Nu stiu ce interese are Baltazar in toata afacerea asta, dar nu poti sa nu observi ca el incearca sa demonstreze cu cifre unele chestii.
Discutia despre RM incepe deja sa ma plictiseasca – chiar nu are nimeni de la guvern curajul de isi asuma o decizie?
@Andrei Knoxx : exact asta vor si ei. Sa stai cuminte in banca ta. Ca in cazul in care vreo fundatie ceva are mareata idee de a organiza un protest cu mari sanse de reusita, tu sa stai acasa linistit ca ai luat decizia buna.
Ai intels acu ce ai putea face ?
sau poate ca alegerea corecta pentru Romania din cazul rosia monata e sa nu faca nimic. sa lase aurul acolo…
daca e ceva cu adevarat pervers e faptul ca in Romania exista extrem de multe zone defavorizate ca si rosia montana atata doar ca oamneii aia stau pe un munte de aur.
uitati de rosia montana la fel cum ati uitat ca toti si-au luat aur din apuseni… incepand cu romanii pana la nush rusii cu tezaurul…. uitati de el si uitati de varianat asta… freacati-va mintea in ala directie…una cu perspective pe termen lung!
Bogdan Baltazar este probabil doar unul dintre cei care au gasit curajul sa spuna lucrurilor pe nume, chiar si cu riscul de a fi luat pe sus de ,,revolutionarii de pe Twitter” (vorba ta, Zoso)
. Daca vor mai urma si altii, care sa explice lumii ca a fi prost costa bani, va fi foarte bine. Poate asa nu se va mai bloca un proiect important, aducator de multi bani si locuri de munca, doar ca sa ne jucam de-a ecologistii.
excelent clip!
sa speram ca o sa fie o analiza corecta si echidistanta a specialistilor din Min Mediului si din cel al Culturii, iar decizia sa fie luata cat mai curand.
daca se duce discutia in trivial…o sa fie ca la fotbal…mai nou toata lumea se pricepe la politica, fotbal si … rosia montana (ma rog, la minerit si dezvoltare durabila)
Pentru cei care apara proiectul Rosia Montana:
1) Cantitatea de aur de la Rosia Montana este finita. Odata incheiata exploatarea ce va fi acolo ? Un decantor urias si un peisaj selenar. Locuitorii vor fi din nou in situatia de azi.
2) Nu ar fi mai bine sa se faca ceva durabil care sa dea de lucru si peste cateva generatii ?
3) Chiar ne prostituam pt cateva miliarde de euro care o sa fie virati la stat ? Pai suma aia o sa fie sparta de guvern pe licitatii trucate la suprapret , in nici un caz nu se intorc acolo. E ca si cum i-am arunca direct in Dunare.
4) Isi asuma RMGC costurile unor eventuale accidente cu deversari de substante toxice in rauri sau va fi ca si la Aurul Baia Mare unde imediat ce au produs poluarea au declarat faliment si s-au spalat pe maini ? Sunt dispusi sa lase gaj pt asta cateva miliarde de euro ?
Pana nu lamurim aceste aspecte subiectul Rosia Montana ar trebui inchis.
ar fi bine daca sar baga cineva la rosia montatna da romani sa fie ,de ce sa ne exploreze altii cand putem si noi
Cealaltă parte a poveştii – propaganda ecologistă finanţată gras:
http://riddickro.blogspot.com/2009/12/cealalta-parte-povestii.html
@Cine Minte – Durabil adica o pensiune de 2 margarete, care va da eventual de lucru la cateva generatii de bucatarese LOOOOL? Sau vrei sa spui ca nimeni nu mai poate investi in tara asta ca o sa sparga guvernul banii? Iar la chestia cu prostitutia m-ai omorat, am ras cu lacrimi – inteleg ca esti somer sau bugetar, caci altfel nu vad de ce drac te-ai ,,prostitua” sa muncesti la un investitor privat.
Treaba este ca prea multi gugustiuci isi dau cu parerea pe subiectul asta cand, de fapt, comunitatea locala este singura care trebuie sa hotarasca. Iar cei de acolo sunt, intr-un procent foarte mare, de acord. Si asta fiindca nu gugustiucii mor de foame, ci ei.
Ba, voi chiar credeti ca o sa vina canadienii sa ne scoata din rahat? Ca ei vin la Rosia Montana sa ii ajute pe saracii someri? Vreti ca eu, ca roman, sa fiu de acord ca ei, canadienii, sa ia de la mine din tara 7 MILIARDE de dolari? Pentru 3000 de angajati (hai 4000-5000 cu tot cu cei care sunt implicati indirect), vreti ca eu sa sustin canadienii in a ne fura 7 MILIARDE printre degete? Sunt 700 000 de someri in Romania (aprox. 300 000 ca urmare a “crizei”), credeti ca o sa iesim din criza daca Gold Corp. angajeaza 3000-4000? Sa nu mai vorbesc de efectele negative ale exploatarii: cianuri, etc. De ce nu incurajati statul sa se angajeze in a exploata zona? De ce sa nu ramana in tara ce e al nostru? E mai simplu sa munceasca altii “pentru noi” si sa ne arunce niste firimituri drept multumire?
@stef – gugustiuc esti tu
nu sunt nici somer nici bugetar … eu lucrez la propria mea afacere si da consider prostitutie 3-4 miliarde de dolari pentru ceva ce valoreaza mult mai mult. Si spre deosebire de tine, da am fost la Rosia Montana si am vazut cum este. Nu e mai rau decat alte zone din tara. Oriunde te-ai duce in ruralul montan situatia este LA FEL. Daca oamenii aceia nu sunt in stare sa creasca doua vite sa faca o mica ferma sau sa aiba un pic de spirit de initiativa in turism sau alte domenii de ce ar trebui ca generatiile viitoare sa fie compromise din cauza lor ? Nimeni nu are dreptul sa compromita generatiile care vin.
Dar asta suntem noi, un popor care asteapta mura in gura. Totul sa fie facut de guvern. Sa ni se aduca investitori, sa ne dea, sa ne ajute. Noi ce facem ? Stam si plangem ce oropsiti ai soartei suntem.
@CineMinte?: nu merge sa ai spirit de initiativa asa deodata, dupa ce am fost 50 de ani asistati social. trebuie sa recladim de jos totul. in afara de asta, romania are prea multa populatie rurală.
@Jimmy Hoffa: goddam, ce suparată esti. si patiot. eu propun sa tinem intreprinderile romanesti inca 5 ani pe subventii, pana nu mai sunt bune de nimic, si abia apoi sa le vindem.
noi romanii cred ca avem o mare problema. si nu doar la cap. cei de la rmgc intotdeauna mi s-au parut deschisi si transparenti. pana si faptul ca incearca, iara si iara, sa tot explice, sa raspunda acelorasi intrebari legate de mediu samd, mi se pare o chestie super ok din partea lor. s-au adptat, si-au modificat proiectul de nenumarate ori, asa cum li s-a cerut.
asa ca eu zic ca ar fi o dovada de minima seriozitate si corectitudine, din partea autoritatilor, de care ar fi trebuit sa se dea dovada pana acum, sa se decida odata daca-i laie sau balaie.
