România 2000-2004
Două lucruri mi-au rămas în minte de la alegerile din 2000:
-
Declaraţia lui Adrian Năstase, prim-vicepreşedinte la PSD: domnule Tucă, noi nu trebuie să mai promitem nimic, că lumea oricum ne votează. Năstase avea dreptate. România încheia 4 ani de guvernare dezastruoasă şi incompetentă a Convenţiei Democrate pentru România (PNL, PD, PNŢ). Dezastruoasă pentru că guvernul Ciorbea a fost nevoit să măsuri nepopulare pentru a mulţumi FMI (chiar nu mai ştiu de către cine fusese contractat împrumutul pe care îl plăteam atunci). Incompetenţă deoarece cei 15.000 de specialişti din “Contractul cu România” al CDR erau inexistenţi, majoritatea fiind nişte hoţi mai mari decât pesediştii (vechii penelişti şi peneţişti erau bolnavi de putere, iar tinerii ca Mureşan şi Sârbu furau pe rupte). Românii au votat disperaţi PSD, pentru că “măcar ăştia mai fac câte ceva”.
-
Declaraţia lui Corneliu Vadim Tudor, în seara primului tur de scrutin: să ştiţi că mulţi oameni de treaba din PSD m-au votat. Aveam să ne dăm seama la numărarea voturilor de ce pesediştii votaseră cu Vadim. Iliescu a avut un plan diabolic atunci.
După asta, au început patru ani de coşmar. Romania a dus-o rău în guvernarea cederista, dar nu îşi închipuia că o poate duce şi mai rău. Câteva exemple, din memorie:
-
A fost perioada în care baronii locali îşi consolidează puterea, devenind mai mari, mai îmbuibaţi, mai puternici. A fost perioada în care au apărut milionarii de carton. Îl mai ţine cineva minte pe Ovidiu Tender, devenit din chelner afacerist important?
-
A fost cea mai neagră perioadă a justiţiei, România încasând de la CEDO şuturi în fund cu nemiluita, încât stăteam în picioare în bancă, atât de rău ne durea. Judecătorii susţinuţi de sinistra Rodica Stănoiu (protejata lui Iliescu) refuzau retrocedări după retrocedări. O mai tine cineva minte pe Maria Huza?
-
A fost perioada în care procurorii se aruncau de la balcon dacă deranjau camarila. A fost perioada în care premierul Năstase intervenea personal pentru a scoate de la închisoare hoţi. Îl mai ţine cineva minte pe Aurel Tarău, penalul apărat de şi mai penalul Iorgovan?
-
A fost perioada în care presa a avut de ales între publicitate de la stat sau picioare rupte (în fiecare an s-a consemnat un numar record de jurnalişti bătuţi, majoritatea în provincie).
-
A fost perioada în care s-a dat ţeapa Dracula Park. Îl mai ţine minte cineva pe Adrian Năstase cumpărând acţiuni din banii lui, care de fapt nu erau ai lui? Sau pe Dan Matei Agathon plantând palmieri la Mamaia?
-
A fost perioada în care FNIul a creat un milionar intangibil.
-
A fost perioada în care Victor Ponta a devenit dintr-un tinerel timid şi împiedicat (îl ştiu, îi cara mapa lui Năstase la facultate şi nu era în stare să spună cum îl cheamă) un viitor lider de succes. Mai ţine cineva minte conferinţa cu Năstase şi tabloul cu Titlulescu?
-
A fost perioada care a încurajat studenţii. Cel puţin pe doi dintre ei, care au vândut PSDului voturile studentilor şi au ajuns mari. Nicu Bănicioiu deputat şi Luis Lazarus vedetă.
-
A fost perioada în care s-a făcut cel mai mare jaf din fondul forestier al României. Poliţia încearcă şi acum să dea de urma acelor de cravată de 8 milioane şi a hectarelor de pădure căzute sub securile baronilor locali (cu ajutorul băieţilor din UDMR, să nu uităm asta).
-
A fost perioada în care o singură firmă obţine licenţa de a importa grăsime de focă (din ea se fac cosmeticele). Nu, nu e a lui Iliescu. A fost perioada în care o singură firmă a obţinut licenţa de a importa şine de tren din Rusia. Nu, nu e a lui Văcăroiu.
-
A fost o perioadă stearpă pentru investiţii. Iubiţilor conducători le-a mers buhul că au comisionul mare, aşa că majoritatea celor care voiau să investească au ocolit România. Singurii care vin în ţară sunt dubioşii de la Bechtel, cu care statul român semneaza un contract al naibii de dezavantajos, Mittal şi alţi dornici de mocangeli. E vremea privatizării pe un euro. E perioada falimentării uzinei, cumpărării de către director pe bani puţini şi revândut pe bucăţi cu milioane. E vremea comisioanelor ascunse.
-
A fost perioada retehnologizarii hidrocentralelor de la Porţile de Fier. Dan Ioan Popescu a devenit la fel de bogat ca Adrian Năstase, lucru care nu îi cade bine. Firma aleasa pentru retehnologizare era o dubioşenie elveţiană (VA Tech), care reuşeşte performanţa de a produce pagube însemnate (palete crăpate după repaţie, motoare arse, nema garanţie). Îl mai ţine cineva minte pe Buzăianu?
-
A fost perioada programului ANL, adica a apariţiei a încă unui milionar, în persoana lui Miron Mitrea, fost lider sindical la Metrorex. Blocurile sunt făcute în grabă, materialele proaste, nefinisate, apartamentele improprii. Primii pe listele de beneficiari: clientela PSD.
-
A fost perioada programului “cornul şi laptele”, o altă sursă de bani pentru camarila lui Năstase, reprezentata aici de diverse firme de apartament, care au devenit brusc brutării şi lăptării.
-
A fost perioada în care un torţionar devenea deputat PSD. Care dispare 3 ani din ţară, de frica procurorilor. Da, Ristea Priboi.
-
A fost perioada în care singurul act de corupţie e când un oficial al Guvernului e prins în flagrant cerând mita pentru Secretarul General al Guvernului, Şerban Mihăilescu (aka Micki Şpagă), actual deputat. Mita era pentru Prim-Ministru, dar nu a făcut puşcărie decât Fănel Păvălache.
-
A fost perioada în care UE nici nu voia să audă de România lui Năstase şi Iliescu.
De ce am scris ditai polologia? Pentru că unii dintre noi nu vrem şi nu putem să uităm cum era. Pentru că tot aud tineri care spun că vor vota Geoană, că PSD e un partid bun, fără să ştie cine sunt şi ce au făcut pentru ţara asta Iliescu, Hrebenciuc, Cozmâncă, Micki Şpagă, Genica Boerica, Culiţă Tărâţă, Răducănoiu, Stănoiu, Andronescu, DIP, Muşetescu, Miron Cozma, Văcăroiu, Păunescu…
Chiar daca aş vrea, nu pot vota PSD. Pentru că nu pot să uit.
update: daca tot furati textul asta, ar fi frumos sa dati si un link catre el.
@PENTRU ADI: N-am zis ca referendumul in sine e genial, am zis ca ideea sa puna referendumul in aceeasi zi cu alegerile prezidentiale e geniala. Nu-i nimic daca n-ai prins nuanta, eu apreciam specularea posibilitatii, nu actul in sine. Referendumul asta nu reprezinta decat o arma politica, folosita genial – pentru ca daca Parlamentul nu se conformeaza, Base va avea bata cu care sa le dea in cap – “nu respectati vointa poporului”. Iar daca nu se conformeaza si nu se conformeaza, ii dizolva si convoaca alegeri anticipate. Asa merge treaba…
In rest, nu vreau sa te jignesc, dar esti pe langa subiect, ca sa fiu elegant. “Reducerea nr de parlamentari si trecerea la parlament unicameral se poate face extrem de usor printr-un decret prezidential de schimbare a constitutiei, foarte usor si foarte ieftin”. In primu’ rand, se _pot_, ca “este” mai multe. A doua, aia o fi posibil in Africa sau in Uzbekistan (daca nu cumva acolo i-a “redus” de tot deja Sefu’ pe parlamentari). Pai, Gogule, daca se putea, crezi ca nu aplica deja Dictatoru’ Base smecheria?
Alta duma, cine va decide forma de guvernare a unei tari? Citisi matale pe bara la Antena 3 ca “UE impune parlamentul bicameral”? Pai, taicule, UE nu poa’ sa impuna chestia asta, pen’ ca ar fi o ingerinta in treburile interne ale tarii. E ca si cum UE ar impune Germaniei sa aiba rege si pesedistilor bun-simt – daca nu se poate, nu se poate si gata.
PS 1: ce te faci daca iese Geoana presedinte si il pune pe Nastase premier? Iti dai singur cu unealta aceea de dulgherit in zona aceea sensibila?
Damn..ce rau imi pare ca nu am drept de vot! Nu de alta, dar mi se face rau cand il aud vorbind pe Mircea Geoana..si cred, ca de azi, si pe Crin Antonescu.
L-as vota pe Basescu in 2 timpi si 3 miscari doar pt referendumul asta.
P.S. Superb postul!
)
[...] spusele lui Zoso despre cum a fost intre 2000 – 2004 si 2004 – 2009. Diferente mari intre cele doua perioade nu au fost. Diferente mari intre ce a [...]