@Riddick: e veche aia cu cine ii finanteaza pe ecologisti. dar nah, asta e parerea lor, tre sa manance si gura lui toma ceva.
Chiar zilele acestea au fost poluate răurile din zonă cu metale grele de la una din exploataţiile aurifere de acum 40 de ani de la Roşia Montană.
Amintea cineva mai sus de cât aur s-a scos de-a lungul timpului din Apuseni. Are dreptate. Dar ne-a ajutat cu ceva acest aur? Dacă 2000 de ani nu ne-am ales cu nimic din tot aurul extras, acuma că o vor face canadienii ne vom alege cu mai mult?
Dacă oamenii aceia sunt mineri din moşi strămoşi şi sunt săraci în curul gol, nu ar trebui poate să-şi pună capul la contribuţie şi să înveţe altceva? Sau îşi imaginează că încă câţiva ani de minerit o să schimbe lucrurile pe care nu le-au îndreptat mii de ani de minerit?
Ne-am ales cu ceva din miliardele încasate din privatizarea Petrom, BCR, Romtelenoise ş.a.? Atunci de ce ne închipuim că taman aceste 200 de milioane pe an de la Roşia vor schimba ceva în ţara asta?
Să mai amintesc de fondurile europene? Am pierdut 2 miliarde pe an datorită lipsei de proiecte de absorţie neîntocmite de turma de funcţionari publici care culmea, până la femeia de serviciu lua spor de “fonduri europene”. În cei 3 ani trecuţi am pierdut deja 6 miliarde, iar după cum merg lucrurile în continuare, în curând vom avea 8 miliarde investibile în infrastructură pierdute pe vecie. Iar noi ne căcăm pe noi pentru cele 4 miliarde de la Roşia, care eşalonate pe cei 18 ani dau 280 milioane pe an. Mai puţin decât ar fi doar comisionul de consultanţă pe proiectele pentru fondurile europene.
@Cristian Orgonas: poti face un interviu cu cineva de la rosia montana sau chiar cu naumovici, sa iti spuna el cum e cu luatul deciziei…
@Cata: Canadienii astia vor face ceva dar nu pentru oamenii de acolo ci pentru ei. Dupa plecarea lor, oamenii din zona vor fi la fel de saraci in plus vor avea munti de steril si bazine cu cianuri. Vor pierde tot bucurandu-se la 10 mil. Bagdazar a fost cumparat, multe lucruri se pot cumpara dar nu si sanatatea oamenilor. Trebuie sa intelegeti ca resursele Romaniei trebuie sa lucreze in folosul poporului roman si nu al unor corporatii straine. Ai idee cat plateste OMV pt fiecare baril extras din subsolul Romaniei?! doar 25 de dolari in conditiile in care pe bursa pretul depaseste 80 de dolari. Prea multi isi plang saracia dar nu inteleg de unde pleaca.
bai fratilor, sunteti batuti cu pwla-n cap?
banul v-a orbit.
traiti in spatele calculatorului cu gaoazele la caldura si vaaaai, ce idioti sunt unii ca se impotrivesc hotilor. iesiti in kkt din vagaunile alea, vizitati locul, vorbiti cu oamenii, documentati-va un pic, apoi miscati infectiile alea de degete ramolite pe tastatura. habar nu aveti ce implica totul, va uitati numai la cifre. va prostesc astia cu o reclama.
treziti-va cacaciosilor!
@zoso – corect, fiecare isi are pretul lui. dar hai sa nu implicam mii de vieti, da?
@Sakura: Ai perfecta dreptate.
Lasa mai Zoso ca daca nu se aproba proiectul Rosia Montana oricand ne putem imprumuta la FMI. Sau… cum zice un tilica mai sus, toata Romania se va putea apuca sa creasca o vaca (bou niciodata), sa-si intemeieze o mica ferma, sa faca tirism. Cei care vor avea 2 vaci le vor plati somajul celor care n-au niciuna. Si tot asa… Avantajul va fi ca generatiile care vin vor avea sigur ceva durabil: datorii
!!!
Tara plina de cretini. Mergeti mai, hipsterilor si explicati-le oamenilor de acolo ca deh, nu vi se pare ok ca ei sa aiba joburi bune, pt. ca nu e exploatare facuta de statul roman… Voi aveti dreptul la joburi, ei nu. Voi puteti lucra la companii straine, ei nu.
Marii romani se arata mereu atunci cand vor altii sa face ce noi n-am reusit sa facem in 20 de ani. Hai mai bine sa lasam sa zaca toate acolo unde zac si acum, si sa mergem inainte cu acel celebru “nu ne vindem tara”, care ne-a aduc in cacatul in care suntem acum.
Si da, Ionel, tu pentru cat te-ai vinde? Care e pretul corect, pana la urma? Sau singurul argument e “daca nu-s romani, sa plece-n puii mei unde vor”? M-am lamurit eu cu ce poate romanul. Si nu, nu mai vreau. Sper sa declaram razboi vreunui stat dezvoltat si a doua zi sa ne predam, in speranta ca vom fi anexati. Pt ca eu unul m-am saturat de balcanismele astea, de falsul patriotism, de jegul ce-l vad in jurul meu in fiecare zi.
De ce sa fiu eu mereu loserul Europei? Pt ca-s roman??? Se pare ca da. Avem in gene ceva special, we’re designed to suck.
E pacat. Am pierdut 20 de ani, cati voi mai pierde? Noroc ca am 7 vieti in pieptu-mi de arama, nu? Yeah, right.
eu am avut un coleg de facultate (relatii publice) care lucra la intocmirea documentatiei pentru mediu. probabil era un simplu “redactor” (a se intelege scria pe calculator si atat)… si era foarte suparat ca nu le-au dat aprobarea de mediu (asta demult)…daaarrr vai doua salarii din familie veneau de acolo (el cu tat-so)…
praf… si mancatori de cacat…voi chiar nu vedeti ca rosia montana e o super afacere si ca cineva stie asta si vrea sa puna mana pe ciolan… si-o sa faca si-o sa zica orice sa sa obtina ceea ce vre.
sunt doar bani… atat… numai bani!
plm.. state the obvious!
@ toti care neaga: eu nu cred ca RMGC n-o sa faca chiar nimic bun!!! Mai ales ca, dupa cum stim, peste tot aurul se exploateaza in acest fel. E in tarile alea peisaj selenar? Eu cred ca suntem prapastiosi si, scuzata fie-mi comparatia complet neoriginala, prea suntem din nou ciobanul din Miorita care se resemneaza in fata mortii (in cazul de fata a saraciei = moarte)
Sunt mai multe zone din Romania cu peste 80% din populatie in somaj .