Felicitari, tinere. Gandesti mai coerent si ai o memorie mai buna decat majoritatea maimutoilor care vorbesc la TV in ultimii ani. Incredibil cat de usor uita oamenii ceea ce injurau cu patima cu cativa ani in urma, precum despotismul PSD.
[...] Romania 2000 – 2004 [...]
Este corect ce a spus Zoso, dar sa ne uitam acum un pic la D-l Basescu care nu este departe de PSD ( la urma urmei tot FSN sunt) cu craii si craitele Elena Udrea, Elena Basescu, Monica Ridzi, Mircea Basescu urmarit prin Interpol, Adriean Videanu fost urmarit international, Dom’ Costel care sechestreaza persoane si probabil tot ce va iesi la inveala in cazul in care va pierde alegerile
.Uitam cumva ca D-l Basescu creste in plina criza salariile celor din serviciile secrete? Cati bugetari au fost dati afara (acum degeaba ii da ca nu mai conteaza)? Cine a venit cu ideea geniala de impozit forfetar (D-l Pogea cumva, membru PDL) ? Cine striga in 2008 sa se creasca salariile profesori (D-l Boc oare) ? Cu cat au crescut? Cine a luat imprumut de la FMI ca sa le bage in pensii si salarii la bugetari? Cine a propus cresterea ajutorului social la 350 (tara de asistati sociali) ?Propunem sa nu amagim ca PDL-ul prin Basescu este mai bun decat PSD-ul prin Geoana? Se pare ca oricum dupa o anumita pauza abuzurile incep.
!
Tot ce pot spera e ca poate daca vine PSD-ul nu mai sunt asa puternici si dureaza ceva pana isi recladesc pozitia , moment in care trebuie sa votam contra lor din nou.
Cred ca cel mai bine cei care nu ii suferim pe nici unul, macar sa mergem sa votam cu amandoi, adica vot nul
Oho si cate exemple mai sunt: salile de sport ale lui Nastase, subventii de stat date pe ochi frumosi (RAFO Onesti) etc etc etc.
Felicitari pentru aceasta “colectie” de nenorociri PSD.
Nu stiu …. poate sunt io neintelegator da Basescu ce a facut? Pana acum un an nu a scos capu dintre picioarele lu’ Udrea si s-a apucat acum sa faca referendumuri care nu au nici o finalitate pentru ca tot in parlament trrebuie sa se voteze schimbarea constitutiei. Iar parlametari pe care trebuie sa-i dea afara no sa voteze plecarea lor din parlament io cred ca asta a fost facuta doar pt propaganda si doar cei ingusti la minte nu pot vedea asta. Io nu am votat pentru ca nu am avut cu cine iar daca ar fi sa votez in turul doi in nici un caz nu as vota basescu mi se pare un OPORTUNIST.
@Sabin: “Tot ce pot spera e ca poate daca vine PSD-ul nu mai sunt asa puternici si dureaza ceva pana isi recladesc pozitia , moment in care trebuie sa votam contra lor din nou.” – ma poti lamuri cum vei reusii sa votezi contra lor? Si mai ales CAND? Peste 3 ani? Si eu ce fac in 3 ani? Mi se vor mari impozitele, va creste TVA-ul, si alte gasenite PSD. Si can ii vom schimba ce va mai ramane dupa ei? Strigam pe PDL, pentru ultimii ani si uitam ca in acest interval am avut tot PSD-ul la putere(PSD-PNL si PDL-PSD)… PSD nu si-a pierdut puterea de organizare… te inseli daca zici ca va dura ceva pana se organizeaza… au nevoie de max 2 saptamani! dupa care vom astepta 154 de saptamani sa-i schimbam…. cam mult!!!
Geoana ar trebui votat macar pentru faptul ca il pune pe Klaus Iohannis premier, unul din cei mai buni gospodari din tara asta. Ganditi-va bine, pe cine vreti? Elena Udrea/Emil Boc sau Klaus Iohannis?
) e cam retorica intrebarea, nu?
[...] să arate acei competenţi oneşti: precum Năstase, Vanghelie, Hrebenciuc şi alţii care s-au mai ocupat cu tunurile ale căror ecouri încă se mai aud. Vă daţi seama, presupun, că pînă şi sufletele lor miros [...]
[...] să-mi bag plua dacă ştiu cu cine să votez în turul 2. Pe Geoană nu pot să-l votez din motivele evidente. Plus că am, aşa, o scârbă când aud cuvinte gen “PSD, Năstase, Iliescu” [...]
[...] Asadar “a tribute to Iliescu, Nastase &Co” http://www.zoso.ro/2009/11/romania-2000-2004.html [...]
Pai 40% din populatie face agricultura,deduc deci ca stau la tara.Majoritatea de la tara au cam 10 clase cu indulgenta,multi nu stiu sa citeasca , foarte multi citesc pe litere.
Scenariu:gheorghe se duce la birt, se face craca si se duce la vot.
tzatza leana vrea sa-l voteze tot pe iliescu, afla ca el nu mai candideaza,asa ca pune tot pe trandafiri.
Gigel beat mort,n-are nicio treaba cu votul,dar daca primarul ii da o tuica de prune si o galeata, pe aia ii voteaza.
Vasilica n-are chef sa se duca pana la scoala sa voteze ,asa ca ii da bule tinul lui gheorghe si gheorghe se descurca de minune.
Samd…cam asa e pe la tara.Si sunt 40% asta e mai trist.
@dodu: ai dreptate dodu , dar totusi cota unica de 16% nu a opera Dlui Basescu pe cand impozitul forfetar …
? Am citit prin diverse stiri ca Ministerul de Finante condus de interimarul Pogea face simulari pentru bugetul anului viitor cu TVA de 20 – 21 % . Ma gandesc ca poate daca PSD se aliaza cu PNL vor face si cateva chestii marunte bune …
.
pt majoritatea…daca erati cerebrali si mergeati la vot nu il mai aveam in turu 2 pe base si geoana! daca iesea crin in turu 2 era alta treaba! acu o sa iasa PSD deoarece TOATA lumea de la tv e antibasescu ! si presa are influenta stiti si voi bine! nu ati votat! acu suferiti consecintele 5 ani! psd la putere!
[...] Mircea Geoana se prezinta ca varful unei piramide numite PSD , care ii are ca baza pe Ion Iliescu si Adrian Nastase; nu este luat in serios nici macar de catre [...]
Au sa voteze retardatii de romani pe Geoana. Si-o sa le iasa presedinte. Si au sa se bucure ca a iesit…
“Lasati romanii sa voteze la mine!”
Asa ca:
Daca iese Geoana (goana) nu arata decat ca romanii isi merita soarta. Ca si in trecut. Ca si in viitor.
Uite, o zic, sa nu fie derizorie: romani, votati-l pe Geoana! Va meritati soarta de loseri, de mitomani, de increzuti si de ratati!
Votati-l pe Geoana! Sa o luam de la capat cu Iliescu si povestea rusului roman.
Votati-l pe Geoana! Ca atat puteti.
… O tara de geoane si de gioni… Mortii mamelor voastre de lepadaturi!
Toata lumea se comporta de parca daca votezi Geoana votezi si PSD la alegeri parlamentare. Sunt doar alegeri prezidentiale. Adica nu se schimba cu nimic raporturile in Parlament. Momentan in Parlament avem o coalitie PSD si PNL, plus UDMR, versus PDL.
Coalitia va functiona si daca iese Basescu presedinte, pt ca partidele si-au luat tepe de la Base de s-au saturat. Deci vor fi aceleasi raporturi in Parlament, cu o coalitie majoritara si PDL in minoritate, doar ca Basescu nu va pune premier decat de la PDL. Deci iarasi criza politica inutila (si pe banii nostri). Daca iese Geoana va face guvern cu Johannis si PNL si partidele o sa se tina reciproc in frau (tot de teama lui Base). Simplu.
Deci pot sa fiu anti-Base fara sa votez PSD, votez o alternativa la Base si la circul asta de care mi-e greata.
Ma bucur ca lumea e implicata in politica, e bine ca se merge la vot, dar hai sa judecam lucrurile extrem de simplu: nu vom avea politicieni care sa faca ceva si pt noi (de la orice partid) decat daca ne stiu de frica.
Si care e frica lor? Ca nu vor mai fi votati si isi pierd posturile. E normal sa nu mai votezi pe cineva care ti-a promis ceva pt vot si nu si-a respectat cuvantul. Poate daca nu-l mai votezi isi da seama ca trebuie sa si faca treaba, nu numai sa dea din gura ca e cel mai tare. Ia sa vedem, functioneaza? Pentru ca la altii se pare ca merge de minune – si traiesc bine.
Eu unul il voi vota pe Basescu ca voi toti pentru ca e minunat si lucrurile au fost mai bune ca niciodata in acesti 5 ani.
Am avut firma am inchis-o impozit forfetar, am avut proces l-am pierdut ca nu m-am batut cu cine trebuie de fapt avea mai multi bani ca mine ,unul din parinti a trebuit sa plece sa lucreze in afara tarii ca la noi locuri de munca nu mai sunt – s-a vandut terenul de sub fabrica unor rusi si au inchis-o, la politie nu a trebuit sa dau spaga decat de fiecare data cand m-am intalnit cu ei, la spital la fel, la scoala lu fiu miu la fel.
Si cum sa nu fiu “frustrat” cum zice Nuti
Pe aia mica a lu Marinaru a trebuit sa o vad in Parlamentul European pentru ca e competenta si are succesuri.