2300 locuri de munca directe este f putin.
Nu stim cate dintre aceste locuri de munca vor fi ocupate de personal calificat din Romania.
Nu putem vorbi de o dezvoltare durabila la Rosia Montana!
ESTE DOAR UN TUN… in maxim 5 ani se cara cu aurul si gata!
Este o mina pana la urma.Pe glob sunt mii de locuri de acest gen si in urma ramane steril si amaraciune!
Iar mosulica asta pana la urma este un fost bancher.BRD-ist si investitor la bursa
CE FACEM DUPA CE SE TERMINA EXPLOATAREA?
.
Vad ca se vorbeste mult de ecologism pe-aici si treaba e ca la cati scuipatori de seminte avem, la cate peturi fac deliciul turismului in Apuseni, nu mi-as fi inchipuit in veci ca noi chiar avem ecologisti. In fine, se pare ca avem atunci cand e vorba sa se blocheze un proiect important pentru… nush pentru ce! De fapt ce se propune in loc de aceasta investitie? Un proiect rezidential, hoteluri (ale cui vor fi?) sau un safari in natura salbatica? Una peste alta discutia pe tema asta dureaza de atata timp, iar persoanele care se opun sunt atat de controversate, incat cred ca e mai mult o gluma. Nu poate fi altceva!
Eu, sincer, sunt de acord cu exploatarea. Sincer. Dacă nu fac băieții ăia, o să facă alții, mai altfel. Cred că au așteptat destul, sincer. Mie mi-au demonstrat că vor să facă. Nu înțeleg de ce ne mai căcăm pe noi. Dacvă nu fac ei, o să fac alții, șmecheri gen Patriciu, care de-abia așteaptă să ia terenul ăla în concesiune.
@syn: nu e ok ca doua salarii vin de acolo? dar daca ar fi vorba de salariul tau? dar daca ai ajunge sa mananci senvişuri cu paine? atunci ar conta alea doua salarii?
@lex: datorii si vaci. nu avem destule in politica, trebuie sa mai crestem si domestice…
@Vlad: da click pe linkul din articol. merci.
@Sakura:
ia da o fugă pana la viena, istambul sau budapesta, sa vezi ce frumos arata prin catedrale.
@Robintel: eu cred ca s-ar fura mai putin daca ar exploata canadienii decat daca ar exploata romanii
Cineva căruia de acolo îi vine salariul foarte greu poate avea un punct de vedere obiectiv. Vezi funcţionarii publici, care nu doar că sunt împotriva disponibilizărilor ci chiar ar mai dori ceva angajări, că au prea mult de lucru (a se citi prea multe rude care încă nu au intrat în sistem).
@durabil PE GLOB NU SUNT MII DE LOCURI DE ACEST GEN….MAI SUNT DOAR CATEVA!
ROSIA MONTANA E UN MUNTE DEEEEE AAAAAAAUUUUUUURRRRRR!$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
@zoso n-ai observat ceea ce vroiam sa spun. si sincer sustin faptul ca intersele largi ale tarii primeaza in fata intereselor catorva sute/mii de oameni!( care orcum se aleg cu miezuri de sandvish cu paine)
[...] Comentaţi după bunul plac (dar, vă rog, respectaţi nişte minime reguli de bun simţ – nu, nu tolerez înjurăturile). Via. [...]
Eu zis sa ia muntele cu totul, gratis, as vota daca l-ar lua si l-ar exploata in Canada si nu sa ne umple de cianuri.
Si stiu in proiect e prevazuta curatarea de cianuri, dar dupa ce iau aurul, o sa ii doara undeva, ministerul mediuluil le da 2-3 amenzi de cateva mii de euro, ignorabil de mici in comparatie cu profitul si gata.
nu stim sa negociem, dam o spaga mica la umflatii din guvern si dam baietilor “dajteptzi” bani garla, ca tot vorbim de capitalism
Cititi si aici poate va lamuriti mai bine: http://rosiamontana.org
raspunsul e clar demult -nici o societate serioasa de asigurari nu va asigura RM pt eventualitatea unui dezastru ecologic, firma o sa se inchida in 5 ani, cei 300 de angajati vor fi cel mai probabil din exteriorul zonei, banii incasati sunt putini comparati cu pretul pe care o sa il platim pentru protejarea zonei de la Apuseni la vale – pentru urmatorii zeci de ani dupa ce exploatarea a luat sfarsit. Practic ar iesii mai ieftin daca pur si simplu le-am semna un cec acum direct celor de la Gold Corporation de vre-un miliard de dolari/an pentru urmatorii 50 de ani. Pentru ca oricum o sa platim banii aia in eventualitatea unei exploatari. Si altfel spus mi se rupe de cei 300 de oameni care o sa aiba loc de munca 5 ani, si pentru asta o sa trebuiasca sa platesc eu nspe ani dupa aia! Ecologia pt mine inseamna sa gandesti profitabil. Oriunde in lume unde au fost sau sunt mine de aur si diamant este saracie in zona respectiva! Mineritul aduce saracie! Si sa mai si dai bani pentru asta ?
Bre… soluția e foarte simplă:
“…mânca-v-aş puma voastră, care v-aţi săturat de această corupţie necinstită care n-are oamenii lefuri si cumpărăm gaze scumpe de la ruşi. Aceste promisiuni care le fac e ca să are toată lumea leafă şi penseie şi cine vrea să munceşte să are să munceşte unde nu mai e dă muncă nici în Italia ca s-a pus poliţia pă noi. Iar aceşti polticieni care a minţit şi nu e cu poporul o să-i bag la pandaimos şi o să fac autostrăzi peste tot să să plimbă oamenii cu maşânile lor. Cum a zis şi preşedintela de la America: care nu ascultă dă mine, beleşte puma. Şî vă transmit sloganu’ meu…”
http://moshemordechai.wordpress.com/2009/10/29/nea-stere-si-candidatul/
Cand aduci numai argumente pro… pute.
Sa vina un specialist in mediu sa vorbeasca. Nu frana asta care numa numara bani.
@alex nicolae – daca si raspunsul e la fel de ,,clar” precum ti-e gramatica, nici nu ar avea sens sa mai pun sub semnul intrebarii matematica, adik de unde ti-a iesit cifra de 300 de angajati, de care ,,ti se rupe” tie.
poate tocmai asta e si problema: ca se opun cei carora li se rupe de oamenii de-acolo, persoane care scriu fara sa realizeze ca cei de care ,,li se rupe” sunt disperati, saraci, lipsiti de perspective.
si nu, n-au timp 50 de ani sa faca nana udrea o partie de schi durabila. n-au vreme sa creasca o vaca in speranta ca peste 100 de ani va da lapte. au nevoie de locuri de munca, bani, mancare pe masa, maine. facturile vin tot maine, nu peste 100 de ani!
so, eu zic sa-i lasam pe cei din zona sa hotarasca. ei sunt cei direct afectati de faptul ca locul in care isi duc viata e cu 100 de ani in urma timpului. vor s-o tina asa inca 100 bine, nu… nu!