Pentru cealalta a trebuit sa ma bucur ca are casa de 1 milion de euro si monopol pe trabucuri cubaneze.
Ce am pierdut mai mult si imi pare rau este ca nu m-am dus sa vad scena lui Ridzi, aveam si eu ce povesti nepotilor.
Lui Udrea parcarea i-am platit-o cu zambetul pe buze si chiar am ras in hohote cand am mirosit licitatii aranjate.
Lui Berceanu ii multumesc pentru autostrazi si drumuri ori de cate ori am ocazia ca doar circul pe ele.
Si eu sunt unul din norocosi !
Norocos poate pentru ca am posibilitatea sa ma mut din tara imediat ce Basescu va mai fi confirmat ca presedinte inca o data (Doamne fereste) si sa va las sa va bucurati de el.
Nu il vreau pe Geoana – nu l-am votat dar nici cu Sa traiti bine ! nu se mai poate .
Eu unul m-am saturat de atata bine.
Subscriu ca nu sunt membru a niciunui partid si nici activist online platit cum recunosc multi aici.
Va doresc Sa traiti bine in continuare.
@Cristina Andrei: foarte pertinet comentariul tau! Cam asa ma gandesc si eu, un vot anti-Basescu, dar nu prea puteam exprim (deh, sunt inginer… ). Nu cred ca cei de sus sunt responsabil si apoi ne responsabilizeaza si pe noi, ci este exact invers, un fel de “frica pazeste pepenii”.
Din pacate in Romania politicienii daca nu primesc voturi si le dau singuri asa ca frica de a nu fi votati nu este un argument determinant pentru ei. Din punctul meu de vedere este evident ca cele aproximativ 30 de procente obtinute de PSD la prezidentiale nu sunt reale si ca o parte din ele sunt obtinute in mod fraudulos.
Singura frica e cea de par! Este o obisnuinta pentru politicieni sa faca promisiuni pe care ulterior nu le vor materializa. Nu pricep de ce cineva ar vota pentru ca un candidat a promis x sau y lege sau autostrada etc. Este o practica romaneasca folosita din pacate si de cei pe care ii credeam ”curati”. Repet: singura frica este cea de par( ciomag) !
Sunt profund dezamagit de Crin Antonescu care a acceptat aceasta alianta cu PSD doar pentru ca PSD l au acceptat pe Johanis ca premier de parca acesta ar fi lipit cu superglue de acest post.
Mi-e frica de clica PSD-ista dar si de cea PD-ista! Am votat cu Crin si acum voi da vot nul dar m-am saturat de vesnica varianta de a alege rau cel mai mic! Si in PNL sunt jigodii si nu zic ca ar fi facut sa curga lapte si miere dar PSD=jigodii, hoti, guzgani rozalii si toti nenorocitii si oportunistii stransi la un loc. PD=PSD-niscaiva oameni seriosi.
Sa nu uitam cine a dezbinat PNT si cine a dat tare in ei: Basescu! O jigodie!
Variantele nostre de vot …carevasazica nu exista!
Ai uitat să spui că Geoană vine din partidul care a declarat că nu va fi vreodată partid, şi că acesta îl are ca preşedinte de onoare pe ucigaşul din decembrie 1989.
Felicit cu acest prilej dobitocii care au uitat că s-a vărsat sânge pentru ca ei să fie azi nişte cretini.
@DeMaio: tye rog frumos. nu ca sa fie cretini, ci ca sa stea acasa si sa spuna ca ei sunt prea destepti ca sa mearga la vot.
Ma bucur ca aici il pupati in fund pe Basescu. Spor…
FFS….
Votez Basescu clar, nu am votat in primul tur ca nu am avut cum dar acum votez.
Asta e…. nu merge bine …. ma c*c in ea de tara si ma tirez din mizeria asta in Zimbabwe sau in Venezuela si asa acolo e benzina 0.03$ / litru.
Un singur lucru trebuie sa va vina in cap.
Geoana presedinte - ordontanta de urgenta – parlamentarii tot 471.
Asta e si singurul motiv pentru care s-au aliat toti tristii acum impotriva lui Basescu.
Ganditi-va ce inseamna mai putin 171 de parlamentari, de fapt mai putin vreo 500-600 oameni la guvern care mananca si traiesc din banii nostri.
Spun 500-600 caci acei parlamentari au si ei 2-3 consilieri fiecare 1-2 secretare, soferi…etc.
Basescu e singura certitudine ca referendumul va fi pus in aplicare.
si vorba unui prieten al meu “pe toate guvernarile se fura, doar ca pe cele PSD nu se afla nimic din ce se fura”.
Apropo nu stiti vreo insula a Romaniei de vanzare ?