@bogdan: Nu critica pe alţii dacă la tine vaca dă lapte peste 100 de ani…
32 de organizatii si lideri locali sustin proiectul Rosia Montana
21 organizatii, institutii, sindicate si 11 primari sprijina, intr-o scrisoare deschisa, proiectul Rosia Montana si resping tentativele de intoxicare a opiniei publice de catre organizatii care nu reprezinta zona si nu cunosc situatia reala.
http://www.eurourbanism.ro/articol.php?id=5967
@Riddick: Foarte interesant. Poţi veni şi cu o listă de organizaţii, instituţii, sindicate ş.a. care să se zbată la fel de tare pentru construcţia de autostrăzi de exemplu? Pentru că lipsa infrastructurii ţine departe adevăraţii investitori, cei care vin să producă ceva, nu doar să care ce se mai poate.
De ce, daca este un proiect serios, cu perspective, bine documentat, profitabil si tot ce mai vrei este nevoie sa i se faca atita reclama? O afacere de dimensiunile asteia ( daca e serioasa ) se pune pe picioare si ura si la gara, nu se intind zoaie prin toata media, ca sa convinga oameni care n-au nici o legatura. Ultramediatizarea de-aiurea e semn ca lucrul pute.
Cu o mai mica sau mai mare legatura cu subiectul, din seria “Dumnezeu nu bate cu parul” :
http://www.cancan.ro/actualitate/intern/frank-timis-tinta-asasinilor-platiti-92855.html
Cum indraznesc strainii sa ne creeze peisaje selenare in tara pe care o murdarim zilnic cu zoaie, gunoaie si mii de gratare?
Hai, frate, 95% din cei care se opun proiectului o fac din ignoranta. Prin 2004 cand documentam cazul Rosia Montana preziceam faptul ca prezenta in spatiul mediatic romanesc a acestui caz va declansa probabil formarea unei formatiuni ecologiste sau, macar, a unei organizatii civic-ecologiste foarte puternice. Tineti minte ca la Baia Mare si in primii ani ai scandalului Gold Corporation, Greenpeace s-a implicat foarte mult, a creat aici o filiala, asa ca ma gandeam ca poate va veni si momentul in care vom constientiza importanta problemelor de mediu. Nu sunt green, dar intr-o tara ca Romania macar schimbarea mentalitatii cu privire la depozitarea gunoiului are nevoie de o astfel de structura.
Din pacate, dupa 6 ani nu vad nicio schimbare. De 1 Mai burtosii se duc la iarba verde, incing gratare, arunca PET-uri si hartii pe jos apoi se plang de faptul ca Rosia Montana va deveni un dezastru ecologic. Vreti dezastre ecologice? Mergeti in spatele fiecarui bloc/case in care locuiti si priviti la mormanul de gunoi. Ganditi-va apoi ca desi sunteti in mijlocul unei comunitati de oameni, nu exista unul in stare sa se mobilizeze pentru a curata zona.
Ecologisti de Dambovita. Mi se face rau.
Ia vedeti-va voi de jegul si mizeria ce le lasati prin Poiana, sau pe litoral, si dupa asta sa va dati cu parerea de pe MacBook-uri, dintr-o cafenea de fitze, ok? Hipsteri eco, ca doar e pe trend sa fii eco.
Apropos, cat mai e un tricou cu “I heart Bucurenci”? Sau o bicicleta vintage+ochelari ironici. Astea-s problemele voastre, lasati voi RM in pace. Eventual mergeti la urmatorul festival, ca deh, e “ca la Vama, poti fumaaa”.
Fucking posers.
Il injuram pe Balthazar ca deh, are bani si-i un rechin financiar. Vedea-v-as pe voi, sa vi se faca o oferta de genul unei reclame pro-RM, cum v-ati lepada camasile de in si look-ul aparent neglijent,(dar atent studiat) si ati bea si sudoarea lui Badea pe Carmina Burana, in prime-time, pt. o suma frumoasa pe card.
Valea in Vama de 1 mai, sa distrugeti ce-a mai ramas din ea, si-apoi sa va aud pe la terase cu “Offf, Vama nu mai e ce-a fost”. Eco-hipsterii mei dragi.
L-am primit si eu de la Codruta… Patetic rau individul….. Ma refer la analistul ala de Bogdan Baltazar.
sa vina frate sa investeasca,sa ia ei tot auru daca noi nu suntem in stare.oricum daca l-am exploata noi am lasa prapad in urma,barem canadienii nu sunt romani si ar lasa mai bine decat am fi lasat noi.
PRO proiectul Rosia Montana
@Riddick – tu nu iti pui niste semne de intrebare ? Din lista aia a ta spicuiesc doar doua nume:
- Centrul Focal pentru Monitorizarea si Conservarea Biodiversitatii Cluj – presedinte Sergiu Mihut
- Asociatia Pescarilor Sportivi, reprezentant Cristian Jurca
Astia ori sunt platiti ori nu ii duce capul mai mult. Ce are biodiversitatea si apele curate cu peste in comun cu cianurile ?
Ajunge o rupere de nori serioasa, o mana criminala sau doamne fereste un accident si adio biodiversitate si pesti in jos pe Aries si pe Mures.
Dorian, esti un retard. Pun pariu ca faci sex cu fundu.
Rezervele de aur din zona respectiva (si chiar din Romania) sunt infirme. Sunteti naivi cand ziceti ca astia vin in tara pentru aurul de acolo…
hei, cine a schilodit rezervele de aur!?!?!?
)))
Nu cumva vroiai să scrii “infime”?
Şi greşeşti, chiar este aur şi argint pe acolo…
da, este… ceea ce ne face de rusine. dormim, la propriu si figurativ, pe un munte de aur. da al’ dracu cu murim de foame.
insa de ce nu ma mira si de ce nu imi creste tensiunea cand ii vad pe aia ca se opun? pentru ca sunt obisnuit cu astfel de maimutareli. dac-ar fi dupa ei, inca am fi in epoca de piatra!
@Sakura: Tactica obișnuită: nu-ți convin argumentele interlocutorului, o dai în “…pe-a mă-tii!”… pla mea, mai lipsea să ceri listă cu ong-uri care să se ocupe de aurolaci, copii cu sida, eventual o bagi pe aia cu “ești fascist!”
Ham-ham!