Din pacate, lumea inca nu reuseste sa deschida ochii. E plina de ura, frica si paranoia. Nu va dati seama ca nu exista oameni BUNI si oameni RAI, HOTI sau CINSTITI? Toti sunt la fel. Si vor fi la fel pana cand nu ne vom schimba cu totii mentalitatea. Dar pentru asta vor mai trece cel putin 50 de ani.
Pe 6 decembrie se alege presedintele Romaniei. Si solutia este sa deschidem ochii si sa votam pragmatic. Daca votam la sentiment, doar pt ca acum 18 (!!!!!!) ani a fost nush ce mineriada, sau pentru ca Nastase si-o fi facut 4 case (uitand evident in mod intentionat de hotii cel putin la fel de mari ale clanului PDL din ultimii 5 ani, ca sa nu mai vorbesc de flota din anii 90) atunci ne meritam soarta.
Exista doua variante: inca 5 ani de Basescu, de scandal, frica, paranoia, lipsa totala de orice fel de masuri si reforme, somaj crescut, lipsa a guvernului, etc., sau o incercare de a merge incet incet (poate prea incet) catre normalitate. Voi alege oricand a doua varianta, pentru cainca 5 ani de Basescu ma vor face aproape sigur sa plec din tara.
Nu sunt activist de partid si nu am nici o afinitate pentru PSD. L-am votat pe Crin in turul 1. Cred in continuare in consecventa lui si inteleg perfect optiunea sa din turul 2 (ca si a tuturor celorlalti oameni politici, candidati, ). Basescu nu are pic de cultura democratica si ne apropie din pacate mai mult de Ucraina decat de tarile occidentale.
@jocuri: 500 oameni mai putin corect, dar aparatul prezidential cat are? Ministerul Turismului total inutil cati are? Ar fi 500 de oameni care intra in somaj, care nu mai isi cumpara nimic, care nu mai baga nimic in economie, care nu si mai iau diverse lucuri de la magazinul din colt, carora trebuie sa le platesti ajutor de somaj timp de un an, iar efectele negative pot continua. Am trecut de momentul cand redusul de personal era o solutie! Singura solutie este ultra stimularea economiei private pentru a putea sustine prin taxe aparatul public, care la randul lui intoarce banii in mediul privat…
Bine ca licitatia lu Udrea de zilele trecute de 20 milioane euro n-ai vazut-o. Bine ca afacerile cu armament ale fratiorului prezidential nu le-ai vazut. Vad ca lumea vorbeste aici de RAFO / JAFO… de ce acum se ofera garantii de stat de 300 milioane euro ??? Nu mai traiti in trecut! In legatura cu referendumul, faptul ca s-a demolat o camera nu e ceva bun pentru democratie, iar o mana de parlamentari in minus nu schimba radical situatia financiara a tarii. Cand nu-ti ajung banii, nu strangi cureaua si faci economie, ci incerci sa produci! Mentalitate tipic romaneasca…
Trebuie schimbat ceva, eu voi vota pentru viitor, pentru proiectul Johanis.
Nu mai votati din ura si din orgoliu, fiti pragmatici. Ce ofera Basescu?
un guvern cu Udrea, Videanu, Berceanu, Sulfina Barbu ?? O gasca de incompetenti!
[...] Remember! UN POPOR CARE ISI UITA ISTORIA ESTE CONDAMNAT SA O RETRAIASCA! … By alinadrian unii dintre noi nu vrem şi nu putem să uităm cum era. Pentru că tot aud tineri care spun că vor… [...]
sunt un tanar care a votat ptr ca tara asta sa o duca mai bine!sa se continue o reforma in romania,sa avem pensii decente si salarii,sa scapam de afaceristii din politica,sa scapam de interese si clientela politica,sa scapam de figuri ca iliescu care au produs numai rau acestei tari.am votat si voi vota traian basescu pe 6 decembrie.nu vreau sa ma intorc la epoca comunista lansata de iliescu,nu vreau un guvern care sa fie condus de vanghelie sau hrebenciuc.
“Chiar daca aş vrea, nu pot vota PSD. Pentru că nu pot să uit.”
Excelent final. Nici eu nu pot sa uit si nu voi uita vre-odata despre acei care au condus tara asta pana acum iar cand basescu a reusit sa vina la cotroceni DIN PACATE a lovit criza in lume ( motiv “temeinic” pentru sarlatanii PCR-FNS-PSD si mai nou PNL ) sa-l atace si sa profite de criza ca si cum Basescu a adus-o in Romania. Sunt niste sarlatani !!!
BV. PT ARTICOL
Ma bucur ca ai observat politica murdara dusa de PSD, te felicit ca nu vei vota cu psd implicit cu taraturile comuniste!