@Miorlaupufos: Io… dacă nu înțeleg ceva… (orice) ÎNTREB… eventual gândesc cu capu’. Tu te dai rotundă și emiți judecăți dă pă mantinelă… gen: “…O afacere de dimensiunile asteia ( daca e serioasa ) se pune pe picioare si ura si la gara, nu se intind zoaie prin toata media, ca sa convinga oameni care n-au nici o legatura. Ultramediatizarea de-aiurea e semn ca lucrul pute…”
@Dorian:
“…Ecologisti de Dambovita. Mi se face rau.
Ia vedeti-va voi de jegul si mizeria ce le lasati…”
Iu dă man, iu dă man!
(o bere de la mine oricând!)
@Kiky: “INFIME”… nu “infirme”. și da, canadienii ăia vor să pună pe picioare extragerea aia că n-au ce face cu banii.
Da, suntem naivi, esplică-ne TU DE CE VIN ăia în țară…
Hai, că e clar că le știi.
(oftopic: încep să mă enervez la comentariile de la postu’ ăsta)
[...] via Zoso [...]
Nu voi scrie despre cati bani primeste Guru Baltazar pentru a manca cacat in acest clip. Nici despre faptul ca RMGC vrea sa transforme Rosia Montana intr-un platou cu un lac de cianure pe timp de criza, la fel cum vroiau sa o faca pe timp de “ne-criza”.
Nu, ma voi referi direct la informatiile din clip:
1. Rosia Montana are somaj 80% (sau poate mai mult) din cel putin doua motive:
a. minele statului au fost inchise pe masura ce Gold Corporation a marit presiunea pentru acceptarea propriului proiect
b. activitatile ne-miniere sunt INTERZISE in zona Rosiei Montane, pentru ca tovarasii canadieni sa fie siguri ca oamenii nu vor gasi de lucru altceva
2. se vorbeste de “2300 de locuri directe la constructia minei”; cand am fost la o prezentare Gold Corporation in 2006, era vorba de 2500; in 2004 era un banner in Rosia care promitea… 12.000; poate se hotarasc
3. 880 de locuri in exploatare – idem 2.
4. se vorbeste de utilaje si piese transportate de marinari si soferi… stai asa, astea nu intra in alea 2.2 miliarde de euro promise economiei Romaniei? nu? atunci de unde se fac 2.200.000.000 euro?
@bogdan , nice, si basca am ? Populaţia in RM a fost in (2002) – Total 4,145 locuitori. Scoatem babele, cam la jumate, zici ca o sa lucreze toti mosnegii de la 50-la 150 de ani ? eu am estimat, zic eu optimist ,300 de persoane din zona ca o sa lucreze pe acolo. Din localitate, probabil o sa angajeze de fapt 3 paznici, si 2 femei de serviciu. Iti da seama ce salvati o sa fie ! in anul 2000, devarsarea accidentala de la Baia Mare a afectat cca 2.000.000 persoane prin contaminarea resurselor de apa. Hai sa zicem ca o sa fie un cutremur, o inundatie, un accident de constructie in ciuda tuturor normelor, si cele 19 mil tone de cianuri o iau la vale. Stii cum se calculeaza riscul ? Probabilitatea*victime. Daca probabilitatea e de 1% (in urmatorii 50-100 de ani) – pot sa fie sa zicem 20.000.000 persoane afectate -Ro, Bg, Yu, Hu, Ucraina , ar fi dintr-un foc un risc lejer pe la 200.000 de oameni probabilistic afectati de proiect. Hai sa o luam in bani – cam cat ar costa curatarea ? Ce zici, se opreste apa de la inundatii in 5 m, sau merge pana spre mare ? sa dau si un citat : “Stiti care este singura metoda de a stopa propagarea cianurii in panza de apa freatica? Pai sa va spun eu pentru ca sunt implicat in acest proiect. Se foloseste tehnologia de criogenizare a solului pe zeci de km patrati. Pur si simplu s-au sapat puturi de 500 metri adancime pe toata suprafata si s-au instalat masini criogenice care mentin temperatura solului sub zero grade. Va rog sa retineti ca nu exista solutii la ora actuala de “decontaminare” a zonelor afectate. Tot ce putem face este sa inghetam solul pentru a impiedica arsenicul si cianurile sa se infiltreze adanc in panza de apa freatica. Costa enorm si deocamdata nu exista alte solutii desi cei in domeniu cauta solutii de 10 ani. Nimanui nu-i convine sa arunce 1.5 miliarde dolari in fiecare an pentru a “izola” porcariile facute de minele aurifere. Dar nu avem alta solutie.” Mai departe fiecare sa se gandeasca daca proiectul ii afecteaza doar pe cei din zona sau ne afecteaza pe toti.
aurul daca ramane in munte poate va fi exploatat de urmatoarea generatie care poate va avea si tehnologia. Aurul nu se strica. De ce sa gandim ca un repetent care ia aurul din casa ca sa mearga la munte sau la discoteca?
@kiky: infime? e cea mai mare mina de aur din Europa.
Se vede din proiectul asta ce face statul roman – nimic, nici o decizie. Industria de stat nu functioneaza niciodata in domeniul asta. Statul are acum ocazia sa ii puna pe canadieni sa curete zona, sa faca trasee turistice si sa faca infrastructura. Insa….nici o decizie.
Ca un mic amuzament, cate ceva despre Guru Baltazar si prietenul sau Philip Bloom http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1200298-philip-bloom-asociatul-lui-bogdan-baltazar-firma-baltazar-bloom-parvulescu-fost-arestat-autoritatile-sua.htm
Iar daca sunt curiosi ce s-a intamplat cu prietenului lui Bogdan Baltzar, puteti citi aici http://en.wikipedia.org/wiki/Philip_Bloom
@bogdan: adica ia sa-si rezolve aia singuri treburile, nu? nu te afecteaza pe tine, de ce sa faci ceva, asa-i?
buuuuun asa!
Imi scapa de ce subiectul asta genereaza atatea comentarii. Le-am citit pe toate. Aproape nici unul argumentat. Toate in schimb detinatoare de adevaruri supreme.Eu spun simplu ca ar trebui scos aurul ala de acolo cumva. Aurul ala poate fi de ajutor. Facem ghiuluri din el si le lasam nepotilor.
Un comentariu insa mi s-a parut absolut genial. Cineva mai sus spunea ca nu pentru aur vin canadienii…ci pentru altceva. Banuiesc ca se refera la clasica strategie de cucerire a unei tari prin constructia de canale subterane si iesirea minerilor sub acoperiere in puncte strategice cand victima (Romania in cazul asta)nu se asteapta. Fie vorba intre noi nu e o strategie f buna…ca noi il avem pe Mircea
PS Da bricul !!!
@Kiky – Dar pt. ce vin astia in tara? Pt. Ardeal? O sa-l duca in galetzi(multe) la unguri? OMGGG!!!!! Sau poate…hmm…sunt masoni? Ev…rei? :-S
@Cip mi-a amintit o chestie: da’ ghiulurile din ce se fac, cand se fac? Si un’ se duc? Tare mult iubeste romanul auru’, da sa nu fie de la noi, da-i in puii mei de negri, sa-l ia de-acolo! Banii ne-ar cam trebui, da’…nu asa. Ca aici “pute” ceva.
Oameni buni, e o corporatie, care urmareste profitul. Mi se pare absolut normal. Cat timp ei respecta legislatia si normele din domeniu, cat timp vor vira niste sume frumoase la buget, cat timp niste oameni(multi/putini) vor avea job-uri, hai sa ne tinem gurile, si sa iesim la o plimbare sa mirosim castanii. Sau la mall. Da, la mall e fain de tot. “Am auzit cu ochii mei” o discutie la o cafenea intr-un mall intre doua mizerii corporatiste, cu cizme de 800 de lei si cafele de 15 lei pe masa, revoltate vezi Doamne din cauza mistretilor care o sa moara in RM.
Corporatiile unde lucreaza ele sunt fine, roz, si moi, astia de la RM sunt tot ce-i mai rau pe lume, un fel de Teo nud, intinsa pe o blana de tigru, cu un fir de garoafa ieftina intre dinti.
Uai, nu mai scriu nimic aici ca imi pusca o vena-n cap de nervi. Si e pacat, ca am capu’ frumos, fara aur prin gura.
P.S. Prefer ca exploatarea sa fie facuta de orice alta natie decat de romani. Din motive evidente. Look around you, people.
Mai lipsea Tovarasu cu Tovarasa sa taie panglica si era complet filmul.
@Dorian: esti prost. normal ca sunt evrei. soroş ce e? s-a dovedit ca el e in spatele proiectului, intai il impiedica sa se intample si apoi face miliarde de pe urma lui. simplu, nene…
@cip: in jurul minereului de aur se aciueaza niste pungulite cu materiale numai bune de exploatat si cu mult mai scumpe decat aurul, fiind utilizate in diverse moduri.
@Cip: Dacă n-ai găsit argumente în comentariile anterioare, puteai să aduci tu câteva. Pro sau contra, nu contează, argumente să fie. Dar n-ai făcut-o.
La comentariul care ţi se părea genial, ai dat cu mucii în fasole. Canadienii care vor exploatarea aurului vor efectua în România doar fazele preliminare ale procesului. Când se ajunge prin separarea de steril la stadiul de pastă concentrată vor duce minereul în (probabil) Marea Britanie. Acolo se vor face etapele finale ale extragerii aurului şi argintului din minereu. Ca de obicei în România se va face doar munca brută, de jos, ceea avansată şi bine renumerată nu. Pe de o parte nu vom avea nici un control asupra cantităţilor reale extrase, dar pe de alta nu vom avea absolut nici o idee asupra celorlalte metale pe care le vor extrage. Şi în asemenea minereuri alături de aur mai sunt o mulţime de metale rare, aşa-numitele pământuri rare, respectiv actinidele şi lantanidele din sistemul periodic al elementelor (poziţiile 89-103 şi 57-71). Despre acestea contractul de exploatare nu suflă nici o vorbă, deci le facem cadou canadienilor. Le dăm gratis. Pentru că este absolut sigur că le vor extrage, odată ce au ajuns în acel stadiu. Iar acestea sunt, unele, mai scumpe decât aurul. Cam aici bate comentariul care susţine că nu pentru aur vin canadienii. Corect spus ar fi că nu numai pentru aur vin canadienii.
@alexnicolae: a fost afectata 10% din populatie, fara sa stie prea multa lume de asta? cum a fost afectata?
De ce nu vin cu alternative la cianuri? exista si alternative dar sunt mai scumpe, totul va dura sub 10 ani , intradevar costurile statului Roman vor fi mai mari decat castigul.
Cred ca nu ar strica putina domumentare
http://www.serconline.org/mining/faq.html
http://www.theecologist.org/blogs_and_comments/commentators/other_comments/394395/great_victory_against_cyanide_for_gold_mining.html
vali, las-o-n ma-sa ca e penibila reclama. ma uit la baltazar (baiet bun. bun de bulau) si parca mi-aduc aminte de materialele pre-decembriste cu tovarasi ai muncii din uzine si ogoare.
hai sa fim seriosi: afacerea aia e un tiganeu de proportii. si va incepe sa puta urat dupa nici 3-4 luni exploatare
@Sakura – Bun, asa o fi. Si mai bine lasam totul acolo, sa stea bine inca 7000 de ani? Pentru ca sper ca iti dai seama ca statul roman nu e in stare de nimic, nu? Decat altii, mai bine deloc. Nu-mi place gandirea asta.
But then again, this is me.
Over and out.
@ Sakura
Multumesc pentru explicatie. Acum inteleg. Fraza aia de sus spusa misterios chiar a sunat amuzant. Si nu am argumentat pentru ca sunt la fel de bagator de seama in acest domeniu ca si ceilalti. Doar ca nu tip tare “hotii” intr-un fel sau altul.
O parere am si anume spun ca ar trebui folosit aurul ala de acolo.Mai mult nu pot.
@Dorian: Dacă rămâne acolo pentru generaţii mai capabile ca noi, n-ar fi nici o problemă. Nu se strică, nu se pierde valoarea, din contră. Sau să o exploatăm noi, că doar ne mândrim cu tradiţii milenare în minerit. Nu să o facem cadou pentru ceva firimituri şi multă şpagă.
Şi în ansamblu nu aş fi atât de tare împotriva exploatării dacă s-ar face prin metode mai blânde, gen galerii de exploatare de-a lungul filoanelor. Nu prin dinamitarea munţilor.
@Dorian:
e mai romantic sa o sugi corporatist pentru o sumă fixă.
@Cine Minte?:
La toate întrebările tale există răspuns, în studiul de Evaluare a Impactului asupra Mediului (EIM), depus către autorităţile române încă din 2006, actualizat în 2007, după perioada de consultare a publicului. EIM e un document public, îl poţi găsi aici: http://www.rmgc.ro/proiectul-rosia-montana/economie/evaluarea-impactului-asupra-mediului.
Iar dacă ai întrebări la care vrei într-adevăr răspuns, te aştept pe http://www.CatalinHosu.ro.
@Haotik:
Citeşte şi tu aici şi poate te lămureşti şi tu mai bine: http://www.RMGC.ro şi http://www.CatalinHosu.ro.
@alexnicolae:
Da, Alex, ai dreptate, e sărăcie lucie în Australia şi Canada, ţări care au ajuns în G8 pentru că au ştiut şi ştiu în continuare să-şi exploateze resursele, printre care aurul.
@Sakura:
Citeşte articolul ăsta – http://www.catalinhosu.ro/2010/04/cum-se-opun-ong-urile-proiectului-minier/ – să vezi cum semnează ONG-urile petiţii.