Si lista poate continua, nu trebuie sa uitam nimic din ce sa intamplat in `89 , cate lacrimi am varsat pentru persoanele dragi omorate la ordinul unui …nici nu stiu cum sa-i zic, un criminal , orgoliul lui nu are limite , vrea sa termine ce a inceput….sunt oameni care inca isi mai plang victemele din piata Universitatii….E tara noastra sau e tara lor , a lui Iliescu , un magnat ce nu face altceva decat sa-l conduca pe Geoana, o marioneta usor de manevrat. Daca vine la conducere Geoana plec din Romania, nu vreau sa traiesc cu sentimentu ca ne-am vandut din nou tara…prefer sa imi traiesc viata printre straini….decat sa fiu strain in tara mea. deschide-ti ochii dragi romani , nu va lasati manipulati….NU UITATI CE A FOST ODATA…
O perioada sumbra, o realitate cruda care ne-a marcat si a lasat urme adanci!!! Vom lupta pana la final cu sistemul acesta ticalosit, cu moguliii manipulatori, cu adunarile in care ni se decide soarta de la Grivco, cu papusarii si marionetele, cu politicienii lipsiti de scrupule si de fermitate, cu amestecurile de ideologii, cand stanga, cand dreapta, dupa cum bate “Vintu”
“tinere”, nu il compara pe boc cu johannis. clujul este un oras tot mai prosper, spre deosebire de sibiu care are datorii enorma datorita “competentului” johannis. dar lucrurile astea trebuie cautate pt ca nu se face mare reclama avand in vedere cine detine televiziunile. cerceteaza sa vezi si tu. iar daca sibiul are datorii enorme si nu este in stare sa plateasca firmele care le-au facut proiecte, te intreb eu pe tine ce o sa ajunga romania sub johannis? e retorica si intrebarea mea nu? copil naiv
votati prostilor marinarul. A fost foarte bine pana acuma si va fi in continuare.Votati referendumul ca bine a fi cu o singura camera..ei vor fi la putere…va fi ca in 89.Si acum face ce vrea, dar daca va mai fi ales. Si asa suntem pedepsiti
,,mergeti inapoi ca racu,,
Votati cu animalul asta (“Tziganca imputita”, “Gaozari”, urcat beat la volan cu camerele de filmat pe el, lovit copil) si o sa fie bine. Probabil ca vor fi si alegeri anticipate apoi. Votati PDL ca sa obtina 51% in parlamentul cu o singura camera, ca sa poata face si guvernul sau personal. Cu toate fraiele puterii in mainile sale, sunt sigur ca va actiona pentru binele general, pentru ca el este impreuna cu poporul, si doar cu gandul la popor. Ca si Ceausescu…
Pentru cei fara pic de educatie si cultura democractica, tin sa le reamintesc faptul ca vremurile lui Vlad Tepes au trecut. Vremurile in care un singur om decide dupa cum crede el pentru o intreaga tara au trecut. Sau cel putin asa sper…
PSD-ul a facut multe.
Dar ia sa vedem cu ce se lauda Basescu:
- casa din Mihaileanu;
- casa fiicei mari;
- averea pe care o are pentru ca dupa revolutie a fost numai bugetar;
- butele facute cu gigi si apoi conducerea masinii beat crita;
- rapirea jurnalistilor;
- fuga lui Haisam;
- averea fratelui Mirciulica;
- furtul alegerilor europarlamentare in favoare ficei sale cu IQ0-ul unei gaste;
- campania facuta pe bani publici de ridzi si nutica pentru mezina sa; – afacerile cu armament impreuna cu fratele sau;
- tranzactionarea terenurilor din capitala cind era primar si multe alte afaceri necurate facute de camarila sa (udrea,ridzi,turcan,videanu,berceanu,blaga,pogea,solomon,pinalty,finul sau de la arad)
Ca sa ne aducem aminte doare cateva…
nea’ zoso, dupa ce-i faci o felatie lui Base te rog sa faci un versus PDL vs PSD si sa specifici si toate lucrurile negative ale PDL altfel argumentele tale nu au nici o relevanta!
Cand Brucan ne dadea 20 de ani, ne manipula. 20 de ani nu ca sa ne desteptam, ci ca sa ne intoarcem inapoi! Traiasca Partidul Comunist Roman in frunte cu secretarul sau general, Ion Iliescu, zis Mircea Geaona. Moscova nu crede in lacrimi, decat daca sunt provocate de gaze toxice!
Cum era aia cu “322, vreau preşedintele înapoi”? Dracu’ ne-a pus. Dar pe cuvânt de-l pot vota pe prostănacul bolşevicului. Numai când îi văd buzele parcă scoase din fundul lui Naomi şi mă apucă spasmele, că de ascultat nu pot, am trecut de perioada în care lecturam proletcultism. Cu ce o fi greşit ţara asta de are parte de aşa ceva?