@bogdan: ce partie de schi, moşule? cu ce sa ajungi la ea? cu elicopterul? drumul pana acolo e un chin curat.
Un pic mai devreme am primit o parodie a reclamei de mai sus… cineva s-a jucat rau de tot cu filmuletul respectiv…
))))
http://www.dan-marius.ro/articol/Rosia_Montana/Din_nou_despre_Rosia_Montana_si_analistul_Bogdan_Baltazar/MTExNw==/
@Andrei:
Dacă n-ai ştiut, citeşte aici că cinaura se foloseşte în minerit în România de peste 50 de ani – http://www.catalinhosu.ro/2009/09/cianura-in-iazuri-de-peste-50-de-ani/ şi în lume din 1887 – http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_cyanidation.
Ştii câţi oameni au murit în România în accidente auto în ultimii 20 de ani? 62.000!!! Ştii câţi oameni au murit în România de la cianura din minerit? 0!
Ideea este următoarea: e o substanţă periculoasă, dar uşor de gestionat. Mai multe poţi afla aici: http://www.cyanidecode.org.
@Marele Han: eu sunt pentru curaj. ori ori. ori ii dau drumul, ori isi asuma cineva refuzul si aia pleaca acasa. de 10 ani statul roman ii plimba pe drumuri.
Daca ar fi dupa mine cei de la Gabriel Resources si-ar fi facut bagajele demult.
Adevaratii salvatori ai Rosiei Montane.
http://www.youtube.com/watch?v=ZIbWQO9MugA
@zoso: aici sunt de acord, chit ca sustin strict varianta “fuck off”
Mi-am vandut viata si mintea bancilor si banilor iar acum imi vand sufletul pentru aur.
Ai vazut Dante’s Inferno? Al 4-lea cerc…
Zoso @Marele Han: eu sunt pentru curaj.
Invata aici cate ceva despre curaj http://www.youtube.com/watch?v=TQfdgEJ00oA la 3:40
Si pe asta il va cumpara Soros, nu? Ca toti suntem un popor de lasi si hoti care vrea miliarde de la aia care le are, nu?
Pentru ca sunt unii framantati de pretul cu care m-as vinde eu, tin sa le spun ca nu cu mult…100.000 de euro poate 200.000 ar fi suficient, insa Baltazar e genul de om care ia bani de la Rosia Montana si de la unele banci (vezi BRD) ca sa vorbeasca IN GENERAL de subiecte adiacente lor lasand impresia ca este un specialist care DEZINTERESAT isi spune parerea.cand apare la televizor el apare in calitate de analist economic sau oricum ceva benign fara sa se specifice de cine e platit pt a face lobby.Omul de rand se uita la el si isi face o impresie considerandu-l pe Baltazar ca analist independent.Asta e problema mea nu faptul ca ia bani. In plus un om care e dispus sa faca lobby pt orice, banci, mine, ori e fomist ori are multi copii de intretinut.
P.S @Iosif: Bai cacatule (iti place tonul si expresia?!…vad ca e stilul tau de discutie) stai in banca ta si pupa-l in cur pe Baltazar
@zoso, poate mai moderezi si replicile care ii injura sau jignesc si pe altii inafara de tine pe blogul tau.
~afectat, inseamna ca resursele de apa la care ai acces au suferit modificari calitative, in sens negativ. procentul nu e 10% pt ca nu se refera doar la populatia Ro – a afectat traseul Tisei si Dunarii. Un exemplu de persoana afectata din Baia Mare: http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5173377,00.html , statul roman desigur poate sa gestioneze eficient riscurile de mediu, si poate sa oblige orice companie sa isi respecte contractele si promisiunile, desi in general nu prea si le-au respectat nicaieri in lume
. Iar pentru @Catalin – spuneam strict de zona miniera. Canada si Australia s-au dezvoltat dupa ce nu au mai depins de minerit. Si ambele tari au un raport imens intre suprafata si populatie fata de Ro. Hai sa incercam sa nu aruncam cu tari asa. Argumentarea mea tinteste 2 lucruri : decizia nu afecteaza numai persoanele din zona, si 2 costurile potentiale sunt mult mai mari pentru noi decat beneficiile. Mesajul publicitar e o promisiune. Nu am incredere in statul roman ca poate garanta indeplinirea promisiunilor venite din partea nici unei companii. Nu am incredere in companiile miniere, bazat pe experienta lor in alte tari (in prezent 30 de tari reclama incalcarea drepturilor omului de catre companii minere canadiene). Nu am incredere in industria miniera in general, bazat hai sa ramanem doar in Romania – vedeti Valea Jiului, si chiar Rosia Montana – zonele miniere sunt sarace! orice zona monoindustriala e condamnata, si industria miniera omoara orice alta activitate de prin preajma (sunt restrictii de activitate, legal, tocmai din pricina riscurilor). Nu sunt un ecologist din indealism. Ma gandesc intodeauna doar la partea financiara. E mai eficient pentru mine sa arunc cutia de aluminiu ? In Germania primesc bani inapoi daca o duc la magazin. E mai eficient sa las apa sa curga degeaba ? La fel si in cazul RM. Varianta miniera e pur si simplu prea scumpa. E la fel ca un credit in 24 de ore. Vin si iti aduc banii la usa !(dobanda 260 %) . Primim bani zici ? (dobanda…)
Bogdan Baltazar nu a facut-o neaparat pentru bani (nu zic ca nu a luat bani pt asta). El a recunoscut ca a fost ofiter DIE. Poate ca vechile prietenii “l-au ajutat” sa se hotarasca se se implice , poate ca a aplicat zicala ordinul se executa nu se discuta, etc .
Cat despre promisiunea miilor de locuri de munca si a miliardelor de euro – are fix aceiasi valoare ca promisiunile ca vor returna banii pe care le-au facut colegii din DIE ai dlui Baltazar cand au luat creditele de la Bancorex.
@ Sakura : dezinformat (a) total.
Poluarea cu metale grele a venit de la o galerie de pe Bucium!!!
Atentie Buciumul nu e egal cu Rosia Montana. Ce s-a scris in presa e o prostie.
Adevarul e urmatorul: s-a surpat o galerie si a iesit apa acida (NU CU METALE GRELE) si a ajuns poluarea mai accentuata in Aries.
Oameni buni poluarea raurilor din zona e continua cu ape acide. De data asta a fost mai accentuata. Exista zeci, poate sute de galerii in Rosia Montana si in Bucium care sunt abandonate de catre statul roman si neecologizate (nici nu stiu cum ar putea fi in afara de a excava tot materialul) care sunt pline de ape acide.
Metalele grele provin de la alta exploatare a statului roman Rosia Poieni (cupru). Cariera respectiva o tot prezinta ecologistii ca si cum ar fi la Rosia Montana.