AVEM FRATI CARE AU MURIT PT DREPTUL NOSTRU LA VOT … din RESPECT pt ei voi merge la vot si… voi vota NON COMUNISMUL ! ! !
Iliescule fa-ne un favor … MORI ! ! !
pentru Cristina Andrei:
din tot ce am citit in comentariile de mai sus, mi se pare un comentariu la obiect, lipsit de patima si partizanat politic, argumentat si bine punctat.Bravo!
si dati-mi voie sa-mi pun niste intrebari
De ce s-a modificat mandatul presedintelui de la 4 ani la 5 ani?
Daca Basescu a fost presedinte de partid in toata aceasta perioada si nu presedinte de tara si Geoana va face acelasi lucru?
Cum zicea cineva, istoria care nu se invata…se repeta…adica se vor repeta iar cei cinci ani de certuri si scandaluri si vom vedea acelasi cetatean ocupand functia de presedinte al tarii care in fapt cetateanul cu pricina nu se va putea ridica mai sus de functia de presedinte de partid asa cum nu a putut in ultimi 5 ani?
Cred ca sunt necesare cateva precizari, pentru ca din cate vad cititorii acestui blog – tineri ca si mine fiind – nu sunt foarte bine informati despre modul in care functioneaza sistemul constitutional in Romania.
Miza acestor alegeri nu este postul de presedinte cum pare la prima vedere, pentru ca in Romania presedintele nu are prea multe prerogative care sa conteze cu adevarat. Cum s-a vazut si in ultimii ani, guvernul este cel care conduce in fapt tara. Un guvern odata numit, e aproape imposibil de demis, asa ca potul cel mare este numirea unui prim-ministru si in consecinta a guvernului.
Aici lucrurile devin interesante. Pentru a exista un echilibru intre cele doua institutii care au primit un mandat din partea poporului, presedintele desemneaza primul ministru, dar parlamentul trebuie sa-l valideze, conform Constitutiei. Este incorect si contrar spiritului Constitutiei sa fie invinuita una dintre parti ca nu accepta candidatul celeilalte.
Nu faceti deci greseala sa o considerati doar o lupta politica intre doua persoane. Cei – nu cel – care castiga vor conduce practic tara in urmatorii ani. Miza este uriasa, se poate vedea asta si din luptele care se dau, ar trebui sa ne asumam cu totii responsabilitatea si sa mergem la vot pe 6 decembrie. Pentru ca dincolo de alegerea unui presedinte vom alege tabara care o sa conduca aceasta tara in perioada urmatoare.
P.S. Parlamentarii nostri de popor iubitori, desi se plang de criza acuta in care ne aflam in lipsa unui guvern, s-au gandit ca decat sa-si riste fotoliile dupa 6 decembrie printr-un vot negativ pentru guvernul Negoita, mai bine sa nu se mai prezinte la “servici” pana afla din ce parte va bate vantul. (“dictatorul” este vinovat, ei mor de nerabdare sa aiba Romania guvern, nu-i asa ?)
@jocuri..
draga votantu=le
1. daca iese geoana presedinte nu trebuie sa dea nimeni ordonanta de urgenta (si mai ales presedintele care nu are cum) ca sa pice referendumul..pt ca referendumul are strict valoare consultativa fara implicatii legislative directe..
de fapt presedintele nu are cum sa puna referendumul in aplicare pt ca pur si simplu nu are majoritate calificata in parlament sa treaca o modificare constitutionala (de fapt nu are majoritate)..ca sa intelegi si tu..modificarea sistemului parlamentar face obiectul unei modificari constitutionale..care trebuie sa treaca prin parlament cu majoritate calificata (adica 2 treimi din parlamentari)..alta cale nu exista..calculul e invers..presedintele a convocat un referendum promitand ceva ce nu poate face..stiu ca din afise se vede astfel..dar sloganurile nu tin de majoritate parlamentara..
2. reducerea nr de parlamentari nu ar implica reducerea staff ului la guvern cu 500 600 de oameni pentru ca, dupa cum bine stii, legislativul si executivul sunt puteri distincte in stat cu structuri si personal diferit..
stiu ca pare foarte complicat si prea tehnic ca sa fie aprofundat..dar astea sunt regulile dupa care funcioneaza un stat democratic..
succes..
ps..nu sariti sa injurati..nu sunt un sustinator al lui geoana..regulile de functionare a statului sunt stabilite prin legi si nu pot fi alterate de discursuri incinse de aburii din campanie.
[...] ce se intoarce cu forte proaspete, cu artileria grea. A sintetizat foarte bine Zoso perioada 2000-2004. A sintetizat la fel de bine si perioada 2004-2009, dar nu PDL e implicat acum in ecuatie. Citeste [...]
[...] Romania 2000-2004 [...]
romanilor nu le place sa le aduci aminte de trecut, ei traiesc in prezent…