Comentarii de la “internauti” care nu stiu sa faca diferenta dintre Rosia Poieni, Rosia Montana si Bucium sunt destule. Macar de aici inainte mai puneti mana si va mai documentati inainte de a vorbi prostii.
@kla2005: Recunosc că din presă am aflat respectiva informaţie. DAR faptul că este de la o mină de la câţiva km mai încolo nu schimbă cu absolut nimic datele problemei. Poluarea există!
Spui că “mai puneti mana si va mai documentati inainte de a vorbi prostii.” Ok, poate ne spui şi cum vezi tu această documentare? De câte ori citeşti ceva în presă te urci în avion şi mergi la faţa locului să vezi dacă aşa este???
Sakura, din pacate nu te urci de fiecare data in avion sa te documentezi, dar asta nu inseamna ca n-ar trebui sa o faci. Evident nu avem cum, dar nimic nu ne impiedica sa citim varianta lor, depre mina. A canadienilor. Si slava Domnului, materiale exista. Sunt materiale documentate, cu cifre, studii arheologice sa si totusi daca vine unu’ si zice: ce stiu aia, minciuni, noi stim mai bine ca e poluare – pe ala il credem. Astia suntem asa ca sa nu ne mai ascundem – ignoranti, indolenti, nesimtiti si cu gura mare…
@Alex: e irelevant ca omul a primit sau nu bani.
1 (a si b)- statul roman e capabil sa faca fix pixu, ma scuzati. Exploatarile miniere sunt niste chestii complicate care necesita investitii, tehnologie si know-how. Minele de stat au fost, sunt si vor fi niste dezastre neprofitabile pentru ca folosesc utilaje vechi, pentru ca pe muncitorul la stat in cot il doare de productivitate si in cot il doare si de chestii exotice cum ar fi protectia mediului.
Cat despre somajul mare din pricina ca alte activitati in afara de cele miniere sunt interzise, am eu niste exemple pe langa orasul meu natal, undeva in nordul tarii. Acolo sunt permise toate activitatile si e somaj de 80% si problema crunta e ca nu exista nici o mina de aur langa.
@Madalina: Aici tu eşti chiar nesimţită. Adică toată presa minte, doar sărăcuţii de canadieni spun numai şi numai adevărul. Nu mint deloc, nici măcar prin omisiune. Las-o baltă.
Ce argumente… “El chiar foloseste cifre ca sa-si sustina punctul de vedere”. Oamenilor, de manipulare prin statistici ati auzit? Prin sondaje, prin testimoniale ale “expertilor”? Nu? Thought so.
Stateam si ma gandeam in timp ce ma uitam la film… “Cine-i fraierul care sa pice la faza asta?”
Sakura, du-te tu si te culca, draga!! Mai nou toata presa spune ca proiectul e bun asa ca declaratia ta e impotriva proprie-ti persoane. Tu chiar crezi ca daca vii si spui ca aia mint si pui punct convingi pe cineva? De fapt la cati prosti are tara asta nu m-ar mira.
[...] supărat Groparu! După ce-o cetit aici şi aici, ardeleanul şi-o suflecat mânecile de la cămeşă şi şi-o spus dintr-o suflare oful. [...]
@Madalina “Mai nou toata presa spune ca proiectul e bun”
Arata un articol intr-un ziar care nu a primit mita, pardon, reclama de la Gold Corporation. ;-D
Alex, arata-mi tu unul care a primit mita! DOVEZI, te rog! Nu de alea cu stiu eu ca a primit. Ca in felul asta hotul neprins e negustor cinstit. Reclama e altceva. Televiziunile traiesc din reclame, dar RMGC nu este diferit de oricare alt client. Ma, chiar nu aveti nici o dovada concreta ca proiectul asta e rau? De fapt nu stiu de ce ma mira.
@Madalina: depinde pt cine să fie rău. Pt statul român, pt cetățenii români, pt mediu etc. La care din ăștia te referi? Poți alege maxim două, la restul ofer consultanță contra cost!
Și mai ales ce înțelegi tu prin “rău” mai exact? Că iarași, poate fi rău in efectele asupra mediului, sau păgubos pt una sau mai multe din părțile de mai sus, sau rău prin distrugerea moștenirii culturale de acolo (dacă există așa ceva în zona aia) sau… cine mai știe la ce se gândesc unii și alții.
Deci… te-ai decis? Pe ce categorii vrei informații suplimentare?… dacă există pe categoria respectivă, vei primi
De la mine sau de la altcineva. Notă: nu garantez pt răspunsurile unor terțe părți
@Madalina
Schimbi subiectul
Ai spus ca “mai nou TOATA presa spune ca proiectul e bun”. Totusi, poate ni le arati prin ziare ce nu primesc bani de la Gabriel.
zoso a scris pe 20 Aprilie 2010, 5:19 pm Reply to this comment
@Robintel: eu cred ca s-ar fura mai putin daca ar exploata canadienii decat daca ar exploata romanii
cu suma fabuloasa de 4miliarde$ pe care o va incasa statul roman vom mai avea 150km de autostrada ce bineeeee,
Parca a spus Carol I ceva de genul : ” romanii nu fac nimic si nu lasa nici pe altii sa faca ceva pentru ei ”
1.8 miliarde dolari/parai bani gheata sau chesh aruncati in bugetul de stat.
2.2 miliarde investii.
lor le ramane 1.3 miliarde castigati in 20 de ani, bani din care platesc salarii pe 20 de ani si abiliteaza din punct de vedere ecologic zona.
banii investiti de stat = 0
bani castigati= vreo 4 miliarde de parai
pare o afacere destul de buna.
n-am fost la Rosia Montana insa din ce am citit si vazut azi pe internet, am mai vazut cate ceva si pe la tv, nu pot crede ca cineva se poate opune proiectului.
Avem nevoie de bani si nu ni-i va da nimeni pe ” ochi frumosi ”
PS : asta cu transformarea zonei in mare obiectiv turistic, e o mare gluma proasta…vorba aia, nu faci obiectiv turistic dintr-o mina, si din curva gospodina ;d
Ecologistii sa mearga sa le dea de mancare locuitorilor din acea zona daca le pasa atat de mult de natura. In actuala situatie, orice bani sunt buni. Oricum, noi stam cu fundul pe resurse si nu suntem in stare sa le exploatam.
oameni buni, se omite o chestiune importanta: aprox o treime din suprafata de teren necesar rmgc este in proprietatea mai multor persoane (in special membii alburnus major) si institutii (in special biserica unitariana cladiri + cimitir) care NU VOR SA VANDA. punct. pana cand rmgc nu poate cumpara acele terenuri, nu exista proiect. restul sunt discutii de duminica dupamasa.
[...] la Zoso, cetii la Arhi, dar scrisăi la mine, fincă era prea mult de [...]